Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Majesty schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:24:
Het probleem van de Google locatieservices ken ik. Dat is één of ander vaag menutje waarin dat aan of uitgevinkt kan worden (niet bij het menu van GPS instellingen). Ik weet zo gauw even niet meer waar dat stond.
Okee, mochten andere het probleem ook ondervinden:
Via instellingen het gas schuifje uitzetten en aanzetten, dus niet de vinkjes er onder, en ook niet uitzetten via bijv. Widgets.
Dan weer aanzetten, komt een melding, dat Google je stap voor stap gaat volgen enzo ;) akkoord dan maar.
Dan Mars opstarten, en ook daar begint hij weer over instellingen voor GPS, daar moet je dan waarschijnlijk ook nog het schuifje aanzetten om Google apps toegang te geven. Een dan werkt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb de "Location-based Wi-Fi"-optie aangezet (handig!), maar die liet een ongoing notification zien om te melden dat die optie aanstond. Ik hou mijn notifications tray het liefste leeg, die melding was dus een doorn in het oog. Gelukkig kun je in 4.1 notificaties voor apps uitschakelen :)

Ga naar Settings -> Apps -> All -> Location-based Wi-Fi en zet het vinkje bij "Show notifications" uit. En weg is de melding *O*

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Majesty schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:44:
[...]

Dit had ik ook inderdaad. Mijn whatsapp trilde überhaupt niet meer, kreeg het niet meer aan de gang, vreemd.
Merkte ik ook, maar ik had hem van 'Standaard' trillen naar 'Kort' gezet, en dan trillt die weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Nog iets gek (met nog mijn Ice Cream) ik luister naar mijn walkman komt er ineens een geel driehoek in beeld dat ik het geluid niet te hard moet zetten..................nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:25
_ferry_ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:36:
[...]

Okee, mochten andere het probleem ook ondervinden:
Via instellingen het gas schuifje uitzetten en aanzetten, dus niet de vinkjes er onder, en ook niet uitzetten via bijv. Widgets.
Dan weer aanzetten, komt een melding, dat Google je stap voor stap gaat volgen enzo ;) akkoord dan maar.
Dan Mars opstarten, en ook daar begint hij weer over instellingen voor GPS, daar moet je dan waarschijnlijk ook nog het schuifje aanzetten om Google apps toegang te geven. Een dan werkt het. :)
Dit kun je ook aangeven onder je Settings: Accounts -> Google -> Locatie-instellingen.
Vanaf daar kun je het wijzigen.

Ik had namelijk deze zaken aanstaan (anders doet Maps het inderdaad niet meer), maar dit vrat batterij.
Nu dus weer uitgezet :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:41

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Boneka schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:24:
Nog iets gek (met nog mijn Ice Cream) ik luister naar mijn walkman komt er ineens een geel driehoek in beeld dat ik het geluid niet te hard moet zetten..................nooit eerder gezien.
/system/app/SoundLevelAlert.apk, mocht je hem willen verwijderen/freezen.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Pathfinder schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:09:
[...]

/system/app/SoundLevelAlert.apk, mocht je hem willen verwijderen/freezen.
Thanks...tot nog toe een keer in beeld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Nu 4.1 wat meer gesettled is gaat de accu bij mij echt lang mee, meer nog dan bij ICS. Heb stamina mode geactiveerd vanaf 10% en kan er nu zeker 2 dagen mee doen. Ook de trilfunctie is na wat gepruts met instellingen weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Sony heeft de update vrij gegeven voor de not branded toestellen, maar nu gaan ze dat weer gefaseerd doen volgens het IMEI nummer pfffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Boneka schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:48:
Sony heeft de update vrij gegeven voor de not branded toestellen, maar nu gaan ze dat weer gefaseerd doen volgens het IMEI nummer pfffffffff
Flash nou gewoon! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
vandaag nog via pc companion gechecked.. niks update, nada, noppes, rien de knots!

Gaat dus over een Belgisch exemplaar, unbranded... ik ga toch maar eens die handel handmatig flashen als ik effe tijd vind dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
IMEI bepaald Renio. Anders krijgen ze het te druk bij Sony pfffffffffffff wat een reetkevers daar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

de customized versie voor de unbranded Xperia P in België is toch al vrijgegeven vanaf de 24ste april? Ik heb zelf een Nederlands model met SI 1261-8979 (Unbranded customized NL). Iemand die daar iets van weet?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
zonet toch al geflashed (deze uitleg gebruikt: Frank J. in "Sony Xperia P") en was inderdaad in 1 2 3 klaar. Heb gekozen op enkel cache te wipe'n (data en apps laten staan). Eens zien wat het de komende dagen geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hoe presteren de custom roms eigenlijk? Zijn ze zuiniger met de accu, en presteren ze goed?

Ben eerlijk gezegd wel een beetje uitgekeken op mijn telefoon, al na 7 maanden :+ Vandaag maar 30min. schermtijd, maar wel na 9uur standby nog maar 40% accu resterend.
Gisteren zat ik in belgie, dus had hem maar op flight mode gezet, in 7 uur maar 1% batterij verbruikt.
Daarna weer in NL, flight mode uit, en hop, dan gaat ie weer batterij gebruiken. Alsof ie de hele tijd gegevens verbinding aan heeft ofzo. Zo heb je toch niets aan aan zo'n ding :(
Misschien maar eens een nieuwe accu voor me oude motorola Defy bestellen, ga ik die even gebruiken en zien of ik daar wel de dag mee doorkom...

Van de week ook zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-kZq9hMbpI8E/UZepdIGlkqI/AAAAAAAAASg/65n_Ef4JvkI/w520-h924-no/Screenshot_2013-05-16-16-39-18.png
De snelle dalende lijn is tijdens een potje carmageddon.. Maar op het einde was ie dus 20%, had ik juiste me telefoon eens echt nodig om een contactpersoon toe te voegen. Internet deed het niet, kon niet bellen. Dus ik flightmode aan en uit, en kort erna BAM, batterij leeg, telefoon uit. Daarna een tijdje gewacht, weer aangezet, en nog weer iets van 4 uur standby gestaan totdat ie weer uit ging en echt leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Dat hoge batterijverbruik komt denk ik door je slechte verbinding _ferry_. Ik haal met JB nu prima 2 dagen standby en 4 uur schermtijd, maar dan is mijn signaal mobiel netwerk ook vrijwel helemaal groen. Slecht signaal + 3g verbinding aan = batterij slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:30

nWn

In Geocentric Orbit

_ferry_ schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:23:
Hoe presteren de custom roms eigenlijk? Zijn ze zuiniger met de accu, en presteren ze goed?
...
Zoals Michel zegt kan een slechte 3g verbinding een aanslag zijn op je batterij, maar mijn verbinding is vaak ook niet best en toch haal ik vrij makkelijk 5 uur schermtijd en 2 dagen standby.

Zelf gebruik in een custom rom en kernel (Enigma en Sliding_XP kernel) en het werkt stukken beter dan stock, zowel qua performance als batterij-vriendelijkheid. Om mezelf maar even schaamteloos te quoten:
This kernel in combination with the Enigma ROM is incredible. I get almost zero drain in stand-by, and extreme performance when I'm using the phone.

My settings are the following:
Screen on profile: Wheatley + row (200-1000 mhz), with the up threshold decreased to 50 (using SetCPU). This way I got extremely smooth performance when using the phone.
Screen off profile: HotplugX + row (200-800 mhz). I thought to have heard that hotplugX can switch off a core when in deep sleep mode. Either way, there is absolutely no drain whatsoever.
Voor iedereen die aan het twijfelen is of een custom rom de moeite waard is, doe jezelf een plezier en root dat ding. Het is simpel en je telefoon wordt zoveel prettiger om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Heb sinds deze middag (na bijna 2 uur gepriegel op XDA forum om alle eindjes aan elkaar te knopen) ook de combinatie van Enigma ROM en Sliding_XP kernel draaien. Op zich niks verkeerd mee... de komende dagen wel zien wat 't geeft.

Maar euh.. echt.. respect voor die gasten die al die meuk op XDA developen en zo.. maar ze mogen toch ook wel een beetje moeite doen om het beetje begrijpbaar over te brengen. De manier waarop ze het daar maar neer plempen trekt er niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Batterijproblemen zijn straks verleden tijd.........Een Amerikaanse scholiere heeft een apparaatje uitgevonden waarmee je een mobiele telefoon in 20 seconden kan opladen. De 18-jarige Eesha heeft er alvast 50 duizend dollar mee gewonnen bij een wetenschapswedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
"straks", right.. :p. Al jaaaren hoor je sporadisch in het nieuws dat er betere accu's uit worden gevonden en dergelijken, zal nu nog wel een tijd duren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 18:44
Het ging een weekje zeer goed met de batterijduur. Echter begint ''phone'' zich weer te bemoeien en is de schermtijd weer gekelderd naar anderhalf uur..

Xperia SP, waar blijf je?

Trouw Sony trouwens;

Van K750i(top) naar K850i(prachtding met dikke camera) naar C902(wat minder) naar W995i(weer fantastisch) naar een X10 en dan nu de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:41

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

renio schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:Maar euh.. echt.. respect voor die gasten die al die meuk op XDA developen en zo.. maar ze mogen toch ook wel een beetje moeite doen om het beetje begrijpbaar over te brengen. De manier waarop ze het daar maar neer plempen trekt er niet echt op.
Het is alsof ze je gehoord hebben (er vanuit gaande dat dit helpt):
One Stop Guide Shop for the Newbie and Dev

[ Voor 3% gewijzigd door Pathfinder op 21-05-2013 22:35 ]

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Pathfinder schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:35:
[...]

Het is alsof ze je gehoord hebben (er vanuit gaande dat dit helpt):
One Stop Guide Shop for the Newbie and Dev
WOW! .. Volle zinnen en leestekens allerhande... het kan dus echt wel op XDA :)

On-topic: Nemesis met Sliding_XP valt wel goed mee. Echter vandaag in NL gezeten voor 't werk en daar heb ik geen data-verkeer of wifi dus niet echt representatief. Wat ik wel merk is dat er inderdaad nauwelijks battery-drain is in standby _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

woutur

Klauwtjes uit!

Helemaal met het XDA verhaal: ik ben zelf een paar weken begonnen met een Excel waar ik de unieke punten van elke ROM in bijhoud. Dat was al erg lastig.

Het is telkens gissen naar wat de ROM te bieden heeft (super-stamina-no-battery-drain-world-saving-endurance!). Een goed verhaal neerzetten is erg lastig.

Ik zat ook al te kijken naar Nemesis met Sliding_XP. Zodirect maar even CWM installeren en dan de ROM erover. Hebben jullie nog backup adviezen? Ik heb Titanium backup (en een recente backup gemaakt) en mijn hele SD kaart (nou ja, intern geheugen) gekopieerd naar mijn laptop. Het lijkt me een klus van: installeer CWM, installeer ROM, wipe cache, wipe dalvik, installeer Titanium Backup, kopieer TB map van laptop naar foon, zet alle applicaties terug, klaar?

Edit:
Als eerste geprobeerd de Nemesis kernel te installeren. Lukte uiteindelijk prima, met dien verstande dat ik een hele tijd weer (nieuwe laptop) zat te klooien om Fastboot goed te krijgen. Daarna bootte mijn telefoon niet meer. Blijkt dat Nemesis kernel niet op ICS draait. Daarna Sliding_XP geinstalleerd en gelukkig boot mijn telefoon weer :). Eerst maar eens kijken hoe deze kernel het uithoudt op default settings. Zal stapje voor stapje gaan kijken of het nuttig is verder te upgraden :)

[ Voor 24% gewijzigd door woutur op 22-05-2013 15:51 . Reden: Meer acties verricht en laatste poster in de thread. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

JB update was er bij T-Mobile (voor de verandeirng) eens snel bij. Maar die verandering aan kleuren...vreselijk. Witte teloonlijst, phone app, sms achtergrond en meer. De rest vind ik er wel prima uitzien, maar dat witte houd me nog even tegen (zwart is tenminste chique).

Owja, wel wat geks, na de JB update zak de accu per uur ruime 15%. Accubeheer geeft aan dat het door Exchange Services komt.. er staat 1 hotmail account op. Ik heb deze nu maar uitgeschakeld en hoop straks de oorzaak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zag hier een paar weken terug een opmerking voorbijkomen waarin werd gemeld dat je de door Sony meegeleverde snellader beter niet kunt gebruiken. Ik heb die tip gevolgd en een HTC-lader uit de kast getrokken. Voor mijn gevoel (ik heb geen cijfers om het te onderbouwen) gaat mijn telefoon bij hetzelfde gebruik wat langer mee dan met de Sony-lader.

Ik heb ongeveer tegelijkertijd de upgrade naar 4.1 geïnstalleerd, ik heb dus geen eerlijke vergelijking gedaan tussen de beide laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
op 93% opgeladen batterij... een geschatte stand-bytijd van 14 uur, met stamina mode aan, bijna lege batterij optie ook aan (op 10%)... dit met Nemesis ROM (JB) en Sliding_XP kernel... dat lijkt me toch ook weer belachelijk laag niet?
pffff... al die moeite doen en uiteindelijk dit als resultaat :( Gisteren de lader om 7u er af, 100% opgeladen, beetje facebook, beetje gps gebruik voor icoyote, een half uurtje bellen en voor de rest van de dag op standby... tegen 22u 's avonds slechts 10% over... 0,0 betere ervaring dan op stock ICS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

renio schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:54:
op 93% opgeladen batterij... een geschatte stand-bytijd van 14 uur, met stamina mode aan, bijna lege batterij optie ook aan (op 10%)... dit met Nemesis ROM (JB) en Sliding_XP kernel... dat lijkt me toch ook weer belachelijk laag niet?
pffff... al die moeite doen en uiteindelijk dit als resultaat :( Gisteren de lader om 7u er af, 100% opgeladen, beetje facebook, beetje gps gebruik voor icoyote, een half uurtje bellen en voor de rest van de dag op standby... tegen 22u 's avonds slechts 10% over... 0,0 betere ervaring dan op stock ICS :(
Dit is echt heel vreemd, bij mij geeft ie 4 dagen standby aan als mn telefoon net is opgeladen. Heb je betterbatterystats geïnstalleerd? Zo ja, zou je dan misschien de log file kunnen exporteren, ik ben benieuwd wat bij jou zoveel batterij vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Exchange Services probleem (JB) heb ik ondertussen nog niet opgelost... account verwijdert en de 'app' handmatig gestopt (in energiebeheer) maar wilde niet baten.

Op mijn eigen phone, op ICS, ook weer zo iets irritant, nog 14% accu over, wilde iemand berichten op google talk en komt ineens android system tevoorschijn: "uitschakelen". Kijk ik naar de accu, is ineens 0%. Altijd grappig.

Misschien eens kalibreren ofzo, ga even zoeken in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Phone blijft energie lurken.

Had ik onlangs een schermtijd van bijna 3 uur. Tegenwoordig zit ik weer op zo'n anderhalf uur met geluk.

Eigenlijk is het een telefoon waar je gewoon niet op kunt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier op dit moment ook wel een grappige: de telefoon hangt aan een USB-poort, er staat een bliksemschicht bij het accusymbool, maar er gaan procenten af. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Dat heb ik ook eens gehad. Dat is toch niet te geloven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
De oplader kost ook stroom he. Ik heb dit eens gehad met zo'n oplader van Duracell. Zie ik ineens de procenten naar beneden gaan. Tja oplader leeg.........haha. Zoveel vreet onze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In mijn geval was het de netstroomadapter van mijn laptop, waar een USB-poort op zit. De poweroutput is volgens de sticker onderop 1,5 A, maar opladen gaat erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
En nog steeds heeft Sony de officiele update niet vrijgegeven voor mijn IMEI. Ook niet te filmen bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Gister wonder boven wonder 2 uur en 55 minuten schermtijd. Hele dag op de wifi en steeds het scherm vanzelf uit laten gaan. Zal vandaag op dezelfde locatie op mobiel netwerk gaan en scherm regelmatig vanzelf uitdrukken. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Nu een paar dagen met de Sliding_XP kernel 7.4.4 (op ICS) rondgelopen. Mijn eerste bevindingen waren niet zo positief. Ik verloor vaak signaal en de telefoon rebootte soms. Waarschijnlijk had dit te maken met de governor en I/o (respectievelijk pegasusq en SIO). Dit was geen gelukkige combinatie. Ik heb nu lulzactiveq en ROW en dit is een stabiele combinatie.

Batterij gaat relatief lang mee. Zit nu op 1 dag en 18 uur, en 17 procent over. Net de telefoon in de stekker gestoken en hij laadt binnen een half uur naar 73 procent. Dat vertrouw ik niet.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
knettergek word ik tegenwoordig van m'n Xperia P zijn batterij verbruik!
ik had zo gehoopt dat een custom ROM (Nemesis) en kernel (Sliding_XP) beterschap zou brengen... heb met betterbatterystats beetje gepruld om te zien of er iets opmerkelijks uitkwam, niks gevonden. Die paar apps die ik extra geïnstalleerd had terug verwijderd en 1 dag was het iets beter... maar de afgelopen week bijna iedere dag een drama...
heel de nacht laten opladen, deze ochtend om half 8 van de stekker, 100% opgeladen en dan gaat het compleet downhill... check de screenshots en huil uit sympathie maar even mee...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13472034/Screenshot_2013-05-29-14-57-33.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13472034/Screenshot_2013-05-29-14-57-38.png

Stamina-mode mijn gat... deze ochtend gaf 'm 11 (ja elf!) uur standby tijd aan ...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13472034/Screenshot_2013-05-29-14-57-55.png

[ Voor 5% gewijzigd door renio op 29-05-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Holy shit...

Ik heb bijna dezelfde tijd mn telefoon aanstaan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13610015/Screenshot_2013-05-29-15-24-26.png

Kan je misschien een screenshot posten van je Kernel Wakelock en Partial Wakelocks (te vinden in betterbatterystats)?

Of zou Bluetooth zo belachelijk veel verschil maken, aangezien dat het enige lijkt te zijn wat er verschillend tov mijn telefoon.

P.S: Bij mij geeft Stamina mode nog ruim 3 dagen standby aan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
wow... dat wil ik ook zo'n batterij non-verbruik! ... er moet dus nog hoop zijn... bedankt daarvoor :)

ik heb betterbatterystats er terug afgekeild omdat ik zeker wou zijn dat die ook geen batterij vreet... is 't voldoende als ik betterbatterystats er nu op installeer en een half uurtje laat doen of pas na een dag of zo een screenshot maken?

Ik zal in tussentijd bluetooth even uitschakelen om dat alvast uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

renio schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:30:
wow... dat wil ik ook zo'n batterij non-verbruik! ... er moet dus nog hoop zijn... bedankt daarvoor :)

ik heb betterbatterystats er terug afgekeild omdat ik zeker wou zijn dat die ook geen batterij vreet... is 't voldoende als ik betterbatterystats er nu op installeer en een half uurtje laat doen of pas na een dag of zo een screenshot maken?

Ik zal in tussentijd bluetooth even uitschakelen om dat alvast uit te sluiten.
Zolang je in BBS (betterbatterystats) niet actief laat monitoren (en dat staat standaard uit) gebruik het weinig tot geen extra batterij voor zover ik weer. Je kan het best installeren en dan een reboot doen / opladen om BBS te activeren. In principe zou je na een half uur / uur al duidelijke data moeten hebben, vooral omdat de batterij in jouw geval constant leegloopt. Ik ben echt heel benieuwd want het verschil is belachelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Afgezien van de eindeloze discussie van de batterij, hoe bevalt Jelly Bean nu in zijn algemeenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Boneka schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:34:
Afgezien van de eindeloze discussie van de batterij, hoe bevalt Jelly Bean nu in zijn algemeenheid?
Uitstekend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
in zijn algemeenheid is Jelly Bean helemaal da bomb shizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Jelly Bean bevalt mij ook goed. Het OS loopt toch net iets vloeiender dan ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Dus. Gisteren gaan slapen met 95%. Vanochtend telefoon dood. Battery drain van 95% in een paar uur.
Hoerig. Zoals eerder opgemerkt: je kan niet van deze telefoon op aan. Niet betrouwbaar.

Jammer want ik was eerder al enthousiaster over de sliding_xp kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik gebruik m'n xperia p als wekker en daardoor laat ik 'm voor de zekerheid heel de nacht in docking opladen. Ik heb de indruk dat het feit dat de batterij continu aan de lader hangt niet echt optimaliserend werkt voor Android en ik daardoor zo'n slecht batterij-verbruik ervaar.... gisteren toen ik in de late namiddag de xperia p aan de stekker hing en 'm van 20% naar 70% liet opladen bleef het batterij-verbruik tot 's avonds erg beperkt, leek me dus veel positiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:21

iChaos

It's Lupus.

Vandaag eens even goed de kans om het toestel te bekijken, ligt er een naast me van een vriend ter reparatie. Startte de Jelly Bean update OTA, toestel bleef een uur op het T-mobile scherm, en start niet meer. Zo maar eens met ADB kijken wat er mis is, backups trekken en opnieuw flashen, en daarna eens kijken of het toestel me bevalt :) Vind het uiterlijk iig erg strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Boneka schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:34:
Ik moest even wennen aan de vernieuwde kleuren (zoals ik eerder vermelde in dit topic) van zwart naar wit(achtig). Nu ik eraan gewend bent moet ik zeggen dat ik er geen probleem meer mee heb.

Wel het vermelden waard is dat wanneer je van ICS naar JB gaat je battery kan gaan drainen door Exchange Services. Dus mocht je ES geactiveerd hebben op je phone is mijn tip dan ook: verwijder het account en stel het opnieuw in. WIj hebben hier beide een Xperia P en beide hadden dit probleem (ik met 2 ES accounts, zij met 1) dus dat kan toch geen toeval zijn.

Ik hoor van meerdere mensen dat ze het vloeiender vinden, dat ben ik met ze eens. Het voelt goed en switchen tussen bijv homescreens ziet er wat gelikter uit. Actieve applicaties bekijken vind ik minder chique (nu aan de zijkant van het scherm ipv schermvullen als je de Home toets ingedrukt houdt). Verder ben ik enthousiast over de nieuwe opties, location based wifi staat aan en doet zijn werk zeer goed en stamina modus doet het ook goed. Na een dag had ik al een verbetering in de accuduur (niet drastisch, maar toch). De ervaring van de afgelopen weken is dat ik niet bang hoef te zijn dat mijn toetsel het eind van de dag niet meer haalt: ik gebruik de phone evenveel (of meer) als normaal maar ik haal het makkelijk tot slapengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nog iedere dag dit topic mij verbaast het batterij verbruik bij vele nu moet ik zeggen dat ik in het begin ook last had van wisselend batterij verbruik.

Maar wat bij mij veel geholpen heeft is geen gebruik meer maken van de snellader en waar ik veel voordeel mee haal is het toestel uit zetten en dan opladen haal gemiddeld 1,5 tot 2 dagen met een scherm tijd van 3 tot 7 uur dit ligt er aan of ik hem zelf uit duw of wacht tot hij zelf uit gaat draai nog op ICS.
Verder ben ik wel benieuw naar JB
Hoop dat iemand iets heeft aan deze tip`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

7 uur schermtijd, of in de buurt, ben ik nog nooit gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
renio schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:18:
knettergek word ik tegenwoordig van m'n Xperia P zijn batterij verbruik!
ik had zo gehoopt dat een custom ROM (Nemesis) en kernel (Sliding_XP) beterschap zou brengen... heb met betterbatterystats beetje gepruld om te zien of er iets opmerkelijks uitkwam, niks gevonden. Die paar apps die ik extra geïnstalleerd had terug verwijderd en 1 dag was het iets beter... maar de afgelopen week bijna iedere dag een drama...
heel de nacht laten opladen, deze ochtend om half 8 van de stekker, 100% opgeladen en dan gaat het compleet downhill... check de screenshots en huil uit sympathie maar even mee...

[afbeelding]

[afbeelding]

Stamina-mode mijn gat... deze ochtend gaf 'm 11 (ja elf!) uur standby tijd aan ...

[afbeelding]
Tja, maar met wifi en GPS aan slurpt ie als een dolle. Ik zet de laatste tijd wifi uit. Want zowel op kantoor/thuis (continu verbinding) als onderweg (continu zoekend naar wifi signaal) gaat het razendsnel. Zonder wifi kom ik een dag meestal prima door. Maar als je alle slurpers continu aan hebt staan (ik weet niet of dat zo is), dan gaat het natuurlijk snel. Al geprobeerd zonder wifi en GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Gisteravond met 94% stroom gaan slapen. 8 uur later nog 33% over.

Phone is weer flink aan het slurpen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Dit soort dingen horen in V&A!

[ Voor 109% gewijzigd door AmbroosV op 03-06-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:26
bartus1989 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:27:
Gisteravond met 94% stroom gaan slapen. 8 uur later nog 33% over.

Phone is weer flink aan het slurpen geweest.
Ik heb het opgegeven met de accu in deze telefoon :D Ik ben verder heel erg tevreden over deze telefoon, dus de volgende telefoon wordt zeker een Sony. Over twee maanden mag ik mn contract verlengen en hopelijk kan ik dan de Sony ZR krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De resultaten zijn ook zo wisselend. Van gebruiker tot gebruiker en van dag tot dag. Ik heb gisteren mijn telefoon laten liggen op kantoor. Met tussendoor een kwartiertje aan de autolader doet de telefoon het nu al 2 dagen en 13 uur en ik heb nog 33 % over.

Heb er verder geen zak mee gedaan maar alles synct wel (tenminste, als ik het scherm aanzet vanwege extended battery).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Mijn foto album is inmiddels weer leeg.... :o

Ik mag allang verlengen, huidig abbonement bijna 3 jaar terug afgesloten met een X10. Via marktplaats vorig jaar de P gekocht. Abbonement is nog van de oude stempel met onbeperkt internet 7.2 mb/s en 150 belminuten. Lekker voordelig dus en eigenlijk wil ik die niet kwijt.

Ik ga binnenkort op mezelf en vind het zonde om weer een nieuwe te kopen. Misschien toch maar eens denken aan verlengen om toch aan een andere telefoon te komen, want dit ben ik echt goed zat.. :'(

Al betaal ik dan natuurlijk weer een stuk meer voor minder abonnement.

En zo zit het leven vol keuze's!

[ Voor 96% gewijzigd door bartus1989 op 04-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 23:50

JAM

Om afbeeldingen/album weer zichtbaar te maken (er zit blijkbaar een bug in Jelly Bean die de cache laat vollopen) ga je naar Instellingen > Apps > tabblad 'Alles' en daar zoek je 'Album' op. Even op 'Gegevens wissen' tikken en alles is weer zichtbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 05-10 16:03
De Xperia P bevalt mij nog steeds uitstekend.. Alleen zitten er was krasjes op me screen protector waardoor je van die gekke felle lijnen ziet als het scherm een witte achtergrond heeft. Als of het scherm wat nat is... Maar ik stoor me er niet aan.

Batterij heb ik sinds begin van de aankoop opgeladen met een samsung lader (0,7A, t.o.v. de sony 1,5a)
Vandaag tot nu toe 12 uur op accu, WiFi aan, 1,5 uur schermtijd, en wifi op locatiebasis.. Nu nog 47% batterij.

Ik red er 24 uur dus wel mee, en met stamina modus is dit misschien wel te verdubbelen. (JB)
Ik ben nog steeds tevreden, misschien komt dat wel door me samsung lader.

Ik ben ook erg tevreden met de bijgeleverde hdmi kabel. Als ik me telefoon op de lader doet en utorrent aanzet kan ik gemakkelijk films downloaden en direct op de tv afspelen met de hdmi kabel. full-hd is ook mogelijk en dat gaat allemaal soepel. Alleen is het interne geheugen dan natuurlijk snel vol van de telefoon, dus ik gebruik het voornamelijk voor muziek.

De camera valt mij ook iets tegen zodra het wat schemerig is, maar over het algemeen mag ik er niet over klagen. Het full hd filmen is ook super, alleen is een filmpje van 10 seconden al snel 25mb, met de instelling op 720p of vga zijn de bestanden natuurlijk stukken kleiner en goed verstuurbaar over whatsapp.

Misschien kan iemand anders mij wel ergens mee helpen hier.
Ik heb sinds kort de Tomtom benelux app op de P, nu belde hij vandaag ineens naar tomtom. (tomtom heeft hiervoor permissie). Ik vertrouwde het niet en dus sluitte ik de telefoon z.s.m. af. Weet iemand waarom tomtom dit doet, en of hier kosten aan verbonden zijn? Ik ben er namelijk wat huiverig over.

Als iemand nog een hoesje nodig heeft zou ik gaan voor het Nilkin hoesje, zelf heb ik 7 verschillende chinees/hongkong hoesje via ebay besteld en de Nilkin is de best passende. Al is de xperia p zonder hoesje natuurlijk het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Interessant artikel op Lifehacker over battery chargers. Kan enkele vragen beantwoorden over waarom de telefoon ontlaadt terwijl hij aan een lader hangt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ik vind het een vrij slecht artikel. Eerst stellen ze dat tegenwoordig alle usb-laders hetzelfde voltage geven, dat ze zich aanpassen aan het stroomnet, ze een slimme chip hebben ingebouwd voor laden in 3 stages, maar toch de conclusie dat je je apparatuur zou vernielen? Dat is echt onzin.

Het enige nadeel wat je zou kunnen hebben is dat een apparaat er langer over doet als je bijvoorbeeld een lader met een lager ampèrage of een usb-poort gebruikt. Over het ontladen wordt niet gesproken, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer je een Ipad aan het laden bent via een 500mA usbpoort en je hem dan gaat gebruiken dat dit meer accu kost dan dat er bij geladen wordt.

Zelf heb ik trouwens de Sony snellader en de gewone lader in gebruik. De snellader zou 1,5A kunnen leveren, maar uiteindelijk bepaald de telefoon hoeveel deze ook daadwerkelijk tot zich neemt. Ik denk dat alleen in een heel vroeg stadium het volle vermogen van de lader benut wordt want de eerste 40% gaat echt super snel maar daarna zijn beide laders ongeveer gelijk. De uiteindelijke laadtijd scheeld ook helemaal niet zo heel veel, omdat de meeste laadtijd gaat zitten in de laatste 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:13
Ik ben nieuw hier op tweakers, vergeef me als ik vragen stel die in jullie ogen misschien dom zijn. Een gedeelte van het topic heb ik al gelezen, voornamelijk het laatste deel over de update etc.

Ik gebruik sinds september al de meegeleverde lader van mijn xperia p, en je raadt het al, ik zit nu met een slechte accuduur :'( Ook heb ik die update naar 4.1 nog niet ontvangen.
1) Weet iemand hoever ze zijn met uitrollen van de update?

2) Iemand ervaring met vervangen van de accu? Ik moet nl. nog meer dan een jaar met deze telefoon doen. Telefoon zelf is super, alleen gaat deze maar een halve dag mee op dit moment.

3) Kan iemand mij voorzien van een goede bron waarmee ik zelf een custom rom (zuiniger) kan installeren? Ben geen tweaker maar denk dat ik er uiteindelijk wel uit kan komen als het duidelijk genoeg beschreven staat.

Alvast hartstikke bedankt, heb al een hoop geleerd van dit topic. Ben verder super tevreden over de telefoon, volgende wordt waarschijnlijk ook weer sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
mathelicious schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:26:
Ik ben nieuw hier op tweakers, vergeef me als ik vragen stel die in jullie ogen misschien dom zijn. Een gedeelte van het topic heb ik al gelezen, voornamelijk het laatste deel over de update etc.

Ik gebruik sinds september al de meegeleverde lader van mijn xperia p, en je raadt het al, ik zit nu met een slechte accuduur :'( Ook heb ik die update naar 4.1 nog niet ontvangen.
1) Weet iemand hoever ze zijn met uitrollen van de update?
Geen idee, maar 2 maanden wachten lijkt me wel lang.. ;( Heb je via PC companion gezocht naar updates? Anders heb je misschien een branded versie die lang op zich laat wachten? Uiteraard is handmatig naar de nieuwste versie flashen een mogelijkheid. Hierbij behoud je gewoon je gegevens als je het goed doet.
2) Iemand ervaring met vervangen van de accu? Ik moet nl. nog meer dan een jaar met deze telefoon doen. Telefoon zelf is super, alleen gaat deze maar een halve dag mee op dit moment.
Dat de accu zo snel achteruit gaat door het gebruiken van de snellader lijkt mij eerlijk gezegd sterk (zie mijn vorige reactie). Er is op youtube wel een filmpje te vinden waar je kunt zien hoe je bij de ingebouwde accu komt. Echter zijn er naar mijn weten nog geen vervangende accu's met een hogere capaciteit dan de originele.
3) Kan iemand mij voorzien van een goede bron waarmee ik zelf een custom rom (zuiniger) kan installeren? Ben geen tweaker maar denk dat ik er uiteindelijk wel uit kan komen als het duidelijk genoeg beschreven staat.
Specifieke sites heb ik niet voor je, maar op het xda-developers forum is vast wel wat te vinden.
Alvast hartstikke bedankt, heb al een hoop geleerd van dit topic. Ben verder super tevreden over de telefoon, volgende wordt waarschijnlijk ook weer sony.
Goedzo! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Michel5128 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:09:
[...]
Geen idee, maar 2 maanden wachten lijkt me wel lang.. ;( Heb je via PC companion gezocht naar updates? Anders heb je misschien een branded versie die lang op zich laat wachten? Uiteraard is handmatig naar de nieuwste versie flashen een mogelijkheid. Hierbij behoud je gewoon je gegevens als je het goed doet.

[...]
Dat de accu zo snel achteruit gaat door het gebruiken van de snellader lijkt mij eerlijk gezegd sterk (zie mijn vorige reactie). Er is op youtube wel een filmpje te vinden waar je kunt zien hoe je bij de ingebouwde accu komt. Echter zijn er naar mijn weten nog geen vervangende accu's met een hogere capaciteit dan de originele.

[...]
Specifieke sites heb ik niet voor je, maar op het xda-developers forum is vast wel wat te vinden.

[...]

Goedzo! 8)
Ik heb met pc companion gekeken of de update beschikbaar is.
Bedankt voor de link, daar ga ik binnenkort eens goed naar kijken.

Mijn telefoon gaat nu, na uitzetten van wifi, gelukkig al langer mee! Accu vervangen is op dit moment dus niet aan de orde. Nu maar hopen dat ie met 4.1 ook weer wat zuiniger wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bij mij is ie ook nog steeds niet binnen. En ik heb notabene een unbranded toestel. Ik heb ze 2 x gebeld. De eerste keer had men het over uitrollen via je Imei nummer de laatste keer zou dat niet mee moeten wegen. Waarom Ned. altijd zo traag is (bekend bij Sony) is niet bekend. Helaas moeten we nog wachten tenzij je hem root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
Boneka schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:02:
Helaas moeten we nog wachten tenzij je hem root.
Je hoeft helemaal niet te rooten als je de update handmatig wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jameskond
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10 13:33
Boneka schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:02:
Bij mij is ie ook nog steeds niet binnen. En ik heb notabene een unbranded toestel. Ik heb ze 2 x gebeld. De eerste keer had men het over uitrollen via je Imei nummer de laatste keer zou dat niet mee moeten wegen. Waarom Ned. altijd zo traag is (bekend bij Sony) is niet bekend. Helaas moeten we nog wachten tenzij je hem root.
Ik heb hem gewoon geroot (ging best simpel) en toen het imei nummer veranderd.

Die Stamina Mode in JB werkt heel goed als je de telefoon gebruikt als wekker. Na 8 uur standby tijdens het slapen heeft hij meestal niet meer dan 10-15% verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

jameskond schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:20:
[...]

Ik heb hem gewoon geroot (ging best simpel) en toen het imei nummer veranderd.

Die Stamina Mode in JB werkt heel goed als je de telefoon gebruikt als wekker. Na 8 uur standby tijdens het slapen heeft hij meestal niet meer dan 10-15% verbruikt.
Klopt :) Ik ging de nacht in met 50% accu (rond 0.00) en ging rond een uur of 09.00 kijken en volgens mij was er slechts 8% af gegaan, dat is wel prima. Dan kan ik erover nadenken om niet snachts op te laden (want dan hangt de phone 8uur in de oplader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Mijn accuduur is aanzienlijk verbetert, heb vandaag 22,5 uur gered zonder opladen :*)
thnx guys, komt door jullie en dit topic _/-\o_

Nog steeds de update niet ontvangen, gaat lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Imei nummer veranderd? Dit nummer is uniek en dat is maar goed ook. Bij mijn neef is ie onlangs gejat. Volgend jaar hoop ik dat die wet er eens doorkomt. Dus Opstelten opschieten met die wet. Telefoon gejat. Provider blokkeert Imei nummer en hij is onbruikbaar. Dus hoe jij je nummer kan veranderen is mij een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
ps hoewel ik nog geen JB heb vroeg ik mij af of die vervelende taalknop te wijzigen is naar een andere plek. Deze zit hoogst irritant naast de spatiebalk. Ik gebruik alleen Nederlands en Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ander toetsenbord installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:33
vraagje: Ik blijf problemen houden, zo kan ik via 3G geen data verzenden/ontvangen etc. Dit heb ik pas sinds Jellybean. Als ik een backup maak van mijn nummers en foto's enzo, en hem dan root en een andere kernel installeer en de normale firmware houd, kan ik mijn backup dan weer terug zetten? Of gaat dat niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Pazienza schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:05:
vraagje: Ik blijf problemen houden, zo kan ik via 3G geen data verzenden/ontvangen etc. Dit heb ik pas sinds Jellybean. Als ik een backup maak van mijn nummers en foto's enzo, en hem dan root en een andere kernel installeer en de normale firmware houd, kan ik mijn backup dan weer terug zetten? Of gaat dat niet werken...
Heb je je APN settings al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Hashtag schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:51:
[...]

Heb je je APN settings al gereset?
Uhm, hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Ga naar [Instellingen]
-> Bij [Draadloos en netwerken] even op 'Meer..' drukken
-> Scroll naar beneden en kies voor 'Mobiele netwerken'
-> Kies 'Namen toegangspunten', hier zie je de APN's.
-> Door op je Menu-knopje te drukken, kun je de APN's verwijderen en nieuwe aanmaken
-> Verwijder de APN's en maak een nieuwe aan.

Voor de juiste settings moet je even kijken bij je provider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Hashtag schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:40:
[...]

Ga naar [Instellingen]
-> Bij [Draadloos en netwerken] even op 'Meer..' drukken
-> Scroll naar beneden en kies voor 'Mobiele netwerken'
-> Kies 'Namen toegangspunten', hier zie je de APN's.
-> Door op je Menu-knopje te drukken, kun je de APN's verwijderen en nieuwe aanmaken
-> Verwijder de APN's en maak een nieuwe aan.

Voor de juiste settings moet je even kijken bij je provider. :)
Het werkt! Super bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Mijn batterijduur is wel geweldig nu, overigens. Ik zit nu 21u op de accu en heb nog 48 % over, 3u37m schermtijd. Heb hem vannacht niet opgeladen en ben in een uur of 9 maar iets van 3-6 % kwijtgeraakt. Alle energie besparingsdingen staan uit..

Tevreden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Kijk, beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
En het probleem is weer terug. Ik ga een custom rom installeren deze week.. Iemand tips welke goed is?

Of kan ik ook gewoon alleen een andere kernel installeren, zonder alles kwijt te raken? (nummers e.d.)

[ Voor 34% gewijzigd door Pazienza op 16-06-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Pazienza schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:24:
En het probleem is weer terug. Ik ga een custom rom installeren deze week.. Iemand tips welke goed is?

Of kan ik ook gewoon alleen een andere kernel installeren, zonder alles kwijt te raken? (nummers e.d.)
Enigma 4.4 + Sliding_XP kernel doen het erg goed bij mij. Je kan altijd proberen alleen een nieuwe kernel te installeren. Dan raak je inderdaad niks kwijt (let er wel op dat je cache + dalvik wipe doet, anders krijg je waarschijnlijk problemen).
Maar een full-wipe is toch aan te raden. Ik heb mijn telefoonnummers op mijn google-account staan, dus deze zet automatisch al mijn contacten terug. Daarnaast heb je ook 3th party apps die je sms / contacten / apps etc. kunnen opslaan en terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Zojuist mijn telefoon weer eens aan Pc Companion gehangen en tot mijn verbazing stond er een update klaar. Blijkt om 6.2.A.1.100 te gaan.

Sony Mobile is now rolling out a new Jelly Bean firmware to Xperia P (LT22i) owners in the form of build version 6.2.A.1.100. The Android 4.1.2 update has the same 3.0.8 kernel as with the previous JB firmware (6.2.A.0.400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Thnx voor de tip!

Gelijk installeren. Ben erg benieuwd of er verbeteringen zullen zijn.

Ze houden het nog best lang vol bij Sony, dat updaten van de P.

Eerlijk is eerlijk, naast de dramatische batterij ervaring is het een prachtig,snel en lekker toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Ik had m voor het weekend ook al geinstalleerd! Niet gezien dat het hier nog niet gemeld was, anders had ik dat wel even gedaan. Heb nog niet echt grote verschillen kunnen ontdekken, er is namelijk ook geen changelog bekend. Wel viel mij op dat de camera nu gezichtherkenning heeft, maar ik weet niet of dat voor de update ook al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 23:50

JAM

Ze hebben in ieder geval het 'Album-probleem' opgelost. Ook heb ik het idee dat het openen van apps iets sneller gaat, maar dat kan ik me verbeelden/ook aan iets anders liggen (heb ook een aantal apps gedeïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Gisteren ook even geïnstalleerd. Eerste indruk; veel vloeiender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Wordt dit nu gefaseerd uitgerold? Ik heb Android versie 4.0.4 er op staan, waarbij hij aangeeft de laatst beschikbare versie te hebben. Het is een toestel dat niet via een telco is geleverd, maar direct van Sony af komt (gewonnen bij een prijsvraag van een website, waarna onder garantie omgewisseld door Sony (per koerier, jawel :), omdat het gewonnen toestel niet oplaadde)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
gisteren ook even aan pc companion gehangen na het lezen over deze update.
Kan 'm echter niet installeren omdat ik er paar weken geleden Sliding XP kernel en Nemesis custom ROM op gefoefeld heb... ben ik nu benadeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
renio schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:13:
gisteren ook even aan pc companion gehangen na het lezen over deze update.
Kan 'm echter niet installeren omdat ik er paar weken geleden Sliding XP kernel en Nemesis custom ROM op gefoefeld heb... ben ik nu benadeeld?
Waarom zou je benadeeld zijn? Je hebt er zelf een custom ROM op gezet, blijkbaar omdat je deze prettiger vind werken. Uiteraard werkt het updaten van je toestel dan ook niet meer via PC-companion, deze is enkel bedoeld voor de ROM van Sony zelf.

Inderdaad lijkt het toestel met deze update soepeler te lopen, al had ik met de vorige versie ook geen echte klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Edddd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:07:
Wordt dit nu gefaseerd uitgerold? Ik heb Android versie 4.0.4 er op staan, waarbij hij aangeeft de laatst beschikbare versie te hebben. Het is een toestel dat niet via een telco is geleverd, maar direct van Sony af komt (gewonnen bij een prijsvraag van een website, waarna onder garantie omgewisseld door Sony (per koerier, jawel :), omdat het gewonnen toestel niet oplaadde)).
Ik zit ook nog met 4.0.4 , gewoon via hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wat vreemd dat de releasedatum nu ineens 12-06-13 is. 6.2.A.1.100.

Was die datum niet eerst veel eerder? of hebben ze hem stiekem aangepast?

[ Voor 36% gewijzigd door Boneka op 23-06-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
guys... ik wil terug naar stock ROM (meest recente) van Sony zelf. Ik draai nu Nemesis met Sliding XP kernel. Dit wil dus zeggen dat de Xperia P unlocked en rooted is... hoe kan ik nu terug in het officiële Sony support traject geraken, zodat ik dus huidige/toekomstige updates gewoon via PC Companion kan laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mijn vrouw heeft deze smartphone, en hij bevalt prima.

Ik word alleen een beetje moe van een batterij indicator die vrolijk 0% aangeeft terwijl dat ding volkomen volgetankt is.

Uitzetten, aanzetten, en hij geeft weer 100% aan. :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Klinkt als een niet goed gekalibreerde accu. Al eens een battery pull geprobeerd? (volume up en aanknop ingedrukt houden tot het toestel 3x trilt). Anders misschien eens leeg laten lopen totdat hij uitvalt en dan aan een stuk door tot 100% opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ga ik 's testen. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:47
Heeft er eigenlijk iemand een handige link voor als je een custom kernel en rom wilt installeren?
Liefst een goede, duidelijk how to dus. :)
Want van xda ed word ik niet echt duidelijker. Ze verwijzen van de ene naar de andere thread precies.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Het ene moment doe ik nog geen werkdag met de accu, dan pas ik de instellingen aan (wifi veel uit) en doe een update naar 4.0.4 en opeens nu heb ik 22 uur nog 62% over... moet niet gekker worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
mathelicious schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:28:
Het ene moment doe ik nog geen werkdag met de accu, dan pas ik de instellingen aan (wifi veel uit) en doe een update naar 4.0.4 en opeens nu heb ik 22 uur nog 62% over... moet niet gekker worden 8)7
Je weet dat 4.1.2 ook al uit is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
ja dat weet ik, mijn P geeft nog niks aan en ben eigenlijk nu wel tevreden zo dus het heeft voor mij niet zo'n haast meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Michel5128 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:49:
Klinkt als een niet goed gekalibreerde accu. Al eens een battery pull geprobeerd? (volume up en aanknop ingedrukt houden tot het toestel 3x trilt). Anders misschien eens leeg laten lopen totdat hij uitvalt en dan aan een stuk door tot 100% opladen.
3 x trillen dit heb ik nooit geweten. Ik dacht dat 1 thrill genoeg was. Weer wat geleerd, bedankt!!! ;)
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste