In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.
Voor de N9 (Meego) die ook Nokia Internet Radio gebruikte, is er Cute Radio. Geen idee of dat ook nog voor symbian komt. Maar ik baal wel van het principe, is er ooit niet gezegd dat symbian tot 2016 ondersteund zou worden?gnoptri schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:14:
Ik krijg de melding: Sorry, service no longer available (1)
Ik gebruik de dienst zelf niet, maar lees dat handmatig toevoegen nog moet werken. Misschien zijn er ook nog 3rd party apps?
In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.
Ik denk dat als je dit in 1 keer goed aanpakt, dus een echte opvolger van de 808 maakt het een enorme hit kan zijn.HTT-Thalan schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:06:
Er moet gewoon een nieuw bedrijf opstaan dat opnieuw Symbian Smartphones gaat produceren!
De software is er al gewoon een CFW er op.
Hardware: iets groter scherm, kleinere bezels, hogere resolutie, etc. Camera met 41MP maar nog grotere sensor, 64GB geheugen, micro sd, hdmi, usb to go....bla bla bla.
Ik koop hm
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met Palm/WebOS. Ben er nog steeds niet overheen
[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 05-06-2014 12:25 ]
Er zijn genoeg mediaplayers voor Symbian die de streams van de meeste radiozenders wel kunnen openen, maar Nokia Internet Radio werkte prima, dus zonde dat ze het afgeschoten hebben. Ze hadden het toch gewoon kunnen laten doorpruttelen zonder updates?coenox schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:33:
[...]
Voor de N9 (Meego) die ook Nokia Internet Radio gebruikte, is er Cute Radio. Geen idee of dat ook nog voor symbian komt. Maar ik baal wel van het principe, is er ooit niet gezegd dat symbian tot 2016 ondersteund zou worden?
Het afschieten van de Nokia App Store was genoeg bewijs dat de "support tot 2016" een grove leugen was. Wat is een smartphone zonder apps??? Ben er nog steeds boos om dat Nokia prima weg komt met liegen over de beloofde support. Een jaar na introductie stopte de "Lifetime free navigation" al (geen updates meer) enz.
Daardoor is de tweedehands waarde echt hopeloos van een Nokia 808. Iets dat ze eigenlijk van te voren hadden moeten aangeven.
Overigens werkt mijn 808 nog steeds prima (behalve de proximity sensor), en ziet ie er ook nog als nieuw uit.
Kun je er 1 aanbevelen? Ik wil met name eentje waarbij ik binnen de app zenders op naam kan zoeken en op kan slaan als favoriet. Heb geen zin om de url eerst apart op te zoeken.Hobbit13 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:00:
[...]
Er zijn genoeg mediaplayers voor Symbian die de streams van de meeste radiozenders wel kunnen openen, maar Nokia Internet Radio werkte prima, dus zonde dat ze het afgeschoten hebben.
Dat kan bij mij in Nokia Internet Radio nog steeds. Sterker nog, de enige radiozender die ik destijds niet kon vinden in die gigantische lijst met radiozenders die Nokia Internet Radio aanbood was Radio1 (Nederland 1), en die heb ik handmatig moeten toevoegen. Deze zender is nu zelfs de enige in mijn lijstje met favorieten die wel nog steeds werkt!coenox schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:46:
[...]
Kun je er 1 aanbevelen? Ik wil met name eentje waarbij ik binnen de app zenders op naam kan zoeken en op kan slaan als favoriet. Heb geen zin om de url eerst apart op te zoeken.
Mijn hypothese is dan ook dat wanneer je op internet eenmalig alle URL's van je favoriete radiozenders opzoekt en opslaat, dat je dan nog steeds prima uit de voeten kan met Nokia Internet Radio. Dat gaat trouwens via de knop 'Ga naar zender'', daar vul je de speciale URL in, plus de naam waaronder je de zender op wil slaan.
Edit: net een testje gedaan, bij mij werkt het inderdaad. Bijv. met Studio Brussel: http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3 Daarna op afspelen drukken en vervolgens toevoegen aan favorieten (je oude StuBru favoriet moet je dan nog wel verwijderen, niet twee keer dezelfde naam opslaan).
(NB: Ik werk nog op de originele firmware uit-de-doos zogezegd, heb nooit geupdate naar Belle FP2)
Edit2: Het werkt op zich weliswaar, maar de app crasht steeds zodra je schakelt naar een ander station. Ik ga dat Cute Radio ook maar eens proberen...
[ Voor 21% gewijzigd door choogen op 30-06-2014 13:27 ]
Ondertussen zijn veel 808 bezitters boos over het feit dat hun online fotocollecties op Facebook verdwenen lijken te zijn: http://pureviewclub.com/2014/24550
Ik weet wel dat het waarschijnlijk mn laatst Nokia/Microsoft telefoon is, als ik zie wat er nu allemaal aan ondersteuning wegvalt (zonder reden) heb ik geen vertrouwen in toekomstige mobiele producten van Nokia/Microsoft.
Enige wat mij echt tegen staat is dat het android is, maar wellicht heb ik dat er voor over.
http://petapixel.com/2014...its-lumix-cm1-smartphone/
Zeker een mooi apparaat, maar ik denk dat het meer een Compact Camera met Android wordt, dan een smartphone. Dus meer een concurent voor de galaxy camera range.krullerbruller schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:01:
Wat vinden jullie van de nieuwe cameraphone van Panasonic? De Lumix CM1.
Enige wat mij echt tegen staat is dat het android is, maar wellicht heb ik dat er voor over.
Zo'n optische zoom met beweegbare optiek is lomp, zwaar en zeer kwetsbaar. Je zult binnen no time stof op je sensor hebben als je zonder bescherming in je broekzak laat zitten.
http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter
De 808 is ondanks zijn symbian software nog altijd ongeslagen qua camera, zelfs beter dan de 1020 op sommige punten, laat maar zien wat Nokia voor bedrijf is(was). Net zoals de N91, die audiochip is denk ik nog steeds tot op heden ongeëvenaard gebleven na bijna 10 jaar. Daarom wil ik snel een opvolger dan de 1020 zien en geen lumia met pureview technologie, maar echt een pureview model.
Ik ben een beetje bang dat dat niet meer gaat gebeuren. Microsoft gaat voor een grotermarktaandeel met instappers zoals de 530 en de 630 en goede midrange toestellen als de 830. De 808 heeft een lange ontwikkelingstijd gehad. Ik denk dat Microsoft de tijd niet neemt om high end toestellen voor een niche markt te produceren. Maar dit is pure speculatie van mij, ik kan het mis hebben. Ik hoop het.iPodKiller schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:29:
[...]
De 808 is ondanks zijn symbian software nog altijd ongeslagen qua camera, zelfs beter dan de 1020 op sommige punten, laat maar zien wat Nokia voor bedrijf is(was). Net zoals de N91, die audiochip is denk ik nog steeds tot op heden ongeëvenaard gebleven na bijna 10 jaar. Daarom wil ik snel een opvolger dan de 1020 zien en geen lumia met pureview technologie, maar echt een pureview model.
Verwijderd
Dus zouden de kaarten 1 op 1 over te zetten zijn. Lijkt me toch niet dat ze hun hele kaarten structuur/opslag gewijzigd hebben tussen Symbian en Windows. Kan er helaas bar weinig over vinden op internet.
Moeten meer mensen toch wel pissig over zijn, in 1,5 jaar veranderd er veel op de wegen.
Ik ben nooit iets tegen gekomen in die trend. Ik heb me er ook best boos over gemaakt dat Nokia minder dan een jaar nadat ik mijn 808 gekocht heb, al de "lifetime maps" stop gezet heeft. Daarna ook de store, en nu Skype. (en Dropbox door een bug).Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:49:
Is er een manier om recentere Here Maps kaarten met een ouder Symbian Ovi Maps te laten werken. Merk dat ik al sinds juli 2013 geen updates meer heb ontvangen. Hier baal ik wel van. Op mijn windows phone heb ik wel gewoon netjes verse kaarten.
Ik wist dat ik een telefoon gekocht had waarvan ik geen nieuwe features kon verwachten, maar ik ging er wel vanuit dat de reeds beschikbare featureset gewoon zou blijven werken gedurende een normale levensduur van de (best wel dure!) telefoon (2 a 3 jaar). Nokia heeft expliciet gezegd dat ze de telefoon tot 2016 zouden supporten. Kennelijk is Nokia groot genoeg om te mogen liegen tegen hun klanten?
Toen Nokia de Store sloot heb ik ze nog gevraagd of ze de directe waardevermindering van de tweedehands waarde van mijn telefoon wouden vergoeden. Nooit een reactie op gehad. (net zo min als ik ooit een reactie heb gehad op technische vragen)
Je moet er dan alleen wel voor naar Duitsland of Frankrijk, want dat zijn wereldwijd de enige twee landen waar Panasonic hem uitbrengt. Maar ik ben het met je eens, interessante optie van een eerbiedwaardige camera-fabrikant als Panasonic/Leica.krullerbruller schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:01:
Wat vinden jullie van de nieuwe cameraphone van Panasonic? De Lumix CM1.
http://petapixel.com/2014...its-lumix-cm1-smartphone/
Zelf overweeg ik op termijn ook de Lumia 1020 nog, maar die is tegen die tijd ook al weer betrekkelijk oud. Toch bestaat de kans dat Microsoft voorlopig geen nieuwe top-of-the-line camera smartphones meer uitbrengt; het lijkt een niche markt te zijn. De meeste mensen nemen immers genoegen met een foto die er op hun telefoonschermpje goed uitziet....
Google heeft blijkbaar ook Googasync verbannen sinds 17 november.
Nu dus geen Google agenda meer op mn 808
Er moet nu dus een koppeling komen tussen Outlook(.com) en Google.coenox schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:39:
Omdat ik ook een Lumia (830 op dit moment) heb, gebruik ik Outlook.com als agenda. Die kun je wel via exchange syncen met je 808. Maar ik besef dat dit best rigoreus is, om deze reden overstappen op een andere agenda. Blijft balen, ik blij die 'ondersteuning tot 2016' maar in mijn hoofd houden.
Mogelijk gaat dat werken.
Ik weet wel dat ik geen Nokia/Microsoft telefoon meer ga kopen in de toekomst.
Dit soort acties slaan nergens op. Je kunt iets gewoon actief laten en dus laten functioneren/ondersteunen. Kleine moeite lijkt mij.
Dat is bullshit. Als commercieel bedrijf moet je een zinkend schip verlaten. Het zou compleet achterlijk zijn om ondersteuning te bieden voor de oude systemen van Nokia, terwijl deze zelfs onder Nokia zelf al niet meer verkocht werden.Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:54:
[...]
Er moet nu dus een koppeling komen tussen Outlook(.com) en Google.
Mogelijk gaat dat werken.
Ik weet wel dat ik geen Nokia/Microsoft telefoon meer ga kopen in de toekomst.
Dit soort acties slaan nergens op. Je kunt iets gewoon actief laten en dus laten functioneren/ondersteunen. Kleine moeite lijkt mij.
De verbinding tussen dit oude toestel en nooit meer een toestel van Microsoft kopen is zelfs helemaal frappant als je dat doet op basis van 'slechte ondersteuning'. Het is juist Microsoft die de toestellen allemaal blijft ondersteunen en zelfs alle windows Phone 8 toestellen gaat upgraden naar Windows 10.
Ik heb me er over heen gezet. Omdat Windows Phone voor mij een betere optie is dan Android of iOS. En omdat ik tot voor kort voor Nokia degelijkheid kon kiezen. Maar ik baal er ook wel een beetje van, voel me twee keer genaaid. Mijn Lumia 800 blleek niet geen Windows Phone 8 aan te kunnen en mijn 808 werd niet zo lang ondersteund als ik dacht. Het feit dat ik straks wel van Windows Phone 8.1 naar Windows 10 kan gaan verzacht de pijn enigszins, maar ik heb voor mijn gevoel ook weinig andere optie.Worsteneter schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:58:
[...]
Dat is bullshit. Als commercieel bedrijf moet je een zinkend schip verlaten. Het zou compleet achterlijk zijn om ondersteuning te bieden voor de oude systemen van Nokia, terwijl deze zelfs onder Nokia zelf al niet meer verkocht werden.
De verbinding tussen dit oude toestel en nooit meer een toestel van Microsoft kopen is zelfs helemaal frappant als je dat doet op basis van 'slechte ondersteuning'. Het is juist Microsoft die de toestellen allemaal blijft ondersteunen en zelfs alle windows Phone 8 toestellen gaat upgraden naar Windows 10.
Juist....coenox schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:35:
[...]Ik heb me er over heen gezet. Omdat Windows Phone voor mij een betere optie is dan Android of iOS. En omdat ik tot voor kort voor Nokia degelijkheid kon kiezen. Maar ik baal er ook wel een beetje van, voel me twee keer genaaid. Mijn Lumia 800 blleek niet geen Windows Phone 8 aan te kunnen en mijn 808 werd niet zo lang ondersteund als ik dacht.
Het is nog maar de vraag hoe goed dit gaat werken (denkt aan iPhone 3G welke met laatste iOS update zo traag als dikke ****** werd, ja ik weet dat Microsoft geen Apple is!).Het feit dat ik straks wel van Windows Phone 8.1 naar Windows 10 kan gaan verzacht de pijn enigszins, maar ik heb voor mijn gevoel ook weinig andere optie.
Maar waarom een basis functionaliteit opeens onderuit halen, hoe moeilijk kan het zijn om een simpel iets als synchronisatie met Google agenda te laten functioneren? (ik ben geen programmeur).
Als Whatsapp het wel kan/wil/doet.
Ik heb gewoon geen vertrouwen in Microsoft.
Sinds YouTube weten we al, dat Google niet erg bereidwillig is, apps op WP te ondersteunen, dan kun je niet verwachten, dat ze dat voor Symbian wel doen.
Wanneer je dan daarom geen Microsoft telefoon meer zou kopen, maar 'n Android, doe je natuurlijk precies wat Google wil.
Heb voor mezelf alvast besloten, dat, mocht WP 't niet redden, en Jolla ook niet, ik naar 'n iPhone overstap. Google mag dan in de ogen van velen inmiddels 'n soort wereldmacht zijn geworden, ze kunnen me toch echt niet voorschrijven, welke telefoon ik van m'n eigen, zelfverdiende centjes koop
Wij hebben onze 808 trouwens nog, doen 'm ook niet weg, 't is toch 'n uniek toestel. Maar hij wordt niet meer dagelijks gebruikt.
[ Voor 8% gewijzigd door Marly op 28-11-2014 19:23 . Reden: aanvulling ]
Hier hetzelfde. Outlook.com is verder prima, maar ik kan niet verhuizen. Caldav/Carddav support zou errrrrrg fijn zijn, maarja, dat reken ik zeker niet op.coenox schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:39:
Omdat ik ook een Lumia (830 op dit moment) heb, gebruik ik Outlook.com als agenda. Die kun je wel via exchange syncen met je 808. Maar ik besef dat dit best rigoreus is, om deze reden overstappen op een andere agenda. Blijft balen, ik blij die 'ondersteuning tot 2016' maar in mijn hoofd houden.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Koppeling gemaakt tussen Google Calendar en Outlook.com via http://www.windowscentral...ookcom-your-windows-phonecoenox schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:39:
Nu maar hopen dat het gaat werken...
Bij mij blijft deze app hangen bij de weersvoorspelling van afgelopen dinsdag (rechts onderin geeft hij ook nog aan dat er inmiddels 19 errors zijn)...
In ander nieuws: de Lumia 1030, opvolger van de 1020, lijkt afgeschoten te zijn: http://www.windowscentral...kia-mclaren-windows-phone
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Yup hier ook.choogen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:09:
Hebben meer mensen hier last van de qoo Weather Widget die het niet meer goed doet?
Bij mij blijft deze app hangen bij de weersvoorspelling van afgelopen dinsdag (rechts onderin geeft hij ook nog aan dat er inmiddels 19 errors zijn)...
Heel af en toe last van. 1x per twee maanden oid.HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:11:
hebben er hier meer mensen last van de lock screen bug waardoor de 808 weigert op zwart te gaan met locken ?heb al een app quickrestart en soms accu eruit trekken en er weer in doen maar het lijkt at random te zijn of die oplossing werkt
vond er wel meer over op het internet en het lijkt een heel irritante bug te zijn zonder oplossing. iemand ?
http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter
Ik mis de extra geheugen bij de Nokia Lumia 1020 en moet nog steeds wennen aan het formaat.
Ik heb ook dit antwoord van de maker ontvangen...
Graag. Dank!Marly schreef op maandag 19 januari 2015 @ 03:05:
Op het forum van Esato zitten twee mensen, die een rode hebben, weet echter niet, of die mogelijk origineel al rood waren. Zal iig eens vragen, of ze eventueel een verkoper kunnen aanbevelen.
Volgens een amerikaans lid van het forum van Esato (hij heeft zelf ook een 808) zou deze verkoper originele behuizingen aanbieden :coenox schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:57:
Ik overweeg de aanschaf van een rode body. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie ze als 'origineel' te koop op Ebay, maar vertrouw dit niet helemaal.
http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item418e4fb80a
Dank je. Ik ga er naar kijken.Marly schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 02:42:
[...]
Volgens een amerikaans lid van het forum van Esato (hij heeft zelf ook een 808) zou deze verkoper originele behuizingen aanbieden :
http://www.ebay.com/itm/N...&var=&hash=item418e4fb80a
Heb jij 'm al geflasht? Het is me vanuit het artikel niet duidelijk of het vloeiender loopt of langer op de batterij doet ofzo. Minder geheugen gebruik en ongesignede programmas installeren zijn leuk, maar op zich niet zo belangrijk voor mij.coenox schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:17:
Het is al een tijdje rustig hier. En ik vind dat de nieuwe bijdrage van Steve Litchfield over de 808 hier toch even vermeld moet worden; http://www.allaboutsymbia...he_Nokia_808_PureView.php
Ik heb hem al lang geleden geflashed. Om verschillende redenen:Brent schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:35:
[...]
Heb jij 'm al geflasht? Het is me vanuit het artikel niet duidelijk of het vloeiender loopt of langer op de batterij doet ofzo. Minder geheugen gebruik en ongesignede programmas installeren zijn leuk, maar op zich niet zo belangrijk voor mij.
- Om weer updates te kunnen krijgen (van Delight)
- Om te kijken of ik het kan
- Om niet meer van de Nokia store afhankelijk te zijn
- Meer vrije ruimte
Ik draai nu Delight 1.5. Systeem loopt heel vloeiend, of het vloeiender is weet ik niet. Daarvoor is het al te lang geleden dat ik de originele software erop had zitten. Wel minder vastlopers omdat je meer vrije ruimte hebt. Wat batterijverbruik bestreft vind ik het nogal tegenvallen. Ook hier weet ik niet of het met Delight te maken heeft. Mijn 808 is na een dag beperkt gebruik leeg. En dat vind ik tegenvallen voor een symbian toestel. Kan ook met andere zaken te maken hebben, maar voor batterijverbruik zou ik in ieder geval niet flashen.
Wat zijn dat voor updates dan?Om weer updates te kunnen krijgen (van Delight)
Maar wat gaat het dan om, wat valt er te updaten? Ze kunnen moeilijk bestaande software doorontwikkelen, ze hebben de source niet toch? Het is mij niet duidelijk wat er dan precies geupdate wordt, behalve een fontje ofzoiets.coenox schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:02:
Ik bedoel dat de originele software van Nokia al lang geen updates meer krijgt. Het team van Delight werkt continu aan verbetering. Of het altijd nuttig/nodig is? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik gebruik mijn 808 niet meer als dagelijks toestel.
Dat was een hele goede post. Dank daarvoor! En goed om te weten dat de echte 'diehards' de PureView nog niet op hebben opgegeven en allerlei 'workarounds' hebben bedacht rondom de praktische problemen van een OS dat niet meer wordt ondersteund.coenox schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:17:
Het is al een tijdje rustig hier. En ik vind dat de nieuwe bijdrage van Steve Litchfield over de 808 hier toch even vermeld moet worden; http://www.allaboutsymbia...he_Nokia_808_PureView.php
Check je maps updates
3GB, poe poeGutteguttegut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:42:
Iedereen met deze heerlijke foon....
Check je maps updates
Vervang dat maar voor IS vervangen....maat het is geen vervanging, alleen een doorverwijzing.Brent schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:54:
updates staan er los van, alleen de Nokia Store heeft er last van (wordt vervangen met een Opera store oid).
De opera store mist 90% van de apps.
Ik heb nu wel de AppList store maar die is ook nog vrij leeg.
Bedankt voor de tip 👍Gutteguttegut schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:42:
Iedereen met deze heerlijke foon....
Check je maps updates
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
http://www.allaboutsymbia...he_nokia_808_pureview.php
Is er iemand van jullie dit dit gedaan heeft en wat zijn de ervaringen?
Phoenix staat op de laptop, maar ik durf het nog niet aan...
Ik hoor het graag.
Bij mij is What's app de boosdoener, toen ik die weer eraf gegooid had, ging de accuduur van 1 naar 4 dagen.coenox schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:47:
Ik heb draai al een tijd Delight en ben er erg tevreden over. Vind wel de accuduur tegenvallen, maar ik weet niet of dat aan Delight ligt of ergens anders aan (Whatsapp bv).
Na nog geen twee jaar, toch m'n 808 al vervangen. Nu een Z3 compact, nieuwerwetse dingen als internet browsen zijn ineens weer mogelijk zonder engelengeduld.... De camera kan niet tippen aan die van de 808, maar verder ben ik nog niets tegen gekomen waarin de Z3 niet beter is. (en hij was nog goedkoper ook!)
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Toch zitten daar alle onderdelen in van 808 Delight v1.5.
Hij vraagt om de batterij eruit te halen en het nog een keer te doen, krijg dan allerlei error codes.
Wil hem graag weer gebruiken.
Mijn Lumia-1020 begint kuren te krijgen, het lijkt erop of er binnen in het scherm een scheur zit ter hoogte van het groene lampje rechtsboven, deze schijnt nu met een loodrechte streep over het hele scherm, de kleuren van toestel lijken wat fletser en heb af een toe een flikkerlicht effect.
Ga deze week maar eens terug om te kijken of er garantie op zit, heb hem pas vanaf November 2014.
Pffffffff
Wellicht een overbodige vraag, maar heb he de bestanden van Delight v1.5 in de goede map staan?: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\olafino schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:43:
Helaas gaat het niet helemaal goed om Delight erop te zetten, Phoenix maakt wel connection maar herkend de inhoud van de map in RM-807 niet.
Toch zitten daar alle onderdelen in van 808 Delight v1.5.
Hij vraagt om de batterij eruit te halen en het nog een keer te doen, krijg dan allerlei error codes.
Wil hem graag weer gebruiken.
Bij mij werkt het namelijk goed.
Nu te koop op Marktplaats een rode PureView, vast en zeker van iemand hier op het forum, met of zonder Delight. Hij is wel heel erg mooi.. € 250,-
Advertentie staat hier in inmiddels op 'gereserveerd'.
Op Ebay zijn ze te vinden voor 175 euro inclusief importkosten en verzending. Een jaar geleden zou ik dit gedaan hebben. Vind die rode gaaf. Maar de bruikbaarheid van het toestel is nu toch echt aan het afnemen.Marly schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 01:31:
Klopt: V&A aangeboden: Nokia Pureview 808 Rood NIEUW!
Advertentie staat hier in inmiddels op 'gereserveerd'.
Als ik overstap, zou het toch naar een Nokia met windows zijn denk ik. Eentje met Pureview camera natuurlijkkrullerbruller schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:16:
Iemand de overstap van de 808 naar een Blackberry gemaakt? Bevalt dat? Mijn oog is gevallen op de Blackberry Classic, maar ik twijfel nog over de aankoop. Camera's zijn natuurlijk niet te vergelijken, maar de Blackberry is het enige waarop ik uitkom als ik geen iOS & Android wil. QWERTY toetsenbordje lijkt me heerlijk! (Had voor de 808 een Nokia E5)
Normaal gesproken houd ik mijn telefoon 2 jaar..... (808, N8, N86)
Alhoewel BB 10 een prima OS is, miste ik toch een goede camera op mijn telefoon.
Daarnaast was de accuduur van de Z10 zeer slecht, het formaat van de Z30 toch te groot en uiteindelijk draaide niet alle android apps op BB.
De 1020 is niet de snelste maar doet alles prima en de camera is geweldig; heb tot nu toe nog niets écht gemist in het app-aanbod van Windows.
Binnen Europa in ieder geval op basis van IMEI. Wereldwijd weet ik niet.Brent schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:49:
Ik zie op ebay een paar refurbished 1020's voor 200 euro staan. Zou dat wat zijn? Hebben ze wereldwijde Nokia garantie op basis van serienummer?
Garantie op basis van IMEI-nummer geldt alleen voor de regio, waar ze oorspronkelijk verkocht zijn (Europa, Azië, etc.). Een Nokia uit bijv. Hongkong heeft dus hier geen garantie.Brent schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:49:
Ik zie op ebay een paar refurbished 1020's voor 200 euro staan. Zou dat wat zijn? Hebben ze wereldwijde Nokia garantie op basis van serienummer?
Ik weet dat dit de PureView 808 Forum is maar wil je dit aanbod zeker niet onthouden, Nokia Lumia 1020 Geel €199,-Brent schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:49:
http://www.marktplaats.nl...TaAWD8e6mU0eEUVV3o7zbyrgQ
Gekregen van haar Pa die destijds een hele set kreeg incl. telefoon, volgens mij zijn deze best zeldzaam.
Iemand van jullie nog zo één in zijn/haar bezit?
Heb wel interesse.
http://www.zdnet.com/pict...t-partnered-with-dead-os/
[ Voor 21% gewijzigd door olafino op 23-11-2015 22:07 ]
Haar vriendinnen liepen door toen ik haar aansprak over de tas, ze beantwoordde mijn vraag , verontschuldigde zich en ging achter ze aan...Pa had waarschijnlijk connecties bij Nokia...het kwam niet in mij op om haar geld te bieden..
Ik heb makkelijk praten natuurlijk. Ik had denk ik op dat moment ook niet de tegenwoordigheid van geest had gehad. Ik merk bovendien dat mijn aandacht voor de 808 aan het teruglopen is. Gebruik een Lumia 830 als mijn dagelijkse telefoon. Laatst nog een dag de 808 gebruik, maar erger me als ik bijvoorbeeld niet even snel iets op martkplaats op kan zoeken. Vrees dat ie meer stof gaat happen.olafino schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:49:
...ze was met een groep vriendinnen in een winkel en ze viel mij op omdat ze een foto maakte van een vriendin met de gele nokia lumia 1020.
Haar vriendinnen liepen door toen ik haar aansprak over de tas, ze beantwoordde mijn vraag , verontschuldigde zich en ging achter ze aan...Pa had waarschijnlijk connecties bij Nokia...het kwam niet in mij op om haar geld te bieden..
Ik gebruik mn 808 nog steeds als enige telefoon en vond het altijd lastig dat Spotify niet meer te bedienen was als het scherm uit/op slot ging (meestal in de auto).
Nu heb ik op Ebay een bluetooth gamepad/controller gekocht waarmee ik Spotify kan bedienen als afstandsbediening
Play/pauze, volgende/vorige nummer en volume regeling.

Held! Bij mij gaat dat echt niet meer lukken. Zodra ik aan het werk ben heb ik een Digipass app nodig om in te loggen op de virtuele desktop van mijn werk. Gaat helaas niet op de 808.Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:03:
Tipje...
Ik gebruik mn 808 nog steeds als enige telefoon en vond het altijd lastig dat Spotify niet meer te bedienen was als het scherm uit/op slot ging (meestal in de auto).
Nu heb ik op Ebay een bluetooth gamepad/controller gekocht waarmee ik Spotify kan bedienen als afstandsbediening
Play/pauze, volgende/vorige nummer en volume regeling.
[afbeelding]
Ik neem aan dat je dat een betaald Spotify account heb? Ik kom op mijn Lumia nog weg met een gratis account, maar op de Nokia werkt dat niet. Overigens ga ik even naar je tip kijken. Werkt ook met de normale muziekspeler neem ik aan.
[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 25-11-2015 09:29 ]
Het ding is eigenlijk bedoeld voor iOS en Android apparaten maar werkt prima met andere bluetooth apparaten zo ook mn Windows tablet.coenox schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:28:
[...]
Held! Bij mij gaat dat echt niet meer lukken. Zodra ik aan het werk ben heb ik een Digipass app nodig om in te loggen op de virtuele desktop van mijn werk. Gaat helaas niet op de 808.
Ik neem aan dat je dat een betaald Spotify account heb? Ik kom op mijn Lumia nog weg met een gratis account, maar op de Nokia werkt dat niet. Overigens ga ik even naar je tip kijken. Werkt ook met de normale muziekspeler neem ik aan.
Bij mij hetzelfde, ik hou hem erbij maar mijn dagelijkse telefoon is nog steeds de Lumia 1020,gebruik de 808 als een iPod, en doe hem voorlopig nog niet weg.coenox schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:05:
[...]
Ik merk bovendien dat mijn aandacht voor de 808 aan het teruglopen is. Gebruik een Lumia 830 als mijn dagelijkse telefoon. Laatst nog een dag de 808 gebruik, maar erger me als ik bijvoorbeeld niet even snel iets op martkplaats op kan zoeken. Vrees dat ie meer stof gaat happen.
Heb nu twee keer het hoesje CC-3046 gekocht en voor de tweede keer valt hij uit elkaar, vind het wel fijn als de camera beschermd is, dus nu even op zoek naar een ander soort hoesje.