PietjeKlaassen schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:28:
Ik heb een lijstje samengesteld:
wenslijst: Wenslijst
Ziet dit er goed uit?
Nu vraag ik me voornamelijk af, past alles op dit moederbord? Of zouden jullie voor het nieuwe Z77 moederbord gaan? Alhoewel valt dit buiten mijn budget en bij gamen gaat het toch niet om het moederbord maar vooral om de processor en videokaart of heb ik dit fout?
Ook vraag ik me af, past alles in de kast?
En is 500W voeding genoeg of moet ik voor een andere voeding gaan? Zoja welke?
Weten jullie toevallig een goede muismat die niet al te prijzig is?
Heel erg bedankt voor het nemen van de tijd, en het beantwoorden van mijn vragen.
-Moederbord is wel extreem 'cheap', maar voor zover ik kan zien past alles er wel op.
-Ik zou gaan voor Z77, maar ik denk niet dat je het verschil echt gaat merken (misschien 5 fps maximaal).
-Het gaat inderdaad vooral om de CPU en GPU (vooral GPU, maar zonder goede CPU kun je je goede GPU ook niet benutten

).
-De CPU-koeler past er op de milimeter na in, dus dat moet je zelf maar even kijken of je dat wel of niet erg vindt, maar het zou geen kwaad moeten kunnen

.
-Videokaart zou er goed in moeten passen (met nog 5cm ruimte over ongeveer), alhoewel hij wel dicht op de CPU-koeler zal zitten op dat mobo denk ik.
-Behuizing vind ik persoonlijk iets van Aerocool (omdat die redelijk goedkoop zijn) een betere keuze, vooral vanwege het stoerdere uiterlijk en de ondersteuning voor een dikke game-pc.
-HDD ziet er goed uit.
-Monitor ziet er goed uit.
-DVD-brander ziet er ook goed uit (toch?).
-Speakers van Logitech schijnen toch altijd wat minder te zijn, ga liever voor iets van Creative of Corsair (Creative is ongeveer net zo duur en corsair is net iets duurder, maar wel een flinke stap beter

).
-CPU-koeler is een goede.
-Toetsenbord is gewoon cheap-ass, maar daar lijkt me niets mis mee.
-2500k is nog steeds een geweldige CPU, maar misschien dat andere tweakers met goede argumenten gaan komen om toch wel voor ivy bridge te gaan

.
-7850 OC is een erg goede bang-for-your-buck en zal toch wel zeker 2-3 jaar volop mee moeten kunnen draaien.
-Voeding is
deze toch net iets 'beter', maar 500w zou meer dan voldoende moeten zijn, misschien kun je zelfs al met
deze je pc van stroom voorzien, maar daar ga je toch echt wat meer expertise bij nodig hebben dan die van mij.
-SSD is een excellente keuze (heb ik zelf ook en bevalt goed

).
-Geheugen is ook een uitstekende keus.
-Mobo blijft cheap-ass ten opzichte van de rest, maar kan er volgens mij wel net mee door

.