Dat is zo, daar hadden ze meer aandacht aan mogen besteden.
Ook de muziekspeler heeft, in vergelijking met mijn vorige toestel (Nokia N97), minder mogelijkheden. Zo kon ik op de N97 nog titels e.d. (ID3 tags) rechtstreeks bewerken op het toestel.
N.B. Ondanks wat minpuntjes
(die alle smartphones tenslotte hebben) ben ik toch blij dat ik de 808 PureView heb gehouden - in plaats van verkopen t.b.v. de aanschaf van een Lumia 820
(waarop ik "verliefd" geworden was 
). Want het argument "
foto's maken met m'n mobiel doe ik toch amper," weegt een stuk minder mee nu ik weet dat er goede foto's uit (kunnen) komen
offtopic:
En ontwikkelwerk wat ik wilde gaan doen voor Windows Phone apps gaat er voorlopig ook niet van komen... momenteel geen budget voor een bij-de-tijdse Windows 8 PC (geschikt voor Hyper-V ivm de WP8 emulator, etc.)
Overigens heb ik wel al 1 app gecompileerd met Qt SDK, en dat is toch best leuk! ookal ligt C++ me niet zo i.t.t. C# of Java
Wat me opvalt is dat er diverse (GUI) elementen zijn 'geleend' van Android, zoals het pulldown-menu met notificaties. Maar andere dingen, zoals verschillende types invoervelden (bijv. ander toetsenbord tonen bij e-mailvelden, niet speciaal in de browser of 3rd-party apps maar ook gewoon binnen het OS zelf) zijn dan weer niet meegenomen.
Het AMOLED scherm is natuurlijk een enorme verbetering t.o.v. het (resistieve) LCD-scherm van de N97 (ja ik had de N8 overgeslagen

) en ik heb er helemaal geen last van dat de resolutie "slechts" 640x360 nHD is.
Op zich zijn er nog best wat leuke (gratis) apps te vinden in de Nokia Winkel. Ik mis niet echt de "ultra-hippe" apps van iOS/Android op m'n smartphone. Voor
Social Media gebruik ik de app en widget van Nokia zelf. Dropbox werkt goed via Dropian. Een 'collega'-programmeur heeft zelfs een Qt port gemaakt van de Google Authenticator (2-step verification).
Sleeping Screen, en Situations
(gratis/beperkte versie gebruik ik van die laatste) zijn mooie aanvullingen op het OS

Car Mode en 'Groot scherm' (HDMI-out) van Nokia zelf vind ik ook gaaf.
Al met al een fijn toestel met een "stevige" camera en last-but-not-least kan ik accessoires van m'n N97 (zoals bedrade headset) gewoon blijven gebruiken