Videokaarten kapot of moederbord kapot? Foutcode 43 in appar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdp
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Sinds kort heb ik een pc van een vriend in huis staan, die ik moet maken.
Volgens hem viel de pc steeds na een paar seconden uit.
Geen probleem, ik heb de kast opengeschroefd, blijken er helemaal geen fans of andere koelelementen in te zitten!
Dus ik snel 2 120mm-fans eringebouwd, en de pc bleef nu wel gewoon aanstaan (logisch ook).
Nu komen we bij het probleem waar ik nu mee worstel.
Er zit een videokaart in van XFX, de nvidia GeForce 8500GT.
Deze gaf foutcode 43 (Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd.). Ook blijkt de DVI-poort niet te werken, de VGA wel.
Ik heb het hele internet afgezocht, maar ik kan de oplossing maar niet vinden.
De een zegt: "je moet je drivers updaten!", maar geen enkele driver lost dit probleem op.
"Bios updaten!", ook geprobeerd, werkt ook niet.
Er wordt ook iets aangeslingerd dat ik in bios iets moet veranderen in de hoeveelheid geheugen die mijn videokaart gebruikt, maar dit is niet mogelijk in mijn BIOS.
Allemaal flink balen dus.
De enige optie die overbleef was: een nieuwe videokaart kopen.
Dus ik heb even gespeurd op marktplaats.nl, en heb de GeForce 8800GTS gekocht. Een krachtig kaartje.
Maar... je raadt het al: deze geeft dezelfde problemen. En nog erger: deze geeft op het beginscherm (waar MSI staat, dus het allereerste scherm wat je ziet als je de pc opstart) verticale strepen. (Deze kaart heeft trouwens 2 DVI uitgangen, en deze werken wel beide)
Ik ben radeloos. Ik zit al tijden met dit probleem, en niemand heeft er een oplossing voor.
Ik begin stiekem te vermoeden dat het PCI-Express x16 slot een fout bevat, waardoor de beide kaarten het niet doen, het lijkt me erg sterk dat deze kaarten beide niet werken. Binnenkort ga ik de kaarten in een andere pc testen, maar ik weet nog niet wanneer dit gaat gebeuren.
Alle tips aangaande dit probleem zijn welkom!

Groetjes, Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:05
Ehm rick wil je ook de rest van je system specificaties erbij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Ehm ja, de 8xxx serie staat nou niet bekend als betrouwbare kaartjes, zie Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten.

Dikke kans dus dat beide kaarten niet werken (zeker gezien de 8800GTS al strepen geeft in het bios).

Wat zijn de rest van de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat Getto zegt en:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Ik hoop dat dit niet het geval is bij jou, je zou aan de verkoper van je 8800gts kunnen vragen of hij al een keer gebakken is.

Verder had je beter een kaart kunnen kopen uit een nieuwere generatie, met een 8800gts kan je steeds minder tegenwoordig (is al weer 3 generaties oud). Zeker gezien het feit dat deze generatie een slechte underfill gebruikt (soldeer) waardoor ze nu bij bosjes sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

rickvdp schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:11:
Sinds kort heb ik een pc van een vriend in huis staan, die ik moet maken.
Volgens hem viel de pc steeds na een paar seconden uit.
Geen probleem, ik heb de kast opengeschroefd, blijken er helemaal geen fans of andere koelelementen in te zitten!
Mijn vraag; Hoe lang loopt zijn pc al zonder? Als de CPU al langere tijd zonder heeft gedraaid dan zal er vast iets gefrituurd zijn :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdp
Heatonme, dat zou ik niet weten, ik vrees eerlijk gezegd het ergste. Deze week ga ik de videokaarten testen in een andere pc. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze het wel gewoon doen, maar de kans is niet heel groot.
Mijn specificaties komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdp
Mijn summiere systeemspecificaties:

Windows 7 Home Premium
Intel Core 2 Duo E6550 @ 2.33GHz, 2327MHz
MSi ms-7392
2gb fysiek geheugen
WDC WD5000AVVS-63ZWB0 ATA Device
HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B ATA Device
Nvidia GeForce 8500GT of 8800GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdp
Goed, volgens het topic van Sp3ci3s8472 is de enige oplossing die nu overblijft de videokaarten proberen te 'repareren' in de oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

rickvdp schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:46:
Deze week ga ik de videokaarten testen in een andere pc.
Ik zei de CPU, maar het lijkt mij inderdaad het beste alle onderdelen apart te testen.

Repareren in de oven werkt mits dat het daadwerkelijke probleem is!

Van die 8800 serie klopt maar test het systeem eerst met een amd? of iig goed werkende videokaart.
Mocht dat het gewenste resultaat geven dan kan je ze alsnog bakken, ja het werkt, zelf gedaan..

Niet opgelost? Alle onderdelen apart testen.

edit; zat er wel een fan op de processor?

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 27-02-2012 23:13 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdp
Er zit een fan op de processor ja. Ik ga nu de hele pc even uit elkaar leggen, en alle onderdelen een voor een testen. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

rickvdp schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:04:
Er zit een fan op de processor ja.
Nu ja maar daarvoor ook al? ( zit of zat maakt een groot verschil)
Ja, eerst het systeem al met een nieuwe/goed werkende ( misschien eigen?) videokaart al geprobeerd?
Scheelt misschien een hoop test werk :X

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvdp
Ik ben naar een kennis geweest, en heb de videokaarten getest op een xp-pc.
De oude XFX 8500GT deed het eerst niet, maar na een keer de driver opnieuw te installeren deed hij het voor een korte tijd wel, toen viel hij uit door oververhitting.
Daarna de 'nieuwe' 8600GTS getest, maar deze wilde het helemaal niet doen. Eerst gaf hij code 1, daarna code 10 (apparaat niet herkend, feitelijk dezelfde foutcode als code 43 in windows 7) en ook deze werd heel heet.
Op de processor heeft heel waarschijnlijk altijd al een fan gezeten.
Pagina: 1