[Stampede 11] planning Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:04
Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/03J9Y4a7139391.png

Er lijkt overigens een probleem te zijn met sommige Core2Duo's ICM een 64-bit OS. Ik heb op 1 pc last van twee WU's die gewoon 0% blijven terwijl beide wel 1 dag lang op 100% hebben gelopen.

Zie ook:
http://docking.cis.udel.e...y/forum/thread.php?id=555

[ Voor 71% gewijzigd door Paprika op 13-03-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
Gaat het op die bak wel goed als je 32-bits BOINC installeert? (als dat uberhaupt kan).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03 22:21
Wat zijn jullie granted credit-claimed credit verhoudingen?
Ik claim ongeveer 50 credits en krijg rond de 130-150 credits :)
Dat betekent toch dat ik veel sneller wu's maak dan anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Stem op docking mits er natuurlijk genoeg WU's zijn zo niet dan maar naar Seti@home

[ Voor 3% gewijzigd door bobsquad op 14-03-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
DigiK-oz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:03:
Gaat het op die bak wel goed als je 32-bits BOINC installeert? (als dat uberhaupt kan).
Maakt niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/kFad
En ja, als ze die rare bug hebben, gebruiken ze ook maar zo weinig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een app_info.xml moet gebruiken om op een x64 OS een 32 bits taak te forceren als er er tevens een x64 applicatie voor bestaat, ook als je BOINC-versie 32 bits is. Even kijken of ik iets in elkaar kan flansen...

Edit: Vipeax, is de Docking taak (applicatie) die je runt 32 of 64 bits?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zo te zien zijn ze 32-bit, onder welke client en OS versie dan ook. Al blijf ik het zo vreemd vinden dat ik met architecturen van na de C2D-tijd geen problemen heb, terwijl ze verder gewoon hetzelfde OS draaien (of een variant die er veel op lijkt), en dan zowel Xeons als desktop versies.
Voor mij maakt het nog niet zoveel uit. Zit een server bij die meer doet in 1 uur dan een C2Duo over de hele maand, maar waarschijnlijk krijgt nog iemand anders hetzelfde probleem in de komende weken.

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 13-03-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja probleem volgens het Docking@Home forum doen zich voor bij met oudere CPU's/chipsets die een 64 bits OS runnen (Windows voornamelijk denk ik). Weinig aan te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dan maar een partitie erbij dumpen met een 32 bit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik nog kan verzinnen is om BOINC in een bepaalde compatibility modus op te starten opdat de taken opgestart door BOINC in dezelfde modus draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nog niet aan gedacht, zal deze post over 2 minuten updaten.
Nee, ik ga wel voor een verse installatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 13-03-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edek
Het staat letterlijk in de regels dat megaflushes niet zijn toegestaan, maar zou het niet leuk zijn om flushes op de eerste dag van de stampede toe te staan? Om de stampede een grotere impact te geven, en om andere teams meer te laten schrikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Dan zou je het de dag ervoor moeten doen, maar ik zou zeggen, gooi het er gewoon daily uit, dan schrikken ze veel harder :P (ps, je bent toch afhankelijk van je wingmates, dus het gaat een hele slordige flush worden dan)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ik stem ook voor Docking. Mee rekenen aan medicijn projecten vind ik de moeite wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zelfs een 32-bit OS ( Windows 7 & Windows 8 ) lijken geen oplossing te zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:09
Arjant2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:04:
[...]

En dan komt dit daar nog bij:
http://docking.cis.udel.e...um/thread.php?id=555#6013

Blijkbaar problemen op sommige W7 64 bit systemen wat ze nog niet hebben kunnen traceren en dat na bijna 1,5 jaar :S
Bij mij overigens geen probleem, maar geen idee hoe veel het voor gaat komen bij een grote kudde.
Dat is dus het probleem waar ik hier voor waarschuwde ;)
De vraag is inderdaad hoeveel systemen dit gaat beinvloeden.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Maar het feit dat een 32-bit OS (bij mij) ook geen oplossing blijkt te zijn, maakt het wel erg extreem. Als C2Qs daar ook nog eens onder vallen, vallen er toch wel behoorlijk wat CPUs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Dus ook nog eens zoveel mogelijk verschillende systemen en OS-en laten proefdraaien op D@H voordat het het Stampede-project wordt. Anders wordt het misschien te laat om nogmaals te moeten stemmen.
Heb hier met xp32 en xp64 geen problemen op Phenom's II.

[ Voor 14% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-03-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik zal nog even wat Linux distribs proberen. Voor mij geen probleem overigens, maar dat zie ik niet voor iedere deelnemer als een optie, verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik heb mijn i7 @ Win 7 64bit ook half over (@mc geen nieuw werk, dus wordt vanzelf helemaal @Docking)

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Edek schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:54:
Het staat letterlijk in de regels dat megaflushes niet zijn toegestaan, maar zou het niet leuk zijn om flushes op de eerste dag van de stampede toe te staan? Om de stampede een grotere impact te geven, en om andere teams meer te laten schrikken!
Bubbles schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:31:
[...]
Die regel is er vooral om voor de stampedestats iedereen gewoon netjes op 0 te laten beginnen en te laten zien hoeveel werk je in een maand tijd zelf kan verzetten. Mensen die wel meedoen met de stampede, maar niet in de stampede subteams zitten (en dus ook niet voorkomen in de stampedestats, mogen dat natuurlijk zelf weten; het heeft dan immers geen invloed op die virtuele stats.
FreezeXJ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:08:
Dan zou je het de dag ervoor moeten doen, maar ik zou zeggen, gooi het er gewoon daily uit, dan schrikken ze veel harder :P (ps, je bent toch afhankelijk van je wingmates, dus het gaat een hele slordige flush worden dan)
Met genoeg wingmates die het de dag ervoor doen zou het toch best een schrikeffect kunnen geven.
Als genoeg vaste mensen hieraan mee doen zou de dag ervoor wellicht zelfs een hogere score kunnen opleveren als de maximum daily score tijdens de stampede.
Wie willen er allemaal meedoen aan een megaflush op de dag voordat de stampede begint?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
Ik wil eventueel wel gaan sparen, maar dan moet er wel grote getale aanwezig zijn anders ga ik door met WCG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Persoonlijk zie ik het liever niet gebeuren, zeker een dag van te voren niet als er al bekend is dat het even kan duren voordat je WU's door de wingman zijn afgehandeld. Het gaat hier om een stampede en niet om een megaflushactie, waarom wordt een Megaflush niet gewoon buiten de stampede om geregeld, zoals destijds (lang geleden, okay) op distributed.net gedaan is?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
I'm with JDVB, zolang mogelijk voor 1 april te gaan sparen en deze op 31 maart te gaan flushen gevolgd door de Stampede.

[ Voor 10% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-03-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik ben er juist tegen. Als ik nu er vol voor ga en alles spaar (2 weken lang) haal ik alleen nog de 1 miljoen wel in een mega flush. Er zijn hier nog een paar gebruikers die dergelijke waardes ook halen (en een zeer beperkt aantal nog wel een paar x dat). Dan zit je dus op een output van vele miljoenen en lijkt het behalen van een daily output record, als team van 1 miljoen, nogal erg saai, want de dag voor de stampede hadden we 5-20 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Ach, iedereen die tijdens de stampede een MF houdt wordt toch uit de stats gefilterd. Dat zijn ook de mensen die op de 31ste gaan flushen.

Ik ga er in ieder geval in de eerste stats er even voor zitten. :)

Maar mensen, verpest het nou niet... Het is en blijft een stampede, ga alsjeblieft op een ander tijdstip die megaflush houden. Dit zeg ik met de organisatiepet op.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:04:
Tsja probleem volgens het Docking@Home forum doen zich voor bij met oudere CPU's/chipsets die een 64 bits OS runnen (Windows voornamelijk denk ik). Weinig aan te doen nu.
Ik kan in ieder geval bevestigen dat ik CentOS wel werkend heb gekregen. Boeit verder niet want je hebt toch de remote optie, kan ik mooi switchen vanaf m'n desktop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Dat is dan wel duidelijk, de Crew wil niet dat er wordt geflushed, dus dan zal ik mij daar ook bij neerleggen. Wel ben ik benieuwd naar het aantal leden van dpc/tweakers dat hier aan mee gaat doen. Zou dit eigenlijk niet op de voorpagina moeten komen te staan in een artikel? Tis tevens belangrijk onderzoek en veel mensen weten -denk ik niet- wat boinc is of dat je uberhaupt mee kan helpen naar onderzoek van medische dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Ben benieuwd hoe op 2 april, eerste stats van de Stampede, de flushers van 31 maart, dus niet tijdens de Stampede, eruit worden gefilterd. Zul je alle data moeten checken en dat lijkt me onbegonnen werk. Wat als hun validatie systeem wordt verdubbeld, worden ook alle voor de Stampede ingeleverde wuutjes sneller gevalideerd.

Het is ook niet een must maar een mogelijkheid voor degenen die graag een MF voor/tijdens willen plaatsen.

Daar komt bij dat de onderlinge Stampedesubteamstats mij persoonlijk weinig boeien. Let meer op de algemene subteamstats (DPC) en de teamstats (DC).

Who cares ?

[ Voor 82% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-03-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Normaal gesproken heb je bij BOINC projecten een aantal punten op pending staan. Als je dan stopt na een tijd, krijg je nog een paar dagen lang scores iedere dag.

[Malariacontrol] hitparade van week 9 [Malariacontrol] hitparade van week 10

Je kunt dat hier goed zien. Ik flushte voor ~5000 punten, maar de 3 opvolgende dagen kreeg ik alsnog punten erbij.
Die WUs kun je gewoon per account zien.

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 14-03-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Dan mogen wij er vast wel van uit gaan dat het dit jaar hetzelfde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Paprika schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:26:
Normaal gesproken heb je bij BOINC projecten een aantal punten op pending staan. Als je dan stopt na een tijd, krijg je nog een paar dagen lang scores iedere dag.

[Malariacontrol] hitparade van week 9 [Malariacontrol] hitparade van week 10

Je kunt dat hier goed zien. Ik flushte voor ~5000 punten, maar de 3 opvolgende dagen kreeg ik alsnog punten erbij.
Werkt dat bij D@H ook zo dan?
Wanneer ik hier een taakje ingeleverd zie worden dan is deze vrijwel direct in punten omgezet.
Nu zou het zo kunnen zijn dat dit komt omdat ik er zo weinig inlever (op dit moment).
Maar op mc zie ik idd een heel aantal tasks (ook bij normaal flushen) op pending staan, dat heb ik op d@h nog niet gezien waardoor ik dacht dat een MF hier prima zou kunnen.
Jij hebt nu al wat meer output Vipeax, zie jij op D@H al wel pending tasks die langer dan een minuut op pending staan?
DennisM6 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:09:
Dat is dan wel duidelijk, de Crew wil niet dat er wordt geflushed, dus dan zal ik mij daar ook bij neerleggen.
Het vreemde is dan wel weer dat een ander crewlid zegt dat je wel een MF kan doen op de dag ervoor. Anders zou ik dit niet voorgesteld hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door JDVB op 14-03-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nee, maar het project is ook aardig rustig om het zo maar te stellen. Het totaal van gisteren (van alle teams) was <600.000, zoals ik al zei: zelf zou ik het dubbele daarvan alleen al flushen (en dan is alles in 1x). Wie weet of 't dan ook instant is.
Al is MC natuurlijk ook erg rustig...

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 14-03-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Aangezien er bij Docking geen werk is voor mac clients en ik wel werk krijg voor windows clients wil ik mijn stem toch uitbrengen op Seti@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Nee, het andere crewlid gaf ook de voorkeur aan om dagelijks te flushen. Waar we niet op zitten te wachten is dat er vanuit andere stampedeteams geklaagd wordt over de opgespaarde flushes van andere stampedeteams. Vandaar dat ik hier ook direct op reageer dat het megaflushen vlak voor de start niet wenselijk is omdat de kans dat er punten pas tijdens de stampede toegekend worden redelijk aannemelijk is bij Docking.

Ik heb hier nu al meerdere posts aan besteed, de mensen die het wel proberen en op die manier toch een MF veroorzaken tijdens de stampede zijn van te voren gewaarschuwd, achteraf gaan klagen is dan ook niet nodig. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
bobsquad schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:46:[/b]
Aangezien er bij Docking geen werk is voor mac clients
Kan iemand anders dit bevestigen? Ik krijg gelijk ook geen werk binnen op mijn mac, kzou het jammer vinden zou ik niet kunnen meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edek
Dus gaat men nou wel of niet op 31 maart of enkele dagen ervoor flushen? Misschien is een flush op 29 Maart wel een goed idee? Alle WU's zijn dan waarschijnlijk gevalideerd en we hebben mooi een megaflush-voorbode ding mogen doen? :)
Misschien moeten we een poll houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Edek op 14-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Letsnow schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Kan iemand anders dit bevestigen? Ik krijg gelijk ook geen werk binnen op mijn mac, kzou het jammer vinden zou ik niet kunnen meedoen.
Op meerdere OSX installaties al geprobeerd van leopard tot lion al 2 dagen geen WU's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Laatst online: 13:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Edek schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:30:
Dus gaat men nou wel of niet op 31 maart of enkele dagen ervoor flushen? Misschien is een flush op 29 Maart wel een goed idee? Alle WU's zijn dan waarschijnlijk gevalideerd en we hebben mooi een megaflush-voorbode ding mogen doen? :)
Misschien moeten we een poll houden?
Met flushen op de 29e zit je wel veiliger, maar feit blijft dat bij BOINC projecten niet te garanderen is wanneer punten worden uitgekeerd nadat ze zijn ingeleverd. Net als Xaverius raad ook ik sterk af om toch een MF te doen (ongeacht wanneer) voordat de stampede begint, als je van plan bent om mee te doen binnen een stampede-team en dus de stampedestats. Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed de charme van een MF, maar als punten niet gegarandeerd direct worden uitgekeerd vertroebeld het effect ervan en bestaat er een reële kans dat het de stampadestats verstoord.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edek
Oké dan, misschien wel na de stampede een MF houden.
My precious MF... ...precious :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je zou het natuurlijk juist op die manier kunnen doen om het extra leuk te maken (voor non-DPC teams). Op de laatste dag van de stampede beginnen de meesten al snel met afbouwen. Als je dan met een groep mensen begint te sparen, denken de andere teams dat we eindelijk gestopt zijn en dat ze de schade kunnen gaan inhalen, om dan 2 weken later nog eens een (aanzienlijke) klap uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Paprika schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:13:
Je zou het natuurlijk juist op die manier kunnen doen om het extra leuk te maken (voor non-DPC teams). Op de laatste dag van de stampede beginnen de meesten al snel met afbouwen. Als je dan met een groep mensen begint te sparen, denken de andere teams dat we eindelijk gestopt zijn en dat ze de schade kunnen gaan inhalen, om dan 2 weken later nog eens een (aanzienlijke) klap uit te delen.
Zou ook zeker leuk zijn.

Over of de punten direct uitgedeeld zullen blijven worden, ik vraag me af, gebruikt D@H eigenlijk wel een systeem waarbij een ander jouw resultaat moet narekenen? Resultaten worden daarvoor naar mijn idee nu al te vlug toegekend. Iedere WU is precies even groot en ze duren op een paar seconde na even lang.
Dat is toch redelijk anders dan bijvoorbeeld mc.
600K per dag op D@H versus 1.5M op mc. Dan nog staat de verhouding van tijd tot punten toegekend worden totaal niet in verhouding tot totale output.
Al heb ik zo het idee dat punten op D@H redelijk wat makkelijker te verdienen zijn dan op mc

Over WU's op OSX, is dat voor X86/64 of PowerPC? Als PowerPC dan minder boeiend, als X86/64 dan wellicht toch een ander project pakken? Ik heb hier ook een paar oude koeien staan die geen WU's krijgen, oude winXP bakkies met AMD 2800+ etc. die vorig jaar met de stampede al niets te doen kregen. Die probeer ik nu al niet eens uit.
Is er voor OSX geen alternatief om toch WU's te kunnen krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 14-03-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo te zien heeft Docking momenteel geen wingman nodig, oftewel een taak die klaar is krijgt vrijwel direct punten toegekend.

Nog geen antwoord van de admins @ Docking wat betreft de beschikbaarheid van werk in april?

[ Voor 27% gewijzigd door DigiK-oz op 14-03-2012 15:42 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Macs is er helaas geen applicatie beschikbaar. Er wordt nu "Charmm 34a2" gebruikt.
http://docking.cis.udel.edu/status/apps.php
Workaround: Een VM installeren of een Linux boot stick gebruiken: http://www.dotsch.de/boinc/Dotsch_UX.html

Wel heb ik me bedacht dat het wellicht toch mogelijk is de Windows probleemmachines aan de praat te krijgen via een app_info.xml door de MS Windows applicatie te gebruiken in plaats van de MS Windows/x86_64 applicatie. Ik ga eens wat rommelen in een Win98 VM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Nog nergens antwoord op, niet op PM of op de topics. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:49

Pyrus

Hardknock life

Ja leuk dat je met een app_info je 64 bit machine aan de praat kunt krijgen, maar dat is wel een hoop gedoe. Dan is je hele argument voor BOINC projecten te kiezen ook gelijk weg, omdat een redelijk deel van de mensen nu toch moet gaan lopen klussen met app_info.xml en bestanden op de goede plek zien te krijgen.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Allemaal Ubuntu LiveCDs draaien dan maar? Begin me, gezien de vele uiteenlopende problemen, toch wel af te vragen of het niet echt beter zou zijn naar een ander project te kijken (langzame response op de workload vragen, Mac drama, x64 drama).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Paprika schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:07:
Allemaal Ubuntu LiveCDs draaien dan maar? Begin me, gezien de vele uiteenlopende problemen, toch wel af te vragen of het niet echt beter zou zijn naar een ander project te kijken (langzame response op de workload vragen, Mac drama, x64 drama).
Maar hoe groot zou de impact van deze problemen zijn op het gehele gebruikersaantal in %?
Mac's buitengesloten, x64 op oude PC's probleem (oude pc toch relatief weinig output?) etc.
Mac + VM met mini linux boot stick op de achtergrond laten draaien een optie voor de fanatiekeling welicht, wat het probleem iets verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gekeken naar de lijst van Malaria Control (en de gemiddelde PCs): aardig wat. Ik weet even niet meer wie het was, maar 1 gebruiker had 30 E6600s lopen (op Windows Vista, x64), die zouden dan wel eens allemaal weg kunnen vallen, om maar een voorbeeld te nomen. Ik had het idee dat meer dan de helft juist tussen 2002 en 2008 lag en gezien ik zelfs met Windows 7, 8 & Vista 32-bit nog problemen had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Dat icm met andere teams die jaren terug het al af hebben laten weten vanwege geen respons en of geen support etc. denk dan toch maar mijn stem aan te gaan passen naar een ander project. Ik gaat mijn PC's maar vast weer van Docking af halen.

[ Voor 12% gewijzigd door JDVB op 14-03-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Over oude X64 gesproken, ik heb al een WU voorgekauwd op mijn Athlon64-3000+ onder Win7-x64. Zonder problemen (duurde alleen 7 uur voor een WU, maar dan heb je er toch maar weer een...)

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Hmm, als we nog geen garantie op WU's hebben, ga ik denk ik toch nog een kijken of ik een herziene keuze kan maken voordat het 12 uur vannacht is...

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_
  • Laatst online: 16:15
zijn er projecten waarvan we zeker weten die de workload WEL aankunnen? zou het stemmen misschien ook wat makkelijker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:49

Pyrus

Hardknock life

PrimeGrid zou het zeker wel aan moeten kunnen. Misschien dat ze het ff van te voren willen weten om genoeg werk te laden, maar ik denk dat de challenges die ze normaal zelf houden zwaarder zijn voor ze dan een stampede. Moet je alleen even duidelijk maken welke subprojecten wel en niet geschikt zijn natuurlijk voor de stampede. Zoiets als SoB wil je liever niet, omdat je daar soms maanden moet wachten voordat je unit gevalideerd is en 1 unit ~260 uur rekentijd is op een gemiddeld systeem. Er zijn echter ook genoeg subprojecten waarbij de rekentijd op uren of minder ligt.

RC5 moet het ook no problemo aan kunnen, tenzij d.net in de laatste jaar een puinhoop is geworden. Vroeger (-64 tijdperk) hadden ze in ieder geval alles goed voorelkaar.

Leiden en SETI heb ik geen zicht op, net zoals de hele rij Vault projecten eigenlijk. Alhoewel ik vermoed dat SETI het ook wel aan kan, aangezien dat een groot project is.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik ben eruit: mijn stem gaat naar Leiden Classical

Nu alleen nog even in spanning afwachten of dat ook echt 't stampede-project gaat worden O-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Betreffende het mac probleem dit geld voor PowerPC en Intel... Als het eventueel alsnog Docking aat worden dan is 80% van mijn input helaas niet aanwezig.

Zou toch wel mooi zijn om een project te kiezen waar je wat meer mogelijkheden hebt en wat minder problemen. Ondersteuning van Docking is helaas nihil hoe nobel hun project ook is. Stel voor dat er na 1 á 2 weken geen WU's meer zijn voor zowel Windows als Linux zit je wel met een probleem want dan is de hele stampede niks meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

ik herzie mijn stem en ga voor:
abc@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
Dit keer ga ik ook maar eens kijken of ik iets bij kan dragen. Ik had al naar Docking zitten kijken, maar volgens mij is daar toch een probleem met het aangeboden werk.
Liefst iets dat CPU only draait, maar zelfs dan zal ik niet veel bij kunnen dragen:
Lijstje van de potentiele koeien:
4x 3 Ghz P4 Prescott (Je weet wel die heethoofden)
1x Athlon 3800+ @ 2,7 GHz
1x Phenom X3 Heka
1x Q8300
Plus een paar Dualcore laptops die hier staan te rotten.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Pak anders een cpu EN gpu project. Alles op 1 project zetten heeft nogal wat meer impact dan een cpu OF gpu project.
Zien we tegen de volgende Stampede wel wat er veranderd moet worden.

@ Biersteker : dat leek me op zich wel leuk omdat je meer van je systeem gebruik en dus meer produktie levert, meer grazers meer produktie leveren (diversiteit aan kaarten nvidia en ati) en je minder gas verbruikt omdat je videokaart als verwarming fungeert (hier tenminste).

Zou nu bij D@H problemen een all-in project pakken.

[ Voor 46% gewijzigd door MAB The Frisian op 14-03-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
Tsja, ik zat al een tijd mee te lezen, maar het idee van maart CPU, en oktober GPU, lijkt toch wel slim. Vooral vanwege de CUDA support van sommige projecten, en de ATI affiniteit van andere. (Komt in eens de vraag in me op: BOINC for ARM? Bestaat het? )

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edek
Leiden Classical lijkt perfect, maar kan de load waarschijnijk niet aan.
Anders zou het leuk zijn, een goed project van Nederlandschen bodem.

Csomology@Home is misschien wel een goeie (weer load probleem)

[ Voor 18% gewijzigd door Edek op 14-03-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vipeax: Op die machine die de WU's niet lustte, kun je daar nog even kijken of je de laatste chipset driver (inf) van Intel op hebt? http://downloadcenter.intel.com/default.aspx?lang=eng
En welke applicatie haalt Docking op?
charmm34_6.23_windows_intelx86 of
charmm34_6.23_windows_x86_64?
Kun je zien in de data directory van BOINC: ...\data\projects\docking.cis.udel.edu\...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Daar zit nu alleen nog maar Linux op ben ik bang. Weer alles eraf halen heb ik eigenlijk niet zo heel veel zin in op dit moment, al kan het wel als je graag aan een oplossing wilt werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht heeft iemand anders ook het zelfde euvel. Ik wil je niet opzadelen met extra werk wat straks misschien ook nog eens overbodig is. Alleen droogzwemmen met deze problemen is oh zo vervelend. :)

Edit: Laat maar kan het hier met een test uitsluiten welke app wordt opgehaald.

Edit2: Op het forum van Docking nog even goed nagelezen, maar de een heeft problemen met de x86-versie en een ander met de x86_64. De applicaties en steunbestanden zijn hier te vinden:
http://docking.cis.udel.edu/download/
Geen toegang en daar me ook al is opgevallen dat er vele steunbestanden bestaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
 Directory of C:\BOINC\data\projects\docking.cis.udel.edu

14-03-2012  19:56         1.211.533 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19233_478019.inp
14-03-2012  19:58               191 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19233_478019_0_0
14-03-2012  19:58               191 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19233_478019_0_1
14-03-2012  19:58                53 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19233_478019_0_2
14-03-2012  19:58                 0 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19233_478019_0_3
14-03-2012  19:56         1.211.533 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19234_432609.inp
14-03-2012  19:57             7.889 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19234_432609_0_0
14-03-2012  19:57             7.889 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19234_432609_0_1
14-03-2012  19:57                53 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19234_432609_0_2
14-03-2012  19:57                 0 1ebz1c70_mod0014crossdockinghiv1_19234_432609_0_3
14-03-2012  19:57           820.224 charmm34_6.23_graphics_windows_x86_64
14-03-2012  19:56         5.355.520 charmm34_6.23_windows_x86_64
14-03-2012  19:57             1.746 grid_probes.rtf
14-03-2012  19:57            66.708 helvetica.txf
14-03-2012  19:57           123.892 logo.jpg
14-03-2012  19:57           242.815 lpdb.prm
14-03-2012  19:57           236.662 lpdb_amino.rtf
14-03-2012  19:57             1.056 lpdb_probes.prm
14-03-2012  19:57             1.450 minus.jpg
14-03-2012  19:57             1.652 plus.jpg
14-03-2012  19:57             2.223 rotate_left.jpg
14-03-2012  19:57             1.812 rotate_right.jpg
              22 File(s)      9.295.092 bytes

Wordt het schrijven van een app_info.xml script een hachelijke zaak waar ik me niet aan wil branden.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_
  • Laatst online: 16:15
Mij maakt het niet meer zoveel uit welk project we doen. Als we maar met z'n allen kunnen stampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datzelfde heb ik ook. Samen gezellig op hol slaan. Heb mijn stem veranderd naar abc at home in een andere post. Een project van Nederlandse bodem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Yoyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:35

grass460

[DPC] Division_Brabant

Wel lastig hoor zou graag seti@home de kans geven maar is mijn hoofd project, Docking dan maar voor mij als ik toch mag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Mocht het nou geen Docking worden vanwege de vele problemen, dan zou het wellicht tof zijn om alsnog een MF te houden op docking de dag voor de stampede.
Als het toch een ander project wordt lijkt het me dat geen enkel crewlid hier meer tegen is toch?
En dan kan Vipaux even waarmaken dat hij op een dag 1M+ punten kan verstouwen.

Daarnaast zou zo een actie ook erg goed zijn voor de vaultpunten toch?

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 15-03-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb op 1 systeem ook last van de 0% progress bug op Docking :( (W7 64 bit)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Kun je mss proberen die WU om te ruilen en een ander proberen? Misschien dat het alleen bij specifieke WU gebeurt?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
JDVB schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:51:
En dan kan Vipaux even waarmaken dat hij op een dag 1M+ punten kan verstouwen.
Dat zijn "maar" 71.000 punten/dag (71000 * 14 = 994000), gezien nu 40% op Docking loopt en ~40.000 daily al eruit komt, heb ik er geen twijfel bij dat dat zou kunnen lukken, maar als we elders gaan, ga ik niet alles eerst nog omzetten naar Docking... De meeste lopen nu op een project wat mij persoonlijk aangaat.
Peregrine schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:50:
Kun je mss proberen die WU om te ruilen en een ander proberen? Misschien dat het alleen bij specifieke WU gebeurt?
Ik heb 200 WU's geprobeerd, allemaal hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 15-03-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

DigiK-oz schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:47:
Ik heb op 1 systeem ook last van de 0% progress bug op Docking :( (W7 64 bit)
Ik ook. gelukkig is het maar een trage laptop. Ik zal de 6 core Xeon maar een maandje langer op WinXP laten draaien.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Stemmen is nu gesloten toch?
Wanneer komt het kundig oordeel van de crew waar we gaan stampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Stemmen is inderdaad gesloten. De verwachting is dat een nieuw topic in de vroege middag gestart is, even op de pauze wachten hier... ;)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
JDVB schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:50:
Stemmen is nu gesloten toch?
Wanneer komt het kundig oordeel van de crew waar we gaan stampen?
Je kunt ook gewoon even alle vetgedrukte projecten optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

MAB The Frisian schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:53:
[...]

Je kunt ook gewoon even alle vetgedrukte projecten optellen.
Ik ga er stiekum even vanuit dat Docking het niet wordt, niet vanwege te weinig stemmen hiervoor maar meer omdat er geen respons komt en bij lange na niet alle PC's goed ondersteund worden.
Hierdoor zou besloten kunnen worden dat Docking het niet wordt ondanks dat het met afstand de meeste stemmen gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz en Cow_tipping welke applicatie wordt bij jullie opgehaald door Docking?
charmm34_6.23_windows_intelx86 of charmm34_6.23_windows_x86_64?
Aangezien we toch gaan docken, wil ik nog wel een poging wagen.
Heb hier al een x86-versie werkende.

Edit: Hmm ga dit niet opgelost krijgen want de x86 is exact dezelfde versie als de x86_64. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Van het weekend maar eens wat gaat testdraaien bij mij thuis. Gaat nog een leuke worden: de drie snelste pc's in huis draaien Windows XP x64, Windows Vista x64 en Windows 7 x64. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wat voor processoren heb je erin zitten? Je zou met een Nehalem (en nieuwere versies) geen problemen mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Ik draai nu 2 dagen zonder problemen op een i5-750 win7 64-bit, tenminste, zonder problemen dat het me opgevallen is.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Die werken ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Paprika schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:55:
Wat voor processoren heb je erin zitten? Je zou met een Nehalem (en nieuwere versies) geen problemen mogen hebben.
Respectievelijk een Athlon X2, C2Q en Phenom X4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De boel maar eens aangeslingerd op de X2 en C2Q. Draait als een zonnetje on the first try. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Heb een C2D 7400 aan de praat gekregen met Dotsch/UX (Linux met BOINC erin gebakken) die boot vanaf een USB stick van 4GB en ook geen HDD nodig heeft :) .

Het is heel makkelijk, zelfs voor iemand met weinig Linux ervaring (zoals ik).

Hier nog even kort de stappen voor de geïnteresseerden:
1) Download .iso van de DotschUX Homepage
2) Branden op CD en booten vanaf de CD (of opstarten met Oracle Virtual Box / VMware)
3) Volg de uitgebreide guide: http://www.dotsch.de/boinc/DotschUX-USB_Installation.html
4) In Dotsch de BOINC manager opstarten en Docking@home toevoegen en klaar!

That's all :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik stem voor Leiden Classical maar heb Docking alvast ook al klaargezet.

btw, tnx VictordeHolland mooi systeem die USB stick

[ Voor 64% gewijzigd door hellbringer op 21-03-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 02-07 12:50

hellbringer

Weeeeeeee!

Pagina: 1 2 Laatste