Ik zit met het volgende probleem:
Bij de aankoop van de cpu voor men storageserver/streamer ging ik er van uit dat deze 1080p in combinatie met een goeie gfx kaart kon afspelen.
Nu is mijn cpu nét niet sterk genoeg om 1080p materiaal vloeiend af te spelen.
Ik heb verschillende programma's en softwarematige instellingen geprobeerd en helaas heeft het allemaal niet het gewenste resultaat gehad.
Ik blijf happeringen en schokken zien tijdens het afspelen van 1080p.
Dit is de hardware:
Mijn mogelijke oplossingen zijn:
- een nieuwe zwaardere cpu op dezelfde 1155 socket (vanaf welke cpu is dit dan krachtig genoeg?)
- een nieuwe cpu met nieuw mobo (dus amd + mobo want ik ga er van uit dat een intel cpu + mobo duurder is dan een amd cpu + mobo rekening houdend dat ik 8 sata poorten moet hebben op het mobo en het zoeken hiernaar is niet evident heb ik al mogen ondervinden)
- ? (is er nog een andere oplossing die ik over het hoofd zie?)
Mijn doel is om de goedkoopste oplossing te vinden wat voldoende is voor mijn probleem op te lossen.
Niet om weer ff een smak geld uit te geven om functies te hebben die ik toch niet of amper gebruik.
Ik heb er denk ik al veel te lang over nagedacht en aan liggen werken dat ik er zelf niet kan uitkomen, vandaar de vraag om hulp.
Wat zou jij doen?
Edit om even op te noemen wat ik zoal softwarematig heb geprobeerd:
- mpc:hc x64 (media player classic: home cinema) + ac3 codec
- vlc
- wmp12
- coreavc codec + mpc:hc x64
Edit2: Na de reacties in het PMG forum lijkt me dit een topic voor V&B, bij deze report ik deze dus voor verhuis.
Bij de aankoop van de cpu voor men storageserver/streamer ging ik er van uit dat deze 1080p in combinatie met een goeie gfx kaart kon afspelen.
Nu is mijn cpu nét niet sterk genoeg om 1080p materiaal vloeiend af te spelen.
Ik heb verschillende programma's en softwarematige instellingen geprobeerd en helaas heeft het allemaal niet het gewenste resultaat gehad.
Ik blijf happeringen en schokken zien tijdens het afspelen van 1080p.
Dit is de hardware:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 7 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 121,40 | € 849,80 |
| 1 | Microsoft Windows Home Server 2011 64bit Nederlands OEM 10clients | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Intel Core i5 2400S | € 169,70 | € 169,70 |
| 1 | be quiet! Straight Power E8 600W | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 78,40 | € 78,40 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Asus ENGT520 SL/DI/1GD3(LP) | € 42,90 | € 42,90 |
| 1 | Asus P8P67 | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.476,19 | |
Mijn mogelijke oplossingen zijn:
- een nieuwe zwaardere cpu op dezelfde 1155 socket (vanaf welke cpu is dit dan krachtig genoeg?)
- een nieuwe cpu met nieuw mobo (dus amd + mobo want ik ga er van uit dat een intel cpu + mobo duurder is dan een amd cpu + mobo rekening houdend dat ik 8 sata poorten moet hebben op het mobo en het zoeken hiernaar is niet evident heb ik al mogen ondervinden)
- ? (is er nog een andere oplossing die ik over het hoofd zie?)
Mijn doel is om de goedkoopste oplossing te vinden wat voldoende is voor mijn probleem op te lossen.
Niet om weer ff een smak geld uit te geven om functies te hebben die ik toch niet of amper gebruik.
Ik heb er denk ik al veel te lang over nagedacht en aan liggen werken dat ik er zelf niet kan uitkomen, vandaar de vraag om hulp.
Wat zou jij doen?
Edit om even op te noemen wat ik zoal softwarematig heb geprobeerd:
- mpc:hc x64 (media player classic: home cinema) + ac3 codec
- vlc
- wmp12
- coreavc codec + mpc:hc x64
Edit2: Na de reacties in het PMG forum lijkt me dit een topic voor V&B, bij deze report ik deze dus voor verhuis.