Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
Brent schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Heb jij 'm al geflasht? Het is me vanuit het artikel niet duidelijk of het vloeiender loopt of langer op de batterij doet ofzo. Minder geheugen gebruik en ongesignede programmas installeren zijn leuk, maar op zich niet zo belangrijk voor mij.
Ik heb hem al lang geleden geflashed. Om verschillende redenen:

- Om weer updates te kunnen krijgen (van Delight)
- Om te kijken of ik het kan
- Om niet meer van de Nokia store afhankelijk te zijn
- Meer vrije ruimte

Ik draai nu Delight 1.5. Systeem loopt heel vloeiend, of het vloeiender is weet ik niet. Daarvoor is het al te lang geleden dat ik de originele software erop had zitten. Wel minder vastlopers omdat je meer vrije ruimte hebt. Wat batterijverbruik bestreft vind ik het nogal tegenvallen. Ook hier weet ik niet of het met Delight te maken heeft. Mijn 808 is na een dag beperkt gebruik leeg. En dat vind ik tegenvallen voor een symbian toestel. Kan ook met andere zaken te maken hebben, maar voor batterijverbruik zou ik in ieder geval niet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Om weer updates te kunnen krijgen (van Delight)
Wat zijn dat voor updates dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik bedoel dat de originele software van Nokia al lang geen updates meer krijgt. Het team van Delight werkt continu aan verbetering. Of het altijd nuttig/nodig is? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik gebruik mijn 808 niet meer als dagelijks toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
coenox schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:02:
Ik bedoel dat de originele software van Nokia al lang geen updates meer krijgt. Het team van Delight werkt continu aan verbetering. Of het altijd nuttig/nodig is? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik gebruik mijn 808 niet meer als dagelijks toestel.
Maar wat gaat het dan om, wat valt er te updaten? Ze kunnen moeilijk bestaande software doorontwikkelen, ze hebben de source niet toch? Het is mij niet duidelijk wat er dan precies geupdate wordt, behalve een fontje ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Misschien druk ik me verkeerd uit, het is niet mijn vak. Wat ik bedoel is dat ze de Custom Software steeds verder aanpassen. En ja, soms gaat dat over themes en fonts en keyboard skins. Maar het gaat ook over zaken als het harde laten klinken van de luidspreker, landscape ondersteuning voor FM radio, etc. Kijk anders zelf even op http://n8delight.blogspot...-v15-merry-christmas.html voor meer informatie. Doorontwikkelen gaat inderdaad niet, wat dat betreft is Symbian dead-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dank voor je link, ik zal dat eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

coenox schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:17:
Het is al een tijdje rustig hier. En ik vind dat de nieuwe bijdrage van Steve Litchfield over de 808 hier toch even vermeld moet worden; http://www.allaboutsymbia...he_Nokia_808_PureView.php
Dat was een hele goede post. Dank daarvoor! En goed om te weten dat de echte 'diehards' de PureView nog niet op hebben opgegeven en allerlei 'workarounds' hebben bedacht rondom de praktische problemen van een OS dat niet meer wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Iedereen met deze heerlijke foon....
Check je maps updates ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Gutteguttegut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:42:
Check je maps updates ;)
3GB, poe poe ;) Kennelijk is heel Europe veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hopelijk blijft het na 24 april werken...dan gooit MS alle Nokia accounts weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
updates staan er los van, alleen de Nokia Store heeft er last van (wordt vervangen met een Opera store oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Brent schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:54:
updates staan er los van, alleen de Nokia Store heeft er last van (wordt vervangen met een Opera store oid).
Vervang dat maar voor IS vervangen....maat het is geen vervanging, alleen een doorverwijzing.
De opera store mist 90% van de apps.
Ik heb nu wel de AppList store maar die is ook nog vrij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Gutteguttegut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:42:
Check je maps updates ;)
Bedankt voor de tip 👍

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
...op het forum" All about Symbian" kun je met behulp van Phoenix the 808 "Pimpen" met custom software Delight 1.5....zie link:

http://www.allaboutsymbia...he_nokia_808_pureview.php

Is er iemand van jullie dit dit gedaan heeft en wat zijn de ervaringen?
Phoenix staat op de laptop, maar ik durf het nog niet aan... :|

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Lees even door dit topic heen, dan zie je genoeg ervaringen. Ik heb 'm zelf op m'n telefoon staan en ben zeker tevreden. Had hiervoor altijd The One. Die vind ik echter denk ik toch iets fijner, Delight is een stuk uitgebreider en geeft veel meer opties, waar The One simpel wat problemen oplost en wat kleine functionaliteiten toevoegt. Voor mij is dat voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb draai al een tijd Delight en ben er erg tevreden over. Vind wel de accuduur tegenvallen, maar ik weet niet of dat aan Delight ligt of ergens anders aan (Whatsapp bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
coenox schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:47:
Ik heb draai al een tijd Delight en ben er erg tevreden over. Vind wel de accuduur tegenvallen, maar ik weet niet of dat aan Delight ligt of ergens anders aan (Whatsapp bv).
Bij mij is What's app de boosdoener, toen ik die weer eraf gegooid had, ging de accuduur van 1 naar 4 dagen.

Na nog geen twee jaar, toch m'n 808 al vervangen. Nu een Z3 compact, nieuwerwetse dingen als internet browsen zijn ineens weer mogelijk zonder engelengeduld.... De camera kan niet tippen aan die van de 808, maar verder ben ik nog niets tegen gekomen waarin de Z3 niet beter is. (en hij was nog goedkoper ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb een Lumia 830 als dagelijks toestel. Helaas kom ik met de 808 niet meer uit voor mijn werk, maar blijf het een geweldig toestel vinden. Zonder Whatsapp kan ik niet meer, dus wat dat betreft wel een ergernis dat het zoveel stroom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Dank allen...zal me er eens in verdiepen..ik blijf het namelijk een mooi toestel vinden, ondanks zijn tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik heb een tijdje terug Delight op m'n 808 gezet. Bevalt erg goed, toestel is er beduidend sneller van geworden. Als je de tutorial volgt, is het een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Helaas gaat het niet helemaal goed om Delight erop te zetten, Phoenix maakt wel connection maar herkend de inhoud van de map in RM-807 niet.
Toch zitten daar alle onderdelen in van 808 Delight v1.5.

Hij vraagt om de batterij eruit te halen en het nog een keer te doen, krijg dan allerlei error codes.
Wil hem graag weer gebruiken.

Mijn Lumia-1020 begint kuren te krijgen, het lijkt erop of er binnen in het scherm een scheur zit ter hoogte van het groene lampje rechtsboven, deze schijnt nu met een loodrechte streep over het hele scherm, de kleuren van toestel lijken wat fletser en heb af een toe een flikkerlicht effect.

Ga deze week maar eens terug om te kijken of er garantie op zit, heb hem pas vanaf November 2014.
Pffffffff :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
olafino schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:43:
Helaas gaat het niet helemaal goed om Delight erop te zetten, Phoenix maakt wel connection maar herkend de inhoud van de map in RM-807 niet.
Toch zitten daar alle onderdelen in van 808 Delight v1.5.

Hij vraagt om de batterij eruit te halen en het nog een keer te doen, krijg dan allerlei error codes.
Wil hem graag weer gebruiken.
Wellicht een overbodige vraag, maar heb he de bestanden van Delight v1.5 in de goede map staan?: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\

Bij mij werkt het namelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ja,precies gedaan zoals staat beschreven, zit er allemaal in, geeft aan " no content" onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Nu te koop op Marktplaats een rode PureView, vast en zeker van iemand hier op het forum, met of zonder Delight. Hij is wel heel erg mooi.. € 250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Klopt: V&A aangeboden: Nokia Pureview 808 Rood NIEUW!

Advertentie staat hier in inmiddels op 'gereserveerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Iemand de overstap van de 808 naar een Blackberry gemaakt? Bevalt dat? Mijn oog is gevallen op de Blackberry Classic, maar ik twijfel nog over de aankoop. Camera's zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar de Blackberry is het enige waarop ik uitkom als ik geen iOS & Android wil. QWERTY toetsenbordje lijkt me heerlijk! (Had voor de 808 een Nokia E5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Marly schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 01:31:
Klopt: V&A aangeboden: Nokia Pureview 808 Rood NIEUW!

Advertentie staat hier in inmiddels op 'gereserveerd'.
Op Ebay zijn ze te vinden voor 175 euro inclusief importkosten en verzending. Een jaar geleden zou ik dit gedaan hebben. Vind die rode gaaf. Maar de bruikbaarheid van het toestel is nu toch echt aan het afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ja, wij 'verzamelen' 'n beetje en dan heb je weleens de neiging, een zeldzame kleur te willen hebben ;), maar daar begin ik nu ook niet meer aan, onze in prima staat verkerende witte is goed genoeg voor onze kleine verzameling. Hij wordt hier ook al sinds meer dan een jaar niet meer dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
krullerbruller schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:16:
Iemand de overstap van de 808 naar een Blackberry gemaakt? Bevalt dat? Mijn oog is gevallen op de Blackberry Classic, maar ik twijfel nog over de aankoop. Camera's zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar de Blackberry is het enige waarop ik uitkom als ik geen iOS & Android wil. QWERTY toetsenbordje lijkt me heerlijk! (Had voor de 808 een Nokia E5)
Als ik overstap, zou het toch naar een Nokia met windows zijn denk ik. Eentje met Pureview camera natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urtmensch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Heb overstap gemaakt in 2014 van 808 naar BB Z10, binnen half jaar naar Z30 en sinds begin dit jaar naar Lumia 1020.

Normaal gesproken houd ik mijn telefoon 2 jaar..... (808, N8, N86)

Alhoewel BB 10 een prima OS is, miste ik toch een goede camera op mijn telefoon.
Daarnaast was de accuduur van de Z10 zeer slecht, het formaat van de Z30 toch te groot en uiteindelijk draaide niet alle android apps op BB.

De 1020 is niet de snelste maar doet alles prima en de camera is geweldig; heb tot nu toe nog niets écht gemist in het app-aanbod van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb nu een Lumia 830. 10 megapixel met Pureview. Haalt het niet bij de 808, maar schiet best mooie plaatjes. En ben onderhand toch wel verknocht aan het OS. Meeste apps die ik nodig heb zijn beschikbaar, zelfs de softtoken (Digipass) die ik nodig heb om op elke PC op de virtuele desktop van mijn werk in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
...bij het afwisselen merk ik dat ik de Lumia 1020 steeds fijner begin te vinden, ik blijf de 808 er zeker bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik zie op ebay een paar refurbished 1020's voor 200 euro staan. Zou dat wat zijn? Hebben ze wereldwijde Nokia garantie op basis van serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Classic hier :) prima accu, 90% van android apps werken (bb store, amazon store en snap), reageert snel en soepel, BB hub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Brent schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:49:
Ik zie op ebay een paar refurbished 1020's voor 200 euro staan. Zou dat wat zijn? Hebben ze wereldwijde Nokia garantie op basis van serienummer?
Binnen Europa in ieder geval op basis van IMEI. Wereldwijd weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Garantie op basis van IMEI-nummer geldt alleen voor de regio, waar ze oorspronkelijk verkocht zijn (Europa, Azië, etc.). Een Nokia uit bijv. Hongkong heeft dus hier geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hij staat te koop in Italie, dus dat klinkt goed. Staat alleen niet bij hoe oud hij is, de garantie kan dus al afgelopen zijn (2 jaar gok ik). Hmm.... tobben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ik weet dat dit de PureView 808 Forum is maar wil je dit aanbod zeker niet onthouden, Nokia Lumia 1020 Geel €199,-

http://www.marktplaats.nl...TaAWD8e6mU0eEUVV3o7zbyrgQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
ik zag afgelopen weekend een meisje met een heuptas (swagbag) van de 808 Pureview.
Gekregen van haar Pa die destijds een hele set kreeg incl. telefoon, volgens mij zijn deze best zeldzaam.
Iemand van jullie nog zo één in zijn/haar bezit?
Heb wel interesse.

http://www.zdnet.com/pict...t-partnered-with-dead-os/

[ Voor 21% gewijzigd door olafino op 23-11-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ja, dat is echt een hebbeding. Vrees dat er moeilijk aan te komen is. Ik had dat meisje denk ik gelijk geld geboden. Ik heb er nog nooit 1 live gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
...ze was met een groep vriendinnen in een winkel en ze viel mij op omdat ze een foto maakte van een vriendin met de gele nokia lumia 1020.
Haar vriendinnen liepen door toen ik haar aansprak over de tas, ze beantwoordde mijn vraag , verontschuldigde zich en ging achter ze aan...Pa had waarschijnlijk connecties bij Nokia...het kwam niet in mij op om haar geld te bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
olafino schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:49:
...ze was met een groep vriendinnen in een winkel en ze viel mij op omdat ze een foto maakte van een vriendin met de gele nokia lumia 1020.
Haar vriendinnen liepen door toen ik haar aansprak over de tas, ze beantwoordde mijn vraag , verontschuldigde zich en ging achter ze aan...Pa had waarschijnlijk connecties bij Nokia...het kwam niet in mij op om haar geld te bieden..
Ik heb makkelijk praten natuurlijk. Ik had denk ik op dat moment ook niet de tegenwoordigheid van geest had gehad. Ik merk bovendien dat mijn aandacht voor de 808 aan het teruglopen is. Gebruik een Lumia 830 als mijn dagelijkse telefoon. Laatst nog een dag de 808 gebruik, maar erger me als ik bijvoorbeeld niet even snel iets op martkplaats op kan zoeken. Vrees dat ie meer stof gaat happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tipje...
Ik gebruik mn 808 nog steeds als enige telefoon en vond het altijd lastig dat Spotify niet meer te bedienen was als het scherm uit/op slot ging (meestal in de auto).
Nu heb ik op Ebay een bluetooth gamepad/controller gekocht waarmee ik Spotify kan bedienen als afstandsbediening :)
Play/pauze, volgende/vorige nummer en volume regeling.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/g/5akAAOSwI-BWLs8d/s-l500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:03:
Tipje...
Ik gebruik mn 808 nog steeds als enige telefoon en vond het altijd lastig dat Spotify niet meer te bedienen was als het scherm uit/op slot ging (meestal in de auto).
Nu heb ik op Ebay een bluetooth gamepad/controller gekocht waarmee ik Spotify kan bedienen als afstandsbediening :)
Play/pauze, volgende/vorige nummer en volume regeling.
[afbeelding]
Held! Bij mij gaat dat echt niet meer lukken. Zodra ik aan het werk ben heb ik een Digipass app nodig om in te loggen op de virtuele desktop van mijn werk. Gaat helaas niet op de 808.

Ik neem aan dat je dat een betaald Spotify account heb? Ik kom op mijn Lumia nog weg met een gratis account, maar op de Nokia werkt dat niet. Overigens ga ik even naar je tip kijken. Werkt ook met de normale muziekspeler neem ik aan.

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 25-11-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

coenox schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:28:
[...]

Held! Bij mij gaat dat echt niet meer lukken. Zodra ik aan het werk ben heb ik een Digipass app nodig om in te loggen op de virtuele desktop van mijn werk. Gaat helaas niet op de 808.

Ik neem aan dat je dat een betaald Spotify account heb? Ik kom op mijn Lumia nog weg met een gratis account, maar op de Nokia werkt dat niet. Overigens ga ik even naar je tip kijken. Werkt ook met de normale muziekspeler neem ik aan.
Het ding is eigenlijk bedoeld voor iOS en Android apparaten maar werkt prima met andere bluetooth apparaten zo ook mn Windows tablet.

• olafino
coenox schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:05:
[...]

Ik merk bovendien dat mijn aandacht voor de 808 aan het teruglopen is. Gebruik een Lumia 830 als mijn dagelijkse telefoon. Laatst nog een dag de 808 gebruik, maar erger me als ik bijvoorbeeld niet even snel iets op martkplaats op kan zoeken. Vrees dat ie meer stof gaat happen.
Bij mij hetzelfde, ik hou hem erbij maar mijn dagelijkse telefoon is nog steeds de Lumia 1020,gebruik de 808 als een iPod, en doe hem voorlopig nog niet weg.
Heb nu twee keer het hoesje CC-3046 gekocht en voor de tweede keer valt hij uit elkaar, vind het wel fijn als de camera beschermd is, dus nu even op zoek naar een ander soort hoesje.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb deze nu al een tijdje zonder problemen er omheen zitten.
klik

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqJ,!r!F!-HEed(zBQh!Vnthig~~/s-l500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Zijn er hier mensen gevlucht naar een Android? M'n 808 begint te sterven, en de 1020 is bijna nergens meer te krijgen. Vroeg me af wat een degelijk gebouwd Android alternatief kan zijn, kwa camera, en liefst niet te duur natuurlijk. Die Lumix telefoon is met zijn €800+ me toch wat te gortig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Oneplus. Goed Android toestel voor een schappelijke prijs. Camera-gewijs ga je zoiets niet meer vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-12-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
5"+ is me alleen echt wat te groot... Blijft niet veel over geloof ik ;) Maar laat ik het anders vragen, wat zijn alternatieve toestellen met een goede camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben bang dat alles met een fatsoenlijke camera een 5+ scherm heeft tegenwoordig: LG G4, maar ook de Windows toestellen zoals de Lumia 950. Overigens weet het snel hoor, zo'n groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ik heb toch weer een origineel hoesje CC-3046 op de kop kunnen tikken
Op ebay staat er nu één te koop voor twee keer het bedrag dat ik ervoor betaald heb.

http://www.ebay.nl/itm/OR...eb4233:g:sykAAOSwhcJWQTQX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ok....ook ik ben overstag...

Mijn 808 is gedegradeerd tot camera only. Het was voor mij zakelijk gewoon te onhandig geworden, ik heb nu een Samsung S4 als telefoon en ben er erg tevreden mee, maar mn 808 blijft mn camera en de foto's gaan gewoon via bluetooth naar mn S4....

Nu maar hopen dat de 808 een echt opvolger krijgt met bv android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hier ook. Een Lumia voor dagelijks gebruik en de 808 (af en toe) voor de camera. Maar toch onhandig, twee apparaten. Twijfel nu om voor de wintersport alleen de 808 mee te nemen en de Lumia thuis te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ja ik ervaar dat ook onhandig twee apparaten,dat was juist zo ideaal dat je alles meteen bij de hand had.
Op vakantie gaat ook eens de onderwater camera mee..

Ik vind het formaat van de 808 wel ideaal om even mee te nemen tijdens het hardlopen of fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
olafino schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:26:

Ik vind het formaat van de 808 wel ideaal om even mee te nemen tijdens het hardlopen of fietsen.
Dat is wel waar. Gebruik je dan ook iets als Sportstracker of Endomodo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Nee, heb een Garmin Forerunner horloge met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Ik dacht mijn oude Nokia 808 te flashen naar Delight, maar dit viel me erg tegen. Ik heb 'em hierom op een vergelijkbare manier terug proberen te flashen naar de originele FW, maar dit levert helaas geen succes op :'( . Het toestel start op, toont NOKIA en herstart weer... De errors die ik in Phoenix krijg zijn:
Flashing started
Creating product data items list
Product data items list created
Backup not required
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
ERROR: Failed to set phone to flashmode
All operations completed
Firmware updating failed.
Is er iemand die het aandurft om de originele Nokia software er weer op te zetten?
Waarschijnlijk doe ik ergens iets stoms, maar ik zou niet weten wat/waar. Ik heb dit origineel gedaan op een Windows 7 machine (~2 jaar geleden), maar probeer het nu op een Windows 10 machine. Ook een Nokia store zei er niets meer mee te kunnen, dus ik heb toendertijd eigenlijk opgegeven. Het zou echter wel cool zijn om het toestel weer tot leven te wekken :D

EDIT: En natuurlijk kan ik de originele FW ook nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Om te beginnen ben ik wel even nieuwsgierig waarom Delight niet bevalt.

Verder denk ik - op basis van wat ik heb gelezen - dat Windows 10 het probleem is. De Nokia drivers zijn van daarvoor en werken niet onder Windows 10. Je schijnt dit op te kunnen lossen met Huawei drivers. Zie http://n8delight.blogspot...s-10-usb-drivers.html?m=1.

Wat betreft de firmware zou je hier kunnen kijken: http://www.allflashfiles....test-flash-file-download/

[ Voor 14% gewijzigd door coenox op 29-01-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Het is onderhand ruim een jaar geleden, maar ik had het gevoel dat Delight een stuk trager was dan de originele software. Helaas linken alle downloads voor de originele software naar een Nokia server welke niet meer in de DNS zit, dus dat gaat 'em niet worden :( Omdat ik weinig zin heb om te gaan goochelen met drivers op deze Windows 10 bak zal ik wel even een oude machine met Windows 7 erbij pakken. Dat zou moeten werken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
Xudonax schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:36:
Het is onderhand ruim een jaar geleden, maar ik had het gevoel dat Delight een stuk trager was dan de originele software.
Natuurlijk nu niet meer mogelijk, maar ik heb wel gemerkt dat de eerste paar reboots na het flashen van een nieuwe firmware m'n 808 flink traag was. Dat ging op den duur wel beter, maar na sommige reboots bleef ie traag. Dan gewoon nog een keer rebooten. Komt er denk ik allemaal op neer dat Symbian^3 nooit echt af gemaakt is.

https://www.microsoft.com...softwareupdateanddownload

Zo te zien wordt dat nog netjes door MS bij gehouden, zou me verbazen als die Software Recovery Tool niet meer bij de bestanden kan.

Wat wel een dingetje is: de app store werkt niet meer, dus je kunt niet langer alle apps krijgen... bij iets als Delight is dat waarschijnlijk geen probleem, aangezien de meeste dingen er al wel op staan. Maar bij een kale install kan dat wel eens lastig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Hobbit13 op 01-02-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hobbit13 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:42:
[...]

Wat wel een dingetje is: de app store werkt niet meer, dus je kunt niet langer alle apps krijgen... bij iets als Delight is dat waarschijnlijk geen probleem, aangezien de meeste dingen er al wel op staan. Maar bij een kale install kan dat wel eens lastig zijn.
Volgens mij kun je online wel tooltjes vinden om de apps vanaf je telefoon te backuppen en te restoren. Op die manier raak je geen apps kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Die van mij is gedegradeerd voor camera met belfunctie en sms /whatsapp functie.
Maar hij is nog altijd onmisbaar voor de foto's.
Tijd geleden al geflashed naar Delight en dat bevalt prima.

Geluid en beeldkwaliteit is nog steeds verschrikkelijk goed anno 2016...
Maar zit nog steeds voor een opvolger te zoeken, maar die is er niet...
Gebruik zelf een Lumia 930, maar de kwaliteit van Nokia is ver te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
"De" upgrade was in mijn ogen de Lumia 1020, maar die is onderhand ook praktisch niet meer nieuw verkrijgbaar. Er is maar één aanbieder via Bol.com en die vraagt er net zoveel voor als voor een nieuwe iPhone of Galaxy :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xudonax schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:37:
"De" upgrade was in mijn ogen de Lumia 1020, maar die is onderhand ook praktisch niet meer nieuw verkrijgbaar. Er is maar één aanbieder via Bol.com en die vraagt er net zoveel voor als voor een nieuwe iPhone of Galaxy :/
Toch schijnt de 950 het ook goed te doen in vergelijking met de 1020: http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_950_.php

Maar zo goed als de 808 zal het zeker niet zijn. Het is wel een dilemma. Ik heb nogal eens een motorkampeerweekend en twijfel dan vaak. Neem ik mijn Lumia 830 meer of de 808? Ik wil niet met twee toestellen lopen en ik ga kennelijk toch het app/browsergemak van de Lumia missen als ik de 808 meeneem. Andersom mis ik de camera. Keuzes, keuzes. Heb nog zitten twijfelen over de Panasonic Lumix CM1, maar ik ben niet zo van de Android en het ding is behoorlijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Okay, ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om mijn 808 weer tot leven te wekken met Windows 10, Windows 8 en Windows 7. Geen van deze wil werken, ook niet hun server broertjes (ik heb een MSDN licentie voor alle Windows Server producten). Tenzij iemand nog een brilliant idee heeft of het voor mij wil proberen denk ik dat ik mijn 808 maar dood moet verklaren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xudonax schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:54:
Okay, ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om mijn 808 weer tot leven te wekken met Windows 10, Windows 8 en Windows 7. Geen van deze wil werken, ook niet hun server broertjes (ik heb een MSDN licentie voor alle Windows Server producten). Tenzij iemand nog een brilliant idee heeft of het voor mij wil proberen denk ik dat ik mijn 808 maar dood moet verklaren :-(
Is moeilijk te zeggen zo. Bij mij ging het een keer niet om dat mijn kabeltje niet ok was. Ander kabeltje, en presto! Wat werkt er precies niet? Waar gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik verbind 'em met de PC en start Phoenix. Doe netjes "Open product", kies de RM-807 en klik op Ok. Vervolgens dus netjes de firmware flashen, het missende bestand van Delight verwijderen, vinkje bij Dead Phone USB Flash aanzetten en dan Refurbish klikken. Hij ziet het geheel nu schijnbaar wel aangezien 'ie aan de slag gaat, maar zodra ik de telefoon moet loskoppelen en weer moet aankoppelen gaat het mis. Hij geeft aan dat 'ie de flash bootrom niet kan vinden :-(

Ik zal vanavond nog even een screenshot proberen te maken, samen met een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Steve Litchfield post altijd van alles op het "all about symbian" forum, misschien kun je daar een berichtje plaatsen, zodat je wat internationaal bereik hebt voor een oplossing.

http://www.allaboutsymbia...5_Custom_Firmware_hit.php

Het is mij ook nooit gelukt om Delight erop te krijgen, maar ik vind het best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Mooi artikel, alweer 4 jaar geleden dat de Nokia 808 PureView werd aangekondigd.

http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Triest, maar begrijpelijk: Whatsapp stopt voor symbian; http://www.theverge.com/2...kberry-nokia-discontinued

En daarmee zal ik mijn 808 alleen nog als camera gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
coenox schreef op zondag 28 februari 2016 @ 02:08:
Triest, maar begrijpelijk: Whatsapp stopt voor symbian;
...en via de App list?

http://www.allaboutsymbia...ng_AppList_beta-and_a.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
uhm, nee natuurlijk niet bedacht ik mij later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Inderdaad. Probleem is er nu nog niet. Pas eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
http://www.allaboutsymbia...to_stop_working_on_Sy.php

Nog een link over het einde van Whatsapp eind 2016. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Een doodnormale Sony sensor, geen mededeling over de lens. Slechts de foto-app wordt uitvoerig behandeld en lijkt idd wat op een DSLR interface. Ik denk dat het puur om de software gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
..en ook weer een test van de Google pixel vs Pureview.

http://www.allaboutsymbia...vs_the_Pixel_the_808_.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
Ik heb weer eens wat (vakantie) foto's en video's bekeken vanuit de 808 PV met HDMI kabel op de tv, dan zie je weer hoe goed de camera is. Zo jammer dat er nooit een waardige opvolger is gekomen, ik blijf hem in ieder geval gebruiken als camera en mp3 speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafino
Whatsapp ondersteuning toch nog verlengd?

https://www.whatsapp.com/faq/en/general/26000006

Ik heb de koptelefoon ingang van 808 PV vervangen, een gebruikte gevonden op ebay, dit ging vrij simpel. Ik moest het doen met een nokia bluetooth koptelefoon, soms niet handig als de batterij weer eens leegloopt en ik moet dan altijd 2 laders meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ja, dit had de redactie van Tweakers ook wel eens mogen publiceren, want ik heb het nieuws totaal gemist. Daarom kom ik er zelf pas net achter - nadat ik al mijn contacten heb doorgegeven dat ik per 1 januari niet meer via WA te bereiken ben... En nu blijkt dus dat Whatsapp toch nog een half jaar extra ondersteuning biedt (tot 30 juni 2017).

Maar slechts uitstel dus, geen afstel. Whatsapp kan wat mij betreft doodvallen, heb toch al niet veel vertrouwen meer in ze sinds Facebook daar de tent heeft overgenomen. Het wordt tijd voor een betrouwbaar alternatief voor een messenger-achtige dienst, die gegarandeerd netjes met je data en privacy omgaat.Voorlopig schakel ik terug naar SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Whatsapp zou per 30 juni 2017 de ondersteuning voor alle Symbian toestellen stopzetten, maar komt daar nu opnieuw op terug. Eerder was die maatregel al aangekondigd voor 31 december 2016.

Op mijn Nokia 808 blijkt WA het inderdaad nog steeds te doen. Zo word je als consument dus nodeloos gedreigd met het wegvallen van een app die door velen als belangrijk communicatiemiddel wordt gezien. Bovendien is het vrij belachelijk om steeds bij je contacten af te kondigen dat WA er binnenkort voor jou niet meer in zit, wanneer daar uiteindelijk keer-op-keer geen sprake van is.

Support zou nu overigens doorlopen tm 31 december 2018...
http://digipassion.com/nokia-symbian-update-latest-news/

[ Voor 18% gewijzigd door choogen op 03-07-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ik weet niet of iemand deze draad nog leest, maar ik moet even terugkomen op wat ik eerder schreef over WhatsApp. Dat is waarschijnlijk al sinds 18 juli niet langer te gebruiken op mijn 808. Er verschijnt een link naar de uitleg van het bedrijf: https://faq.whatsapp.com/...l/26000006?_fb_noscript=1

Support voor het Nokia S40 besturingssysteem blijft nog anderhalf jaar doorlopen, maar voor de veel jongere Nokia S60 toestellen is het nu echt gedaan. Kennelijk valt besturingssysteem Belle van de 808 onder de S60 reeks.

BB10 gebruikers krijgen wel nog een verlengde ondersteuning aangeboden, zelfs via een nieuw beschikbare update: Whatsapp toch nog een half jaar op de BB ?

Ook interessant: Microsoft has outsourced the Nokia software related services and downloads to B2X company. Nokia Software Recovery Tool (NSRT) got an update recently with version number 8.0.23 and B2X as the new publisher http://digipassion.com/no...ate-v8-b2x-new-developer/

[ Voor 22% gewijzigd door choogen op 22-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
choogen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:09:
Ik weet niet of iemand deze draad nog leest, maar ik moet even terugkomen op wat ik eerder schreef over WhatsApp. Dat is waarschijnlijk al sinds 18 juli niet langer te gebruiken op mijn 808.
Ik lees 'm nog ;)

Sinds een paar weken m'n 808 opzij gezet voor een 1020. Ben nog niet zo te spreken over de kwaliteit van de foto's. Lang niet zo scherp als die van de 808. Wel een heel stuk beter dan m'n dagelijkse telefoon (Z5compact).

Windows 8.1 is wel echt eindeloos veel fijner dan Symbian op de 808. Je kunt gewoon obscure dingen doen zoals een website bekijken zonder minuten geduld te hebben.

Whatsapp had ik al jaren niet meer op de 808 staan, het werkte prima, maar vrat batterijen. De 808 als primaire telefoon is wat mij betreft niet haalbaar, dus Whatsapp liet ik pruttelen op een Android, en dan via de webinterface als ik m'n 808 mee had. 808 of 1020 heb ik mee als ik van plan ben een boel foto's te maken.

De 808 syncen met dingen als Gmail of Outlook.com werkt nog steeds goed. Maar websites bekijken wil eigenlijk niet meer, en support voor dingen als Whatsapp en Skype etc. is allemaal verlopen. Je kunt er mee bellen, mailen en je agenda bekijken. En fantastische foto's maken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
ik kijk ook nog af en toe hier, ik gebruik mijn 808 nog steeds om foto's/ filmpjes te maken en om muziek te luisteren.
mede dankzij het uitbreidbaar geheugen ideaal, ik vind het formaat nog steeds prettig.
Mijn huidige telefoon is de Lumia 1020, ik heb er net zelf een nieuwe batterij ingezet, afwachten nog hoelang windows 8.1 ondersteunt blijft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Mooi dat er hier nog meer mensen meelezen.
Hobbit13 schreef op donderdag 27 juli 2017:
Je kunt gewoon obscure dingen doen zoals een website bekijken zonder minuten geduld te hebben.
Haha, goed gezegd. Surfen met de 808 was inderdaad al een tijd lang een ramp geworden...

Wel goed om te weten dat de 808 nog steeds goed synct met Outlook & Gmail, ben er zelf nooit aan begonnen om dat in te stellen.

Voor mij is de Microsoft 950 mijn opvolger, maar de foto's daarvan kunnen volstrekt niet tippen aan die van de 808. Een ander nadeel is dat de 950 een nanosimkaart moet hebben, dus je kan niet meer zomaar meer terug naar de 808, omdat dat daar een microsimkaart slot op zit. Voorlopig heb ik daarom nog een sim-only kaartje in de 950 zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door choogen op 29-07-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Vandaag is er iets raars aan de hand met mijn Nokia 808.

Ik heb het toestel destijds beveiligd met een toegangscode die steeds moet worden ingevoerd bij het opstarten of bij het uit slaapstand halen van de telefoon. Sinds het instellen heb ik die beveiligingscode nooit gewijzigd; het is dus dezelfde code die ik al jaren elke dag invoer.

Maar sinds vanochtend krijg ik steeds een melding "Codefout" bij het invoeren van die jarenlang gebruikte code. Na vijf keer invoeren van de zogenaamd "verkeerde" code wordt het toestel voor vijf minuten vergrendeld. [De originele standaardcode van 0000 of 12345 heb ik inmiddels ook al eens geprobeerd].
Kan nu niet meer mijn telefoon in! Ik kan alleen nog een inkomend gesprek aannemen!

Misschien is het een of andere truc/software-bug van Nokia (of F-Secure?) die zich pas na jaren manifesteert? Onbegrijpelijk in ieder geval. Eerder verschenen er soms ook al foutcodes (met geluidje) bij het aanzetten van de telefoon 's ochtends, maar een keer opnieuw uit en aanzetten volstond dan om het probleem op te lossen. Mijn indruk was dat de (automatische/handmatige) vergrendelingsfunctie er misschien mee te maken had (zie hier: https://answers.microsoft...7e-41d8-9c19-d73712eb786a) Opvallend is ook dat ik niet langer een geluidje hoor na het invoeren van de zogenaamd verkeerde code, tenzij ik mijn simkaart plaats, dan is er wel zo'n kort geluidje.

Via een zoekmachine vond ik dit:
Sometimes phones especially Nokia phones could be funny at times.
You might set up a security code for the safety of your phone, and when you input the right code, it says "code error" even when you are sure its the right code.

http://www.nairaland.com/1366069/phone-says-code-error-when

Maar de voorgestelde oplossing werkt helaas niet bij mij :S

[ Voor 48% gewijzigd door choogen op 26-04-2018 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Gerucht op Facebook gaat dat er weer gewerkt wordt aan een update van Delight CFW. In 2018!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dat zou gaaf zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

coenox schreef op zondag 29 april 2018 @ 23:53:
Gerucht op Facebook gaat dat er weer gewerkt wordt aan een update van Delight CFW. In 2018!
Waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
In de Facebook group ‘Symbian FTW’

Aleksander Stojcevic zegt:’We are working on updates of Delight CFWs for 808, N8 and E7. Expect them soon...’

En Max Bondarchenko zegt:’ >>> TO ALL OF YOU <<<
Unofficial Delight 1.5.1 for 808 already exists, but please DO NOT update right now! This is because soon you will get a much better Delight experience on 808 !!! For those who already updated, I plan to release a small fix.‘

Die geeft bovendien aan - als hij tijd heeft - een Whatsapp app te willen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door coenox op 02-05-2018 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
coenox schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 02:43:
[...]

In de Facebook group ‘Symbian FTW’

Aleksander Stojcevic zegt:’We are working on updates of Delight CFWs for 808, N8 and E7. Expect them soon...’

En Max Bondarchenko zegt:’ >>> TO ALL OF YOU <<<
Unofficial Delight 1.5.1 for 808 already exists, but please DO NOT update right now! This is because soon you will get a much better Delight experience on 808 !!! For those who already updated, I plan to release a small fix.‘

Die geeft bovendien aan - als hij tijd heeft - een Whatsapp app te willen maken.
Grappig, maar doordat de Nokia Store dicht is, wil ik geen update meer draaien. Dan zou ik m'n betaalde apps kwijt zijn. Een aantal daarvan zijn inmiddels gratis, maar m'n Calender App niet.

Paar weken terug m'n 808 nog als camera gebruikt op een tripje door Europa. Bij goed licht is het nog steeds een fantastische camera:
https://hobbit13.stackstorage.com/s/1JJgwUMrPX4JlqZ

M'n Sony RX100M3 komt niet in de buurt van dit detail niveau (slechts 20MP, en minder scherpe lens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
Kickje..

Zag dit nieuws: https://www.gsmarena.com/..._trademark-news-32952.php

Zou toch wat zijn als HMD na de 3310 en de 8110 een 4G 808 op android uitbrengt? Dromen mag...

• Amadeus1966
  • Laatst online: 04-08 02:19
coenox schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:25:

Zou toch wat zijn als HMD na de 3310 en de 8110 een 4G 808 op android uitbrengt? Dromen mag...
Nadeel van dromen is dat die maar al te vaak verstoord worden door het geluid van een wekker en dat je dag gewoon weer als vanouds opnieuw begint met het turen naar een scherm van iets wat nog niet eens in de buurt komt van een dergelijk toestel.
Al klaag ik ( nog ) niet over mijn 950 Xl

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Amadeus1966 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 01:24:
[...]

Nadeel van dromen is dat die maar al te vaak verstoord worden door het geluid van een wekker en dat je dag gewoon weer als vanouds opnieuw begint met het turen naar een scherm van iets wat nog niet eens in de buurt komt van een dergelijk toestel.
Al klaag ik ( nog ) niet over mijn 950 Xl
Ik weet, draai ook al wat jaren mee. Maar mijn iPhone 6s Plus is zo saai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 04-08 02:19
😂

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Is er hier misschien iemand die kans ziet om aan de complete Service Manual van de 808 Pureview te komen?
Het gaat me vooral om de zogenaamde "Schematics" (elektrisch schakelschema) van de telefoon.

Ik heb een soort wiki-achtige website gevonden (http://www.cpkb.org/wiki/Nokia_808_PureView_service_manual ), maar die linkt verder door naar vage (mogelijk malafide) sites of het betreffende bestand blijkt überhaupt niet meer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hobbit13
choogen schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:43:
Is er hier misschien iemand die kans ziet om aan de complete Service Manual van de 808 Pureview te komen?
Het gaat me vooral om de zogenaamde "Schematics" (elektrisch schakelschema) van de telefoon.
Op mijn Google actie "service manual nokia 808 filetype:pdf" is de vierde link "Nokia 808 PureView RM-807 Service schematics v1.0" welke de schema's bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Hobbit13 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:55:
[...]

Op mijn Google actie "service manual nokia 808 filetype:pdf" is de vierde link "Nokia 808 PureView RM-807 Service schematics v1.0" welke de schema's bevat.
Ik heb hem hiermee inderdaad direct gevonden! Zelf gebruik ik normaal gesproken vanwege privacy overwegingen geen Google meer. In plaats daarvan alleen nog de search-engine Startpage.com (die zich volledig baseert op Google), maar kennelijk levert dat niet dezelfde resultaten op.

Hoe dan ook, veel dank!
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste