Tweakers,
Ik ben inmiddels al drie weken bezig met het uitzoeken van een videokaart. Helaas zit ik opgescheept met een HP Pavilion p6340. Ik zal een opsomming maken van mijn problemen en vragen:
Ik ben na wikken en wegen uitgekomen op deze kaart:
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC.
Maar omdat de systeemeisen van deze kaart eisen dat de voeding minimaal 500 Watt moet zijn moet ik mijn voeding ook upgraden (standaard 300 Watt), hiervoor ben ik op de OCZ ModXStream Pro 700W uitgekomen.
Mijn budget:
€300,-
Maar hier kom ik met €20,- overheen omdat ik mijn GPU heb gekozen omdat deze koeler zou moeten zijn en omdat mijn case waarschijnlijk niet de beste airflow zal hebben.
Dit is de link naar mijn "wenslijst".
Dit is wat ik uiteindelijk wil doen met mijn computer:
1. Photoshop CS5 prachtig kunnen draaien (heb nu veel last van lange wachttijden bij alleen al het beginnen van een nieuw canvas).
2. GTA IV smooth draaien (als ik maar rond de 50 à 60 FPS kom).
Ik heb de specificaties van de kaart opgezocht of hij wel fysiek zou passen:
De videokaart = 23,8 x 11,1 x 3,7. Die zou passen (speling van 3 à 4 cm).
De voeding = 16 x 15 x 8,5. Die zou passen (speling van 4 à 5 cm).
Nu vraag ik mij deze dingen af:
1. Past mijn grafische kaart wel op mijn moederbord, mijn moederbord heeft naar mijn weten geen naam?
2. Ik vraag mij af of mijn voeding wel de juiste aansluiting heeft voor mijn moederbord, harde schijf etc (ik wil niet alles opblazen)?
3. Is het verstandig om bij een inbouwservice het vuile werk te laten doen?
Afbeeldingen:
Hier een afbeelding van wat er op de voeding staat:
Hier link naar de afbeelding van de computer:
Ik hoop mijn situatie zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd, alvast bedankt voor enige vorm van beantwoording!
UPDATE:
Omdat de Nexus voeding niet geweldig uit de tweakers.net test komt op efficientie, ga ik voor een Corsair. De Corsair uit de test kwam er als beste uit. Ik ga voor de Corsair Gaming GS800 omdat het prijsverschil tussen de Nexus en de MSI uiteindelijk na bestellingskosten maar €10 is.
Update 2:
Ze zitten erin! De videokaart, en de voeding. Passen en meten, maar het past.
Idle:
Mijn cpu draait op 25 en 31 graden Celsius.
Mijn gpu draait rond de 35 en 40 graden Celsius.
Onder load (GTA IV):
CPU tussen 45 en 50 graden Celsius.
GPU heel afwisselend (komt waarschijnlijk door het slechte GTA) tussen 50 en 70 graden, hier wisselt de fan ook telkens af, die kan ik natuurlijk wel aanpassen in Afterburner.
De doelen:
1. Photoshop CS5 prachtig kunnen draaien (heb nu veel last van lange wachttijden bij alleen al het beginnen van een nieuw canvas).
Is gelukt, kan zonder problemen gigantische canvassen starten (10000x10000 pixels etc) en bewerken gaat weer zoals het hoort.
50 à 60 lukt niet, denk dat ik rond de 35 / 50 kom. Maar hij hapert wel veel (komt door mijn cpu, of door GTA?) Nu opgelost, RAM werd niet goed gedetecteerd, nu draait ie zonder haperingen.
Ik ben inmiddels al drie weken bezig met het uitzoeken van een videokaart. Helaas zit ik opgescheept met een HP Pavilion p6340. Ik zal een opsomming maken van mijn problemen en vragen:
Ik ben na wikken en wegen uitgekomen op deze kaart:
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC.
Maar omdat de systeemeisen van deze kaart eisen dat de voeding minimaal 500 Watt moet zijn moet ik mijn voeding ook upgraden (standaard 300 Watt), hiervoor ben ik op de OCZ ModXStream Pro 700W uitgekomen.
Mijn budget:
€300,-
Maar hier kom ik met €20,- overheen omdat ik mijn GPU heb gekozen omdat deze koeler zou moeten zijn en omdat mijn case waarschijnlijk niet de beste airflow zal hebben.
Dit is de link naar mijn "wenslijst".
Dit is wat ik uiteindelijk wil doen met mijn computer:
Ik heb de specificaties van de kaart opgezocht of hij wel fysiek zou passen:
De videokaart = 23,8 x 11,1 x 3,7. Die zou passen (speling van 3 à 4 cm).
De voeding = 16 x 15 x 8,5. Die zou passen (speling van 4 à 5 cm).
Nu vraag ik mij deze dingen af:
1. Past mijn grafische kaart wel op mijn moederbord, mijn moederbord heeft naar mijn weten geen naam?
2. Ik vraag mij af of mijn voeding wel de juiste aansluiting heeft voor mijn moederbord, harde schijf etc (ik wil niet alles opblazen)?
3. Is het verstandig om bij een inbouwservice het vuile werk te laten doen?
Afbeeldingen:
Hier een afbeelding van wat er op de voeding staat:
Hier link naar de afbeelding van de computer:
Ik hoop mijn situatie zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd, alvast bedankt voor enige vorm van beantwoording!
UPDATE:
Omdat de Nexus voeding niet geweldig uit de tweakers.net test komt op efficientie, ga ik voor een Corsair. De Corsair uit de test kwam er als beste uit. Ik ga voor de Corsair Gaming GS800 omdat het prijsverschil tussen de Nexus en de MSI uiteindelijk na bestellingskosten maar €10 is.
Update 2:
Ze zitten erin! De videokaart, en de voeding. Passen en meten, maar het past.
Idle:
Mijn cpu draait op 25 en 31 graden Celsius.
Mijn gpu draait rond de 35 en 40 graden Celsius.
Onder load (GTA IV):
CPU tussen 45 en 50 graden Celsius.
GPU heel afwisselend (komt waarschijnlijk door het slechte GTA) tussen 50 en 70 graden, hier wisselt de fan ook telkens af, die kan ik natuurlijk wel aanpassen in Afterburner.
De doelen:
Is gelukt, kan zonder problemen gigantische canvassen starten (10000x10000 pixels etc) en bewerken gaat weer zoals het hoort.
50 à 60 lukt niet, denk dat ik rond de 35 / 50 kom. Maar hij hapert wel veel (komt door mijn cpu, of door GTA?) Nu opgelost, RAM werd niet goed gedetecteerd, nu draait ie zonder haperingen.
[ Voor 26% gewijzigd door vLoon op 13-03-2012 11:58 ]