• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zag de UX32VD trouwens ook staan bij de Saturn voor niet heel duur. €860-en-no-wat dacht ik, alleen is dat wel het model met Core i5 (die niet vervangbaar is).

@MethinX
In een fysieke winkel kun je ook moeten wachten als iets niet voorradig is, maar dan bellen ze je zodra je em mag komen halen ;)

日本!🎌

Verwijderd

LoeWn schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

Hoelang heb je er op gewacht? Er staat 7 tot 9 werkdagen. Maar dat stond er bij Salland ook. En na 2 weken wachten zetten ze de wachttijd op anderhalve maand :(
Naar de Saturn gegaan, bij die vestiging niet leverbaar. Daar hebben ze voor me in het syteem gekeken waar deze wel leverbaar was. Zal overigens telefonisch ook wel kunnen.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik bedacht me net nog een vraagje:
Weet iemand of het mogelijk is om een Amerikaanse stekker op de netvoeding van de UX32VD of UX31A te zetten? Aan de plaatjes te zien, is dat zo'n klipschuifstekker (dat is vast niet de juiste term ;)), net als sommige netvoedingen van Apple. Of zit er toevallig al een Amrikaanse stekker bij?
Ik zou ook heel graag weten of de netvoeding geschikt is voor een stroomnet van 100V... Handig voor als ik over een paar maanden in Japan zit :P

日本!🎌

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 19:08

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

MethinX schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:42:
[...]

Ik kan niet voor Mr Zoidberg spreken, maar omdat hij "gehaald" schrijft gok ik dat ie hem in een vestiging opgehaald heeft waar ze op voorraad zijn.

Deze aanbieding doet mij ook weer twijfelen om deze laptop toch te halen :)
Ik heb hem gister ook toch maar besteld.
Lang getwijfeld en wilde in principe voor de i5 256gb versie gaan, maar als ik voor hetzelfde geld die i7 versie kan krijgen dan kan je het moeilijk laten staan.
Hij was nog niet op voorraad, dus ik hoop dat ie wel een beetje snel binnenkomt, maar voor 210e wil ik best even wachten ;)
Verder heb ik nog stiekeme hoop dat het om een "nieuwe" levering gaat met de Adata SSD, maar ik denk niet dat het een dealbreaker gaat zijn voor me als er de Sandisk in zit, zo intensief ga ik hem toch niet gebruiken dat ik dat verschil echt ga merken.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Had de UX31A-R4003V bij Salland in bestelling staan en net zoals LoeWin is de verwachte leverdatum vanochtend veranderd naar 29 september 2012. Echter heb ik zojuist een nieuw emailtje ontvangen van Salland:
Geachte heer/mevrouw,

Zojuist is ons ter oren gekomen dat de door u bestelde Asus Zenbook helaas niet meer geleverd zal worden. Dit is in tegenstelling tot eerdere berichten vanuit zowel Asus als de importeur. Wij hebben de Asus Zenbook voor u doorbesteld bij de importeur welke deze bij Asus heeft doorbesteld. Eerdere berichten gaven aan dat levering geen enkel probleem zou moeten zijn.

Wij hebben contact opgenomen met Asus voor een verklaring en de volgende reden ontvangen: ‘Doordat de markt momenteel een complete vernieuwing doorgaat met de komende introductie van Windows 8 hebben wij besloten vele notebook-series te vernieuwen. Om deze reden zijn een aantal modellen niet langer leverbaar.’

U begrijpt dat wij de laptop niet zelf maken en voor de levering volledig afhankelijk zijn van Asus. Hoe graag wij de laptop ook aan u hadden willen leveren, helaas zal dat niet lukken. Onze oprechte excuses.

Wij kunnen uw bestelling annuleren en een eventueel reeds betaald bedrag aan u crediteren. Wijziging van uw bestelling is uiteraard ook mogelijk, bijvoorbeeld in een ander merk, model of type laptop. Indien u advies wenst dan vernemen wij graag uw wensen zodat wij een geschikte alternatief voor u kunnen zoeken.

Nogmaals, onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
onzin lijkt me? Nu al end of life?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nog een tweakwaardige vermelding, een volledige en gedetailleerde teardown guide van hoge kwaliteit:
http://www.ifixit.com/Tea...ook-UX32VD-Teardown/10120

Dit gaat wel over de UX32VD.Van de UX31A hebben ze zo'n guide (nog?) niet.

日本!🎌

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 11:58
Yellowneck schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:20:
Had de UX31A-R4003V bij Salland in bestelling staan en net zoals LoeWin is de verwachte leverdatum vanochtend veranderd naar 29 september 2012. Echter heb ik zojuist een nieuw emailtje ontvangen van Salland:

[...]
onzin lijkt me? Nu al end of life?
Als het bericht waar is (wat je dik gedrukt hebt gemaakt), lijkt het me eerder dat Asus de windows 7 modellen er uit wil hebben en een nieuwe voorraad wil leveren met windows 8.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Nieuwe notebooks krijgen een voucher voor gratis upgrade naar Windows 8.
Grote landen (oa Duitsland) krijgen voorrang bij de levering. Sommige modellen worden zelfs niet in NL geleverd. Te kleine markt , NL versie Windows ed. Ben al lang blij dat er inmiddels toch beweging inzit, zie de pricewatch van Tweakers.

[ Voor 62% gewijzigd door RAAF12 op 30-08-2012 19:24 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 14:50
Lijkt mij ook flinke onzin. Dit is (in mijn ogen) de beste Ultrabook die er is. En verkoopt als een dolle. Waarom zou je deze dan eol zetten en wachten op windows 8. Je zou verwachten dat ze dan toch minstens een korte tijd door zouden produceren nadat ze de nieuwe (wat dat ook mag zijn) aangekondigd hebt. Ik denk dat ze toch te veel klachten gekregen hebben mbt blacklight bleeding, en dat ze dit zullen aanpassen en niet meer met sandisk gaan leveren.

Maarja, inmiddels heb ik mijn bestelling geannuleerd bij Salland. En ik heb nog geen laptop. Terwijl ik al een week op school zit en er echt een nodig heb.
Morgen maar even Saturn bellen en vragen of ze een garantie kunnen geven dat ik er een binnen 2 weken thuis heb. Anders weet ik het ook niet meer..

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Weet je toevallig hoeveel minder helder? Ik heb moeite het te vinden.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

woekele schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Weet je toevallig hoeveel minder helder? Ik heb moeite het te vinden.
Helaas nee, ik heb het van MobileTechReview, en daar wordt alleen gezegd dat het scherm van de UX32VD minder helder is dan dat van de UX31A, maar nog steeds helderder dan dat van de meeste andere ultrabooks (die ontoevallig een TN-paneel hebben).

Bron: http://www.mobiletechrevi...-Zenbook-Prime-UX32VD.htm

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hm zoals ik die tekst begrijp/interpreteer is hij net zo bright als die andere en niet minder. Maar ze hebben op zich wel een goed advies om nog even te wachten op next-gen met wat betere dedicated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mja, je weet hoe dat gaat heh, als je besluit om te wachten op "het volgende", is er altijd wel wat om op te wachten dat nog net niet op de markt is ;)

Als je een dikke GPU wilt, denk ik dat een ultrabook niet de juiste keuze is... Misschien dat de Sony Vaio Z nog wat kan betekenen, maar die heeft de GPU extern, in een duur kastje, terwijl het apparaat zelf ook al behoorlijk aan de prijs is.

[ Voor 44% gewijzigd door _Thanatos_ op 31-08-2012 09:49 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik heb net ongeveer alle webshops in Nederland aan de telefoon gehad. Maar de ux31a is echt NERGENS meer verkrijgbaar. Ook al staat hij in de pricewatch, en staat er 24 uurs levering bij.. Niemand heeft hem meer.

grr.. Ik wil een zenbook prime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04-2022
LoeWn schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:08:
Ik heb net ongeveer alle webshops in Nederland aan de telefoon gehad. Maar de ux31a is echt NERGENS meer verkrijgbaar. Ook al staat hij in de pricewatch, en staat er 24 uurs levering bij.. Niemand heeft hem meer.

Heb net nog eentje kunnen bemachtigen in België via Komplett, het is toch de qwerty versie met 256GB. Er is nog 1 op voorraad nu, dus waag je kans zou ik zeggen :)

Zenbook UX31A | Nexus 4 | Pipo M9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een dedicated gpu zoekt dan moet je geen z serie met pmd nemen, die graka is op vele vlakken zelfs slechter dan de intel gpu. Ga dan gewoon richting een s13 en gebruik de bios mod. Performance = niveau gt 650m ddr 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 13:36
LoeWn schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:08:

Hij is hier anders gewoon weer in 13 winkels beschikbaar....

http://www.paradigit.nl/p...3h1122vl133c/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
ow top! ik had gesorteerd op prijs en was bovenaan begonnen. Had Paradigit nog niet aan de lijn gehad. Vanmiddag toch voor de zekerheid even bellen. En dan maar bestellen. Ben ik 160 euro meer kwijt dan bij Salland. Hoop geld. Maarja. moet maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nog een vraagje :)
Heeft iemand enig idee of het BIOS (als je het zo nog mag noemen) in de zenbook ondersteuning heeft voor SATA passwords, om gebruik te kunnen maken van AES-encryptie zoals die op een aantal SSD's in ingebouwd? En, welke SSD is daar dan geschikt voor?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Laatst online: 22-09 09:58
Net met de Saturn (Utrecht) gebeld. Vrouw daar wist me te vertellen dat ze de UX31A niet meer kregen, omdat deze "werd vervangen door de UX31E". Dat kan niet kloppen, de E is inferieur (en ouder dacht ik?) :')

Dan maar de volle poet betalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-10 11:17
xandje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:08:
Net met de Saturn (Utrecht) gebeld. Vrouw daar wist me te vertellen dat ze de UX31A niet meer kregen, omdat deze "werd vervangen door de UX31E". Dat kan niet kloppen, de E is inferieur (en ouder dacht ik?) :')

Dan maar de volle poet betalen. :(
Ik had gister ook utrecht gebeld maar volgens mij zijn ze daar niet de slimste. Tegen mij werd ook gezegd dat die niet meer geleverd werd maar dit kan nooit kloppen. Heb hem zelf nu gewoon via internet bestelt, hoop dat ik niet 2 weken hoef te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ben zeer benieuwd naar het merk SSD in deze 'nieuwe batch' en of de backlight bleeding al opgelost, cq verbeterd is. Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cggroen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 11:43
Net gebeld met Asus Nederland met de vraag wat er waar was van EOL UX31A en eventuele upgrade naar WIN8.
Over een evt upgrade naar Win8 had Asus Nederland nog geen info. De betreffende medewerker kon wel aangeven waar de UX31A nog verkrijgbaar was, bv Komplett en Paradigit maar bv niet meer bij Saturn.
Volgens hem was de kans dat winkels die nu uitverkocht waren nog een nieuwe voorraad geleverd zouden krijgen nihil, dit ivm de komst van het nieuwe 15" model. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

cggroen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:17:
Net gebeld met Asus Nederland met de vraag wat er waar was van EOL UX31A en eventuele upgrade naar WIN8.
Over een evt upgrade naar Win8 had Asus Nederland nog geen info. De betreffende medewerker kon wel aangeven waar de UX31A nog verkrijgbaar was, bv Komplett en Paradigit maar bv niet meer bij Saturn.
Volgens hem was de kans dat winkels die nu uitverkocht waren nog een nieuwe voorraad geleverd zouden krijgen nihil, dit ivm de komst van het nieuwe 15" model. :'( :'(
Eeh...daarmee zegt Asus dus in feite wel dat de UX31A end of life is. Als winkels door hun voorraden heen rake en deze niet meer geleverd krijgen betekend voor mij hetzelfde als End of Life.
Pfff...hopelijk heeft Asus NL het gewoon fout. Kan mij niet voorstellen dat ze de UX31A denken te kunnen 'vervangen' door de U500.... is gewoon een compleet ander ultrabook en formfactor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Nu al niet meer geleverd worden?! De UX31A is toch nog maar pas op de markt, en inderdaad die 15 inch is een totaal andere ultrabook.

Edit:
Als ik nu trouwens op de NL Asus site kijk zie ik allee maar de UX31E bij producten staan dus wellicht klopt het nog ook, of was dit al zo?

[ Voor 35% gewijzigd door Vinny1 op 31-08-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Vinny1 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:44:
Nu al niet meer geleverd worden?! De UX31A is toch nog maar pas op de markt, en inderdaad die 15 inch is een totaal andere ultrabook.

Edit:
Als ik nu trouwens op de NL Asus site kijk zie ik allee maar de UX31E bij producten staan dus wellicht klopt het nog ook, of was dit al zo?
Volgens mij was dat al zo. Ik kijk altijd op de Global site van Asus, aangezien de Nederlandse site meestal verre van actueel is.

edit 19.38: Loop net de Paradigit Rotterdam uit. Die had vier stuks op voorraad. Vriendelijke verkoper heeft 2 exemplaren uit de omdoos gehaald en helaas beide voorzien van Sandisk SSD stickers

[ Voor 15% gewijzigd door Yellowneck op 31-08-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Laatst online: 22-09 09:58
Heb hem gereserveerd bij Paradigit. Hopelijk morgen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yellowneck schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:23:
edit 19.38: Loop net de Paradigit Rotterdam uit. Die had vier stuks op voorraad. Vriendelijke verkoper heeft 2 exemplaren uit de omdoos gehaald en helaas beide voorzien van Sandisk SSD stickers
Pluim voor Paradigit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus levert er zelf een erg fijna VGA-adapter bij. Helaas geen micro-hdmi -> hdmi adapter. Weet iemand waar ik zo'n adapter met klein "tussen kabeltje" kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:29:
Asus levert er zelf een erg fijna VGA-adapter bij. Helaas geen micro-hdmi -> hdmi adapter. Weet iemand waar ik zo'n adapter met klein "tussen kabeltje" kan bestellen?
Dat voor m'n tablet heb ik toen via DealExtreme gekocht. Je moet er wel 2 weken op wachten, maar het is goedkoop & qua kwaliteit zeker niet slechter dan z'n concurrenten. (+ gratis verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Csharp schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:02:
[...]

Dat voor m'n tablet heb ik toen via DealExtreme gekocht. Je moet er wel 2 weken op wachten, maar het is goedkoop & qua kwaliteit zeker niet slechter dan z'n concurrenten. (+ gratis verzending).
heb je een linkje? of sku?
dat maakt het zoeken makkelijker :)

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 01-09-2012 15:29 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
mrc4nl schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:29:
[...]

heb je een linkje? of sku?
dat maakt het zoeken makkelijker :)
Had de link niet gepost i.v.m. de forum policy, maar heb die nog es nagelezen en het is dus toch toegelaten. :P

Ik gebruik zulk adaptertje: http://dx.com/p/hdmi-fema...ale-adapter-125357?item=2
Het is slechts eentje zonder kabel, maar ze hebben er natuurlijk ook nog andere.
Misschien is deze wel aantrekkelijker qua prijs? http://dx.com/p/1080p-hdm...lack-180cm-137835?item=14

Ik koop er al een aantal jaar en tot nu toe nog geen klachten gehad, en gratis verzending is ook altijd leuk meegenomen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Csharp op 01-09-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kwam ik zelf ook tegen, maar met een 2 cm kabel er tussen lijkt me toch wat fijner. Anders leunt er namelijk aardig wat gewicht op die kleine micro-hdmi port...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Csharp schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:39:
[...]

Had de link niet gepost i.v.m. de forum policy, maar heb die nog es nagelezen en het is dus toch toegelaten. :P

Ik gebruik zulk adaptertje: http://dx.com/p/hdmi-fema...ale-adapter-125357?item=2
Het is slechts eentje zonder kabel, maar ze hebben er natuurlijk ook nog andere.
Misschien is deze wel aantrekkelijker qua prijs? http://dx.com/p/1080p-hdm...lack-180cm-137835?item=14

Ik koop er al een aantal jaar en tot nu toe nog geen klachten gehad, en gratis verzending is ook altijd leuk meegenomen :)
linken daar dx is niets idd niets verkeerd aan, er bestaan zelfs hele topics over op t.net;)

bedankt voor de gegevens. ik zal morgen weer eens de ts updaten.De 32vd staat er nog steeds niet in en de nieuw aangekondigde U500VZ is natuurlijk ook een zenbook :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Weet iemand al of saturn nog gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Vinny1 schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:16:
Ben ik ook benieuwd naar. De levertijd op de site is nog altijd 7-9 dagen. Zou em graag willen bestellen bij Saturn via de webshop, maar dit kan alleen onder vooruitbetaling (iDeal, Paypal, Creditcard). En ik wil niet vooruitbetalen zonder zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cggroen
Ik hen hem zaterdag besteld bij Saturn, normale bevestiging per email. Ik hou jullie op de hoogte>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

En met "hem" bedoel je de UX31A of de UX32VD?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40
En weet je toevallig ook of deze uitgerust zijn met de tragere of snellere SSD?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

_Thanatos_ schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:21:
Zie http://www.saturn.nl/mcs/...rabooks,95952,391615.html

Tot nu toe zijn de meldingen hier dat er een Sandisk SSD inzit.

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 02-09-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cggroen
_Thanatos_ schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:21:
UX31A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb net even een mail gestuurd aan Azerty over de levertijd van de UX32VD, maar ze reply'den vrij snel al terug met dat ie niet leverbaar is en dat er volgens Asus waarschijnlijk een vervanger uitkomt.

Die laptop is een blauwe maandag amper leverbaar op de markt geweest, en wordt nu al vervangen? What gives?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Vandaag mijn UX31a opgehaald bij de Paradigit. Ze hadden er nog meer btw
Omdat de accu zo goed als leeg was zit hij nu bijna een uur aan de lader. Maar ik merk dat het gedeelte boven de toetsenbord en onder de speakerbar enorm heet wordt. Zijn er mensen die hier meer last van hebben? Hopen dat het minder wordt bij de volgende keer opladen

edit: Ik heb trouwens de Sandisk versie. Zonder blacklight bleeding ::)

[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 03-09-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik kan nergens vinden of je de tobo verlichting kan uitzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Maar deze is nog wel leverbaar? pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Staat erbij bij de eerste 3 handelaren levering binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

.

[ Voor 96% gewijzigd door RAAF12 op 03-09-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
RAAF12 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:27:
Ik kan nergens vinden of je de tobo verlichting kan uitzetten....
Ja kan. Je hebt op het toetsenbord knoppen zitten om dit te regelen. FN + F3 voor minder, FN + F4 voor meer licht. Zelfde princiepe als volume zeg maar.
En je hebt hier 4 stappen in. Uit, minimaal, normaal, maximaal.

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 03-09-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Ik kan me niet voorstellen dat de UX31A al EOL is, dat apparaat is nog nauwelijks leverbaar geweest terwijl de UX31E nog volop te krijgen is.

Ik neem aan dat dit inderdaad wordt aangepast naar een versie met W8 of een upgrade oid. Ik hoop alleen dat gedane bestellingen ook over worden gezet. Heb namelijk de 4003 bij Saturn besteld vorige week en hoop toch wel dat model voor die prijs te krijgen. Maar ik zie de bui al hangen dat ze de W8 versie van de 4003 niet voor die prijs kunnen leveren "omdat het om een ander product gaat".

Maar goed, ik wacht rustig af. Heb hem niet direct nodig, dus voor mij is prijs belangrijker dan levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
CrackSlet schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:48:
Ik kan me niet voorstellen dat de UX31A al EOL is, dat apparaat is nog nauwelijks leverbaar geweest terwijl de UX31E nog volop te krijgen is.

Ik neem aan dat dit inderdaad wordt aangepast naar een versie met W8 of een upgrade oid. Ik hoop alleen dat gedane bestellingen ook over worden gezet. Heb namelijk de 4003 bij Saturn besteld vorige week en hoop toch wel dat model voor die prijs te krijgen. Maar ik zie de bui al hangen dat ze de W8 versie van de 4003 niet voor die prijs kunnen leveren "omdat het om een ander product gaat".

Maar goed, ik wacht rustig af. Heb hem niet direct nodig, dus voor mij is prijs belangrijker dan levertijd.
wat ze dan vaak doen, is de laptops terug sturen naar de fabrikant, waar ze daar de andere software opknallen, en vervolgens weer naar de winkel terug sturen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
CrackSlet schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:48:

Maar je wilt dus graag de UX31A-X variant en niet deze? pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V

Wat is precies het voordeel daarvan? Of is het zo dat deze R4003V met een tragere SSD worden geleverd?

[ Voor 5% gewijzigd door radeoxx op 04-09-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Ik dacht dat de X variant met Windows Professional en de V variant met de Home editie geleverd werd.
Verder geen verschillen.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik las op een review van hardware.info dat ze last hadden van een scherm dat knipperde op de UX31A. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Viel mij in die video waar ze de UX32VD uit elkaar sloopten wel op dat het scherm ontzettend leek te knipperen, ja. Maar dat kan ook een raar effect van hun camera oid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Munters schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:38:
Ik dacht dat de X variant met Windows Professional en de V variant met de Home editie geleverd werd.
Verder geen verschillen.
Maar warom zit iedereen hier dan te zeuren dat hij EOL / niet leverbaar is terwijl de V variant gewoon nog leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Radeoxx schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:23:
[...]

Maar warom zit iedereen hier dan te zeuren dat hij EOL / niet leverbaar is terwijl de V variant gewoon nog leverbaar is?
Lees ff een pagina terug. Asus zou gezegd hebben dat de huidige voorraad wat nu nog in de winkels ligt, de laatste exemplaren zijn en dat winkels verder geen nieuwe voorraad meer krijgen.
Dus wat loop jij nou te zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Radeoxx schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:34:
[...]
Maar je wilt dus graag de UX31A-X variant en niet deze? pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V
Wat is precies het voordeel daarvan? Of is het zo dat deze R4003V met een tragere SSD worden geleverd?
Munters schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:38:
Verder geen verschillen.
Wat munters zegt.
Mij maakt het persoonlijk vrij weinig uit welke windows versie ik erop krijg. Als het W8 is, is het leuk maar anders zet ik hem er zelf wel op denk ik. Het gaat mij er vooral om dat ik de i7 256gb versie voor de aanbiedingprijs (€1199,-) krijg. Maar zoals gezegd zal ik op dat antwoord nog even geduldig moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

woekele schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:24:
Viel mij in die video waar ze de UX32VD uit elkaar sloopten wel op dat het scherm ontzettend leek te knipperen, ja. Maar dat kan ook een raar effect van hun camera oid zijn.
Volgens mij is dat alleen als het backlight (van de laptop) half gedimd wordt om energie te besparen, dus niet bij normaal gebruik. Dit zal ongetwijfeld door je favo mediaspeler ook onderdrukt worden.

Ik vond het in eerste instantie ook raar, gezien iedere vorm van LCD en TFT een stilstaand beeld hoort te geven, dus niet knipperend zoals bij CRT.
CrackSlet schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:52:
Wat munters zegt.
Mij maakt het persoonlijk vrij weinig uit welke windows versie ik erop krijg. Als het W8 is, is het leuk maar anders zet ik hem er zelf wel op denk ik. Het gaat mij er vooral om dat ik de i7 256gb versie voor de aanbiedingprijs (€1199,-) krijg. Maar zoals gezegd zal ik op dat antwoord nog even geduldig moeten wachten.
Als je geen verschil in de specificaties kan ontdekken, zou het weleens TN versus IPS kunnen zijn - een van de weinige specificaties die bijna nooit genoemd (of mee geadverteerd) wordt. Maar als ze écht hetzelfde zijn, zou ik vooral vóór de koop navragen wat het verschil dan is. Als de winkel dan bevestigt dat het degene is die jij wil, kun je em nemen.

Voor mij maakt het persoonlijk weinig uit of er Win8 op komt, als er dan maar een upgrade naar Win7 bij zit. Zo niet -> dealbreaker. Toch denk ik niet dat Asus nú al een nieuw OS levert, omdat ze nog maar amper de tijd hebben om al hun software en drivers erop door te testen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Windows Home Premium 64bit wordt erbij geleverd. Met een upgrade mogelijkheid naar Windows 8.
Windows 8 wordt medio oktober geleverd met een downgrade mogelijkheid naar Windows 7. (Geldt alleen voor de OEM versies dus die Asus meeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Maarja, dat verklaart nog niet echt wat nou de deal is met het uit de handel halen (of niet meer leveren) van sommige modellen, terwijl ze net anderhalve maand op de markt zijn. Het meeleveren van een upgrademogelijkheid vereist vgs mij geen veranderingen aan de hardware, of de inhoud van de doos. Het standaard installeren van win8 natuurlijk wel, maar tot die tijd kunnen ze toch gewoon blijven leveren?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
Er staat nu in de Saturn webshop: Dit artikel is tijdelijk uitverkocht in onze webshop. Bezoek onze winkels voor mogelijke beschikbaarheid. Ik verwacht dus geen goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:59:
[...]

Volgens mij is dat alleen als het backlight (van de laptop) half gedimd wordt om energie te besparen, dus niet bij normaal gebruik. Dit zal ongetwijfeld door je favo mediaspeler ook onderdrukt worden.

Ik vond het in eerste instantie ook raar, gezien iedere vorm van LCD en TFT een stilstaand beeld hoort te geven, dus niet knipperend zoals bij CRT.
Neen. Je kan een LED backlight (net zo min als een CCFL backlit, overigens) niet fatsoenlijk dimmen. Daarom wordt er met het backlight geflikkerd (pwm). De frequentie is hoog genoeg dat je daar als normaal mens geen last van hebt. Maar de camera wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat de camera er wel last van heeft, komt meestal gewoon doordat de knipperfrequentie niet synchroon loopt met de sluitertijd van de camera :)
Maar weet je ook hoe hoog die frequentie dan is? Om het nog enigzins ontopic te houden, lijkt me fijn om te weten of een gedimd scherm geen CRT-hoofdpijn veroorzaakt...

日本!🎌

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:04
@Vinny1, ik heb dezelfde besteld bij Saturn, maar denk dat het wel meevalt. Als je op de global Asus site kijkt bij downloads voor de UX31A: http://www.asus.com/Noteb...S_ZENBOOK_UX31A/#download , dan kun je de nieuwe manual downloaden. Die is geupdate op 30 augustus en bevat de informatie over het installeren van Win8.
Niet echt iets wat ze nog gaan doen voor een product dat EOL is denk ik dan.

Wel vermoed ik dat de levertijd niet 7-9 dagen wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Na een SSD en geheugen upgrade kan ik niet anders dan tevreden zijn met m'n UX32VD-R4002V!

Het enige waar ik me aan kan storen zijn de temperaturen van de GPU als die aan de slag moet; rond de 80 graden. Nu moet dat allemaal wel prima kunnen, maar de metalen rand boven de F-toetsen voelt oncomfortabel warm aan.

Zijn er toevallig mensen hier die een zenbook gebruiken icm een laptopstand/koeler? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en eventuele koel resultaten. :)

EDIT:
Ander dingetje; ik heb overigens met de HDMI aansluiting 2560 * 1440 kunnen persen naar een Dell Ultrasharp U2711. Door een custom resolutie te maken in het intel HD graphics met een refreshrate van 30Hz kreeg ik 2560*1440 op mn scherm getoverd (na het aanmaken van de resolutie eerst de zenbook rebooten, anders verschijnt hij niet in de lijst met resoluties). Nadeel is dat 30Hz niet echt fijn is om mee te werken..

[ Voor 31% gewijzigd door DrSnuggles op 08-09-2012 22:20 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

@Bal0n
Waar heb je dat ding gekocht?! :P

Een net-niet-antwoord op je vraag: laptopkoelers zijn onzin, een laptop behoort zichzelf koel te kunnen houden (in normale omstandigheden) - ook onder volle belasting. Kan ie dat niet, is dat voor mij een reden om garantie te claimen en het een fabricagefout te noemen.

Heeft de UX32VD zoveel koelproblemen dan?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Nou hij doet het verder ook gewoon prima en ik weet dat die temperaturen niet absurd hoog zijn, maar ik ben sowieso op zoek naar een dock, vandaar dat ik meteen wat met de koeling wilde. :)

Ik heb hem bij redcoon gekocht, maar dat is een maand geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er is trouwens eennieuwe bios uit:
BIOS 212
1.Update EC Firmware
2. Update Ivy bridge driver
http://www.asus.com/Noteb...S_ZENBOOK_UX31A/#download

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTweak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-08 20:02
Bios update gaat dat niet automatisch via Asus Live Update?

ander vraagje, update win7 naar win8 gaat dat straks vlekkenloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
TeunTweak schreef op zondag 09 september 2012 @ 14:38:
Bios update gaat dat niet automatisch via Asus Live Update?

ander vraagje, update win7 naar win8 gaat dat straks vlekkenloos?
Ik draai nu een week Windows 8 Enterprise (de 90 dagen trial) en slechts 1 probleem gehad.
Installatie verliep eerst niet juist aangezien ik vergeten was een EFI usb te maken, de standaard Windows USB creator maakt geen EFI drive aan. (manueel viel best wel mee)

Hij viel steeds uit zonder waarschuwing, maar de Realtek drivers die standaard in Win8 zaten bleken corrupt, het was direct opgelost met die van de site. Ook werken de gestures best wel goed in Metro en Desktop, na de beta van de Asus site gehaald te hebben. (ik vraag me af waarom er zoveel slechte reviews zijn ivm het touchpad?)

Alle Asus rommel heb ik er wel niet opgezet, enkel Realtek, Thermal framework, Touchpad en Intel HD voor W8, via de Intel site. De enige unknown device die ik niet blijkt te werken, is een PCI Express communications controller, maar nog niks van gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Of je haalt de PCI-E driver van de Intel site. Maar veel maakt het niet uit als geen operationele bus inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multifive
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 17:29
ik heb sinds januari een asus ux31.
hij bevalt over het algemeen goed. Tot nu toe één echt probleem gehad: ik probeerde het stekkertje van m'n oordopjes in de 3,5mm ingang te steken maar ik stak hem per ongeluk in de usb poort ernaast. Gevolg was dat de laptop meteen uit ging en niet meer aan wou. Asus gebeld en die zeiden dat het een beveiliging was en dat ik even de accu eruit moest halen. Ik zei dat dat bij deze laptop niet echt makkelijk gaat, waarop zei zeiden dat ik hem dan maar op moest sturen. Omdat ik geen zin had om hem een paar weken kwijt te zijn heb ik hem zelf opengeschroefd en voorzichtig het plakband van het stekkertje van de accu gehaald, stekkertje losgetrokken en weer teruggedrukt. Probleem opgelost.

Het touchpad vindt ik redelijk fijn, het enige probleem is dat hij een aanraking te snel als een 'klik' ziet, waardoor ik dus per ongeluk stukken tekst selecteer terwijl ik alleen de muis wil bewegen. Daarom de optie klikken bij aanraking maar uitgeschakeld.

En weet iemand toevallig waarom op het toetsenbord een zwart rondje rond de 1 en de 6 zit? Vraag me al een tijdje af waarom ze dit gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Heeft iemand al iets van Saturn gehoord wat betreft eventuele levertijd? Ik heb vorige week een paar keer gebeld, maar toen kwamen ze niet verder dan: "Nee, die is nog niet binnen en ik weet ook niet wanneer we hem kunnen verwachten". Snap niet helemaal waarom een concern als Saturn-Mediamarkt niet kan leveren als er diverse kleinere webshops zijn die wel leveren.

[ Voor 67% gewijzigd door CrackSlet op 10-09-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 14:36

casapira

The truth is in me.

Bah..

Ik denk dat de aansluiting van mijn toetsenbord niet meer helemaal goed vast zit.
Bepaalde keys (backspace, enter, d, p, delete) werken helemaal niet meer.
Andere keys alleen nog als je ze heel hard indrukt (zo hard dat de onderliggende doorzichtige printplaatjes (of hoe ze dan ook mogen heten) meebewegen).

Iemand hier aanwezig die hem al open heeft gehad en weet of je makkelijk bij de aansluiting kan komen van het toetsenbord op het moederbord?

Heb hem in NL gekocht, maar zit nu voor een jaar in Australie, dus weet even niet wat het beste is om te doen nu (reparatie-wise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

casapira, met de juiste schroevendraaier kun je een zenbooks gewoon openmaken. Mind you, het is niet makkelijk, maar hij kan iig wel open. Ik heb alleen geen idee waar de aansluiting van het toetsenbord moet zitten.

Ik vrees trouwens dat het niet aan de aansluiting van het toetsenbord ligt, maar aan het toetsenbord zelf, gezien je toetsaanslagen het wél doen als je ze maar hard genoeg indrukt (is niet fijn voor de laptop trouwens). Tussenoplossing is een USB-toetsenbordje voor als je em op een vaste plek gebruikt.

Reparatie-wise, misschien is er in de stad wel ergens een winkel die em wil aannemen ter reparatie, maar dan ge je wel betalen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
_Thanatos_ schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:34:
@Bal0n
Waar heb je dat ding gekocht?! :P

Een net-niet-antwoord op je vraag: laptopkoelers zijn onzin, een laptop behoort zichzelf koel te kunnen houden (in normale omstandigheden) - ook onder volle belasting. Kan ie dat niet, is dat voor mij een reden om garantie te claimen en het een fabricagefout te noemen.

Heeft de UX32VD zoveel koelproblemen dan?
Ik vind de ultrabooks van asus helemaal geweldig, maar er is een grote reden waarom ik de UX32VD bestempel als een wanproduct...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Vinand schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:45:
[...]

Ik vind de ultrabooks van asus helemaal geweldig, maar er is een grote reden waarom ik de UX32VD bestempel als een wanproduct...
Nouja, een wanproduct zou ik het geenszins willen noemen; de laptop wordt warm, maar ik heb geen last van throttling of andere warmte-gerelateerde problemen. Dat hij warm wordt is een feit, maar te warm, nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
er zijn zelfs (normale) notebooks die bij een beetje game al beginnen te throttle'en.
de u32 heeft een redelijke videokaart die gekoeld moet worden. in zo'n krappe behuizing zonder te trottlen vind ik een hele prestatie. als je de (extra)gpu niet nodig hebt, heeft de ux32 zn meerwaarde grootendeels verloren, en kan je beter de ux31a kopen.

een ipad2 word ook warm bij belasting, en dat is ook geen wanproduct

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
mrc4nl schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:02:
er zijn zelfs (normale) notebooks die bij een beetje game al beginnen te throttle'en.
de u32 heeft een redelijke videokaart die gekoeld moet worden. in zo'n krappe behuizing zonder te trottlen vind ik een hele prestatie. als je de (extra)gpu niet nodig hebt, heeft de ux32 zn meerwaarde grootendeels verloren, en kan je beter de ux31a kopen.

"As a result of our stress tests as extreme scenarios, we were also able to observe a throttling of the CPU. CPU and GPU reached over 90°C core temperature after a short time, upon which the CPU reduced its clock speed to 800 MHz until temperatures fell."

Hij throttled wel, maar dan in de stress test uiteraard.

Alsnog, dit is wel een laptop, en daar maakt het een hele hoop meer uit dan bij een tablet zoals een Ipad (waar ik tevens ook veel kritiek op heb bij de koeling): De throttling bij de stresstest is in het begin van de aankoop niet bepaald zo erg, maar als je de laptop al een jaar hebt, dan begint de koelingpasta zijn werking te verliezen, dan begint de koeling zijn airflow te verminderen door stofontwikkelingen die nagenoeg bijna niet te verkomen zijn... Dan ga je merken dat de levensduur van een laptop met een mindere koeling gewoon een heel stuk korter is. Neem als voorbeeld de gemiddelde HP Pavillion G/DV series... van 2 tot 3 jaren terug: deze waren met uitzondering van elke modellen gewoon naar anderhalf jaar/2 jaren al brak, of nagenoeg voor de iets meer dan lichte taken onbruikbaar vanwege de brakke koeling of de gewoonlijke defecten die op kwamen spelen.

In dat aspect praat ik dan wel dat het een wanproduct is, net alsof je een ferrari koopt en dan vervolgens niet harder dan 180km/u mee KAN rijden terwijl er oorspronkelijk gespecificeerd is dat deze wel 250 km/u zou moeten kunnen rijden. Hij word verkocht met een GPU, wat heb je eraan als je die niet eens kan benutten waarvoor die bedoeld is. Dat vind ik persoonlijk eerder iets van niveautje HP of Acer... Absoluut niet het niveau van Asus.

En daarnaast is het niet bepaald een knappe prestatie, Als de Vaio S13 het in dezelfde vormfactor met een flink krachtigere GPU het wel kan, nog sterker die kan overklokken naar de prestaties boven de GT650M zonder problemen, als de Vaio Z het in een stukke kleinere en lichtere behuizing een volwaardige 35watt quad core CPU volledig zonder koeling en throttling problemen kan benutten, waarom deze notebook die in dezelfde prijsklasse staat dan niet?

Ik vind hiernaast de ux31 wel een absoluut top product. Ik zie eigenlijk geen reden om de ux32vd te kopen behalve het feit dat je dan de hdd en ram kan verwisselen... (Is eigenlijk wel een goede reden :p)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Hoe reëel zijn die stressttests in reallife? Ik kan vlekkeloos Skyrim en GTAIV spelen (720p), zonder dat ik ook maar iets merk van throttling. Daarnaast is de laptop vrij eenvoudig open te maken, dus de opbouw van stof is ook nog wel wat aan te doen.

In hoeverre de koelpasta het houdt, dat zal moeten blijken, maar daar kan vooralsnog niks over gezegd worden.

Ach, ik ben er meer dan tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

mrc4nl schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:02:

Uitkijken met "je kan beter dit of dat kopen" want ieders gebruik is anders. Ik ben van plan om op vakantie in de lange binnenlandse reizen met m'n laptop opschoot alvast m'n foto's te gaan lightroomen, en daardoor kan ik niet leven met minder dan 8GB geheugen. De UX31A is voor mij daardoor geen optie, maar de UX32VD wel - en die kan ik later eventueel nog upgraden met een 512GB SSD en/of em naar 18GB geheugen tillen.

Maargoed, je kwalificeert je argument nog wel met "grotendeels" :)
Vinand schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:25:
In dat aspect praat ik dan wel dat het een wanproduct is, net alsof je een ferrari koopt en dan vervolgens niet harder dan 180km/u mee KAN rijden terwijl er oorspronkelijk gespecificeerd is dat deze wel 250 km/u zou moeten kunnen rijden.
Een Bugatti Veyron doet 400km/h, maar houdt dat maar een kwartiertje vol, omdat dan de banden het begeven.

Het is allemaal maar net hoe je het bekijkt. Tegenwoordig wordt koeling "voldoende" gemaakt, en als je je laptop zo hard weet te stressen dat "voldoende" niet genoeg meer is, dan moet je daar rekening mee houden. Het is nou eenmaal de bouw van zo'n apparaat. Wat-ie zeker NIET mag doen, is crashen, en daarom remt ie zichzelf af.

Wat ik probeer te zeggen, als je graag je laptop helemaal wil belasten en daar geen hinder aan wil ondervinden, en geen afremming wil zien, moet je een laptop kopen die daarvoor gemaakt is. Ja, je budgetline run-of-the-mill gezinsauto trekt 200km/h, maar het is echt niet goed om dat als constante snelheid aan te houden. Is het een wanproduct als ie z'n *maximumsnelheid* niet als *kruissnelheid* kan gebruiken? Als je dat wil, dan moet je een ander model kopen. In dit geval vertaalt dat zich perfct naar laptops.

Maar zullen we weer ontopic gaan?

[ Voor 44% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-09-2012 13:30 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
CrackSlet schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:57:
Heeft iemand al iets van Saturn gehoord wat betreft eventuele levertijd? Ik heb vorige week een paar keer gebeld, maar toen kwamen ze niet verder dan: "Nee, die is nog niet binnen en ik weet ook niet wanneer we hem kunnen verwachten". Snap niet helemaal waarom een concern als Saturn-Mediamarkt niet kan leveren als er diverse kleinere webshops zijn die wel leveren.
Nee nog niks, Zit nu al 2 weken te wachten. Heb ook gebeld maar wordt je inderdaad niet wijzer van. De kleinere webshops zouden wellicht de laatste levering hebben gekregen. Misschien komen er weer nieuwere versies met windows 8 waardoor ze nu even niet meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Ik heb toevallig vandaag gebeld naar Saturn over mijn bestelling (de UX31A R4003V), deze had ik vorige week zondag geplaatst en ze gaven aan dat deze nog niet geleverd is door Asus en het niet duidelijk is wanneer deze komt. Ik mocht wel kosteloos annuleren omdat de aangegeven levertijd (7-9 dagen) inmiddels is verstreken.

Even verder kijken dus of er nog andere winkels zijn die deze op voorraad hebben, dan annuleer ik bij Saturn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 09:08
vanaf vanmiddag ben ik de gelukkige bezitter van en Asus UX31A R4003V. Eerst was ik bij de Norrod in Groningen die er nog 2 op voorraad hadden, helaas zijn alle 2 met een sandisk ssd's. Daarna door gelopen naar de Cool Blue shop in Groningen en daar hadden ze nog één UX31A met een adata ssd, dus direct gekocht.

eerste indruk Super!! heel heel heel klein beetje backlight bleeding maar dat is te verwaarlozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Zojuist gebeld met enkele webwinkels, overal krijg ik het zelfde te horen: de 29e word er pas weer geleverd door Asus :(

Twijfel nu sterk wat te doen, ik heb de laptop voor zakelijk gebruik nodig dus een maand levertijd vind ik eigenlijk onacceptabel...

• VivaDo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Ik heb de UX31A-R4003X nu in bestelling bij Salland.eu (dus met Win 7 Pro en TPM chip, in tegenstelling tot de UX31A-R4003V)
De verwachte leverdatum is verlengd tot 9 november. :'(

Wat moet ik daar nou van denken? Waarom duurt dat zo lang? Is er iets gaande bij Asus?

[ Voor 22% gewijzigd door VivaDo op 13-09-2012 12:46 . Reden: Linkjes naar producten toegevoegd ]

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:49
Nou wil ik geld uitgeven, veel voor mijn doen, en zo een juweel kopen, isienergenstekoop. Nou moe. Je maakt een hit, de hit wordt hit en vervolgens trek je hem terug? Dat is het verhaal. Van een winkel hoorde ik: Asus trekt terug om na intro win 8 terug te komen. Raar, want er zijn winkels die het juweeltje voor de intro verwachten. En dan Salland

Die beweren dat het goed mogelijk is dat asus met een nieuw model komt. Nou moe? Bij het downloaden van de manual van het juweeltje staat een manual met win 8. Blijkbaar een PDF dat bedoeld was voor de drukker, te zien aan de blokjes. Zou dus erop duiden dat model wel in de schappen terugkomt. En asus?.?.

Stil,..., heel stil. Die willen niet verkopen.....

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik wil ook wel kopen, maar dan alleen met een snelle ssd van minimaal 256GB. Dedicated video hoeft alleen als het ook écht veel sneller is, niet zo'n halve maatregel van de ux32 dus.

• VivaDo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Nou, ik heb besloten dat ik toch echt niet wil wachten tot 9 november op mijn Zenbook, dus ik heb 'm zojuist geannuleerd bij Salland. Netjes dat dat eenvoudig kon, mijn annulering werd binnen enkele minuten goedgekeurd.

Bij 4Launch hebben ze nog wel voorraad, zowel de V als X-variant. Echter is het wel een uitlopend product, er staat op=op bij. Ik zou graag weten wat Asus in zijn schild voert, maar daar word je niet wijzer van. Ik heb gebeld met de Asus Shop, maar die verkopen alleen maar hoesjes en tweedehands rommel en konden mij niks vertellen. Van een belletje met de service hotline werd ik ook niet wijzer, want dat is geen sales, die hebben ze uberhaupt niet in Nederland zitten.

Zoals DanielAlm gisteren schreef staat er inderdaad een Windows 8 manual op de Asus supportsite. Dat is echter wel een upgrade manual, dus dat verraad naar mijn idee nog niks van de plannen van Asus. :-(

Pff, heb het niet vaak zo lastig gevonden om van mijn 1300 euro af te komen. Asus, als jullie dit lezen: please deliver!

• CrackSlet

CrackSlet

VivaDo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:23:
Pff, heb het niet vaak zo lastig gevonden om van mijn 1300 euro af te komen. Asus, als jullie dit lezen: please deliver!
Mocht je er echt niet vanaf komen, DM me dan even, dan geef ik je mn rekeningnummer even :+

OT: Zoals LeonM al zei, alle webshops beweren pas weer rond de 29e binnen te krijgen van ASUS. Ik ga het toch afwachten. Zou hem graag nu hebben, maar vind de 200e korting van de Saturn toch iets te veel om hem nu voor te halen.
Verder (en dat is puur speculerend op geruchten) heb ik ergens gelezen dat ASUS de nieuwe batch 4003's allemaal met een ADATA SSD levert, aangezien dat het topmodel is. Verder hoop ik dat de 2e batch misschien de kleine kinderziektes van de 1e batch (backlight leaking) misschien hebben aangepakt. Nogmaals, dit hoop ik, dus is nergens op gebaseerd. Maar mocht dat zo zijn, dan is dat het wachten ook wel waard.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

VivaDo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:23:
Nou, ik heb besloten dat ik toch echt niet wil wachten tot 9 november op mijn Zenbook, dus ik heb 'm zojuist geannuleerd bij Salland. Netjes dat dat eenvoudig kon, mijn annulering werd binnen enkele minuten goedgekeurd.

Bij 4Launch hebben ze nog wel voorraad, zowel de V als X-variant. Echter is het wel een uitlopend product, er staat op=op bij. Ik zou graag weten wat Asus in zijn schild voert, maar daar word je niet wijzer van. Ik heb gebeld met de Asus Shop, maar die verkopen alleen maar hoesjes en tweedehands rommel en konden mij niks vertellen. Van een belletje met de service hotline werd ik ook niet wijzer, want dat is geen sales, die hebben ze uberhaupt niet in Nederland zitten.

Zoals DanielAlm gisteren schreef staat er inderdaad een Windows 8 manual op de Asus supportsite. Dat is echter wel een upgrade manual, dus dat verraad naar mijn idee nog niks van de plannen van Asus. :-(

Wat betreft 4Launch, de V variant is wel de R4002V, dus met i5.
De R4003X is verder zwaar overpriced, bijna 1500 moet ie gaan kosten ...

De Paradigit heeft de R4003V nog ruim voorradig, alleen het btreft het wel een Sandisk SSD batch :(
http://www.paradigit.nl/p...3h1122vl133c/default.aspx

• boer95
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb vandaag mijn Zenbook binnen gekregen via Expansys. Ik heb de UX32A-R3007V besteld.
Op de website stond tussen de specs dat het hier ging om een full HD IPS scherm (1600x900), maar dan met i5 processor. Ik heb direct een mailtje gestuurd om te bevestigen dat het idd om een IPS scherm ging.
Na bevestiging heb ik deze dan direct besteld. Nu kijk in in de specs op de laptop zelf en daar vind ik een resolutie van 1366x768 terug. Ook de kijkhoeken vindt ik niet helemaal wat ik ervan heb verwacht, dus twijfel nu of dit een IPS scherm is.

Ik heb direct een mailtje gestuurd naar expansys voor opheldering, maar weet iemand hoe ik kan controleren of het hier idd om een IPS scherm gaat en de resolutie nog omhoog kan, of dat de aangegevens specs op de site dus niet kloppen? Op de doos staat overigens 13.3 HD WV SLIM (LED), maar weet niet wat dit zegt.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
boer95 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:26:
Ik heb vandaag mijn Zenbook binnen gekregen via Expansys. Ik heb de UX32A-R3007V besteld.
Op de website stond tussen de specs dat het hier ging om een full HD IPS scherm (1600x900), maar dan met i5 processor. Ik heb direct een mailtje gestuurd om te bevestigen dat het idd om een IPS scherm ging.
Na bevestiging heb ik deze dan direct besteld. Nu kijk in in de specs op de laptop zelf en daar vind ik een resolutie van 1366x768 terug. Ook de kijkhoeken vindt ik niet helemaal wat ik ervan heb verwacht, dus twijfel nu of dit een IPS scherm is.

Ik heb direct een mailtje gestuurd naar expansys voor opheldering, maar weet iemand hoe ik kan controleren of het hier idd om een IPS scherm gaat en de resolutie nog omhoog kan, of dat de aangegevens specs op de site dus niet kloppen? Op de doos staat overigens 13.3 HD WV SLIM (LED), maar weet niet wat dit zegt.
UX32A heeft afaik altijd een 1366x768 TN scherm.
Alleen de UX32VD-R4002V heeft Full HD IPS

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
boer95 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:26:
Op de doos staat overigens 13.3 HD WV SLIM (LED), maar weet niet wat dit zegt.
HD = laagste wat "high definition" kan zijn = 720P
laat het scherm er iets boven zitten (768P) dus binnen de HD classificatie te vallen.

ik noem het marketing, want er bij "HD" denken velen dat om een super scherp scherm is,
maar 4 jaar geleden werden al 1200P schermen gemaakt, iets waar full HD nog niet aan kan tippen (1080P)
om maar te zwijgen over led, backlicht, sommige denken dat led een beter beeld geeft dan ccfl :N

"WV SLIM" kan ik niets mee

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb de UX32VD-R4002V inmiddels besteld bij 4Launch. Ze hebben em niet meer op voorraad, maar een mailtje verhelderde dat ze op 25 september weer binnen moeten komen. Het is okay om tot die tijd te wachten met betalen (ik heb voor vooruitbetalen gekozen).

Momenteel is de UX32VD niet vindbaar op de site, maar dat komt natuurlijk doordat ie nu even niet leverbaar is. Ik hoop dat ik em tegen het einde van de maand ook echt ga krijgen... Wordt vervolgd dus.

Zodra ik em heb, zal ik em uiteraard upgraden naar (wrs) 256GB SSD en 8+2GB geheugen :P

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-09-2012 03:21 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
_Thanatos_ schreef op zondag 16 september 2012 @ 03:19:
Ik heb de UX32VD-R4002V inmiddels besteld bij 4Launch. Ze hebben em niet meer op voorraad, maar een mailtje verhelderde dat ze op 25 september weer binnen moeten komen. Het is okay om tot die tijd te wachten met betalen (ik heb voor vooruitbetalen gekozen).

Momenteel is de UX32VD niet vindbaar op de site, maar dat komt natuurlijk doordat ie nu even niet leverbaar is. Ik hoop dat ik em tegen het einde van de maand ook echt ga krijgen... Wordt vervolgd dus.

Zodra ik em heb, zal ik em uiteraard upgraden naar (wrs) 256GB SSD en 8+2GB geheugen :P
Hmm... hadden ze mij aan de telefoon toch echt beloofd dat hij uiterlijk de 22e binnen zou moeten zijn. "Kan het ook later zijn?" "Nee meneer dat kan echt niet, hoogstens eerder". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hier een preview van de Zenbook U500, inclusief video:
http://www.ultrabookrevie...asus-zenbook-u500-review/
+sleek looks and sturdy build quality
+thin and light for a 15 incher
+excellent display, audio system and performances
+good keyboard
+plenty of ports
+includes external optical unit

-gets hot
-trackpad is sometimes jumpy
-potential throttling problems
Gewicht is ongeveer 2kg volgens de reviewer, dat was door Tweakers ook al opgemerkt. Batterij is bij het testmodel matig: 3 tot 3,5 uur met lichte taken. Zelf vind ik het numpad, net als de reviewer, jammer, maar daarover zijn de meningen erg verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNumberOne
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 00:15
Tk55 schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:15:
Hier een preview van de Zenbook U500, inclusief video:

[...]

Gewicht is ongeveer 2kg volgens de reviewer, dat was door Tweakers ook al opgemerkt. Batterij is bij het testmodel matig: 3 tot 3,5 uur met lichte taken. Zelf vind ik het numpad, net als de reviewer, jammer, maar daarover zijn de meningen erg verdeeld.
Ik zit nu ook al een geruime tijd op deze laptop te wachten. :9~ Het heeft echter nog wel een paar dingetjes die eerst verholpen moeten worden voordat ik helemaal om ben. Anders wordt het toch een macbook retina.
Zie de processor downclock tijdens het gamen. Dat wil je natuurlijk niet.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ultrabookreview.com/wp-content/uploads/2012/09/temperatures-30mingaming.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wel mooie specs in de U500. Het is dan geen ultrabook meer, maar 2kg voor een 15" laptop is niet verkeerd. Alleen de accuwerktijd is een beetje jammer. Daar staat wel een snelle non-ULV quadcore en een discrete GPU (toch?) tegenover.

Persoonlijk zou ik em niet willen. 13" is voor mij de perfecte laptop-afmeting gebleken. Ik heb een keer een 14" gehad en een keer een 12", maar 13" is toch het fijnst :)

Voordeel van 15" (wat Asus in de U500 gelukkig ook benut) is de extra breedte die vrijkomt voor een numpad. Dat is wel erg fijn.
Tijnisch schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:36:
Hmm... hadden ze mij aan de telefoon toch echt beloofd dat hij uiterlijk de 22e binnen zou moeten zijn. "Kan het ook later zijn?" "Nee meneer dat kan echt niet, hoogstens eerder". :(
Misschien zit jouw bestelling in een eerdere batch?

[ Voor 27% gewijzigd door _Thanatos_ op 17-09-2012 12:54 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Laatst online: 05-10-2021
Ronald schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:32:
[...]

UX32A heeft afaik altijd een 1366x768 TN scherm.
Alleen de UX32VD-R4002V heeft Full HD IPS
Dat dacht ik dus ook, maar deze is nergens te bestellen op korte termijn. Vandaar dat ik verbaast was dat er in de specs duidelijk stond dat het wel ging om een full HD 1600x900 IPS scherm. Zonder een bevestiging via mail had ik deze ook nooit aangeschaft, zeker niet voor de prijs.

Ben benieuwd wat Expansys voor reactie gaat geven, heb nog niets gehoord van ze
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.