Prijs is is 21 pond oid maar daar komt nog 20%vat bij en verzendkostensignificant schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:27:
Wat heb ik gemist? Eerst waren deze bordjes ~25euro en nu kom ik ze niet goedkoper dan 45euro tegen (b.v. NewIT) inc verzendkosten.
Is dat de courante prijs?
Na al het gemopper over RS kreeg ik vandaag wel een keurig mailtje.
Ik heb er verder geen haast mee, dus ik zie hem binnenkort wel verschijnen.
Beste Raspberry Pi-klant,
Wij beseffen dat uw geduld voor de Raspberry Pi op de proef gesteld wordt. Om u tegemoet te komen, zijn wij verheugd u te melden dat uw bestelling voor een 256 MB Raspberry Pi model B een gratis upgrade krijgt naar 512 MB revisie 2.
Ik heb er verder geen haast mee, dus ik zie hem binnenkort wel verschijnen.
Beste Raspberry Pi-klant,
Wij beseffen dat uw geduld voor de Raspberry Pi op de proef gesteld wordt. Om u tegemoet te komen, zijn wij verheugd u te melden dat uw bestelling voor een 256 MB Raspberry Pi model B een gratis upgrade krijgt naar 512 MB revisie 2.
Een sigaar uit eigen doos. Het zou juist schandalig zijn als ze nu nog 256 mb zouden leveren.
http://tweakers.net/nieuw...s-upgrade-naar-512mb.html
[ Voor 36% gewijzigd door arie_papa op 13-11-2012 08:47 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Das ook niet moeilijk aangezien RS al tijden door hun batch heen is en de 256Mb variant niet meer gemaakt word. Heb het mailtje ook gehad maar ging bij mij direct /dev/null aangezien ze de 256Mb variant niet eens meer maken. Wassen neus verhaal dat
[ Voor 38% gewijzigd door ShadowBumble op 13-11-2012 08:49 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb hem ook maar gecancelled, ik wacht al veel te lang.
Inderdaad!skinlee78 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:46:
Een sigaar uit eigen doos. Het zou juist schandalig zijn als ze nu nog 256 mb zouden leveren.
Ik krijg nog steeds af en toe mail dat de bezorger problemen heeft met het afleveren. Mail sturen dat deze al geleverd is heeft geen effect. Dit terwijl ik de Pi al paar maanden heb! En inmiddels al weer is verkocht (was 2de exemplaar).
Wat een chaos daar...

👉🏻 Blog 👈🏻
Bestelling bij NewIT:
- 512MB v2 bordje
- Transparante behuizing
- 1A voeding met EU-plug
Afgelopen donderdag besteld en dinsdag binnen.
- 512MB v2 bordje
- Transparante behuizing
- 1A voeding met EU-plug
Afgelopen donderdag besteld en dinsdag binnen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Bestelling bij NewIT:
- 512MB v2 bordje
- Stealth Black behuizing
- 1A voeding met EU-plug
Vandaag besteld.
- 512MB v2 bordje
- 1A voeding met EU-plug
Vandaag besteld.
Bestelling bij SOS Solutions:
- 512MB v2 bordje
- Transparant behuizing
- 1A voeding met EU-plug
- 4GB SD card
Maandag avond besteld. Gisteren in huis.
- 512MB v2 bordje
- Transparant behuizing
- 1A voeding met EU-plug
- 4GB SD card
27 juni besteld bij RS, vandaag verzonden. Ordernummer 1010145xxx
Bestelling bij NewIT:
- 512MB v2 bordje
- Zwarte behuizing
- 1A voeding met EU-plug
- SD cardreader
- SD card (4GB)
- Heatsink
Totaal *2.
13 nov besteld.....
- 512MB v2 bordje
- Zwarte behuizing
- 1A voeding met EU-plug
- SD cardreader
- SD card (4GB)
- Heatsink
Totaal *2.
13 nov besteld.....
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik zag dat de status van NewIT veranderd is van "nieuwe voorraad op 16 november" naar "Op voorraad"
Nu hopen dat ik hem snel binnen heb, zal wel begin volgende week worden.
Wel opvallend dat ze hun voorraad een dag eerder binnen kregen.
Nu hopen dat ik hem snel binnen heb, zal wel begin volgende week worden.
Wel opvallend dat ze hun voorraad een dag eerder binnen kregen.
Zou RS de zaakjes nou eindelijk een beetje op orde hebben?
http://uk.rs-online.com/w...i&file=questions#Delivery
http://uk.rs-online.com/w...i&file=questions#Delivery
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
16 nov verzonden, ik denk dat ik m maandag ontvang.CeesKees schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:17:
Bestelling bij NewIT:
- 512MB v2 bordje
- Zwarte behuizing
- 1A voeding met EU-plug
- SD cardreader
- SD card (4GB)
- Heatsink
Totaal *2.
13 nov besteld.....
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Yes, Farnell heeft ook mijn RPi verstuurd.
Besteld 24-10, verstuurd 15-11, hopelijk dat UPS nog vandaag langskomt (en het pakketje niet kwijtraakt).
Ik moet de klantenservice van Farnell trouwens wel een pluim geven. Een hdmi kabel, een van de onderdelen van de bestelling was zoekgeraakt bij UPS. Binnen 1 uur na het melden al een Tracer ingezet en inmiddels kan ik volgende week al een vervangende kabel ontvangen. Ik stuur een mailtje, binnen 30 minuten antwoord. Ik vul een klanttevredenheidonderzoek in met een opmerking en binnen 5 minuten werd ik al opgebeld.
Besteld 24-10, verstuurd 15-11, hopelijk dat UPS nog vandaag langskomt (en het pakketje niet kwijtraakt).
Ik moet de klantenservice van Farnell trouwens wel een pluim geven. Een hdmi kabel, een van de onderdelen van de bestelling was zoekgeraakt bij UPS. Binnen 1 uur na het melden al een Tracer ingezet en inmiddels kan ik volgende week al een vervangende kabel ontvangen. Ik stuur een mailtje, binnen 30 minuten antwoord. Ik vul een klanttevredenheidonderzoek in met een opmerking en binnen 5 minuten werd ik al opgebeld.
Your order id 100** from 14th November 2012 23:15 has been updated from Pre Order accepted to Order Shipped on 16th November 2012 09:31.ReTechNL schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:04:
Bestelling bij NewIT:
- 512MB v2 bordje
- 1A voeding met EU-plug
Vandaag besteld.
Ik krijg net ook een mailtje van newit dat de mijne vandaag verstuurd is
Hopelijk is hij maandag/dinsdag binnen
Mmmmm, besteld op 13 November maar nog geen mail dat hij verzonden is. Heeft NewIT eigenlijk een functie om de status op te vragen?
info@newit.co.ukerik23 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:32:
Mmmmm, besteld op 13 November maar nog geen mail dat hij verzonden is. Heeft NewIT eigenlijk een functie om de status op te vragen?
Your Raspberry Pi Order 1010147623 has been Dispatched.
Besteld: 4 jul 2012
Tevens vindt ik de gratis upgrade die RS gaf, door alle Pi's naar een V2 B Board, 512MB RAM te maken erg vreemd, want deze had ik sowieso besteld, en dus is er niets geupgrade voor mij
Niet dat het mij veel uitmaakt, maar het is een beetje een onzinnige email.
Besteld: 4 jul 2012
Tevens vindt ik de gratis upgrade die RS gaf, door alle Pi's naar een V2 B Board, 512MB RAM te maken erg vreemd, want deze had ik sowieso besteld, en dus is er niets geupgrade voor mij
Niet dat het mij veel uitmaakt, maar het is een beetje een onzinnige email.
[ Voor 63% gewijzigd door Overlegne op 16-11-2012 15:33 ]
Yes yes, ik heb hem binnen
!!! Besteld 26-10, binnen 16-11, besteld bij Farnell zakelijk. Al met al een week eerder dan de verwachte week 47.
Hmm week geleden gecanceld bij rs nog geen geld terug gezien

Ik heb de mijne 31/10 ook bij Farnell (business) besteld en afgelopen vrijdag stond hij 'wordt verwerkt'. Nu op compleet dus ik verwacht morgen 19/11 een leveringskinlee78 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:06:
Yes yes, ik heb hem binnen!!! Besteld 26-10, binnen 16-11, besteld bij Farnell zakelijk. Al met al een week eerder dan de verwachte week 47.
ben beniewd net na twijfelen of ik niet toch zoon android stick zou halen toch maar weer een RPI besteld dit keer bij newit. lader, kabel en hdmi kabel zijn iig binnen gekomen deze week
Aangezien er geen TS is, vraag ik het zo maar: is het mogelijk om bij Farnell zonder creditcard te bestellen? Dit aangezien de levertijden bij RS een stuk hoger liggen.
Rare vogel in spe
Als je betaald heb met PayPal dan wordt het geld terug gestort op je paypal account. Dit was bij mij ook zo toen ik me RS order cancelde. Dit kan alleen wel even duren voordat dit ook echt gebeurd is.Crazyanz schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:25:
Hmm week geleden gecanceld bij rs nog geen geld terug gezien
Nee dit is niet mogelijk. Ik raad aan bij newit.co.uk te bestellen zij hebben meestal een levertijd van 1 week en anders 1,5 weken. Ik heb zelf vorige week besteld en wordt vandaag of morgen geleverd.Xesxen schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:10:
Aangezien er geen TS is, vraag ik het zo maar: is het mogelijk om bij Farnell zonder creditcard te bestellen? Dit aangezien de levertijden bij RS een stuk hoger liggen.
https://www.newit.co.uk/shop/products.php?cat=26
Zij ondersteunen de volgende betalings mogelijkheden:
- Bankoverschrijving
- Creditcard
- Paypal
[ Voor 55% gewijzigd door ReTechNL op 19-11-2012 11:07 ]
En vandaag (19 nov) ontvangen. Nu nog uitvinden wat ik er mee kan/ moet doen..CeesKees schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:39:
[...]
16 nov verzonden, ik denk dat ik m maandag ontvang.
Ik heb hem nog niet ontvangen, komt hij met de PostNL pakketservice of via een andere partij?
Indien PostNL dan moet ik nog een dag wachten gok ik
Ik zie net bij jouw bestelling staan dat je een usb card reader erbij hebt genomen... Ik gok dat ik die vergeten ben te selecteren... wel een SD kaartje erbij besteld ><
Indien PostNL dan moet ik nog een dag wachten gok ik
Ik zie net bij jouw bestelling staan dat je een usb card reader erbij hebt genomen... Ik gok dat ik die vergeten ben te selecteren... wel een SD kaartje erbij besteld ><
[ Voor 36% gewijzigd door _Johannn_ op 19-11-2012 15:29 ]
Gedaan, vervolgens een automatisch mailtje gehad en daarna niks meer. Toch maar even gebeld en na een awkward gesprek(mijn engels laat wat te wensen over onder druk) gehoord dat hij de 14e verzonden is en vandaag of morgen moet komen. Had eigenlijk een groot bedrijf verwacht maar er werd meteen opgenomen zonder bandje oid. Al met al nog tevreden over het bedrijf en wacht mijn Pi op.
Zaterdag bestelling geplaatst bij newit en vandaag al verzonden. Als ik dat nou een goede maand geleden gewoon had gedaan ipv bij faal RS
Hier helaas nog niks, zelfde dag besteld en verzend bevestiging gehad.CeesKees schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:35:
[...]
En vandaag (19 nov) ontvangen. Nu nog uitvinden wat ik er mee kan/ moet doen..
Hopelijk morgen
Klinkt interessant, ben niet zo van de in-het-buitenland-bestellers... Site ziet er goed uit, ga hem deze week ook bestellen denk ik. Zelfde setje, maar dan met 8GB kaartje denk ik...mavaee schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:31:
Bestelling bij SOS Solutions:
- 512MB v2 bordje
- Transparant behuizing
- 1A voeding met EU-plug
- 4GB SD card
Oef, dan toch gekregen. Hier is toch iets mis gegaan!
Besteld bij RS 01/07
Verstuurd 19/10
Ontvangen vandaag 19/11
Een maand onderweg.
Besteld bij RS 01/07
Verstuurd 19/10
Ontvangen vandaag 19/11
Een maand onderweg.
Zojuist toch besloten om bij RS te annuleren, na het zien van de geupdate tabel met levertijden. Aanvankelijk leek het erop dat mijn RPi deze week geleverd zou gaan worden, echter blijkt nu dat het alweer 3 weken later wordt. Ik heb er schoon genoeg van, werkelijk belachelijk.
Inmiddels een nieuwe bestelling bij NewIT geplaatst voor 15 euro meer, hopelijk dat ik deze vrijdag nog ontvangen mag!
Inmiddels een nieuwe bestelling bij NewIT geplaatst voor 15 euro meer, hopelijk dat ik deze vrijdag nog ontvangen mag!
Mijne is nu ook binnen, afgelopen vrijdag verzonden bij Newit.
Verwijderd
Hoe lang duurt die terugbetaling bij Rs?
Ik heb hem nu 1 week geleden geannuleerd, maar nog steeds geen geld terug.
jammer, zonder dat retourbedrag kan ik geen bestellen bij NewIT...
Ik heb hem nu 1 week geleden geannuleerd, maar nog steeds geen geld terug.
jammer, zonder dat retourbedrag kan ik geen bestellen bij NewIT...
Ben benieuwd, heb er vandaag 1 besteld incl. case, hdmi cable & 8 gb kaartje bij NewIT.
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Net even bij SoSSolutions een Pi besteld met casing en 2x een 4GB kaartje met Raspbian en XMBC voor 81 euro en gratis verzending, zou binnen 1-4 werkdagen binnen moeten zijn, we wachten af!!
Ik kreeg vanmiddag een mailtje van NewIT dat de RPi die ik gisterenavond heb besteld al verzonden is. Ik verwacht deze dus deze week nog te ontvangen.
En? Wat staat er inmiddels in jouw orderstatus? Ik heb zojuist ook bij hen besteld. Behuizing en een RPi.Bartjezz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:08:
Net even bij SoSSolutions een Pi besteld met casing en 2x een 4GB kaartje met Raspbian en XMBC voor 81 euro en gratis verzending, zou binnen 1-4 werkdagen binnen moeten zijn, we wachten af!!
...en waarom?
Hoe lang duurde het gemiddeld bij jullie voordat de Pi na verzending aankwam vanuit RS? In de mail van RS staat binnen 5 werkdagen in europa, klopt dit een beetje?
Mailtje weer van RS:
Shipping between Last order number shipped*
5th – 11th November 1010139000
12th – 18th November 1010154000
19th – 25th November 1010163000
26th Nov – 2nd December 1010175000
3rd – 9th December 1010184000
10th – 16th December 1010211000
17th – 23rd December 1010246000
Ik heb 24 oktober besteld, verzending zou dan voor 16 december zijn. Ik wacht het af
Leveringsschema:Beste Raspberry Pi-klant,
Vanaf nu wordt de voorraad wekelijks aangevuld met nieuwe Raspberry Pi's, zodat ze zo spoedig mogelijk geleverd kunnen worden. Zoals eerder vermeld wordt de 256 MB Raspberry Pi model B kosteloos opgewaardeerd tot een 512 MB versie 2.
Ons leveringsschema is bijgewerkt om de meest recente verzenddata weer te geven. Houd onze FAQ's in de gaten voor de laatste informatie over leveringen en service. Zodra uw Raspberry Pi is verzonden, ontvangt u van ons een e-mailbevestiging met een indicatie van de verwachte afleverdatum.
Heeft u nog meer vragen? Bekijk onze FAQ's over de levering, FAQ's over de Raspberry Pi zelf of stuur ons een e-mail.
Shipping between Last order number shipped*
5th – 11th November 1010139000
12th – 18th November 1010154000
19th – 25th November 1010163000
26th Nov – 2nd December 1010175000
3rd – 9th December 1010184000
10th – 16th December 1010211000
17th – 23rd December 1010246000
Ik heb 24 oktober besteld, verzending zou dan voor 16 december zijn. Ik wacht het af
[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 21-11-2012 16:47 ]
Nou ik heb mij RPi eindelijk binnen! 
zondag 11 nov. besteld gister was hij binnen (20 nov.)
besteld bij NewIT
Inclusief een boel accesoires:
Case, clear (wordt geleverd met 4 rubberen anti slip plakkertjes)
stroom voorziening
hdmi kabel 0.5m
ethernet kabel 1.5m wit
usb sd reader
die zouden allemaal te herkennen moeten zijn op deze foto:

de usb sd reader is, zoals te zien, mooi roze maar werkt gewoon prima.
Dus voor de geïnteresseerden weet je wat je ongeveer te wachten staat
en nog een foto hoe NewIT het mooi ingepakt heeft:

Een onzettende kl*te verpakking, niet bepaald makkelijk open te maken. Zit daarentegen wel weer stevig dicht zodat er onderweg geen scheuren of openingen komen waardoor je spulletjes tijdens de reis uit de doos verdwijnen.
Verder wel tevreden over de service, track en trace had alleen niet echt nuttige informatie maar hij was wel snel in huis, verzending/transport was door Royal Mail verzorgt.
Het product was namelijk niet eens op voorraad toen ik hem bestelde. Als ik de verhalen zo hoor over RS Online dan ben je veel sneller bedient bij NewIT.
Dat was zo'n beetje alle informatie waar jullie misschien wat aan hebben
besteld bij NewIT
stroom voorziening
hdmi kabel 0.5m
ethernet kabel 1.5m wit
usb sd reader

Een onzettende kl*te verpakking, niet bepaald makkelijk open te maken. Zit daarentegen wel weer stevig dicht zodat er onderweg geen scheuren of openingen komen waardoor je spulletjes tijdens de reis uit de doos verdwijnen.
Verder wel tevreden over de service, track en trace had alleen niet echt nuttige informatie maar hij was wel snel in huis, verzending/transport was door Royal Mail verzorgt.
Het product was namelijk niet eens op voorraad toen ik hem bestelde. Als ik de verhalen zo hoor over RS Online dan ben je veel sneller bedient bij NewIT.
Thx, mooi uitgebreid!lappro schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:31:
Nou ik heb mij RPi eindelijk binnen!
besteld bij NewIT
stroom voorziening
hdmi kabel 0.5m
ethernet kabel 1.5m wit
usb sd reader
[afbeelding]
[afbeelding]
Wanneer kreeg jij de mail dat je RPi was verzonden? Die van mij dus gisteren en de tracking geeft aan dat hij vandaag in Nederland is aangekomen. Hoe lang duurde het vervolgens bij jou?
die van mij zaterdag besteld, maandag verzonden gister in NL en vandaag helaas nog geen pakje. Ik hoop morgen
de mail kreeg ik 16 nov.Joost_K schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:37:
[...]
Thx, mooi uitgebreid!
Wanneer kreeg jij de mail dat je RPi was verzonden? Die van mij dus gisteren en de tracking geeft aan dat hij vandaag in Nederland is aangekomen. Hoe lang duurde het vervolgens bij jou?
en zoals ik al zei, die track en trace is ontzettend vaag.
hij heeft de helft van de tijd aangegeven dat mijn pakketje op de international shipping afdeling lag (nog in engeland dus).
De andere helft van de tijd lag die in amsterdam, toen was hij gister avond plots opeens in huis. Ik was zelf niet thuis op dat moment maar kreeg om 20:00 een sms dat hij binnen was van de persoon die toen wel thuis was.
Ik kreeg dezelfde dag als de bestelling bericht dat het pakketje onderweg is. Helaas werkt de royal mail track & Trace niet zo. Krijg alleen de mededeling dat het pakketje in nederland is aangekomen. Maar waar het nu is?
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
Na dat bericht veranderd ie nog een keer in dat het pakje in Amsterdam verwerkt wordt.
Verwijderd
nou...
1,5 week na het annuleren bij RS en nog steeds geen geld terug.
Woensdag zijn de 2 weken alweer om...
Zojuist m'n Pi uitgepakt, dinsdag besteld, net geleverd
Inclusief een sd-kaartje met Raspbian Wheezy en XBMC.
En zit er samsung of hynix geheugen op? Hoelang heb je nou gewacht vanaf bestelling tot levering?Bartjezz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:53:
Zojuist m'n Pi uitgepakt, dinsdag besteld, net geleverdInclusief een sd-kaartje met Raspbian Wheezy en XBMC.
...en waarom?
Besteld op 16-7.. Mocht ff durenYour Raspberry Pi Order 1010161144 has been Dispatched
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik krijg zojuist een berichtje dat mijn RPi vandaag bezorgd is.
Maandagavond ('s nachts kun je wel zeggen) besteld, dinsdag 20-11 verzonden en vandaag 23-11 geleverd. Bij NewIT.
Take that, RS!
Maandagavond ('s nachts kun je wel zeggen) besteld, dinsdag 20-11 verzonden en vandaag 23-11 geleverd. Bij NewIT.
Take that, RS!
ik kreeg vandaag na 2 weken mijn geld.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:31:
nou...
Gister trouwens mijn Pi ontvangen van Newit. Binnen een week na bestelling
Ik heb m'n Pi dinsdag avond rond 10 uur besteld, eigenlijk woensdag dus.Younes schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:31:
[...]
En zit er samsung of hynix geheugen op? Hoelang heb je nou gewacht vanaf bestelling tot levering?
Er zit Samsung geheugen op bij mij, printje is van 12-2011 zie ik, zal wel de ontwerpdatum zijn.
Vandaag ontvangen.Mossell schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 06:36:
Besteld op 12-07 bij RS, 19-11 verstuurd.
ReTechNL schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:04:
Bestelling bij NewIT:
- 512MB v2 bordje
- 1A voeding met EU-plug
Vandaag besteld.
Even een update, afgelopen woensdag is de raspberry pi binnen gekomen. en heb deze dan ook gelijk een het werk gezet. Nu merkte ik direct op dat de Pi niet deed wat hij moest doen, hij gaf constant problemen met het beeld/HDMI en hij liep constant vast. [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rhfE9Njw1Jg]ReTechNL schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:18:
[...]
Hier helaas nog niks, zelfde dag besteld en verzend bevestiging gehad.
Hopelijk morgen
Hierna heb ik direct een emailtje gestuurd naar de store newit.co.uk en kreeg binnen het uur een reactie dat ik de Pi RMA kon sturen. Dit heb ik dan ook gedaan en deze is inmiddels ook onderweg terug naar Engeland.
Nu zat ik ook met het volgende probleem. Ik had namelijk al de licenties VC-1 en MPEG-2 besteld en binnen gekregen. Dus ik heb ook nog even een emailtje gestuurd naar 'Raspberry Pi Store' en wat blijkt nu. Met een RMA bewijs kan je gewoon je licentie van je defecte Pi over laten plaatsen naar de vervangende Raspberry Pi.
Ik ben teleur gesteld dat de Pi een defect had, maar aan de andere kant ook blij dat dit zo snel en makkelijk afgehandeld kan worden.
Gelukkig heb ik hier nog een 256 MB Rev. B liggen welke het wel doet.

~ ReTechNL
Weet iemand nog goedkope shops met een goede levertijd? Wil graag een 512mb model bestellen met zwarte case en adapter.. Heb de volgende al gevonden (prijzen inclusief verzending, afgerond op hele bedragen):
RS Online (4 weken levertijd): 53 EUR
newit.co.uk: 65 EUR
sossolutions.nl (op voorraad): 65 EUR
Tenslotte hoor ik graag of zo'n heatsinkje nog meerwaarde heeft (ook indien er niet overclocked wordt)?
Tenslotte hoor ik graag of zo'n heatsinkje nog meerwaarde heeft (ook indien er niet overclocked wordt)?
[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 25-11-2012 20:38 ]
Vreemd... Dus wel binnen de 5 werkdagen zoals in de mail stond.Bij mij was hij namelijk de 16e verzonden maar afgelopen week nog niets gehad.
Ik heb geen heatsink, maar mijn exemplaar wordt ook niet echt noemenswaardig warm... Nadat ik een half uurtje met Android heb gespeeld was de behuizing lauwwarm. (die transparante behuizing van sossolutions van 8€)
Afgelopen vrijdag de 23e mijn Pi binnen gekregen. Dus binnen een week geleverd via NewIT!
Alleen is men de SD kaart vergeten erbij te doen. Ben benieuwd op de reactie.
Alleen is men de SD kaart vergeten erbij te doen. Ben benieuwd op de reactie.
Farnell Business.
21-11 besteld, 23-11 verzonden en vanochtend (26-11) geleverd.
21-11 besteld, 23-11 verzonden en vanochtend (26-11) geleverd.
[ Voor 12% gewijzigd door BoGu5 op 26-11-2012 19:19 ]
request.getCookies();
Farnell? En de rest op EBay/MP?Cooler_King schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:00:
Weet iemand nog goedkope shops met een goede levertijd? Wil graag een 512mb model bestellen met zwarte case en adapter.. Heb de volgende al gevonden (prijzen inclusief verzending, afgerond op hele bedragen):
Gisteren besteld bij Farnell, samen met een USB-adapter en een USB-kabel.
Krijg ik net een PDF toegestuurd, met de melding dat de verwachte leverdatum van de USB-adapter 4 maart 2013 is....
Krijg ik net een PDF toegestuurd, met de melding dat de verwachte leverdatum van de USB-adapter 4 maart 2013 is....
Raspberry Pi 6 November besteld, 23 November verzonden, vandaag netjes binnen. Besteld bij Farnell.
Verwijderd
14-11 geannuleerd bij RS
26-11 geld terug gestort op de paypall rekening.
27-11 eindelijk kunnen bestellen bij New IT. De PI, clear case en een 8 GB SD kaart. €68,58 incl verzenden.
28-11 Status veranderd naar order shipped!
Ik heb hem naar het werk laten bezorgen. Ik hoop op vrijdag?
26-11 geld terug gestort op de paypall rekening.
27-11 eindelijk kunnen bestellen bij New IT. De PI, clear case en een 8 GB SD kaart. €68,58 incl verzenden.
28-11 Status veranderd naar order shipped!
Ik heb hem naar het werk laten bezorgen. Ik hoop op vrijdag?
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? En staat XBMC dan op de SD kaart geinstallerd zodat het gewoon plug&play is?Bartjezz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:53:
Zojuist m'n Pi uitgepakt, dinsdag besteld, net geleverdInclusief een sd-kaartje met Raspbian Wheezy en XBMC.
sorry voor de n00b vraag. ben totaal nieuw met de Pi
Ik heb mijn Pi bij sossolutions gekocht, en ja, je hoeft de sd-card er maar in te doen en gaan. Je ziet vanalles in je scherm, hij download namelijk de laatste versie via het internet (vereist!) en je Pi is na zo'n 15/20 min klaar voor gebruik.
Gisteravond 2x RPi stealth black besteld, met 4 heatsinks. Voor mij en mijn broer. Bij New IT, ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
Kan ik mijn wdtvlivehub in de verkoop doen en genieten van xbmc
thx, staan die dan beide op 1 kaartje of heb je 2 lossen besteld?Bartjezz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:26:
Ik heb mijn Pi bij sossolutions gekocht, en ja, je hoeft de sd-card er maar in te doen en gaan. Je ziet vanalles in je scherm, hij download namelijk de laatste versie via het internet (vereist!) en je Pi is na zo'n 15/20 min klaar voor gebruik.
Raspberry PI 4 GB SDHC Kaartje met Besturingssysteem Raspbian "Wheezy" of XBMC
ik wil dus hetzelfde doen. beetje uitgekeken op de livehubFuff schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:38:
Gisteravond 2x RPi stealth black besteld, met 4 heatsinks. Voor mij en mijn broer. Bij New IT, ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
2 losse, als je op de website van hun kijkt zie je dat je per kaartje kunt kiezen welk besturingssysteem je erop wilt.Paulus07 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:49:
[...]
thx, staan die dan beide op 1 kaartje of heb je 2 lossen besteld?
[...]
Ohja, als je een K400 erbij besteld, kun je er niet Wheezy mee draaien, helaas herkent dat menu het draadloze toetsenbord niet...
k top. Maar ik kan bijvoorbeeld ook zelf Raspbmc op een SD kaart plaatsen (heb er thuis namelijk nog 1 liggenBartjezz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:23:
[...]
2 losse, als je op de website van hun kijkt zie je dat je per kaartje kunt kiezen welk besturingssysteem je erop wilt.
Ohja, als je een K400 erbij besteld, kun je er niet Wheezy mee draaien, helaas herkent dat menu het draadloze toetsenbord niet...
Had je trouwens via pakket verzonden of envelop? weet niet of de PI ook nog ergens inzit of gewoon los?
[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 29-11-2012 11:35 ]
Envelop, Pi zit in een doosje. Zowiezo kies je voor het goedkoopste, is de verpakking groter, dus duurder, is het niet jouw schuld 
Je kunt heel gemakkelijk Raspbmc op een kaartje zetten, je moet ff zoeken naar het installatieprogje daarvoor.
Om een kaartje met dat programma te installeren moet je geen partities erop hebben staan. Dit kun je doen in command prompt met diskpart. Met het commando clean kun je je kaart wissen en installeert het progje er probleemloos xbmc op.
Je kunt heel gemakkelijk Raspbmc op een kaartje zetten, je moet ff zoeken naar het installatieprogje daarvoor.
Om een kaartje met dat programma te installeren moet je geen partities erop hebben staan. Dit kun je doen in command prompt met diskpart. Met het commando clean kun je je kaart wissen en installeert het progje er probleemloos xbmc op.
top. nogmaals dankBartjezz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:38:
Envelop, Pi zit in een doosje. Zowiezo kies je voor het goedkoopste, is de verpakking groter, dus duurder, is het niet jouw schuld
Veel verder dan dit ben ik ook niet gekomen, is eigenlijk een projectje voor kerst enzo
Wilde xbmc even aan het werk hebben om in de woonkamer ook films te kunnen kijken, maar eigenlijk wil ik nog veel meer met het ding, dat komt nog wel
Vind de livehub gewoonweg niet prettig genoeg. Sinds ik een NAS heb is die interne HDD niet meer nodig.Paulus07 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:53:
[...]
ik wil dus hetzelfde doen. beetje uitgekeken op de livehuben wil graag XBMC hebben
Verder echt een geweldig ding die livehub hoor, maar het is best een beperkt ding. Spotify moet je premium account hebben en ga maar door.
XBMC biedt veel meer waarbij met name airplay, add-ons en het muziekgedeelte me overgehaald hebben
Gezien de levertijden van New IT bij de users hier in dit topic kan ik mijn Pi volgende week al verwachten
RS order gecancelled op 11 November, vandaag mijn geld terug (niet binnen de afgesproken 14 werkdagen!)
en ze zijn ook mijn paypal gegevens kwijtgeraakt. dus die moest ik nog een keer opsturen!
1 keer bij RS besteld
NOOIT MEER!
en ze zijn ook mijn paypal gegevens kwijtgeraakt. dus die moest ik nog een keer opsturen!
1 keer bij RS besteld
NOOIT MEER!
De dag is nog niet omAsusUser schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:13:
RS order gecancelled op 11 November, vandaag mijn geld terug (niet binnen de afgesproken 14 werkdagen!)
1 keer bij RS besteld
NOOIT MEER!
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Zouden ze in de gaten hebben hoeveel potentiele klanten dit ze kost?AsusUser schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:13:
1 keer bij RS besteld
NOOIT MEER!
Ik heb twee weken geleden de Pibow besteld, en die is inmiddels binnen. Nu nog wachten op de Raspberry zelf. (Ik ga geen kapotte pi in die case stoppen
)
Iemand trouwens ervaring met het bestellen vanaf Adafruit? Die Pi T-cobbler lijkt mij enorm handig.
Iemand trouwens ervaring met het bestellen vanaf Adafruit? Die Pi T-cobbler lijkt mij enorm handig.
Rare vogel in spe
Krijg net bericht dat de order shipped is, van New IT. Gisteravond laat besteld, best snel dus 
Begint goed dus.
Begint goed dus.
Heb de 512MB Pi ook vandaag binnen gekregen van New IT.
Helaas ook een exemplaar met dit probleem.
Heatgun of RMA? Ben er nog niet uit.
Mail gehad van NewIT, SD card is met de post meegegaan.
Erg netjes en goede service!
Erg netjes en goede service!
Gister de Raspberry Pi besteld bij SOS Solutions, vandaag (11:30) binnen gekomen 
had er ook een sd met xbmc en voedingsadapter (1000mA) bij besteld.
Bij het opstarten ging alles goed, totdat RaspBMC bij het formatteren kwam. Toen fikte de adapter eruit
gelukkig had ik er nog 1tje van RS liggen (1200mA) die doet het wel goed. Dus die adapter gaat terug
Bij het opstarten ging alles goed, totdat RaspBMC bij het formatteren kwam. Toen fikte de adapter eruit
gelukkig had ik er nog 1tje van RS liggen (1200mA) die doet het wel goed. Dus die adapter gaat terug
Reflow beurtje van de polyfuse F3 met een kleine heatgun lijkt vooralsnog het probleem m.b.t. spontaan stoppen met functioneren (PWR blijft branden) ook hier te hebben verholpen. Inmiddels zo'n 45min. stabiel (voorheen nog geen 5min.), nu een burn-in testje doen.toxical schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:01:
Iemand die nog een Raspberry Pi wilt kopen?
Ze zijn op voorraad bij een webshop en als je er 2 koopt veranderen de verzendkosten niet!
Ze zijn 40 dollar
Ze zijn op voorraad bij een webshop en als je er 2 koopt veranderen de verzendkosten niet!
Ze zijn 40 dollar
[ Voor 7% gewijzigd door donnie1992 op 01-12-2012 01:09 ]
45 euro is wel duur in vergelijking met anderen. Daarentegen wel de eerste waar je met iDeal kunt betalen.Crp schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:17:
Gister de Raspberry Pi besteld bij SOS Solutions, vandaag (11:30) binnen gekomen
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Mwah, valt wel mee. Bij Farnell zit je incl btw ook net over de 42 euro, dus die 3 euro extra voor een supersnelle levering, tis maar wat je ervoor over hebtmOrPhie schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:39:
[...]
45 euro is wel duur in vergelijking met anderen. ...
[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 03-12-2012 15:17 ]
Heb de mijne net bij SOS besteld, i.c.m. een doorzichtige casing... Benieuwd hoe het draait met een XBMC installatie
Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]