Ik kom er via het Lumia 800 draadje achter dat Nokia bij een defect niet-reparabele Lumia 800 een 808 als vervanging stuurt. Heb even op marktplaats gekeken en daar staan nu twee van die toestellen te koop. Overigens biedt Coolblue een exemplaar met garantie aan voor 331 euro. Dus wie nog een reserve zoekt..
Sommigen (allen?) krijgen de keuze tussen de wat logischer Lumia 900 en de 808. Een 808 als vervanger voor een Lumia 800 is inderdaad wat merkwaardig, maar kennelijk zijn er mensen die daar voor kiezen in de hoop hem voor veel geld te verkopen. Ik zie vraagprijzen van 400 en 600 (!) op marktplaats staan.xabre16v schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:57:
Merkwaardige vervanger stuurt Nokia dan.
Off-topic, sorry mods, maar wilde 't toch even posten, omdat ik weet, hoeveel de 808-eigenaars van hun telefoon houden 
Heeft iemand in de trein naar Heerlen een 808 verloren ?
Heb 'm zelf niet gevonden, maar ken de vinder.
Ik zag hier gisteren een tweet over voorbij komen bij @NokiaNL of zo ...Marly schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:21:
Off-topic, sorry mods, maar wilde 't toch even posten, omdat ik weet, hoeveel de 808-eigenaars van hun telefoon houden
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Nokia heeft nu Refocus geintroduceerd voor de PV-toestellen, helaas alleen voor de Lumia variant
http://conversations.noki...ow-available-nokia-lumia/
En daarmee hier een beetje off topic.
Ik heb mijn 808 net geflashed naar Delight. Super.. En toch.. ik gebruik steeds meer de Galaxy S3 van mijn werk. Niet vanwege de camera natuurlijk, maar omdat Symbian toch echt net niet soepel genoeg werkt. En mijn portemonnee staat de aanschaf van een Lumia 1020 niet toe. Ik vrees dat de 808 voor mij toch steeds meer een toestel voor vakantie/kampeertripjes zal worden.
Ik heb mijn 808 net geflashed naar Delight. Super.. En toch.. ik gebruik steeds meer de Galaxy S3 van mijn werk. Niet vanwege de camera natuurlijk, maar omdat Symbian toch echt net niet soepel genoeg werkt. En mijn portemonnee staat de aanschaf van een Lumia 1020 niet toe. Ik vrees dat de 808 voor mij toch steeds meer een toestel voor vakantie/kampeertripjes zal worden.
Hier vind je een bericht van degene die hem heeft verloren: http://www.loketgevondenv...trein-utrecht-heerlen-5-nMarly schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:21:
...ben nu wel benieuwd of het goed is gekomen met die verloren 808 en de (eerlijke) vinder...
Allemaal bedankt voor 't meedenken, sorry voor late reactie, was ivm ziek familielid de laatste weken weinig actief op internet.
Is helaas niet goed gekomen, althans wat betreft de verloren 808.
Vinder is een bejaarde (broer van onze buurvouw), goudeerlijk, maar een noob, wat telefoons betreft, toestel bleek geen 808, maar een zwarte 800 (Lumia dus), gevonden op de route Maastricht-Heerlen en inmiddels via NS weer terug bij zijn eigenaar.
Hoop, dat 't met die verloren 808 ook nog goedkomt.
Is helaas niet goed gekomen, althans wat betreft de verloren 808.
Vinder is een bejaarde (broer van onze buurvouw), goudeerlijk, maar een noob, wat telefoons betreft, toestel bleek geen 808, maar een zwarte 800 (Lumia dus), gevonden op de route Maastricht-Heerlen en inmiddels via NS weer terug bij zijn eigenaar.
Hoop, dat 't met die verloren 808 ook nog goedkomt.
Jammer dat het niet goed is gekomen. Top dat je het hier even laat weten. Hopen dat het nog goed komt.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor mijn probleem:
Ik ben enkele dagen geleden overgestapt van Vodafone naar HollandsNieuwe (HN). Op de website van HollandsNieuwe heb ik mijn IMEI nummer ingevoerd van mijn Nokia 808. Vervolgens kreeg ik een configuratiebericht (een sms) om te gebruiken voor mijn nieuwe HN internet-instellingen. Die instellingen heb ik opgeslagen. En dat had ik nooit moeten doen. Inmiddels kan ik namelijk niet langer via Wifi browsen zonder dat ik eerst mobiel contact maak met HN. Zelfs als ik de simkaart uit het toestel haal, kan ik niet meer op Wifi: ik krijg geen verbinding meer. Bovenin verschijnt de melding: "Mobiele data uit. Geen verbinding beschikbaar". Vreemd genoeg blijven mijn apps het allemaal wel doen, alleen het internetbrowsen lukt niet meer.
Van Vodafone kreeg ik trouwens soms ook een configuratiebericht doorgestuurd, maar die heb ik nooit opgeslagen/gebruikt. Dat was niet nodig omdat de Vodafone internetverbinding sowieso goed functioneerde out-of-the-box, zonder dat ik iets aan de instellingen had hoeven doen.Waarschijnlijk werkte dit vanuit de simkaart of zoiets. (Het valt me in dit verband op dat er geen HN-icoon is verschenen in het menu-lijstje van mijn telefoon, waar ik vroeger wel een Vodafone-icoon zag staan.).
Bij mijn Vodafone abonnement zat geen databundel en dus deed ik alles via wifi. Om uit te sluiten dat ik toch MB's via Vodafone binnen zou halen, had ik via het notificatiescherm "Mobiele Data" standaard uit staan. Dat werkte prima. Als ik nu hetzelfde probeer, lukt het me niet om een wifi-verbinding tot stand te brengen, tenzij ik Mobiele Data inschakel. Het lijkt erop dat de HN-instellingen me dwingen om even kort met HN contact te maken voordat ik een Wifi verbinding kan openen. Dat is o.a. vervelend omdat HN elke sessie afrondt naar minimaal 0,1 MB/100kb. Maar het is ook gewoon een principeel punt: ik wil geen gerommel hebben aan mijn Wifi-instellingen wanneer ik van telecom-provider wissel. (Misschien zou ik met die Vodafone-configuratieberichten hetzelfde probleem hebben gehad, maar zoals al gezegd, ik heb die nooit opgeslagen.)
Voor de 808 had ik een Nokia N8 (zelfde OS: Symbian Belle). Ook daarmee kan ik op wifi terwijl ik 'Mobiele Data' uit heb staan. Ik heb mbv ScreenSnap printscreens gemaakt om te zien waarin de wifi instellingen tussen de twee telefoons verschillen. Eventueel kan ik die foto's hier wel uploaden, als dat zou helpen. Ruwweg is het verschil dat er een tweede IP-adres met allerlei letters is bijgekomen, plus een tweede Gateway regel waarop alleen twee keer een dubbele punt (::)
Eventueel kan ik waarschijnlijk wel terug naar de oude wifi-instellingen door de de fabrieksinstellingen te herstellen, maar dat is dan wel weer een erg drastische en tijdrovende oplossing
EDIT: het handmatig invullen van een toegangspunt lijkt te hebben geholpen: voor de liefhebber staat het proces hier stap-voor-stap beschreven (steeds rechts onderaan doorklikken): http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen
Ik ben enkele dagen geleden overgestapt van Vodafone naar HollandsNieuwe (HN). Op de website van HollandsNieuwe heb ik mijn IMEI nummer ingevoerd van mijn Nokia 808. Vervolgens kreeg ik een configuratiebericht (een sms) om te gebruiken voor mijn nieuwe HN internet-instellingen. Die instellingen heb ik opgeslagen. En dat had ik nooit moeten doen. Inmiddels kan ik namelijk niet langer via Wifi browsen zonder dat ik eerst mobiel contact maak met HN. Zelfs als ik de simkaart uit het toestel haal, kan ik niet meer op Wifi: ik krijg geen verbinding meer. Bovenin verschijnt de melding: "Mobiele data uit. Geen verbinding beschikbaar". Vreemd genoeg blijven mijn apps het allemaal wel doen, alleen het internetbrowsen lukt niet meer.
Van Vodafone kreeg ik trouwens soms ook een configuratiebericht doorgestuurd, maar die heb ik nooit opgeslagen/gebruikt. Dat was niet nodig omdat de Vodafone internetverbinding sowieso goed functioneerde out-of-the-box, zonder dat ik iets aan de instellingen had hoeven doen.Waarschijnlijk werkte dit vanuit de simkaart of zoiets. (Het valt me in dit verband op dat er geen HN-icoon is verschenen in het menu-lijstje van mijn telefoon, waar ik vroeger wel een Vodafone-icoon zag staan.).
Bij mijn Vodafone abonnement zat geen databundel en dus deed ik alles via wifi. Om uit te sluiten dat ik toch MB's via Vodafone binnen zou halen, had ik via het notificatiescherm "Mobiele Data" standaard uit staan. Dat werkte prima. Als ik nu hetzelfde probeer, lukt het me niet om een wifi-verbinding tot stand te brengen, tenzij ik Mobiele Data inschakel. Het lijkt erop dat de HN-instellingen me dwingen om even kort met HN contact te maken voordat ik een Wifi verbinding kan openen. Dat is o.a. vervelend omdat HN elke sessie afrondt naar minimaal 0,1 MB/100kb. Maar het is ook gewoon een principeel punt: ik wil geen gerommel hebben aan mijn Wifi-instellingen wanneer ik van telecom-provider wissel. (Misschien zou ik met die Vodafone-configuratieberichten hetzelfde probleem hebben gehad, maar zoals al gezegd, ik heb die nooit opgeslagen.)
Voor de 808 had ik een Nokia N8 (zelfde OS: Symbian Belle). Ook daarmee kan ik op wifi terwijl ik 'Mobiele Data' uit heb staan. Ik heb mbv ScreenSnap printscreens gemaakt om te zien waarin de wifi instellingen tussen de twee telefoons verschillen. Eventueel kan ik die foto's hier wel uploaden, als dat zou helpen. Ruwweg is het verschil dat er een tweede IP-adres met allerlei letters is bijgekomen, plus een tweede Gateway regel waarop alleen twee keer een dubbele punt (::)
Eventueel kan ik waarschijnlijk wel terug naar de oude wifi-instellingen door de de fabrieksinstellingen te herstellen, maar dat is dan wel weer een erg drastische en tijdrovende oplossing

EDIT: het handmatig invullen van een toegangspunt lijkt te hebben geholpen: voor de liefhebber staat het proces hier stap-voor-stap beschreven (steeds rechts onderaan doorklikken): http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen
[ Voor 5% gewijzigd door choogen op 17-12-2013 15:06 ]
Kijk, dat is mooi. Je eigen vraag opgelost. Overigens was dat ook mijn oplossingsrichting geweest. Het lukt mij nog steeds niet om met mijn 808 op het wifi netwerk van mijn werk te komen. Moet iets doen met certificaten, maar kom daar niet helemaal uit. Nu gebruik ik ook meestal de Galaxy S3 van mijn werk. De 808 is meer voor privé, vooral voor weekendjes weg. Ik voel wel aan dat het gebruik van de 808 af zal nemen, ik vrees namelijk dat er steeds minder ondersteuning voor programma's komt. En ik ben volgens mij niet de enige, er wordt nog weinig geplaatst hier op het forum. Maar ik heb geen geld over voor bijvoorbeeld een Lumia 1020, aangezien de 808 voor fotograferen minimaal net zo goed is en ik ook nog de Galaxy van mijn werk heb. Het groeit ook mij niet op de rug.
[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 18-12-2013 08:59 ]
Weet iemand een manier om een nog enigszins werkende versie van Swype in het Nederlands op de 808 (Delight 1.2) te krijgen?
Mijn accu begon wat brak te worden. Via Ebay heb ik een Powercell-accu besteld, telefoon werkt weer als nieuw. Met dit merk accu had ik al goede ervaringen met m'n Lumia 820, dus de keuze was gauw gemaakt.
Ik weet niet of dit je vraag beantwoordt, maar sinds vandaag (1 januari 2014) krijg ik een automatische melding dat ik mijn huidige versie 2.01(4436) van Swype moet upgraden. Misschien heb je daar wat aan.coenox schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:19:
Weet iemand een manier om een nog enigszins werkende versie van Swype in het Nederlands op de 808 (Delight 1.2) te krijgen?
Omdat ik wist dat de huidige versie van Swype niet werkt onder Belle FP2 heb ik er destijds voor gekozen om niet te upgraden naar FP2 en gewoon met FP1 te blijven werken. Ben wel benieuwd of FP2 gebruikers met de nieuwe versie van Swype straks wel overweg kunnen. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om alsnog te upgraden naar FP2.
EDIT: volgens AAS is de update-suggestie van Swype 'bogus' en is de Swype-beta aan het eind van zijn leven. Zie hier: http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter
Zie ook de lezersreactie onderaan het AAS artikel waarin wordt gerept van een 'old fix' die lijkt te werken: http://forum.dailymobile....evjb57357&topic=85523.195
Ook bij mij werkt Swype trouwens inmiddels niet meer, ik merk net dat de geswypte woorden niet langer verschijnen op het scherm

EDIT 2: Heb via de instellingen Swype uitgezet en een half uur later weer aan. Daarna liep het touch-screen mechanisme van de telefoon volledig vast. Hij reageert niet meer op aanraking. Ik kan hem zelfs niet uitzetten, noch mijn ontgrendelcode invoeren. Oppassen dus met het weer aanzetten van Swype!!!!
Ik laat nu eerst de accu maar leeglopen (inhouden power knop werkt ook niet) en daarna kan ik Swype er hopelijk afhalen of het uitzetten....Ondertussen ben ik onbereikbaar, dwz: bellers krijgen meteen mijn voicemail terwijl mijn telefoon gewoon aan staat, maar niet overgaat.

[ Voor 43% gewijzigd door choogen op 01-01-2014 20:00 ]
Ik had het bericht op AAS ook gezien en daarmee was mijn hoop een beetje vervlogen. Maar ik heb Delight 1.2 op mijn toestel staan. Het moet toch mogelijk zijn om hier Swype op te zetten? Ik ga eens zoeken op het forum van Daily Mobile.
Accu eruithalen om telefoon uit te schakelen?choogen schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:43:
EDIT 2: Heb via de instellingen Swype uitgezet en een half uur later weer aan. Daarna liep het touch-screen mechanisme van de telefoon volledig vast. Hij reageert niet meer op aanraking. Ik kan hem zelfs niet uitzetten, noch mijn ontgrendelcode invoeren. Oppassen dus met het weer aanzetten van Swype!!!!
Ik laat nu eerst de accu maar leeglopen (inhouden power knop werkt ook niet) en daarna kan ik Swype er hopelijk afhalen of het uitzetten....Ondertussen ben ik onbereikbaar, dwz: bellers krijgen meteen mijn voicemail terwijl mijn telefoon gewoon aan staat, maar niet overgaat.
Het schijnt dat in Swype een einddatum zit ingebakken. Dat was bij een vorige versie zo. Moet er zelf nog mee aan de slag, maar dit vond ik:
http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=61827.0
Swype Omeego
Apply Patch from http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=85523.0
it works!
http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=61827.0
Swype Omeego
Apply Patch from http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=85523.0
it works!
Ik heb het verwijderen van de accu overwogen, maar het lijkt me niet gezond voor de batterij of het toestel zelf.Marly schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:36:
[...]
Accu eruithalen om telefoon uit te schakelen?
Ondertussen houdt die accu het trouwens al verrekte lang vol
De micro-simkaart kan ik zonder een adapter sowieso niet kwijt kan in een andere (dwz oudere) telefoon, en ik heb toch al niet zoveel vertrouwen in het verwijderen van adapters uit simkaart-gleuven. Menig N8 toestel schijnt daardoor in het verleden onbruikbaar te zijn geraakt.
Een "battery pull" is niet schadelijk voor je telefoon of de accu, als je het tenminste niet elke tien minuten doet ... Ik begrijp dat dit bij jouw toestel nog nooit is gedaan, dus lijkt me voor nu de perfecte oplossingchoogen schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:50:
[...]
Ik heb het verwijderen van de accu overwogen, maar het lijkt me niet gezond voor de batterij of het toestel zelf.
Ondertussen houdt die accu het trouwens al verrekte lang vol. Ik heb hem op oudejaarsdag rond een uur of vijf van de oplader gehaald. Ik kan niet zien hoeveel 'juice' er nu nog in zit, maar het zou me niet verbazen als 'ie het in totaal wel een hele week volhoudt in de energiespaarstand waarin 'ie zit. Het Wifi icoontje staat zelfs nog aan, maar dat zegt niet zoveel op dit moment, verwacht ik.
De micro-simkaart kan ik zonder een adapter sowieso niet kwijt kan in een andere (dwz oudere) telefoon, en ik heb toch al niet zoveel vertrouwen in het verwijderen van adapters uit simkaart-gleuven. Menig N8 toestel schijnt daardoor in het verleden onbruikbaar te zijn geraakt.
Beste mensen. Ik heb sinds vandaag ook de Nokia pureview 808 voor een prikkie kunnen kopen bij de Belcompany. Nu wil ik graag custom firmware er op zetten. Wie kan me een soort handleiding met de goede custom firmware via DM? Ik heb in het verre verleden met mijn oude nokia's gedaan (6110 Navigator, 5800 XpressMusic etc). Maar ik weet niet meer hoe het nu gaat. Dus kan iemand mij aub erbij helpen. Mijn dank is daarvoor heel groot.
@ moderators
Mocht dit niet hier gevraagd worden. (Dat weet ik dus niet). Graag gelijk deze vraag/post deliten.
@ moderators
Mocht dit niet hier gevraagd worden. (Dat weet ik dus niet). Graag gelijk deze vraag/post deliten.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Pinokkia, gefeliciteerd met je aankoop!
Ik heb naar volle tevredenheid Delight 1.3 op mijn 808 gezet: http://n8delight.blogspot.co.uk/2013/12/808-delight-v13.html
Ik heb daarbij de handleiding gezet op de site van Delight. Ik had het vaker gedaan, maar voor mij geen gesneden koek. Met deze handleiding ging het zonder problemen: http://n8delight.blogspot...ix-flashing-tutorial.html
Ik heb naar volle tevredenheid Delight 1.3 op mijn 808 gezet: http://n8delight.blogspot.co.uk/2013/12/808-delight-v13.html
Ik heb daarbij de handleiding gezet op de site van Delight. Ik had het vaker gedaan, maar voor mij geen gesneden koek. Met deze handleiding ging het zonder problemen: http://n8delight.blogspot...ix-flashing-tutorial.html
[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 08-01-2014 16:39 ]
Bedankt voor de links. Ga eerst heel goed lezen en tegelijkertijd vertalen naar Nederlands. Dus dat vertalen wat al een hele klus voor mij. Dus dat word voor mij x aantal dagen voordat er (misschien goed) custom firmware er op is.coenox schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:38:
Pinokkia, gefeliciteerd met je aankoop!
Voor jaren terug (tussen 6 en 10 jaar) was dit voor mij gesneden koek maar tegenwoordig niet meer. (Wordt ook ouder en volgens mij ook dommer)
Het is goed te doen hoor. Zorgen dat je de juiste versie van Phoenix hebt en de firmware op de goede plek op C: hebt staan. Het ROF2 bestand vervangen door de Nederlandse versie en dan flashen. De Nederlandse ROF2 is ook op eerder genoemde site te vinden.pinokkia schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:58:
[...]
Bedankt voor de links. Ga eerst heel goed lezen en tegelijkertijd vertalen naar Nederlands. Dus dat vertalen wat al een hele klus voor mij. Dus dat word voor mij x aantal dagen voordat er (misschien goed) custom firmware er op is.
Voor jaren terug (tussen 6 en 10 jaar) was dit voor mij gesneden koek maar tegenwoordig niet meer. (Wordt ook ouder en volgens mij ook dommer)
Met de jaren wordt je zeker niet dommer, hooguit wat voorzichtiger. Ik merk zelf wel dat ik - gek genoeg - wat meer moeite krijg met afstandsbedieningen

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 08-01-2014 20:03 ]
Damn ik dacht dat ik al "oud" ben. (Tenminste hier op tweakers). Ga toch eens van de week rustig voor zitten. Moet dan geen man en kids om me heen hebbencoenox schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:01:
[...]
Het is goed te doen hoor. Zorgen dat je de juiste versie van Phoenix hebt en de firmware op de goede plek op C: hebt staan. Het ROF2 bestand vervangen door de Nederlandse versie en dan flashen. De Nederlandse ROF2 is ook op eerder genoemde site te vinden.
Met de jaren wordt je zeker niet dommer, hooguit wat voorzichtiger. Ik merk zelf wel dat ik - gek genoeg - wat meer moeite krijg met afstandsbedieningenEn ik word dit jaar 'slechts' 50
@Coenox: herken me in je wifi netwerkproblemen mbt certificaten. Vreemd genoeg na het installeren van CFW 'The One 4.2.0' Engelse versie, kan ik probleemloos gebruik maken van het wifinetwerk waarbij webauthenticatie vereist is. Bij de eerste kennismaking met het netwerk vraagt hij om het vertrouwen van een aantal certificaten.
Gisteren Delight v1.3 geïnstalleerd (om te kijken of ik wat mis...) maar helaas het probleem is terug.
Misschien onderdrukt Delight (Huellif) een aantal pop-up meldingen ? Een vorige versie van Huellif had hetzelfde probleem.
Gisteren Delight v1.3 geïnstalleerd (om te kijken of ik wat mis...) maar helaas het probleem is terug.
Misschien onderdrukt Delight (Huellif) een aantal pop-up meldingen ? Een vorige versie van Huellif had hetzelfde probleem.
@urtmensch Ik gebruik mijn 808 niet meer als hoofdtoestel, dus ik heb het recent niet meer gecheckt. Ik ga hem binnenkort - met een verse Delight 1.3 - meenemen om te kijken wat de Wifi doet. Maar jouw bericht belooft weinig goeds
Overigens zie ik ineens veel 808's op marktplaats voor weinig. Rond 150 euro nieuw in doos. Volgens mij heeft weer een aantal mensen die een 808 als vervangingen voor een kapotte Lumia 800 hebben gekregen. Overweeg bijna nog een reserve te kopen...
Overigens zie ik ineens veel 808's op marktplaats voor weinig. Rond 150 euro nieuw in doos. Volgens mij heeft weer een aantal mensen die een 808 als vervangingen voor een kapotte Lumia 800 hebben gekregen. Overweeg bijna nog een reserve te kopen...
En bedankt...pinokkia schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 01:29:
[...]
Damn ik dacht dat ik al "oud" ben. (Tenminste hier op tweakers). Ga toch eens van de week rustig voor zitten. Moet dan geen man en kids om me heen hebben
Ik hoop dat ik je niet beledigd heb om je leeftijd. Volgens mij zitten hier op tweakers heel veel jonge mensen/mannen.coenox schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:23:
[...]
En bedankt.... Maar ik ben blij dat er ook jonge vrouwelijke tweakers zijn.
Ontopic
Als ik custom firmware er op zet moet de WiFi verbinding goed in orde zijn. Dus ga nu maar eerst in verdiepen hoe stabiel WiFi met custom firmware is. Dat wordt dus minimaal 2 weken inlezen
Euh, wat ik bedoel is dat je hem moet flashen met CFW 'The One 4.2.0'....grotere kans dat die het doet. Niet zo 'slick' als Delight maar wel stabiel en effectief.coenox schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:21:
@urtmensch Ik gebruik mijn 808 niet meer als hoofdtoestel, dus ik heb het recent niet meer gecheckt. Ik ga hem binnenkort - met een verse Delight 1.3 - meenemen om te kijken wat de Wifi doet. Maar jouw bericht belooft weinig goeds
150,- voor een nieuwe 808 ? wauw, daar krijg je een mooi fototoestel voor waarmee je ook nog kunt bellen, mailen, appen, etc..
Als er een mooi DLNA-client app bestond waarmee ik thuis mijn NAS kon benaderen en streamen, zou ik het zeker tot 2016 kunnen volhouden met mijn 808PV.
(MyExplorer voldoet redelijk maar kan niet streamen, helaas)
Is er op de Nokia 808 PV ook een ander besturingssysteem te zetten? Misschien iemand een link naar een developerssite?
Leuk man gatheren
Nee hoor, je hebt me niet beledigd. En ik denk dat de gemiddelde leeftijd hier een stuk lager is, maar ik ben zeker geen uitzondering.pinokkia schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:42:
[...]
Ik hoop dat ik je niet beledigd heb om je leeftijd. Volgens mij zitten hier op tweakers heel veel jonge mensen/mannen.
Werkt dat niet met de 'Play to'app? http://mynokiablog.com/20...-on-your-symbian3-device/urtmensch schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:44:
[...]
Als er een mooi DLNA-client app bestond waarmee ik thuis mijn NAS kon benaderen en streamen, zou ik het zeker tot 2016 kunnen volhouden met mijn 808PV.
(MyExplorer voldoet redelijk maar kan niet streamen, helaas)
Voor zover ik weet kan dat niet. Bovendien kun je dan waarschijnlijk je camera niet meer (goed) gebruiken. Zou jammer zijn.migros schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:55:
Is er op de Nokia 808 PV ook een ander besturingssysteem te zetten? Misschien iemand een link naar een developerssite?
Dat is om ergens naartoe te streamen, niet om een filmpje die op je NAS staat op je telefoon te kijken. Ik zoek ook nog zoiets (voor mijn N8), maar heb nog niets gevonden. Op mijn N79 kon het welcoenox schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:17:
[...]
Werkt dat niet met de 'Play to'app? http://mynokiablog.com/20...-on-your-symbian3-device/
[...]
Correct.fnoff schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Dat is om ergens naartoe te streamen, niet om een filmpje die op je NAS staat op je telefoon te kijken. Ik zoek ook nog zoiets (voor mijn N8), maar heb nog niets gevonden. Op mijn N79 kon het wel
Echter met 'MyExplorer' kun wel je NAS benaderen en bestandsbeheer uitvoeren. Ook is het mogelijk foto/video/muziek af te spelen maar dan wordt deze eerst gedownload op je telefoon.
We zullen het ermee moeten doen... (gelukkig maakt de camera veel goed)
Damn wat een fijn toestelletje zeg. Het loopt echt soepel door het menu, internet via WiFi is ook snel. Alleen de Nokia browser is gewoon barslecht. Iemand die een goede internetbrowser weet?
Is die opera mini browser niet iets?pinokkia schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:25:
Damn wat een fijn toestelletje zeg. Het loopt echt soepel door het menu, internet via WiFi is ook snel. Alleen de Nokia browser is gewoon barslecht. Iemand die een goede internetbrowser weet?
Waar kan ik dat vinden? Of kan dat legaal zo downloaden op de Nokia 808 pv
Edit gevonden. Je hebt er 2 soorten van. Opera mini 7.1 for symbian/S60 en opera mobile 12. Ik heb de 2e gedownload
[ Voor 19% gewijzigd door pinokkia op 11-01-2014 00:53 ]
Kom er net achter dat de meeste recente versie van Whatsapp niet uit de store komt, maar rechtstreeks van de Whatsapp site: http://www.whatsapp.com/nokia/
Op zich wel super dat Whatsapp symbian blijft ondersteunen: http://www.allaboutsymbia...updates_continue_ex-S.php
Op zich wel super dat Whatsapp symbian blijft ondersteunen: http://www.allaboutsymbia...updates_continue_ex-S.php
Whatsapp kan je jnderdaad het beste gewoon via de app updaten
Nu is mij opgevallen dat de telefoon na het opladen de volgende dag al de batterij leeg is. Er is totaal niet mee gebeld! Heb alleen whats app geïnstalleerd. Is dat normaal dat de batterij maar 1 dag meegaat?
Misschien staat NFC aan ? Slurpte bij mij in het begin ook alles leeg, dus widget NFC op hoofdscherm gezet. Tuurlijk kun je hem tweaken op achtergrondverlichting, 3g, wifi op spaarstand, bluetooth etc....maar dat kun je wel vinden hier op dit forum, AAS of google.pinokkia schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:05:
Nu is mij opgevallen dat de telefoon na het opladen de volgende dag al de batterij leeg is. Er is totaal niet mee gebeld! Heb alleen whats app geïnstalleerd. Is dat normaal dat de batterij maar 1 dag meegaat?
Mbv gratis app 'Situations' kun je voor iedere profiel, plek of tijdstip je apps aan of uit laten zetten.
Mocht je een onverklaarbare energy drain hebben dan kun je de dader opsporen met Energy Profiler.
Succes!
Onlangs heb ik een Nokia 808 PureView aangeschaft. Het toestel bevalt tot dusverre prima. Voor het toestel ben ik op zoek naar een degelijk hoesje. Na wat speurwerk op internet kwam ik uit op het officiële hoesje van nokia: 'Nokia 808 PureView Hard Cover CC 3046.
Ik heb begrepen dat er een A versie is een B versie. Het verschil is dat bij de B versie een uitsparing is gemaakt voor de luidspreker. In de eerste versie zat deze er niet in, waardoor het geluid van de telefoon een stuk zachter werd.
Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met deze case. Hoe bevalt hij? Zijn er daarnaast andere cases die jullie aanbevelen?
Ik heb begrepen dat er een A versie is een B versie. Het verschil is dat bij de B versie een uitsparing is gemaakt voor de luidspreker. In de eerste versie zat deze er niet in, waardoor het geluid van de telefoon een stuk zachter werd.
Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met deze case. Hoe bevalt hij? Zijn er daarnaast andere cases die jullie aanbevelen?
Ik heb vanaf het begin de Hard Cover CC 3046 gebruikt en ben er erg tevreden over.
Het geeft een goeie bescherming van de camera en zit er mooi omheen.
Ik heb alleen de versie gehad met de uitsparing voor de luidspreker,er zit ook een uitsparing bij de un/lock knop.
Over de knop waar je foto's meemaakt zit een verhoging,ik las op een blog dat het beter was om die er uit te snijden zodat je meteen contact hebt met de knop.
Ik heb dit met een verwarmd mes gedaan en het is goed gelukt,eenmaal om de telefoon moet je de case er zoveel mogelijk om laten zitten.
http://carman58.hubpages....-Hard-Cover-Buyer-Beware#
Hij bestaat uit twee delen een achter plaat met een soort lijst eromheen,bij het er in en uit halen gaat deze uiteindelijk los.
Dit gebeurde ong. na een jaar en had gelukkig van iemand een extra case gekocht met de tri pod houder.
Een vriendin had een soort gel case maar de camera lag te bloot vanwege de uitstulping,uiteindelijk heeft ze online de CC 3046 en is hier zeer tevreden over.
Het geeft een goeie bescherming van de camera en zit er mooi omheen.
Ik heb alleen de versie gehad met de uitsparing voor de luidspreker,er zit ook een uitsparing bij de un/lock knop.
Over de knop waar je foto's meemaakt zit een verhoging,ik las op een blog dat het beter was om die er uit te snijden zodat je meteen contact hebt met de knop.
Ik heb dit met een verwarmd mes gedaan en het is goed gelukt,eenmaal om de telefoon moet je de case er zoveel mogelijk om laten zitten.
http://carman58.hubpages....-Hard-Cover-Buyer-Beware#
Hij bestaat uit twee delen een achter plaat met een soort lijst eromheen,bij het er in en uit halen gaat deze uiteindelijk los.
Dit gebeurde ong. na een jaar en had gelukkig van iemand een extra case gekocht met de tri pod houder.
Een vriendin had een soort gel case maar de camera lag te bloot vanwege de uitstulping,uiteindelijk heeft ze online de CC 3046 en is hier zeer tevreden over.
[ Voor 4% gewijzigd door olafino op 13-01-2014 18:16 ]
Ik heb bijna alles op uit of laag gezet. Als enigste staat WiFi standaard aan, omdat ik data standaard uit heb gezet.urtmensch schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:22:
[...]
Misschien staat NFC aan ? Slurpte bij mij in het begin ook alles leeg, dus widget NFC op hoofdscherm gezet. Tuurlijk kun je hem tweaken op achtergrondverlichting, 3g, wifi op spaarstand, bluetooth etc....maar dat kun je wel vinden hier op dit forum, AAS of google.
Mbv gratis app 'Situations' kun je voor iedere profiel, plek of tijdstip je apps aan of uit laten zetten.
Mocht je een onverklaarbare energy drain hebben dan kun je de dader opsporen met Energy Profiler.
Succes!
Email sync op 'always on' slurpt ook. Wifi op 'power en advanced power saving enabled' zodat alleen bij dataverkeer wifi wordt aangezet. Bij mij houdt ie het met CFW 2 dagen vol.pinokkia schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:56:
[...]
Ik heb bijna alles op uit of laag gezet. Als enigste staat WiFi standaard aan, omdat ik data standaard uit heb gezet.
Ik heb de gewone data uitgezet. Internetten gaat alleen via wifi. Ik doe met iPhone 5S 3 dagen met een batterij. Dan bel, internet en whatsapp ik. Begrijp niet dat deze gsm maar 1 dag met een batterij doet terwijl er niets mee gedaan is.urtmensch schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:57:
[...]
Email sync op 'always on' slurpt ook. Wifi op 'power en advanced power saving enabled' zodat alleen bij dataverkeer wifi wordt aangezet. Bij mij houdt ie het met CFW 2 dagen vol.
Ik gebruik "Battery Power Saver". Als ik onder de 80% batterij kom dan schakelt ie 3g uit en kan ik alleen gebruik maken ven het gsm/edge netwerk. BPS schakelt na 5 minuten inactiviteit ook over op edge ipv 3g. Als je je telefoon dan weer gebruikt krijg je weer 3g. 3 mailboxen (pop, smtp en exchange) syncen iederen 15 minuten. Op deze manier hou ik t makkelijk een dag vol met incidenteel whatsapp en gravity (contsant aan, voornamelijk twitter en fb) en dan nog 50% over als ik thuiskom.pinokkia schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:12:
[...]
Ik heb de gewone data uitgezet. Internetten gaat alleen via wifi. Ik doe met iPhone 5S 3 dagen met een batterij. Dan bel, internet en whatsapp ik. Begrijp niet dat deze gsm maar 1 dag met een batterij doet terwijl er niets mee gedaan is.
En als ik thuis ben ligt ie aan de oplader, eigenlijk overal waar ik minstens een uur zit en een stopcontact tot mn beschikking heb.
Vandaag om 9:40 uur de Nokia van de oplader gehaald. Ga dus vandaag niet mee bellen of whatever mee doen. Nu wil ik eens zien hoeveel % de batterij vandaag/morgen over heeft. Vind het eigenlijk raar dat mijn iPhone 5S 3 dagen met een batterij waar actief bellen en internetten.
Drie dagen met een iPhone vind ik lang, maar ik heb na de iPhone 4S geen iPhone meer gehad. Met de 808 doe ik ongeveer anderhalve dag, een beetje afhankelijk van het gebruik. Die van jou is nieuw toch? Hou er ook rekening mee dat een accu soms een paar keer laden nodig heeft om goed te werken.
Klopt deze is gloednieuw gekocht. Kan het misschien zijn dat de accu gelijk al brak is? Heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een accu binnen 7 uur gelijk al leeg is.coenox schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:09:
Drie dagen met een iPhone vind ik lang, maar ik heb na de iPhone 4S geen iPhone meer gehad. Met de 808 doe ik ongeveer anderhalve dag, een beetje afhankelijk van het gebruik. Die van jou is nieuw toch? Hou er ook rekening mee dat een accu soms een paar keer laden nodig heeft om goed te werken.
Ik zou hem eerst een paar laadcycli laten doorlopen en dan nog eens kijken voordat je de conclusie van een brakke accu trekt. En in het begin heb je natuurlijk altijd het effect van veel met het toestel 'spelen'. Ik zou het nog even aanzien.
Ik heb hem bijna een jaartje nu en met de standaard accu deed ik ongeveer 1 á 2 dagen afhankelijk van gebruik. Ga ik de hele dag email full sync, wifi, BT aan (carkit), bellen etc etc dan issie na een dag wel leeg. Gebruik ik situations, BT/Wifi standaard uit, mail sync op elke 15/30 minuten etc dan trekt hij 2/3 dagen.
Vrijwel direct na aanschaf is er bij mij een Mugen Power 3000Mah accu in gegaan die ook wel een leerperiode nodig had (5 keer vol/leeg etc) en de Battery Monitor is met die accu niet echt betrouwbaar (maar de status bovenin het scherm wel). Nu trek ik 2/3 dagen op een accu met het eerste scenario: alles aan dus, bovendien heb ik de hele dag whatsapp draaien (en gebruik het veel).
Ik gebruik nog steeds wel situations waarmee hij tussen 23:00 en 06:00 op 'save' gaat. Verder heb ik de schermhelderheid altijd op minimaal (en dan vind ik hem soms nog te fel, zeker 's avonds).
Hij is nu minder 'handig' (want een stuk dikker/zwaarder) maar het is vooral de bruikbaarheid die bij mij belangrijk is/was, en een accu die niet elke werkdag leegloopt vind ik toch wel een pré voor een telefoon.
Vrijwel direct na aanschaf is er bij mij een Mugen Power 3000Mah accu in gegaan die ook wel een leerperiode nodig had (5 keer vol/leeg etc) en de Battery Monitor is met die accu niet echt betrouwbaar (maar de status bovenin het scherm wel). Nu trek ik 2/3 dagen op een accu met het eerste scenario: alles aan dus, bovendien heb ik de hele dag whatsapp draaien (en gebruik het veel).
Ik gebruik nog steeds wel situations waarmee hij tussen 23:00 en 06:00 op 'save' gaat. Verder heb ik de schermhelderheid altijd op minimaal (en dan vind ik hem soms nog te fel, zeker 's avonds).
Hij is nu minder 'handig' (want een stuk dikker/zwaarder) maar het is vooral de bruikbaarheid die bij mij belangrijk is/was, en een accu die niet elke werkdag leegloopt vind ik toch wel een pré voor een telefoon.
Vanaf eergisteren al 3 of 4 x aan de lader gelegd. Dat vind ik persoonlijk niet normaal in 2 dagen met een telefoon die alleen op de kast ligt en niet mee gebeld/internetten of whatsappen. (vanaf gisteren helemaal niet meer aangeraakt. De dag ervoor alleen whatsapp en snel door het menu gescrolt)coenox schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:42:
Ik zou hem eerst een paar laadcycli laten doorlopen en dan nog eens kijken voordat je de conclusie van een brakke accu trekt. En in het begin heb je natuurlijk altijd het effect van veel met het toestel 'spelen'. Ik zou het nog even aanzien.
[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 14-01-2014 13:31 ]
Installeer dan even 'Appstop' (gratis in de appstore). Het kan zijn dat je de maps/kaarten functie een keer aangezet hebt (al is het maar per ongeluk of om te kijken). Die app staat erom bekend dat hij actief blijft op de achtergrond (onzichtbaar in taakbeheer) en stroom blijft slurpen.pinokkia schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Vanaf eergisteren al 3 of 4 x aan de lader gelegd. Dat vind ik persoonlijk niet normaal in 2 dagen met een telefoon die alleen op de kast ligt en niet mee gebeld/internetten of whatsappen. (vanaf gisteren helemaal niet meer aangeraakt. De dag ervoor alleen whatsapp en snel door het menu gescrolt)
Dus Appstop gebruiken en 'maps' of 'kaarten' even killen.
Heb de app geïnstalleerd en klopt dat er veel onzichtbaar op de achtergrond draait.HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:22:
[...]
Installeer dan even 'Appstop' (gratis in de appstore). Het kan zijn dat je de maps/kaarten functie een keer aangezet hebt (al is het maar per ongeluk of om te kijken). Die app staat erom bekend dat hij actief blijft op de achtergrond (onzichtbaar in taakbeheer) en stroom blijft slurpen.
Dus Appstop gebruiken en 'maps' of 'kaarten' even killen.
Net om 19:40 uur weer aan de oplader gelegd. (10% nog over van de batterij volgens batterij monitor)
[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 14-01-2014 19:59 ]
Als je geen zaken op sync hebt staan (mailboxen, whatsapp e.d.) en Wifi en BT uit zet moet je makkelijk twee dagen halen op en volle accu. Laat hem gerust een nachtje aan de lader liggen en zorg dus dat in ieder geval de Maps app gekilled is. Reboot de telefoon desnoods voor je hem weglegt.pinokkia schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:58:
[...]
Heb de app geïnstalleerd en klopt dat er veel onzichtbaar op de achtergrond draait.
Net om 19:40 uur weer aan de oplader gelegd. (10% nog over van de batterij volgens batterij monitor)Vanmorgen om 9:40 uur van de oplader.
Het calibreren van de batterij monitor doe je door hem leeg te laten lopen (dus tot dat hij zelf uitschakelt) en dan weer op te laden tot vol (in één keer).
De 808 heeft enkel lange batterijduur als quasi alles uit staat. Kijk maar op gsmarena, in hun review wordt dit ook vermeld. De batterijduur is gewoon slecht bij intensief gebruik. Gebruik je het echter eerder als dumphone, met af en toe browsen en navigatie, dan gaat de batterij langer mee dan vele andere telefoons door het lage verbruik in stand-by. Appstop gebruik je dan telkens nadat je genavigeerd hebt en dergelijke. Het is niet erg gebruikersvriendelijk op deze manier... Als je je 808 wenst te verkopen wil ik deze wel van je overnemen, ben namelijk niet gek van echte smartphones
Ik heb zoals HTT-Thalan schrijft alles uit op wifi na. De telefoon doe ik standaard niet uitzetten. Dus met andere woorden voor het alleen standby zetten is de batterij na pak weg 10 uur leeg.
Ja dat hoort volgens mij toch echt niet. Als ik mijn 808 op de standaard accu compleet niet gebruik (dus ook geen mail sync enzo) dan trek ik makkelijk 4 dagen. Dus ik zou denken dat er ook iets mis kan zijn met jouw telefoon, probeer anders een full reset (rode toets en de vergrendelknop beiden tegelijkertijd indrukken gedurende 10 seconden) en/of een software herinstallatie (Factory Reset + eventueel een flash, dit doen ze kostenloos voor je bij een servicepunt).
Bij mij was de batterijduur ook een beetje brak in het begin maar nu issie prima
.
Bij mij was de batterijduur ook een beetje brak in het begin maar nu issie prima
@pinokkia: Heb je apps geinstalleerd die misschien niet zichtbaar zijn in appstop? In de app Phonetinfo kan je alle achtergrondservices zien. Zet je 3G af? Op 3G loopt de batterij ook snel leeg. De meesten zetten de 3G widget op hun homescreen om zo 3G enkel aan te zetten wanneer nodig.
Heb alles uitgezet op wifi na. Doe dat via de appstop. Als enigste dat ik geinstalleerd aan apps is: whatsapp, batterij monitor 3.1 en appstop. Die draaien dus ook niet op de achergrond, omdat ik alles via appstop killedGuNNiX schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:17:
@pinokkia: Heb je apps geinstalleerd die misschien niet zichtbaar zijn in appstop? In de app Phonetinfo kan je alle achtergrondservices zien. Zet je 3G af? Op 3G loopt de batterij ook snel leeg. De meesten zetten de 3G widget op hun homescreen om zo 3G enkel aan te zetten wanneer nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 16-01-2014 19:40 ]
Installeer eens de app 'battery monitor', daar kun je dan zien of het bv aan whatsapp ligt of een andere oorzaak.
Batterij monitor (today)GuNNiX schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:41:
Installeer eens de app 'battery monitor', daar kun je dan zien of het bv aan whatsapp ligt of een andere oorzaak.
Idle 3
Camera 2
Berichteditor 1
Batterij monitor 1
Call (26) 1
Contacten 0
App Stop 0
Zoeken 0
Other apps 1
Background 126 (galerij en WhatsApp)
Die laatste 2 vind ik raar, want volgens App Stop heb ik alles gekilled.
[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 16-01-2014 23:15 ]
Heb je hem al een keer een hard reset gegeven?
Whatsapp kun je volgens mij niet killen. In ieder geval niet langdurig. Whatsapp heeft zeker effect op de batterijduur, maar ook met Whatsapp zou het toestel het wel een dag vol moeten kunnen houden. Je zou inderdaad een hard reset kunnen geven en dan eerst even een dagje met een 'kale' telefoon kunnen werken. Weet je in ieder geval of het aan het toestel/accu ligt of later aan toegevoegde apps.
Verwijderd
Zoek op het internet eens naarSmartphoneware best Taskman v3... Met dit appje kan je snel applicaties uitzetten maar ook processen die op de achtergrond lopen.. Om whatsapp helemaal uit te zetten moet je de volgende processen 'terminaten' .... Whatsapp.exe, Loggerservice.exe, ProcMgrserver.exe. Waarschijnlijk lopen er van maps ook nog processen die je dan uit kan zetten, syncshareservice.exe, s2variantserv.exe en mapsbaxkground. Dit zijn de meeste energieslurpers namelijk... Mocht je 808 gehackte zijn, kijk eens naar de volgende draadjes... http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=98373.0 en http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=97253.0 deze kleine programmaatjes terminaten die processen voor je..
Mocht dit nou nog steeds niks helpen, dan vrees ik dat je een brakke batterij hebt..
Mocht dit nou nog steeds niks helpen, dan vrees ik dat je een brakke batterij hebt..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 11:53 . Reden: Toevoeging ]
Ja al meerdere keren. Ook helemaal leeg laten lopen en dan pas aan de infuus.HTT-Thalan schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:03:
Heb je hem al een keer een hard reset gegeven?
Zal deze app installeren in de loop van vandaag of morgen. Kijken wat de nokia dan doet.Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:51:
Zoek op het internet eens naarSmartphoneware best Taskman v3... Met dit appje kan je snel applicaties uitzetten maar ook processen die op de achtergrond lopen.. Om whatsapp helemaal uit te zetten moet je de volgende processen 'terminaten' .... Whatsapp.exe, Loggerservice.exe, ProcMgrserver.exe. Waarschijnlijk lopen er van maps ook nog processen die je dan uit kan zetten, syncshareservice.exe, s2variantserv.exe en mapsbaxkground. Dit zijn de meeste energieslurpers namelijk... Mocht je 808 gehackte zijn, kijk eens naar de volgende draadjes... http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=98373.0 en http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=97253.0 deze kleine programmaatjes terminaten die processen voor je..
@ alle mensen die mij tips geven en meedenken. Wil ik mijn dankbaarheid graag geven. Helemaal top mannen.
Ook ik heb een 808 kunnen bemachtigen bij BelCompany voor 99 euro.
Mijn 808 heeft FP1 en als ik hm aan mn pc hang staat FP2 klaar maar ik twijfel...ik lees wat negatieve berichten over FP1.
Hoe zijn de ervaringen hier?
Ik heb hm ondertussen wel meteen gehackt.
Mijn 808 heeft FP1 en als ik hm aan mn pc hang staat FP2 klaar maar ik twijfel...ik lees wat negatieve berichten over FP1.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ben er achtergekomen dat de site voor signen voor apps nog steeds bestaat. 
zelfs mijn gesignde certificaten van oude N series staan er nog in mijn account.
zelfs mijn gesignde certificaten van oude N series staan er nog in mijn account.
[ Voor 38% gewijzigd door pinokkia op 17-01-2014 14:15 ]
Ik kan nu gewoon unsigned programmas installeren..pinokkia schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:13:
Ben er achtergekomen dat de site voor signen voor apps nog steeds bestaat.

Was dat met abo? Of gewoon €99 voor de telefoon en meer niet?Gutteguttegut schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:01:
Ook ik heb een 808 kunnen bemachtigen bij BelCompany voor 99 euro.
Hier niets negatiefs over FP2 eigenlijk..
Zonder abo. Gewoon simlock vrij. Ik heb hem daar ook gehaald. FP2 draait hier ook prima. Geen klachten.qu63 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:31:
[...]
Was dat met abo? Of gewoon €99 voor de telefoon en meer niet?
Hier niets negatiefs over FP2 eigenlijk..
Ik heb nu (een beetje per ongeluk) ook FP2 er op staan en het bevalt inderdaad prima, een paar kleine irritaties maar over het algemeen positief.
Nu zoek ik eigenlijk alleen nog een goede auto houder en een kabel om zowel de telefoon op te kunnen laden en tegelijk USB to go te kunnen gebruiken (als dat al kan).
Een soort micro usb split kabel met 2x female en 1x male....(andersom is goed te vinden)
[edit]
Gevonden: klik.

En besteld, voor die 80ct wil ik het wel proberen.
Nu zoek ik eigenlijk alleen nog een goede auto houder en een kabel om zowel de telefoon op te kunnen laden en tegelijk USB to go te kunnen gebruiken (als dat al kan).
Een soort micro usb split kabel met 2x female en 1x male....(andersom is goed te vinden)
[edit]
Gevonden: klik.
En besteld, voor die 80ct wil ik het wel proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door Gutteguttegut op 19-01-2014 14:52 ]
Momenteel is de laatste opladen van de batterij donderdagavond geweest rond 22:00 uur. Nu heb ik pas vanmiddag om 12:30 uur aan de oplader. Dus zo`n 2.5 dag met een batterij in de standby tijd. Ik heb dan de volgende opties ook uit gezet: wifi standaard uitzetten. Voor de rest is het alleen in de standby. Tot nu toe weer iets positiever over de nokia 808 en 1 ding staat nu ook vast. Ik heb geen brakke batterij.
[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 19-01-2014 14:12 ]
Misschien heb je gewoon een Wiki netwerk met een brakke dekking
.
Ging dat automatisch toen je de 808 aansloot op de PC terwijl je Nokia Suite had geopend?Gutteguttegut schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:43:
Ik heb nu (een beetje per ongeluk) ook FP2 er op staan
Heb je bij FP2 last van het niet kunnen zien van de lopende WA-discussie terwijl je je tekst in Whatsapp aan het intypen bent?
Verwijderd
Automatisch niet.... Je moet altijd toestemming geven voor het installeren van nieuwe software... Maar FP2 is een hele verbetering tegenover FP1. Whatsapp laat lopende discussie zien tijdens antwoorden, alleen in portretscape, landscape is je toetsenbord nog steeds te groot..
Bij mij is de update OTA gegaan. Ik wist niet dat dat kon. Dacht dat het een update voor FP1 was.
Ben er vrijdag langsgeweest, helaas al uitverkocht. Volgens het systeem van BelCompany zelfs in heel NL geen 808's meer in de winkel, op wat DOA's na.KoenCows schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:19:
[...]
Zonder abo. Gewoon simlock vrij. Ik heb hem daar ook gehaald. FP2 draait hier ook prima. Geen klachten.
Helaas dus geen reserve-808 voor mij.
En - opvallend - een hele trits 808's op Marktplaats voor 200 euro of meer. De meeste nieuw in doos. Eind vorig jaar was er bijna géén één te vinden. Kennelijk hebben flink wat mensen het toestel gekocht om er wat aan over te houden.
Heb er ook 3 gekocht. Van de 3 is er 2 binnen het gezin gebleven en de laatste heeft mijn moeder overgenomen, omdat zoonlief de witte niet mooi vind.coenox schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:32:
En - opvallend - een hele trits 808's op Marktplaats voor 200 euro of meer. De meeste nieuw in doos. Eind vorig jaar was er bijna géén één te vinden. Kennelijk hebben flink wat mensen het toestel gekocht om er wat aan over te houden.
Nu dat de batterij meer als een week in standby.
[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 25-01-2014 15:06 ]
Je moet er gewoon lief tegen pratenpinokkia schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:03:
[...]
Heb er ook 3 gekocht. Van de 3 is er 2 binnen het gezin gebleven en de laatste heeft mijn moeder overgenomen, omdat zoonlief de witte niet mooi vind.
Nu dat de batterij meer als een week in standby.Terwijl de week daarvoor nog van de 4 dagen standby iets van 3 x moest opladen.
Ik gebruik mijn outlook.com (@live.com) account met mail for exchange, maar krijg niets meer binnen. Alles opnieuw ingesteld, maar krijg geen mail en contacten meer binnen. Zijn er meer mensen met dit soort problemen en is er iets veranderd? Zo niet, doe ik wellicht zelf iets fout.
Als het onder water gewoon een @live adres is, ook gewoon de Hotmail functionaliteit gebruiken, en niet de MFE versie. Mijn @live adres (en zelfs nog een @hotmail) adres werken op die manier al jaren prima.
Het is zelfs boven water een @live adres. Maar ook met de hotmailfunctionaliteit krijg ik niets (meer) binnen. Maar als het bij jou nog gewoon werkt, weet ik in ieder geval dat het een individueel (lees mijn) probleem is. Ga ik verder zoeken. Dank je voor de snelle reactie.
Inmiddels heb ik wel - na ongeveer een jaar af en aan eens proberen - verbinding met wifi op mijn werk. Dit heb ik met trial en error heb gedaan:
1. Probleem: Netwerk op mijn werk vraagt niet om mijn persoonlijke inlog en wachtwoord. Wist dat dit iets met certificaten te maken had. Mensen bij universiteiten (Edurodam) hadden er ook problemen mee
2. Macbook meegenomen naar mijn werk en daar het uitgegeven certificaat opgezocht. De Nokia bleek hier weinig mee te kunnen: .der nodig in plaats van .cer Door import en export op een Windows pc omgezet naar .cer Dit werkte nog niet. Verscheen niet in de lijst met certificaten
3. Veel sites bekeken: de meest bruikbare bleek http://www.ed.ac.uk/schoo...oam/eduroam-nokia-symbian
4. Onderaan deze site staan certificaten. Van het certificaat op de Mac wist ik dat ik een TERENA SSL CA (DER formaat) nodig had. Geloof me, ik had geen idee waar dit voor staat. Maar deze van de Engelse site gedownload en opgeslagen op de Nokia.
5. Alle stappen op de site gevolgd, daarbij het TERENA certificaat gebruikt
6. En het werkt!!
Bovenstaand is slechts een korte beschrijving van wat ik heb aangeprutst. Maar de sleutel is dus wel dat je, bijvoorbeeld dmv een laptop, erachter komt welk type certificaat je gebruikt.
Inmiddels heb ik wel - na ongeveer een jaar af en aan eens proberen - verbinding met wifi op mijn werk. Dit heb ik met trial en error heb gedaan:
1. Probleem: Netwerk op mijn werk vraagt niet om mijn persoonlijke inlog en wachtwoord. Wist dat dit iets met certificaten te maken had. Mensen bij universiteiten (Edurodam) hadden er ook problemen mee
2. Macbook meegenomen naar mijn werk en daar het uitgegeven certificaat opgezocht. De Nokia bleek hier weinig mee te kunnen: .der nodig in plaats van .cer Door import en export op een Windows pc omgezet naar .cer Dit werkte nog niet. Verscheen niet in de lijst met certificaten
3. Veel sites bekeken: de meest bruikbare bleek http://www.ed.ac.uk/schoo...oam/eduroam-nokia-symbian
4. Onderaan deze site staan certificaten. Van het certificaat op de Mac wist ik dat ik een TERENA SSL CA (DER formaat) nodig had. Geloof me, ik had geen idee waar dit voor staat. Maar deze van de Engelse site gedownload en opgeslagen op de Nokia.
5. Alle stappen op de site gevolgd, daarbij het TERENA certificaat gebruikt
6. En het werkt!!
Bovenstaand is slechts een korte beschrijving van wat ik heb aangeprutst. Maar de sleutel is dus wel dat je, bijvoorbeeld dmv een laptop, erachter komt welk type certificaat je gebruikt.
Het is alsof de duvel d'r mee speelt, zou mijn moeder zeggen
.
Nu heb ik ook gedonder met m'n 808!
Weten jullie nog dat ik een tijdje terug een screenshot liet zien van een 'onbekend' netwerk-verbindingsicoon in mijn balk bovenin? Dat blijkt, ben ik nu achtergekomen, het teken voor 'gsm only'. Met andere woorden, geen 3G, maar 2G dekking.
Waarom kwam ik daar achter? Wel, sinds enkele dagen heeft hij moeite (als in: het lukt niet meer) het mobiel internet op te komen. Ik ben nog niet achter het probleem, soms wilde een reboot helpen maar dat doet nu ook niks meer. Sindsdien laat hij een heel raar 3G icoontje zien in mijn scherm, alsof er 3G staat maar dan in Comic Sans MS geschreven (ook dit icoon staat niet in de handleiding (!)).
Ik kan dan in principe niet meer bellen of internetten, maar als ik handmatig naar 2G switch kan ik prima bellen.
Via de Wifi werkt internet nog prima. Mijn toegangspunten en dergelijke zijn allemaal niet gewijzigd, maar ik ben wel sinds kort van BEN naar ZIGGO gewijzigd (laatstgenoemde zit in principe gewoon op Vodafone). Dat heeft ook nog gewoon gewerkt, tot kortgeleden dus.
Binnenkort maar eens een factory reset en reinstall proberen, kijken of dat soelaas biedt.
Nu heb ik ook gedonder met m'n 808!
Weten jullie nog dat ik een tijdje terug een screenshot liet zien van een 'onbekend' netwerk-verbindingsicoon in mijn balk bovenin? Dat blijkt, ben ik nu achtergekomen, het teken voor 'gsm only'. Met andere woorden, geen 3G, maar 2G dekking.
Waarom kwam ik daar achter? Wel, sinds enkele dagen heeft hij moeite (als in: het lukt niet meer) het mobiel internet op te komen. Ik ben nog niet achter het probleem, soms wilde een reboot helpen maar dat doet nu ook niks meer. Sindsdien laat hij een heel raar 3G icoontje zien in mijn scherm, alsof er 3G staat maar dan in Comic Sans MS geschreven (ook dit icoon staat niet in de handleiding (!)).
Ik kan dan in principe niet meer bellen of internetten, maar als ik handmatig naar 2G switch kan ik prima bellen.
Via de Wifi werkt internet nog prima. Mijn toegangspunten en dergelijke zijn allemaal niet gewijzigd, maar ik ben wel sinds kort van BEN naar ZIGGO gewijzigd (laatstgenoemde zit in principe gewoon op Vodafone). Dat heeft ook nog gewoon gewerkt, tot kortgeleden dus.
Binnenkort maar eens een factory reset en reinstall proberen, kijken of dat soelaas biedt.
Het is even een slag in de ruimte, maar je zou het kunnen proberen: wellicht ziet jouw toestel dit als roaming. Omdat je van Vodafone gebruikt maakt via Ziggo. Je zou eens kunnen kijken of roaming uit staat en dit vervolgens aan zetten.
YouTube: Nokia C7: Turn off / on data roaming services (in jouw geval dan aan zetten i.p.v. uit natuurlijk)
YouTube: Nokia C7: Turn off / on data roaming services (in jouw geval dan aan zetten i.p.v. uit natuurlijk)
[ Voor 7% gewijzigd door coenox op 30-01-2014 10:30 ]
Bij de instellingen vermeld hij gewoon netjes het Ziggo Mobiel internet toegangspunt... lijkt me vreemd.coenox schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:29:
Het is even een slag in de ruimte, maar je zou het kunnen proberen: wellicht ziet jouw toestel dit als roaming. Omdat je van Vodafone gebruikt maakt via Ziggo. Je zou eens kunnen kijken of roaming uit staat en dit vervolgens aan zetten.
Ik doe vanavond een backup van contacten en foto's en gewoon een algehele software reset.
Als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.
- edit -
ff geheugenkaart eruit getrokken en maar direct een toestel reset gedaan (factory reset, gegevens verwijderd).
Resultaat: Ik lijkt volledige 3G dekking te hebben (vreemde icoontje is weg) maar de standaard toegangspunten zijn weer 'Vodafone' (live, gprs en streaming) en het Ziggo toegangspunt is weg. Ik kan niet mobiel internetten (connection refused).
Handmatig het Ziggo toegangspunt toegevoegd (volgens instructies op de ziggo site) en nog steeds hetzelfde probleem.. connection refused.
- edit 2 -
All of a sudden heb ik weer verbinding! Nu weet ik niet of het storing bij Vodafone/Ziggo was, of een toestelfout... vanavond maar weer al mijn contacten terugzetten.
[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-01-2014 13:09 ]
Zo een ebay hardcase om mn 808 een beetje te beschermen en een Samsung 64GB MicroSDXC kaart erin en ik ben een tevreden gebruiker 
nee ik heb geen aandelen bij die jongen
nee ik heb geen aandelen bij die jongen
De 808 gaat morgen naar een care point, ben er nou klaar mee.
Als vervanger heb ik al mijn diensten (mail, spotify, whatsapp e.d.) maar op de iPhone 4S van mijn werk gebruiken, weet niet wat ik daar nu van moet vinden
. Ga mijn camera wel missen!
Als vervanger heb ik al mijn diensten (mail, spotify, whatsapp e.d.) maar op de iPhone 4S van mijn werk gebruiken, weet niet wat ik daar nu van moet vinden
Heb je nog naar je roaming instelling gekeken? Instellingen -> Connectiviteit -> Instellingen -> Mobiele-datavrbr. toestaan: Overal.
Bij mij gaat het ook niet lekker: Live mail via MfE krijg ik niet meer aan de praat en nu ontvang ik ook geen gmail meer...
Bij mij gaat het ook niet lekker: Live mail via MfE krijg ik niet meer aan de praat en nu ontvang ik ook geen gmail meer...
Na de reset heb ik software uit half 2012, en hij beweert ook glashard dat er geen updates beschikbaar zijn.coenox schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:22:
Heb je nog naar je roaming instelling gekeken? Instellingen -> Connectiviteit -> Instellingen -> Mobiele-datavrbr. toestaan: Overal.
Dankuwel Nokia
Verwijderd
Installeer eens een customized firmware... Die van Delight is goed aan te raden, denk dat al je problemen dan opgelost zijn..
http://n8delight.blogspot.nl
http://n8delight.blogspot.nl
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 21:21 . Reden: Website toegevoegd ]
Ik ben bijna bang dat het probleem bij mij daardoor is ontstaan. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn @live.com account meer aan de praat. Niet via een gewone hotmail account en niet via Mail for exchange. Ik heb sinds kort Delight 1.3.
Omdat ik al niet meer zo blij was met Google en die bovendien helemaal gestopt zijn met MfE, heb ik mijn agenda en contacten in outlook.com. Ook handig omdat ik nog een Lumia 800 en een Lumia 620 heb. Maar nu kan ik daar dus via mijn 808 niet meer bij. Ik heb enorm mijn best gedaan om mijn 808 ook voor dagelijks gebruik te kunnen blijven gebruiken, maar dit is toch wel een behoorlijke domper.
<edit>
Symbian dwingt je tot creativiteit en het is dan ook weer leuk als het lukt. In mijn pogingen onafhankelijker te worden van Google, Microsoft, etc had ik vorig jaar als eens een account genomen bij Memotoo.com. Deze synchroniseert mijn agenda en adressen van Outlook. Via de syncml app van de Nokia kan ik nu die agenda en contacten synchroniseren. Werkt goed, Wordt weer een beetje blij, nu de 808 weer naar mijn zin inrichten. Had hem gereset, etc.
</edit>
Omdat ik al niet meer zo blij was met Google en die bovendien helemaal gestopt zijn met MfE, heb ik mijn agenda en contacten in outlook.com. Ook handig omdat ik nog een Lumia 800 en een Lumia 620 heb. Maar nu kan ik daar dus via mijn 808 niet meer bij. Ik heb enorm mijn best gedaan om mijn 808 ook voor dagelijks gebruik te kunnen blijven gebruiken, maar dit is toch wel een behoorlijke domper.
<edit>
Symbian dwingt je tot creativiteit en het is dan ook weer leuk als het lukt. In mijn pogingen onafhankelijker te worden van Google, Microsoft, etc had ik vorig jaar als eens een account genomen bij Memotoo.com. Deze synchroniseert mijn agenda en adressen van Outlook. Via de syncml app van de Nokia kan ik nu die agenda en contacten synchroniseren. Werkt goed, Wordt weer een beetje blij, nu de 808 weer naar mijn zin inrichten. Had hem gereset, etc.
</edit>
[ Voor 27% gewijzigd door coenox op 31-01-2014 11:27 ]
Verwijderd
Denk niet dat dit alleen aan Delight 1.3 ligt, http://www.allaboutsymbia...thing_to_break_Micros.phpcoenox schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:53:
Ik ben bijna bang dat het probleem bij mij daardoor is ontstaan. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn @live.com account meer aan de praat. Niet via een gewone hotmail account en niet via Mail for exchange. Ik heb sinds kort Delight 1.3.
<edit>
</edit>
Bij de een werkt het wel, bij de ander weer niet...
Ik bedenk met net iets belangrijks bij het lezen van dit nieuwsbericht op AAS:coenox schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:53:
<edit>
</edit>
http://www.allaboutsymbia...thing_to_break_Micros.php
Een week geleden o.i.d. gaf mijn 808 aan dat het certificaat voor deze dienst was gewijzigd naar een onbekend certificaat, en of ik het toch wilde accepteren.
Dit heb ik gedaan, en mijn mail is blijven werken (tot ik mijn eigen issues kreeg met mijn 3G toegang dan toch).
Dit lijkt te kloppen met wat ik op die link lees... misschien dat je iets aan deze info hebt.
OK... waarschijnlijk is dit dus precies mijn probleem omdat Delight gebruikers niet de mogelijkheid kregen om het nieuwe certificaat te downloaden. In ieder geval een geruststelling dat ik nu weet wat het is. Eens kijken of ik het ergens kan sideloaden. Veel dank!
Verwijderd
De link welke zowel HTT-Thalan en ik al neerzette heeft erg veel reacties waarin sideloads staan... Ongetwijfeld dat er eentje van moet werken. In de Delight 1.4 zit het certificaat er weer standaard in..
Eaukay, ik denk dat ik binnenkort ex-Nokia klant ben.
De wijze mensen bij wat voorheen mijn favoriete telefoon-fabrikant was hebben blijkbaar (wist ik niet, kom ik net achter in de stad) alle service / care points teruggetrokken c.q. gesloten. Even bij diverse andere telefoonwinkels informeren leert mij dat mijn enige optie is om het ding op te laten sturen naar Polen, terwijl ik niet eens weet of dat wel nodig is!
M.a.w., koop geen Nokia meer, want als er wat mee mis is ben je de sjaak. Erg jammer dat ik hier als jarenlange (10+ jaar) trouwe klant op deze manier tegenaan moet lopen.
De wijze mensen bij wat voorheen mijn favoriete telefoon-fabrikant was hebben blijkbaar (wist ik niet, kom ik net achter in de stad) alle service / care points teruggetrokken c.q. gesloten. Even bij diverse andere telefoonwinkels informeren leert mij dat mijn enige optie is om het ding op te laten sturen naar Polen, terwijl ik niet eens weet of dat wel nodig is!
M.a.w., koop geen Nokia meer, want als er wat mee mis is ben je de sjaak. Erg jammer dat ik hier als jarenlange (10+ jaar) trouwe klant op deze manier tegenaan moet lopen.