Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Weer 2 nieuwe updates ;)
Nokia Muziek (2.1MB) -> Beluister, ontdek en download nieuwe muziek.
Oplossing voor berichten (311KB) -> Belangrijke oplossingen voor bekende (?) problemen met berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 17:44
Wel leuk die updates, maar ik had ze eerlijk gezegd niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Alternative schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:08:
Weer 2 nieuwe updates ;)
Nokia Muziek (2.1MB) -> Beluister, ontdek en download nieuwe muziek.
Oplossing voor berichten (311KB) -> Belangrijke oplossingen voor bekende (?) problemen met berichten.
Berichten stuurde soms dubbele smsjes, of er bleef wel ns iets hangen in de outbox wat niet meer weg kon. Verder vast nog wel meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Email en Kalender update moet er ook nog aan zitten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
xabre16v schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:25:
Email en Kalender update moet er ook nog aan zitten komen.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Oh ja. Had ik bij nader inzien wel gezien, maar had ik kennelijk even verdrongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Het Samsung geheugenkaartje dat ik gisteren gekocht heb blijkt een variant te zijn die UHS-I heet: (MicroSDHC 32GB) Ultra High Speed Performance, snelheid tot 48MB/seconde. Kan de Nokia 808 daar ook mee overweg denken jullie?

Had eigenlijk het kaartje zonder die toevoeging UHS-I gekocht, maar kreeg in plaats daarvan deze opgestuurd.

Volgens de specs is het een SD3.0 Standaard, Klasse 10 (SD2.0 compatible) Geen idee of dit nog van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
choogen schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:46:
Het Samsung geheugenkaartje dat ik gisteren gekocht heb blijkt een variant te zijn die UHS-I heet: (MicroSDHC 32GB) Ultra High Speed Performance, snelheid tot 48MB/seconde. Kan de Nokia 808 daar ook mee overweg denken jullie?

Had eigenlijk het kaartje zonder die toevoeging UHS-I gekocht, maar kreeg in plaats daarvan deze opgestuurd.

Volgens de specs is het een SD3.0 Standaard, Klasse 10 (SD2.0 compatible) Geen idee of dit nog van belang is.
Zelf heb ik een 32gb class-10-kaartje in mijn 808 zitten, werkt prima, snelheid wordt optimaal gebruikt :) Die van mij is wel van Sandisk, niet van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
hallo,
Ik zoek een app, maar weet niet meer hoe hij heet. Vroeger zat ie in beta labs, maar daar zie ik hem nu niet meer.
Hij leek op situations maar bekeek je gedrag vor 2 weken op basis van gps en tijd en profielen en dergelijke. Hoe langer je de app hebt draaien hoe meer hij automatisch van profiel e.d. gaat wisselen.
Weet iemand wat ik bedoen en hoe hij heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 23:22
liffey schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:58:
hallo,
Ik zoek een app, maar weet niet meer hoe hij heet. Vroeger zat ie in beta labs, maar daar zie ik hem nu niet meer.
Hij leek op situations maar bekeek je gedrag vor 2 weken op basis van gps en tijd en profielen en dergelijke. Hoe langer je de app hebt draaien hoe meer hij automatisch van profiel e.d. gaat wisselen.
Weet iemand wat ik bedoen en hoe hij heet?
Nokia Bots? http://betalabs.nokia.com/trials/nokia-bots

YouTube: Nokia Bots - Experimental application at Nokia Beta Labs

[ Voor 10% gewijzigd door qu63 op 25-05-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dat was hem ja, is blijkbaar nooit verder ontwikkeld.
Alleen voor n97 beschikbaar...

thx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Er is me iets raars opgevallen mbt tot de camera: normaal gesproken kun in de instellingen van de camera app bepalen op welke drive je foto's moeten worden opgeslagen (intern geheugen of geheugenkaart).

Wanneer je echter de app 'Camera Pro' installeert, dan verdwijnt de mogelijkheid om via de reguliere camera te wijzigen waar je foto's moeten worden heengeschreven. Je kunt dan alleen nog wijzigingen aanbrengen voor Raster, Camerageluid, Videostabilisatie, Hulplamp en Vergrendeling. Meer opties zijn er niet.

Best irritant dat een app als Camera Pro inbreekt in het reguliere camera-menu. De opslaglocatie wijzigen kan nu kennelijk alleen nog wanneer je Camera Pro opstart...

(Ik werk voorlopig nog met FP1, misschien dat het bij FP2 anders gaat).

Ik heb me vergist: de optie 'Gebruikt geheugen' verschijnt wel degelijk in je camera-menu, maar alleen wanneer er een geheugenkaartje aanwezig is in de telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door choogen op 26-05-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Klopt het dat Swype van BetaLabs nog steeds niet functioneert onder Belle FP2?
(Onder FP1 doet 'ie het namelijk wél)

Tweede vraag: Blokkeert het toetsenbord van FP2 het zicht op de lopende conversatie in WhatsApp?

[ Voor 29% gewijzigd door choogen op 28-05-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Vraag 1: Ja, dat klopt ( helaas)
Vraag 2: Bij mij niet, maar misschien in combinatie met Swype wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
choogen schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:41:
Klopt het dat Swype van BetaLabs nog steeds niet functioneert onder Belle FP2?
(Onder FP1 doet 'ie het namelijk wél)

Tweede vraag: Blokkeert het toetsenbord van FP2 het zicht op de lopende conversatie in WhatsApp?
Het toetsenbord neemt redelijk wat ruimte in beslag, plus 2 á 3 regels aan invoerruimte en daarboven ook nog de typhulp die denkt te weten wat je wilt gaan zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Gebruikt er hier iemand een carkit met zijn 808? Ik vermoed een 'bug' te hebben gevonden waarbij de AUX jack niet werkt als hij via bluetooth met een carkit is verbonden. Ik gebruik deze wel eens tegelijkertijd wanneer ik spotify danwel navigatie aan heb staan, deze laat ik dan via de speakers van de auto lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:44:
Gebruikt er hier iemand een carkit met zijn 808? Ik vermoed een 'bug' te hebben gevonden waarbij de AUX jack niet werkt als hij via bluetooth met een carkit is verbonden. Ik gebruik deze wel eens tegelijkertijd wanneer ik spotify danwel navigatie aan heb staan, deze laat ik dan via de speakers van de auto lopen.
Je 'standaard'-output zou volgens mij ook niet moeten werken als je bluetooth-output gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Xmasjos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Je 'standaard'-output zou volgens mij ook niet moeten werken als je bluetooth-output gebruikt?
Weenie, het is hit and miss hier :P. Soms werkt het prima.

Nog eens wat anders: Ik ben wars van die stomme 'in-ear' headsets (valt er steeds uit en gaat irriteren) maar de 'oude' headset van mijn N8 / 5800 had een 'tussenstuk' waar je vervolgens eigen oordopjes naar keuze in kon steken. Als ik die echter op de 808 gebruik is het geluid echt bagger (o.a. totaal geen lage tonen). Alleen de meegeleverde in-ear dingen klinken goed maar die vind ik dus echt k*t om te gebruiken.

Weet iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Weenie, het is hit and miss hier :P. Soms werkt het prima.

Nog eens wat anders: Ik ben wars van die stomme 'in-ear' headsets (valt er steeds uit en gaat irriteren) maar de 'oude' headset van mijn N8 / 5800 had een 'tussenstuk' waar je vervolgens eigen oordopjes naar keuze in kon steken. Als ik die echter op de 808 gebruik is het geluid echt bagger (o.a. totaal geen lage tonen). Alleen de meegeleverde in-ear dingen klinken goed maar die vind ik dus echt k*t om te gebruiken.

Weet iemand een andere oplossing?
Zo'n tussenstuk/afstandsbediening veranderd niets aan je geluid geloof ik, dus je zal het toch echt in die doppen moeken moeten zoeken. Ik gebruik de afstandsbediening van m'n N95 8GB samen met de doppen van de 808, werkt prima! Ze zitten goed en hebben goed geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Hmm, eigenlijk vond ik de oude SkyDrive een stuk makkelijker! Meteen na het maken van de foto werd deze geupload, nu moet ik handmatig laten verversen (duurt een tijdje) en dan pas gaat ie uploaden..

En de eerste keer ging ie álle foto's opnieuw uploaden.. Gelukkig kon ik filteren op foto's met _01.jpg een t einde, maar toch.. Redelijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
qu63 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:29:
[...]

Hmm, eigenlijk vond ik de oude SkyDrive een stuk makkelijker! Meteen na het maken van de foto werd deze geupload, nu moet ik handmatig laten verversen (duurt een tijdje) en dan pas gaat ie uploaden..

En de eerste keer ging ie álle foto's opnieuw uploaden.. Gelukkig kon ik filteren op foto's met _01.jpg een t einde, maar toch.. Redelijk irritant!
Ik heb daarom geen update gedaan. Deze versie is online volgens mij nog wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:03:
[...]

Ik heb daarom geen update gedaan. Deze versie is online volgens mij nog wel te vinden.
Thanks, heb em weer gedowngrade via deze link: http://www.mediafire.com/download.php?6fkgs51a53fshs2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Mooi. Kan zelf ook niet zonder de automatische upload. Dit weekend een motorweekend gehad in Duitsland en veel foto's gemaakt. Kwam thuis, spullen uitpakken en wat eten. En daarna relaxed de foto's op de iPad bekeken die toen al ongemerkt via Wifi op Skydrive waren gezet. Ik vind het top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:23:
[...]

Mooi. Kan zelf ook niet zonder de automatische upload. Dit weekend een motorweekend gehad in Duitsland en veel foto's gemaakt. Kwam thuis, spullen uitpakken en wat eten. En daarna relaxed de foto's op de iPad bekeken die toen al ongemerkt via Wifi op Skydrive waren gezet. Ik vind het top.
Precies!

Ik zet em vaak ook aan via t 3G-netwerk, die 2GB die ik per maand mag verbruiken is ruim voldoende daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
ey dankje man!
Was me hier ook over aan het irriteren :)

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En op deze website:

http://www.zedge.net/ringtones/

kun je totaal vrijblijvend en kosteloos (ook zonder meuk of malware) toffe ringtones krijgen.
Gezien de kwaliteit van het geluid en het volume van dit toestel kun je er van alles op zetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Tjeempie. Zedge.net bestaat nog. Is toch al behoorlijk oud. Herontdekking voor mij. Leuk!

Ik heb al jaren (ik ben al heel oud en stam nog uit de tijd dat van de Palm PDA..... :+ ) last van keuzestress. Ook nu. Wissel regelmatig tussen de 808, mijn Lumia 800 en de iPhone 4s van mijn werk. De 808 is natuurlijk mijn favoriet voor het maken van foto's en video en ook voor het beluisteren van muziek en podcasts. De reden voor het wisselen is dat de andere twee toch wat makkelijker zijn als het gaat om social media (Facebook, Twitter, Yammer, Tumblr) en bepaalde productieve apps (Evernote, Toodledo). Het gaat allemaal wel, maar net wat lastiger. Is natuurlijk een bekend fenomeen, maar maakt dat ik vaak doordeweeks een ander toestel gebruik en in het weekend de 808. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is. Gebruiken jullie de 808 dedicated (ook voor agenda, social media, etc) of wisselen jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb een Wildfire S van mijn werk ivm o.a. de Apps die wij gebruiken en omdat daar ook de bedrijfssimkaart in zit (ik ben prive met mijn eigen toestel, de 808).

O.a. flitsmeister, MangoApps, Probox etc zitten niet op de Nokia Appstore helaas.

Ik vind het op álle fronten een baggertoestel. Looks, feel (vervelende vorm), OS, snelheid van werken, responsiviteit, intern geheugen, batterijduur en ga zo maar door :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb 1 simkaart van mijn werk en die hoort eigenlijk in de iPhone. Maar die zit toch vaak in de Nokia. Bij ons is er ook een mogelijkheid voor een Galaxy S3 te gaan. Mijn vrouw heeft die nu ook. Mijn eerste reactie was 'wow, wat werkt dat soepel'. Mooi groot scherm en best prima foto's. Maar vervolgens had ze een probleem en mocht ik Android gaan graven. Kostte me veel moeite en ik vond het eigenlijk een rommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:13:
Tjeempie. Zedge.net bestaat nog. Is toch al behoorlijk oud. Herontdekking voor mij. Leuk!

Ik heb al jaren (ik ben al heel oud en stam nog uit de tijd dat van de Palm PDA..... :+ ) last van keuzestress. Ook nu. Wissel regelmatig tussen de 808, mijn Lumia 800 en de iPhone 4s van mijn werk. De 808 is natuurlijk mijn favoriet voor het maken van foto's en video en ook voor het beluisteren van muziek en podcasts. De reden voor het wisselen is dat de andere twee toch wat makkelijker zijn als het gaat om social media (Facebook, Twitter, Yammer, Tumblr) en bepaalde productieve apps (Evernote, Toodledo). Het gaat allemaal wel, maar net wat lastiger. Is natuurlijk een bekend fenomeen, maar maakt dat ik vaak doordeweeks een ander toestel gebruik en in het weekend de 808. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is. Gebruiken jullie de 808 dedicated (ook voor agenda, social media, etc) of wisselen jullie ook?
Ik wissel alleen mijn 808 in voor mij Galaxy Tab2 10.1 in bed ;)

Social media doe ik onderweg allemaal via Gravity. Als ik niet onderweg ben doe ik dat gewoon via de sites zelf. Productief ben ik niet (:D), maar heb wel Evernote op m'n devices staan.

Die tablet is vooral makkelijker om wat te surfen in bed of nog een filmpje te kijken voor t slapen. En ondertussen twitter ik door via mn 808 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
qu63 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:10:
[...]

Productief ben ik niet (:D), maar heb wel Evernote op m'n devices staan.
Gebruik je Notekeeper op je 808? Ik heb soms moeite met het openen van attachments. Wat zijn jou ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 05-06-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:29:
[...]

Gebruik je Notekeeper op je 808? Ik heb soms moeite met het openen van attachments. Wat zijn jou ervaringen?
Hmm, ik dacht dat ik t er op had staan, maar blijkbaar niet meer.. Zo vaak gebruik ik het dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos

Alleen een 808 in mijn assortiment van gebruikte toestellen (ik heb mijn E7 nog liggen, werkt ook prima, maar die camera is zo triest dat ik niet meer met dat toestel durf te lopen...). Wel een SIII in handen gehad (evenals vele andere android-toestellen), ook de iPhone 4s, 5, maar interesseert me allemaal echt helemaal niets vergeleken met Symbian. iPhone kan ik niets mee, Android klopt niets van (alle dingen zijn verkeerd benoemd of op de verkeerde plek gezet, volledig onlogisch) en kan ik naar verhouding niet zoveel mee. Daarbij moet ik voor de meeste standaard-dingen apps installeren, ipv dat het gewoon sws al werkt ;-)
Ohja, dan de camera natuurlijk nog, waar ik ook vanalles in tweak (custom settings als ik tijd heb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Gebruiken jullie de 808 dedicated (ook voor agenda, social media, etc) of wisselen jullie ook?
Ik wissel niet, 808 is primary phone en voldoet voor mij prima.

Voor social media gebruik ik:
Facebook: fmobi een erg complete app vind ik
Voor twitter gebruik ik: DTrack een geinige app, met geheel eigen layout, ik vind het plezierig.
Agenda vind ik prima werken. Synchroniseer via excange met mijn hotmail account en daarmee ook goed via de pc te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand wat het probleem is vaak met de dataverbinding? Als ik Web of Email start krijg ik de popup melding 'Geen verbindingen beschikbaar' dit terwijl Opera of Whatsapp het wel gewoon doen of andere apps van derden. Wifi uit en aan fixt hebt probleem even maar blijft irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

http://nutech.nl/mobiel/3...ft-10x-optische-zoom.html

_O-

Is dit nou hét antwoord van de concurrentie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Daar wil je toch echt niet mee in je broekzak lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
xabre16v schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:24:
[...]

Daar wil je toch echt niet mee in je broekzak lopen.
Hahahaha. Ik hoor het mijn vrouw al zeggen, Heb jij je Samsung in je broekzak of ben je gewoon blij me te zien
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Hahahaha. Ik hoor het mijn vrouw al zeggen, Heb jij je Samsung in je broekzak of ben je gewoon blij me te zien
>:)
En dat je dan moet zeggen dat het je Samsung is! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Help een 808 gebruiker en stem: http://canon.nrc.nl/Picture/view/717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Gave foto, met de 808 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb op mijn toestellen normaal gesproken een paar albums (gezin, motor, etc) met foto's die ik af en toe aan anderen wil laten zien. De N8 had ook deze mogelijkheden, de 808 - als ultieme camphone - gek genoeg niet. Onbegrijpelijk. De methode met tags is raar en werkt niet. Ik heb nog geen andere oplossing kunnen vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:01:
Ik heb op mijn toestellen normaal gesproken een paar albums (gezin, motor, etc) met foto's die ik af en toe aan anderen wil laten zien. De N8 had ook deze mogelijkheden, de 808 - als ultieme camphone - gek genoeg niet. Onbegrijpelijk. De methode met tags is raar en werkt niet. Ik heb nog geen andere oplossing kunnen vinden. Iemand?
Er zijn alleen nog maar 'tags' sinds Belle fp2 dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen wel hoopt dat Nokia eens met een update hiervoor komt. Het zou in ieder geval alweer een hele verbetering zijn voor de 808 (en alle andere FP2 toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat iedereen wel hoopt dat Nokia eens met een update hiervoor komt. Het zou in ieder geval alweer een hele verbetering zijn voor de 808 (en alle andere FP2 toestellen).
Het frustrerende is, dat het er gewoon is. Waarom kan het op de N8 wel en op de 808 niet? Misschien is er een op de N8 gebaseerde CFW die het wel doet, maar dit vind ik nogal rigoreus.

<edit>
LCG Photobook schijnt een oplossing te zijn. Kent iemand dit programma?
</edit>

[ Voor 8% gewijzigd door coenox op 25-06-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Het frustrerende is, dat het er gewoon is. Waarom kan het op de N8 wel en op de 808 niet? Misschien is er een op de N8 gebaseerde CFW die het wel doet, maar dit vind ik nogal rigoreus.

<edit>
LCG Photobook schijnt een oplossing te zijn. Kent iemand dit programma?
</edit>
Helaas zijn er veel cfw op de markt, en allemaal dezelfde gallery als de standaard in de 808. LCG photobook ken ik nog niet... Zal er dit weekend eens mee spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heb nu even kort met LCG Photobook gespeeld. Hierin kun je inderdaad albums maken, maar ik ben nog niet enthousiast over het gebruikgemak en de UI. Beetje old school symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 tellen gespeeld met photobook, maar wat is dat idd een traag en oud programma. Voor mij in ieder geval helemaal niks. Gelijk weer verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 13:20

gnoptri

True story

De enige oplossing die ik ben tegengekomen (behalve dat brakke LGC Photobook) is Photo-Browser 2.04. Leuke 3D effectjes, albumweergave. Minpuntje is dat het niet al te smooth loopt, en het inzoomen op high quality foto's is korreliger dan de stock gallery app...
Heb wel een custom rom waardoor ik de unsigned versie heb...

Voor de snelheid gebruik ik dus gewoon de gewone gallery, en als ik iemand een album wil laten zien, gebruik ik Photo-Browser...

[ Voor 7% gewijzigd door gnoptri op 03-07-2013 11:47 ]

In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
gnoptri schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:42:
[...]

De enige oplossing die ik ben tegengekomen (behalve dat brakke LGC Photobook) is Photo-Browser 2.04. Leuke 3D effectjes, albumweergave. Minpuntje is dat het niet al te smooth loopt, en het inzoomen op high quality foto's is korreliger dan de stock gallery app...
Heb wel een custom rom waardoor ik de unsigned versie heb...

Voor de snelheid gebruik ik dus gewoon de gewone gallery, en als ik iemand een album wil laten zien, gebruik ik Photo-Browser...
OK, dank je. Ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Interessant weetje:
in het camera-menu van de 808 bestaat er in de creatieve modus linksonder een icoontje dat ND heet, dat wil zeggen: ND-filter aan/uit/automatisch. Op de volgende website wordt kort uitgelegd welke speciale effecten je er mee kan bereiken (icm een lage ISO):

http://nokiaphonephoto.bl...-photography-tip-how.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
choogen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:36:
Interessant weetje:
in het camera-menu van 808 bestaat er in de creatieve modus linksonder een icoontje dat ND heet, dat wil zeggen: ND-filter aan/uit/automatisch. Op de volgende website wordt kort uitgelegd welke speciale effecten je er mee kan bereiken (icm een lage ISO):

http://nokiaphonephoto.bl...-photography-tip-how.html
Goeie tip. Dank. In de vakantie maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Ondertussen heb ik mijn telefoon al een keer of 15 laten vallen, maar gisteren was er dan toch eindelijk schade op een vervelende plek.. Ik heb nu linksbovenin (nét boven het touch-gedeelte van mijn scherm) een hap uit het glas en een barst die (door de N van Nokia) doorloopt naar de speaker.
Maar gelukkig is de barst niet scherp en is ie al uitgescheurd :).

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van zo'n scherm en wat de kosten eventueel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen ervaring mee, wel een video hoe het moet en het goedkoopste screen wat ik op ebay kon vinden ;)

YouTube: Nokia 808 PureView Digitizer & Display Replacement

http://www.ebay.nl/itm/111045536086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
xabre16v schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:30:
Geen ervaring mee, wel een video hoe het moet en het goedkoopste screen wat ik op ebay kon vinden ;)

YouTube: Nokia 808 PureView Digitizer & Display Replacement

http://www.ebay.nl/itm/111045536086
Damn, das nog een prijzig schermpje!
Eerst maar eens kijken hoe vervelend ik t ga vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor wie er nog eentje zoekt, zwarte 808 PureView nu 185 euro (gratis verzenden) in de Coolblue Marktplaats-uitverkoop van demo-exemplaren:
http://link.marktplaats.nl/699821150

Weet natuurlijk niet, of hij er nog is, advertentie had zonet al 150 hits ;)

Edit 16.45 uur: Hoor net, dat hij helaas al weg is.

[ Voor 9% gewijzigd door Marly op 23-07-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Da's niet duur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Marly schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:15:
Voor wie er nog eentje zoekt, zwarte 808 PureView nu 185 euro (gratis verzenden) in de Coolblue Marktplaats-uitverkoop van demo-exemplaren:
http://link.marktplaats.nl/699821150

Weet natuurlijk niet, of hij er nog is, advertentie had zonet al 150 hits ;)

Edit 16.45 uur: Hoor net, dat hij helaas al weg is.
Dat zou een beter alternatief zijn geweest voor die krassen in mijn scherm, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Nokia Weer geeft normaal gesproken een weersvoorspelling van vijf dagen. Sinds vandaag lukt het niet meer om vijf dagen vooruit te zien: ik krijg de eerste 4 dagen te zien, maar de ruimte voor de vijfde dag is leeg, met alleen de tekst: Geen nieuwe voorspelling beschikbaar.

Zijn er meer gebruikers die dit probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Ja hier werkt Nokia Weather ook niet meer. Wellicht een tijdelijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
choogen schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:07:
Nokia Weer geeft normaal gesproken een weersvoorspelling van vijf dagen. Sinds vandaag lukt het niet meer om vijf dagen vooruit te zien: ik krijg de eerste 4 dagen te zien, maar de ruimte voor de vijfde dag is leeg, met alleen de tekst: Geen nieuwe voorspelling beschikbaar.

Zijn er meer gebruikers die dit probleem ervaren?
Jup, hier ook. Nu moet ik naar buiten kijken hoe t weer is! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Op mijn oude Nokia toestel (de N8) is de weer-app er trouwens ook mee opgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Lang leve de qoo widgets :P heb twee keer de qooWeather widget op het homescreen staan: huidige weer en een voorspelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
De weer app werkt opnieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Een leuke site om even te kijken: http://www.wilderness-eff...ildgb2013.php?WEBYEP_DI=9

Een kennis die van extreme hardlopen wees me hier op. Het gaat om een blog van Jolanda Linschooten. Zij doet aan extreme hardlopen, 2000 kilometer door de UK (60 - 80 km per dag). Voor fotografie en als backup navigatie heeft een een 808 Pureview bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Stond zij niet laatst in de krant? Ging over ultra rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Bij mij alleen de widget, soms..

Merk nu pas hoe vaak ik er op kijk eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Van de week kreeg een collega van mij het nieuws over Friso via een popup op haar iPhone: kwam uit de nu.nl app als breaking news. Nu wil ik ook graag van dit soort nieuws snel op de hoogte zijn. Kent iemand voor symbian iets vergelijkbaars? Ik heb bovendien nog gezocht naar de Telegraaf app (die was er toch?), kan ik niet meer vinden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:51:
Van de week kreeg een collega van mij het nieuws over Friso via een popup op haar iPhone: kwam uit de nu.nl app als breaking news. Nu wil ik ook graag van dit soort nieuws snel op de hoogte zijn. Kent iemand voor symbian iets vergelijkbaars? Ik heb bovendien nog gezocht naar de Telegraaf app (die was er toch?), kan ik niet meer vinden in de store.
Je kan beter een twitteraccount nemen ;)

Er was wel een manier om zelf een RSS-feed als app weer te laten geven, maar dan heb je nog geen breaking news meldingen helaas..

• GuNNiX
Nokia Weer werkt hier toch ook terug goed in de app. De widget gebruik ik echter niet.

[ Voor 55% gewijzigd door GuNNiX op 15-08-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
qu63 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

Je kan beter een twitteraccount nemen ;)

Er was wel een manier om zelf een RSS-feed als app weer te laten geven, maar dan heb je nog geen breaking news meldingen helaas..
Ik heb een twitteraccount (@coenox), maar daar komt zoveel op binnen dat het weer niet het onderscheid maakt tussen belangrijke en onbelangrijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
coenox schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:51:
CNN heeft een app die ook breaking news weergeeft als popup. Werkt goed op mijn E7, helaas betreft het wel een amerikaanse visie op wat breaking news is.

• coenox
He? Ik heb een update: Fix voor image share. Wist niet dat er iets mee was, maar goed om te weten dat we nog steeds actief updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Het lijkt er op dat we nu ook Instagram (Instagraph) kunnen gebruiken via ons symbian toestel. Misschien zonde van de mooie foto's, maar toch. Zelf nog niet geprobeerd: http://mynokiablog.com/20...ng-to-nokia-bellesymbian/

• qu63
coenox schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:54:
Het lijkt er op dat we nu ook Instagram (Instagraph) kunnen gebruiken via ons symbian toestel. Misschien zonde van de mooie foto's, maar toch. Zelf nog niet geprobeerd: http://mynokiablog.com/20...ng-to-nokia-bellesymbian/
k vind t vooral jammer dat m'n foto's vierkant worden, maar je kan er nog genoeg moois op zetten:
http://instagram.com/p/dcnBI3g6N4/#
http://instagram.com/p/ZONY0ag6CK/#

Eens kijken of ik een trial kan vinden

• coenox
Lees alleen dat het nog niet helemaal top is. Je moet foto's op basis van bestandsnaam selecteren. Dit kan niet uit een album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een verkapte vorm van spam, maar toch..

Een petitie om Symbian geheel opensource te maken en de laatste updates uit te brengen

http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=98067.0

Ikzelf gebruik al jaren Symbian OS en zie graag nieuwe telefoons met dit OS verschijnen. Aangezien dit denkelijk niet gaat gebeuren lijkt het mij wel fijn als er verder ontwikkeld aan de bestaande telefoons. Zelf gebruik is het OS al sinds het PSION tijdperk en ben nu nog steeds een trotse eigenaar van een 808. Nokia heeft de support al laten vallen voor deze telefoons en met Microsoft erbij ziet de toekomst er alleen maar slechter uit.

Daarom lijkt deze optie mij het perfecte idee om het maximale uit deze telefoon te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 10:57 . Reden: Spelfout... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:55:

Nokia heeft de support al laten vallen voor deze telefoons en met Microsoft erbij ziet de toekomst er alleen maar slechter uit.
Lovenswaardig iniatief, daar niet van, maar volgens mij ondersteunt Nokia Symbian nog tot 2016. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nouja, die ondersteuning is niet meer dan zo af en toe een fix als Youtube of Twitter z'n API veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:44:
Nouja, die ondersteuning is niet meer dan zo af en toe een fix als Youtube of Twitter z'n API veranderd.
Klopt, In mei kreeg ik nog een paar updates maar dit is was voor Office, Youtube of iets in die richting. Niets gericht op het OS zelf. Als je al ziet hoe ver ze zijn met de custom firmware's dan zit daar zeker wel een toekomst in. Zelf gebruikte ik eerst firmware versies van "the one" en deze waren snel, uitgekleed en geen rommel. Nu gebruik ik de Belle delight variant. Deze is to nu toe het meest up to date en bevat veel extra's tegenover de originele firmware.
Is het geheel opensource dan moet er nog meer moois haalbaar zijn, en kan zo hopelijk het maximale uit de huidige apparaten worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
xabre16v schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:44:
Precies, de update voor SkyDrive heeft het ook steeds over 'Lumia' ipv 'je telefoon' oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb m'n 808 net verkocht, dag ervoor had ik 'm nog even geflasht met The One 4.2.0 maar die is echt rap, ook iets van 650mb vrij op C. Voelde veel sneller aan dat alle voorgaande versies. Aanrader voor andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
xabre16v schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:10:
Ik heb m'n 808 net verkocht, dag ervoor had ik 'm nog even geflasht met The One 4.2.0 maar die is echt rap, ook iets van 650mb vrij op C. Voelde veel sneller aan dat alle voorgaande versies. Aanrader voor andere mensen.
Heb je een linkje naar The one?
Vind hem niet echt terug.

Ik heb zelf regelmatig problemen met men phone. Begin symbian nu wel stillekes aan beu te worden. In het begin loopt hij als een trein, maar naarmate hij meer gebruikt wordt, wordt hij trager en trager.
Er staat nu ook een custome firmware op, die ging in het begin heel snel, maar is nu ook sloom.

En van de volgende problemen geraak ik maar niet van af:
- lock scherm: blijft het beeld aan, het gaat niet op zwart, enkel op te lossen met een reboot (tot enkele reboots later is het weer van dat).
- geen namen meer bij nummers van de sms, enkel na reboot in orde
- bij het opstarten geeft hij systeem fout aan, en dan is hij heel maar ook heel loom, en wordt warm. op te lossen met een reboot. of batterij eruit.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Die van The One liep ook bij mij wel eens vast na lang gebruik. Ik gebruik echter al maandenlang naar volle tevredenheid die van Huellif: http://forum.dailymobile.net/index.php?topic=82577.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
ok Thanks gnoptri, ik zal deze eens proberen.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Succes! Ik heb de mijne vandaag naar Delight 1.1 geflashed, eens kijken hoe een andere CFW bevalt... gewoon omdat het kan. Maar die van Huellif kan ik iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
me to, ik had de delight 1.0, maar had een upgrade gedaan. Was geen slim plan.

Heb problemen met de The one, Phoenix blijft zeuren dat dp1.0 en dp2.0 niet beschikbaar is, terwijl de flash met delight zonder problemen ging enkele maanden terug.

Delight loopt goed, dus toch eerst de 1.1 proberen met een full install.

Support engineer

• Triss
Mijne is nu ook geflasht naar delight 1.1, werkt beter als de 1.0

Ook nog een tip (naar mezelf), verwijder regelmatig alle berichten. Had er 8000 instaan op een jaar tijd, en dat ding was traag, ontzettend traag. Nu terug zeer snel. oef!
Nu afwachten of de andere problemen ook voorbij zijn.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri

gnoptri

True story

Delight 1.1 reboot regelmatig spontaan bij mij, snel weer terug dus naar Huellif...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben heel naarstig op zoek naar een manier om tomtom routes (itn) of garmin routes om te zetten naar een Nokia Drive formaat. Maar kan er teleurstellend weinig over vinden. Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik heb een klein flash probleempje...
Ik heb per ongeluk een oudere versie erop gezet (dat kan niet...) en nu loopt ie vast op een nokia scherm.
Heeft iemand de firmwarefiles van de allerlaatste versie?
(navifirm is niet meer beschikbaar...)

gefixt.

[ Voor 3% gewijzigd door liffey op 01-10-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
http://www.allaboutsymbia...an_and_Meego_applicat.php

Ongelooflijk, developers mogen vanaf 1 januari geen updates van hun apps of nieuwe apps toevoegen aan de store. Support tot 2016 yeah right, als derden niet eens meer wordt toegestaan iets te ontwikkelen want daar komt het op neer wat mag je dan nog van Nokia verwachten tot 2016. Dit is gewoon devs in de rug steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ja, triest nieuws dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:43
Ja, de invloed van Microsoft wordt reeds merkbaar. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
ff ter info, delight 1.1 werkt zeer prettig bij mij, geen reboots, niks geen problemen.

gsm is nog steeds zeer snel, waarschijlijk ook te danken aan het verwijderen van al de berichten ;)

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zeg lieve mensen, het valt mij op dat ik een netwerk connectivity icoontje heb dat helemaal niet in de handleiding genoemd word. Ik hanteer dus even de manual die je o.a. hier vind:

http://download.fds-ncom....uides/Nokia_808_UG_en.pdf

Je zou het nog kunnen omschrijven als een soort vuurtorentje (of een paar mickey mouse oren, net wat je erin ziet):

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/407801410.jpg

wat betekent dat nou? Is het een type connectie? Is het wat anders? Ik ben hartstikke nieuwsgierig en krijg het niet gevonden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet het tekentje voor wifi scanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:28:
Is dat niet het tekentje voor wifi scanning?
Nope, die staat uit. Zie ook de handleiding, Wifi heeft het gewoon het aloude icoon van een paar boogjes boven elkaar.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste