Toon posts:

Harde schijf voor 1 cent?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.931 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren op een niet nader te noemen webwinkel een externe harde schijf besteld voor 1 cent. Ik ben test analist en ik vroeg me af hoe ze foutafhandeling in hun proces hadden geïmplementeerd. Wat schetst mijn verbazing? Vandaag krijg ik bericht dat de harde schijf verstuurd is en morgen bij me binnenkomt. Ik ben benieuwd! De harde schijf (2TB) staat overigens weer voor de juiste prijs op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:14
Wat heb je hieraan? Wat moeten we met deze zogenaamde info |:(

Ah ik zie het al. Een newbi. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door pinokkia op 05-03-2012 19:10 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01
Hahaha wel een bazenactie als ze hem inderdaad automatisch naar je opsturen "omdat je betaald hebt". Dan weet je wat er fout gaat bij een bedrijf :P.

* Struikrover hoopt dat dit niet resulteert in het zoveelste *ik vind dat de webshop moet leveren voor veel te lage prijs* topic...
*snip* graag reacties op posts via een topic report.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Webshop kan toch gewoon na levering een rekening sturen omdat het product niet voor een reëel prijs is verkocht?

Consument heeft ook onderzoeksplicht en lets face it 1 cent voor 2TB kan nooit kloppen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Leuk, proficiat, ook leuk voor het bedrijf. Zullen volgende klanten wel weer merken aan hogere prijzen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet eens dat ie verzonden gaat worden, als ze hem inpakken kijken ze vast nog wel effe naar de factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt er eigenlijk niks aan. Ik vroeg me af (en had dat misschien in het bericht moeten doen) of iemand dit eerder had meegemaakt en of hij daadwerkelijk het product had ontvangen en of hij het uiteindelijk mocht houden. Dat dus. Maar negeer het vooral.

Ik ben overigens niet van plan om de schijf te houden als ik hem krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-10 22:26

Erw

ben echt benieuwt of je hem binnen krijgt, als je hem hebt ga je het dan melden bij het bedrijf?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erw schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:15:
ben echt benieuwt of je hem binnen krijgt, als je hem hebt ga je het dan melden bij het bedrijf?
Natuurlijk niet, maar als hij hem niet krijgt dan zal er meteen een lijstje met gedupeerden gemaakt worden en worden er juridische stappen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:14:
Ik vroeg me af (en had dat misschien in het bericht moeten doen) of iemand dit eerder had meegemaakt en of hij daadwerkelijk het product had ontvangen en of hij het uiteindelijk mocht houden. Dat dus.
Zie topics als:
Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig
AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*
Belcompany levert aanbieding wel/niet
Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs

[ Voor 6% gewijzigd door 3dfx op 05-03-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:16:
[...]

Natuurlijk niet, maar als hij hem niet krijgt dan zal er meteen een lijstje met gedupeerden gemaakt worden en worden er juridische stappen genomen.
Als ik hem niet krijg wil ik mijn cent terug!! Graag. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

En je heb er maar 1 besteld????

Ik wil hem wel van je kopen voor 2 cent :P

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 14:43
Niet weer hè... Applaus voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bied 5 cent!
Maar ik denk niet dat ze het echt gaan verzenden, bij het verzenden worden de inhoud enzo gecontroleerd, als daar 2TB hdd €0,01 staat dan gaat de inpakker vast naar de werkgever en die annuleert de bestelling en zegt pech xD
Sterker nog: ik denk niet eens dat ze moeite gaan doen om 1 cent terug te storten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:49:
Ik heb gisteren op een niet nader te noemen webwinkel een externe harde schijf besteld voor 1 cent. Ik ben test analist en ik vroeg me af hoe ze foutafhandeling in hun proces hadden geïmplementeerd. Wat schetst mijn verbazing? Vandaag krijg ik bericht dat de harde schijf verstuurd is en morgen bij me binnenkomt. Ik ben benieuwd! De harde schijf (2TB) staat overigens weer voor de juiste prijs op de website.
Ben benieuwd of je de schijf morgen op je mat hebt liggen. Leuke testcase! Als je hem krijgt dan werkt het bestel- en leverproces wel zonder enige bevinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:40
Het iswel op een maandag ingepakt.... Je hebt ook maandagmorgen pc's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:10
iemand een idee over welke webwinkel het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:16:
[...]

Om dan vervolgens te verliezen omdat deze prijs niet aannemelijk was en dat deze niet bevestigd is door een medewerker van de webwinkel.

In tegenstelling tot de Dell laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Track & Trace code ontvangen en daarmee zie ik op MijnPakket van TNT post dat een pakket van 1380 gram morgen tussen 16.45 en 19.45 wordt afgeleverd.

Hij is echt onderweg! Niks extra controle, dus. Ik ben benieuwd of meer mensen van deze "aanbieding" gebruik hebben gemaakt.

Ze mogen de schijf weer ophalen bij me en die cent mogen ze ook houden. Ik hoop dat ze er wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 05:53
Haha, ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Als je hem daadwerkelijk binnenkrijgt, show je toch wel even een foto van de factuur hierzo? :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3XPER7 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:03:
Als je hem daadwerkelijk binnenkrijgt, show je toch wel even een foto van de factuur hierzo? :9 :+
Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:29
Geweldig ! Denk wel dat je de schijf zal mogen houden als jij hun dit probleem meldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 14:50
Haha briljant! Ben heel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Geniaal dit! Vol op de automatische piloot daar op een maandag ochtend haha, koffie was zeker op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:00:
Ik heb een Track & Trace code ontvangen en daarmee zie ik op MijnPakket van TNT post dat een pakket van 1380 gram morgen tussen 16.45 en 19.45 wordt afgeleverd.

Hij is echt onderweg! Niks extra controle, dus. Ik ben benieuwd of meer mensen van deze "aanbieding" gebruik hebben gemaakt.

Ze mogen de schijf weer ophalen bij me en die cent mogen ze ook houden. Ik hoop dat ze er wat van leren.
Dat is wel het risico van een geautomatiseerde orderafhandeling zonder menselijke controle. Eigenlijk zou bij invoer van een prijs een check moeten zitten op een bepaalde afwijking van de standaardprijs of inkoopprijs. Indien de prijs buiten de afwijking valt (met name lager) dan moet een melding worden getoond en deze prijs extra bevestigd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ze op het moment van bestellen bezig waren met een test (in de live omgeving!). Er was 1 product met een prijs van 0 eurocent en 1 product met een prijs van 1 eurocent. De overige producten waren wel normaal geprijsd. Waarschijnlijk was het bestellen van het eerste product niet gelukt.

Automatisering, heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:22:
Ik denk dat ze op het moment van bestellen bezig waren met een test (in de live omgeving!). Er was 1 product met een prijs van 0 eurocent en 1 product met een prijs van 1 eurocent. De overige producten waren wel normaal geprijsd. Waarschijnlijk was het bestellen van het eerste product niet gelukt.

Automatisering, heerlijk. :)
Weet je zeker dat jij niet degene bent die dat systeem had moeten testen is/aan het testen is (in de live omgeving!)? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ik er ook nog eentje.

<eigen verhaaltje>

Vorig jaar een antiviruspakket (GData) tegengekomen bij een redelijk bekende webshop. (vooral gericht op zakelijke klanten zover ik weet, maar ook met een consumententak)

Stond erop voor gratis. Redelijk goed geprijsd dus. :+

Ik was als Tweaker wel bereid die gok te nemen in ieder geval. (bezorgkosten + iDeal-transactiekosten)

Zo gezegd zo gedaan, almost instant een orderbevestiging in de mail:
Geachte heer <mijn voor en achternaam>,

U heeft een bestelling geplaatst op <webshop>.nl. Volg de stappen in deze e-mail om uw bestelling te bevestigen. U kunt deze mail printen voor uw administratie. Om uw bestelling in behandeling te nemen dient u op onderstaande knop te klikken om de bestelling definitief te bevestigen.

Order bevestigen

In uw browser behoort zich vervolgens een pagina te verschijnen waarin vermeldt staat dat uw bestelling is bevestigd. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u de link in de adres balk van uw browser kopi?ren en plakken, hiermee roept u handmatig de bevestigings pagina op.

<bevestigingslinkje>
Orderoverzicht

Uw bestelnummer: <referentienummer>
Aantal Productnaam Stukprijs Totaalprijs
1 G Data 70225 Antivirus € 0,00 € 0,00
Kleine zendingen Nederland € 1,95
iDeal € 0,40
Subtotaal € 1,97
BTW (19,0%) € 0,38
Totaal € 2,35
Betaalwijze

iDeal
Bankgegevens

<webshop gegevens>
Wettelijke zichttermijn

<Naam webshop> hanteert procedures die er op gericht zijn om klanten zo snel, duidelijk en ordentelijk mogelijk te voorzien van gewenste producten. <Naam webshop> is in beginsel niet bedoeld voor consumenten. Consumenten worden wel in de gelegenheid gesteld overeenkomstig de voor de zakelijke markt geldende voorwaarden producten te kopen. Voor de consequenties daarvan wordt verwezen naar de algemene voorwaarden. Belangrijkste afwijking op de in het algemeen geldende voorwaarden voor consumenten is het feit dat producten na bestelling niet geruild mogen worden (de zogenaamde afkoelingsperiode van 7 dagen is dus niet van toepassing). De oorzaak daarvan is dat ieder product specifiek na een bestelling wordt ingekocht. Uiteraard gelden wel de normale garantievoorwaarden voor defecte producten.

Met vriendelijke groet,

<domein webshop>
Echter, toen kwam de "bekende" stilte. Geen mailtjes, geen pakketjes. Bleek te gaan om een Groupon promo actie, waar een code voor nodig was. Ik had het al zo goed als opgegeven. Leuk geprobeerd, maar helaas.

..tot ruim 2 maanden later (18-10-11) ineens de postbode aan de deur staat. Met een pakketje. Met daarin mijn GData pakket. En een lousy geprinte factuur, maar oké. Dat nam ik maar even voor lief zoals menig Tweaker wel zal begrijpen (direct geprint vanuit Kladblok)

Even mail checken. En jawel hoor.
Uw opdracht met referentie <referentienummer> is reeds aangeboden aan de transporteur.

U kunt de zending binnen enkele dagen op het opgegeven adres verwachten. Indien de zending niet binnen 4 werkdagen is geleverd, gelieve contact met ons op te nemen. U kunt dit per e-mail kenbaar maken.

Indien u niet aanwezig bent om het pakket in ontvangst te nemen, zal er een tweede poging worden gedaan. Daarna is het pakket af te halen op het dichtstbijzijnde servicepunt.

Met vriendelijke groet,
Ik heb nog altijd het vermoeden dat er gewoon achterstallige orders weggewerkt werden. Zonder te kijken naar de order zelf (beetje het 'geluk' wat de TS ook heeft gehad)

Moraal van het verhaal? "If it looks to good to be true, it can actually be so."

(Tweede optie is overigens "PAK PAK PAK PAK PAK!")

</eigen verhaaltje>

Result trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ES6Dm.jpg

(Persoonlijke gegevens weggekrast ofc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic heeft niet heel veel discussiewaarde (er zijn geen stellingen/vragen aanwezig) en sommige reacties zijn een beetje beneden peil. Ik doe het topic op slot om escalatie te voorkomen.

@TS: als je me een DM/mail stuurt met de uitkomst dan voeg ik dat nog even voor je toe. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.