Ah... Ik heb hier naast me een Samsung Galaxy Tab 8.9 liggen en ik typ dit op een laptop die ongeveer 300 euro waard zou zijn. Die twee verkoop ik je ook niet. Waar moet ik de € 700,- schade die ik je daarmee veroorzaak naar overmaken?
Oh trouwens, ik heb hier ook nog ergens een beer rondlopen, huidje kopen?
Wat je echter niet moet vergeten is dat de koper zich aan zijn afspraak heeft gehouden en het geld al heeft betaald. Aan zijn verplichtingen in de overeenkomst is voldaan. Sterker nog, als maartend ondertussen óók een iPad2 aanbiedt in V&A voor zeg 350 euro dan kan ik die niet kopen van hem omdat mijn 300 euro nog bij Paul zijn.
Ok, een week 0,2% jaarrente (of wat krijg je momenteel op de gemiddelde betaalrekening) over 300 euro en slecht cashmanagement...
Ik koop een vergelijkbare iPad2 van Mig29 voor 400 euro.
Jouw probleem, Paul dwingt jou daar op geen enkele mogelijke manier toe... Je kunt ook gewoon tegen je koper zeggen wat jij van je leverancier te horen hebt gekregen. Nu ja, leverancier, we hebben het hier nog steeds over consumenten onderling toch?
Want een ding moet me van het hart, de fout ligt hier 100% bij de verkoper die de huid aan het verkopen was terwijl de beer nog geschoten moest worden.
Ben ik helemaal met je eens; echter, _ALLE_ redenen die ik tot dusver hoor waarom de verkoper nu ineens een schade heeft veroorzaakt bij de koper, hebben betrekking op exact datzelfde, de huid verkopen voordat je de beer geschoten hebt.
Aan de ene kant vind 'je' dus dat je de huid nog niet moet verkopen, maar de enige reden waarom 'je' dat vind is omdat je dan anderen in de knoei brengt wanneer ze exact datzelfde doen
Kijk, zakelijk (of tussen consument en winkel) vind ik het een andere zaak, een bedrijf moet goed weten wat ze doen en als consument moet je daarop kunnen vertrouwen, maar bij consumenten onderling, tja...
[
Voor 3% gewijzigd door
Paul op 27-02-2012 08:46
]