Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 16:29
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/4556/logowargameeuropeanesca.jpg

Wargame - European Escalation

Inleiding
Wargame - European Escalation is een nieuwe real time strategy/tactics game van de makers van R.U.S.E. De setting van de game is de gebeurtenissen tijdens de Koude Oorlog, met name 1975-1985, en focust op een daadwerkelijke oorlog tussen het Westen en de Communisten in Duitsland e.o. die plaats had kunnen vinden. Schermutselingen aan de grens tussen West- en Oost-Duitsland monden uit in een totale oorlog tussen de NAVO en het Warschaupact.

De game is onder meer te downloaden bij Steam en GamersGate voor (ongeveer) EUR 39,99.

Reviews heb ik nog niet online gezien, maar zal ik z.s.m. toevoegen.
Units
De game kent meer dan 300 units verdeeld over de verschillende landen/allianties. De game kent bijvoorbeeld verschillende typen infanterie, tanks, 'gewone' voertuigen, artillerie, helicopters en logistieke eenheden. Units worden vrijgespeeld door de sterren die je verdient tijdens het spelen van de singleplayer- of multiplayer-modus, bijvoorbeeld door objectives te halen tijdens een missie. Alle units zijn terug te vinden in de database op de website van de game.
Singleplayer / Multiplayer
Singeplayer
De singeplayer bestaat 22 missies verdeeld over vier operaties. Daarnaast bestaat er een skirmish optie tegen de A.I.
Multiplayer
De multiplayer kent ranked en friendly matches, variërend van 1v1 tot 4v4. Elke speler stelt een deck samen met daarin een selectie aan units die zijn vrijgespeeld door de speler. Een speler kan verschillende decks maken om daaruit te kunnen kiezen voorafgaand aan een match. Voor dit systeem is gekozen gezien het grote aantal units in de game, zodat het selecteren van versterkingen gedurende een match overzichtelijker is.
Trailers / Screenshots
Links
Screenshots en trailers zijn bijvoorbeeld te vinden op de site van Wargame en hun Youtube-kanaal.
Launch Trailer
[YouTube: http://www.youtube.com/v/fPyWhf0VQbs?version=3&feature=player_profilepage]
Multiplayer
[YouTube: http://www.youtube.com/v/VkXQ5SbYeNw?version=3&feature=player_profilepage]
Links
Finally
Deze topic start is nog wat kaal, dus ik ga eens verder sleutelen aan de aankleding :)

[ Voor 3% gewijzigd door Trenchdog op 24-02-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Top spel! Volg het al een tijd, kijken of hij morgen te halen is bij de lokale game boer :-).

Erg genoten van R.U.S.E en vooral ook world in conflict, welke ik een maand geleden even uit de kast had getrokken om alvast weer ff in de stemming te komen tussen, na intensief bezig te zijn ook met SWTOR.

Mooi OP trouwens :).

[ Voor 58% gewijzigd door Doler op 24-02-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik zal je vanmiddag/vanavond eens toevoegen, wat is je ingame naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixell
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 09:16
Even een vraag,
Als ik het spel Retail koop(in de winkel dus met hoesje) is deze dan gekoppeld aan steam?
Oftewel, is het een spel wat altijd Steam nodig heeft?
Als dat zo is, is het aantrekkelijker om hem in de winkel te kopen.
(als er een antwoord is, is dat misschien handig om in de OP te zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Activatie gebeurt via steam, dus ja steam zal nodig zijn.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixell
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 09:16
Oke bedankt voor de reactie!
Dan ga ik hem morgen in de winkel halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixell schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:29:
Oke bedankt voor de reactie!
Dan ga ik hem morgen in de winkel halen!
waarom morgen in de winkel terwijl je hem nu in steam kan aanklikken? is hij zeker waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als ik even in pricewatch kijk is steam zoals gewoonlijk voor alles behalve indie en oude games hardstikke duur. Waarom bijna 50% meer betalen dan goedkoopste in pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
De game ziet er op het eerste gezicht leuk uit, maar ik heb nog mijn twijfels. In deze review wordt aardig wat gezeurd op de user interface en gebrek aan tactische mogelijkheden, en dat geeft niet echt hoop. Ook zie ik in andere reviews tot nu toe niet echt veel variatie in de campaign, en maar een paar multiplayer maps die er vrijwel hetzelfde uitzien.

Ben benieuwd of er nog uitgebreide reviews of een demo gaan komen waardoor ik mijn beeld van de game bij moet gaan stellen.

Update: ik ga er straks zelf wel achter komen. Heb voor € 30 een steam key gekocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Ahrnuld op 26-02-2012 22:34 . Reden: Update ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Om het topic nog maar even te kicken (ben benieuwd of er meer mensen bezig zijn met deze game).

Tot nu toe lijkt het vooral op een uitgebreide tech-demo. De engine loopt goed, maar heeft eigenaardigheden (irritante DX11 motion blur, opvallende popup) en de user interface is zoals verwacht niet geweldig. Het is bijvoorbeeld erg lastig om individuele eenheden te selecteren als je bent uitgezoomd. Verder is de sfeer vrij steriel te noemen, en de maps bieden weinig afwisseling. Wat er wel is ziet er dan weer vrij goed uit.

Kortom: als je altijd al een (moeilijke) RTS game met conventionele WWIII oorlogsvoering in de jaren 70/80 hebt willen hebben is het misschien de moeite waard. En gelukkig vermaak ik me daar wel mee.

Als game/vermaak op zich is het minder geslaagd en komt het niet echt in de buurt van games als World in Conflict.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ik heb het gister ook even kunnen spelen en me prima vermaakt. Zoals al eerder aangehaald de besturing is vaak een beetje omslachtig, maar als je er aan went is het prima te doen.
Ik heb de reviews op youtube uit de post van BerendBoon bekeken, en ik denk dat je er niet met een verkeerd beeld in moet stappen, want dan wordt je teleurgesteld.

Het spel biedt namelijk ontzettend veel detail en mogelijkheden, zoals je kan zien in de enorme hoeveelheid eenheden en stats ervan. Dit is behoorlijk overweldigend. Je kunt dan het idee krijgen dat je ook gedetailleerd kunt aansturen. Als je dan gaat proberen je units ook gedetailleerd gaat besturen en precies de positie wil bepalen waar ze staan, of liggen, welke kant ze op moeten kijken, etc, dan kom je bedrogen uit.

Het spel zit op een redelijk tactisch niveau, je kiest je eenheden, waar ze heen gaan en of ze rechtstreeks gaan of over de weg. Je moet je plezier halen uit het organiseren van een enorme troepen beweging, en niet uit het wegleggen van elke mannetje.Dit gevoel wordt versterkt doordat als je uitzoomt eenheden weergeven worden met hun navo-symbolen voor een type eenheid. Het rock-paper-scissor principe gaat ook in deze game op, je moet de goede combinatie van eenheden hebben om je staande te houden, een zwakte wordt hard afgestraft. Toen ik een erg irritant vijandelijke artillerie uitschakelde, door achter de linies te sneaken met een groep helicopters en ze kon wegblazen omdat er geen luchtafweer bijstond gaf dat erg veel voldoening.

Het spel is puzzelen om de strategische zwakheden van je vijand te zoeken en te gebruiken. Je kiest je eenheden, positioneert ze tactisch, en laat ze dan zelf hun werk doen. Je regelt vuursteun, de aanvoer van brandstof en munitie en versterkingen. Je bent de generaal op het slagveld. Constant ben je aan het afwegen welke punten je wil overnemen en welke je onverdedigd achterlaat. Als dat je trekt is het een geweldige game.

Edit: Net een update gereleased via Steam. Had een key gekocht bij onlinekeystore.com, en dat was blijkbaar een Poolse: sinds de update nog maar één taal, en niet een die ik snap 8)7. Ik heb nog niks kunnen vinden over of het toch weer in het Engels te krijgen is. :-(

[ Voor 19% gewijzigd door TheHolyCow op 29-02-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Ik had hetzelfde probleem, gelukkig is dat vrij simpel te fixen.

In Steam\steamapps\common\wargame european escalation\install.vcd even het getal dat daar staat wijzigen in 199285.

Update: net overigens hier gelezen dat er misschien modding tools komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ahrnuld op 29-02-2012 20:21 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Bedankt, werkt weer naar behoren.

Net weer een vermakelijk potje gespeeld. Nu moet ik alleen nog stoppen met verliezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Ik ga hem ook kopen :) Wilde eerst wachten op een gekraakte versie om te kijken of het me wel zou bevallen, maar blijkbaar heeft Wargame een nogal goede beveiliging. Gelukkig kost de game maar 40 euro op Steam, dus dat valt mee. Komende week dus eventjes een aankoop doen ^^

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb em ook aangeschaft op steam.

Even een vraag: Is het mogelijk om de FOB te voorzien van brandstof? Ik zit nu in de 2 missie, maar ik kan alleen maar suply trucks sturen om tanks e.d te bevoorraden wanneer de FOB leeg is.

Geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:56
Flyby_Wire schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 07:22:
Ik heb em ook aangeschaft op steam.

Even een vraag: Is het mogelijk om de FOB te voorzien van brandstof? Ik zit nu in de 2 missie, maar ik kan alleen maar suply trucks sturen om tanks e.d te bevoorraden wanneer de FOB leeg is.

Geweldige game.
Ik pak altijd 1 of 2 supply units, die stuur ik naar voren zodra er schade of flink wat munitie is verbruikt. Is de supply unit leeg dan stuur ik hem naar de FOB om te tanken.

Andersom gaat niet, bijvullen gaat ook niet (althans, ben het nog niet tegengekomen).

Edit: Gebruik nu een HEMT of Chinook. Chinook is heel handig als je grootverbruikers hebt (tanks :p) die zich snel verplaatsen (bv. de M1 of Leopard 2) en dus over een grote afstand supplies nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Pirate-Bozz op 03-03-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Met de beta werd ik telkens afgemaakt. Nu ik de singleplayer heb gedaan, begin ik een beetje te begrijpen hoe alles in elkaar zit. Heerlijke game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
Ik heb het net een half uur gespeeld, en het begint te dagen.
Maar ik snap niet dat ze hier niet met een tutorial beginnen, en dan dat menu waar je de eerste keer in land, je moet maar gokken wat je moet hebben.
Het spel had nog zo veel toegankelijker kunnen zijn zonder aan diepgang te hoeven missen.
Weet iemand of de handleiding ergens te zien is? Ik heb hem op steam gekocht, en mis toch wel een boekje.
Is er een knopje om langs al je units te gaan, om te zien of je er nog ergens 1 vergeten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Handleiding Staat overigens gewoon in steam, onder het spel, aan de rechter kant onder "links".

Unit database

[ Voor 15% gewijzigd door Distortion op 04-03-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:36
Thanks voor de handleiding, die had ik gemist.
Met het knopje om langs units te gaan bedoelde ik niet de unit lijst, maar net zoals in Company of Heroes een knop om tijdens het spel je units af te gaan. Soms staat ergens nog een unit niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 08:15
Net gekocht via Steam op aanraden van jullie en ik las ergens dat het spel een beetje op World in Conflict lijkt, en dat vond ik een geweldige game!

Op hoop van zegen dan maar! Is nu voor 87% gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

het lijkt alleen op world in conflict wat betreft de setting. Deze game is veel meer richting hardcore realisme (unit stats, etc)

Een van de zaken die in deze game echt hardcore is vergeleken met veel andere vergelijkbare games is de Fog of war. Het is niet zo dat dat deel van de map wat je neit kan zien verduisterd is ofzo. je moet echt zelf gaan kijken. en het verschilt nogal per type unit hoe zichtbaar iets is. Een grote dikke batterij artillerie in een weiland is zo gespot, maar een squadje verkenners te voet die in een bos liggen te chillen zijn pas zichtbaar als je choppers er recht boven hangen.

Goed werken met verkenners en vijandelijke verkenners uitschakelen is bijna even belangrijk als een goede logistiek voeren.

ik vindt dat deze game zijn titel waardig is, juist vanwege het realisme. Maar verkijk je er niet op. Je zult moeten denken en leren van je fouten. bekijk een replay of twee, liefst van je eigen MP games. je gaat je kont geschopt krijgen als je World in Conflict II verwacht. en hard ook. en dat is prima 8)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Laatst online: 06-09 08:15
Het is inderdaad niet zoals WIC maar meer zoals RUSE kwa besturing en hoe het voelt enzo (is ook logisch).

Ik vind het een leuke game tot nu toe! Alleen het inzoomen met de muiswiel gaat heel vreemd. Soms rolt ie te ver door of wordt er ineens uitgezoomd. Heeft iemand hier toevallig ook last van of weten jullie hoe dit is op te lossen? Heel gek, nog nooit last van gehad in andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

rilla schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:04:
Het is inderdaad niet zoals WIC maar meer zoals RUSE kwa besturing en hoe het voelt enzo (is ook logisch).

Soms rolt ie te ver door of wordt er ineens uitgezoomd. Heeft iemand hier toevallig ook last van of weten jullie hoe dit is op te lossen? Heel gek, nog nooit last van gehad in andere games.
Ik heb zelf een logitech muis, en heb daar geen last van. Ik weet wel dat dit in te stellen is in setpoint van logitech, mischien moet je daar eens naar kijken.

Ik vindt het menu waar je de commands points kan spenderen maar een ingewikkelde toestand. Het is zeer lastig om verschillende units te vergelijken met elkaar, zodat je beter kan zien wat de verschillen zijn. Liever had ik zoiets gezien als in World of Tanks, waarbij je verscillende window-tjes krijgt en naast elkaar kan zetten. Maar goed, dit is een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Heb de game gisteren aangeschaft via Steam en verdomme zeg! Pittige game! :o Zit nu in de 3e missie maar ik mag flink stof happen. Ik was er trouwens in die missie nog niet achter hoe je reinforcements op kon laten draven, maar na een kijkje in de manual ben ik daar achter :) Had niet verwacht dat ie zo realistisch zou zijn qua stats, schade, line of sight, etc, maar het voelt wel lekker eigenlijk! Vanavond nog maar eens wat meer in duiken :+

Hier overigens geen problemen (behalve dat de bomen een lelijk randje bevatten als je vanaf laag op de grond naar die dingen kijkt wanneer er rook achter of voor zit).

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 06-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
En er is weer een patch (notes).

Het ziet er naar uit dat de opvallende graphics 'bugs', zoals o.a. de unit blurring als je bent ingezoomd, zijn gefixt. De view distance (popup) zou ook beter moeten zijn maar ik zie hier geen verandering.

[ Voor 5% gewijzigd door Ahrnuld op 08-03-2012 15:45 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Jammer dat er hier niet zoveel Wargame spelers zijn :( Echt een geweldige game en een flinke verademing ten opzichte van andere RTS games. Ik ga vanavond beginnen aan de 5e missie van de 1e campagne en mijn tactische inzicht wordt flink op de proef gesteld. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

SomerenV schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:13:
Jammer dat er hier niet zoveel Wargame spelers zijn
Mee eens, en valt mij ook tegen. Ik moet wel zeggen dat deze game uit het niets uit de lucht kwam vallen voor mij, het is mij iig niet opgevallen.

Ik zit nu in de 4e missie, met die airport. Ik had al wat commander points besteed aan units voor multiplayer, maar veel van die units kan ik niet gebruiken voor de campagne. Het spel dwingt je in feite om voor het verloop van de campagne punten te besteden aan units die je wel kan kopen. Ik moest wel, omdat ik anders zonder units kwam te zitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Flyby_Wire schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:50:
Mee eens, en valt mij ook tegen. Ik moet wel zeggen dat deze game uit het niets uit de lucht kwam vallen voor mij, het is mij iig niet opgevallen.
Van de week aangeschaft, maar wat complex om even 's avonds met weinig tijd door te krijgen. Ik ga er vanaaf eens goed voor zitten. Hopelijk werkt de multi lekker, en is de besturing goed gedaan, dan kan ik me met zo'n rtsje wel weer een tijd prima vermaken.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Flyby_Wire schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:50:
[...]

Ik zit nu in de 4e missie, met die airport. Ik had al wat commander points besteed aan units voor multiplayer, maar veel van die units kan ik niet gebruiken voor de campagne. Het spel dwingt je in feite om voor het verloop van de campagne punten te besteden aan units die je wel kan kopen. Ik moest wel, omdat ik anders zonder units kwam te zitten. :D
O, daar moet ik dan wel rekening mee houden. Heb de eerste campagne missie gespeeld, en gefaald. Ben toen maar multi-player gaan doen, heb sindsdien niet meer single-player gespeeld.

Tot nu toe vooral m'n eigen gang gegaan online en veel strategieën uitproberen. Zou nu wel eens wat gecoördineerder willen spelen, jammer dat er dan niet standaard voice-chat in zit. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

TheHolyCow schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:35:
[...]

.

Tot nu toe vooral m'n eigen gang gegaan online en veel strategieën uitproberen. Zou nu wel eens wat gecoördineerder willen spelen, jammer dat er dan niet standaard voice-chat in zit. :-(
Ik mis vooral in multiplayer een soort van vlaggen die je kan plaatsen, bv met "defend here", of "need ammo" etc. Via chat is dat maar een gedoe, waar je eigenlijk geen tijd voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Flyby_Wire schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:08:
[...]

Ik mis vooral in multiplayer een soort van vlaggen die je kan plaatsen, bv met "defend here", of "need ammo" etc. Via chat is dat maar een gedoe, waar je eigenlijk geen tijd voor hebt.
Dat is op de officiële forums ook al aangekaart en de dev's zijn redelijk betrokken met de community dus grote kans dat deze optie er middels een patch alsnog in gaat komen. Wat ik mis (speel voorlopig even alleen singleplayer om de game goed te leren kennen) is een optie op de interface tijdens replays uit te zetten. Deze game is echt perfect voor machinima (mooi gemonteerde replays van gave gevechten) maar is nu echt onmogelijk door de interface en alle icoontjes overal. Heb het op het forum ook al aangekaart, en hoop dat er iets mee gedaan wordt :)

Ik zit nu overigens bij de 3e (of 2e?) missie van de Soviet campagne (die waarbij je een raffinaderij moet bereiken) en het wordt echt steeds uitdagender. Denk je er bijna te zijn, wordt je opeens van alle kanten belaagd door tanks en anti-tank units. Zó vet en zó frustrerend en dat alles met prachtige graphics. Deze game is een zeldzaam pareltje tussen alle casual games van tegenwoordig en ik hou er gigantisch van! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

SomerenV schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:32:
[...]

Deze game is een zeldzaam pareltje tussen alle casual games van tegenwoordig en ik hou er gigantisch van! _/-\o_
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Ik speelde vroeger veel Sudden strike. Deze game lijkt hier wel een beetje op.Vooral het tactische gedeelte, en de gigantische hoeveelheid aan verschillende units spreekt mij erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Shit, kom er net achter dat met de nieuwe patch mijn savegames corrupt zijn. Ik lees op het forum mensen met de zelfde problemen, en dat een "fix" in de maak zou zijn.

Hier ook mensen met dezelfde problemen met savegames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik had het bij de vorige patch, maar schijnt een algemeen probleem te zijn waar inderdaad aan gewerkt wordt. Eigenlijk heeft iedereen er last van die tijdens de vorige versie wat opgeslagen heeft en na de patch die save probeert te laden. Gewoon even wachten op een fix dus en in de tussentijd voor nieuwe saves de auto-update functie van Steam uitschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Agh, het is ook niet zo`n probleem. Ik kon gewoon weer beginnen met de 4e missie, dit spel heeft zo`n replay value dat het niet erg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Laatst online: 11:45
Heb dit spel ook gekocht, het bevalt mij wel (missie 5). Ik vind World in Conflict ook nog steeds leuk, alleen de verschillen in gameplay vind ik wel aardig groot, ik heb het idee dat Wargame nog meer strategie en tactiek is dan WiC.

Wat ik altijd jammer vind aan zulke games (Wargame en WiC etc) is dat die niet 'echt' populair zijn onder de mensen en er minder aandacht aan gegeven wordt dan shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op zondag 04 maart 2012 @ 08:59:
Handleiding Staat overigens gewoon in steam, onder het spel, aan de rechter kant onder "links".

Unit database
De wiki is verplekt: http://www.wargame-wiki.com/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Winkey schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:32:
Heb dit spel ook gekocht, het bevalt mij wel (missie 5). Ik vind World in Conflict ook nog steeds leuk, alleen de verschillen in gameplay vind ik wel aardig groot, ik heb het idee dat Wargame nog meer strategie en tactiek is dan WiC.

Wat ik altijd jammer vind aan zulke games (Wargame en WiC etc) is dat die niet 'echt' populair zijn onder de mensen en er minder aandacht aan gegeven wordt dan shooters.
In de basis lijkt Wargame inderdaad wel wat op WiC maar verder is het in mijn ogen echt compleet anders. Wargame gaat voor realisme en authenticiteit waar WiC dat toch een stuk minder doet.

Overigens is er voor deze game niet heel erg veel reclame gemaakt wat de populariteit natuurlijk ook niet echt ten goede komt. RUSE bijvoorbeeld (de vorige game van Eugen) is uitgebracht onder de vlag van Ubisoft, en daar werd redelijk wat reclame voor gemaakt. Wargame zit nu bij Focus Home Interactive welke het budget van Ubisoft bij lange na niet halen. Hun 'intro' is zelfs gewoon een schaamteloze kopie van een Videocopilot tutorial. Naar mijn mening is deze game een must als je van uitdagende strategie games houdt. Overigens ligt het gebrek aan populariteit niet aan het realisme van de game, want ARMA2 bijvoorbeeld doet het ook uitstekend (ondanks de moeilijkheidsgraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

ik zit te twijfelen deze titel in huis te halen, maar ik vraag me een aantal dingen af die jullie hopelijk voor mij op kunnen (en willen) helderen.

- Ik schrok toen ik zag "lijkt op WiC", ik vind de gameplay van WiC online enorm vervelend. Naar mijn idee teveel rock-paper-scissor, ik kan me er niet blij mee maken. In hoeverre klopt dit statement? is de gameplay van Wargame niet meer gerelateerd aan Ruse?

- Als liefhebber van dit genre en basebuilding games, in hoeverre is er sprake van basebuilding? en 2de bases, zijn die ook mogelijk?

Ik kan uit de reviews en trailers niet direct ontleden hoe de game nu daadwerkelijk online speelt. Heeft iemand misschien een voorbeeld van een typische online match staan welke als goed voorbeeld dient voor de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 08:53:
- Ik schrok toen ik zag "lijkt op WiC", ik vind de gameplay van WiC online enorm vervelend. Naar mijn idee teveel rock-paper-scissor, ik kan me er niet blij mee maken. In hoeverre klopt dit statement? is de gameplay van Wargame niet meer gerelateerd aan Ruse?
Het is inderdaad redelijk gelijk aan Ruse, alleen dan nog een stukje meer "hardcore" doordat er veel meer units zijn en meer realisme is. Maar het blijft in de kern toch een soort "R-P-S" houden door Air - AntiAir, Tank, AntiTank Etc. Maar het is niet een "onverklaarbare" R-P-S zoals je wel eens in de Age of... spellen kon vinden.
- Als liefhebber van dit genre en basebuilding games, in hoeverre is er sprake van basebuilding? en 2de bases, zijn die ook mogelijk?
Basebuilding, wasda? Nee, dit spel heeft geen basebuilding. Het enige gebouw wat je kan plaatsen is een FOB (Forward Operation/Offensive Base) en deze mag je in MP alleen bouwen in de deploymenttijd. De FOB is je voornaamste methode om je units van supplies te voorzien (ammo, benzine e.d. raakt namelijk op). In SP heb je vaak niet eens de mogelijkheid om een FOB te bouwen (ik ben het in ieder geval nog niet tegengekomen).

Verder kan je units "Builden" door ze als reinforcements in te roepen. Dit is echter aan een bepaald maximum gebonden en kan alleen als je een zone in bezit heb die aan de rand van de map zit.
Ik kan uit de reviews en trailers niet direct ontleden hoe de game nu daadwerkelijk online speelt. Heeft iemand misschien een voorbeeld van een typische online match staan welke als goed voorbeeld dient voor de game?
Ik kan je de youtubes aanraden van Selk4res. Ik vondt ze zeer prettig om een goede indruk te krijgen:
YouTube: WEE beta - [ENG] - preview
(dit is een preview, en in zijn overige videos zitten replays met commentary in engels, of als je van een uitdaging houd, in het frans)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:18
Heb hem ook maar aangeschaft. RUSE vond ik ook wel mooi, maar ik had niks met al die ruses, dus uiteindelijk toch maar niet gekocht. Deze wilde ik wel een kans geven. Merk wel dat mijn strategisch inzicht het flink af laat weten (cq niet aanwezig is), maar het is zeker een mooi en redelijk uniek spel.

Na de eerste 7 missies en een aantal skirmish gevechten een keer multiplayer geprobeerd, maar dat verliep echt dramatisch. Ik wist niet hoe de chat werkte (je moet op enter drukken, zei iemand achteraf, klopt dit?) en we zaten totaal niet goed samen te werken. Het was een grote map, ik zat als complete n00b aan 1 kant terwijl m'n teamgenoten samen aan de andere kant zaten en wat stellingen probeerden te verdedigen. Sloeg echt nergens op. Ik was de enige die een paar sectoren had gecaptured en ook probeerde te verdedigen. Een van m'n teamgenoten had ook wel een sector gecaptured maar ging ergens anders zitten te verdedigen, doh. En de andere teamgenoot zat steeds te gillen dat iemand van ons moest capturen omdat hij alleen artillery had (die hij niet inzette om mij te helpen, terwijl ik echt continu bestookt werd).

Anyway, even afgezien van het miscommunicatie drama, heb ik het idee dat het echt niet meevalt om met een goede strategie te komen. Zelfs in skirmish tegen medium AI kom ik in de problemen. Iemand tips qua strategie?

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josh-hill schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:40:
Ik wist niet hoe de chat werkte (je moet op enter drukken, zei iemand achteraf, klopt dit?) en we zaten totaal niet goed samen te werken.
[Enter] is inderdaad team-chat. [Shift]+[Enter] is chat to all
josh-hill schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:40:Het was een grote map, ik zat als complete n00b aan 1 kant terwijl m'n teamgenoten samen aan de andere kant zaten en wat stellingen probeerden te verdedigen. Sloeg echt nergens op. Ik was de enige die een paar sectoren had gecaptured en ook probeerde te verdedigen. Een van m'n teamgenoten had ook wel een sector gecaptured maar ging ergens anders zitten te verdedigen, doh. En de andere teamgenoot zat steeds te gillen dat iemand van ons moest capturen omdat hij alleen artillery had (die hij niet inzette om mij te helpen, terwijl ik echt continu bestookt werd).

Anyway, even afgezien van het miscommunicatie drama, heb ik het idee dat het echt niet meevalt om met een goede strategie te komen. Zelfs in skirmish tegen medium AI kom ik in de problemen. Iemand tips qua strategie?
Ik weet niet welke map je speelde en met hoeveel man, maar ik kan je aanbevelen om 2 vs 2 of 3 vs 3 te doen. 4 vs 4 is vaak net te groot en bestaat de kans dat je aangevallen wordt door meerdere tegelijk en je dus een numerieke achterstand heb (en dan gaat tactiek nog maar een klein eindje). Ten tweede moet je een beetje opletten op de levels die men heeft. ik probeer meestal met de 20ers mee te spelen. Ja, ik wordt soms hard ingemaakt, maar ik speel in ieder geval niet met total noobs (tot nu toe elke keer veel communicatie ne veel strategie / samen spel) en ik kan altijd veel leren van het bekijken van de replay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:48:
[...]

[Enter] is inderdaad team-chat. [Shift]+[Enter] is chat to all

[...]

Ik weet niet welke map je speelde en met hoeveel man, maar ik kan je aanbevelen om 2 vs 2 of 3 vs 3 te doen. 4 vs 4 is vaak net te groot en bestaat de kans dat je aangevallen wordt door meerdere tegelijk en je dus een numerieke achterstand heb (en dan gaat tactiek nog maar een klein eindje). Ten tweede moet je een beetje opletten op de levels die men heeft. ik probeer meestal met de 20ers mee te spelen. Ja, ik wordt soms hard ingemaakt, maar ik speel in ieder geval niet met total noobs (tot nu toe elke keer veel communicatie ne veel strategie / samen spel) en ik kan altijd veel leren van het bekijken van de replay.
Het was 3 vs 3 op Three Mile Island. Ik zat links en m'n teamgenoten blijkbaar rechts. Omdat ze daar hun verdediging (van niks.. dwz ze verdedigden gebakken lucht) hadden opgezet kwamen de tegenstanders massaal links met veel arty ter ondersteuning. Safe to say dat we in de pan werden gehakt. :P

Hm ja, 2 vs 2 lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Zow, net een 2e potje gespeeld en ging al beter.

Was een "level 1" 2 vs 2 game, maar een van de tegenstanders was level 20 dus ik dacht "daar gaan we weer..." maar dat viel gelukkig mee. :)

Had duidelijk een keuze gemaakt om een bepaald bosje in te nemen en die tot het bittere end te verdedigen en dat ging net goed. Toen de tegenstanders met een berg helikopters naar onze begin basis vlogen en daar niet de command unit die open en bloot in het midden stond beschoten, was het een eitje voor de anti-air. Was wel stom van die command unit eigenlijk. Er was wel geen bosje daar, maar ik had hem toch minimaal dichter bij de anti-air kunnen zetten. De overwinning was dan ook meer geluk dan wijsheid. Hopelijk leren we het nog ooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:40:
Gisteren is er ook een grote patch en gratis DLC uitgekomen.

http://store.steampowered.com/app/58645/

En de game is nu met 40% korting te krijgen. Het kost nu maar €26,99
€23.99 zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 17:19
gebruik makend van de aanbieding heb ik hem ook aangeschaft en zit nu gespannen te wachten totdat ik aan de slag kan :)
Eén speler er bij dus, al vermoed ik, na alles wat ik hier zo lees, dat ik nog wel een tijdje mag oefenen voordat ik serieus de oorlog in kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Klinkt als een interessante game voor mij!

Is de aanbieding nog geldig? Of kan ik beter even koekeloeren op internet voor een goedkopere cd key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
"Offer ends Monday at 10am pacific time", dus jazeker, tot 1900u vanavond is de aanbieding nog geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank! hopen dat de NS een beetje meewerkt zodat ik half 7 thuis ben en deze nog snel kan unlocken ;-)
Steam geblokkeerd hier namelijk.

Iemand nog tips voor een newbee? Las in dit topic al dat er geen tutorial in zit? Evt een filmpje wanneer ik toch zit te wachten als steam de game aan het downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Laatst online: 31-07 13:30
Heb m ook gekocht nu 'ie nog in de aanbieding is! ;)
Ik heb nu de eerste missie gedaan en het ziet er goed uit.
Wel jammer dat je je tanks niet op kunt geven om echelon left, echelon right of andere formaties aan te nemen maar hopelijk komt dat nog wel in een patch.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
De tutorial, voor zover de campaign dat te noemen is is inderdaad wat summier. Op de wiki staan echter wel "guides and strategies" die mij in ieder geval een heel stuk op weg hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn eerste stappen gezet in de singleplayer (lees missie 1 afgemaakt en deels met 2 begonnen)
Het valt me iig niet tegen. De interface komt wel erg goedkoop over, maar de gameplay lijkt goed.

Moet nog wel heel erg wennen dat je legers zo waardevol zijn, rushen is er niet bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Ik heb nog wel eens wat C&C, Total Annihilation etc gespeeld en daar kon je met [CTRL] + [1](bijv) een shortcut aanmaken naar een unit zodat je als je [1] indrukte meteen die unit te pakken had.
Zeker bij arty mis ik dat wel een beetje.
Moet nu iedere keer terug, arty selecteren en dan weer naar waar ik was om vuuropdracht te geven.
Enig idee of dat ook in een volgende patch komt?

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
SNAFU schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:21:
Ik heb nog wel eens wat C&C, Total Annihilation etc gespeeld en daar kon je met [CTRL] + \[1](bijv) een shortcut aanmaken naar een unit zodat je als je \[1] indrukte meteen die unit te pakken had.
Zeker bij arty mis ik dat wel een beetje.
Moet nu iedere keer terug, arty selecteren en dan weer naar waar ik was om vuuropdracht te geven.
Enig idee of dat ook in een volgende patch komt?
Ik weet niet of je het wel of niet geprobeerd hebt, maar die standaard techniek werkt ook bij deze game hoor (CTRL+# om # aan de geselecteerde groep units te hangen, en # om deze groep weer te selecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
josh-hill schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:34:
[...]

Ik weet niet of je het wel of niet geprobeerd hebt, maar die standaard techniek werkt ook bij deze game hoor (CTRL+# om # aan de geselecteerde groep units te hangen, en # om deze groep weer te selecteren).
Ga ik het nog een keer proberen, vorige keer deed het niks namelijk.
Gecheckt en het werkt inderdaad met die beperking dat je slechts 1 eenheid kunt binden (bijv eenheid van 2 Gazelles of eenheid van 4 arty)
Twee keer 4 arty kan niet onder één sneltoets dus.
Dit ter info. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door SNAFU op 22-04-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
SNAFU schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:56:
[...]

Ga ik het nog een keer proberen, vorige keer deed het niks namelijk.
Gecheckt en het werkt inderdaad met die beperking dat je slechts 1 eenheid kunt binden (bijv eenheid van 2 Gazelles of eenheid van 4 arty)
Twee keer 4 arty kan niet onder één sneltoets dus.
Dit ter info. ;)
Dat kan wel. Twee methoden:
  • Sleep met je muis rond units om meerdere te selecteren. Als je daarbij SHIFT ingedrukt houdt kun je ook andere groepen units erbij slepen.
  • Houd CTRL ingedrukt bij het selecteren van een artillerie unit. Dan zijn ze allemaal geselecteerd.
Zie handleiding. http://cdn.steampowered.c...LINE_INT.pdf?t=1334600070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handsz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 17:19
ik kijk er vast overheen (hoop ik), maar is er een manier om helemaal opnieuw te beginnen? Want ik kan nu wel al gespeelde missies opnieuw doen, maar dan lijk ik geen command points te halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:56
Heb hem weer afgestoft, mensen die zin hebben om een potje te spelen (hetzij tegen elkaar, hetzij als team) kunnen Jormungandr toevoegen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Op de website staat dat deze dit weekend op Steam komt met 50%, ik ga hem dan alvast kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Al een hele tijd niet meer gespeeld, maar er is nu net weer een nieuwe update met een nieuwe CONQUEST mode, aangepaste maps en een nieuwe map.
We are very pleased to announce the imminent release of new free DLC for Wargame : European Escalation. Here’s a closer look into what this new content will add to your game.

This DLC brings you a new game mode, “Conquest”, for even more intense and deadly battles.
Develop new tactics and optimize your decks in order to take key positions … and hold them whatever the cost!

Confront a human opponent, or choose to face our new AI, specially improved to provide you with a formidable enemy.

Six of your favorite maps have been specially redesigned to fit with the new “Conquest” mode, for a renewed game experience.
Two more maps have also been adapted for the “Siege” mode.
Last but not least, a new map, “Mecklenburg”, will be available in both “Conquest” & “Conquest” mode.

Explore or rediscover them with fresh eyes: different victory conditions means different strategies…

The game lobby interface has been redesigned to be easier to use and create games, either with friends against the AI or against human opponents.
The ranked games lobby has also been improved for better visibility and quicker matchmaking.

With the DLC will come major unit updates, in order to always bring more realism into your Wargame experience…

We hope to see you back online to try these new features ! Also, we're looking forward to your feedback on the new content on the forums http://www.wargame-ee.com/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Dit weekend wargame gekocht. Ik vind het een erg fijn spel wel moeilijk maar erg leuk zeker omdat het zich in een wat moderner tijd afspeelt dan het geijkte w2 theater. Al moet ik wel zeggen dat het spel niet echt toegankelijk is er is wel een manual maar daar staat maar bar weinig in, er is ook geen tutorial of iets dergelijks. Dus in het begin voel je je nogal verloren in de game al kan ik de charme wel voelen.

Ik ben nog niet eens door de single player campaign heen maar zou het toch wel leuk vinden om af en toen wat multiplayer te spelen / oefenen, dus add me op steam Retonator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racingfreak
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 22:52
Deze game is op het moment in de aanbieding op steam voor € 9.99, kon hem zelf niet laten liggen voor die prijs.

Core I5 4690k 4.2 Ghz - 8GB DDR3 1600 - Gigabyte Z97MX-Gaming 5 - Sapphire 7870 xt | Steam: Kardet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt iemand het spel nog? Het is stukken beter gebalanceerd nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A stand-alone expansion as opposed to a sequel, Wargame: AirLand Battle (named after an old US Army doctrine during the Cold War) exists solely because the studio reached a point where they couldnt simply patch; what they wanted to do into European Escalation. Now, though, its looking like one of the most important RTS releases of 2013. Read on for the details.

One of the main driving forces behind AirLand Battle was the studios desire to include jet-engine aircraft.

Jetplanes work just like any normal land unit in the fact that you ‘summon’ them to the battlefield like everything else, except they have their own special GUI, and they actually fly in from ‘off-map’ using special air corridors that you have to control (like the land corridors). The time it takes for them to appear depends on the specs of jet itself, but once on the battlefield they can be controlled and used just like any other unit.

I thought European Escalation looked good, but man, this it looks hoop-jumping fantastic. The new version of their IRISZOOM engine not only renders everything in a lot more detail, but it also allows them to create maps that have actual mountains. No more battles on a plain: topography is here, and it wants its revenge.

Klinkt veelbelovend! _/-\o_

Lees verder: http://www.rockpapershotg...4-wargame-airland-battle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:02:
Speelt iemand het spel nog? Het is stukken beter gebalanceerd nu!
Ja zeker ;) , ik vind het een geweldig spel , eigenlijk wel beter als C&C als ik heel eerlijk ben.
Ik hou van realistische simulatie en dit komt er het dichtst bij in de buurt.
Binnenkort komt de opvolger , Airland Battle , meer dan verschillende 750 units. Nog grotere maps, Betere AI dat wordt zeker een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:41
Ik ben gestopt met spelen vanwege de vele bugs en sommige units die wel erg goed waren, hoe staat het nu met de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
triesvan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:55:
Ik ben gestopt met spelen vanwege de vele bugs en sommige units die wel erg goed waren, hoe staat het nu met de game?
Welke units zijn echt overpowered.....ik vind dit spel gewoon leuk uitzien en dom vermaakt. Maar wel heerlijk dom vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FitzChevalric. schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:28:
[...]

Welke units zijn echt overpowered.....ik vind dit spel gewoon leuk uitzien en dom vermaakt. Maar wel heerlijk dom vermaakt.
Zoals? De nieuwe (en laatste) patch van een paar weken terug is echt fantastisch. Dom vermaak is het zeker niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:32:
[...]

Zoals? De nieuwe (en laatste) patch van een paar weken terug is echt fantastisch. Dom vermaak is het zeker niet!
Ik bedoel het positief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Airland battle gekocht en de beta gedownload, het valt me niet tegen.

Het is grafisch wel weer anders dan W:EE met meer grijsbruin getinte graphics, en dat vind ik wel een beetje jammer. De gameplay is in essentie hetzelfde gebleven en de vliegtuigen zijn een leuke en passende toevoeging waarmee je helikopters goed kunt bestrijden :)

W:EE was voor mij niet echt 'dom' vermaak, als je het bedoelt in de zin van niet hoeven nadenken. Ik bijt me nog steeds stuk op Der Kessel (missie 3 van de in Fatal Error addon). Vermaken doet het zeker!

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
BerendBoon schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:32:
Airland battle gekocht en de beta gedownload, het valt me niet tegen.

Het is grafisch wel weer anders dan W:EE met meer grijsbruin getinte graphics, en dat vind ik wel een beetje jammer. De gameplay is in essentie hetzelfde gebleven en de vliegtuigen zijn een leuke en passende toevoeging waarmee je helikopters goed kunt bestrijden :)

W:EE was voor mij niet echt 'dom' vermaak, als je het bedoelt in de zin van niet hoeven nadenken. Ik bijt me nog steeds stuk op Der Kessel (missie 3 van de in Fatal Error addon). Vermaken doet het zeker!
Ik heb een militaire achtergrond, en als je respect toont voor nato doctrine is het heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb European Escalation een tijd terug voor €7,50 aangeschaft en het is voor mij een van de beste RTS games in jaren. Ariland Battle heb ik ook aangeschaft via steam (erg fijn dat kopers van het eerste deel korting krijgen op de nieuwe versie) en zit nu lekker de beta te spelen. Het valt mij op dat je zuiniger moet zijn op units en dat echte massa-aanvallen minder voorkomen. Ik mis echter nog steeds simpele formatiecommando's of instructies als verdedigen/volgen/beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Sorry dat ik dit topic kick, maar ik kan het Wargames: Airland Battle-topic niet vinden. Weten jullie waar dat is? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Bij gebrek aan een ALB topic kunnen we dat misschien ook hier bespreken?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Laatst online: 30-08 08:20
Weet iemand wat de coop mogelijkheden zijn van Airland?
Kan je met 2 player vs 2 ai spelen? (alleen skirmish of zijn er ook missies ofzo?)
Kan de campaign ook Coop gespeeld worden (mixed reports hierover)?
Kan je de campaign tegen een vriend spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ja het is mogelijk om met meerdere mensen tegen AI te spelen. Naar mijn weten kan je alle menselijke slots vervangen voor AI. Echt missies heb je volgens mij niet, maar gewoon de spelmodus waarmee je kan kiezen of je tot een grens punten gaat of voor totale descructie. Campaign is turn based met battles (net als total war) en ben er nog niet uit of je dit ook tegen andere mensen kan spelen :)

Ben best positief! Het is redelijk in balans en je hebt lekker veel mogelijkheden qua units en manier van spelen! Ik moet zeggen dat ik de vliegtuigen niet een grote verbetering vind aan het spel. Zodra men weet dat je jets hebt, wordt er goed geinvesteerd in AA.

Verder is dit echt een van de weinige games waar je ook met goedkope units (en goed gebruik van terrein) nog best een hoop punten kan vergaren. Zo dump ik in strategische dorpjes altijd cheap cannonfol....eeehm infantrie (reservisten in trucks) met een supplytruck en je hebt er eigenlijk geen omkijken naar (alleen af en toe wat aanvullen). Pas bij flinke arty barrages en napalm ga ik me zorgen maken.

Wat ik nog steeds mis is een fatsoenlijke "dig in" mode om een goede defence op te bouwen en een auto supply mode om ammo aan te voeren. Soms ben ik meer bezig met aanvoeren van fuel en ammo, dan het daadwerkelijk oprukken met mijn troepen. Daarnaast zoeken units ook nog niet uit zichzelf een fatsoenlijke dekking. Als ik 3 tanks in een rij naar een struk stuur, dan verwacht ik dat ze er alle drie in een rij in gaan staan en niet één wel en twee erbuiten vol open in het veld :F

[ Voor 74% gewijzigd door DjVe op 30-05-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
DjVe schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:09:
Campaign is turn based met battles (net als total war) en ben er nog niet uit of je dit ook tegen andere mensen kan spelen :)
Volgens mij wel, maar dan alleen co-op. Quote van de website:
....Not only do you have access to several play modes (Siege, Domination, Conquest, Economic War), but you can also play the Solo Campaign in multiplayer mode! In that mode, your strategic mind will be put to the test through a long military campaign that runs over several days......

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Ondertussen ben ik al een aantal dagen redelijk verslaafd aan deze game (voor mijn doen dan), ben het met DjVe eens dat de balancing echt in orde is! De AA is ondertussen ook aangepast. De vliegtuigen vind ik daarmee echt een leuke toevoeging geworden, ik was eerst nog even bang dat het een soort world in conflict achtige manier zou werken, maar je kunt ze nog best goed aansturen. Bijvoorbeeld de EF-111, A-10 en F-117 zijn erg effectief tegen de pact tanks en AA.

Echt jammer dat deze game totaal geen aandacht lijkt te krijgen, is het thema te serieus ofzo?

Aan de andere kant is het misschien ook wel goed dat een bepaalde groep gamers lekker bij LoL, SC2 of CoD blijft, kan me niet voorstellen dat ik ALB nog leuk zou vinden als het allemaal bijv. om de APM zou draaien.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Ik vind Air Battle helemaal geweldig. We hebben nu een groep van 6 of 7 mensen die het nu spelen. Eerst begonnen we met 3 vs 3 battles maar nu we met zoveel mensen zijn, zijn we 10 vs 10 aan het spelen. Wat een geweldig spel. Eindelijk weer een goede RTS. Soms is alleen de lag irritant.

Heb ook niet altijd het idee dat de units even snel reageren. Maargoed dat kan ook met realisme te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat unist sloom reageren heb ik soms ook wel...vooral bij die MI26 supply helicopters die eerst 25 keer moet draaien voor hij gaat landen. Daarnaast vind ik het ook erg irritant dat units die net battle gezien hebben en shaken/panicking zijn, geen voorraden opnemen! Straks komt er nog een psychiatrische commando unit om ze te kalmeren :P

Overigens wil ik wel wat nicknames van jullie, kan ik jullie toevoegen :) Die van mij is DjVe
Echt jammer dat deze game totaal geen aandacht lijkt te krijgen, is het thema te serieus ofzo?
Nee, de game is gewoon te lastig voor het gros van de gamers (je moet er echt veel tijd in steken om er een beetje goed in te worden) :)

[ Voor 22% gewijzigd door DjVe op 05-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Nickname: Sealy

Verder spelen we met een man of 7 en hebben wij onze eigen TS server. Stuur me anders een DM als je wilt joinen en dan geef ik je het IP adres. Mogelijk vind het al met "Freeworlds Gaming". Zonder verplichtingen een TS voor te gamen. Er wordt van alles gespeeld.

Ik heb mezelf er al op betrapt dat ik mijn decks al diverse keren heb verbetert.
Daarnaast ook een aantal specifieke decks gemaakt. Erg gaaf.

[ Voor 20% gewijzigd door Seal9 op 05-06-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Vreemd dat er zo weinig topics zijn over deze game. De opvolger Airland heeft niet eens een eigen topic! Zou verwachten dat dit toch meer een Tweakers game zou zijn vanwege de moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik speel nu de tweede campaign op medium. Alle battles eindigen na 20 minuten in een gelijkspel. Ben ik nou zo slecht? Doe ik iets fout of is dat normaal?

Het lijkt me erg lastig, zo niet onmogelijk, om in 20 minuten 3000 victorypoints te behalen als je allebei start met 1200 punten aan eenheden. Dan zou de AI nog voor 1800 punten aan eenheden moeten bijkopen en die zou je ook allemaal moeten overwinnen.

Verder valt het me op dat het erg lastig is om supplies aan te blijven voeren. Of ik vergeet het, of mijn logisticseenheden worden vroegtijdig om zeep geholpen door de erg sterk spelende AI.

Ik las op de fora dat de AI geen "fog of war" heeft. Dat maakt hem natuurlijk sterker, maar dat is ook valsspelen. Ik hoop dat ze dit niveau AI ook kunnen halen zonder deze trucjes, want dat haalt de beleving wel een beetje weg.

Wel een erg vermakelijk spel om even tussendoor een half uurtje te spelen. Als je niet veel tijd hebt voor lange gamesessies, is dit een erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

als het lukt is het een erg gaaf spel maar ik persoonlijk ben gewoon erg slecht in RTS spellen.
toegegeven: ik heb nog niet heel lang gespeeld paar skirmishes en de tutorials maar ik krijg de laatste tutorial al niet eens voor elkaar :S ik heb veel te weinig reinforcements. zonder mijn scout units zie ik niets dus die moet ik vooruit sturen maar die worden dan stuk voor stuk afgeknald door de AI die vanaf het begin al veel meer units overal heeft. net zolang totdat ik helemaal geen scout units meer heb en ik dus ook niets meer neer kan schieten omdat ik blind ben.

is er een ideale plek voor je scout units? voor of achter je linie? en is er ook een manier om te zien tot hoever deze kunnen kijken?

verder net zoals slaadjebla: supplies aanvoeren is best lastig als alle supplies vroegtijdig neergeschoten worden.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Je scouts moeten achter je units. Ze moeten verdedigd worden, want dat kunnen ze zelf amper. Ze kunnen, afhankelijk van de unit, ver zien. Hoe ver wordt helaas niet aangegeven, maar de visual range lijkt niet heel veel groter dan de schootsafstand van de meeste tanks. Als ik een recon vooruit stuur en ze een tank spotten, is niet lang daarna mijn recon unit kapot :(

[ Voor 8% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-06-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:05:
Je scouts moeten achter je units. Ze moeten verdedigd worden, want dat kunnen ze zelf amper. Ze kunnen, afhankelijk van de unit, ver zien. Hoe ver wordt helaas niet aangegeven, maar de visual range lijkt niet heel veel groter dan de schootsafstand van de meeste tanks. Als ik een recon vooruit stuur en ze een tank spotten, is niet lang daarna mijn recon unit kapot :(
heh ja, dat had ik dus zelf ook bedacht maar als ik mijn scouts dus inderdaad achter mijn tanks houd dan worden mijn tanks allemaal geambushed.. (woord?) dit is dus helemaal lastig in de laatste tutorial waar je maar 2 tanks hebt. 8)7

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Het nut van infantry moet ik ook nog ontdekken. Ik stop ze in steden en soms is de AI zo dom om zijn vliegtuigen erover te laten vliegen en kunnen ze worden neergehaald. Maar meerendeels nemen ze in het geheel geen deel aan de veldslag en zijn het verspilde punten die ik beter aan een heli had kunnen besteden. Zodra ze buiten een bos of dorp zijn, zijn ze ineffectief, dus ze verplaatsen is zeer riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

superwashandje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:54:
als het lukt is het een erg gaaf spel maar ik persoonlijk ben gewoon erg slecht in RTS spellen.
toegegeven: ik heb nog niet heel lang gespeeld paar skirmishes en de tutorials maar ik krijg de laatste tutorial al niet eens voor elkaar :S ik heb veel te weinig reinforcements. zonder mijn scout units zie ik niets dus die moet ik vooruit sturen maar die worden dan stuk voor stuk afgeknald door de AI die vanaf het begin al veel meer units overal heeft. net zolang totdat ik helemaal geen scout units meer heb en ik dus ook niets meer neer kan schieten omdat ik blind ben.

is er een ideale plek voor je scout units? voor of achter je linie? en is er ook een manier om te zien tot hoever deze kunnen kijken?

verder net zoals slaadjebla: supplies aanvoeren is best lastig als alle supplies vroegtijdig neergeschoten worden.
Let even op de specs van je scouts. Naast klasse hoe goed ze kunnen "zien" is er ook een stealth factor. Ik gebruik over het algemeen allen goedkope scouts of infanterie scouts in bosjes.

Als ik ga aanvallen zorg ik voor wat goedkope scout wagens die rustig achter mijn tanks aan hobbelen. Meestal gepaard met BMP's met infanterie. Want in tegenstelling wat:
SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:26:
Het nut van infantry moet ik ook nog ontdekken. Ik stop ze in steden en soms is de AI zo dom om zijn vliegtuigen erover te laten vliegen en kunnen ze worden neergehaald. Maar meerendeels nemen ze in het geheel geen deel aan de veldslag en zijn het verspilde punten die ik beter aan een heli had kunnen besteden. Zodra ze buiten een bos of dorp zijn, zijn ze ineffectief, dus ze verplaatsen is zeer riskant.
zegt, vind ik infanterie juist extreem nuttig voor het veroveren en verdedigen van bosrijke en urban omgevingen. Ik gebruik vrijwel alleen infanterie om mijn lijnen te verdedigen (met her en der wat tanks, supplies en AA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:44:
Ik speel nu de tweede campaign op medium. Alle battles eindigen na 20 minuten in een gelijkspel. Ben ik nou zo slecht? Doe ik iets fout of is dat normaal?

Het lijkt me erg lastig, zo niet onmogelijk, om in 20 minuten 3000 victorypoints te behalen als je allebei start met 1200 punten aan eenheden. Dan zou de AI nog voor 1800 punten aan eenheden moeten bijkopen en die zou je ook allemaal moeten overwinnen.
De meeste battles kunnen inderdaad op gelijkspel eindigen, zeker als je 3000 victorypoints nodig hebt. Morale en initiative voordat een battle start zijn dan wel belangrijk om te begrijpen. Hoe lager de enemy morale, hoe minder victory points je nodig hebt om te winnen. Hoe meer initiative, hoe meer punten je hebt aan het begin. Je kunt trouwens ook alle vijandelijke command units uitschakelen om te winnen.

Choose your battles wisely :)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
En er komt alweer een nieuwe gratis DLC aan voor airland battle :-) met coop campaign(!) en conquest mode. Een fan heeft al een trailer gemaakt.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

jezus zeg, zelfs in coop op easy is de campaign nog superlastig.in het begin lijkt alles goed te gaan en is elke battle wel te winnen maar als je troepen zwak zijn door de vele battles komen er nog eens wat verse sterke divisies vanuit rusland je kont schoppen. gewoon omdat je geen kans krijgt om weer aan te sterken. belachelijk. Verder is het wel gaaf om te doen ;)

Verwijderd

Er is deze week opnieuw een gratis DLC beschikbaar: Magna Carta.

Spelen jullie het nog? Zo ja, spelen jullie Multi of solo. En vinden jullie jezelf ook goed in het spel?

Ik vind het alvast een pareltje en combineer Multi (nogal veel 10vs10) en solosessies.

In de campaign win ik met Nato solo relatief gemakkelijk tegen PACT (very hard); omgekeerd vind ik het dit moeilijker.

In Multi games hangt mijn niveau vooral af van mijn tegenstander. Als ze hard pushen, verlies ik nogal snel het overzicht, met alle gevolgen vandien.

• Seal9
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:05:

Spelen jullie het nog? Zo ja, spelen jullie Multi of solo. En vinden jullie jezelf ook goed in het spel?

Ik vind het alvast een pareltje en combineer Multi (nogal veel 10vs10) en solosessies.

In de campaign win ik met Nato solo relatief gemakkelijk tegen PACT (very hard); omgekeerd vind ik het dit moeilijker.

In Multi games hangt mijn niveau vooral af van mijn tegenstander. Als ze hard pushen, verlies ik nogal snel het overzicht, met alle gevolgen vandien.
Wij spelen geregeld met zijn 4en of 5en en dan voornamelijk multiplayer. Wat dat betreft zijn we wel op elkaar ingespeeld dus we pakken ook vaak decks die de ander weer helpt. Ik ben bijvoorbeeld meer gefocused op air maar mijn deck is redelijk verdeelt.

• Ahrnuld
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:05:

Mijn vrouw kan niet wachten om dit weekend de nieuwe maps te proberen :o
Ik vind mezelf niet erg goed, heb in het begin 2x een 1vs1 ranked match geprobeerd en dik verloren, daarna ranked niet meer aangeraakt. 10v10 gaat meestal wel redelijk en is ook leuk om tussendoor af en toe te doen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie zin hebben, kan je me altijd toevoegen. Nickname in Airland is: thornadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik zal degene die het voorgesteld hebben even toevoegen, wie wil spelen tegen een nog wat onervaren speler; Ircghost :).
Pagina: 1 2 Laatste