Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 13:42
dimako_ schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:02:
[...]

Die had ik ook besteld, en toen mailde ik naar farnell met de vraag als ik de goede wel had.
Hun reactie: onze excuses voor het ongemak, hier als nog de goede.

Netjes dus :)
Ik had precies het zelfde gedaan, maar ik kreeg (tot twee keer toe) te horen dat ik het juiste product had gekocht. En dat ze hem in week 17 zullen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Even een quote van Farnell trouwens:
Beste dhr --

Heb geen idée waar u de 35 dollar vandaan komt ?
De prijs is 33.02 plus 6.27 btw dat maakt 39.29 euro.

Met vriendelijke groeten --
Bron: FOK! http://forum.fok.nl/topic/1759857/5/50#108585180

Lijkt erop dat ze zich daar niet echt verdiept hebben in wat ze nou eigenlijk zouden gaan verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ferret schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:13:
[...]

En dan is er geen grens van 50 euro?
Ik heb zojuist ook met Farnell gebeld, en als consument is er wel een grens van €50 maar als je zakelijk besteld is deze grens er niet.
Verder is er wel een limiet van 1 stuk per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
thesystem schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:59:
[...]

Ik heb zojuist ook met Farnell gebeld, en als consument is er wel een grens van €50 maar als je zakelijk besteld is deze grens er niet.
Verder is er wel een limiet van 1 stuk per persoon.
Farnell heeft eerder ook al laten weten dat ze voor de raspberry Pi een uitzondering maken op die €50 regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

Dat zou wat zijn, wel aan particulieren leveren maar met een ondergrens van €50, terwijl je er max 1 per persoon mag bestellen. Hoezo deathlock :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hartelijk dank voor uw bestelling. Wij zijn bezig deze te verwerken onder vermelding van bovenstaande
referenties.
De volgende producten zijn momenteel niet voorradig in ons magazijn, maar zullen worden verzonden op het
moment dat we deze hebben ontvangen van de leverancier.
Onze excuses voor het ongemak.

Bla bla bla,

Estimated Delivery
Week 17
Dat is pas eind april, dus dat gaat nog wel ff duren dan helaas.

Van RS heb ik geen reactie terug gehad nadat ik mijn emailadres daar opgegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ik heb van beide bedrijven nog niets gehoord....

Weet iemand of er al een XBMC image is voor op een SD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55
Ik heb gister besteld bij Farnell nog geen reactie gehad (bestelling via mail). Zijn er meer bij wie het zo lang duurt? Ik baal hier echt van. Hoopte hem snel te hebben maar als ik zelfs de bestelling er niet door heb duurt het nog minimaal 2 maanden volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 21:54
LeVortex schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:12:
Ik heb gister besteld bij Farnell nog geen reactie gehad (bestelling via mail). Zijn er meer bij wie het zo lang duurt? Ik baal hier echt van. Hoopte hem snel te hebben maar als ik zelfs de bestelling er niet door heb duurt het nog minimaal 2 maanden volgens mij
Ik heb een mailtje gestuurd of ze hem überhaupt wel ontvangen hadden:
Geachte heer van Loo,

De particulieren bestellingen zijn nog niet allemaal verwerkt ivm de vele aanvragen die wij hebben ontvangen.

Uw zal zo spoedig mogelijk een mail van ons ontvangen.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

Cheryl Post

Sales Agent Farnell

Business Contact Center

T +31 (0)30 2417373
F +31 (0)30 2417333
M cpost@farnell.com
W www.farnell.com
Ik heb gister rond 12:00 een mail gestuurd. Maar met die verkeerde ordernummer dus het zal nog wel even duren :')

[ Voor 6% gewijzigd door Rivalo op 01-03-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

luke_otto

pang pang luckyluke

Zojuist een mail van RS components gehad:
Dear Customer

Thank you for joining the Raspberry Pi revolution and registering your interest in Raspberry Pi’s Model B board from RS Components.

We have received extraordinary levels of demand for this product. To help ensure as many people as possible can experience the Raspberry Pi concept, we are limiting boards to one per customer, and we will send you further information on your request in the next seven days. Once we receive the boards into stock, they will be allocated on a first-come first-serve basis, in order of when requests were received.

Thank you for your patience; we will be in touch as soon as possible with more details.
Ik ben benieuwd. Heb mij gegevens woensdag rond 7.05 ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

* Ghehe heeft ook die mail een tien minuten geleden gekregen. :Y

Misschien is er dan toch nog hoop op de eerste batch? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
thesystem schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:06:
[...]

Er is op de site van Farnell echter wel voldoende te vinden om aan die prijs te komen. Wat ik alleen niet zo snel kan vinden op de site is wat de Raspberry Pi in de Nederlandse shop van Farnell kost?
Mattie112 in "Raspberry Pi"

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om e.a. in kaart te brengen:

Poll: Als particulier in Nederland, heb je een RPi kunnen bemachtigen?
Ja, via email met Farnell (bevestigd)
Ja, via de website van Farnell(bevestigd)
Nee, ik sta op de wachtlijst
Nee, ingeschreven als interested
Anders:
Waarom niet Conrad of Bol?
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=378935&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:27
Vraagje: maakt RS online, net als Farnell, een uitzondering voor particulieren bij de raspberry pi? Normaal gesproken verkopen deze bedrijven alleen aan bedrijven AFAIK. Heb gister ook een mailtje gehad van RS (om iets over 7 uur afgelopen woensdag formulier ingevuld op RS website), maar bij registreren op hun website kom ik niet ver zonder kvk-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Ik weet het niet. Ik hoor het vanzelf als de vervolgmail komt van RS...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Zo, net mailtje van farnell ontvangen. Week 18 (begin mei...).

Gelukkig is geduld een schone deugd :+.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

dimako_

Vogel

DeadLock schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:29:
Zo, net mailtje van farnell ontvangen. Week 18 (begin mei...).

Gelukkig is geduld een schone deugd :+.
Inderdaad, mijn verwachte levertijd is week 17...
Dus nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
De statische pagina van RaspberryPi.org is weg, en de originele is terug. De shop werkt wel niet, zou je daar na de 'maintenance' ook kunnen bestellen? Tevens staat onder meer de volgende tekst bij de laatste post;
Finally, an apology – not everyone on our mailing list received a notification of our impending launch, as it now takes about a week to mail personalized messages to each of our 100,000 subscribers. Given the large volumes our partners are able to produce, the penalty for being further back in the queue is much smaller than it would have been had we been the only manufacturer; if you place an order, we’ll do our best to make sure you’re not waiting too long.
Ik heb inderdaad geen mail gekregen, maar ging gewoon regelmatig naar de site, waardoor je het wel wist. Iedereen met interesse ervoor zal het wel geweten hebben vermoed ik. Ze hadden naar mijn mening ook een verontschuldiging kunnen aanbieden voor de gebrekkige launch, dat was toch een enorme teleurstelling voor mij in hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Het is een Engelse club. Die zullen echt niet toegeven dat de partner selectie onhandig is en de launch een teringzooi.

Ik wacht het rustig af, wel ga ik m'n ogen open houden voor een leuk kistje of blikje om de pi uiteindelijk in te bouwen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Laatst online: 22-09 22:14
Ik vind het eerlijk gezegd maar iets raars... Men had een container op weg met 10.000 van die dingen die vorige maand zou toekomen. Opeens nemen RS en Farnell een licentie af om zelf die dingen te produceren en veranderd het in build to order.

Eigenlijk kun je zelf stellen dat het niet goed voorbereid was want zaken zoals bestelling aan particulieren, hoge leveringskosten,bereikbaar wereldwijd,... eigenlijk contra wat men altijd heeft gesteld. Zaken die al lang hadden moeten worden vastgelegd.

Maar waar is die container dan ? Als ik zo de verwachte release datum zie dan is het allemaal eind maart. Als ze die 10.000 van die dingen al hebben dan lijkt het mij stug dat het tot eind maart moet duren om dat uit te leveren.

Ohwell wat ik hoop is dat we nu veel goedkope (ze mogen voor mij zelf wat duurder zijn als er bvb esata op zit) klonen zorgt of anderen inspireert. Wat concurrentie is nooit slecht.
Het is een Engelse club. Die zullen echt niet toegeven dat de partner selectie onhandig is en de launch een teringzooi.
Ik heb dat gevoel ook. Heb sowieso een wat akelig gevoel omdat men heel bitsig reageert op kritiek ook al is het constructief, ze hebben enorm lange tenen. Het gebitch op slashdot comments in sommige nieuwsposts vind ik vervelend als je ziet hoe je dood werd gespammed op slashdot met R Pi nieuws. Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met een kritische blik.

Ik hoop zelf dat er alternatieven komen met een iets beter uitgewerkt project en tevens ook meer vriendelijke mensen erachter, maar ik denk dat het waarschijnlijk eerder een "cultuur" iets is dat het zo bij mij overkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door simplicidad op 03-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Mathieu_Hinder schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:39:
Ik heb een mail gekregen van RS met weinig in, "Thank you for your registration" enzo. Hebben jullie iets speciaals gedaan bij RS of Farnell? Ik heb op beide sites mijn gegevens ingevuld op de interesse-pagina, maar verder niets van gehoord.

Daarnaast wil ik hem gebruiken als XBMC apparaat bij mijn ouders, simpelweg achter de tv leggen met een externe HDD aan usb, en ethernetkabeltje naar de router. Nu moet ik er een afstandsbediening bijhebben, ze hebben nl. geen smartphone of keyboard om te bedienen en het moet (heel erg) simpel blijven :p Ik ben dan ook op zoek naar een goedkope, maar kleine remote, iets als deze, maar dan uiteraard compatibel met pc:

V&A aangeboden: Xbox360 Media Remote, kleine versie!

Heeft iemand enig idee waar ik iets dergelijks kan vinden, liefst goedkoop? De interface van XBMC is te bedienen met pijltjestoetsen, back en enter, en nog een viertal knoppen, dus ik heb absoluut geen behoefte aan zo'n gigantische remote met honderd knoppen waar er tien van gebruikt worden. Zo'n Apple remote concept lijkt mij ideaal voor hen, of die Xbox media remote bijvoorbeeld.
Heb jij je bij de UK site of bij de NL site van RS geregistreerd? Was je dr een beetje vroeg bij?

Ik heb me namelijk een paar minuutjes na 7 geregistreerd op de nederlandse webshop maar niks ontvangen.
Volgens deze FAQ zou iedereen een mail moeten hebben ontvangen: http://uk.rs-online.com/w...l-_-Twitter-_-RaspberryPi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mr.Jingles schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:06:
[...]

Heb jij je bij de UK site of bij de NL site van RS geregistreerd? Was je dr een beetje vroeg bij?

Ik heb me namelijk een paar minuutjes na 7 geregistreerd op de nederlandse webshop maar niks ontvangen.
Volgens deze FAQ zou iedereen een mail moeten hebben ontvangen: http://uk.rs-online.com/w...l-_-Twitter-_-RaspberryPi
Mja same here, ik heb ook niks ontvangen terwijl ik al 4 over 7 had geregistreerd, zelfs een confirmatie ontvangen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dito hier.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0entje
  • Laatst online: 18-09 21:14
Same here, ook paar min over 7 geregisteerd, geen mail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Nu online

dimako_

Vogel

Ik denk dat 'we' gewoon pech hebben en moeten wachten op de volgende batch.
Ik wacht het wel af en verwacht niet nu nog een mail te krijgen dat ik er toch nog 1 geleverd krijg zsm.

Jammer maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Same hier. Ook nog geen factuur van Farnell ontvangen..maar die zullen het ook wel druk hebben.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kreeg net een email van RS Electronics.

Edit: Oeps, luke_otto was me voor. Als ik deze mail pas 3 dagen later krijg zal het wel helemaal niet goed zitten, jammer :( Had gehoopt dat ze toch wat sneller zouden zijn dan Farnell.

Trouwens, ik snap ook wel dat ze bol.com ofzoiets niet genomen hebben, die hebben natuurlijk niet de expertise om zelf boards te bouwen :) Zelfde voor amazon e.d. Maar Conrad of Maplin was wel handig geweest, die zijn een stuk toegankelijker voor consumenten. Die zijn alleen weer niet wereldwijd actief dus misschien was dat het.

[ Voor 84% gewijzigd door GekkePrutser op 04-03-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:09

Kwastie

Awesomeness

Zojuist ook een mail gekregen van RS Components:
Dear Customer

Thank you for joining the Raspberry Pi revolution and registering your interest in Raspberry Pi’s Model B board from RS Components.

We have received extraordinary levels of demand for this product. To help ensure as many people as possible can experience the Raspberry Pi concept, we are limiting boards to one per customer, and we will send you further information on your request in the next seven days. Once we receive the boards into stock, they will be allocated on a first-come first-serve basis, in order of when requests were received.

Thank you for your patience; we will be in touch as soon as possible with more details.

RS Components

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simplicidad schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:15:
Ik vind het eerlijk gezegd maar iets raars... Men had een container op weg met 10.000 van die dingen die vorige maand zou toekomen. Opeens nemen RS en Farnell een licentie af om zelf die dingen te produceren en veranderd het in build to order.

Eigenlijk kun je zelf stellen dat het niet goed voorbereid was want zaken zoals bestelling aan particulieren, hoge leveringskosten,bereikbaar wereldwijd,... eigenlijk contra wat men altijd heeft gesteld. Zaken die al lang hadden moeten worden vastgelegd.
Het klinkt mij meer in de oren dat ze zich realiseerden dat ze het zelf nooit op een fatsoenlijke manier voor elkaar gingen krijgen. Niet slecht dan om een grote partner te gaan zoeken.

En ja, ze hadden eerst anders gezegd, maar het zijn dan ook geen pro's. Echter zijn ze wel slim genoeg om twee partners te kiezen in plaats van eentje. Daarmee voorkom je het gros van de problemen die ontstaan bij een exclusieve partner; geen van beiden kan onredelijke winsten gaan maken, omdat er een ander is om ze kort te houden.

Op zich waren er wat dingen suboptimaal, maar ze doen het helemaal zo slecht niet als ik het zo bezie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Jeuj! Ik heb ook een mail van RS! Hij zat zat in m'n spam box van gmail. Dus check ff jullie spambox!
Beste klant,

Hartelijk dank voor uw inschrijving en uw interesse in het Raspberry Pi B-board van RS Components.

De vraag naar dit product is buitengewoon hoog. Om zo veel mogelijk mensen de kans te geven een Raspberry te kopen, zal u er slechts één exemplaar van kunnen bestellen. Zodra de eerste boards op voorraad zijn, zullen ze verdeeld worden onder de eerste geregistreerden. Hoe eerder u uw gegevens heeft doorgegeven, hoe eerder u de kans krijgt een Raspberry te bestellen. Wij verwachten u binnen 7 dagen meer informatie te kunnen sturen.

Wij bedanken u voor uw geduld en begrip en nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Vreemd dat die van mij is in het Nederlands...

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Jingles op 04-03-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 15:37
brama schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:17:
Ik heb nu ook het mailtje van RS gehad (in het Engels).

Is er *iemand* bekend die een Raspberry PI ontvangt nog deze maand .. ? Ik heb zo het idee dat die hele 'first batch' die al in de UK had moeten zijn nooit bestaan heeft, en dat ze nu gewoon meteen allemaal build-to-order zijn namelijk.
9/11 is ook door de vs zelf in scene gezet
[/conspiracy mode]

Wat is dat nou weer voor onzin. Ik heb het idee dat ze juist heel open zijn over het complete proces. Ze geven regelmatig status updates en ze proberen het zo snel mogelijk allemaal te doen, maar als je die bordjes in china laat maken kan het af en toe wel eens wat vertraging oplopen ja. Maar ik ken maar weinig bedrijven die zo open zijn over welke beslissingen ze nemen.

En als je al bedenkt dat 100K mensen zich alleen al voor de nieuwsbrief hebben ingeschreven lijkt het me niet heel verwonderlijk dat maar weinig mensen snel zo'n bordje krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 04-03-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 20:28
brama schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:17:
die hele 'first batch' die al in de UK had moeten zijn
Wie zegt dat? Tenzij ik iets heb gemist (wat goed zou kunnen gezien de buzz rondom de lancering) is het laatste officiele nieuws dat de bordjes 25 of 27 februari vertrokken uit de fabriek. Dan moeten ze nog per boot of vliegtuig richting Engeland. Als de douane in China en/of Engeland net zo snel en efficiënt is als de Nederlandse (:P) kan het nog wel een paar weken duren voordat ze uberhaupt bij de heren van de foundation zijn waarna ze verder gedistribueerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS Nederland levert alleen aan KvK ingeschreven bedrijven... een enkele nederlandse webshop heeft ze als pre-order staan. (Mag ik een link neerzetten?)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:23:
RS Nederland levert alleen aan KvK ingeschreven bedrijven... een enkele nederlandse webshop heeft ze als pre-order staan. (Mag ik een link neerzetten?)
Ze maken een uitzondering voor de Pi, doe die webshops maar niet want van doorverkopen worden ze alleen maar duurder aangezien de webshop er ook nog wat aan wil verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Dat dacht ik ook, hij is daar 40 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar een bron voor, Barstke? In de beschrijving van de RaspBerry op RS staat het nog eens extra vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bartske schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:11:
[...]

Ze maken een uitzondering voor de Pi, doe die webshops maar niet want van doorverkopen worden ze alleen maar duurder aangezien de webshop er ook nog wat aan wil verdienen.
Ik weet dat Farnell dat doet (heb ik ze gevraagd aan de telefoon), maar RS doet dat niet (heb ik ze ook gevraagd aan de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Da's een mooi verhaal, ik zie bij Farnell nu een 94-tal orders in mijn orderoverzicht staan terwijl ik er zelf maar één geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

SoaDmaggot schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:29:
Da's een mooi verhaal, ik zie bij Farnell nu een 94-tal orders in mijn orderoverzicht staan terwijl ik er zelf maar één geplaatst heb.
Lol, in dat geval wil ik er wel een :+

Ik ben benieuwd of ik vandaag /morgen nog bericht krijg van RS, en of ze dan wel of niet aan particulieren leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik had conrad's klantenservice gevraagd of zij het apparaat ook gaan verkopen. Waren ze nog over aan het denken. Misschien dat wat meer reactie's helpt bij het denken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Mail verstuurd naar Conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Net deze ontvangen van Farnell:
U kunt de Raspberry Pi bestellen via onderstaande link.
Wij kunnen helaas geen Proforma faktuur hiervoor aanmaken.

http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html
Zijn er mensen die wel een factuur hebben gekregen na een mail naar holland sales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mr_gadget schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:11:
Net deze ontvangen van Farnell:

[...]

Zijn er mensen die wel een factuur hebben gekregen na een mail naar holland sales?
heb net precies dezelfde mail gekregen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
ShadowBumble schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:13:
[...]

heb net precies dezelfde mail gekregen.
Ik ook, niet precies hetzelfde maar wel met dezelfde link naar de interest pagina die ik vorige week al ingevuld heb. Schiet niet op dus. Ik had toch wel een factuur verwacht. Ook nergens prijsinformatie...

Laten we hopen dat Conrad dit snel oppikt want ik heb het vertrouwen en Farnell en RS verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 10:14
Ik heb hem net ook gehad. Als je dat formulier invult staat er wel.

Thanks for registering your interest with Farnell
We will be sending an email in the next few days will details on how to order.

Ben benieuwd wat daar dan instaat aangezien er volgens mij in week 18 pas weer voorraad verwacht word.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Heel vreemd, ik had die mail gestuurd met bestelinformatie voor de raspberry pi bij Farnell. Een mail sturen was de enige methode bij Farnell om een raspberry Pi te kopen en nu wordt ik afgewimpelt met een linkje je kunt hem hier bestellen: Link.

Dit is dus niet eens waar voor particulieren terwijl dit er wel duidelijk in stond. Iemand enig idee hoe te bestellen? Al zal dit waarschijnlijk nu niet meer mogelijk zijn. Er zijn al zoveel backorders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:58

NSG

Je weet niks!

LeVortex schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:00:
Heel vreemd, ik had die mail gestuurd met bestelinformatie voor de raspberry pi bij Farnell. Een mail sturen was de enige methode bij Farnell om een raspberry Pi te kopen en nu wordt ik afgewimpelt met een linkje je kunt hem hier bestellen: Link.

Dit is dus niet eens waar voor particulieren terwijl dit er wel duidelijk in stond. Iemand enig idee hoe te bestellen? Al zal dit waarschijnlijk nu niet meer mogelijk zijn. Er zijn al zoveel backorders
Er staat toch heel duidelijk "Register your interest NOW!" , farnell gaat het dus op de RS manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Enes_81 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:22:
[...]

Er staat toch heel duidelijk "Register your interest NOW!" , farnell gaat het dus op de RS manier doen.
Dan blijft toch nog gelden dat er staat dat je als particulier alleen via mail kan bestellen bij Farnell? Anders hadden ze dat ook bij moeten zetten dat dat dus niet meer zo is.

Ook blijft het lullig dat ik nu dus eigenlijk weer achteraan de lijst kom. Ik had de mail op de launchdag gedaan en nu registreer ik mezelf na een paar dagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ferret schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:50:
Ligt het nou aan mij? Ik krijg de laatste paar dagen telkens een http-500 melding als ik naar www.raspberrypi.org ga.....
Op twitter riepen ze iets van je browsercache legen :) Was een bekende fout door een tijdelijk foute dns-config ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
LeVortex schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Dan blijft toch nog gelden dat er staat dat je als particulier alleen via mail kan bestellen bij Farnell? Anders hadden ze dat ook bij moeten zetten dat dat dus niet meer zo is.

Ook blijft het lullig dat ik nu dus eigenlijk weer achteraan de lijst kom. Ik had de mail op de launchdag gedaan en nu registreer ik mezelf na een paar dagen 8)7
Ja hier precies hetzelfde. Ik was zover dat er een factuur gemaakt zou worden en nu sta ik ook weer achteraan de interesse lijst. Dat is nog minder als een pre order.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Hoogie2004 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Op twitter riepen ze iets van je browsercache legen :) Was een bekende fout door een tijdelijk foute dns-config ofzo...
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 21-09 21:38
LeVortex schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:00:
Dit wil ik ook graag weten, vooral hoe een particulier nu dient te bestellen (ook al is het een pre- back-order), na de super falende introductie van de RPi afgelopen week (zelf om 6uur uit bed om te bestellen) heb ik dit topic nog een dag of twee gevolgd, maar het is mij nu in zijn geheel onduidelijk hoe ik bij Farnell en RS-Online kan bestellen, en ik begreep dat deze 2 bedrijven de enige plek is waar je het kunt bestellen!?

Thanx!
simplicidad schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:15:
[snip]
Ik heb dat gevoel ook. Heb sowieso een wat akelig gevoel omdat men heel bitsig reageert op kritiek ook al is het constructief, ze hebben enorm lange tenen. Het gebitch op slashdot comments in sommige nieuwsposts vind ik vervelend als je ziet hoe je dood werd gespammed op slashdot met R Pi nieuws. Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met een kritische blik.

Ik hoop zelf dat er alternatieven komen met een iets beter uitgewerkt project en tevens ook meer vriendelijke mensen erachter, maar ik denk dat het waarschijnlijk eerder een "cultuur" iets is dat het zo bij mij overkomt.
IDEM!

[ Voor 32% gewijzigd door EN-IS op 05-03-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 21-09 21:38
* EN-IS excuses voor dubbelpost...

[ Voor 96% gewijzigd door EN-IS op 05-03-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Dit wil ik ook graag weten, vooral hoe een particulier nu dient te bestellen (ook al is het een pre- back-order), na de super falende introductie van de RPi afgelopen week (zelf om 6uur uit bed om te bestellen) heb ik dit topic nog een dag of twee gevolgd, maar het is mij nu in zijn geheel onduidelijk hoe ik bij Farnell en RS-Online kan bestellen, en ik begreep dat deze 2 bedrijven de enige plek is waar je het kunt bestellen!?

Thanx!

[...]

IDEM!
Je kunt hier ook bestellen. Welliswaar pre-order.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
EN-IS schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Thanx!

[...]

IDEM!
Zover ik weet kan het bij RS gewoon echt niet. Die willen perse een kvk nummer.

Bij Farnell zou het alleen per email kunnen, dat is ook wat op hun site staat. Dit blijkt of niet meer te kunnen of niet mogelijk te zijn. Bij Farnell zou het kunnen zijn omdat ze gewoon op zijn en dat je pas kunt bestellen als ze weer leverbaar zijn.

Ze zijn alleen leverbaar bij deze 2 shops. Misschien dat dit later nog uitgebreid wordt. Het is inderdaad uitgelopen op een behoorlijke faal launch. Ze hadden betere afspraken moeten maken met deze bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
De verwachte update van rpi is er nog niet, maar op het officiële forum is wel een bericht verschenen over de verkoop van rs/farnell aan consumenten:
Much of what you mention is being dealt with by Farnell's and RS's teams at the moment (in particular, the sales to general rather than business consumers message has been heard loud and clear at both head offices, but a few local distributors haven't changed their sites yet).
( bron )

kortom, er wordt aan gewerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ze lekker op tijd mee, een week na de lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Kreeg vannacht een mail van farnell, staat mijn order op week 20! vorige week na bestelling stond er nog week 17..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jij hebt in ieder geval al een order staan....
Ik heb al interesse formulieren ingevuld bij beide bedrijven, en nog niks gehoord... En ik had al bij Farnell 'besteld' op de release-ochtend, maar daar niks meer op gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb mij op beide sites van de leveranciers al twee keer aangemeld als belangstellende maar tot op heden nog niet 1 mail ontvangen (ook niet in m'n spambox)....

Weet iemand toevallig al of Conrad mee gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Reactie op mail conrad:

Dank u voor uw e-mail. 

Dit artikel hebben/krijgen wij niet in ons assortiment. 

Met vriendelijke groet, 

Tonnie Postel 
Customer Contact Center Conrad Electronic Benelux B.V. 
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GekkePrutser schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Idem voor mij :-( En het is vast niet de laatste keer... Ik denk dat ze de belangstelling enorm onderschat hebben.

Maar inderdaad, op de Ierse site, waar ik besteld heb, kan je nu ook niet meer bestellen, maar alleen interesse aangeven. Ben benieuwd hoe veel orders ze al binnen hebben voor ze de bestelknop weggehaald hebben. Veel denk ik :)
Jij ook op je eigen toko besteld? We zullen gewoon heel lang geduld moeten hebben. Helaas. En de mensen die nu nog niks besteld hebben. Zal de PI versie 4 met quad core al wel uit zijn voordat hun wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Die twee leveranciers zijn geen kleine jongens als ik het goed begrijp. Neem je verder aan dat ze 500.000 bestellingen/'interesses' hebben dan kan het misschien nog wel sneller gaan dan je denkt, temeer daar veel mensen er meerdere willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

iMars

Full time prutser

Dacuuu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:55:
Kreeg vannacht een mail van farnell, staat mijn order op week 20! vorige week na bestelling stond er nog week 17..
Bijna idem hier,... eerst week 16, nu week 20... we wachten maar af, meer kunnen we niet...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Announcement: Important announcement about email notifications from element14

Hide Details

Following the launch of Raspberry Pi, we've seen unprecedented levels of interest. Consequently, our email servers are experiencing historically high traffic volumes.

As a result, we have temporarily turned off email notifications on our site. We are working hard to correct this problem to make sure you are able to stay on top of the latest news, conversations and updates on Raspberry Pi. We apologize for the inconvenience.
Goh :P (hier overigens ook geen fanmail van Farnell)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:03:
[...]
Jij ook op je eigen toko besteld? We zullen gewoon heel lang geduld moeten hebben. Helaas. En de mensen die nu nog niks besteld hebben. Zal de PI versie 4 met quad core al wel uit zijn voordat hun wat hebben.
Nee, ik heb geen toko :) Ik kon gewoon als particulier bestellen. Maar wel op de Ierse Farnell site, wellicht is dat anders. Ik had wel mijn werk adres als verzend adres opgegeven (kwam me gewoon handiger uit). Misschien ligt het daar aan. Maar er was wel een vinkje 'particulier' en dat had ik aangekruist. En om KVK of BTW nummers werd niet gevraagd.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 06-03-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
ik heb er 1 kunnen bestellen op de belgische website van Farnell, hoewel die normaal ook niet aan particulieren verkoopt.
Op een gegeven moment moest ik een klantennummer ingeven. Aangezien ik nog maar net geregistreerd had, kreeg ik via mail een default klantennummer en PIN: 888888 & 60071
Als BTW nummer heb ik gewoon 0 ingegeven. Nadien kreeg ik een mail met betalingsgegevens voor een overschrijving.
Intussen heb ik ook een mail gekregen met een levering in week 17.

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Laat eerst de inhoud maar volgen.. Zover ik kan zien ben ik ergens in mei/juni aan de beurt :')
Waarschijnlijk is dat niet het geval, op twitter hebben ze zojuist gemeld dat de laatste mail van Farnell een fout is.
Bron: http://twitter.com/#!/Raspberry_Pi/status/177047238441308162
Bron: http://www.element14.com/...2/?CMP=SOM-TW-e14RasPiFAQ

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Jingles op 06-03-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Ik heb ook mijn 'interesse' gegeven. Maar ik lees in dit topic dat mensen hem ook al besteld hadden.

http://au.element14.com/r...p/2081185?ICID=ap-rpi-hwb

Kan ik daar bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik krijg deze mail van Farnell:

"Goedemiddag,

U kunt de Raspberry Pi bestellen via onderstaande link.

http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html

Met vriendelijke groet, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,
Connie Heijboer
Sales Agent, Farnell"

Als ik op die link klik dan kom ik op de bekende pagina waar je je kunt opgeven als belangstellende.

Dit schiet niet echt op zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gekregen van e14 (Farnell)
Hi,

Happy to take your backorder, unfortunately due to the unprecedented global demand, at this time we aren’t able to commit a delivery date to you, we hope to be able to advise you in the coming week of a firm delivery time....

感谢您的订单,由于该产品全球需求量的剧增,我们暂时很难提供准确的交期,我司相关部门正在努力,争取2周内给您明确答复。

如需预定请回我消息,谢谢!
Heb er wel eentje kunnen orderen maar sta dus in backorder. Ik wacht rustig af. Het is een leuke gadget om eens mee te experimenteren. Vind het wel grappig hoe mensen reageren op de raspberrypi.org of e14 fora. De release verloopt niet vlekkeloos maar zo'n aandacht hadden ze nooit verwacht. Dit verwacht je misschien bij de release van zegge een ipad3. Geef ze een paar weken en het zal een stuk beter gaan.

Iemand die toevallig dat mailtje over gratis t-shirt heeft gekregen en hier kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
GekkePrutser schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:57:
[...]

Maar hij was al 1x eerder opgeschoven, welke datum is dan de echte? Op die FAQ staat dat ook niet duidelijk.

Ik heb de volgende data lang zien komen in update mailtjes van Farnell: 16/4, 23/4, en 14/5 :) Ik gok nu maar op 23/4 :)
Gister is er door farnell een email gestuurd met een nieuwe datum. Dit is onjuist.
Als je eerder een datum hebt doorgekregen van farnell zou ik deze aanhouden.

Uit FAQ van element14.com:
UPDATED AT 12pm CST, March 6

Raspberry Pi Delivery Dates

Q: I got an email from Farnell element14 stating that my delivery date for the Raspberry Pi I ordered is now into May or June, is this correct?

A: Sorry! We updated the data in our system so that new customers placing their pre-order would be advised of the delivery date at the end of May or beginning of June. If you originally had an estimated delivery date in March or April, your delivery estimate is still as per the original communication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar als ik het goed begrijp (en zie) kan je als bedrijf al wel bestellen (backorderen) maar als consument kan je alleen je interesse aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Vandaag is er een update m.b.t. de eerste 10.000 raspberries:
There was a delay in getting them here (I'm not totally clear on the cause), but the first ones will be going out to customers next week from both vendors. (Yes, they do exist!)

We've got inspectors from both Element 14/Premier Farnell and RS going to the factory today to satisfy themselves about working conditions. We've already sent someone along on our own behalf (we were happy)
(bron)

[ Voor 4% gewijzigd door kladblokje op 07-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Mr_gadget schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:28:
Maar als ik het goed begrijp (en zie) kan je als bedrijf al wel bestellen (backorderen) maar als consument kan je alleen je interesse aangeven?
Ja daar lijkt het wel op. Alleen heb ik van farnell al 3 mailtjes gehad dat ik op de bekende site kan bestellen. En ze weten dat het om een particuliere bestelling gaat.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
bij farnell Estimated Delivery Week 23..
dat duurt dus nog wel eventjes..

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Bericht op www.Raspberrypi.org:
Manufacturing hiccup
Posted on March 8, 2012 by liz
42

It’s inevitable, isn’t it – you’re freewheeling along perfectly happily and then you get a puncture.

As you’ll have noticed, there’s been a bit of a delay in shipping the first batch of Raspberry Pis out to people. This is because of a hardware parts substitution that was made in the factory by accident: specifically, where we’d specified jacks with integrated magnetics in the BOM and schematics, the factory soldered in non-magnetic jacks. No magnets means no network connection. We’ve known about this for four days now, but we haven’t been able to tell you about it because it meant we had to do some further tests to make sure that nothing else was affected.

Happily, it’s a very minor problem to fix (desolder the dud jack/solder on a new one), and the factory is nearly done working on replacing them on the first set of boards. This means that the first tranche of boards should still go out to customers as we were expecting. There may now be a slight delay in later batches if there’s a problem sourcing enough magnetic jacks (we’ve got teams hunting them down already); all the stock of jacks we believed we had in place and ready to turn into the ethernet ports on your Raspberry Pis turn out not to be the correct part, so we’re having to start again and move through the negotiating/ordering/delivery cycle as fast as we can. Our partners at Element 14/Premier Farnell and RS Electronics are working hard to help us cater for this, and to expedite supply of the Raspberry Pi.

We are very, very sorry. We know you want your Raspberry Pi as soon as possible (and many of you are being inhumanly patient, having followed us since we launched this website eight months ago). We’ll keep you updated with how manufacture is moving; this is, in the scheme of things, a minor problem, but it’s still a bump in the road and we know that we rely on your goodwill to keep things moving forward.
- edit -
Reactie van Liz op het artikel:
Well, we do have to make it clear that this could very well cause a delay – we still aren’t clear on whether it’ll be possible to get the parts we need for the huge numbers of orders we have in time now, because all the sourcing the factory had done for us was on the wrong part. Like you, I hope like hell it *doesn’t*, but we have to be realistic.

And yes. You should have seen me, Pete and Eben over dinner last night. It was as if we were at a wake.

[ Voor 54% gewijzigd door Mr.Jingles op 08-03-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 't nut van die magneetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Topicstarter
No magnets means no network connection. Ik kan die uitspraak ook niet echt plaatsen ... :?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
No magnets means no network connection

Staat in de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Since you're all wondering, with a magjack you get better signal integrity, better filtering and shorter transmission distances for data.
The build was designed with a magjack in mind; it's more efficient (but won't work without the integrated magnetics)
Ze worden in de fabriek aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
In de reacties onder het artikel heeft iemand het uitgelegd:
“Magnetics” in ethernet jargon reffers to the pulse transformers that sit between the ethernet chip and the ethernet socket. These transformers provide isolation to protect from voltage differences between ethernet devices and also block any DC bias currents from making their way onto the ethernet line.

In most PC network adaptors and switches i’ve seen these transformers are a seperate components but in space constrained embedded devices it is very common for them to be integrated in the network jack.
Bron: http://www.raspberrypi.org/archives/781#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wtf? Die eerste batch was toch al onderweg!? Kreeg nou bijna op m'n kop van iemand die mij ging beschuldigen van aluhoedjesgedrag toen ik twijfelde of die batch wel echt onderweg was, maar blijkbaar had ik toch gelijk.

Nou ja, het is ongetwijfeld vele malen lastiger om zoiets van de grond te krijgen dan Liz & friends zelf ook gedacht hebben, dus nog altijd respect daarvoor, maar lang wachten en telkens delays is frustrerend.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:56:
bij farnell Estimated Delivery Week 23..
dat duurt dus nog wel eventjes..
Mijn bestelling staat ook op levering week 23... bij Farnell Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Laatst online: 22-09 21:57
brama schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:18:
Die eerste batch was toch al onderweg!?
De eerste levering van de 10000 stuks was waarschijnlijk al onderweg naar de UK. Deze zullen dan waarschijnlijk ook aangekomen zijn, waarna men de fout constateerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRaZee
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09-2020
Mijn bestelling staat op levering week 30.
Farnell NL
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
CRaZee schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:15:
Mijn bestelling staat op levering week 30.
Farnell NL
:X
LOL! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02
Ik heb inmiddels reactie van RS online gehad:
Beste klant,

Wij zijn verheugd u te melden dat u tot de eerste groep geïnteresseerden behoort die in aanmerking komt om binnenkort een veelbesproken Raspberry Pi te bestellen. Gefeliciteerd! Omdat er zo veel interesse is in dit kleine computerboard zult u slechts één Raspberry kunnen bestellen en hanteren wij het principe ‘wie het eerst komt wie het eerst maalt’. U zit in de eerste groep geregistreerden en zult dus ook als eerste geïnformeerd worden zodra de Raspberry beschikbaar is. Binnenkort krijgt u van ons een e-mail waarin u wordt uitgenodigd een Raspberry te bestellen op RS Online.

Om de levering vlot te laten verlopen verzoeken wij u uw persoonlijke gegevens en afleveradres op onderstaande link na te kijken en aan te passen indien nodig. De betaling zult u kunnen uitvoeren via overschrijving of creditcard (Visa of MasterCard).

Voor meer informatie over de Raspberry Pi kunt u volgen op Twitter en @RSElectronics DesignSpark bezoeken.

Wij danken u nogmaals voor uw interesse en begrip.
En ook deze email (een dag lader nogmaals op de website aangemeld):
Beste klant,

Bedankt dat u zich heeft geregistreerd voor een Raspberry Pi bij RS Components.

Gezien het grote succes van dit kleine computerboard, beperken wij het aantal Raspberry’s tot één per persoon en verwerken wij alle registraties volgens het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Zodra de Raspberry’s op voorraad zijn, geven wij de eerst geregistreerden ook als eerste de mogelijkheid er eentje te bestellen.

Wij nemen zo snel mogelijk contact op met u en danken u voor uw geduld en begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ralpy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:32:

[...]

[...]
Ik kreeg ook de 2e mail alleen in het Engels, jammer want ik had al een paar minuten na 7 besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Ik heb ook die mail gehad. Overigens zou het kunnen dat er een nieuwe leverancier is bijgekomen? Op de website van R-Pi staat naast het RS logo een nieuwe, en de site heeft een gelijkaardige interest-page als de andere; http://www.alliedelec.com

Waarschijnlijk hebben ze, in het licht van de belangstelling, slim besloten om nog een partner te laten produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
allied electronics is de amerikaanse tak van wat hier bekend staat als rs electronics (net als farnell dat in amerika opereert onder de naam element14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[quote]Mr.Jingles schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:30:
Bericht op www.Raspberrypi.org:
Happily, it’s a very minor problem to fix (desolder the dud jack/solder on a new one), and the factory is nearly done working on replacing them on the first set of boards. This means that the first tranche of boards should still go out to customers as we were expecting. There may now be a slight delay in later batches if there’s a problem sourcing enough magnetic jacks (we’ve got teams hunting them down already)
lol , echt zo mooi dat Engels om te vertellen dat ze handmatig er 100 hebben veranderd en getest en dat ze met de rest geen idee hebben wat te doen tot ze onderdelen gevonden hebben. Die 100 gaan ze verzenden, dat dan weer wel.

Ik hoop er op eentje, maar als ik al week 20, 30+ voorbij zien komen wordt het eerder een sinterklaascadeau dan een verjaardagscadeau voor mij ben ik bang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Volgens mij bedoelen ze dat de eerste 10.000 (bijna) klaar zijn en verzonden zullen worden. De latere batches voor de mensen die erbuiten vielen kunnen vertraging oplopen omdat ze het andere onderdeel in grote aantallen moeten zien te vinden en mogelijk eerst gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
Ralpy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:32:

[...]

[...]
Lucky basterd, hoe laat heb jij eigenlijk besteld? Ik heb ook de laatste mail ook gehad maar voor de rest niks.
Ik baal d'r een beetje van, want ik heb om 7.03 op hun website geregistreerd.
Mja, anders wachten op farnell die mijn RPi in week 29 komt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Er is inmiddels een bericht verschenen op http://www.raspberrypi.org/archives/826 over de pi en de bijkomende kosten.

Samengevat:
  • RS (rpi+verzending+btw*): £21.60+£4.95+£5.31 = £ 31,86 (*btw is 20% in UK). Betalen kan met paypal of credit card. Dit is een vaste prijs bij elke RS vestiging ter wereld, hoewel de VAT (btw) per land anders kan zijn.
  • Farnell voor de nederlandse vestiging: (rpi inc verz+btw*): £27.25+£5.45 = £32.70 (*btw is 20% in UK). Betalen kan alleen met credit card (tenzij je al een bestaande klant was).

[ Voor 4% gewijzigd door kladblokje op 13-03-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:44
Farnell:

You are one of the first people in the world who will get their hands on a Raspberry Pi Model B.Congratulations.
Farnell element14 will deliver your Pi to you within 10-15 days. Your order will come straight from the initial shipment.

Nu ga ik morgen op vakantie voor 10 dagen en met een beetje geluk kan ik meteen daarna spelen met mijn R:PI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:14
Hij gaat nu dus (bij farnell) £32.70 kosten? Dit is bijna 40 euro. Dat is iets anders dan de 35 dollar (bijna 27 euro) waarmee geadverteerd werd. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Dat ben ik niet met je eens. De 35 dollar voor het b model is altijd de prijs ex btw en ex verzending geweest.

Afhankelijk van de wisselkoers is dat ongeveer 29 euro. In Nederland betalen we 19% btw dus +5,51 en een pakketje versturen, binnen Nederland, kost 6,75 bij de ptt. Met andere woorden, de totaalprijs zoals die nu bekend is gemaakt is heel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
... moet zelfs nog 1tje preorderen, en hoopte hem voor 26 april te hebben... heb dat mailtje zelfs niet gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Fijn dit, ik heb me de release ochtend ingeschreven bij Farnell maar niks geen mailtjes nu :(

Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste

Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]