Toon posts:

Media Center/NAS kopen of zelf bouwen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik wil graag een mediacenter en nas in 1 hebben.
Ik heb nu vrij simpel een laptop met linux (xbmc, download software etc..). Maar deze heeft niet al te best beeld. Dus ik wil wat anders.
Zijn er kant en klare systemen, voor een leuke prijs. Die deze functies ook hebben (liefst nog veel meer :P ) ? En misschien ook nog een kabeltuner met recorder er in ? Zo ja wat raden jullie mij aan ?
Of raden jullie mij aan er zelf een te bouwen ? En zo ja wat heb ik dan nodig ?

En wat is het prijsverschil in energieverbruik ?

Bert

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf bouwen en zelf moeite doen om je informatie te verzamelen. Er zijn diverse topics over zelfbouw NAS'en en zelfbouw HTPC's. Daar moet je toch zeker wat bij kunnen vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dit forum staat vol met info en antwoorden op een aantal van je vragen. Wat had je al daarover gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn zoveel topics dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3
[BBG aanschaf] HTPC

Deze twee zou ik eens doorlezen. Heb je vragen kan je ze prima in een van die twee topics plaatsen. Denk dat in jou geval een HTPC de beste oplossing is. En dan hangt het er vooral vanaf hoeveel opslag je dient te hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N