Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
xabre16v schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:45:
[...]

dat vreemde probleem heb ik sinds afgelopen weekend ook, ik draai wel een custom firmware van The One al een paar weken maar deze is gebaseerd op dezelfde versie..
Zit in het OS (of het specifiek Belle FP2 is kan ik niet zeggen), heb meerder CFW's en OFW's gedraaid, en allen hebben dit gedrag.
Ik vind het een fijne functie, geldt ook voor de GPS ontvanger die dit gedrag heeft, heeft idd denk ik met powersaving te maken.

Andere vraag over The One CFW die je draait:
Draai je nu 3.4.0? Zo ja, zie jij een "1" bovenin je menubalk?
Hier had ik wel last van toen ik een eerder versie draaide (volgens mij 3.3.1 ofzo). uitermate irriterend, en had met een 2e lijn mogelijkheid te maken van de provider die dan zichtbaar wordt middels dat "1"tje.
Sindsdien geen The One meer gedraaid, maar ze lieten weten dat hiernaar gekeken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het zou toch wel zo moeten zijn dat als ik de Wifi aanzet dat ie automatisch naar mijn (thuis of kantoor) netwerk connect, dat is nu namelijk niet (altijd) het geval :-(

M.b.t. betalabs, op de phone staat reeds een meer recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vandaag helemaal geen last gehad van dit vreemde wifi gedrag. Erg vaag.

Ik draai 3.4.0 en ik heb geen 1 in de menubalk? Waar zou die moeten staan dan, naast het wifi symbooltje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Voor mensen met wifi-problemen die niet logisch lijken:

http://www.allaboutsymbia...nectivity_Analyzer_st.php

[ Voor 11% gewijzigd door Xmasjos op 05-02-2013 00:35 . Reden: URL zonder onzin-info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
xabre16v schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:13:
Vandaag helemaal geen last gehad van dit vreemde wifi gedrag. Erg vaag.

Ik draai 3.4.0 en ik heb geen 1 in de menubalk? Waar zou die moeten staan dan, naast het wifi symbooltje ofzo?
Precies in het midden, naast het "doorgestreepte muzieknootje" in stil modus.
Dan zullen ze dit wel opgelost hebben, zal em eens gaan proberen dan, vond het wel een fijne CFW.

Gebruik nu Hueliff 3.0.1 (hij heeft nu al 3.0.4 uitgebracht, maar vind ik niet interessant).
Merk wel dat mijn batterij het een stuk minder lang uithoudt, wellicht omdat ik nu de theme effects aan heb staan.
Mijn beste batterij ervaring gehad met Awakening van M4C351, daar haalde ik gemiddeld 60-66 uur (5% over) (wel theme effects disabled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
www.nokia.com/gb-en/suppo...FAQ&caseid=FA137639_en_US

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/AwU31Q6CQAAiuWz.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door xabre16v op 05-02-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Juist, die notificatie bedoel ik.
Nog niet opgelost dus, of is dat een willekeurige foto?

[ Voor 31% gewijzigd door intricate op 06-02-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
die heb ik willekeurig van google geplukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog weer zo'n raar ding; opeens vraagt het toestel om een security code. Die heb ik ingegeven maar kan hem nu niet meer uitzetten of ook maar de lock-tijd aanpassen? WTF??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Standaard securitycode is 12345 dacht ik. Anders flashen naar CFW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eigen code ingegeven dus ik kan de phone wel in dat is het probleem niet. Ik kan de security alleen niet uitschakelen..

CFW, staat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry hoor, ik ben een user geen hacker :|

en CFW gaat mijn lock probleem (en het wifi gedrag) oplossen want dat haal ik nergens uit namelijk. Wel enkele aanpassingen en verbeteringen maar dat is voor mij van ondergeschikt belang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:58:
Ja sorry hoor, ik ben een user geen hacker :|

en CFW gaat mijn lock probleem (en het wifi gedrag) oplossen want dat haal ik nergens uit namelijk. Wel enkele aanpassingen en verbeteringen maar dat is voor mij van ondergeschikt belang...
Een andere CFW flashen is toch niet hetzelfde als hacken. Ik denk overigens dat dit het probleem wel op zou lossen aangezien je dan verse systeemsoftware op je toestel hebt. Het lijkt me alleen wat rigoreus in jouw geval aangezien je wel de code hebt. Wat dan wel de oplossing is weet ik ook niet. Ik neem aan dat je al een reset hebt geprobeerd? Desnoods een harde reset (wel eerst backup maken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
De 808 van mijn vrouw reageert niet op de headset. Geluid blijft gewoon via de speaker komen. Ook andere headsets werken niet, en die van de 808 werkt wel goed op mijn N8. Kapotte 3.5 mm ingang of os er nog iets van een instelling die we over het hoofd zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:23:
De 808 van mijn vrouw reageert niet op de headset. Geluid blijft gewoon via de speaker komen. Ook andere headsets werken niet, en die van de 808 werkt wel goed op mijn N8. Kapotte 3.5 mm ingang of os er nog iets van een instelling die we over het hoofd zien?
Volume open staan? (sorry, altijd van die standaard vragen :P ) Zo ja: ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn E7, je ingang is gewoon kaput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:37:
[...]
Een andere CFW flashen is toch niet hetzelfde als hacken. Ik denk overigens dat dit het probleem wel op zou lossen aangezien je dan verse systeemsoftware op je toestel hebt. Het lijkt me alleen wat rigoreus in jouw geval aangezien je wel de code hebt. Wat dan wel de oplossing is weet ik ook niet. Ik neem aan dat je al een reset hebt geprobeerd? Desnoods een harde reset (wel eerst backup maken natuurlijk).
Soft reset = geen succes
Hard reset = lijkt succesvol

Mis wat apps nu maar die herinstalleer ik wel weer. Ben wel geinteresseerd (beter geheugen beheer, instelbare equalizer, betere video rate) in deze CFW:
http://www.808fanclub.com...irmware-808-pureview.html

Is dit de moeite waard of zijn er nog andere (betere?) versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Zeker de moeite waard om te proberen!
CFW is altijd een kwestie van smaak en persoonlijke behoeftes.
Je zal dus waarschijnlijk een aantal CFW gaan proberen om te zien welke bij je past.
Ook worden de CFWs met enige regelmaat geupdate.

Voor CFWs kun je beter direct gaan zoeken op de daily mobile forum site, daar worden de draadjes bijgehouden door de makers van de CFWs zelf.
http://forum.dailymobile....t6rs4slplp995&board=121.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xmasjos schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:00:
[...]

Volume open staan? (sorry, altijd van die standaard vragen :P ) Zo ja: ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn E7, je ingang is gewoon kaput.
Hij knalt wel uit de luidspreker. Volume staat dus open. Is die E7 onder garantie gerepareerd ? Dit toestel is net twee weken oud.

Edit:
Heb net zelf een 808 via MP gekocht. Nu dus twee hier in huis _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 09-02-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:24:
[...]

Hij knalt wel uit de luidspreker. Volume staat dus open. Is die E7 onder garantie gerepareerd ? Dit toestel is net twee weken oud.

Edit:
Heb net zelf een 808 via MP gekocht. Nu dus twee hier in huis _/-\o_
Toestel is onder garantie gerepareerd ja, was geen probleem. Lijkt me op zich ook logisch als het niet mijn fout was, maar een productiefout. Alleen een beetje stom van mij om 'm pas na een jaar op te laten sturen, het probleem was er al na een half jaar gebruik... Gewoon opsturen dus, komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat geleerd, die security code moet worden geactiveerd zodra je via Exchange Active Sync een mailbox aanmaakt, blijkbaar dicteert de Exchange maillserver deze security settings en dat verklaart ook waarom je de lock-out tijd niet kunt aanpassen.

Iemand een idee hoe je dit kunt omzeilen? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xmasjos schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:05:
[...]

Toestel is onder garantie gerepareerd ja, was geen probleem. Lijkt me op zich ook logisch als het niet mijn fout was, maar een productiefout. Alleen een beetje stom van mij om 'm pas na een jaar op te laten sturen, het probleem was er al na een half jaar gebruik... Gewoon opsturen dus, komt wel goed :)
Hmmm. Net een witte op MP gekocht. Die gaat naar mijn vrouw en ik neem haar zwarte. En wat denk je? Audio doet het gewoon weer. Ik vermoed nu dat we i.c.m. een beschermd achterkantje gewoon de 3.5 Jack van de headset niet goed hebben aangeduwd, Beetje dom 8)7 Maar ben blij dat ie het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 23:22
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:33:
Weer wat geleerd, die security code moet worden geactiveerd zodra je via Exchange Active Sync een mailbox aanmaakt, blijkbaar dicteert de Exchange maillserver deze security settings en dat verklaart ook waarom je de lock-out tijd niet kunt aanpassen.

Dat zal dan per server verschillen, want 'mijn' server (student.hu.nl) doet dat niet..

Gok dat t dus een policy is op jouw server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qu63 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:04:
[...]

Dat zal dan per server verschillen, want 'mijn' server (student.hu.nl) doet dat niet..

Gok dat t dus een policy is op jouw server
Geen gok, dat is precies wat er aan de hand is ;)

Omzeilen zal lastig worden, maar ik vind een lock-out tijd van 15 minuten wel heel errug irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnoptri
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 13:20

gnoptri

True story

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:33:

Same here. Company policy, en het proces Autolock.exe zorgt voor de lock. Als volgt opgelost:
- Installeer Jbak Taskmanager
- Ga naar Tools, Processes
- Selecteer Autolock.exe
- Kies Program Rules
- Vink alle Kill opties aan
- Vink Autostart uit
- Na het kiezen van de opties: wederom op het tandwieltje tippen. Niet het pijltje terug dus.

Opties te benaderen via het tandwiel-pictogram. Mocht het programma crashen: opties worden gewoon opgeslagen. Good luck.

[ Voor 8% gewijzigd door gnoptri op 10-02-2013 00:03 ]

In my body, where the shame gland should be, there is a second awesome gland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een "certificate" error bij installatie, wat is de beste/ meest veilige manier om dit weer te omzeilen? Kom diverse oplossingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:43:
Ik krijg een "certificate" error bij installatie, wat is de beste/ meest veilige manier om dit weer te omzeilen? Kom diverse oplossingen tegen.
https://www.symbiansigned.com/signedui/welcome

Account aanmaken, certificaat downloaden.

http://gallery.mobile9.com/f/1336420/

Applicatie downloaden, daarin je app signen en dan kun je 'm gewoon installeren.

Je kunt 'm ook gewoon via symbiansigned zelf laten signen, heb ik zelf alleen nog niet geprobeerd. Doe het liever handmatig (zelfs met de console, zo erg ben ik :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Xmasjos op 11-02-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zoekt een beetje op google naar een al gesignede versie.... Makkelijker ook denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:28:
Of je zoekt een beetje op google naar een al gesignede versie.... Makkelijker ook denk ik...
Veel apps hebben geen (goede) gesignde versie. Daarbij is dit een makkelijkere methode als je het 1x hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:28:
Als je een signed version hebt hou ik me aanbevolen, alles wat ik tegenkom werkt niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:29:
[...]

Als je een signed version hebt hou ik me aanbevolen, alles wat ik tegenkom werkt niet :-(
Mijn manier ook niet? That's a first then...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:08:
[...]

Mijn manier ook niet? That's a first then...
Nee dat niet, nog niet geprobeerd, eerst de weg van de minste weerstand proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je met je 808 op fp1 of fp2? Bij fp2 werkt die taskmanager niet zo heel goed namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Sinds afgelopen weekend mijn eigen 808. Heb al mooite foto's gemaakt in de sneeuw. Wel weer een 'oh, ja -gevoel'. Je kunt heel veel instellen in symbian en soms is dat ook nodig. Ik kan nog niet op de WiFi op mijn werk. Als ik verbinding probeer te maken zou hij om username en wachtwoord moeten vragen. In plaats daarvan maakt ie een beperkte verbinding. Effectief is dit hetzelfde als geen verbinding. Ik heb net een WLAN update gedaan (http://betalabs.nokia.com/trials/wlan-software-update), maar dat verandert er niets aan. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:43:
Sinds afgelopen weekend mijn eigen 808. Heb al mooite foto's gemaakt in de sneeuw. Wel weer een 'oh, ja -gevoel'. Je kunt heel veel instellen in symbian en soms is dat ook nodig. Ik kan nog niet op de WiFi op mijn werk. Als ik verbinding probeer te maken zou hij om username en wachtwoord moeten vragen. In plaats daarvan maakt ie een beperkte verbinding. Effectief is dit hetzelfde als geen verbinding. Ik heb net een WLAN update gedaan (http://betalabs.nokia.com/trials/wlan-software-update), maar dat verandert er niets aan. Iemand nog suggesties?
Dat deel ligt aan het certificaat. Weet je welk wifi-certificaat wordt gebruikt? Zo ja kun je die handmatig instellen op je telefoon of deze installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Xmasjos schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:53:
[...]

Dat deel ligt aan het certificaat. Weet je welk wifi-certificaat wordt gebruikt? Zo ja kun je die handmatig instellen op je telefoon of deze installeren.
Ik heb net deze tutorial gevolgt voor eduroam op de HU. Gewoon verbinding maken met eduroam werkte niet, maar handmatig wel :), misschien dat het coenox ook kan helpen!

https://sites.google.com/...dloos/eduroam-op-je-nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
qu63 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:00:
[...]

Ik heb net deze tutorial gevolgt voor eduroam op de HU. Gewoon verbinding maken met eduroam werkte niet, maar handmatig wel :), misschien dat het coenox ook kan helpen!

https://sites.google.com/...dloos/eduroam-op-je-nokia
Dank. Ga ik even op puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:06:
[...]

Dank. Ga ik even op puzzelen.
Ik heb alleen een andere CA-server gekozen maar dat blijkt niet uit te maken :).

-edit-

Hmm, nu wil ie geen verbinding meer maken ;(

[ Voor 11% gewijzigd door qu63 op 12-02-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:11:
Zit je met je 808 op fp1 of fp2? Bij fp2 werkt die taskmanager niet zo heel goed namelijk...
FP2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hmm. Ben nog niet helemaal blij. Ik ben nog niet tevreden over het batterijverbruik. Heb al een hoop tips verzameld en probeer het verbruik naar beneden te krijgen, maar zit nog niet op een fatsoenlijke 24 uur bij matig gebruik. Iemand een idee of Whatsapp veel slurpt? Is zo'n beetje het enige dat ik echt wil laten staan. Mail .e.d. kan handmatig. Ik heb ook de powersave vaak aan.

Verder heb ik toch wel minimaal iedere dag een reboot terwijl ik bij mijn weten geen exotische apps heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:48:
Hmm. Ben nog niet helemaal blij. Ik ben nog niet tevreden over het batterijverbruik. Heb al een hoop tips verzameld en probeer het verbruik naar beneden te krijgen, maar zit nog niet op een fatsoenlijke 24 uur bij matig gebruik. Iemand een idee of Whatsapp veel slurpt? Is zo'n beetje het enige dat ik echt wil laten staan. Mail .e.d. kan handmatig. Ik heb ook de powersave vaak aan.

Verder heb ik toch wel minimaal iedere dag een reboot terwijl ik bij mijn weten geen exotische apps heb geïnstalleerd.
Whatsapp kost veel. Voordat ik whatsapp installeerde kon ik 2 dagen met mijn E7, direct erna nog maar 1 (nu niet eens meer 1 zonder power save...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:48:

Download Nokia Battery Monitor 3: http://store.ovi.com/content/132519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Die app gebruikt zelf meer dan welke app dan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xmasjos schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:29:
[...]

Die app gebruikt zelf meer dan welke app dan ook :P
Zoets stond me al bij. Ik heb nu de transparant battery widget om het een beetje bij te houden. Maar is het de instabiliteit van het toestel die me nog wat meer zorgen baart. Regelmatig zie ik de instelmogelijkheden niet als ik de camera open. Een foto maken lukt dan ook niet.

Ik had dit toestel van mijn vrouw overgenomen die hem nog maar kort (twee weken) had gebruikt. Zij heeft nu een witte. Ik heb het toestel niet gereset, maar gewoon wat accounts e.d. aangepast. Ik overweeg om nu toe helemaal van scrap te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xmasjos schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Whatsapp kost veel. Voordat ik whatsapp installeerde kon ik 2 dagen met mijn E7, direct erna nog maar 1 (nu niet eens meer 1 zonder power save...)
En toch is de batterijduur één van de redenen geweest om voor symbian te gaan. Ik vind 24 uur eigenlijk te kort, anderhalve dag vind ik acceptabel. En het verbaast me echt wat er allemaal op de achtergrond draait als ik app stop open na het opstarten van het toestel. Echt een hele lijst. Battery info draait op de achtergrond, ook als ik deze niet op een homescreen gebruikt. Die gaat er dus helemaal af.

[ Voor 23% gewijzigd door coenox op 13-02-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Zoets stond me al bij. Ik heb nu de transparant battery widget om het een beetje bij te houden.
Dat is deze? http://www.n8fanclub.com/...y-widget-10-nokia-n8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ja. Die staat overigens ook gewoon in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Xmasjos schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Valt mee als je 3G uitschakeld, ik haal prima 2 dagen met whatsapp altijd aan op 2G voor onderweg en thuis en op kantoor wifi. :) met toch redelijk gebruik, thuis of op kantoor youtube, buiten af en toe een fotootje, in de auto een podcast over de fm transmitter, af en toe bluetooth in een andere auto, een belletje, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
xabre16v schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:45:
[...]

Valt mee als je 3G uitschakeld, ik haal prima 2 dagen met whatsapp altijd aan op 2G voor onderweg en thuis en op kantoor wifi. :) met toch redelijk gebruik, thuis of op kantoor youtube, buiten af en toe een fotootje, in de auto een podcast over de fm transmitter, af en toe bluetooth in een andere auto, een belletje, etc. :)
Hoeveel mail accounts heb je ingesteld en hoe vaak synchroniseer je? En gebruik je de widget van Nokia social?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
1 email account die om het half uur syncroniseert. Nokia social gebruik ik niet. In plaats daarvan gebruik ik Tweetian (Twitter client) die elk uur syncroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik gebruik Gravity, maar alleen met handmatige updates. Heb het toestel overigens net een harde reset gegeven. Camera lijkt het nu weer te doen - was steeds de softwarematige knoppen kwijt - en het toestel lijkt wat stabieler. De tijd zal het leren.

• rda
  • Laatst online: 19-10 22:03

rda

Ik gebruik de app 'battery power save', op deze manier gaat spaarstand automatisch aan als ik de telefoon in mijn broekzak heb zitten of niet gebruik. Ik haal zeer ruim 2 dagen met 1 keer opladen. Als ik de telefoon op maandagochtend van de lader haal, laad ik hem woensdag tijdens het slapen weer op en is hij nog niet helemaal leeg.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 12:08

Gutteguttegut

CEO of TFD

rda schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:25:
Ik gebruik de app 'battery power save', op deze manier gaat spaarstand automatisch aan als ik de telefoon in mijn broekzak heb zitten of niet gebruik. Ik haal zeer ruim 2 dagen met 1 keer opladen. Als ik de telefoon op maandagochtend van de lader haal, laad ik hem woensdag tijdens het slapen weer op en is hij nog niet helemaal leeg.
Heb je een linkje?
Of bedoel je Battery Power Saver?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• rda

rda

Ja die bedoel ik inderdaad. Is nog een beta (dacht ik, maar ik kan mij vergissen) en doet wat hij moet doen. Het enige wat soms niet soepel loopt is het swipen van het lockscreen. Wat overigens ook jammer is, is dat de trilfunctie uit is in energiespaarstand. Het is me nog niet gelukt om deze instelling aan te passen, volgens mij kon dit in eerdere versies van Belle wel?

[ Voor 4% gewijzigd door rda op 14-02-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:11:
Weet iemand een alternatief voor als je FP2 draait?

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
rda schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:
Ja die bedoel ik inderdaad. Is nog een beta (dacht ik, maar ik kan mij vergissen) en doet wat hij moet doen. Het enige wat soms niet soepel loopt is het swipen van het lockscreen. Wat overigens ook jammer is, is dat de trilfunctie uit is in energiespaarstand. Het is me nog niet gelukt om deze instelling aan te passen, volgens mij kon dit in eerdere versies van Belle wel?
De trilfunctie kan inderdaad niet geactiveerd worden tijdens de energiespaarstand. Echter wordt dit wel opgelost door de app "Power Saving Vibration" , gratis en werkt goed op de N8 (na reboot) maar ben niet zeker voor Belle FP2 op je 808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik snap niets van die batterij. Heb al van alles gedaan. Soms staat ie uren op 100% en soms loopt ie stand by in een halve dag naar 50%. Met app stop alles uitgezet en mail ophalen 1 keer per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog meer last van "limited connectivity"? Prima verbinding met mijn WLAN router maar via mijn range extender (zelfde merk) kom ik het netwerk niet op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:55:
Wie heeft er nog meer last van "limited connectivity"? Prima verbinding met mijn WLAN router maar via mijn range extender (zelfde merk) kom ik het netwerk niet op??
Ik heb daar alleen last van als ik via een router met 3g-modem van Vodafone in het buitenland zit. Dat zijn dan meestal de DNS-instellingen of het 3g-modem wat om volstrekt onduidelijke redenen geen verbinding wil maken. Dan heb ik dus wel een (W)LAN, maar geen WAN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Ik heb mijn 808 te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:37

NetAmp

"for indoor use only"

Mooie complete set.

Bevielen die tripod en 8x zoom lens wel goed? (je had toch ze via eBay? las ik in een eerdere post). Lijkt me ook wel leuk om eens te proberen i.c.m. m'n 808 :-) bijv. ook bij "full resolution" foto's wordt (optisch) inzoomen dan mogelijk.

offtopic:
Zomaar uit nieuwsgierigheid: welk ander toestel heb je nu (op 't oog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik kom er met google niet echt uit: is er een versie van Swype die goed werkt op de 808 zonder dat ik het toestel (twee stuks in dit geval) hoef te hacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nee.

[ Voor 25% gewijzigd door xabre16v op 05-03-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Duidelijk antwoord. En bevestiging van wat ik al vermoedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
NetAmp schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:45:
[...]

Mooie complete set.

Bevielen die tripod en 8x zoom lens wel goed? (je had toch ze via eBay? las ik in een eerdere post). Lijkt me ook wel leuk om eens te proberen i.c.m. m'n 808 :-) bijv. ook bij "full resolution" foto's wordt (optisch) inzoomen dan mogelijk.

offtopic:
Zomaar uit nieuwsgierigheid: welk ander toestel heb je nu (op 't oog)?
Het statief is klein, en heeft geen gewicht, dus wanneer je de 808 erop hebt zitten, is het verstandig de timertijd in te stellen, anders heb je motion blur van zowel sluiterknop als scherm gebruik.
Maar tis een leuke ad-on, heb er wat time-laps videootjes mee kunnen maken.

De zoomlens werkt ook goed, maar je moet sowieso met de 808 ook inzoomen om de zwarte randen niet te zien (af naderhand bijsnijden).
Gebruik van statief moet sowieso wanneer je de zoom gebruikt.
Heb hier geen foto's van die noemenswaardig zijn, heb nog geen moment gehad waarvan ik dacht dat ik het wilde toepassen.

Ik krijg a.s. vrijdag de Blackberry z10 binnen.
Super achteruitgang wat betreft camera, maar ben er wel achter gekomen dat ik gebruikersgemak en UI erg belangrijk vind.
De nokia N9 met Meego OS nog steeds mijn favoriete OS, en zie dat de Z10 met BB10 OS er ontzettend veel van weg heeft, dus ga deze proberen tot Sailfish OS uitkomt.
Ik irriteer mij aan het feit dat ik slechts 1 exchange account op de 808 kan syncen, is echt een bottleneck gebleken. Dacht dat ik ermee kon leven, maar toch besloten verder te kijken.
Android waag ik mij niet meer aan, en iOS vind ik niet interessant, en ben altijd in voor nieuwe OS-en om uit te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door intricate op 06-03-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik wil er eentje gaan kopen, maar het wordt me niet makkelijk gemaakt...

Mijn voorkeur gaat uit naar de Rode variant, maar die kan ik schijnbaar nergens in NL kopen, kan iemand dat bevestigen noch ontkennen?

Verder kan ik het toestel in Wit of Zwart wel via de pricewatch vinden, maar de door Nokia geadverteerde accessoires die ik er graag bij wil hebben (o.a. de CC-3046 hard cover, evt. de HH-23 tripod mount, DC-16 mobile battery en de DC-20 car charger) zijn slechts verspreid over het internet te vinden en niet bij één shop.

Ook ben ik voornemens om deze accu erbij te kopen:

http://www.mugen-power-ba...ew-with-battery-door.html

Dus vraag ik me af of die DC-16 mobile charger wel zín heeft, aangezien die 'slechts' 2200Mah aan capaciteit heeft en de standaard interne accu tot 1400Mah gaat.

Iemand ideeën? :P

- edit -

het lijkt me nu ik daar naar zoek, dat de CC-3046 hard cover geen optie meer is indien ik die dikkere Mugen batterij koop... en ook de tripod mount gaat niet meer passen. Er is wel een hele toffe gel case te krijgen voor een paar dollar, maar ook die past alleen om de standaard variant :(.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-03-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Het enige dat ik bevestigen is dat de rode variant in Nederland - voor zover ik weet - niet te krijgen is. Nu was de 808 officieel al niet voor Nederlandse markt bedoeld, dus wij zijn al blij met de zwarte (van mij) en de witte (van mijn vrouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het word in feite kiezen tussen óf het standaard toestel + alle mogelijke originele Nokia accessoires, óf de 3000Mah accu pakken en dan geen verdere opties hebben qua accessoires. De DC-16 mobile charger kan ik vervangen door een vergelijkbaar product van een andere fabrikant die wel de nodige capaciteit kan leveren (heb ze tot nu toe gevonden tot 7000Mah) maar dat is vooral voor op vakantie handig.

Ik zou graag de 3k accu en een gel case vinden voor het dan dus dikkere toestel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Men kan ook geen NL-variant vinden, alleen maar de west-europese, waar ook een NL-language pack in zit (hoewel ik 'm op Engels heb gezet). De rode is sowieso maar bijzonder weinig geproduceerd en is wel te krijgen, maar dan ben je (voor zover ik 'm tegen ben gekomen, kon ook alleen op bestelling met 2 weken wachttijd) zo meer dan €600,- kwijt.
Een tripod-mount is vrij gemakkelijk te vinden als je een grotere accu wil, maar dan heb je geen echte kwaliteit, hoewel prima bruikbaar (http://dx.com/p/mini-adju...mobile-phone-black-175231, heb 'm zelf ook en werkt prima, maar de houder is maar plastic, dus weet niet hoelang die het volhoudt).
Een cover voor de grotere versie zul je zeer waarschijnlijk niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafino
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-12-2020
Heb de Tripod mount HH-23 gecombineerd met de Gorillapod van de Bever en het werkt perfect,ik kan de hoogte en stevigheid instellen door de poten te buigen.Ik gebruikte hem al voor mijn gewone camera en gaat dit ook goed...Tripod gekocht bij mytrendyphone.nl[img]C:\Users\Acer\Pictures\tripod.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Nu de 3e dag zonder 808 en met de Blackberry z10, en man wat mis ik de camera kwaliteit en camera mogelijkheden van de 808.
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is gaat in dit geval zeker op!

Afgezien daarvan ben ik van mening een goede keus gemaakt te hebben.
BB10 OS is qua UI, snelheid en gebruikersgemak meer voor mij weggelegd dan Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Net een witte opgehaald in Den Haag en mijn oude vodafone kaart naar een microversie verknipt.

Eerste indruk: Lekker vlot (net iets beter dan de N8) en lekker groot :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:
Net een witte opgehaald in Den Haag en mijn oude vodafone kaart naar een microversie verknipt.

Je had ter plekke bij je telefoonmaatschappij een micro-sim kunnen halen (vrijwel allemaal gratis), stuk veiliger ;-)
Vergeleken met de n8 is de 808 best groot idd, vergeleken met de E7 is alleen het camera-deel dikker, verder zijn de maten vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:20:

In de eerste plaats natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe toestel!

Ik heb al jaren last van zogenaamde gadgetjeuk. Heb mijn ultieme toestel nog niet gevonden. En dat betekent dat ik altijd meerdere toestellen heb liggen en regelmatig wissel. Op dit moment is mijn 808 favoriet en die gebruik ik ook het meest. Natuurlijk vanwege de camera, maar ook vanwege de grootte. En dan toch, als ik mijn N8 (met defect sim-slot) even weer in handen heb, vind ik die toch wel lekker handzaam. Voordeel van de 808 is wel dat er een micro-sim ingaat en dat betekent dat ik zonder gedoe kan wisselen met mijn zakelijke iPhone 4s en mijn Lumia 800. Maar de iPhone mis de flexibiliteit van symbian. Het grootste nadeel van de Lumia vind ik de kleine letters. Mijn ogen worden wat minder en de 808 heeft heerlijk grote letters die ook nog aanpasbaar zijn. Ik twijfel nog of ik mijn 808 met of zonder bescherming wil gebruiken. Ik heb een hard cover, maar daar wordt ie wat dikker van. Ik ben vooral bang voor krassen op het plaatje dat op het camera gedeelte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

coenox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:43:
[...]

Ik heb al jaren last van zogenaamde gadgetjeuk. Heb mijn ultieme toestel nog niet gevonden. En dat betekent dat ik altijd meerdere toestellen heb liggen en regelmatig wissel. Op dit moment is mijn 808 favoriet en die gebruik ik ook het meest. Natuurlijk vanwege de camera, maar ook vanwege de grootte. En dan toch, als ik mijn N8 (met defect sim-slot) even weer in handen heb, vind ik die toch wel lekker handzaam. Voordeel van de 808 is wel dat er een micro-sim ingaat en dat betekent dat ik zonder gedoe kan wisselen met mijn zakelijke iPhone 4s en mijn Lumia 800. Maar de iPhone mis de flexibiliteit van symbian. Het grootste nadeel van de Lumia vind ik de kleine letters. Mijn ogen worden wat minder en de 808 heeft heerlijk grote letters die ook nog aanpasbaar zijn. Ik twijfel nog of ik mijn 808 met of zonder bescherming wil gebruiken. Ik heb een hard cover, maar daar wordt ie wat dikker van. Ik ben vooral bang voor krassen op het plaatje dat op het camera gedeelte zit.
Bij mij gaat hij sowieso (nog) dikker/zwaarder worden, want ik ga die Mugen Power 3000Mah accu erin gebruiken. Ik vind accuduur toch een pré voor elk toestel, smartphone of niet. Dat hij wat 'opvallender' oogt (had na het unboxen al meerdere opmerkingen te pakken van diverse Galaxy/iPhone users) boeit me niet, ik vind hem tof :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:43:
[...]

Ik ben een best lompe gebruiker, maar de lens heeft nog geen krasje! De voorkant helaas wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:50:
[...]

Bij mij gaat hij sowieso (nog) dikker/zwaarder worden, want ik ga die Mugen Power 3000Mah accu erin gebruiken. Ik vind accuduur toch een pré voor elk toestel, smartphone of niet. Dat hij wat 'opvallender' oogt (had na het unboxen al meerdere opmerkingen te pakken van diverse Galaxy/iPhone users) boeit me niet, ik vind hem tof :P.
Die batterijduur is voor mij ook belangrijk. Maar nog belangrijker is een verwisselbare batterij. Ik ga nog al eens naar motorkampeerweekenden. Ik kan mijn telefoon op de motor opladen, maar het komt wel eens voor dat mijn accu toch tijdens het sinas drinken en gezonde salades eten O-) leeg gaat. Ik wil dan liever niet mijn hele toestel achter een bar hebben liggen. Ik gebruik dan liever een extra accu en een losse acculader. Ik zou dus zelf eerder voor een tweede accu kiezen.
qu63 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:32:
[...]

Ik ben een best lompe gebruiker, maar de lens heeft nog geen krasje! De voorkant helaas wel..
Dat is best balen. Ik heb het originele schermplakkertje er nog op zitten en ik heb al een nieuwe klaar liggen. Ik had het idee dat het glimmende schildje rondom de lens snel krast, maar dat valt dus kennelijk mee. Ik zou eigenlijk wel een losse lensdop willen hebben, maar dan zonder de hele cc-3046 case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:13:
Dat is best balen. Ik heb het originele schermplakkertje er nog op zitten en ik heb al een nieuwe klaar liggen. Ik had het idee dat het glimmende schildje rondom de lens snel krast, maar dat valt dus kennelijk mee. Ik zou eigenlijk wel een losse lensdop willen hebben, maar dan zonder de hele cc-3046 case.
Het zilveren stuk heeft wel wat krassen ja, maar de lens en de flitser zitten net wat verzonken en hebben daardoor nog niets.. Het enige wat ik (nu ik heel goed kijk) merk is dat er wat stof e.d. in de randjes zit van het zilveren gedeelte en het rechthoekige deel van de lens. Maar voordat dat mijn lens bevuilt ben ik toch wel een paar jaar verder, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Imand ervaring met de Xtreme Guard Full body protection?: http://www.xtremeguard.co..._808_screen_protector.htm

Ik heb er via Ebay twee besteld voor nog geen 10 euro (voor beide).

[ Voor 18% gewijzigd door coenox op 12-03-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Die batterijduur is voor mij ook belangrijk. Maar nog belangrijker is een verwisselbare batterij. Ik ga nog al eens naar motorkampeerweekenden. Ik kan mijn telefoon op de motor opladen, maar het komt wel eens voor dat mijn accu toch tijdens het sinas drinken en gezonde salades eten O-) leeg gaat. Ik wil dan liever niet mijn hele toestel achter een bar hebben liggen. Ik gebruik dan liever een extra accu en een losse acculader. Ik zou dus zelf eerder voor een tweede accu kiezen.

[...]

Herken ik helemaal, maar een verwisselbare accu was toch een stuk praktischer in het tijdperk van een 6310i, bijvoorbeeld. Nu ga ik, ondanks dat ik hem kan verwisselen in de 808, voor een zwaardere variant, dan hoef ik helemaal niet meer te wisselen :P.

Een hoop accessoires zoals een hele toffe gel case die ik had gevonden, gaan dan niet meer passen helaas, dus nog even wachten tot de fabrikant van die accu daar ook mee komt. Voorlopig vermaak ik me prima met de camera die erop zit, wat een knetterscherpe foto's kan ik daarmee maken :o. Ik vind de GUI ook vele malen vlotter, 'snappier' als het ware, dan op de N8, en dat was geen slecht toestel.

- edit -

Hier een review van die accu:

http://www.allaboutsymbia...er_3000mAh_Extended_B.php

Toestel word iets dikker/zwaarder maar ik heb het er wel voor over.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb op mijn Lumia 800 verschillende online en offline fotoalbums. Ik snap dat dit in symbian niet kan en ik weet ook dat de fotogallerij een erg beperkte functionaliteit heeft. Maar ik kan geen enkele manier vinden om mijn foto's te organiseren. Ik kan ze een label geven, maar vervolgens kan ik niets met dat label. Google geeft weinig soelaas. Iemand nog een slimme tip om foto's te organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:14:
Ik heb op mijn Lumia 800 verschillende online en offline fotoalbums. Ik snap dat dit in symbian niet kan en ik weet ook dat de fotogallerij een erg beperkte functionaliteit heeft. Maar ik kan geen enkele manier vinden om mijn foto's te organiseren. Ik kan ze een label geven, maar vervolgens kan ik niets met dat label. Google geeft weinig soelaas. Iemand nog een slimme tip om foto's te organiseren?
Als je een label toevoegt zal deze erbij komen te staan ipv de datum (iig sinds de gallery/camera update die ik gisteren heb gedaan, was ook pas net beschikbaar). Volgens mij wordt deze in de metadata van de foto gezet, dus blijft dit ook beschikbaar op je pc etc, maar dat weet ik niet zeker. Was wel zo bij mijn n73, maar die had ook de mogelijkheid voor albums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

[...]Ik had het idee dat het glimmende schildje rondom de lens snel krast, maar dat valt dus kennelijk mee. Ik zou eigenlijk wel een losse lensdop willen hebben, maar dan zonder de hele cc-3046 case.
Deze case heb ik om m'n 808 heen zitten:
http://www.telecomshop.nl...ureview-s-shape-blac.html
Afbeeldingslocatie: http://cdn.webshopapp.com/i/z2ikj5/270x150x2/mobiparts-tpu-case-nokia-808-pureview-s-shape-blac.jpg

Geen lensdop, maar wel bescherming voor het zilverkleurige "glimmende schildje". En natuurlijk voor de rest van de (plastic) behuizing. Zelfs over de knoppen heen; die daardoor wel moeilijker in te drukken zijn, maar voor foto's maken gebruik ik meestal de on-screen 'knop' en volume regel ik vaak via headset wanneer ik muziek luister. Dit hoesje verbetert de grip op het toestel dankzij ruwe zijkanten.

Natuurlijk beschermt hij niet de voorkant. Ik heb trouwens ook geen plastic meer over het scherm heen zitten; ging er vanuit dat het niet nodig zou zijn met "Gorilla glas"(?) En ik heb 't toestel nooit samen met sleutels e.d. in m'n broek-/jaszak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xmasjos schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Als je een label toevoegt zal deze erbij komen te staan ipv de datum (iig sinds de gallery/camera update die ik gisteren heb gedaan, was ook pas net beschikbaar). Volgens mij wordt deze in de metadata van de foto gezet, dus blijft dit ook beschikbaar op je pc etc, maar dat weet ik niet zeker. Was wel zo bij mijn n73, maar die had ook de mogelijkheid voor albums :P
Zou zo inderdaad kunnen werken. Maar dat levert me dus alleen nog maar meer rotzooi op in de gallery. helpt in ieder geval niet om structuur in de foto's op mijn telefoon te brengen. Ik wil mijn telefoon ook gebruiken om af en toe bestaande foto's (met een ander toestel gemaakt) aan anderen te laten zien. Zo wordt het wel onoverzichtelijk. Best bizar voor een toestel waarbij het vooral om fotografie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
coenox schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:02:
[...]

Zou zo inderdaad kunnen werken. Maar dat levert me dus alleen nog maar meer rotzooi op in de gallery. helpt in ieder geval niet om structuur in de foto's op mijn telefoon te brengen. Ik wil mijn telefoon ook gebruiken om af en toe bestaande foto's (met een ander toestel gemaakt) aan anderen te laten zien. Zo wordt het wel onoverzichtelijk. Best bizar voor een toestel waarbij het vooral om fotografie draait.
Klopt. Andere opties (helaas betaald, misschien kun je wel wat anders vinden wat gratisch is via andere stores/zoekmachines):

http://store.ovi.com/content/193179
http://store.ovi.com/content/37884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

coenox schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:02:
... Zo wordt het wel onoverzichtelijk. Best bizar voor een toestel waarbij het vooral om fotografie draait.
Dat is zo, daar hadden ze meer aandacht aan mogen besteden.
Ook de muziekspeler heeft, in vergelijking met mijn vorige toestel (Nokia N97), minder mogelijkheden. Zo kon ik op de N97 nog titels e.d. (ID3 tags) rechtstreeks bewerken op het toestel.

N.B. Ondanks wat minpuntjes (die alle smartphones tenslotte hebben) ben ik toch blij dat ik de 808 PureView heb gehouden - in plaats van verkopen t.b.v. de aanschaf van een Lumia 820 (waarop ik "verliefd" geworden was O+). Want het argument "foto's maken met m'n mobiel doe ik toch amper," weegt een stuk minder mee nu ik weet dat er goede foto's uit (kunnen) komen :*)

offtopic:
En ontwikkelwerk wat ik wilde gaan doen voor Windows Phone apps gaat er voorlopig ook niet van komen... momenteel geen budget voor een bij-de-tijdse Windows 8 PC (geschikt voor Hyper-V ivm de WP8 emulator, etc.) :|

Overigens heb ik wel al 1 app gecompileerd met Qt SDK, en dat is toch best leuk! ookal ligt C++ me niet zo i.t.t. C# of Java

Wat me opvalt is dat er diverse (GUI) elementen zijn 'geleend' van Android, zoals het pulldown-menu met notificaties. Maar andere dingen, zoals verschillende types invoervelden (bijv. ander toetsenbord tonen bij e-mailvelden, niet speciaal in de browser of 3rd-party apps maar ook gewoon binnen het OS zelf) zijn dan weer niet meegenomen.

Het AMOLED scherm is natuurlijk een enorme verbetering t.o.v. het (resistieve) LCD-scherm van de N97 (ja ik had de N8 overgeslagen :X) en ik heb er helemaal geen last van dat de resolutie "slechts" 640x360 nHD is.

Op zich zijn er nog best wat leuke (gratis) apps te vinden in de Nokia Winkel. Ik mis niet echt de "ultra-hippe" apps van iOS/Android op m'n smartphone. Voor Social Media gebruik ik de app en widget van Nokia zelf. Dropbox werkt goed via Dropian. Een 'collega'-programmeur heeft zelfs een Qt port gemaakt van de Google Authenticator (2-step verification).

Sleeping Screen, en Situations (gratis/beperkte versie gebruik ik van die laatste) zijn mooie aanvullingen op het OS _/-\o_ Car Mode en 'Groot scherm' (HDMI-out) van Nokia zelf vind ik ook gaaf.

Al met al een fijn toestel met een "stevige" camera en last-but-not-least kan ik accessoires van m'n N97 (zoals bedrade headset) gewoon blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Leuk om te horen dat veel mensen toch nog heel blij zijn met de 808, ik zelf ook :) Intussen heb ik 'm nu een paar maandjes en heb er eigenlijk nu alles op zitten voor dagelijk gebruik. Sowieso direct een custom firmware van TheOne erop gezet. :)
Verder qua apps:
-Tweetian (twitter app, gratis)
-Vimeo (officiele Vimeo client, gratis)
-FlickrUp (flickr client, betaald)
-FastTube (youtube client, betaald)
-WhatsApp
-Poddi (podcast client, betaald)
-Shazam (music recognition, betaald)
-OBDScope (obdII diagnose tool, betaald)
-SymFTP (ftp client, betaald)
-Nokia Internet Radio
Verder natuurlijk de standaard email client en Nokia Maps + Drive en CarMode _/-\o_

Heb toch intussen al heel wat appjes gekocht zie ik zo :)

Verder heb ik de hardcase van Nillkin. YouTube: Nillkin Hard Skin Cover Case для Nokia 808

Recent nog de Nokia BH-221 bluetooth nfc headset gekocht samen met de JBL J22 earphones, ben gek op muziek. :)

[ Voor 25% gewijzigd door xabre16v op 13-03-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
xabre16v schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:33:
Recent nog de Nokia BH-221 bluetooth nfc headset gekocht samen met de JBL J22 earphones, ben gek op muziek. :)
Voor muziek gebruik ik de headset van de 808 gecombineerd met de 'afstandsbediening' van m'n N95. Die oordoppen van de 808 zijn echt subliem! Op nog niet eens 50% van t volume klinkt t al supergoed én hoor je niets meer van buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
qu63 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Voor muziek gebruik ik de headset van de 808 gecombineerd met de 'afstandsbediening' van m'n N95. Die oordoppen van de 808 zijn echt subliem! Op nog niet eens 50% van t volume klinkt t al supergoed én hoor je niets meer van buiten!
Weet iemand waar je die los kunt kopen? Ze zaten niet bij mijn gebruikte 808. Mijn vrouw heeft ze wel en ze zijn inderdaad subliem. Het zou om de Nokia WH-209 gaan, maar om de één of andere reden heeft Nokia dezelfde type aanduiding als van een oudere headset gebruikt. Dus als je gaat zoeken kom je deze tegen. De WH-208 precies op het exemplaar dat bij de 808 zit, maar die zal niet werken om dat ie voor de Lumia serie is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:34:
[...]

Weet iemand waar je die los kunt kopen? Ze zaten niet bij mijn gebruikte 808. Mijn vrouw heeft ze wel en ze zijn inderdaad subliem. Het zou om de Nokia WH-209 gaan, maar om de één of andere reden heeft Nokia dezelfde type aanduiding als van een oudere headset gebruikt. Dus als je gaat zoeken kom je deze tegen. De WH-208 precies op het exemplaar dat bij de 808 zit, maar die zal niet werken om dat ie voor de Lumia serie is bedoeld.
Hier? http://www.wirelessground.com/nokia-wh-208-headset.html
https://www.knaldeals.com...dset-wh-208-black-1150049

[ Voor 7% gewijzigd door qu63 op 14-03-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Nee, dus niet. Dit is de WH-208 en die advertentie is pertinent misleidend. De Nokia Lumia serie heeft anders bedrade headsets dan de symbian toestellen. Als een headset van mijn N8 pak, werkt die niet goed met mijn Lumia 800 en andersom. De WH-208 werkt met de Lumia serie en dus niet met de 808.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qu63
coenox schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:46:
[...]

Nee, dus niet. Dit is de WH-208 en die advertentie is pertinent misleidend. De Nokia Lumia serie heeft anders bedrade headsets dan de symbian toestellen. Als een headset van mijn N8 pak, werkt die niet goed met mijn Lumia 800 en andersom. De WH-208 werkt met de Lumia serie en dus niet met de 808.
Ik ging alleen maar uit van de info die op de sites stond, staan genoeg Symbian toestellen bij namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Alle WindowsPhone toestellen gebruiken de American Headphone Jack standaard. Beetje jammer heb je dus niks meer aan je oude nokia headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Even een vraagje over Hotmail dat sindskort Outlook heet (en er iets anders uitziet):

ik kon tot voor kort inloggen op hotmail.com met mijn 808. Heel makkelijk ging dat trouwens niet, maar je kon uiteindelijk bij je inbox. Sinds de overgang naar Outlook lukt het niet meer; ik krijg alleen een melding dat ik mijn Microsoft-account via mijn PC kan beheren op https:account.live.com/.
Weet iemand een oplossing om toch mijn email op mijn telefoon te kunnen blijven lezen?
(Ik wil eigenlijk geen mailbox installeren ivm privacy en toekomstig ruimtegebrek op de C:drive)

[ Voor 22% gewijzigd door choogen op 15-03-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10 12:08

Gutteguttegut

CEO of TFD

choogen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:06:
Even een vraagje over Hotmail dat sindskort Outlook heet (en er iets anders uitziet):

ik kon tot voor kort inloggen op hotmail.com met mijn 808. Heel makkelijk ging dat trouwens niet, maar je kon uiteindelijk bij je inbox. Sinds de overgang naar Outlook lukt het niet meer; ik krijg alleen een melding dat ik mijn Microsoft-account via mijn PC kan beheren op https:account.live.com/.
Weet iemand een oplossing om toch mijn email op mijn telefoon te kunnen blijven lezen?
(Ik wil eigenlijk geen mailbox installeren ivm privacy en toekomstig ruimtegebrek op de C:drive)
Welke browser gebruik je?
Desnoods een andere proberen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
choogen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:06:

Ruimtegebrek krijg je geen last van, mijn E7 had minder c-geheugen en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Hotmail kan ik ook al een behoorlijke tijd niet meer mee inloggen op mijn mobiel, ook niet in mijn pc-browser als ik 'm laat doen alsof het een telefoon is, wordt dus gewoon geblockt door microsoft lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd. Via hotmail.com krijg ik ditmaal een foutmelding, namelijk dat 'WML niet ondersteund wordt'. Maar via outlook.com is het me nu toch gelukt om in te loggen. Misschien wat kinderziektes bij Microsoft's overgang van Hotmail naar Outlook?

Dat ruimtegebrek op de C:drive heb ik trouwens ervaren op mijn vorige toestel, de Nokia N8. Op die C:drive heb ik zelfs nog maar 4MB van de 256MB over. Gelukkig heeft de 808 met 512MB dubbel zoveel geheugen als de N8. maar sindsdien weet ik dat het telefoongeheugen bij Nokia's op mysterieuze wijze vol kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
choogen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:47:
Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd. Via hotmail.com krijg ik ditmaal een foutmelding, namelijk dat 'WML niet ondersteund wordt'. Maar via outlook.com is het me nu toch gelukt om in te loggen. Misschien wat kinderziektes bij Microsoft's overgang van Hotmail naar Outlook?

Dat ruimtegebrek op de C:drive heb ik trouwens ervaren op mijn vorige toestel, de Nokia N8. Op die C:drive heb ik zelfs nog maar 4MB van de 256MB over. Gelukkig heeft de 808 met 512MB dubbel zoveel geheugen als de N8. maar sindsdien weet ik dat het telefoongeheugen bij Nokia's op mysterieuze wijze vol kan raken.
De N8 had na installatie volgens mij standaard minder dan 100MB vrij, de 808 heeft er meer dan 300... Mijn E7 had ruim meer dan 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik word inmiddels behoorlijk gek van de vastlopers zodra ik op 3g iets vraag van het toestel.

zwart scherm, batterij eruit halen is dan het enige wat helpt.
Telephony update geinstalleerd maar alweer 2x de boel moeten rebooten.
prima camera maar voor een smartphone voldoet dit voorlopig niet. Helaas nog geen wm8 met goede camera op de markt...
iemand een oplossing voor die reboots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

liffey schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:55:
Ik word inmiddels behoorlijk gek van de vastlopers zodra ik op 3g iets vraag van het toestel.

zwart scherm, batterij eruit halen is dan het enige wat helpt.
Telephony update geinstalleerd maar alweer 2x de boel moeten rebooten.
prima camera maar voor een smartphone voldoet dit voorlopig niet. Helaas nog geen wm8 met goede camera op de markt...
iemand een oplossing voor die reboots?
Vreemd. Ik heb nagenoeg nooit vastlopers. Misschien moet je de telefoon eens terugzetten naar fabrieksinstellingen? Een harde reset?

PS: ipv batterij eruit, doe eens een soft reset, unlock schuifje omlaag houden en de uit-knop ingedrukt houden, sec. of 8.

[ Voor 9% gewijzigd door rda op 17-03-2013 10:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste