Toon posts:

Beeldscherm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een alienware x51 gekocht maar ik vroeg me af wat een goed beeldscherm zou zijn
niet te duur niet te goedkoop gewoon iets rond de 160 euro of lager

ik zoek er eigenlijk 1 met DVI en een HDMI maar ik heb geen idee welke nou echt goed is
dus vraag ik om hulp :3

sorry ik ben niet echt goed in topics / threads maken.

Video kaart : 1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 555
2 x DVI plug in dacht ik
en 1 groten HDMI en een kleineren voor hdmi

processor : intel® Core™ i5-2320 processor (3,00 GHz, 6MB L3 cache, 4C)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 13:34 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
Lees [BBG aanschaf] Monitoren even door. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan_ op 09-03-2012 13:35 ]

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik zou een CRT neemen :+
just kidding.
serieus: opzich zijn er genoeg monitoren in dat gebied, ik zou zelf iig LED nemen en 22 of 24" als je dit doet kan je bijna geen slecht monitor kopen imo
succes!

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt !, ryan_ en Jorg5"

en hoe zit dat met het DVI gebeuren je hebt DVI-D enzovoort
en is het zo als je via HDMI op je computer gaat dat je beeld dan best klein word ? want dat heb ik nu met mijn tv als ik me laptop er aan sluit is alles best klein maar wel scherp

nouja nogmaals bedankt. ben nog even rustig aan het zoeken voor een goede goedkope monitor !

is er veel verschil tussen DVI / HDMI ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 14:58 ]

• qrious
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:36:
Nog bedankt !, ryan_ en Jorg5"

en hoe zit dat met het DVI gebeuren je hebt DVI-D enzovoort
en is het zo als je via HDMI op je computer gaat dat je beeld dan best klein word ? want dat heb ik nu met mijn tv als ik me laptop er aan sluit is alles best klein maar wel scherp

nouja nogmaals bedankt. ben nog even rustig aan het zoeken voor een goede goedkope monitor !

is er veel verschil tussen DVI / HDMI ?
qua scherpte zit er imo best wel een verschil in DVI HDMI, dit is natuurlijk wel afhankelijk van je scherm, koop je scherm met dat full HD is zou ik zeker voor HDMI gaan.
niet alle schermen hebben een HDMI aansluiting, maar als je een scherm kiest met HDMI zou ik zeker 20 eu extra uitgeven voor een HDMI kabel (als je die niet over hebt).

edit
check dit topic ook ff
**LET OP** welke monitor moet ik kopen

[ Voor 7% gewijzigd door qrious op 09-03-2012 15:39 ]

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:10

FeaR

In GoT we trust

jorg5 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:10:
serieus: opzich zijn er genoeg monitoren in dat gebied, ik zou zelf iig LED nemen en 22 of 24" als je dit doet kan je bijna geen slecht monitor kopen imo
Beter een goede CCFL dan een slechte LED. Sterker nog, ben in dat budget nog geen één LED tegen gekomen die een lekker beeld geeft. Komt mede wel doordat er in dit segement wordt gewerkt met TN-panelen.
jorg5 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:35:
[...]
Qua scherpte zit er imo best wel een verschil in DVI HDMI, dit is natuurlijk wel afhankelijk van je scherm, koop je scherm met dat full HD is zou ik zeker voor HDMI gaan.
DVI en HDMI is exact hetzelfde, alleen heeft HDMI nog de mogelijkheid om geluid naast het beeld te versturen. Als je een scherm aangesloten op HDMI en DVI goed afstelt ga jij echt geen verschil zien. Sterker nog, volgens jouw redenatie zou je met behulp van een DVI naar HDMI-adapter beter beeld krijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 09-03-2012 15:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• qrious
FeaR schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Beter een goede CCFL dan een slechte LED. Sterker nog, ben in dat budget nog geen één LED tegen gekomen die een lekker beeld geeft. Komt mede wel doordat er in dit segement wordt gewerkt met TN-panelen.

[...]

DVI en HDMI is exact hetzelfde, alleen heeft HDMI nog de mogelijkheid om geluid naast het beeld te versturen. Als je een scherm aangesloten op HDMI en DVI goed afstelt ga jij echt geen verschil zien. Sterker nog, volgens jouw redenatie zou je met behulp van een DVI naar HDMI-adapter beter beeld krijgen...
ok dat wist ik niet, en tuurlijk zou je via een adapter geen beter beeld krijgen dat snap ik ook wel :+
ik wist alleen niet dat HDMI en DVI t zelfde was.
nouja weer wat geleerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit er op mijn computer DVI-i en ik kan ook niet echt voor het bedrag €160, iets vinden
ik zou denk ik nog maar even door moeten werken en een wat beteren kopen kheb deze maand / en vorige maand al behoorlijk wat uitgegeven dus heb niet zoveel geld meer over :3 en ik ben niet echt zo slim met computers enzovoort. dus het is fijn dat jullie me helpen :3

Welk bedrag denken jullie dat ik een redelijk goed beeldscherm kan krijgen ?

groetenn

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een monitor nodig met dvi-i dual link en HDMI
of zou ik dan gewoon gaan voor aleen met dvi-i dual link (24+4+1) ?
of is het zo dat alle DVI's er in passen ? kheb hier zo geen verstand van hah :p

zou ik niet gewoon deze kunnen gebruiken ?

BENQ G2420HD

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,241020,145799.html
pricewatch: BenQ G2420HD

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 17:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
[BBG aanschaf] Monitoren

Dat is de plek voor dit soort vragen - sterker nog, lees daar eerst eens goed door, hoogstwaarschijnlijk staat je antwoord er al ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.