[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste
Acties:
  • 94.568 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paalbasher
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:54
Nu vroeg ik mij af of ik twee Dell U2312HM op deze videokaart kan aansluiten? Zo niet, welke is dan een gegadigde optie? Er zal niet worden geoverclocked. Het zal voornamelijk als werk-pc worden gebruikt (geen al te zware applicaties) en niet als game pc. Af en toe een spelletje zoals Diablo 3 o.i.d.
de videokaart heeft 4 uitgangen: Display Port, DVI-D, DVI-I, HDMI
enhet scherm heeft deze video in mogelijkheden :D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D
dus dat moet gewoon lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pykov

Je hebt al een goed CPU, ik zou als mijn mobo toelaat en echt geld wil uitgeven mijn CPU overkloken twee HD 7950 kopen of zelfs drie met een goed PSU als je dat al niet hebt en call it a day :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-10 16:12

Pykow

Angelo OTR

Inrage schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:25:
[...]

Neem gewoon een Z77 mobo van ±100€ met een i5 3570k en steek je systeem zelf in elkaar.
Je zal in games geen (niet veel) voordeel van de i7 hebben.

Als je reeds een i7-860 hebt, is het dan wel al de moeite om veel geld uit te geven voor een volledig nieuwe PC? Misschien is een upgrade naar een betere GPU + SSD reeds genoeg om een grote performance boost te merken in games.
mijn moederboard is gaar waardoor niet alles lekker draait.
mijn HDD heeft wat dode sectors (via HD tune nagekeken)
mijn GTX460 scoort ver onder de gemiddelde benchmarkscore omdat er ergens een bottleneck zit.
alleen mijn processor is nog goed, alleen zelf in elkaar zetten is voor mij geen optie met 2 linkerhanden.
wil teveel vervangen dat upgraden geen zin heeft.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

RoofTurkey schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:35:
[...]

Ga 'gewoon' voor een enkele 7950 OC, daar ga je zeker van genieten en meer heb je waarschijnlijk toch niet nodig (en het helpt je iets beter naar je budget toe te bewegen ;) ).
2500k is meer dan zat, maar de Ivy Bridge variant zou net iets sneller zijn, dus misschien wil je daar liever even op wachten :)
En je zou voor deze voeding kunnen gaan.
SSD is goed hoor :P

Wil je de kosten nog meer drukken, dan ga je toch echt moeten inleveren op performance of kwaliteit...
Super, bedankt! Is er veel veranderd tov best buy guide van maart? Anders wacht ik nog weekje met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Pykow schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:29:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B398967%5D=1

Graag jullie mening over dit systeem.
ik zit aan deze samenstelling te denken.
Het liefst heb ik gewoon een goedkoop mogelijk pc waar de GTX680 netjes in kan gaan draaien.
de nieuwe i7 is misschien wat overdreven in mijn systeem, maar het verschil is maar 60 euro met een i5.
mooiste zou zijn als ik rond de 1300 Euro uit kan komen met een GTX680.
Momenteel heb ik een i7-860 en vandaar dat ik voor de nieuwe i7 ben gegaan
Met de rest eens, als het puur om games gaat heeft het weinig nut om de CPU te upgraden, deze zit doorgaans al tussen Phenom II X4 980 en I5 2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

mitsumark schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:02:
[...]

Met de rest eens, als het puur om games gaat heeft het weinig nut om de CPU te upgraden, deze zit doorgaans al tussen Phenom II X4 980 en I5 2300.
Dus de i7-860 kan ik vergelijken met de i5 2300 ?
dan zou ik met een i5 2500k of de nieuwe i5 processor al goed zitten en de zelfde prestaties krijgen met me processor als me huidige systeem.

mijn huidige systeem is trouwens een acer troep ;) ook een reden waarom alles niet meer lekker loopt en dat ik dus alles wil vervangen.

pc is echt bedoelt voor puur gamen en verder geen bijzonderheden als gewoon forum's, youtube en programmeren ;) maar dat kan je zelfs met een pc van 400euro al snel haha.

dan kom ik op zo iets uit:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B495940%5D=1

[ Voor 18% gewijzigd door Pykow op 26-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 10:51
Waar ik vrij vaak tegenaan loop is dat ik niet goed kan inschatten hoe mijn huidige gamesysteem presteert tegenover een systeem met courante onderdelen.

Belangrijkste 2 vragen die ik dan heb zijn:
- Met welke courante processor is de Core i7 860 vergelijkbaar?
- Met welke courante videokaart is de AMD Radeon HD5850 vergelijkbaar?

Is er iemand die daar kort een licht over kan laten schijnen?

[ Voor 10% gewijzigd door BramSd op 26-04-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjempjun
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01-2016
BramSd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:03:
Waar ik vrij vaak tegenaan loop is dat ik niet goed kan inschatten hoe mijn huidige gamesysteem presteert tegenover een systeem met courante onderdelen.

Je kan kijken op:
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html en
http://www.tomshardware.c...iew-overclock,3106-5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

delaitinho schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:55:
[...]

Super, bedankt! Is er veel veranderd tov best buy guide van maart? Anders wacht ik nog weekje met bestellen.
Ivy Bridge en de GTX680 zijn toen nog niet meegenomen, volgens mij. Maar 680 is voor jouw niet van de partij, dus daar hoef je niet naar te kijken alvast ;) . Ivy Bridge zou je nog op kunnen wachten en dan gaan voor deze CPU, tenminste als deze ongeveer dezelfde prijs krijgt als de 2500k :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

Na wat adviezen te hebben gelezen ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:

Azerty

Om te verduidelijken:
-nieuwste games volle bak kunnen draaien
-meerdere taken tegelijk kunnen uitvoeren
-ga niet overclocken

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
delaitinho schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:43:

Azerty

Om te verduidelijken:
-ga niet overclocken

Nog tips?
Ik mis een moederbord, of had je die al? Daarnaast is het belangrijk te weten dat een 7850 een degelijke kaart is, maar je zal niet alles op ultra kunnen spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zarrack op 26-04-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

delaitinho schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:43:

Azerty

Om te verduidelijken:
-ga niet overclocken

Nog tips?
Een moederbord zou handig zijn ;) .
16gb RAM is wat overkill voor gamen en multitasken alleen, voor video-editten/photoshoppen is het dan weer wel handig :) .
Voeding misschien liever een XFX 550w voeding, kost ongeveer net zo veel en toch wat minder 'cheap' uitstraling ;) (wat toch ook telt?)
128gb SSD heeft zeker meerwaarde boven 64gb, dus zou ik je zeker aanraden.
Een beetje overkill CPU tov de GPU, maar ik neem aan dat je al een X79 mobo hebt en daar dus geen verandering in gaat zitten.
Nieuwste games ga je hier BTW niet mee op volle bak spelen, dan ga je toch meer in de richting van de 7870/7950 zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 26-04-2012 14:53 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

BramSd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:03:

Beetje rond gekeken omdat ik zelf ook een Core i7 860 in mijn systeem heb zitten.
en vooral vergeleken met de populaire 2500k. Daaruit bleek dat de i5 2500k vergelijkbaar is met de i7-860 alleen kent een i7 ook nog eens multithreading en een i5 heeft dat niet.
toch zal je het verschil niet gaan merken tijdens gamen, alleen renderen van movies kan net iets sneller gaan op de i7 860. Overall presteerd de i5 2500k beter. ook het nieuwe boost mechanisme werkt een stuk beter.
Als je verder gaat kijkt geeft iedereen aan dat je beter moet wachten op de ivy processoren. dus de nieuwe i5 die op iedere moment uit kan komen.

jou HD5850 zit bij nvidia tussen de GTX460 en GTX470 in. Daarmee kan je BF3 op medium/high settings afspelen met 40 tot 60 fps op een resolutie van 1920x1080

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 26-04-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post wordt ook volledig genegeerd, dus ik probeer het even opnieuw.

Ik ben aan het twijfelen tussen alleen een SSD in mijn huidige systeem zetten, of een geheel nieuw systeem ala de BBG high-end gamesysteem van deze maand, enkel dan zonder 400euro videokaart omdat ik dat overdreven vind.

Daarnaast vroeg ik me dan af inderdaad of er nog gewerkt wordt met SLI/crossfire en of een hexacore niet beter zou zijn dan quadcore...
Ik wil een nieuw systeem kopen, en wat ik voornamelijk doe is COD:MW3 spelen en films kijken. Nu maakt mijn virus-scanner Kaspersky mijn PC een stuk langzamer dan gewild (ik zal geen andere AV nemen) en mijn gevoel is dat de HD-speed daar de beperkende factor is.

Huidige systeem is Foxconn A7DA-S, AMD Phenom II X4 940 3.0gHz met 4GB DDR2 en een ATI Radeon HD 4870 overclocked edition.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:17:

Ik ben aan het twijfelen tussen alleen een SSD in mijn huidige systeem zetten, of een geheel nieuw systeem ala de BBG high-end gamesysteem van deze maand, enkel dan zonder 400euro videokaart omdat ik dat overdreven vind.

Daarnaast vroeg ik me dan af inderdaad of er nog gewerkt wordt met SLI/crossfire en of een hexacore niet beter zou zijn dan quadcore...
[...]
Je kan alvast een SSD kopen (Crucial M4) en een nieuwe GFX kaart (zoals een HD7870 of HD7850, die prijs/kwaliteit goed zitten). Dit in combinatie met een verse Windows 7 instalatie en je systeem zou al een pak sneller moeten zijn in games zonder echt veel geld uit te geven. Wel even checken of het past op jouw mobo, maar waarschijnlijk is dit geen probleem.

Als het dan toch niet is wat je er van verwacht dan kan je alsnog deze SSD en GFX kaart inbouwen in een nieuw systeem.

Ben ik dan de enige die gewoon de gratis windows defender (of security essentials of hoe het ook noemt) gebruikt en nooit last heeft van virussen en dergelijke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

[...]
Wat denk je hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 304,90€ 304,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 219,50€ 219,50
1XFX Pro 550W€ 54,51€ 54,51
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 128,20€ 128,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,90€ 43,90
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.015,01

Dit is zonder HDD, want die wil je misschien nog uit je oude systeem meenemen lijkt me ;) .
Quad-core i5 is beter dan een six-core AMD als je dat soms bedoelt :P . Bron: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Dit is om je een duwtje in de juiste richting te geven :) .
Upgraden van je oude systeem lijkt me de moeite niet waard, aangezien je van een nieuw systeem zoveel meer plezier gaat hebben (alhoewel je een SSD ook gewoon mee zou kunnen nemen, indien je later besluit een nieuw systeem te bouwen).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

[...]
ah ik snap je opmerking dat je geen 400 euro wilt uitgeven aan een videokaart als je CoD:MW3 speelt met oude graphics.
mooi kaartje is dan een Nvidia GTX560 2GB die is rond de 200 euro.

SLI/Crossfire draait al goed en waarschijnlijk zijn ze wel bezig om dit te verbeteren, maar wij gaan dat alleen maar terug zien in FPS en niet zozeer als een echte update van SLI/Crossfire.

Hexacore beter dan Quadcore hangt volledig af wat je gaat doen met je systeem.
een hexacore is natuurlijk beter dan een quadcore. omdat de processor meer core's bevat kan hij zijn applicaties goed verspreiden en kan je dus meer multitasken.
Hexacore is tevens ook zo duur dat het onzin is voor een game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dit is het geworden:

wenslijst: pc

Ik doe een jaar oude 500gb schijf uit m'n laptop er in.

Iemand nog last minute commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Inrage schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:26:
[...]

Ben ik dan de enige die gewoon de gratis windows defender (of security essentials of hoe het ook noemt) gebruikt en nooit last heeft van virussen en dergelijke? :)
Ik gebruik de gratis AV genaamd PrevX, die werkt ook goed (en 0,0 extra belasting op componenten lijkt wel :P )
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:29:

Zou je niet even wachten tot de Ivy Bridge wat in prijs zakt (max. een weekje denk ik...)?

[ Voor 34% gewijzigd door RoofTurkey op 26-04-2012 15:30 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Wat mag het systeem gaan kosten?
300 euro, iets meer mag, maar liever rond, of zelfs goedkoper ivm alleen upgrade.

- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Kast ( coolermaster ) monitor ( acer 24 inch 1920x1080) Hdd (500 gb sata en eventueel 1tb sata) Muis en tb zijn ok, dus neem ik ook mee. Voeding ( HKC USP 5550 3.3v 32 A +5v 40 A +12v 24 A)

- Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)

Moederbord / Quadcore processor / 4-8 gb geheugen en 1 gb graka

- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Misschien makkelijke overklokmogelijkheid maar is niet nodig. Aangezien ik zei zo goedkoop mogelijk, standaard mobo, usb 3.0 gebruik ik bv niet echt aangezien er niks op komt behalve tb en muis.

- Wat voor soort gamer ben je?

World of warcraft. 7 jaar al, wil het graag op meer dan high spelen ipv alles op low en nog 5 fps in 25 man raids.

Ik heb dit ook ergens anders geplaatst maar er kwamen weinig reacties. Laatste post was iemand die zei hier te plaatsen, dus bij deze, voor er weer iemand zegt alweer een topic erover. Daarom dus.

Wat heb ik zelf gedaan, wel. er zijn me al wat systemen aangeboden.

1 Corsair CMV4GX3M2A1333C9 € 21,04 € 21,04
1 AMD Phenom II X4 965 Black Edition € 93,90 € 93,90
1 Asus M5A78L-M/USB3 € 53,04 € 53,04
1 Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 € 119,80 € 119,80

en

AMD Phenom II X4 965 4x 3400MHz
ASRock 970 Extreme4 moederbord
CrossfireX/SLi/USB3/32GB/SATA600/RAID
G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
Cooler Master Hyper TX3 EVO
(775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155, AM3+, FM1, 17 ) 30-db
ASUS EAH6770/DI/1GB GDDR5

beide rond 300, laatste was via webshop en kwam 50 btw bij, dus 350. das teveel.

Ik weet dus niet wat ik moet hebben, is mijn voeding voldoende voor t nieuwe spul. En wat kan ik het beste kopen voor mijn toch al niet riante budget. Dus maw, hoe haal ik het maximale uit mijn zuur verdiende geld 8)7

zit nu hier op te gamen en ik word er in 25 man raids triest van |:(

Moederbord: Asus M3a
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+, 2500 Mhz
Grafische kaart: ATI Radeon HD 3800 Series 512 mb
4 gb geheugen
Voeding HKC USP 5550 3.3v 32 A +5v 40 A +12v 24 A

Dus tijd voor een Upgrade, wie kan me helpen,

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Pykow schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:27:
[...]

ah ik snap je opmerking dat je geen 400 euro wilt uitgeven aan een videokaart als je CoD:MW3 speelt met oude graphics.
mooi kaartje is dan een Nvidia GTX560 2GB die is rond de 200 euro.

SLI/Crossfire draait al goed en waarschijnlijk zijn ze wel bezig om dit te verbeteren, maar wij gaan dat alleen maar terug zien in FPS en niet zozeer als een echte update van SLI/Crossfire.

Hexacore beter dan Quadcore hangt volledig af wat je gaat doen met je systeem.
een hexacore is natuurlijk beter dan een quadcore. omdat de processor meer core's bevat kan hij zijn applicaties goed verspreiden en kan je dus meer multitasken.
Hexacore is tevens ook zo duur dat het onzin is voor een game pc.
560 is al even niet meer de moeite om te kopen vs een 7850, zelfs al voor de pricedrop van de 7series...

SLI/crossfire heeft ondertussen al voordelen in de meeste recente games maar het vraagt ook om de aankoop van een duurdere PSU en Mobo. Dat moet je ook meenemen in de prijs. +hoger verbruik (meestal).

Je uitleg over 4core en 6core is wel heel kort door de bocht... Als je dan toch een samenvatting wil dan kan je stellen dat er weinig software is dat 6core benut, en zeker bij games is er geen voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:41:
300 euro, iets meer mag, maar liever rond, of zelfs goedkoper ivm alleen upgrade.
Misschien is onderstaand (upgrade) systeem iets voor jou. Het is vooral de CPU die goed is, dit omdat WoW vooral CPU intensief is. Je voeding (al is het merk mij onbekend) zou zeker voldoende moeten zijn.
Ik weet ook niet welke kast je exact hebt maar de onderstaande gfx kaart is niet extreem groot dus die zou ook gewoon moeten passen.

Update: Als je eens kan zeggen welk geheugen je nu hebt dan kan het zijn dat je dit ook nog kan meenemen naar je nieuw systeem. Dan kan je eventueel een paar Euro's extra spenderen aan de gfx kaart (de zwakste schakel uit onderstaand systeem).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2120 Boxed€ 103,20€ 103,20
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 21,19€ 21,19
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 120,-€ 120,-
1Asrock H61M/U3S3€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,39

Een andere optie... maar ik weet niet hoe goed WoW presteert met een HD4000 (de GPU ingebouwd in de nieuwe Ivy bridge CPUs) is om een i5 3570K CPU te nemen zonder dedicated Gfx Kaart en die eventueel in de toekomst nog bij te kopen als je budget je dit weer eens toelaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 26-04-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie voorstelden kan ik inderdaad eerst een Crucial M4 SSD kopen, enkel nu draai ik WinXP 64bit (gratis beta ooit), en ik weet niet of hij daarmee compatible zou zijn? Ook weet ik niet of hij compatible is met mijn oude mobo Foxconn A7DA-S?
pricewatch: Foxconn A7DA-S

Zijn er voordelen verbonden aan overstappen naar Win7 64bit?

Mocht ik uiteindelijk kiezen voor een nieuw systeem (zoals hier onder voorgesteld), dan zou ik graag willen:
- Een voeding van Cooler Master zoals die ik nu heb (pricewatch: Cooler Master Real Power M520) erin hebben, waarin de kabels los te koppelen zijn van de voeding. Alleen deze verkopen ze niet meer, wat zou een goede vervanging zijn?
- Een videokaart die uitgangen voor 2 beeldschermen heeft (ik poker veel). Nu heeft mijn HD4870 2 uitgangen voor DVI, wat perfect werkt. Graag zou ik een HD 78xx kaart hebben dus met 2 uitgangen die tussen de 200-300E kost. Wat zijn hier mijn opties?

Overigens koop ik alles bij alternate.nl, omdat het vlakbij is en makkelijk met retourneren van defecte spullen. Dus ze moeten hier ook beschikbaar zijn :)

Als ik het goed begrepen heb, is crossfire (2 videokaarten kopen) te duur om echt een verschil uit te maken met 1 goede videokaart?
En is hexacore te duur, en niet nuttig met gamen?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp, ik heb het gevoel dat ik goed onderweg ben ;)

#ProductPrijsSubtotaal
2Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 32,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:39:
Zoals jullie voorstelden kan ik inderdaad eerst een Crucial M4 SSD kopen, enkel nu draai ik WinXP 64bit (gratis beta ooit), en ik weet niet of hij daarmee compatible zou zijn? Ook weet ik niet of hij compatible is met mijn oude mobo Foxconn A7DA-S?
pricewatch: Foxconn A7DA-S

Mocht ik uiteindelijk kiezen voor een nieuw systeem (zoals hier onder voorgesteld), dan zou ik graag willen:
- Een voeding van Cooler Master zoals die ik nu heb (pricewatch: Cooler Master Real Power M520) erin hebben, waarin de kabels los te koppelen zijn van de voeding. Alleen deze verkopen ze niet meer, wat zou een goede vervanging zijn?
- Een videokaart die uitgangen voor 2 beeldschermen heeft (ik poker veel). Nu heeft mijn HD4870 2 uitgangen voor DVI, wat perfect werkt. Graag zou ik een HD 78xx kaart hebben dus met 2 uitgangen die tussen de 200-300E kost. Wat zijn hier mijn opties?

Overigens koop ik alles bij alternate.nl, omdat het vlakbij is en makkelijk met retourneren van defecte spullen. Dus ze moeten hier ook beschikbaar zijn :)

Als ik het goed begrepen heb, is crossfire (2 videokaarten kopen) te duur om echt een verschil uit te maken met 1 goede videokaart?
En is hexacore te duur, en niet nuttig met gamen?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp, ik heb het gevoel dat ik goed onderweg ben ;)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,01
Je zoekt dus een zogenaamde 'modulaire' voeding ;) .

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 226,-€ 226,-
1Seasonic M12II 520W€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,60

Alles hiervan (op de i5 na, maar dat komt van de week denk ik nog wel want die is pas net nieuw) is beschikbaar bij Alternate, maar je moet er wel flink wat meer voor betalen dan wanneer je jezelf niet dwingt bij Alternate te kopen. Maar dat blijft natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan maar gewoon :) .
7850 OC lijkt me (vooral om het totaalbedrag wat lager te houden) meer dan genoeg voor jouw eisen/wensen.
Een modulaire voeding van Seasonic (is een goed merk voor voedingen) ipv de XFX die niet modulair is.
En is er ook een reden voor die twee DVD-branders of was dat een foutje? Maakt ook eigenlijk niets uit...

Hiervan ga je zeker nog wel een paar jaartjes genieten en lijkt mij meer de moeite waard dan je oude systeem een update te geven ;) . Want je weet wat ze altijd zeggen: You can't polish a turd!

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje voor de hulp predatorkalkoen :P

Alleen is er geen voeding van cooler master zelf te vinden die vergelijkbaar is met de M520 die ik nu heb? Want vroeger gingen mijn voedingen vaak kapot, en met cooler master heb ik in mijn laatste 2 systemen nog nooit een probleem gehad.

En ook zie ik bij de videokaart: Video uit DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
Hij heeft geen 2x DVI, maar ik wil wel 2 beeldschermen aansluiten die allebei DVI aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:57:

Alleen is er geen voeding van cooler master zelf te vinden die vergelijkbaar is met de M520 die ik nu heb? Want vroeger gingen mijn voedingen vaak kapot, en met cooler master heb ik in mijn laatste 2 systemen nog nooit een probleem gehad.

Hij heeft geen 2x DVI, want ik wil 2 beeldschermen aansluiten die allebei DVI aansluiting hebben.
Met die van Seasonic ga je zeker geen problemen hebben. Dat is zowat de referentie voor voedingen.

Voor de aansluiting van je schermen bestaan er genoeg verloopstukjes om Display Port om te vormen naar DVI of HDMI of de andere richting uit. Soms zelfs meegeleverd met de GFX kaart (kijk eens op site fabrikant)

Kwa mobo kan je wel goedkoper via de pricewatch: Asrock Z77 PRO4
Zeker evengoed zonder veel aan functies in te boeten.

Die SSD gaat op je oude mobo trouwens ook werken op de Sata 300 poort. Veel performance verschil ga je niet merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Inrage op 26-04-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Pykow schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:02:
[...]
Beetje rond gekeken omdat ik zelf ook een Core i7 860 in mijn systeem heb zitten.
en vooral vergeleken met de populaire 2500k. Daaruit bleek dat de i5 2500k vergelijkbaar is met de i7-860 alleen kent een i7 ook nog eens multithreading en een i5 heeft dat niet.
toch zal je het verschil niet gaan merken tijdens gamen, alleen renderen van movies kan net iets sneller gaan op de i7 860. Overall presteerd de i5 2500k beter. ook het nieuwe boost mechanisme werkt een stuk beter.
Als je verder gaat kijkt geeft iedereen aan dat je beter moet wachten op de ivy processoren. dus de nieuwe i5 die op iedere moment uit kan komen.

jou HD5850 zit bij nvidia tussen de GTX460 en GTX470 in. Daarmee kan je BF3 op medium/high settings afspelen met 40 tot 60 fps op een resolutie van 1920x1080
De 860 zit wel iets onder de i5 2500k, als je de de 860 wat overklokt naar i5 2500k snelheden zijn ze wel redelijk gelijk.
Hij is wel bijna altijd sneller dan een phenom II X4.
Zeker voor games is het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk, zolang je maar een redelijk snelle quadcore hebt kun je nog wel even vooruit.

De 5850 zit tussen 6850 en 6870, hier kun je imo de grootste winst pakken op een Full HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:57:

Hij heeft geen 2x DVI, maar ik wil wel 2 beeldschermen aansluiten die allebei DVI aansluiting hebben.
Die zijn er wel, bijvoorbeeld deze , alleen is Seasonic volgens mij beter dan CM in het maken van voedingen (alhoewel het verschil waarschijnlijk niet te merken valt voor dit systeem).

HDMI of (Mini) Display Port adapter naar DVI zou een makkelijke optie zijn ;) , maar je kunt ook gaan kijken naar GPU's die dit standaard ondersteunen natuurlijk :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[Ik weet dus niet wat ik moet hebben, is mijn voeding voldoende voor t nieuwe spul. En wat kan ik het beste kopen voor mijn toch al niet riante budget. Dus maw, hoe haal ik het maximale uit mijn zuur verdiende geld 8)
Je voeding is van erg slechte kwaliteit die kun je beter niet gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:29:

Misschien dat ik te laat ben, maar op het eerste gezicht kan ik je in ieder geval aanraden om 3 euro meer te betalen voor een DVD brander (of nog ietsjes meer) want ik heb die je nu in je wenslijst hebt namelijk genomen en heb er spijt van want het ding maakt een hels kabaal en echt heel snel is ie ook niet :P
Ik weet niet of je voor de rest al advies had gekregen maar lijkt me verder wel een prima systeem (ken je eisen etc niet).

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:13:
[...]

Je voeding is van erg slechte kwaliteit die kun je beter niet gebruiken.
Slecht voor t nieuwe spul dan, want voor t oude zit ie er al 3 jaar in en zonder problemen.

als ik ook nog een nieuwe voeding moet, beter 400 spenderen.

iemand ideen dan, dit topic is leuk, alleen lastig om commentaren bij te houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 224,90€ 224,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,90€ 44,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 966,50

probleempje, ik wilde alles bij alternate bestellen, en het moederbord blijken ze niet te hebben... wat is een goed alternatief? 2 tientjes meer of minder maakt niks uit...
(heb nu maar het moederbord en processor genomen die in de BBG high-end stonden)

ook de videokaart is volgens de pc-builder van alternate niet compatible met mijn systeem, wat is een goed alternatief?
tussen de 200-300E dus

ow en:
Nu draai ik WinXP 64bit (gratis beta ooit), en ik weet niet of de SSD daarmee compatible is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooienb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:39:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 224,90€ 224,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 966,50

probleempje, ik wilde alles bij alternate bestellen, en het moederbord blijken ze niet te hebben... wat is een goed alternatief? 2 tientjes meer of minder maakt niks uit...
(heb nu maar het moederbord en processor genomen die in de BBG high-end stonden)

ook de videokaart is volgens de pc-builder van alternate niet compatible met mijn systeem, wat is een goed alternatief?
tussen de 200-300E dus

ow en:
Nu draai ik WinXP 64bit (gratis beta ooit), en ik weet niet of de SSD daarmee compatible is?
Neem geen twee dvd-branders, je zal er nooit zoveel nodig hebben. Wat betreft het overstappen naar W7: Doe het gewoon. W7 heeft gigantisch veel voordelen tov XP. :)

Oh ja, Grafische kaart is zeker wel compatible. Gewoon gelul van die rukkers bij Alternate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Laatst online: 23-10 00:40

Xaria

Boventitel

Na wat hulp hier en daar in dit topic (erg bedankt voor die hulp!) van iedereen heb ik het volgende samen gesteld. Het is iets meer dan begroot, maar goed het kan er wel weer paar jaar mee door. Nog iets wat ik eventueel gemist zou kunnen hebben?
Alvast bedankt!!!

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Corsair Carbide 300R€ 60,74€ 60,74
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 359,-€ 359,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 123,90€ 123,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:31

ChillPascal

In the end...

Xaria schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:31:
Na wat hulp hier en daar van iedereen heb ik het volgende samen gesteld. Ik het is iets meer dan begroot, maar goed het kan er wel weer paar jaar mee door. Nog iets wat ik eventueel gemist zou kunnen hebben?
Alvast bedankt!!!

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,68
Zou toch een aftermarket CPU-Cooler toevoegen. Vooral als je gaat OC'en, kan de CPU nog wel eens erg warm worden.

De stock-Cooler van Intel is niet veel zoets.

Scythe Mugen II
CM Hyper 212 Evo

Bijvoorbeeld een van deze twee, vooral de Mugen II is aan te raden!

[ Voor 0% gewijzigd door ChillPascal op 26-04-2012 19:36 . Reden: Typfoutje gefixed! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooienb
Post volgend..

Edit 2: Geen post hier dan, mijn iPad heeft besloten dat er maar een nieuwe post onder moet.. :?

[ Voor 164% gewijzigd door Kooienb op 26-04-2012 22:03 . Reden: Niks te vertellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooienb
Xaria schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:31:
Na wat hulp hier en daar in dit topic (erg bedankt voor die hulp!) van iedereen heb ik het volgende samen gesteld. Het is iets meer dan begroot, maar goed het kan er wel weer paar jaar mee door. Nog iets wat ik eventueel gemist zou kunnen hebben?
Alvast bedankt!!!

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,68
Neem s.v.p een aftermarket koeler. Je kan natuurlijk zelf beslissen dat je de standaard koeler wilt gebruiken, maar eigenlijk is dat gewoon een zonde :+
Dit moederbord is trouwens net wat beter dan de Gigabyte die je nu hebt: pricewatch: Asus P8Z77-V LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10 14:28
Ik vond het zo nutteloos een compleet topic te starten voor mijn volgende vraag:
Mijn mobo heeft een 8pin & een 4pin connector voor stroom, mijn voeding heeft een 8, en een 4+4.
Heeft het zin om 8 EN 4 aan te sluiten, of is dat compleet nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:46:
Ik vond het zo nutteloos een compleet topic te starten voor mijn volgende vraag:
Mijn mobo heeft een 8pin & een 4pin connector voor stroom, mijn voeding heeft een 8, en een 4+4.
Heeft het zin om 8 EN 4 aan te sluiten, of is dat compleet nutteloos?
Kijk in je handleiding :) Ik ben zelf nog nooit moederborden met 8 én 4 tegengekomen, maar in je handleiding staat ongetwijfeld of je het wel moet doen, kan doen of juist absoluut niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:53:
[...]

Kijk in je handleiding :) Ik ben zelf nog nooit moederborden met 8 én 4 tegengekomen, maar in je handleiding staat ongetwijfeld of je het wel moet doen, kan doen of juist absoluut niet moet doen.
Staat er dus NIET in helaas..

Dit komt letterlijk uit de handleiding:

ATX power connectors (24-pin EATXPWR; 4-pin EATX12V_1; 8-pin EATX12V_2)
These connectors are for ATX power supply plugs. The power supply plugs are designed to fit these connectors in only one orientation. Find the proper orientation and push down firmly until the connectors completely fit.

Do not forget to connect the 4-pin/8-pin EATX12 V power plug; otherwise, the system will not boot.

Hier staat die handleiding btw, download - manuals - die van 10mb, pagina 2-38

[ Voor 9% gewijzigd door Robin198 op 26-04-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:53:
[...]

De 8pin voorziet meer als voldoende tenzij je héél extreem overclocked. 4pin is iets van 180W en 8pin 300W (ik kan er wat naast zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Maar aangezien de kabel anders toch compleet los hangt/zit ergens (zowel 8, als 4+4 zijn niet modulair) is de vraag eigenlijk, kan het kwaad om beide aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:05:
Maar aangezien de kabel anders toch compleet los hangt/zit ergens (zowel 8, als 4+4 zijn niet modulair) is de vraag eigenlijk, kan het kwaad om beide aan te sluiten?
Als ik er even wat logica op loslaat zou ik zeggen dat het geen kwaad kan, tenzij strikt vermeld. Anders zouden ze veel te veel borden via de RMA terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:06:
[...]

Als ik er even wat logica op loslaat zou ik zeggen dat het geen kwaad kan, tenzij strikt vermeld. Anders zouden ze veel te veel borden via de RMA terugkrijgen.
Dacht ik al, maar fijn dat ik er niet naast zit. Hangt de kabel ook niet nutteloos ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 12:39
ben ook weer toe aan een update voor mijn pc. wil graag een nieuwe processor + ssd+ mobo + geheugen
heb hier al mijn lijstje gemaakt.

wil er vooral bf3 mee kunnen spelen ( hoeft niet op high of ultra) heeft er iemand suggestie voor geheugen?

mijn budget is rond de 400 euro.

alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT064M4SSD1 Slim 64GB€ 75,85€ 75,85
1Asrock Z77 PRO4€ 100,-€ 100,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Laatst online: 23-10 00:40

Xaria

Boventitel

Kooienb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:59:
[...]

Neem s.v.p een aftermarket koeler. Je kan natuurlijk zelf beslissen dat je de standaard koeler wilt gebruiken, maar eigenlijk is dat gewoon een zonde :+
Dit moederbord is trouwens net wat beter dan de Gigabyte die je nu hebt: pricewatch: Asus P8Z77-V LE
Bedankt, en chillpascal ook!
Budget wordt wel behoorlijk overschreden nu. Heb besloten om voor de 20 euro verschil een kleinere HDD te nemen. De ruimte heb ik toch niet nodig met een aanzienlijke collectie externe HDD's.

Bedankt voor de feedback in ieder geval :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 86,-€ 86,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Asus P8Z77-V LE€ 126,40€ 126,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,13

Zal denk ik met verzendkosten helaas wel net over de 1100 gaan.. maar tis voor een nobel doel, he? O+

[ Voor 71% gewijzigd door Xaria op 26-04-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 17:34
mijn post werdt ook genegeerd dus hierbij opnieuw
flashback1989 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 01:30:
ik wou mijn pc al een tijdje upgraden en wachte de release van ivy bridge af
ik neem mijn hdd's en ssd uit me ouder computer mee
videokaart upgrade ik op een later moment
ik zit nog te twijfelen tussen de i5 3570k en de i7 3700 ( wel/niet hyperthreading)
ik wil de computer gaan gebruiken voor high end gamen en virtualisatie
dmv van een psu calculator op een advies gekomen van 400 watt ( als voorbeeld een GTX680 als videokaart erin gezet)
om de optie voor extra onderdelen of sli/crossfire te houden heb ik voor deze voeding gekozen
als het de 3570k wordt dan wordt het overclocken iets hoger maar geen gedoe met water/stikstof
wat is jullie advies over onderstaand systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 75,96€ 75,96
1Nexus NX-5000 R3 530W€ 59,10€ 59,10
1Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE€ 167,-€ 167,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Kast ( coolermaster ) monitor ( acer 24 inch 1920x1080) Hdd (500 gb sata en eventueel 1tb sata) Muis en tb zijn ok, dus neem ik ook mee. Voeding ( HKC USP 5550 3.3v 32 A +5v 40 A +12v 24 A)

- Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)

Moederbord / Quadcore processor / 4-8 gb geheugen en 1 gb graka

- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Misschien makkelijke overklokmogelijkheid maar is niet nodig. Aangezien ik zei zo goedkoop mogelijk, standaard mobo, usb 3.0 gebruik ik bv niet echt aangezien er niks op komt behalve tb en muis.

- Wat voor soort gamer ben je?

World of warcraft. 7 jaar al, wil het graag op meer dan high spelen ipv alles op low en nog 5 fps in 25 man raids.

Ik heb dit ook ergens anders geplaatst maar er kwamen weinig reacties. Laatste post was iemand die zei hier te plaatsen, dus bij deze, voor er weer iemand zegt alweer een topic erover. Daarom dus.

Wat heb ik zelf gedaan, wel. er zijn me al wat systemen aangeboden.

1 Corsair CMV4GX3M2A1333C9 € 21,04 € 21,04
1 AMD Phenom II X4 965 Black Edition € 93,90 € 93,90
1 Asus M5A78L-M/USB3 € 53,04 € 53,04
1 Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 € 119,80 € 119,80

en

AMD Phenom II X4 965 4x 3400MHz
ASRock 970 Extreme4 moederbord
CrossfireX/SLi/USB3/32GB/SATA600/RAID
G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
Cooler Master Hyper TX3 EVO
(775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155, AM3+, FM1, 17 ) 30-db
ASUS EAH6770/DI/1GB GDDR5

beide rond 300, laatste was via webshop en kwam 50 btw bij, dus 350. das teveel.

Ik weet dus niet wat ik moet hebben, is mijn voeding voldoende voor t nieuwe spul. En wat kan ik het beste kopen voor mijn toch al niet riante budget. Dus maw, hoe haal ik het maximale uit mijn zuur verdiende geld 8)7

zit nu hier op te gamen en ik word er in 25 man raids triest van |:(

Moederbord: Asus M3a
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+, 2500 Mhz
Grafische kaart: ATI Radeon HD 3800 Series 512 mb
4 gb geheugen
Voeding HKC USP 5550 3.3v 32 A +5v 40 A +12v 24 A

Dus tijd voor een Upgrade, wie kan me helpen,

Alvast bedankt.
iemand? >:) iemand zei voeding is ook niet ok voor nieuwe spul, dus ook een nieuwe voeding dan maar?

laten we het op MAXIMAAL 400 houden, lager indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:37

yok

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500. Maar ik wil ook nog wat terabytes inkopen (die heb ik op dit moment nog niet bij het systeem toegevoegd).

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.)
Ik neem alle randapparatuur, stuk of vijf HD's (sata) en een Dell UltraSharp U3011 van 30' mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nog een aantal HD's voor opslag in de toekomst, dus ik moet rekening houden met het aantal SATA-aansluitingen. Het moederbord heeft 8 SATA aansluitingen, de controller 4. In totaal 12 en er kunnen maximaal 13 HD's in de kast. Denk dat ik er maximaal 12 neem.

[b]Wat is belangrijk?[b]
Met name gamen, performance en opslag. Ik wil de SSD gebruiken voor Windows/programma's/aantal games. De rest van de SATA HD's voor opslag. Ik doe niets in RAID, alles los vanwege mogelijke HD-falen.

Wat voor soort gamer ben je?
Redelijke hardcore, maar niet online. Ik schrijf over games voor mijn werk dus wil graag maximale performance. Daarom de 2 grafische kaarten in crossfire.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD65 (8D)€ 250,50€ 250,50
1Highpoint RocketRAID 2300€ 116,17€ 116,17
1Samsung SH-222BB Zwart€ 13,86€ 13,86
1Cooler Master Cosmos II€ 284,90€ 284,90
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 252,50€ 252,50
2Sapphire HD 7970 3GB GDDR5€ 390,-€ 780,-
1Cooler Master Silent Pro M700€ 89,90€ 89,90
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 252,90€ 252,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,90€ 89,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.162,08

Heb de selectie een beetje vlug gedaan, maar in wil ongeveer deze richting op. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Laatst online: 25-12-2024
Laten we dit maar even als de basis nemen: iTzLife in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"

De i7 3770k is de basis en daar moet omheen gebouwd worden. Ik kan niet overgehaald worden om een andere Cpu te nemen.

We hebben het al even over het geheugen gehad, en ben zelf ook aan het zoeken geweest. Wat onder andere zo mooi is aan de 22nm Tech, is dat je het geheugen kan klokken tot 2800MHz. Maar betekend dit wel dat je je moet houden aan de 1600MHz kit, en die upgraden, of lukt een 2133MHz ook nog wel. Bron
Artikel : Anandtech

En ik heb nog nooit ruimtegebrek gehad met me geheugen+koeler. Ik kan er dus niet echt een beeld van scheppen. Het liefst heb ik high profile ivm 2x8gb etc. Is niet zoveel keus anders. Is er wel plaatst voor waterkoeling of kun je een type koeler adviseren uit de pricewatch die zonder problemen goed koelt, en ook past?

Of ga ik toch voor H2n?

Dit is voor mij op dit moment het belangrijkste.

Edit: Mssn dat dit wel interessant is om te vermelden:Undervolting and Overclocking on Ivy Bridge
Edit2: Waterkoeling is niet noodzakelijk natuurlijk iedere koeler is welkom. Wil wel een koeler met potentie.

[ Voor 15% gewijzigd door iTzLife op 27-04-2012 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 02:26:
Laten we dit maar even als de basis nemen: iTzLife in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"

De i7 3770k is de basis en daar moet omheen gebouwd worden. Ik kan niet overgehaald worden om een andere Cpu te nemen.
De 3770K is op zich een prima keuze. Een bak rekenkracht voor een quasi beschaafde prijs.
En ik heb nog nooit ruimtegebrek gehad met me geheugen+koeler. Ik kan er dus niet echt een beeld van scheppen. Het liefst heb ik high profile ivm 2x8gb etc. Is niet zoveel keus anders. Is er wel plaatst voor waterkoeling of kun je een type koeler adviseren uit de pricewatch die zonder problemen goed koelt, en ook past?
Wellicht kan je voor een Mugen 3 gaan, eventueel met een fan erbij die e.e.a. wat stiller maakt. Als ik naar mijn eigen moederbord en Mugen 2 kijk past daar echt geen hoog geheugen onder, in ieder geval niet in de eerste drie slots.

Je zou ook nog kunnen overwegen gewoon voor 4 x 4 GB te gaan. Tegen de tijd dat je zou willen upgraden koop je dan 4 x 8 GB, die dan ongetwijfeld in lage variant te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Wat bedoel je met een fan erbij?
Het probleem is meer welk geheugen ik moet kiezen wat het best bij een oc-systeem past. Met sandy bridge was 1600MHz een optimum qua prijs kwaliteit, maar ben wel benieuwd wat ik hier in kan zetten.

Ik ben nu aan het zoeken naar een Mobo, maar alle Z77 spec t.o.v. geheugen zijn gelijk. 2133/vs2400. Dus vlgs mij is het goed als ik voor een 2133 ga en die oc naar 2800max. Maar geen idee wat nou eigenlijk de toegevoegde waarde is hiervan.

De hoogte van het geheugen is geen probleem met waterkoeling zie ik al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 02:41:
Wat bedoel je met een fan erbij?
De Mugen 3 is als koeler best okay. De Mugen 2 doet het marginaal beter, maar de 3 is dan weer iets handiger met geheugen. Echter is de standaard meegeleverde fan bij de Mugen 3 niet optimaal en kan je er dan beter een andere bij nemen, zoals bijvoorbeeld degene die normaalgesproken bij de Mugen 2 geleverd wordt.
Ik ben nu aan het zoeken naar een Mobo, maar alle Z77 spec t.o.v. geheugen zijn gelijk. 2133/vs2400. Dus vlgs mij is het goed als ik voor een 2133 ga en die oc naar 2800max. Maar geen idee wat nou eigenlijk de toegevoegde waarde is hiervan.
Er is weinig toegevoegde waarde. Sowieso denk ik niet dat je je geheugen in een normaal systeem op dergelijke snelheden gaat draaien, dat is vooral leuk voor de enthousiastelingen onder de overclockers. De winst tussen 1333 en 1600 is klein maar leuk, de winst van 1600 naar een stapje hoger is alweer veel minder interessant en zo gaat het steeds maar door. Leuk als je het onderste uit de kan wilt hebben, maar niet erg praktisch.

Sommigen zullen al zeggen dat 1600 MHz onnodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Je hebt alleen niet echt veel keus.
http://tweakers.net/price...w6G36A5M5FZikwQw4K0roYowv

Verschil met 1333 en 1600 is er niet qua prijs. Maar de overweging 4x4 is dan wel interessant. Maar ik gooi wel 100 euro weg, als ik toch die 32 erin wil. Terwijl ik met 2x8 dat nooit zal hebben.

Die quad channel dat voegt niks toe toch, aangezien de z77 alleen maar dual heeft? Onzinnige vraag

En ja 1 is genoeg natuurlijk, maar hou wel van Kingston. Zal de eerste keer dan zijn dat ik overstap.

[ Voor 37% gewijzigd door iTzLife op 27-04-2012 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je? Eéntje is genoeg toch? Welke keuzes zou je nog meer willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Hoezo word die Cas hoger van 1600MHz naar 2133MHz?
2133MHz:
Als ik voor 4x4 ga, zouden dit mijn opties zijn.
En dan moet ik wel deze kiezen: Pricewatch
1600MHz:
http://tweakers.net/price...7005;284496;295982;299912
En dan deze met een cas van 7: Corsair
Edit 1:
Mijn eigen denkwijze ontkrachten: Een reden om bij SB te blijven.
Edit 2:
Leuk met jezelf discussiëren:Ontkrachting van mijn ontkrachting.
Nog een reden voor de i7 3770K
Edit 3: De laatste voor vandaag.
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 37,30€ 37,30
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX750W€ 121,-€ 121,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C7€ 129,90€ 129,90
1Asus P8Z77-V Deluxe€ 210,10€ 210,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,30

Dit is het systeem die me nu erg bevalt. Meng me morgen wel weer in de discussie. Mobo zal wel te duur zijn 8)7 , en de Psu overkill. Ik kom zelf op 650W als ik het bereken.
Voor mensen die het niet meer volgen, het begon ergens, toen kwamen we verder, toen vernieuwden we. Het laatste systeem bevind zich hier: iTzLife in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"

[ Voor 114% gewijzigd door iTzLife op 27-04-2012 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 03:14:
Hoezo word die Cas hoger van 1600MHz naar 2133MHz?
2133MHz:
Als ik voor 4x4 ga, zouden dit mijn opties zijn.
En dan moet ik wel deze kiezen: Pricewatch
1600MHz:
http://tweakers.net/price...7005;284496;295982;299912
En dan deze met een cas van 7: Corsair
Edit 1:
Mijn eigen denkwijze ontkrachten: Een reden om bij SB te blijven.
Edit 2:
Leuk met jezelf discussiëren:Ontkrachting van mijn ontkrachting.
Nog een reden voor de i7 3770K
Edit 3: De laatste voor vandaag.
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 37,30€ 37,30
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX750W€ 121,-€ 121,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C7€ 129,90€ 129,90
1Asus P8Z77-V Deluxe€ 210,10€ 210,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,30

Dit is het systeem die me nu erg bevalt. Meng me morgen wel weer in de discussie. Mobo zal wel te duur zijn 8)7 , en de Psu overkill. Ik kom zelf op 650W als ik het bereken.
Voor mensen die het niet meer volgen, het begon ergens, toen kwamen we verder, toen vernieuwden we. Het laatste systeem bevind zich hier: iTzLife in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
Probleem is dat je nooit zegt wat je nu eigenlijk wil doen met je PC. Het lijkt alsof je gewoon veel geld wil uitgeven en een snelle PC bezitten en dan een beejte OC'en... Daar heb je dan 1 week plezier aan...
Misschien kan je beter het "Best Buy" idee volgen en nu minder investeren en dan later wat upgraden. Op die manier ben je binnen 3 jaar ook nog steeds tevreden over je systeem zonder in totaal meer Euro's uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

RoofTurkey schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:49:
[...]

Een moederbord zou handig zijn ;) .
16gb RAM is wat overkill voor gamen en multitasken alleen, voor video-editten/photoshoppen is het dan weer wel handig :) .
Voeding misschien liever een XFX 550w voeding, kost ongeveer net zo veel en toch wat minder 'cheap' uitstraling ;) (wat toch ook telt?)
128gb SSD heeft zeker meerwaarde boven 64gb, dus zou ik je zeker aanraden.
Een beetje overkill CPU tov de GPU, maar ik neem aan dat je al een X79 mobo hebt en daar dus geen verandering in gaat zitten.
Nieuwste games ga je hier BTW niet mee op volle bak spelen, dan ga je toch meer in de richting van de 7870/7950 zitten.
haha moederbord gewoon vergeten! HANDIG!

Ok, denk dat ik dan toch voor 7870/7950 videokaart ga aangezien ik beter wat meer investeer dan dat ik weer teleurgesteld word als een game niet lekker loopt (op ultra).

Ga de benchmarks wel eens ff bekijken, thanks again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:12:
Rond de 2500.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? (monitor, toetsenbord, muis, enz.)
Ik neem alle randapparatuur, stuk of vijf HD's (sata) en een Dell UltraSharp U3011 van 30' mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nog een aantal HD's voor opslag in de toekomst, dus ik moet rekening houden met het aantal SATA-aansluitingen. Het moederbord heeft 8 SATA aansluitingen, de controller 4. In totaal 12 en er kunnen maximaal 13 HD's in de kast. Denk dat ik er maximaal 12 neem.

[b]Wat is belangrijk?[b]
Met name gamen, performance en opslag. Ik wil de SSD gebruiken voor Windows/programma's/aantal games. De rest van de SATA HD's voor opslag. Ik doe niets in RAID, alles los vanwege mogelijke HD-falen.

Redelijke hardcore, maar niet online. Ik schrijf over games voor mijn werk dus wil graag maximale performance. Daarom de 2 grafische kaarten in crossfire.
Nieuwe setup. Processor en SATA-controller aangepast met oog op de toekomst, prijs iets moeten aanpassen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Highpoint RocketRAID 2710€ 197,44€ 197,44
1Intel Core i7 3960X Boxed€ 870,05€ 870,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.860,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
zojuist voor mijn gamepc de Intel core i5 3570k besteld bij dixons :D voor de liefhebbers. nu bestellen is morgen in huis :D dan dit weekend mijn setup bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:34:
[...]

Nieuwe setup. Processor en SATA-controller aangepast met oog op de toekomst, prijs iets moeten aanpassen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Highpoint RocketRAID 2710€ 197,44€ 197,44
1Intel Core i7 990X Extreme Edition Boxed€ 777,-€ 777,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.767,85
Holy cow, ga je €777 voor een 1366 betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorr3
  • Laatst online: 16-06-2021
Geachte Tweakers,

Ik ben van plan een nieuw game-systeem te kopen met de release van de Ivy-Bridge.

Het budget ligt tussen de 1000-1200 euro

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord: Logitech G15
muis: logitech G5
Scherm: samsung syncmaster 223bw
Luidsprekers: Logitech Z5500
Dvd schrijver
voeding: Corsair TX750W (non modulair)
HDD: seagate barracuda 2TB
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Dit systeem moet relatief stil zijn (vandaar de fan-controller), wegens de pc op mijn kamer staat.
Ook misschien ter info, mijn computer is aangesloten aan mijn TV (een 40inch Led) via HDMI. Om HD films af te spelen.
Ik speel vooral de laatste nieuwe games op single player, liefst met de hoogste settings.
Ook wil ik een lichte overclock uitvoeren op de CPU.

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Kaze Master II€ 30,10€ 30,10
1Asus GTX680-2GD5€ 471,76€ 471,76
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 219,99€ 219,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 109,50€ 109,50
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,70€ 122,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,-

Ik ben van plan dit bij Afuture.nl te bestellen (indien niemand een beter webwinkel kan aanraden).
Kan iemand mij ook weten te zeggen of de kabels van de non-modulaire voeding kunnen weggewerkt worden in 500R case. De kabels zijn namelijk redelijk stijf en slecht plooibaar.

Alle opmerkingen zijn welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:37:
[...]

Holy cow, ga je €777 voor een 1366 betalen?
shit, sorry, bedoelde Intel Core i7 Extreme Edition 3960X. Thanks voor het opmerken.

[ Voor 5% gewijzigd door yok op 27-04-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho

delaitinho

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 139,99€ 139,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,-

Dit gaat 'm waarschijnlijk worden.
Iemand nog op of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:42:
[...]

shit, sorry, bedoelde Intel Core i7 Extreme Edition 3960X. Thanks voor het opmerken.
Zwaaaar overkill voor een gaming systeem. Neem een van deze twee, da's mijn advice. En een goedkoper mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
Even een kickje :)
KrusT schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:51:
Hoi, ik ben zelf op zoek om mijn sterk verouderde gamebak te upgraden, en vraag me af wat jullie ervan vinden.

Doel Vooral gamen, af en toe filmpje kijken, misschien een vm draaien af en toe.
Ik heb hier reeds een paar games liggen die zeker speelbaar moeten zijn, liefst op high settings 1920x1080:
The Witcher 2, Starcraft 2, Deus Ex-HR, Battlefield 3. En Diablo 3 komt eraan.
Budget 750€
Huidig systeem
P5k-e wifi
E8400 cpu
4gb dominator memory ddr2
8800gtx
Corsair 520hx
Antec P180 case
Samsung 226bw monitor
Wat wil ik hergebruiken, en wat heb ik reeds
2x60 gb ssd samsung huppeldepup in raid 0 voor Win7 en eventueel games.
500 gb 5400rpm hdd
MSI 7850 is besteld
Die Corsair Psu en case wil ik hergebruiken (ik vermoed dat de psu het wel trekt)
wat wil ik verder aanschaffen
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2412M€ 248,71€ 248,71
1MSI Z77A-GD65€ 164,05€ 164,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,71

Die dell monitor heb ik ook op het werk, ben er wel tevreden van.
Ik heb dat mobo gekozen omdat volgens reviews de audiochipset goed is, en dit toch intel ich en nic's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:08:
[...]

Zwaaaar overkill voor een gaming systeem. Neem een van deze twee, da's mijn advice. En een goedkoper mobo.
Is dat echt zo zwaar overkill? Lees hele prima recensies over de Extreme edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:17:
[...]

Is dat echt zo zwaar overkill? Lees hele prima recensies over de Extreme edition.
Het is wel een heel sterk CPU maar zwaar overkill voor gaming, echt waar je hebt geen HT nodig voor gaming en als je een van die i5 CPU's neemt kan je die ook overkloken. KIjk naar de game benchies van Anand. Onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:36:
zojuist voor mijn gamepc de Intel core i5 3570k besteld bij dixons :D voor de liefhebbers. nu bestellen is morgen in huis :D dan dit weekend mijn setup bouwen. :)
Raar? Ik heb mijn systeem besteld bij 4Launch en daar wordt verteld, dat ze pas per 1 mei de processors mogen uitleveren van Intel. Vandaar ook, dat mijn pc dan pas klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
delaitinho schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:44:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 139,99€ 139,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,-

Dit gaat 'm waarschijnlijk worden.
Iemand nog op of aanmerkingen?
Ziet er goed uit. Alles werkt samen en je zal de meeste games op High of ultra kunnen spelen.
Je mobo is wel aan de dure kant, zeker als je niet van plan bent om extreem te OC'en.
De GPU is de 'zwakke' schakel in je selectie op dit moment. Als je dit in te toekomst echt gaat ondervinden in games kan je wel altijd een upgrade doen natuurlijk, maar de eerste 2 jaar zou je normaal heel gelukkig moeten zijn met je keuze.

Persoonlijk zou ik echter iets besparen op Mobo en HDD en een HD7950 3GB OC Editie nemen die nu rond de 350-360€ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:17:
[...]

Iedere 2 weken komt er hier iemand een belachelijk overkill systeem plaatsen...
Zijn er dan zo veel lotto winnaars onder de tweakers? Hopelijk heb ik dan ook eens geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:35:
[...]

Het is wel een heel sterk CPU maar zwaar overkill voor gaming, echt waar je hebt geen HT nodig voor gaming en als je een van die i5 CPU's neemt kan je die ook overkloken. KIjk naar de game benchies van Anand. Onderaan.
Thanks voor de link. Misschien dat ik Intel Core i7 3930K neem, wil toch graag zes cores hebben en op Anandtech zijn ze praktisch hetzelfde qua benchmarking.

[ Voor 5% gewijzigd door yok op 27-04-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:57:
[...]

Thanks voor de link. Misschien dat ik Intel Core i7 3930K neem, wil toch graag zes cores hebben en op Anandtech zijn ze praktisch hetzelfde qua benchmarking.
Je kan beter dat geld aan een derede GPU uitgeven. x3 HD 7950 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

lorr3 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:40:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX680-2GD5€ 472,76€ 472,76
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 131,10€ 131,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,61
Ik snap niet goed waarom je een P67 moederbord kiest ipv Z77 en als ik het me goed herinner zit er in die kast al een (bescheiden) fan controller (ziet er wel nt zo sexy uit als de Scythe).

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:17:
[...]

Dat is ook nog een optie, maar misschien dat ik eerst twee neem en later één erbij. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 03:02:
Je hebt alleen niet echt veel keus.
http://tweakers.net/price...w6G36A5M5FZikwQw4K0roYowv

Verschil met 1333 en 1600 is er niet qua prijs. Maar de overweging 4x4 is dan wel interessant. Maar ik gooi wel 100 euro weg, als ik toch die 32 erin wil. Terwijl ik met 2x8 dat nooit zal hebben.

Die quad channel dat voegt niks toe toch, aangezien de z77 alleen maar dual heeft? Onzinnige vraag

En ja 1 is genoeg natuurlijk, maar hou wel van Kingston. Zal de eerste keer dan zijn dat ik overstap.
4x4GB 1600MHz kost pakweg 8-9 tientjes, tegen de tijd dat je meer nodig hebt is het nieuwe 32GB goedkoper geworden en kun je deze set eventueel nog verkopen, zoveel zul je dus niet weggooien in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorr3
ambi schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:53:
[...]

Ik snap niet goed waarom je een P67 moederbord kiest ipv Z77 en als ik het me goed herinner zit er in die kast al een (bescheiden) fan controller (ziet er wel nt zo sexy uit als de Scythe).
Mijn excuses had het verkeerde board aangeduid. Heb dit aangepast in mijn originele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:17:
[...]

Wat heeft dit met best buy te maken?!
yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:57:
[...]

Als ze dan toch hetzelfde zijn qua benchmarking waarom kies je dan voor een CPU die 3keer zoveel kost?
Gezond verstand is weer ver zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Laatst online: 26-10 06:46
De I5 3570K is eindelijk beschikbaar. En ja ik weet dat de snelheidswinst niet gigantisch is maar toch, wil graag het nieuwste erin. Iemand nog op/aanmerkingen voordat ik het systeem koop?

Wat ik meeneem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 112,90€ 112,90
2Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 66,29€ 132,58
1Dell Ultrasharp U2311H€ 0,-€ 0,-
1LG Flatron L1919s€ 0,-€ 0,-
1Sony NEC Optiarc AD-5170€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake Armor LCS VE2000BWS€ 0,-€ 0,-
1Logitech G11 Gaming Keyboard (Azerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 45,-€ 45,-
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 340,38

En dit is wat ik bij bestel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 85,80€ 85,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:05:
[...]

Wat heeft dit met best buy te maken?!
Niet veel, maar voor een gaming systeem x3 GPU's met een goed CPU is een beter koop dan wat hij wil gaan doen. Wat je dan ook zegt sommige willen een ...... systeem, hehe hadden we toch eerder met zo'n 1200W PSU

Dit sort overkills zijn wel 3 dagen ROFL waard

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:24:
[...]

Niet veel, maar voor een gaming systeem x3 GPU's met een goed CPU is een beter koop dan wat hij wil gaan doen. Wat je dan ook zegt sommige willen een ...... systeem, hehe hadden we toch eerder met zo'n 1200W PSU

Dit sort overkills zijn wel 3 dagen ROFL waard
Dan is het nog aan jou om mee te gaan in de waanzin of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:31:
[...]

Jij mag hem ompraten, en hoezo ga ik in die waanzin mee, ik heb hem toch gezeged dat het overkill is of niet?
Moet ik hem verbieden om zijn geld uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:31:
[...]

Als je op 30" en 2560x1440 gamed is 3x 680 niet héél erg vreemd hoor. Maar goed, 2x is vooralsnog prima. En bedankt soupnazi voor je waardevolle opmerkingen, zeiken kunnen mensen toch al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:39:
[...]

Als je op 30" en 2560x1440 gamed is 3x 680 niet héél erg vreemd hoor. Maar goed, 2x is vooralsnog prima. En bedankt soupnazi voor je waardevolle opmerkingen, zeiken kunnen mensen toch al genoeg.
Akkoord over de resolutie, dan moet je inderdaad voor high end gaan op GPU gebied, maar 3x blijft bullshit.
Maar een CPU van 800€, Case van 280€ en Mobo van 250€ gaan daar niet veel aan verbeteren...

Wat de ene aanziet als zeiken is gezond verstand voor een ander, tis maar hoe je het bekijkt. Je komt uiteindelijk advies vragen en doet er niks mee. Behalve advies om nog extremer te gaan, dat vind je dan waardevol...

Dit is een verloren zaak, trek je plan er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:45:
[...]

Akkoord over de resolutie, dan moet je inderdaad voor high end gaan op GPU gebied, maar 3x blijft bullshit.
Maar een CPU van 800€, Case van 280€ en Mobo van 250€ gaan daar niet veel aan verbeteren...

Wat de ene aanziet als zeiken is gezond verstand voor een ander, tis maar hoe je het bekijkt. Je komt uiteindelijk advies vragen en doet er niks mee. Behalve advies om nog extremer te gaan, dat vind je dan waardevol...

Dit is een verloren zaak, trek je plan er mee.
Ik heb de CPU en GPU al aangepast nav dit topic en reacties, dus dat vind ik niet 'niets doen'. Kast is persoonlijk, en met MSI als mobo heb ik goede ervaringen, vond deze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
yok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:52:
[...]

Ik heb de CPU en GPU al aangepast nav dit topic en reacties, dus dat vind ik niet 'niets doen'. Kast is persoonlijk, en met MSI als mobo heb ik goede ervaringen, vond deze prima.
Men raad je aan een i5 2500k (185€) of i5 3570k (220€) en jij kiest voor een i7 3930K (800€) ...
Terwijl je zelf hebt ontdekt dat het voor games niet zo veel uitmaakt. Snap je?

Je kiest voor dat MSI bord omdat dat het duurste is en omdat het een leuk logo heeft ofzo. Ook niet echt rationeel dus.

Dan ben je in dit topic gewoon op de verkeerde plaats terecht gekomen.

Nog even kort samenvatten. Een PC is nooit echt toekomst gericht. Je geeft beter 2 keer minder geld uit in plaats van 1 keer belachelijk veel.

1 mega systeem lijkt wel leuk maar heeft ook veel nadelen waarvan stroomverbruik het belangrijkste is. Binnen 2 jaar is er een systeem op de markt van 1500€ dat rondjes loopt rond dat van jou dat nu 3000€ kost...

nu hou ik echt op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:25
prld schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:33:
ben ook weer toe aan een update voor mijn pc. wil graag een nieuwe processor + ssd+ mobo + geheugen
heb hier al mijn lijstje gemaakt.

wil er vooral bf3 mee kunnen spelen ( hoeft niet op high of ultra) heeft er iemand suggestie voor geheugen?

mijn budget is rond de 400 euro.

alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT064M4SSD1 Slim 64GB€ 75,85€ 75,85
1Asrock Z77 PRO4€ 100,-€ 100,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,05
Ik ben zelf net als prld ook op zoek naar een soortgelijke update. Er was nog geen antwoord op zijn vraag; dus ik kick hem even..

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:59:
[...]

Men raad je aan een i5 2500k (185€) of i5 3570k (220€) en jij kiest voor een i7 3930K (800€) ...
Terwijl je zelf hebt ontdekt dat het voor games niet zo veel uitmaakt. Snap je?

Je kiest voor dat MSI bord omdat dat het duurste is en omdat het een leuk logo heeft ofzo. Ook niet echt rationeel dus.

Dan ben je in dit topic gewoon op de verkeerde plaats terecht gekomen.

Nog even kort samenvatten. Een PC is nooit echt toekomst gericht. Je geeft beter 2 keer minder geld uit in plaats van 1 keer belachelijk veel.

1 mega systeem lijkt wel leuk maar heeft ook veel nadelen waarvan stroomverbruik het belangrijkste is. Binnen 2 jaar is er een systeem op de markt van 1500€ dat rondjes loopt rond dat van jou dat nu 3000€ kost...

nu hou ik echt op ;)
Sorry, ik had al besloten dat ik de i5 3570k nam. Vergeten te melden. Ik zal eens het topic afstruinen voor andere mobo's. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 14-10 23:26
yorkick schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:02:
[...]

Ik ben zelf net als prld ook op zoek naar een soortgelijke update. Er was nog geen antwoord op zijn vraag; dus ik kick hem even..
dus jullie willen een computer die goed bf3 kan spelen? welke grafische kaart hebben jullie dan? een grafische kaart maakt voor 90% van de snelheid van het spel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
megadoom schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:03:
[...]

dus jullie willen een computer die goed bf3 kan spelen? welke grafische kaart hebben jullie dan? een grafische kaart maakt voor 90% van de snelheid van het spel uit.
Ben geen leek op computergebied, maar de specs van prld weet ik niet;).
Heb zelf een 6870. Ben voorzien van een goede voeding en kast.
Heb op dit moment een E8400, 4gb en asus mb'tje..
De processor is in veel games nu de bottleneck en dat vind ik zonde.
Daarnaast is een SSD in deze tijd ook geen onnodige luxe meer.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
core 2 duo is nu idd waardig om te verbeteren.

wat echt helpt met battlefield 3 is 8 gb ram.
maar wat voor prijs had jij in gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
yorkick schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:07:
[...]

Ben geen leek op computergebied, maar de specs van prld weet ik niet;).
Heb zelf een 6870. Ben voorzien van een goede voeding en kast.
Heb op dit moment een E8400, 4gb en asus mb'tje..
De processor is in veel games nu de bottleneck en dat vind ik zonde.
Daarnaast is een SSD in deze tijd ook geen onnodige luxe meer.
Als je case en PSU nog degelijk zijn dan zou ik upgraden met een i5 3570k , Z77 mobo en een SSD van Crucial of Samsung. Crucial heeft wel een mooie prijs nu. Dat kost je ongeveer 440€. Je GPU zal nog wel even meegaan voor high settings, eventueel kan je een 2de bijprikken dan ben je nog eens 150€ extra kwijt maar moet je wel kijken of je PSU dit kan trekken. 8GB ram is ook interessant aangezien dit nu heel goedkoop is. Enventueel eerst eens kijken of je die 4gb die je hebt kan recupereren en 4gb bijkopen. Anders een nieuw setje van 8gb voor 40€.

[ Voor 10% gewijzigd door Inrage op 27-04-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
megadoom schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:10:
core 2 duo is nu idd waardig om te verbeteren.

wat echt helpt met battlefield 3 is 8 gb ram.
maar wat voor prijs had jij in gedachte.
Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:11:
[...]

Als je case en PSU nog degelijk zijn dan zou ik upgraden met een i5 3570k , Z77 mobo en een SSD van Crucial of Samsung. Crucial heeft wel een mooie prijs nu. Dat kost je ongeveer 440€. Je GPU zal nog wel even meegaan voor high settings, eventueel kan je een 2de bijprikken dan ben je nog eens 150€ extra kwijt maar moet je wel kijken of je PSU dit kan trekken. 8GB ram is ook interessant aangezien dit nu heel goedkoop is. Enventueel eerst eens kijken of je die 4gb die je hebt kan recupereren en 4gb bijkopen. Anders een nieuw setje van 8gb voor 40€.
Ik vind het in ieder geval zonde om nu 4gb DDR2 erbij te prikken. Budget is rond de 300/400..alhoewel de upgrade niet echt een prioriteit is, lijkt het me gewoon de beste call om meteen ook de CPU en MB te vervangen. Bedankt voor de tips in ieder geval, maar is de 2500k qua gaming niet zo'n beetje gelijk aan de 3570k? Want dan zie ik het voordeel er niet echt in voor die ca 40 euro.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
wat je kan doen is 8gb ddr3 kopen bij het nieuwe mobo/cpu, en kun je die 4 gb die je al hebt vekopen voor dezelfde prijs zo een beetje :). ( zoek zelf 4 gb ddr2 omdat ik te weinig heb :+)
de 3570k is de nieuwe 2500k, iets (maar niet veel) sneller, stuk zuiniger, voor de rest niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peanuty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05-2017
Hi gasten,
Ik heb de taak op mij genomen om voor m'n klein neefje een pc in elkaar te steken die de gulden middenweg houdt tussen prijs en performantie. (vooral games, of wat dacht je nu zelf ;))
Het budget is rond de 800 euro maar aangezien we 21% btw kunnen afhouden maken we er 1000 van.

ik had iets dergelijks in gedachten.
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B386138%5D=1

Mijn vragen:
Zijn er onvolledigheden?(randapparatuur heeft hij al)
Heb ik uitschieters die niet nodig zijn?
Moet ik ergens besparen en dat geld ergens anders besteden?
Opmerkingen allerhande?

Tx for the input!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:03:
Probleem is dat je nooit zegt wat je nu eigenlijk wil doen met je PC.
Dat probleem is er niet. Ik ben al 4 weken aan het discussiëren, en zet niet bij iedere post die ik plaats opnieuw wat ik er mee ga doen.
Inrage schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:03:
Het lijkt alsof je gewoon veel geld wil uitgeven en een snelle PC bezitten en dan een beejte OC'en... Daar heb je dan 1 week plezier aan...
Misschien kan je beter het "Best Buy" idee volgen en nu minder investeren en dan later wat upgraden. Op die manier ben je binnen 3 jaar ook nog steeds tevreden over je systeem zonder in totaal meer Euro's uit te geven.
Absoluut niet. Ik probeer echt uit te zoeken waar ik voor moet gaan, met uiteraard de beste prijs/kwaliteit verhouding. Kort samengevat startte ik met een: 3930K --->2600K------>3820------->3770k. En iedere keer zoek ik, met andere hoe ik het systeem kan optimaliseren.

We hebben het over geheugen gehad, over de i5 vs i7, over HT, over SB vs IB, en natuurlijk over de Gpu.
Vanuit reviews en commentaar van OC topic, en hier kom ik dan met wat ik denk een optimaal systeem.

Voor de laatste maal:
Programma's: 3D Studio Viz, en 3d studio max, autodesk producten
Games: BF3 in high res.
Budget: Rond de 1400 euro
Scherm: Ik vind het belangrijk om op 2 schermen te werken. Het liefst 1 waar ik een fps open heb staan, en een ander scherm waar ik me verslagen ondertussen op type. Kan me laptop ook van het bureau af.

Het is gewoon feit dat ik een i7 nodig heb en niet voor een i5 moet gaan. We gaan het niet meer over HT hebben svp. Ik wil ook graag de HD4000 serie, aangezien ik me GPu aanschaf wanneer de prijs van de 7870 nog iets verder gedaald is, zodat ik er 2 kan halen.

We zien dinsdag wat de prijs gaat worden van de 3770K. Hij zou 30 euro meer dan de 2600k moeten zijn. Als hij onder de 300 valt, dan is de 3770k gewoon een aanraden. Helemaal als ik niet ga Oc'en.

Maar dat is mijn mening, en we zijn er toch allemaal hier om meningen te veranderen.
mitsumark schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:57:
4x4GB 1600MHz kost pakweg 8-9 tientjes, tegen de tijd dat je meer nodig hebt is het nieuwe 32GB goedkoper geworden en kun je deze set eventueel nog verkopen, zoveel zul je dus niet weggooien in euro's.
Ja ik ben er ook van overtuigd dat ik voor 4x4 moet gaan. Zat zelf te denken aan een iets duurdere versie met een cas van 7, en kan ik er eventueel nog iets op besparen door voor de corsair te gaan van 90 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door iTzLife op 27-04-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
peanuty schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:32:
Hi gasten,
Ik heb de taak op mij genomen om voor m'n klein neefje een pc in elkaar te steken die de gulden middenweg houdt tussen prijs en performantie. (vooral games, of wat dacht je nu zelf ;))
Het budget is rond de 800 euro maar aangezien we 21% btw kunnen afhouden maken we er 1000 van.

ik had iets dergelijks in gedachten.
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B386138%5D=1

Mijn vragen:
Zijn er onvolledigheden?(randapparatuur heeft hij al)
Heb ik uitschieters die niet nodig zijn?
Moet ik ergens besparen en dat geld ergens anders besteden?
Opmerkingen allerhande?

Tx for the input!!
Ga je je systeem overclocken of niet? Welke games ga je spelen? Waarschijnlijk in full HD gezien het gekozen scherm.

De Gfx kaart die je gekozen hebt is echt de beperkende factor van je systeem. Hiermee ga je niet in alle games de hoogste settings kunnen kiezen. Je kan er best voor zorgen om op andere punten te besparen zodat je hier voor een betere oplossing kan gaan. Betere budget oplossing = een HD 7850 of iets gelijkaardig.

Je PSU is overkill als je voor slechts 1 Gfx kaart, daar kan je beter voor een 550W voeding kiezen of zelfs minder (Be Quiet! 430W, XFX 550W PRO, of Seasonic 520W worden hier veel aangeraden)

Als je niet gaat Overclocken kan je als CPU de i5 2400 nemen (of het nieuwe Ivy bridge equivalent, maar die zullen nog duur zijn en moeilijk beschikbaar)

Ook je Mobo is vrij duur en kan je vervangen door iets goedkoper zonder echt aan performance of mogelijkheden in te boeten. De keuze hier hangt af of je front USB3.0 will, of ge gaat overclocken, of je crossfire/sli wil, ...
Enkele mogelijke opties die al een pak goedkoper zijn... (je moet dus wel eerst checken of je crossfire/sli en front USB 3.0 wil)
pricewatch: Asrock H61M/U3S3
pricewatch: Asrock Z68 PRO3 GEN3

[ Voor 3% gewijzigd door Inrage op 27-04-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorr3
Geachte Tweakers,

Ik ben van plan een nieuw game-systeem te kopen met de release van de Ivy-Bridge.

Het budget ligt tussen de 1000-1200 euro

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord: Logitech G15
muis: logitech G5
Scherm: samsung syncmaster 223bw
Luidsprekers: Logitech Z5500
Dvd schrijver
voeding: Corsair TX750W (non modulair)
HDD: seagate barracuda 2TB
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Dit systeem moet relatief stil zijn (vandaar de fan-controller), wegens de pc op mijn kamer staat.
Ook misschien ter info, mijn computer is aangesloten aan mijn TV (een 40inch Led) via HDMI. Om HD films af te spelen.
Ik speel vooral de laatste nieuwe games op single player, liefst met de hoogste settings.
Ook wil ik een lichte overclock uitvoeren op de CPU.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX680-2GD5€ 471,76€ 471,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,-

Ik ben van plan dit bij Afuture.nl te bestellen (indien niemand een beter webwinkel kan aanraden).
Kan iemand mij ook weten te zeggen of de kabels van de non-modulaire voeding kunnen weggewerkt worden in 500R case. De kabels zijn namelijk redelijk stijf en slecht plooibaar.

Alvast bedankt!
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Alvast bedankt!
Zal wel lukken met de kabels. Hier is een filmpje met zelfde kast en PSU: YouTube: Gaming Rig 2012 - Corsair 500R, Corsair H100, GTX 590, i7 2600K, OCZ 120GB Vertex 3
Voor de rest lijkt je lijstje wel in orde.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.