Oké, ik heb contact gehad

Een vriendelijke goed-Engelssprekende (jonge)man stond mij te woord. Op de achtergrond waren andere mensen aan de telefoon te horen.
Ik vroeg in eerste instantie of ik de orders mocht annuleren. Hij kon de order niet vinden op nummer (vreemd), maar wel toen ik mijn e-mailadres gaf. Hij zei dat orders van de afgelopen dagen vandaag verstuurd zouden worden, maar toen hij zag dat ik uit Nederland kwam zou het pas aanstaande maandag zijn (zou hij tijd rekken om het geen scam te laten lijken, of zouden ze echt in grote batches per land versturen?).
Annuleren was geen probleem en kon hij direct toen. Toen heb ik eerlijk gezegd dat ik twijfels had gekregen naar aanleiding van slechte reviews op internet. Hij gaf toe dat dit waar was, maar als weerwoord gaf hij dat ze dit jaar al zo'n 8000 klanten hebben en natuurlijk niet iedereen tevreden kunnen houden. Dat is natuurlijk waar.
Ik heb besloten om nog niet te annuleren. Maandag zouden de bestellingen verstuurd moeten worden, waarover je een e-mailbericht ontvangt. Twee dagen later ontvang je per e-mail een tracking code. Als dit niet gebeurt zal ik direct weer contact opnemen, maar anders durf ik het nog wel even aan om te wachten.
Eén van mijn overwegingen was de volgende: te zien aan de ordernummers hebben ze inderdaad al zo'n 8.000 orders (geen klanten) gehad. Nu zal een deel hiervan via LivingSocial zijn en dus nog niet hun bestelling verwachten (inmiddels staat te teller daar op 5.000 codes), maar er blijven dan nog wel een paar duizend eerdere orders over. Als het echt een scam was zou ik veel meer negatieve berichten op internet verwachten, en niet slechts die vijf/tien die ik gevonden had. Toch? (Of begin ik aan het Stockholmsyndroom te leiden?

)