Dit is al lang volgens mij. Ik ben er ook niet zo blij mee, maar mijn ervaringen met het opsturen van mijn Lumia 800 waren wel positief. Overigens ging die niet naar Polen, maar naar Duitsland. Overigens is dit bij andere fabrikanten volgens mij niet veel anders.
Verwijderd
Waarom eigenlijk opsturen? Al geprobeerd de firmware er opnieuw op te zetten? (Via Nokia Suite) of eventueel een Custom firmware? Of is ie zo bricked dat ook dat niet lukt?
Dat kan ik ook nog proberen, maar ik heb nou ook weer niet zoveel tijd en zin dat nu een avond kan en wil spenderen aan het pogen te fixen van die telefoon, terwijl ik (in die veronderstelling verkeerde ik dan toch) het ding ook gewoon even af kan geven bij een care point.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:33:
Waarom eigenlijk opsturen? Al geprobeerd de firmware er opnieuw op te zetten? (Via Nokia Suite) of eventueel een Custom firmware? Of is ie zo bricked dat ook dat niet lukt?
Dat zou ook een stuk vlotter en handiger zijn dan opsturen, wat dus nu nog de enige optie lijkt, en dat vind ik gewoon echt brakke service, totaal niet wat ik van Nokia gewend ben en ook niet iets dat ik nu zomaar ga accepteren (al zal het waarschijnlijk niet lukken om het te krijgen zoals ik het wil...).
Ik ben/was echt fan van Symbian en heb het vaak verdedigd tegenover het iOS/Android/Windows geweld, toen de support voor Symbian begon te wankelen had ik mijn twijfels maar dacht ik nog wel een paar jaar safe te zitten, als ik nu om service te krijgen waar ik recht op heb (en die ik altijd kreeg) nog zo moeilijk moet doen is voor mij het verhaal wel een beetje klaar.
Logisch. Je kunt immers elk ander toestel wel op elke straathoek door een erkend reparateur laten herstellen ...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Opsturen is geen ramp. Ik was ook huiverig, maar inmiddes twee keer gebruik van gemaakt, en beide keren kwam de telefoon snel en gratis gerepareerd retour (binnen twee week). Ging ook aanzienlijk sneller dan bij de winkel inleveren, en wachten totdat deze hem zelf opstuurde naar Nokia.
Mocht onverhoopt de garantie zijn vervallen; de kosten van een reparatie vallen nog wel wat mee ( heb een kostenraming gehad omdat er eerst wat discussie was over de aanschafdatum en daarmee de garantieperiode) en als je de kosten te hoog vindt krijg je hem zo weer retour. Tenminste, dat kon bij mij wel. Ik weet niet of dit jaar de voorwaarden weer gewijzigd zijn!
Overigens, bij Sony doen ze aanzienlijk moeilijker over garantie, daar proberen ze echt alles om onder de garantie uit te komen. Ik zou zeggen, geef Nokia de kans om je te verbazen of teleur te stellen.
Mocht onverhoopt de garantie zijn vervallen; de kosten van een reparatie vallen nog wel wat mee ( heb een kostenraming gehad omdat er eerst wat discussie was over de aanschafdatum en daarmee de garantieperiode) en als je de kosten te hoog vindt krijg je hem zo weer retour. Tenminste, dat kon bij mij wel. Ik weet niet of dit jaar de voorwaarden weer gewijzigd zijn!
Overigens, bij Sony doen ze aanzienlijk moeilijker over garantie, daar proberen ze echt alles om onder de garantie uit te komen. Ik zou zeggen, geef Nokia de kans om je te verbazen of teleur te stellen.
Waar het mij om gaat is dat ik in de oude situatie (lokale servicepunten) het toestel waarschijnlijk helemaal niet op had hoeven sturen. Dan had ik hem binnen een werkdag of twee al weer terug, en loop ik ook niet het risico dat hij kwijt/beschadigd raakt bij transport. Daarbovenop kan de medewerker aldaar je helpen met 'simpele' zaken als troubleshooting of software issues.
Nu is het gewoon 'stuur hem maar op en wij kijken wel wat er aan de hand is'. Je hebt er als consument geen controle/zicht meer op. Ik heb Nokia heel veel kansen gegeven door soms over tekortkomingen heen te kijken en niet moeilijk te doen als er eens een defect was, en gewoon nieuwe toestellen te blijven kopen.
En dat begrip kan ik nu, gezien ook de Symbian affaire niet meer opbrengen. Uiteraard ga ik mijn best doen om dit toestel, dat nog geen jaar oud is, goed geserviced te krijgen, maar dit is mijn laatste Nokia aanschaf geweest.
Nu is het gewoon 'stuur hem maar op en wij kijken wel wat er aan de hand is'. Je hebt er als consument geen controle/zicht meer op. Ik heb Nokia heel veel kansen gegeven door soms over tekortkomingen heen te kijken en niet moeilijk te doen als er eens een defect was, en gewoon nieuwe toestellen te blijven kopen.
En dat begrip kan ik nu, gezien ook de Symbian affaire niet meer opbrengen. Uiteraard ga ik mijn best doen om dit toestel, dat nog geen jaar oud is, goed geserviced te krijgen, maar dit is mijn laatste Nokia aanschaf geweest.
Ik begrijp je punt en ben het er ook wel een beetje mee eens. Maar ik begrijp ook dat het in verband met kosten e.d. niet meer zo werkt. Mijn liefde voor Nokia begon af te nemen met Elop en Windows Phone. Dat nam weer toe met een aantal mooie toestellen, waaronder de Lumia 1020. En nu wordt een deel overgenomen door Microsoft. Zucht. Maar ik blijf nog wel een beetje aan Nokia hangen, en dan vooral deze Nokia 808 en symbian. Maar voor een deel wordt de service nu door de community overgenomen. Waar Custom Firmwares worden gemaakt en iniatieven zijn voor een alternatieve store: http://www.allaboutsymbia...s_needed_to_help_with.php
Wilde het zelf navragen bij Nokia, maar zag dat je dat zelf ook al had gedaan.. https://www.facebook.com/...d/posts/10152200372259127HTT-Thalan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:01:
Eaukay, ik denk dat ik binnenkort ex-Nokia klant ben.
De wijze mensen bij wat voorheen mijn favoriete telefoon-fabrikant was hebben blijkbaar (wist ik niet, kom ik net achter in de stad) alle service / care points teruggetrokken c.q. gesloten. Even bij diverse andere telefoonwinkels informeren leert mij dat mijn enige optie is om het ding op te laten sturen naar Polen, terwijl ik niet eens weet of dat wel nodig is!
M.a.w., koop geen Nokia meer, want als er wat mee mis is ben je de sjaak. Erg jammer dat ik hier als jarenlange (10+ jaar) trouwe klant op deze manier tegenaan moet lopen.
Heel jammer van Nokia!
Erkend zijn er maar een paar, maar iedereen wil wel proberen om je iOS/Android voor je te maken ja.PinokkioTV schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:59:
Logisch. Je kunt immers elk ander toestel wel op elke straathoek door een erkend reparateur laten herstellen ...
Best leuk dat NFC, via Ebay een paar tags gekocht en icm Situations doet mn 808 van alles automatisch
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Hoe heb je dat ingesteld dan?Gutteguttegut schreef op zondag 09 februari 2014 @ 02:01:
Best leuk dat NFC, via Ebay een paar tags gekocht en icm Situations doet mn 808 van alles automatisch
Waarbij je, in het geval van die "iedereen" dan ook meteen je garantie kwijt bent, omdat je het toestel door een niet erkende reparateur hebt laten "maken".qu63 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:44:
[...]
Erkend zijn er maar een paar, maar iedereen wil wel proberen om je iOS/Android voor je te maken ja.
@ Pinokkia: Ik heb mijn 808 (in afwachting van het wegbrengen naar een care point) opgeladen met de originele accu en gereset naar fabrieksinstellingen. Daarbij ook telefoonnetwerk naar 2G gezet, alle sync uit (dus geen mail, whatsapp, wifi, bt etc etc). Helemaal niks behalve 'kunnen bellen' dus.
Vanaf een volle accu, inclusief wat gemiste oproepen en ontvangen smsjes, is hij tot 0% leeggelopen (Volgens Battery Monitor) in 5 volle dagen, maar in de laatste 10% gaat hij natuurlijk op spaarstand en zou je hem in de praktijk niet echt meer kunnen gebruiken.
@ Rest:
Heb de originele software nu eerst maar even via de Nokia Suite opnieuw geinstalleerd. Moest switchen naar een Win7 laptop, want op mijn Win8 machine krijg ik steevast een kernel error en een BSOD als zodra Nokia Suite bij het flash-gedeelte aan komt (gelukkig het toestel niet gebricked)
.
Hij lijkt nu fatsoenlijk te werken, we gaan het zien.
Vanaf een volle accu, inclusief wat gemiste oproepen en ontvangen smsjes, is hij tot 0% leeggelopen (Volgens Battery Monitor) in 5 volle dagen, maar in de laatste 10% gaat hij natuurlijk op spaarstand en zou je hem in de praktijk niet echt meer kunnen gebruiken.
@ Rest:
Heb de originele software nu eerst maar even via de Nokia Suite opnieuw geinstalleerd. Moest switchen naar een Win7 laptop, want op mijn Win8 machine krijg ik steevast een kernel error en een BSOD als zodra Nokia Suite bij het flash-gedeelte aan komt (gelukkig het toestel niet gebricked)
Hij lijkt nu fatsoenlijk te werken, we gaan het zien.
Koop NFC tags (bv op Ebay), installeer Situations en maak daarin een nieuw profiel aan of wijzig een reeds aanwezig profiel.
In de profielen heb je de optie NFC...en verder lijkt het mij vrij duidelijk :-)
Ik heb trouwens hier besteld.
[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 09-02-2014 12:34 ]
Mijn versie van Situations(2.51) heeft geen NFC-optie, vandaar dat ik t vroegGutteguttegut schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:26:
[...]
Koop NFC tags (bv op Ebay), installeer Situations en maak daarin een nieuw profiel aan of wijzig een reeds aanwezig profiel.
In de profielen heb je de optie NFC...en verder lijkt het mij vrij duidelijk :-)
Ik heb trouwens hier besteld.
Ah, ik gebruik versie 1.06.16 van 2013qu63 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:41:
[...]
Mijn versie van Situations(2.51) heeft geen NFC-optie, vandaar dat ik t vroeg
Is dat dan de Situations die niet meer door Nokia gemaakt is?Gutteguttegut schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:48:
[...]
Ah, ik gebruik versie 1.06.16 van 2013
Klopt door Pastilli Labs.qu63 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:56:
[...]
Is dat dan de Situations die niet meer door Nokia gemaakt is?
Verwijderd
Geen idee of het al bekend was bij je, maar situationsV2 is ook al tijdje te downloaden, en gratis... http://www.allaboutsymbia...hurrah-Situations_v2_.php
Nee dat wist ik niet :-)Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:45:
[...]
Geen idee of het al bekend was bij je, maar situationsV2 is ook al tijdje te downloaden, en gratis... http://www.allaboutsymbia...hurrah-Situations_v2_.php
Thx, mogelijk dat dit ook mijn spontane reboot snachts oplost.
En ook bedankt voor de tip . Ik had het artikel op AAS gemist. Nu V2 gedownload. En geïnspireerd geraakt: Situations blijkt er ook voor Android te zijn en dus nu op mijn Galaxy S3 van de zaak gezet.
Verwijderd
Ik heb een 808 Pureview en wens even bovenstaande post van vorig jaar terughalen ...coenox schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:53:
[...]
Ik heb net ingelogd bij Nokia Here, de opvolger van Ovi Maps, en ik zie tot mijn verbazing dat de testroutes die ik op mijn telefoon heb gemaakt hier ongemerkt gewoon al staan. Het is bovendien een supersite om een route te maken: mijn huis als begin en eindpunt invoeren en vervolgens tussenpunten aanmaken. Alleen nog snelwegen uit zetten en ik heb een prachtige motorroute. Vervolgens op de 808 naar Maps en de routes synchroniseren. Kind kan de was doen. Veel gebruiksvriendelijke dan Garmin of TomTom. Ik heb het idee dat bijna niemand dit weet/gebruikt. Echt super!
Werkt dit nog? Heb de stappen zoals beschreven doorlopen. Ook een bijkomende account op Here.com aangemaakt. Perfect route kunnen plannen. Opgeslagen als route. Maar de synchronisatie vanuit Nokia Suit levert geen resultaat op.
Ik moet het even weer proberen, tijdje niet gebruikt. Maar twee opmerkingen :
- Here account is bij mij hetzelfde als Nokia account op het toestel
- Synchroniseren deed ik niet met Nokia Suite, maar rechtstreeks op het toestel.
- Synchroniseren deed ik niet met Nokia Suite, maar rechtstreeks op het toestel.
Met de Mugen Power accu erin zijn we nu 4+ dagen onderweg en de teller staat op 65% vol.HTT-Thalan schreef op zondag 09 februari 2014 @ 08:09:
@ Pinokkia: Ik heb mijn 808 (in afwachting van het wegbrengen naar een care point) opgeladen met de originele accu en gereset naar fabrieksinstellingen. Daarbij ook telefoonnetwerk naar 2G gezet, alle sync uit (dus geen mail, whatsapp, wifi, bt etc etc). Helemaal niks behalve 'kunnen bellen' dus.
Nog even geduld hebben dus
Verwijderd
Account zou bij mij ook hetzelfde moeten zijn. Hoe kan ik dat controleren op de telefoon? Als 808 zich automatisch aanmeldt bij de Nokia Winkel met het juiste account zal dat wel ok zijn, zeker?coenox schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:19:
Synchroniseren vanop het toestel? Makkelijker kan niet. Maar ... in mijn Synchronisatie instelling staat bij Nokia account: "Geen"
Ik kan die niet aanpassen.
Net gecheckt. Bij mij werkt het nog.
Start 'Kaarten' , daar kun je bij Instellingen -> algemeen je nokia account invullen.
Daarna kun je bij 'Rijden' onder Favorieten op synchroniseren drukken en haalt ie je plaatsen en routes op.
Start 'Kaarten' , daar kun je bij Instellingen -> algemeen je nokia account invullen.
Daarna kun je bij 'Rijden' onder Favorieten op synchroniseren drukken en haalt ie je plaatsen en routes op.
Verwijderd
@ coenox: het was een detail. Synchronistie gedaan zoals je beschrijft. Het werkt! Nu kan de TomTom Rider de schuif in
Bedankt voor de waardevolle info. Iedereen hier trouwens, bedankt. Ik heb gisteren dit forum gevonden en het staat boordevol bruikbare tips! Daarvoor moet je je 808 dan al 1 jaar in bezit hebben
Leeft de Symbian community niet zo in Vlaanderen dan?Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:29:
@ coenox: het was een detail. Synchronistie gedaan zoals je beschrijft. Het werkt! Nu kan de TomTom Rider de schuif inBedankt voor de waardevolle info. Iedereen hier trouwens, bedankt. Ik heb gisteren dit forum gevonden en het staat boordevol bruikbare tips! Daarvoor moet je je 808 dan al 1 jaar in bezit hebben
Graag gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:29:
@ coenox: het was een detail. Synchronistie gedaan zoals je beschrijft. Het werkt! Nu kan de TomTom Rider de schuif inBedankt voor de waardevolle info. Iedereen hier trouwens, bedankt. Ik heb gisteren dit forum gevonden en het staat boordevol bruikbare tips! Daarvoor moet je je 808 dan al 1 jaar in bezit hebben
Nu moet ik wel zeggen dat ik ook af en toe gewoon mijn Tomtom rider gebruik. Routes van anderen - die bijv. met Tyre gemaakt zijn - krijg ik nog steeds niet op mijn Nokia. Grappig is wel dat de Here routes volgens mij nog steeds niet te synchroniseren zijn met de Windows Phone toestellen.
Heb zelf mijn 808 net weer ge-update naar Delight 1.4, is een aanrader.
[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 14-02-2014 15:21 ]
Verwijderd
In mijn vriendenkring - waarvan 70% een iPhone heeft - ben ik de enige die een Symbian Belle telefoon heeft. Ik moet mijn keuze ook dikwijls verdedigen. Dat zegt genoeg.HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:58:
[...]
Leeft de Symbian community niet zo in Vlaanderen dan?
Verwijderd
Dat klopt. Er blijkt daar binnen de Lumia community wel wat wrevel over te bestaan omdat het op de oude Sybian wel werkt. Begrijpelijk.coenox schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20:
[...]Grappig is wel dat de Here routes volgens mij nog steeds niet te synchroniseren zijn met de Windows Phone toestellen.
Een aanrader in welke zin? Sneller? Gebruiksvriendelijker? Werkt 2 stap verificatie van Google dan nog?coenox schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20:
[...]Heb zelf mijn 808 net weer ge-update naar Delight 1.4, is een aanrader.
Heb er op AAS wel al over gelezen, maar zie het flashen niet zitten.
Ik snap wat je bedoelt, ik kende dat ook maar ben ermee gestopt... ik ben nog steeds van mening dat de 808 technisch gezien een briljant stukje techniek is, maar de problemen met Symbian beginnen mij nu toch wel te ergeren. De aanhoudende vastlopers bij intensief 3G/GPS gebruik (ook met GPS fix), het feit dat ik de Maps app nog steeds moet killen na gebruik en de brakke ondersteuning + service vanuit Nokia.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:20:
[...]
In mijn vriendenkring - waarvan 70% een iPhone heeft - ben ik de enige die een Symbian Belle telefoon heeft. Ik moet mijn keuze ook dikwijls verdedigen. Dat zegt genoeg.
Ik moest zakelijk switchen naar een iPhone 4S (bedrijfspolicy, o.a. vanwege encryptie en een in-company appstore) en was daar niks blij mee. Ik ben er inmiddels aan gewend en ik moet toegeven dat een hoop apps toch wel goed ontworpen zijn (visueel aantrekkelijk, functioneel) maar ik mis heel veel dingen, waarvan de allerbelangrijkste nog steeds de accuduur is.
Voornaamste voordeel is dat het een stuk soepeler werkt. Je houdt meer ruimte op C: over. Mijn 808 loopt voor mijn gevoel soepeler dan mijn Galaxy S3. En verder hoeven de Apps niet meer 'signed' te zijn, dat betekent dat je niet meer aan de Nokia store vast zit. Verder een hele lijst met veranderingen. Alles werkt verder als vanouds. Ik gebruik ook de dubbele Google verificatie. Werkt gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:29:
[...]
Een aanrader in welke zin? Sneller? Gebruiksvriendelijker? Werkt 2 stap verificatie van Google dan nog?
Heb er op AAS wel al over gelezen, maar zie het flashen niet zitten.
Voor het flashen moet je er even in duiken, maar er is een goede stap voor stap beschrijving.
Verwijderd
Voorlopig hou ik het bij de originele software. Mijn 808 werkt perfect, zonder haperingen. Alle - voor mij - overbodige apps zijn er wel afgegooid. Als opvolger kijk ik eventueel naar Jolla ... maar die voldoet nog niet volledig aan mijn eisen. Tot zolang voldoet de 808 prima.
We zijn 9 dagen verder en de accu is gezakt tot 45% vol.
Nog even geduld hebben
.
Nog even geduld hebben
Hoeveel mAh heb je? En gekocht via eBay of via hun eigen site?HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:03:
We zijn 9 dagen verder en de accu is gezakt tot 45% vol.
Nog even geduld hebben.
3000mah, gekocht via hun eigen sitequ63 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:25:
[...]
Hoeveel mAh heb je? En gekocht via eBay of via hun eigen site?
Let wel: dit is een standby test. Bij 'normaal' gebruik haalde ik met deze zware accu gemiddeld 3 tot 4 dagen.
[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-02-2014 21:07 ]
Thanks, heb em meteen besteld! En via retailmenot.com ook nog 7% korting weten te regelenHTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:07:
[...]
3000mah, gekocht via hun eigen site.
Let wel: dit is een standby test. Bij 'normaal' gebruik haalde ik met deze zware accu gemiddeld 3 tot 4 dagen.
Die van Mugen power, toch? Let op dat je hem eerst 5 volledige charge cycles moet inbreken voor je hem echt nuttig kunt gebruiken, met deze hoeveelheid stroom duurt dat wel even (het kostte mij bijna 2 weken!).qu63 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:29:
[...]
Thanks, heb em meteen besteld! En via retailmenot.com ook nog 7% korting weten te regelen
Jup. Gaat helemaal goedkomen, gebruik mn 808 nu al redelijk intensief (Sports tracker, Twitter/FB Spotify en WhatsApp aan tijdens een wandeling van ruim 4 uur), dus dat zal geen probleem zijnHTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:27:
[...]
Die van Mugen power, toch? Let op dat je hem eerst 5 volledige charge cycles moet inbreken voor je hem echt nuttig kunt gebruiken, met deze hoeveelheid stroom duurt dat wel even (het kostte mij bijna 2 weken!).
Vandaag is de 12e dag, nog 24% batterij over. Normaliter doe je met die hoeveelheid nog één werkdag op deze accu, hij zakt wat sneller onderaan de spanningscurve.
Maar toch, dat zijn bijna 6310i waardes, niet slecht
.
Maar toch, dat zijn bijna 6310i waardes, niet slecht
[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-02-2014 09:01 ]
Ik ben nu wel benieuwd hoe deze accu zich houd bij normaal/aktief gebruik.
Ik haal nu al zo'n 26-30 uur op de standaard accu en ben er erg blij mee.
Ik heb hem al bijna een jaar en doe er bij gemiddeld gebruik zo'n 3 tot 4 dagen mee. Dan heb ik wat mailboxen op sync (15 min geloof ik), whatsapp aan, beetje bellen, soms een keer facebook, wifi en bluetooth permanent aan.Gutteguttegut schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:52:
Ik ben nu wel benieuwd hoe deze accu zich houd bij normaal/aktief gebruik.
Dat lukt mij niet. Ik zit ook rond de 24 uur, terwijl ik minder dan per 15 minuten sync. Heb nu wel een ander dingetje: Na de overname van Whatsapp door Facebook, stap ik samen met anderen over op Telegram op mijn zakelijke S4. Beetje dead end op de Nokia.HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:11:
[...]
Ik heb hem al bijna een jaar en doe er bij gemiddeld gebruik zo'n 3 tot 4 dagen mee. Dan heb ik wat mailboxen op sync (15 min geloof ik), whatsapp aan, beetje bellen, soms een keer facebook, wifi en bluetooth permanent aan.
Telegram is ook niet het meest veilige hoor.. http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/coenox schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:54:
[...]
Dat lukt mij niet. Ik zit ook rond de 24 uur, terwijl ik minder dan per 15 minuten sync. Heb nu wel een ander dingetje: Na de overname van Whatsapp door Facebook, stap ik samen met anderen over op Telegram op mijn zakelijke S4. Beetje dead end op de Nokia.
coenox schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:54:
[...]...Heb nu wel een ander dingetje: Na de overname van Whatsapp door Facebook, stap ik samen met anderen over op Telegram op mijn zakelijke S4. Beetje dead end op de Nokia.

Twee dingen die niet echt kloppen: Nokia en de hype volgen...
Dat is waar, alhoewel ik van de info op die pagina geen pindakaas vam kan maken.qu63 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Telegram is ook niet het meest veilige hoor.. http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/
Gutteguttegut schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:58:
[...]
![]()
Twee dingen die niet echt kloppen: Nokia en de hype volgen...
Ik heb mij erbij neergelegd dat de ontwikkeling op het gebied van nieuwe software op Symbian zo goed als nul is.coenox schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:47:
[...]
Maar ik vind het wel een uitdaging om op een symbian toestel bijna alles te kunnen wat ik ook van een 'modern' toestel verwacht.
Maar wat ik kan en doe met mn 808 maakt mij nog elke dag blij dat ik hm heb
[edit]
Alhoewel....
Verwijderd in "Nokia E72"
http://www.downloads.tech...or-nokia-symbian-mobiles/
[ Voor 17% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-02-2014 22:16 ]
Het is altijd ook de vraag wat je echt nodig hebt. Ik kan op mijn - of eigenlijk die van mijn werk - Galaxy S3 kan ik apps installeren wat ik wil. Hartstikke leuk. Maar wat ik écht gebruik op den duur is toch echt heel beperkt. Foto's zijn best redelijk, maar voordat je die camera app eens een keer open hebt... en dan niet te spreken over de foto's s'avonds, binnen. Kan echt niet tegen de 808 op.
Ik loop nu een maand met de iPhone rond en heb de 808 thuis laten liggen (o.a. vanwege die standby test). Alhoewel ik soms een toch nut/plezier heb van het feit dat ik nu een echte 'appstore' heb, mis ik ondertussen toch mijn camera, mijn fm-radio en mijn accucoenox schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:47:
[...]
Dat is waar, alhoewel ik van de info op die pagina geen pindakaas vam kan maken.
[...]
Maar ik vind het wel een uitdaging om op een symbian toestel bijna alles te kunnen wat ik ook van een 'modern' toestel verwacht.
Op dag 15 zitten we op 7%, nadat bij 10% de powersave erin schoot. Ik vind het welletjes geweest zo, onder deze waardes zou je er toch niks nuttig meer mee kunnen doen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:01:
Vandaag is de 12e dag, nog 24% batterij over. Normaliter doe je met die hoeveelheid nog één werkdag op deze accu, hij zakt wat sneller onderaan de spanningscurve.
Maar toch, dat zijn bijna 6310i waardes, niet slecht.
Eindresultaat is dus 2 volle weken standby, met 1 kort belletje (2min), en paar ontvangen smsjes en whatsapp op standby met enkele ontvangen berichten.
Een tekst die ik - geloof ik als reactie bij een review - op phonearena vond en heb bewaard omdat het mij wel inspireerde:HTT-Thalan schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:24:
[...]
Ik loop nu een maand met de iPhone rond en heb de 808 thuis laten liggen (o.a. vanwege die standby test). Alhoewel ik soms een toch nut/plezier heb van het feit dat ik nu een echte 'appstore' heb, mis ik ondertussen toch mijn camera, mijn fm-radio en mijn accu.
This is not the phone for people, who most of their lives remain in the wifi area.
This is not the phone who keep tweeting, texting, and fb chating while meeting someone face to face.
This is a phone for people who go see things, who travel, who have tons of real friends, not the ones on facebook.
Why?
1. It makes pictures, that when You show them to somebody, You won't have to start with: "Sorry for the quality, I've made them with phone"
2. Xenon flash makes decent pictures on a party, or in the evening.
3. It has great offline maps - it's crucial when You go abroad, or any less inhabited places.
4. It has screen that remains visible in sunlight
5. It has very loud earpiece, so You can hear people in loud environment.
6. It has great reception. So You won't lose connection during conversation unless You are very far away from any transmiter.
7. It has great loudspeaker - there is no way to miss a call.
8. It has physical buttons to start or end conversation - that means no taking off gloves to pick up the phone.
9. It has a classic nokia build, that means You can drop it, and not worry, whether You broke it.
10. 4 inch screen, means it is still usable with one hand,
These are features that make it a perfect device for active people.
What about the rest?
As a smartfone it may not be the snappiest, or the most friendly, but it makes the job done. Default browser may be terrible, but there is opera mobile, that works great. There are apps that allow You to tweet, google chat, skype(no video), and do all operations on fb. It's good enough to receive and send e-mails, search with google, bing or whatever, play Youtube videos. There is google map app (very old but works fine).
There may be some drawbacks, and no newest apps, but it is sufficient for most smartfone tasks.
Ook ik wordt regelmatig verleid door smartphones met modernere systemen, maar uiteindelijk mis ik dan weer mijn 808. Enige alternatief (kwa camera) zou de 1020 kunnen zijn. Maar daar heb ik nu het geld niet voor en ik twijfel vanwege batterijduur en robuustheid. Dus voor nu is het even goed zo.
Dat is voor mij dus geen alternatief...coenox schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:15:
[...]
...Enige alternatief (kwa camera) zou de 1020 kunnen zijn. Maar daar heb ik nu het geld niet voor en ik twijfel vanwege batterijduur en robuustheid. Dus voor nu is het even goed zo.
Deze is gewoon minder op camera gebied.
Bij het uitkomen van de 1020 was ie inderdaad wat minder, maar ik heb ergens gelezen dat het na de update rechtgetrokken is.Gutteguttegut schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:49:
[...]
Dat is voor mij dus geen alternatief...
Deze is gewoon minder op camera gebied.
Mijn Mugen is vandaag binnengekomen. Avondje aan de lader en dan gaan we kijken hoe lang het duurt voordat ie weer aan de lader wil bij normaal gebruikHTT-Thalan schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:24:
[...]
Op dag 15 zitten we op 7%, nadat bij 10% de powersave erin schoot. Ik vind het welletjes geweest zo, onder deze waardes zou je er toch niks nuttig meer mee kunnen doen.
Eindresultaat is dus 2 volle weken standby, met 1 kort belletje (2min), en paar ontvangen smsjes en whatsapp op standby met enkele ontvangen berichten.
Nou, iPhone 4S eruit (voor zover dat mogelijk is bij een werktelefoon
) en Pureview er terug in.
Je kan veel zeggen over Symbian en Nokia, maar de camera-ervaring op een 4S is, als je een 808 gewend bent, een regelrechte ramp.
Je mist sowieso al je shutterknop, maar de iPhone camera is sloom, onscherp, lastig te bereiken (vanwege die knop ook) en de kwaliteit van de gemaakte beelden is gewoon bagger. Daarnaast vind ik dat iOS nog niet zo vlot als iedereen zegt en mijn telefoon soms twee keer per dag moeten opladen daar ben ik nu toch wel behoorlijk zat van, dat is gewoon écht niet van deze tijd.
Ik zal er de apps op blijven gebruiken, maar de Pureview komt er terug bij voor de camera en vakanties en dergelijke met mijn eigen simkaart erin (dan maar met 2 nummers rondlopen).
Je kan veel zeggen over Symbian en Nokia, maar de camera-ervaring op een 4S is, als je een 808 gewend bent, een regelrechte ramp.
Je mist sowieso al je shutterknop, maar de iPhone camera is sloom, onscherp, lastig te bereiken (vanwege die knop ook) en de kwaliteit van de gemaakte beelden is gewoon bagger. Daarnaast vind ik dat iOS nog niet zo vlot als iedereen zegt en mijn telefoon soms twee keer per dag moeten opladen daar ben ik nu toch wel behoorlijk zat van, dat is gewoon écht niet van deze tijd.
Ik zal er de apps op blijven gebruiken, maar de Pureview komt er terug bij voor de camera en vakanties en dergelijke met mijn eigen simkaart erin (dan maar met 2 nummers rondlopen).
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-03-2014 22:32 ]
Ik heb eem vergelijkbare ervaring. Heb een Galaxy S3 van mijn werk, maar in het weekend zit de SImkaart toch vaak in de 808. Camera van de S3 is op zich niet slecht, maar voordat dat ding een keer opent duurt een eeuwigheid. En ik doe max 18 uur met een acculading
De Java (JAR) versie van Telegram werkt op de 808, is verre van perfect, maar je kunt berichten versturen.coenox schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:54:
[...]
Dat lukt mij niet. Ik zit ook rond de 24 uur, terwijl ik minder dan per 15 minuten sync. Heb nu wel een ander dingetje: Na de overname van Whatsapp door Facebook, stap ik samen met anderen over op Telegram op mijn zakelijke S4. Beetje dead end op de Nokia.
Whatsapp was voor mij altijd een killer van de batterijduur op de Nokia 808, daarom gebruik ik Whatsapp alleen op m'n tablet. (is niet ideaal)
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken. Moet wel zeggen dat de meesten in mijn omgeving alweer terug zijn op Whatsapp
Telegram zal het gewoon niet worden, storm in een glas water. Allemaal aannames voor wat betreft Whatsapp icm Facebook.
Ik ben nog elke dag super blij met mn 808
Ligt lekker in de hand, helemaal met de extra hardcover, werkt vlot genoeg en genoeg apps voor al mijn wensen.....en natuurlijk die fantastische camera.
Ik ben nog elke dag super blij met mn 808
Ligt lekker in de hand, helemaal met de extra hardcover, werkt vlot genoeg en genoeg apps voor al mijn wensen.....en natuurlijk die fantastische camera.
Ik ben er ook nog heel erg blij mee, maar heb wel last van keuzestress. Het is absoluut een luxeprobleem en komt doordat ik nog een Lumia 620 en zakelijk een Galaxy S3 heb. Met de 808 weet ik wat ik heb, maar weet ik ook wat ik mis. Ik vind Android overigens vreselijk, de 808 met zijn vrerguisde symbian is 10 keer sneller. Alleen op gebied van webbrowsen - ook met Opera Mobile - leg de 808 het af. De Lumia 620 is een prima dingetje, maar heeft natuurlijk een veel mindere camera. Waar de 620 me op verrast is de geluidskwaliteit via een hoofdtelefoon. Onverwachts beter dan de 808.
Wat ik echt nog mis op de 808 is een gratis muziek streaming dienst. Op de Lumia gebruik ik Nokia Mix Radio (is in sommige landen ook voor de 808 beschikbaar) en op de Galaxy gebruik ik Jango. Iemand nog een tip voor zoiets op de 808?
Wat ik echt nog mis op de 808 is een gratis muziek streaming dienst. Op de Lumia gebruik ik Nokia Mix Radio (is in sommige landen ook voor de 808 beschikbaar) en op de Galaxy gebruik ik Jango. Iemand nog een tip voor zoiets op de 808?
Nokia Internet Radio? Of is dat te algemeen?
Ik gebruik nu twee maanden gratis Spotify (kreeg ik bij PayPal).
Ik gebruik nu twee maanden gratis Spotify (kreeg ik bij PayPal).
Nokia internet radio gebruik ik inderdaad. Maar ik zoek meer iets spotify-achting iets, En dan gratis.
Ik wou even melden dat ik sinds de dag van de release nog steeds elke dag blij ben met mijn 808, ik zou nog steeds geen andere telefoon kunnen voorstellen die doet wat de 808 doet. Laatst upgedate naar de laatste The One firmware (ik had nog een oude) en nu is hij weer zo snel als eerst. Om bij de blijven met de rest van de wereld gebruik ik Googasync om al mijn Google Agenda's te syncen (synct alle agenda's en niet zoals de standaard app alleen de persoonlijke), voor screenshots ScreenSnap, voor 3G modem JoikuSpot, en als geavanceerdere auto locker Mr Lock. In Opera Mobile browse ik af en toe naar facebook, m.ns.nl, m.nos.nl en twitter.
De camera blijft de grootste reden dat ik de 808 gekocht heb en die is in de hedendaagse wereld nog steeds fantastisch.
Door de tijd heen mist er een klein stukje glas linksonder van het scherm en is de flitser gebarsten. Maar zoals van Nokia gewend heeft hij velen vallen overleeft en zie ik hem voorlopig ook nog niet kapot gaan.
Ik blijf hem gebruiken totdat hij echt dood is! Hebben jullie nog onmisbare apps voor dagelijks gebruik? En stel je 808 overlijd, wat zou je nieuwe toestel worden?
De camera blijft de grootste reden dat ik de 808 gekocht heb en die is in de hedendaagse wereld nog steeds fantastisch.
Door de tijd heen mist er een klein stukje glas linksonder van het scherm en is de flitser gebarsten. Maar zoals van Nokia gewend heeft hij velen vallen overleeft en zie ik hem voorlopig ook nog niet kapot gaan.
Ik blijf hem gebruiken totdat hij echt dood is! Hebben jullie nog onmisbare apps voor dagelijks gebruik? En stel je 808 overlijd, wat zou je nieuwe toestel worden?
Ik wissel veel van toestel. Heb daarnaast ook een Galaxy S3 (van mijn werk) en een Lumia 620. Maar heb nu mijn sim-kaart in mijn 808 (Delight 1.4) zitten. Mijn redenen waarom hij onvervangbaar is: natuurlijk de camera, maar ook de kwaliteit van de audio-opname en de muziekkwaliteit in combinatie met een headset waarmee je ook de muziek volledig kunt bedienen. Verder de handzaamheid - de Galaxy S3 is simpelweg niet met één hand te bedienen - en het feit dat ie nog fijne hardwareknoppen heeft om de telefoon aan te nemen. Op mijn Galaxy veeg ik me soms een ongeluk en mis ik dan nog een gesprek, ligt ongetwijfeld aan mij...
Natuurlijk mis ik ook wel wat dingen, met name het browsen gaat minder fijn dan op toestellen met modernere systemen, ondanks Opera. Andere software die ik redelijk onmisbaar vind: qoosaver, gNewsreader, Whatsapp, Belle extra butttons, Nokia internet radioen Gravity
En als ie het niet meer doet? Android lijkt een logische opvolger voor symbian. Maar ik kan geen vriendjes met Android worden. Op mijn S3 werkt het niet soepel en ik moet te veel handelingen verrichten om de camera te openen. Windows Phone op mijn budget Lumia 620 werkt veel soepeler. Bovendien levert Nokia ook nu nog wat mij betreft de beste camphones. De opvolger zou dan voor mij wel een Lumia met een goede camera worden. Wellicht de nieuwe 930. Maar voorlopig hou ik het hier bij.
Natuurlijk mis ik ook wel wat dingen, met name het browsen gaat minder fijn dan op toestellen met modernere systemen, ondanks Opera. Andere software die ik redelijk onmisbaar vind: qoosaver, gNewsreader, Whatsapp, Belle extra butttons, Nokia internet radioen Gravity
En als ie het niet meer doet? Android lijkt een logische opvolger voor symbian. Maar ik kan geen vriendjes met Android worden. Op mijn S3 werkt het niet soepel en ik moet te veel handelingen verrichten om de camera te openen. Windows Phone op mijn budget Lumia 620 werkt veel soepeler. Bovendien levert Nokia ook nu nog wat mij betreft de beste camphones. De opvolger zou dan voor mij wel een Lumia met een goede camera worden. Wellicht de nieuwe 930. Maar voorlopig hou ik het hier bij.
[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 12-04-2014 08:14 ]
Dank voor qoosaver! Die ga ik gelijk downloaden! Wat ik nog vergeten was te toe te voegen aan onmisbare apps is de ingebouwede Maps! Gebruik het al jaren, degelijk, betrouwbaar en vooral heel fijn dat je kaarten kan downloaden voor offline gebruik. Ideaal voor het buitenland!
qoosaver gaat er bij mij weer af (stock fw).
Het maakte het unlocken van mn 808 veel te veel werk en soms gewoon onmogelijk traag.
Best jammer want ik vind de info welke wordt weer gegeven wel ideaal.
Het maakte het unlocken van mn 808 veel te veel werk en soms gewoon onmogelijk traag.
Best jammer want ik vind de info welke wordt weer gegeven wel ideaal.
Ik heb daar geen last van. Gewoon de ontgrendeltoets of home toets en vegen. Geen last van traagheid.
Kleine tip: je kunt de S3 instellen om met de Home knop een gesprek aan te nemen:coenox schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 08:08:
Verder de handzaamheid - de Galaxy S3 is simpelweg niet met één hand te bedienen - en het feit dat ie nog fijne hardwareknoppen heeft om de telefoon aan te nemen. Op mijn Galaxy veeg ik me soms een ongeluk en mis ik dan nog een gesprek, ligt ongetwijfeld aan mij...
http://inside-galaxy.blog...y-s3-how-to-set-home.html
Dank. Helpt. En toch blijft de 808 fijner als camera en als telefoon. Overigens schijnt de camera van de S5 wel erg goed te zijn. Doet het goed in vergelijking met de Lumia 1020: http://pureviewclub.com/2014/21992pxa270 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:52:
[...]
Kleine tip: je kunt de S3 instellen om met de Home knop een gesprek aan te nemen:
http://inside-galaxy.blog...y-s3-how-to-set-home.html
Hoe zou dat zijn ivm de 808? Voor mij zou dat overigens nog geen reden zijn om over te stappen, maar het zou wel een einde maken aan de eenzame hoogte van de 808 als camphone.
Ik heb er ook nog een unlock code tussen zitten.coenox schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:03:
Ik heb daar geen last van. Gewoon de ontgrendeltoets of home toets en vegen. Geen last van traagheid.
Ah, dan snap ik het. Zou ik er eigenlijk ook tussen moeten hebben. Op mijn zakelijke Galaxy S3 heb ik een app die de unlock code uitzet zodra ik op voorag ingesteld WiFi netwerk (thuis) zit. Is wel handig. Ik weet niet of er zoiets voor symbian bestaat.
Hallo allemaal,
Ik merk dat de laatste tijd als ik film dat de beelden die ik film haperen,ik dacht dat het eenmalig zou zijn maar het gebeurd elke keer weer.
Iemand hetzelfde probleem of tips om het te verhelpen...alvast dank.
Ik merk dat de laatste tijd als ik film dat de beelden die ik film haperen,ik dacht dat het eenmalig zou zijn maar het gebeurd elke keer weer.
Iemand hetzelfde probleem of tips om het te verhelpen...alvast dank.
...al bij het opnemen zie ik dat hij soms hapert,uiteraard zichtbaar bij het afspelen.
Waar wordt video opgeslagen? Ligt het misschien aan de SD kaart?
inderdaad op de SD kaart....zou die te vol raken misschien? Alhoewel ik heb nog 7,1 GB vrije geheugen op een kaartje van 32GB.
Je zou het eens kunnen proberen zonder SD kaart, om te checken of het daar aan ligt.
.....even geprobeerd, en hapert niet zo te zien...hmmm,SanDisk 32GB (10).
Geen idee hoe dat onder Symbian werkt maar misschien is de MicroSD gefragmenteerd?
steeds keer ik weer terug naar de gedachte hoe goed de 808 is als ik de alternatieven (1020? , experiaz2? ..?) overweeg , steeds .. de camare (de koning) of de prins? (de 1020) terwijl whatsapp en zo prima werken? Tweakers/nu.nl/nrc.nl en teletekst zijn er prima op te lezen en browsen, skype werkt, flickr upload werkt etc (en de usb on the go niet te vergeten!)
steeds : de 808 heeft een zeer goede geluidsoutput en is recentelijk vervangen voor de FiiO X3 , Geen touchscreen, geen super in zonlicht leesbaar scherm en zo , maar THAT sound quality.
de 808 zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden kwa camera kwaliteit op een mobiel, iso 100 en statief en zo , onverslaanbaar
Stiekem werkt er gewoon VEEL goed op de 808 , alleen je moet er liefhebber van zijn om er mee om te kunnen gaan en er de meerwaarde uit te kunnen halen denk ik zo
steeds : de 808 heeft een zeer goede geluidsoutput en is recentelijk vervangen voor de FiiO X3 , Geen touchscreen, geen super in zonlicht leesbaar scherm en zo , maar THAT sound quality.
de 808 zal waarschijnlijk nooit meer overtroffen worden kwa camera kwaliteit op een mobiel, iso 100 en statief en zo , onverslaanbaar
Stiekem werkt er gewoon VEEL goed op de 808 , alleen je moet er liefhebber van zijn om er mee om te kunnen gaan en er de meerwaarde uit te kunnen halen denk ik zo
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik heb geen flauw idee wat voor toestel ik nu straks zal moeten gaan kiezen als de 808 niet meer onder ons is... nog geen enkel alternatief gevonden dat enigszins in de buurt komt, al vind ik nog steeds dat de beperkte schermresolutie nog steeds wel een uitdaging is voor sommige zaken.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:04:
steeds keer ik weer terug naar de gedachte hoe goed de 808 is als ik de alternatieven (1020? , experiaz2? ..?) overweeg , steeds .. de camare (de koning) of de prins? (de 1020) terwijl whatsapp en zo prima werken? Tweakers/nu.nl/nrc.nl en teletekst zijn er prima op te lezen en browsen, skype werkt, flickr upload werkt etc (en de usb on the go niet te vergeten!)
Het zal dan waarschijnlijk een android toestel worden denk ik zo... minste van 3 kwaden.
Ik heb naast mijn 808 een Galaxy S3 (van mijn werk) en een Lumia 620, een redelijke Windows Phone instapper. Op die laatste heb ik de Windows Phone 8.1 update staan. Mijn voorkeur zou dan toch naar Windows Phone gaan, zeker gezien de camera die op sommige Lumia's zit. Maar ook het OS vind ik heel fijn en vlot werken. De Galaxy is zo verschrikkelijk traag, waarschijnlijk komt dit ook door de bloatware van Samsung. Als je dus voor Android gaat, zou ik voor een zo kaal mogelijke versie gaan.HTT-Thalan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:51:
[...]
Het zal dan waarschijnlijk een android toestel worden denk ik zo... minste van 3 kwaden.
Wat ik aan de 808 - naast de camera - zo fijn vindt zijn de hardware knoppen. Ik veeg me soms gek op die Galaxy en mis dan soms nog oproepen. Hardware knoppen zijn misschien ouderwets, maar ze werken wel. Zeker als je aan het klussen bent of - zoals ik - motorhandschoenen aan hebt.
Die FiiO X3 was ik nog niet tegen gekomen, FiiO maakt leuke dacjes, dus die speler zal ook wel prima zijn. Reviews zijn overigens niet bepaald te spreken over de GUI. Als je de geluidskwaliteit moet vergelijken met de 808, waarin verschilt ie dan?HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 01:04:
Whatsapp werkt bij mij voor geen meter trouwens, batterijduur gaat van prima (3 a 5 dagen) naar hopeloos (1 dag)) Komt vooral omdat ie permanent een WiFi verbinding in stand houdt, en enkel miliseconde kijkt of er al een nieuw bericht is. Wie weet gaat dat beter via UMTS (wat ik niet heb).
Ah.. is dat het? Ik vond de batterijduur ook al wat tegenvallen. Ik doe er ongeveer een dag (24 uur) mee. Overigens heb ik twee extra batterijen en een lader gekocht. N.a.v.: http://www.allaboutsymbia...ew_possible_Nokia_808.php Prima oplossing.Hobbit13 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:35:
[...]
Whatsapp werkt bij mij voor geen meter trouwens, batterijduur gaat van prima (3 a 5 dagen) naar hopeloos (1 dag)) Komt vooral omdat ie permanent een WiFi verbinding in stand houdt, en enkel miliseconde kijkt of er al een nieuw bericht is. Wie weet gaat dat beter via UMTS (wat ik niet heb).
...net terug van een reis naar Spanje en een vriend had een grote samsung telefoon en maakte ook filmpjes en foto's van ons.
Op het moment dat hij filmt en foto's maakt ziet het er goed uit, waarschijnlijk goede resolutie.
Via WhatsApp stuurde hij de foto's en filmpjes door en pas dan zie ik hoe slecht ze zijn vergeleken met de 808.
Vandaag foto's uitgekozen als achtergrond voor de laptop en dan blijken de samsung foto's niet geschikt zijn om te gebruiken als achtergrond.
Mijn kinderen zijn 808 kwaliteit gewend en roepen dan dat het een slechte foto is als ik de samsung foto wil uitproberen.
Ik zal waarschijnlijk over een paar maanden de lumia 1020 proberen en dan kiezen wat mijn voorkeur heeft als telefoon.
Op het moment dat hij filmt en foto's maakt ziet het er goed uit, waarschijnlijk goede resolutie.
Via WhatsApp stuurde hij de foto's en filmpjes door en pas dan zie ik hoe slecht ze zijn vergeleken met de 808.
Vandaag foto's uitgekozen als achtergrond voor de laptop en dan blijken de samsung foto's niet geschikt zijn om te gebruiken als achtergrond.
Mijn kinderen zijn 808 kwaliteit gewend en roepen dan dat het een slechte foto is als ik de samsung foto wil uitproberen.
Ik zal waarschijnlijk over een paar maanden de lumia 1020 proberen en dan kiezen wat mijn voorkeur heeft als telefoon.
Volgens mij is het ook niet zo'n goed idee om de foto's via Whatsapp door te sturen, dan wordt de kwaliteit sowieso minder. Je zou het moeten vergelijken met de originele Samsung foto's. Mijn S3 haalt het niet bij de 808, maar om ze echt slecht te noemen gaat me te ver.
oeps...daar zit het hem natuurlijk in.....pffff,niet aan gedacht,zoals ik al zei op zijn toestel zag het er allemaal wel goed uit.....appels en peren vergelijken,mijn zelfgemaakte foto's tegen die van hem verstuurd via Whatsapp....dan ben ik het helemaal met je eens coenox...dat ik wat dat betreft te ver ben gegaan
Ik heb beide toestellen op whatsapp aangemeld staan ivm een groep chat van ons paintballteam.
Vorige week maakte ik met de iphone een foto van iets op het aanrecht en postte dat in de chat.
Ik schrok van de kwaliteit en nam er nog eentje met de 808 en postte die er achteraan.
Beide foto's waren genomen onder exact dezelfde omstandigheden, van dezelfde objecten, op exact dezelfde manier: Camera opstarten op standaard instellingen en gewoon op 'automatische' stand op afdrukken geklikt.
En dat was echt een wereld van verschil. De 8MP van de iPhone wint het écht niet van de 5MP die de 808 standaard hanteert, en dan komt daar de slechte lichtkwaliteit nog bij, veel ruis, slechte kleuren etc.
Vorige week maakte ik met de iphone een foto van iets op het aanrecht en postte dat in de chat.
Ik schrok van de kwaliteit en nam er nog eentje met de 808 en postte die er achteraan.
Beide foto's waren genomen onder exact dezelfde omstandigheden, van dezelfde objecten, op exact dezelfde manier: Camera opstarten op standaard instellingen en gewoon op 'automatische' stand op afdrukken geklikt.
En dat was echt een wereld van verschil. De 8MP van de iPhone wint het écht niet van de 5MP die de 808 standaard hanteert, en dan komt daar de slechte lichtkwaliteit nog bij, veel ruis, slechte kleuren etc.
Maar dan vergelijk je Whatsapp kwaliteit, mer whatsapp kwaliteit. Dat kan en dan komt de 808 er ongetwijfeld weer beter uit. Maar normale kwaliteit met Whatsapp kwaliteit is appels en peren, zoals olafino al aangaf.
Daar heeft de 808 dan toch evenzoveel last van? Als ik van beide foto's xx % van de kwaliteit weghaal is het voordeel/nadeel van beide nog steeds intact.coenox schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:49:
Maar dan vergelijk je Whatsapp kwaliteit, mer whatsapp kwaliteit. Dat kan en dan komt de 808 er ongetwijfeld weer beter uit. Maar normale kwaliteit met Whatsapp kwaliteit is appels en peren, zoals olafino al aangaf.
Ik zal de originelen wel even opsnorren en hier binnenkort posten
Ik ging alleen maar uit van wat je zelf aangaf: de Whatsapp versie van de 808 is beter dan de Whatsapp versie van de iPnone. Heb het zelf nooit vergeleken.
kan nu geen uitgebreid antwoord geven over de FiiO vlak voor het werk, maar kort gezegt denk ik dat de FiiO kwa klankhelderheid de vloer anveegt met de 808, dat deed het bij de av'40's icm de a192 van m-audio ook via line outHobbit13 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:35:
[...]
Die FiiO X3 was ik nog niet tegen gekomen, FiiO maakt leuke dacjes, dus die speler zal ook wel prima zijn. Reviews zijn overigens niet bepaald te spreken over de GUI. Als je de geluidskwaliteit moet vergelijken met de 808, waarin verschilt ie dan?
voor de bargain die het is @ mp4nation (144 eur) is het een audiofiel koopje
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik heb verschillende custom ROMs uitgeprobeerd, maar ik vind het allemaal net niets eigenlijk. Is er een manier om terug te gaan naar de originele Nokia 808 ROM? Als ik daarvoor het hele toestel moet formateren/wissen dan vind ik dat ook best, heb toch van de belangrijke dingen een backup 
Ik kan echter zo 1-2-3 geen manier hiervoor vinden. Eventueel kan ik natuurlijk wel langs gaan bij een Nokia Repair Point (of hoe ze die shops noemen), maar ik vind het een beetje flauw om dat te doen als ik het ook zelf kan
Iemand tips?
Ik kan echter zo 1-2-3 geen manier hiervoor vinden. Eventueel kan ik natuurlijk wel langs gaan bij een Nokia Repair Point (of hoe ze die shops noemen), maar ik vind het een beetje flauw om dat te doen als ik het ook zelf kan
Volgens mij kwestie van originele firmware zoeken en die erop flashen met Phoenix zoals je dat bij de CFW hebt gedaan.
Tot dat punt was ik ook gekomen, alleen het vinden van de originele FW was een uitdaging. Gelukkig is er een vervanging voor het oude Navifirm+, en met een beetje geluk heb ik nu de juiste FW gevonden en word 'ie zo geflasht.
EDIT: Verdorie, nu blijft het ding in een bootloop hangen... Eens kijken of ik een fysieke Windows machine kan vinden om het geheel daarmee te proberen te flashen. De custom firmware erop zetten ging perfect met een virtuele Windows 7
EDIT: Verdorie, nu blijft het ding in een bootloop hangen... Eens kijken of ik een fysieke Windows machine kan vinden om het geheel daarmee te proberen te flashen. De custom firmware erop zetten ging perfect met een virtuele Windows 7
[ Voor 34% gewijzigd door Xudonax op 04-06-2014 23:47 ]
Hm, ik ervaar totaal geen problemen met Delight v1.4 (alleen heb ik de 3G fix moeten downgraden om mijn random rebootprobleem te moeten oplossen).Xudonax schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:51:
Ik heb verschillende custom ROMs uitgeprobeerd, maar ik vind het allemaal net niets eigenlijk. Is er een manier om terug te gaan naar de originele Nokia 808 ROM? Als ik daarvoor het hele toestel moet formateren/wissen dan vind ik dat ook best, heb toch van de belangrijke dingen een backup
Ik kan echter zo 1-2-3 geen manier hiervoor vinden. Eventueel kan ik natuurlijk wel langs gaan bij een Nokia Repair Point (of hoe ze die shops noemen), maar ik vind het een beetje flauw om dat te doen als ik het ook zelf kanIemand tips?
CFW is lekker licht, en er zitten leuke tweakopties tussen. Welke problemen ervaar je dan?
Edit: na twee jaar Nokia 808 begint het toestel toch wel te slijten, maar op softwarematig vlak issie nog voldoende:
- Mijn scherm is ingebrand omdat ik het altijd op 100% brightness heb staan middels LanternSoft Brightness Control. Niets ernstigs, maar op witte vlakken zie je heel licht het toetsenbord en de statuspictogrammen ingebrand staan.
- Mijn MicroUSB-poort is versleten, de stekker moet bij het opladen/navigeren altijd heel precies erin gestopt worden, anders komt er een USB-error in beeld.
- De gebruikelijke valschade, barst aan de zijkant van een val op beton, erg jammer.
- Een paar lichte krassen op het Gorilla Glass (hmm dat zou toch niet mogen?)
- Mijn batterij houdt het nauwelijks een dag uit, maar ja, da's natuurlijk mijn eigen schuld: schermhelderheid 100% + WhatsApp + 2 mailboxen op 30 min. sync
Verder een oerdegelijk toestel (al heel wat vallen meegemaakt, totaal uitelkaar gekletterd), en ik blijf 'm mooi vinden in het wit, met die zwarte voorkant als contrast! Regelmatig vragen mensen mij nog: wat is dat voor ding?
[ Voor 34% gewijzigd door gnoptri op 05-06-2014 08:43 ]
In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.
Ik heb ook geen problemen met Delight 1.4, alhoewel ik mijn toestel wel minder vaak gebruik. Heb een Galaxy S3 van mijn werk als dagelijks toestel.
De mijne is ook wit. Mijn scherm is nog prima, heb deze ook altijd met screenprotector gebruikt. Wel iets aan valschade aan de achterkant, maar dit zijn meer wat ondiepe krassen . MicroUSB-poort is ook goed, tegenwoordig laad ik de batterijen meestal met een losse batterijlader. Bij mij begint vooral de software-ervaring te slijten. Snel even iets opzoeken op internet gaat toch niet zo snel als op mijn Galaxy S3. Van die laatste lees ik overal dat ie goede foto's maakt. Maar als je eenmaal een 808 hebt gehad, zie je dat niet... Bovendien is het scherm in zonlicht nauwelijks te lezen.
Ik zou niet weten wat de opvolger van mijn 808 zou moeten zijn. De Lumia 1020 ligt voor de hand, ik heb al geoefend met Windows 8.1 op mijn Lumia 620. Maar ik zal toch de degelijkheid van de 808 missen, het gemak waarmee hij in de hand ligt en het feit dat ik batterijen kan wisselen.
De mijne is ook wit. Mijn scherm is nog prima, heb deze ook altijd met screenprotector gebruikt. Wel iets aan valschade aan de achterkant, maar dit zijn meer wat ondiepe krassen . MicroUSB-poort is ook goed, tegenwoordig laad ik de batterijen meestal met een losse batterijlader. Bij mij begint vooral de software-ervaring te slijten. Snel even iets opzoeken op internet gaat toch niet zo snel als op mijn Galaxy S3. Van die laatste lees ik overal dat ie goede foto's maakt. Maar als je eenmaal een 808 hebt gehad, zie je dat niet... Bovendien is het scherm in zonlicht nauwelijks te lezen.
Ik zou niet weten wat de opvolger van mijn 808 zou moeten zijn. De Lumia 1020 ligt voor de hand, ik heb al geoefend met Windows 8.1 op mijn Lumia 620. Maar ik zal toch de degelijkheid van de 808 missen, het gemak waarmee hij in de hand ligt en het feit dat ik batterijen kan wisselen.
Net zoals ik mijn Windows laptop elk half jaar/driekwart jaar opnieuw installeer, flash ik ook regelmatig mijn toestel: lekker met een schone lei beginnen, alle data/foto's backuppen etc.
Ik ben ook nog altijd op de ideale opvolger van de 808 aan het wachten. De 1020 ligt idd voor de hand, maar ik zie liever de combinatie Android met PureView techniek in een degelijk Nokia toestel. Of wie weet komt een andere fabrikant met een uniek systeem, ik hou het voorlopig bij mijn 808
Ik ben ook nog altijd op de ideale opvolger van de 808 aan het wachten. De 1020 ligt idd voor de hand, maar ik zie liever de combinatie Android met PureView techniek in een degelijk Nokia toestel. Of wie weet komt een andere fabrikant met een uniek systeem, ik hou het voorlopig bij mijn 808
In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.
Lees ik net dat Nokia Internet Radio gestopt is te werken, kan dat zelf op dit moment niet checken. Nokia/Microsoft heeft de stekker eruit getrokken. Kan het nu zelf niet controleren met dit zuigt zwaar. Is bijna een reden om bij een volgend toestel niet voor Microsoft te kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door coenox op 05-06-2014 09:11 ]