Misschien heb je hier iets aan? http://www.allaboutsymbia..._35G_connection_issue.php
thx.xabre16v schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:26:
Misschien heb je hier iets aan? http://www.allaboutsymbia..._35G_connection_issue.php
hardware probleem dus...
Van de week maar eens inleveren.
Mijn respect voor de Nokia Symbian toestellen, en met name dit exemplaar is weer gegroeid....
Ik ben weer aan het fröbelen met navigatie op de motor. Dedicated is natuurlijk het best. Ik heb een Garmin 2610. Oerdegelijk en waterdicht. Nadelen: kaarten gaan tot 2610 en dat ding werkt alleen als er stroom op zit. En heeft inmiddels wat meer moeite om satellieten te vinden. Nu heb ik net een een TomTom 825 Go Live gewonnen. Mooi ding en een gegeven paard... Maar nadeel op de motor: ik kan er geen Bluetooth of bedraad headsetje aanhangen. En ik kan een route met maximaal 4 (!) routepunten instellen. Nu zit ik me een beetje te verdiepen in de 808: ik kan een route met maximaal 22 - jawel, tweeëntwintig !- routepunten maken en opslaan. Headsetje geen probleem en ik vermoed dat het clearblack scherm in de zon beter afleesbaar is dan het - overigens veel grotere - scherm van de TomTom. Binnenkort maar eens testen. Iemand ervaring?
Ik ben weer aan het fröbelen met navigatie op de motor. Dedicated is natuurlijk het best. Ik heb een Garmin 2610. Oerdegelijk en waterdicht. Nadelen: kaarten gaan tot 2610 en dat ding werkt alleen als er stroom op zit. En heeft inmiddels wat meer moeite om satellieten te vinden. Nu heb ik net een een TomTom 825 Go Live gewonnen. Mooi ding en een gegeven paard... Maar nadeel op de motor: ik kan er geen Bluetooth of bedraad headsetje aanhangen. En ik kan een route met maximaal 4 (!) routepunten instellen. Nu zit ik me een beetje te verdiepen in de 808: ik kan een route met maximaal 22 - jawel, tweeëntwintig !- routepunten maken en opslaan. Headsetje geen probleem en ik vermoed dat het clearblack scherm in de zon beter afleesbaar is dan het - overigens veel grotere - scherm van de TomTom. Binnenkort maar eens testen. Iemand ervaring?
Als ik jou was zou ik een waterdicht hoesje kopen, maar voor de rest zijn de symbian-toestellen een aanrader voor navigatie, altijd, bijna overalcoenox schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:49:
Mijn respect voor de Nokia Symbian toestellen, en met name dit exemplaar is weer gegroeid....
Ik heb al eens een tasje bij de Halfords gekocht voor mijn N8. Deze is eigenlijk voor de fiets. De wat brakke stuurbevestiging heb ik eraf gehaald en ik heb er een RAM Mount op gemonteerd. Gaat prima. Wat ik wel jammer vind is dat de 808 alleen via usb oplaad. Dit zit minder stevig dan de traditionele oplader. En ik ben wel benieuwd naar de leesbaarheid in de zon. Dat moet met het Clearblack scherm van de 808 toch wel beter zijn dan van de N8.Xmasjos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 02:07:
[...]
Als ik jou was zou ik een waterdicht hoesje kopen, maar voor de rest zijn de symbian-toestellen een aanrader voor navigatie, altijd, bijna overal
Weet iemand trouwens of je ook routes in kunt laden. Vroeger kon je volgens mij met ovi maps een route op de pc maken en die vervolgens op de je telefoon zetten.
<edit> Hmm, geloof dat ik het antwoord zelf al weet. Ik heb net ingelogd bij Nokia Here, de opvolger van Ovi Maps, en ik zie tot mijn verbazing dat de testroutes die ik op mijn telefoon heb gemaakt hier ongemerkt gewoon al staan. Het is bovendien een supersite om een route te maken: mijn huis als begin en eindpunt invoeren en vervolgens tussenpunten aanmaken. Alleen nog snelwegen uit zetten en ik heb een prachtige motorroute. Vervolgens op de 808 naar Maps en de routes synchroniseren. Kind kan de was doen. Veel gebruiksvriendelijke dan Garmin of TomTom. Ik heb het idee dat bijna niemand dit weet/gebruikt. Echt super! </edit>
[ Voor 24% gewijzigd door coenox op 19-03-2013 09:23 ]
Nou dat klopt, je bent de eerste van wie ik dit hoor nu. Zo meteen zelf even uitproberen. 
Laden via USB is volgens mij de standaard geworden nu, regelgeving vanuit EU mbt standaardisatie meende ik.
Laden via USB is volgens mij de standaard geworden nu, regelgeving vanuit EU mbt standaardisatie meende ik.
Inderdaad nooit geweten!! Zou zoiets ook mogelijk zijn voor de N8? Probeer al een hele tijd om een fietsroute te maken (woon-werk) en deze op mijn telefoon te krijgen! De 'gewone' navigatie stuurt me constant over snelwegen (niet er verstandig op de fiets). Het zou makkelijk zijn om een opgeslagen route te kunnen laden!Ik heb al eens een tasje bij de Halfords gekocht voor mijn N8. Deze is eigenlijk voor de fiets. De wat brakke stuurbevestiging heb ik eraf gehaald en ik heb er een RAM Mount op gemonteerd. Gaat prima. Wat ik wel jammer vind is dat de 808 alleen via usb oplaad. Dit zit minder stevig dan de traditionele oplader. En ik ben wel benieuwd naar de leesbaarheid in de zon. Dat moet met het Clearblack scherm van de 808 toch wel beter zijn dan van de N8.
Weet iemand trouwens of je ook routes in kunt laden. Vroeger kon je volgens mij met ovi maps een route op de pc maken en die vervolgens op de je telefoon zetten.
<edit> Hmm, geloof dat ik het antwoord zelf al weet. Ik heb net ingelogd bij Nokia Here, de opvolger van Ovi Maps, en ik zie tot mijn verbazing dat de testroutes die ik op mijn telefoon heb gemaakt hier ongemerkt gewoon al staan. Het is bovendien een supersite om een route te maken: mijn huis als begin en eindpunt invoeren en vervolgens tussenpunten aanmaken. Alleen nog snelwegen uit zetten en ik heb een prachtige motorroute. Vervolgens op de 808 naar Maps en de routes synchroniseren. Kind kan de was doen. Veel gebruiksvriendelijke dan Garmin of TomTom. Ik heb het idee dat bijna niemand dit weet/gebruikt. Echt super! </edit>
Moet geen probleem zijn, zelfde besturingssysteem en zelfde navigatie. Gewoon met je Nokia account inloggen op here.com en je route maken. Je kunt bij opties de snelwegen uitschakelen. De gemaakte routes kun je opslaan bij verzamelingen en vervolgens kun je dit synchroniseren. Ik heb wel 1 bug ontdekt: na het synchroniseren verdwijnen de routes soms van here.com, maar op telefoon blijven ze wel staan. Volgens mij gebeurt dit als ik de route een andere naam heb gegeven op de telefoon. Maar ja, anders heten ze allemaal 'route'. Is ook niet handig.Sonny7 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:54:
[...]
Inderdaad nooit geweten!! Zou zoiets ook mogelijk zijn voor de N8? Probeer al een hele tijd om een fietsroute te maken (woon-werk) en deze op mijn telefoon te krijgen! De 'gewone' navigatie stuurt me constant over snelwegen (niet er verstandig op de fiets). Het zou makkelijk zijn om een opgeslagen route te kunnen laden!
O, ja. Punt van aandacht: als je je niet bij het startpunt van de route bevind, zie je eerste de navigatie naar het startpunt. Pas daarna gaat de route het doen. Op zich handig, maar ik dacht eerst dat ie de route niet goed had ingeladen.
[ Voor 16% gewijzigd door coenox op 19-03-2013 12:37 ]
Beide punten waren me inderdaad ook al opgevallen. Had alleen niet de tijd om te kijken of het ook werkt als ik naar het startpunt loop. Uit jou comment begrijp ik dat de route start zodra je dus bij het startpunt aankomt. Het werkt dus inderdaad op elke symbian^3 telefoon! Echt een hele handige feature waar maar weinig mensen met een symbian telefoon bewust van zijn! Binnenkort maar is uitproberen!coenox schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:29:
[...]
Moet geen probleem zijn, zelfde besturingssysteem en zelfde navigatie. Gewoon met je Nokia account inloggen op here.com en je route maken. Je kunt bij opties de snelwegen uitschakelen. De gemaakte routes kun je opslaan bij verzamelingen en vervolgens kun je dit synchroniseren. Ik heb wel 1 bug ontdekt: na het synchroniseren verdwijnen de routes soms van here.com, maar op telefoon blijven ze wel staan. Volgens mij gebeurt dit als ik de route een andere naam heb gegeven op de telefoon. Maar ja, anders heten ze allemaal 'route'. Is ook niet handig.
O, ja. Punt van aandacht: als je je niet bij het startpunt van de route bevind, zie je eerste de navigatie naar het startpunt. Pas daarna gaat de route het doen. Op zich handig, maar ik dacht eerst dat ie de route niet goed had ingeladen.
Dit betekent dus eigenlijk dat als je een rally oid met routeboek gaat rijden je de route eigenlijk al compleet online kan maken, synchroniseren met je telefoon en dan het routeboek kan weggooien?
Dat is inderdaad mogelijkxabre16v schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
Dit betekent dus eigenlijk dat als je een rally oid met routeboek gaat rijden je de route eigenlijk al compleet online kan maken, synchroniseren met je telefoon en dan het routeboek kan weggooien?
Is het bij zo'n rally niet juist de grap dat je geen gebruik maakt van navigatiesoftware?xabre16v schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
Iemand die het met de 808 meegeleverde polskoord niet gebruikt en evt. van de hand wil doen? Ik had de telefoon in mijn broekzak en trek het koordje net per ongeluk stuk langs een lade in de keuken
.
*volgende keer koordje ook goed wegsteekt
Heb overigens wat toffe games gevonden voor de 808:
http://www.nokiasymbianth...mes-part-1-nokia-hd-games
en via de tekst in het artikel kun je ook nog naar 'part 2' doorklikken. Ze werken niet allemaal (voorzover ik ze geprobeerd heb) omdat sommigen een certificaatfout geven, maar ik heb b.v. The Settlers HD erop staan, the Moron Test (echte aanrader, echt leuk
), Tom Clancy HawX, Asphalt 6, etc. Draaien uiteraard allemaal top
.

*volgende keer koordje ook goed wegsteekt
Heb overigens wat toffe games gevonden voor de 808:
http://www.nokiasymbianth...mes-part-1-nokia-hd-games
en via de tekst in het artikel kun je ook nog naar 'part 2' doorklikken. Ze werken niet allemaal (voorzover ik ze geprobeerd heb) omdat sommigen een certificaatfout geven, maar ik heb b.v. The Settlers HD erop staan, the Moron Test (echte aanrader, echt leuk
[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-03-2013 09:38 ]
Ik wil hem niet kwijt, maar moet los wel te koop zijn ergens toch?
http://www.everydaysource...XSTR2?ni=2&bi=83&mi=24039
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
http://www.everydaysource...XSTR2?ni=2&bi=83&mi=24039
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
[ Voor 33% gewijzigd door coenox op 20-03-2013 09:42 ]
Precies de juiste
Thanks, als reguliere bezoeker van AAS heb ik deze gemist. Mijn 808 is inmiddels opgestuurd voor reparatie. Dus geniet ik nu maar van mijn Nokia 206; old school, maar über cute!xabre16v schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:26:
Vandaag mijn eerste gelukte 34mp foto gemaakt, moest het toestel helemaal stil houden tegen de ruit om een foto te maken van de wasmolen buiten, in een sneeuwbui. De 5mp pureview foto was iets mooier qua kleur, maar op de 34mp kon je dus mega ver inzoomen, tof
.
Die van mij gaat deze week dezelfde kant op.joi-c schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:41:
[...]
Thanks, als reguliere bezoeker van AAS heb ik deze gemist. Mijn 808 is inmiddels opgestuurd voor reparatie. Dus geniet ik nu maar van mijn Nokia 206; old school, maar über cute!
Weet iemand of de 808 ook op 5ghz wifi netwerken werkt?
Ik kan het nergens vinden. De N9 werkt wel op 5ghz alhoewel dit nergens gedocumenteerd staat.
Ik kan het nergens vinden. De N9 werkt wel op 5ghz alhoewel dit nergens gedocumenteerd staat.
Helaas. Ik heb beide frequenties permanent 'hangen' in huis en mijn 808 pikt alleen de 2.4 band op.xabre16v schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:51:
Weet iemand of de 808 ook op 5ghz wifi netwerken werkt?
Ik heb het via Nokia Support online gedaan. Ik kreeg een label die ik op de doos moest plakken. Vervolgens afspraak met UPS maken om het op te laten halen. (kon gelijk dezelfde dag) Ik heb hem vandaag (week na verzenden) terug.
Overigens geen enkel mailtje of iets dergelijks van Nokia. Enige wat ik had was de UPS tracking code waarmee ik kon zien dat het toestel op de plaats van bestemming was afgeleverd. Helemaal geen communicatie (niet over ontvangst/voortgang/reparatie). Ik wist dus ook niet dat het toestel weer onderweg terug was. Ik kan alleen aan de pakbon zien dat ze iets hebben gedaan.
Op de pakbon staat:
Dienst
- Gegevens verwijderd.
- Instellingen ingesteld
- Functietest gemaakt
- Componenten uitgewisseld
- Software-update gemaakt
- Testanruf durchgeführt
Ik heb een kleine verveligheid waar mijn N8 ook al last van had, en dat betreft het simultaan opladen terwijl er een 'zware' app draait zoals navigeren in de auto.
Omdat dit veel stroom kost sluit je voor langere ritten de carcharger aan. Dit werkt prima, maar zodra je het toestel dan uit de auto haal en weer 'gewoon' mobiel gebruikt, trekt hij de accu extra snel leeg, ook al staat hij puur in standby zonder draaiende apps. Alleen een herstart van de telefoon en daaropvolgende een normale oplaadbeurt tot 100% kan dit remedieren.
Iemand een idee hoe ik dit oplos? Is wel irritant om telkens na het navigeren te moeten rebooten :-/.
Omdat dit veel stroom kost sluit je voor langere ritten de carcharger aan. Dit werkt prima, maar zodra je het toestel dan uit de auto haal en weer 'gewoon' mobiel gebruikt, trekt hij de accu extra snel leeg, ook al staat hij puur in standby zonder draaiende apps. Alleen een herstart van de telefoon en daaropvolgende een normale oplaadbeurt tot 100% kan dit remedieren.
Iemand een idee hoe ik dit oplos? Is wel irritant om telkens na het navigeren te moeten rebooten :-/.
Mijn camera wil nu weer regelmatig niet opstarten, of hij start op maar laat de bedieningsknoppen niet zien. Heb dat eerder opgelost door het toestel een harde reset te geven. Maar nu niet zo'n zin in. Kent iemand dit probleem!
Ik zag geen topic staan in telecom providers, en om er nou een speciaal topic voor aan te maken vond ik overdreven. Dus dacht meld het even dat de 808 pureview in de aanbieding is voor 333,-
http://vanvoordeel.nl/aan...indirect=1&utm_source=m4n
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ik heb dit probleem niet. Echter weet ik wel dat de Maps app in de achtergrond kan blijven draaien nadat je genavigeerd hebt. Dit los je op door Appstop te gebruiken, sluit gewoon alle apps na het navigeren met Appstop.HTT-Thalan schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:12:
Ik heb een kleine verveligheid waar mijn N8 ook al last van had, en dat betreft het simultaan opladen terwijl er een 'zware' app draait zoals navigeren in de auto.
Fuckeduck, het bleek nog zo te zijn ookGuNNiX schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:47:
[...]
Ik heb dit probleem niet. Echter weet ik wel dat de Maps app in de achtergrond kan blijven draaien nadat je genavigeerd hebt. Dit los je op door Appstop te gebruiken, sluit gewoon alle apps na het navigeren met Appstop.
Aardige aanbieding, ik ben helaas net te laat...Xentor schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:43:
Ik zag geen topic staan in telecom providers, en om er nou een speciaal topic voor aan te maken vond ik overdreven. Dus dacht meld het even dat de 808 pureview in de aanbieding is voor 333,-
Mocht er iemand nog zoiets tegenkomen dan vind ik posten wel fijn.
Zoek zelf natuurlijk ook, maar google komt steeds met dezelfde grote sites... kieskeurig e.d.
De usb poort van mijn n808 is helaas een beetje kapot, oplaadsnoertje met veel zijwaartse kracht erin gedaan in de auto, laadt nu erg slecht op, ik moet een gewicht op het snoertje leggen. Opgestuurd naar nokia, omdat ik ook steeds reboots had, maar dat wordt nu niet gerepareerd omdat de usb poort dus een beetje kapot is (scheurtje op het moederbord...)
Op zoek naar een nieuwe mobiel dus, geen concurrentie qua camara als ik het zo zie, of zie ik een model over het hoofd? de lumia 920 vervormd de kleuren een beetje teveel vind ik. De iphone is geen optie (gesloten systeem).
Liefst koop ik in een goede aanbieding weer een 808.
[ Voor 34% gewijzigd door liffey op 02-04-2013 18:52 . Reden: info toegevoegd. ]
Nope. Kwa camera is er niets anders. Misschien tweedehands. Die van mijn vrouw was 275,- Ik denk dat dit toestel nieuw schaars gaat worden aangezien de productie is gestopt.liffey schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:20:
[...]
Op zoek naar een nieuwe mobiel dus, geen concurrentie qua camara als ik het zo zie, of zie ik een model over het hoofd? de lumia 920 vervormd de kleuren een beetje teveel vind ik. De iphone is geen optie (gesloten systeem).
Liefst koop ik in een goede aanbieding weer een 808.
Schandalige behandeling van nokia care.liffey schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:20:
[...]
De usb poort van mijn n808 is helaas een beetje kapot, oplaadsnoertje met veel zijwaartse kracht erin gedaan in de auto, laadt nu erg slecht op, ik moet een gewicht op het snoertje leggen. Opgestuurd naar nokia, omdat ik ook steeds reboots had, maar dat wordt nu niet gerepareerd omdat de usb poort dus een beetje kapot is (scheurtje op het moederbord...)
Ze hebben de telefoon onderhanden genomen. Usbpoort van het moederboord afgesloopt en vervolgens geconstateerd dat er een scheurtje in zat...
Telefoon retour gestuurd wegens onrepareerbaar.
Nu niet meer via usb op te laden of synchoniseren....
Lijkt me het tegenovergestelde van Care...
Probeer eens te klagen bij Nokia Nederland, via Twitter of Facebook. Misschien dat dat nog iets uithaalt.liffey schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:03:
[...]
Schandalige behandeling van nokia care.
Ze hebben de telefoon onderhanden genomen. Usbpoort van het moederboord afgesloopt en vervolgens geconstateerd dat er een scheurtje in zat...
Telefoon retour gestuurd wegens onrepareerbaar.
Nu niet meer via usb op te laden of synchoniseren....
Lijkt me het tegenovergestelde van Care...
Ik heb geen zaak zeggen ze...Balen.coenox schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:23:
[...]
Probeer eens te klagen bij Nokia Nederland, via Twitter of Facebook. Misschien dat dat nog iets uithaalt.
Dus maar een nieuwe gekocht, een witte, hopelijk met goed moederbord, vanavond de stad in, eens kijken of ie een beetje stabiel blijft met 3g.
Uiteraard eerst even geflashed met 'the one' 3.4 erop.
Inderdaad balen. Hopelijk meer geluk met je nieuwe. Waarom heb je geflashed? Ik draai nog steeds de origineel firmware, eigenlijk zonder problemen.liffey schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:21:
[...]
Ik heb geen zaak zeggen ze...Balen.
Dus maar een nieuwe gekocht, een witte, hopelijk met goed moederbord, vanavond de stad in, eens kijken of ie een beetje stabiel blijft met 3g.
Uiteraard eerst even geflashed met 'the one' 3.4 erop.
Dan kan ik alle apps installeren die ik download, meer widgets (bijvoorbeeld email klein, dan kan ik op 1 startscherm 1 grote en 2 kleintjes erop zetten) verder zijn alle vooraf geinstalleerde apps die eigenlijk reclame zijn eraf gehaald, geheugen wordt efficienter gebruikt en er is meer intern geheugen op c: beschikbaar, dat komt de soepelheid ten goede.
Verder gewoon omdat het leuk is zo'n getweakte firmware.
Overtuigend... Heb alleen de ervaring met mij XM5800 dat niet alle standaard zaken meer werkten. Zou bijvoorbeeld de kaarten updates niet willen. Misschien onterechte drempelvrees.liffey schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:07:
Dan kan ik alle apps installeren die ik download, meer widgets (bijvoorbeeld email klein, dan kan ik op 1 startscherm 1 grote en 2 kleintjes erop zetten) verder zijn alle vooraf geinstalleerde apps die eigenlijk reclame zijn eraf gehaald, geheugen wordt efficienter gebruikt en er is meer intern geheugen op c: beschikbaar, dat komt de soepelheid ten goede.
Met mijn N97 werkte ook alles gewoon nog, maar dan beter, omdat met een custom rom wel geheugen vrij wascoenox schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:45:
[...]
Overtuigend... Heb alleen de ervaring met mij XM5800 dat niet alle standaard zaken meer werkten. Zou bijvoorbeeld de kaarten updates niet willen. Misschien onterechte drempelvrees.
Die the one versie draait als een zonnetje. Maar als je inmiddels de 1508 heb geinstalleerd dan kan dat niet meer, de the one versie is op basis van 1507.coenox schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:45:
[...]
Overtuigend... Heb alleen de ervaring met mij XM5800 dat niet alle standaard zaken meer werkten. Zou bijvoorbeeld de kaarten updates niet willen. Misschien onterechte drempelvrees.
Ik heb nu ik alles weer geinstalleerd heb nog 476 mb over op c:.
Met mijn nieuwe n808 nog geen enkele probleem gehad mbt vastlopen door slechte 3g.
Mijn oude ook teruggekregen en die doet het zonder 3g ook nog, al is het opladen precair.
Prima mobiel voor erbij, altijd een super camera in huis, ook als ik weg ben (voor de rest van de familie).
En wat is dan je hoofdtoestel?liffey schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:29:
[...]
Prima mobiel voor erbij, altijd een super camera in huis, ook als ik weg ben (voor de rest van de familie).
Z'n nieuwe 808
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Hmm. Zat geloof ik even niet op te letten. Ben zelf nogal een draaikont, heb ook nog een Lumia 800 en een iPhone 4s.
Haha, gewoon de 808 dus.coenox schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:35:
[...]
Hmm. Zat geloof ik even niet op te letten. Ben zelf nogal een draaikont, heb ook nog een Lumia 800 en een iPhone 4s.
De lumia heb ik wel overwogen, maar als ik de kleurvervorming zie van de 920 dan wordt ik daar niet blij van.
Iphone daar heb ik het niet mee. Heb hier wel een 4, maar wordt een beetje mal van de controlebehoefte.
camera en navigatie maakten de keuze voor mij niet moeilijk.
Mijn toestellen zijn goedkoop. Lumia 800 gekregen van Nokia, 808 gewonnen door mijn vrouw, iPhone 4s is van mijn werk. Maar sim zit toch meestal in de 808 en niet alleen vanwege de camera.
Is t iemand al gelukt om de 808 verbinding te laten maken met het Eduroam netwerk? Ik heb deze handleiding gevolgt, maar na 5 minuten verbinding wordt er geen data meer verzonden. Verbinding verbreken en weer aangaan werkt, maar helaas weer voor een minuut of 5..
-edit- Ik studeer zelf aan de HU, maar dat maakt voor de settings niet uit. Heb natuurlijk overal tudelft/uva vervangen door de hu-equivalenten
-edit- Ik studeer zelf aan de HU, maar dat maakt voor de settings niet uit. Heb natuurlijk overal tudelft/uva vervangen door de hu-equivalenten
[ Voor 16% gewijzigd door qu63 op 17-04-2013 15:17 ]
Verwijderd
Voor wat het nog waard is:joi-c schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:47:
[...]
Ik heb het via Nokia Support online gedaan. Ik kreeg een label die ik op de doos moest plakken. Vervolgens afspraak met UPS maken om het op te laten halen. (kon gelijk dezelfde dag) Ik heb hem vandaag (week na verzenden) terug.
Overigens geen enkel mailtje of iets dergelijks van Nokia. Enige wat ik had was de UPS tracking code waarmee ik kon zien dat het toestel op de plaats van bestemming was afgeleverd. Helemaal geen communicatie (niet over ontvangst/voortgang/reparatie). Ik wist dus ook niet dat het toestel weer onderweg terug was. Ik kan alleen aan de pakbon zien dat ze iets hebben gedaan.
Op de pakbon staat:
DienstFoutcode: Eclectrically faulty component (291)
- Gegevens verwijderd.
- Instellingen ingesteld
- Functietest gemaakt
- Componenten uitgewisseld
- Software-update gemaakt
- Testanruf durchgeführt
via de site van Nokia kun je je repair 'volgen', ik heb nu twee keer een repair aangevraagd via de website en dit gaat inderdaad vlekkeloos en snel. Op die site na geeft Nokia geen enkele vorm van communicatie over het verloop.
Meh, vandaag stak er iemand zomaar voor mijn neus over zonder uit te kijken, terwijl ik geen handen aan het stuur had en m'n 808 wel in m'n hand... Nu zijn er gelukkig maar een paar schrammetjes, maar ook een deukje in het scherm (geen barstjes oid, een heel mooi deukje van een uitstekend steentje in het asfalt). Iemand hier ervaring mee, of dit na verloop van tijd een probleem gaat worden?
Nope, heb zelf hetzelfde probleem @ de UT, maar niet op het Saxion. Heeft iets te maken met verschillende instellingen onder water, mn laptop heeft er ook ruzie mee...qu63 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:50:
Is t iemand al gelukt om de 808 verbinding te laten maken met het Eduroam netwerk? Ik heb deze handleiding gevolgt, maar na 5 minuten verbinding wordt er geen data meer verzonden. Verbinding verbreken en weer aangaan werkt, maar helaas weer voor een minuut of 5..
Misschien dat de update die er aan komt iets oplost ?: http://www.noknok.tv/2013...es-wifi-and-video-sharingqu63 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:50:
Ik heb 2 'onderbroken' krassen over mijn scherm lopen, tot nu toe nog geen last van gehad. Je ziet t eigenlijk alleen als het scherm uit isXmasjos schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:06:
Meh, vandaag stak er iemand zomaar voor mijn neus over zonder uit te kijken, terwijl ik geen handen aan het stuur had en m'n 808 wel in m'n hand... Nu zijn er gelukkig maar een paar schrammetjes, maar ook een deukje in het scherm (geen barstjes oid, een heel mooi deukje van een uitstekend steentje in het asfalt). Iemand hier ervaring mee, of dit na verloop van tijd een probleem gaat worden?
Handig.. Je zou denken dat alle Eduroams hetzelfde opgezet zouden zijn, toch?Nope, heb zelf hetzelfde probleem @ de UT, maar niet op het Saxion. Heeft iets te maken met verschillende instellingen onder water, mn laptop heeft er ook ruzie mee...
Niet voa OTA te updaten als ik t goed zie.. Misschien Nokia Suite toch maar weer eens installeren dancoenox schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:24:
[...]
Misschien dat de update die er aan komt iets oplost ?: http://www.noknok.tv/2013...es-wifi-and-video-sharing
Bij mij nog niet binnen, ook niet via Nokia Suitequ63 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:00:
[...]
Niet voa OTA te updaten als ik t goed zie.. Misschien Nokia Suite toch maar weer eens installeren dan
Eigenlijk bedoelde ik meer of het niet na verloop van tijd door gaat scheuren oid, want hoe het eruit ziet etc kan ik zelf wel zienqu63 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:00:
[...]
Ik heb 2 'onderbroken' krassen over mijn scherm lopen, tot nu toe nog geen last van gehad. Je ziet t eigenlijk alleen als het scherm uit isOok qua bediening is er niets aan de hand..
Er zijn bepaalde afspraken ja, maar het certificaat is vrij te kiezen, net als een aantal andere specifieke onderdelen. Als ik op mijn laptop 2 verschillende netwerken aanmaak (1 @ UT en 1 @ sax) gaat het prima.[...]
Handig.. Je zou denken dat alle Eduroams hetzelfde opgezet zouden zijn, toch?
Die updates duren 2-3 weken...[...]
Niet voa OTA te updaten als ik t goed zie.. Misschien Nokia Suite toch maar weer eens installeren dan
Loop nu al minstens 4 maanden met die krassen rond, ze zijn nog niet groter gewordenXmasjos schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:36:
Eigenlijk bedoelde ik meer of het niet na verloop van tijd door gaat scheuren oid, want hoe het eruit ziet etc kan ik zelf wel zienKrassen heb ik geen ervaring mee sinds ik de E7 heb gehad, alhoewel die ook wel iets harder was etc...
Jammer dan dat andere apparaten daar geen last van hebben op dit netwerk. Lijkt toch alsof mijn 808 er alleen problemen mee heeft..Er zijn bepaalde afspraken ja, maar het certificaat is vrij te kiezen, net als een aantal andere specifieke onderdelen. Als ik op mijn laptop 2 verschillende netwerken aanmaak (1 @ UT en 1 @ sax) gaat het prima.
Goed, wachten dan maar..Die updates duren 2-3 weken...
Top, zal het bij mij ook wel goed gaanqu63 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:24:
[...]
Loop nu al minstens 4 maanden met die krassen rond, ze zijn nog niet groter geworden
Velen met android hebben er ook last van, iOS-lui weten niet eens dat het netwerk bestaat[...]
Jammer dan dat andere apparaten daar geen last van hebben op dit netwerk. Lijkt toch alsof mijn 808 er alleen problemen mee heeft..
Gisteren gebruikte ik maps om te navigeren, van Leiden naar Rotterdam. Nu heb ik dat in het verleden geregeld gedaan. Gisteren haalde hij in totaal 12 mb binnen! Belachelijk veel data gebruik natuurlijk. Ik heb de kaart gewoon op mijn toestel staan.
Iemand een idee waar die 12 mb vandaan komt? Kan niet alleen positiebepaling en traffic info zijn zou ik zeggen...
Iemand een idee waar die 12 mb vandaan komt? Kan niet alleen positiebepaling en traffic info zijn zou ik zeggen...
Geen idee, bij mij komt ie nooit boven de 1mb...liffey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:38:
Gisteren gebruikte ik maps om te navigeren, van Leiden naar Rotterdam. Nu heb ik dat in het verleden geregeld gedaan. Gisteren haalde hij in totaal 12 mb binnen! Belachelijk veel data gebruik natuurlijk. Ik heb de kaart gewoon op mijn toestel staan.
staat de connection wel op offline? Als deze op online staat download hij automatisch de nieuwste versie van de nokia server! Als je zoek naar een locatie kan je het ook zien, verschil in searching offline/onlineliffey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:38:
Oh, misschien heb je de laatste versie nog niet op je tel staan? Ze hebben 2 weken geleden oid hun maps geupdatekrullerbruller schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 02:49:
[...]
staat de connection wel op offline? Als deze op online staat download hij automatisch de nieuwste versie van de nokia server! Als je zoek naar een locatie kan je het ook zien, verschil in searching offline/online
Net bevestiging gehad dat mijn 3000Mah Mugen Power accu is verzonden vanuit Hong Kong
.
Ik zal jullie spoedig kunnen rapporteren hoe dat vaart. Heb overigens een $10,- rebate gehad omdat het product vertraagd was ivm voorraadproblemen, dus uiteindelijk heb ik er 68 euro voor betaald inclusief shipping. De accu komt inclusief zijn eigen witte achterklepje vanwege de extra dikte.
Ben benieuwd
.
Ik zal jullie spoedig kunnen rapporteren hoe dat vaart. Heb overigens een $10,- rebate gehad omdat het product vertraagd was ivm voorraadproblemen, dus uiteindelijk heb ik er 68 euro voor betaald inclusief shipping. De accu komt inclusief zijn eigen witte achterklepje vanwege de extra dikte.
Ben benieuwd
Had hem inderdaad op online gezet. Software update geeft geen nieuwere versie, maar zal toch updaten.Xmasjos schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:46:
[...]
Oh, misschien heb je de laatste versie nog niet op je tel staan? Ze hebben 2 weken geleden oid hun maps geupdate
thx
Nee, de kaarten zelf, niet het programmaliffey schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:27:
[...]
Had hem inderdaad op online gezet. Software update geeft geen nieuwere versie, maar zal toch updaten.
thx
Verwijderd
Zoals gewoonlijk in NL vandaag idd ook de Wifi en Youtube update binnengehaald van 3 weken geleden.... dus over 3 weken zal de nieuwe update wel beschikbaar zijn..... pffffffff
Glas is half vol of half leeg... Ben al lang blij dat er nog steeds updates voor dit toestel komen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:05:
Zoals gewoonlijk in NL vandaag idd ook de Wifi en Youtube update binnengehaald van 3 weken geleden.... dus over 3 weken zal de nieuwe update wel beschikbaar zijn..... pffffffff
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in! blijft een toptoestel en alle updates zijn welkom....coenox schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:28:
[...]
Glas is half vol of half leeg... Ben al lang blij dat er nog steeds updates voor dit toestel komen.
Heb er niet zoveel moeite mee dat het een paar weekjes duurt, k zie het vanzelf wel binnenkomen 
De wifi-update lijkt wel te werken hier thuis trouwens, de verbinding is nu constant, zonder dat er iets wegvalt, zoals het hoort
De wifi-update lijkt wel te werken hier thuis trouwens, de verbinding is nu constant, zonder dat er iets wegvalt, zoals het hoort
Update is binnen! Morgen maar eens kijken of ik nu wel constant en stabiel verbinding krijg met het eduroam-netwerkcoenox schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:24:
[...]
Misschien dat de update die er aan komt iets oplost ?: http://www.noknok.tv/2013...es-wifi-and-video-sharing
-edit-
Yes! Eindelijk Spotify luisteren op m'n 808 zonder dat de verbinding verbroken wordt!

Alleen ben ik niet zo tevreden met die gallery-update.. In de vorige versie plaatse ie automatisch alle nieuwe afbeeldingen (niet alle de door mij geschoten foto's, ook de gedownloade) in de gallery.
Ik dact altijd dat Gravity en de Gallery gebruik maakte van dezelfde gallery, maar nu zie ik bepaalde foto's wel in Gravity maar niet in de Gallery..
[ Voor 31% gewijzigd door qu63 op 25-04-2013 13:38 ]
hier vandaag ook 3 updates binnen gehad, de telefoon, wifi en youtube update.
Wat er nu echt veranderd is, zie ik niet.
Enkel hoop ik dat de phone wat stabieler wordt... Moet toch regelmatig de batterij er volledig uithalen, zodat hij terug op zijn normale snelheid werkt.
Wat er nu echt veranderd is, zie ik niet.
Enkel hoop ik dat de phone wat stabieler wordt... Moet toch regelmatig de batterij er volledig uithalen, zodat hij terug op zijn normale snelheid werkt.
Support engineer
Het lampje van je front camera.xabre16v schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 01:29:
Op m'n 808 brandt voorop rechtsboven het Nokia logo een klein rood lampje. Weet iemand wat dat is?
Toevallig een video gesprek gehad, of gebruik gemaakt van een app als mirror ?
Start je foon eens opnieuw op
Nee, dat is het niet... Als ik mijn camera aanzet brandt die niet nl ;-) Het is volgens mij één van de sensoren, ik denk de proximity-sensor (kijkt hoe dichtbij er iets is, en past daarop de helderheid van je beeldscherm aan). Bij mijn N73 en N97 was dat iig wel het geval.Alternative schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:02:
[...]
Het lampje van je front camera.
De vreugde is helaas van korte duur..qu63 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:02:
Yes! Eindelijk Spotify luisteren op m'n 808 zonder dat de verbinding verbroken wordt!

Sinds vanmiddag wordt na een minuut of 10 de verbinding weer verbroken.. Vanmorgen werkte het nog wel goed!
Ik heb wel ontdekt dat het aan gaat zodra ik Skype start en uitgaat zodra ik Skype weer afsluit. Het is de sensor die direct rechts naast de speaker zit.Alternative schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:02:
[...]
Het lampje van je front camera.
Binnen!HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:51:
Net bevestiging gehad dat mijn 3000Mah Mugen Power accu is verzonden vanuit Hong Kong.
Ben benieuwd.
Mijn eerste 'first world problem' is duidelijk: Je moet de accu 'inbreken' door hem de eerste 5 keer helemaal tot 'very low' leeg te laten lopen voor je hem oplaad, en dan 8 ~ 12 uur opladen, zelfs wanneer de telefoon aangeeft dat de accu al vol is.
Ik heb dus de accu geprobeerd zo snel mogelijk leeg te krijgen... angry birds spelen, Avatar 3D, op de achtergrond navigatie / gps mee laten lopen, bluetooth, wireless...
Inclusief overdag navigeren in de auto, spotify luisteren, 2 mailboxen op sync, facebook, linked en een beetje bellen links en rechts, heeft me dat dus 2 dagen gekost
Beste gsm-accessoire die ik ooit kocht
Waar ik vooral benieuwd naar ben: hoe ligt het toestel met die dikke batterij in de hand?
Das hoogst persoonlijk natuurlijk, maar het hele toestel is nu ongeveer net zo dik als de camera-bobbel die je normaal hebt. Ik vind het niet zo'n probleem en ook qua gewicht vind ik het meevallen (niet vervelender dan een Lumia 920). De cover die ze meeleveren past perfect (er zit ook gewoon een vervangende NFC adapter in) maar heeft geen opdruk en is van een iets ander materiaal. Naast een tikje kleurverschil voel hij wel ruwer dan de originele cover.coenox schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:23:
Waar ik vooral benieuwd naar ben: hoe ligt het toestel met die dikke batterij in de hand?
Hij houd iig nog prima vast, maar ik gebruik sowieso altijd het polskoord dus ben minder bang dat hij weg glipt.
Dat is zeker geen nadeel....HTT-Thalan schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:23:
[...]
Naast een tikje kleurverschil voel hij wel ruwer dan de originele cover.
.
Check hier voor een impressie:
http://www.allaboutsymbia...er_3000mAh_Extended_B.php
En als je een keer in de buurt van Breda bent ben je welkom om zelf te kijken als je wilt
Voor ongeveer 80 dollar inclusief verzenden heb je hem thuis.
Belangrijk punt van aandacht dat ik vergeten was te vermelden: Alle widget-achtige tooling moet je vergeten, die kunnen niet overweg met deze zwaardere accu. De enige 'meting' die nog accuraat is, is het symbian-ingebakken batterijmetertje bovenin je scherm.
We leven nu 2 etmalen (maandagochtend rond half 11 van de lader gehaald nadat deze er sins 23:00 de vorige avond in zat) sinds de laatste lading en hij lijkt nu +- half leeg te zijn (symbian geeft nog iets over de helft vol aan, maar dat is altijd een lichte overschatting ivm voltagemeting). Dit is met een half uur navigatie op maandag, 2 dagen foto's en filmpjes maken met GPS tagging aan, bluetooth aan, 3G aan, ongeveer een 3 kwartier bellen, facebook + 2 mailboxen op sync en wat sms/mail.
Overigens gebruik ik wel de 'situations' app, die (bij mij) tussen 23:00 en 06:00 alle connecties uitgooit (behalve 2g) en op powersave gaat. Ook moet de accu nog 4 laadcycli langs voor hij op volle capaciteit gebruikt word.
We leven nu 2 etmalen (maandagochtend rond half 11 van de lader gehaald nadat deze er sins 23:00 de vorige avond in zat) sinds de laatste lading en hij lijkt nu +- half leeg te zijn (symbian geeft nog iets over de helft vol aan, maar dat is altijd een lichte overschatting ivm voltagemeting). Dit is met een half uur navigatie op maandag, 2 dagen foto's en filmpjes maken met GPS tagging aan, bluetooth aan, 3G aan, ongeveer een 3 kwartier bellen, facebook + 2 mailboxen op sync en wat sms/mail.
Overigens gebruik ik wel de 'situations' app, die (bij mij) tussen 23:00 en 06:00 alle connecties uitgooit (behalve 2g) en op powersave gaat. Ook moet de accu nog 4 laadcycli langs voor hij op volle capaciteit gebruikt word.
...met mijn Nokia N900 kon ik een foto van mijn startscherm maken...kan dit eigenlijk ook met de 808 PV?
Heb er even eentje nodig n.l.
Heb er even eentje nodig n.l.
Daar is een app voor: 'best screen snap'
..bedankt voor de goeie tip..heb de app meteen op de telefoon gezet!
Wat is nou de handigste manier om (met name de agenda van) de 808 te syncen met Outlook? Koppelen aan m'n pc en dan de Nokia Suite draaien? Of via gmail? Via Wifi (zoals de Lumia telefoons het doen dus)? Of hebben jullie andere opties?
Werkt wel, maar is verre van een 100% bug. Het vangt in mijn ervaring ongeveer 3 van de 5 reboots op. Zorgt er echter nog wel voor dat mijn telefoon herstart als ik 's avonds naar huis wil vanuit werk
Maar, er is al beter mee te leven
Zou dit ook iets te maken hebben met reboots tijdens navigeren? Ik heb dan altijd 3G aanstaan. Misschien hierna opgelost?
Ik heb ook altijd navigatie aanstaan van/naar werk (voornamelijk voor de snelheid, de weg ken ik onderhand wel
) en hoewel het toestel nog wel af en toe crasht, is het echt verre van zovaak als eerder
Een beetje op het niveau van de workaround om 3.5G/HSDPA uit te schakelen. Bruikbaar genoeg voor mij dus
Ik sync outlook.com (vroeger live.com) via een Microsoft Exchange. Maar bedoel je Outlook op de pc? Gebruik je dat nog?qu63 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:46:
Wat is nou de handigste manier om (met name de agenda van) de 808 te syncen met Outlook? Koppelen aan m'n pc en dan de Nokia Suite draaien? Of via gmail? Via Wifi (zoals de Lumia telefoons het doen dus)? Of hebben jullie andere opties?
Dat gebruik ik inderdaad nog..coenox schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:52:
[...]
Ik sync outlook.com (vroeger live.com) via een Microsoft Exchange. Maar bedoel je Outlook op de pc? Gebruik je dat nog?
Dat kan. Ik gebruik zelf outlook.com. Ben ik continue in sync zonder dat ik er iets van merk. Eigenlijk ontstaan toen ik voor mijn Lumia verplicht een Live account moest maken. Via gmail zou ik niet doen, Google heeft de exchange diensten beperkt. Verder kan ik je niet helpen, gebruik Outlook op de pc niet meer.
Dit zou een oplossing kunnen zijn.. http://www.slipstick.com/...ntacts-using-outlook-com/coenox schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Dat kan. Ik gebruik zelf outlook.com. Ben ik continue in sync zonder dat ik er iets van merk. Eigenlijk ontstaan toen ik voor mijn Lumia verplicht een Live account moest maken. Via gmail zou ik niet doen, Google heeft de exchange diensten beperkt. Verder kan ik je niet helpen, gebruik Outlook op de pc niet meer.
Thuis maar eens even puzzelen
We leven nu in de derde cyclus van vijf en de accu is alweer 24+ uur onderweg op de eerste ~15%. Wordt marginaal beter dus ik denk dat die laadinstructie vooral bedoeld is om Symbian in te leren dan dat je de accu daadwerkelijk inbreekt.HTT-Thalan schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:37:
Belangrijk punt van aandacht dat ik vergeten was te vermelden: Alle widget-achtige tooling moet je vergeten, die kunnen niet overweg met deze zwaardere accu. De enige 'meting' die nog accuraat is, is het symbian-ingebakken batterijmetertje bovenin je scherm.
Die situations App is echt een goed iets, zelfs de lite versie is prima functioneel en doet zijn werkt echt goed.
Het is wat lastiger in en uit je broekzak halen (zeker omdat de cover nu wat stroever is) maar ik wil niet meer zonder, zelfs niet nu Nokia battery monitor niet echt meer bruikbaar is. Het is echt tof om met 20% de deur uit te gaan en dan nog steeds de hele dag door te kunnen zonder zorgen dat hij leegvalt halverwege een telefoongesprek.
Als je aan het surfen bent op je gsm en het wordt 11u gaat de connectie dan ook uit of merkt die dat je hem aan het gebruiken bent?
Nog niet getest, maar volgens mij verbreekt hij niet zomaar actieve connecties.GuNNiX schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:55:
Als je aan het surfen bent op je gsm en het wordt 11u gaat de connectie dan ook uit of merkt die dat je hem aan het gebruiken bent?
Ik zal erop letten volgende keer
Ik kreeg er ook een 3G-fix (van 3kb) en nieuwe startschermwidgets bij!olafino schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:41:
...over de nieuwe update:
http://www.allaboutsymbia...lvr.it&utm_medium=twitter
-edit- Ah, dat was al oud nieus zie ik...
[ Voor 6% gewijzigd door qu63 op 16-05-2013 22:53 ]
Ik kreeg er ook een 3G-fix (van 3kb) en nieuwe startschermwidgets bij!
alleen die nieuwe startschermwidgets kan ik nog niet ontdekken...
O.a. een knop voor de zaklamp en een knop om de frontcamera als spiegel te gebruikenolafino schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:43:
Ik kreeg er ook een 3G-fix (van 3kb) en nieuwe startschermwidgets bij!
...ik heb ze gezien,onder "widget toevoegen" ....