Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 21:27
Tweakers,

Ik ben inmiddels al drie weken bezig met het uitzoeken van een videokaart. Helaas zit ik opgescheept met een HP Pavilion p6340. Ik zal een opsomming maken van mijn problemen en vragen:

Ik ben na wikken en wegen uitgekomen op deze kaart:
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC.
Maar omdat de systeemeisen van deze kaart eisen dat de voeding minimaal 500 Watt moet zijn moet ik mijn voeding ook upgraden (standaard 300 Watt), hiervoor ben ik op de OCZ ModXStream Pro 700W uitgekomen.

Mijn budget:
€300,-
Maar hier kom ik met €20,- overheen omdat ik mijn GPU heb gekozen omdat deze koeler zou moeten zijn en omdat mijn case waarschijnlijk niet de beste airflow zal hebben.
Dit is de link naar mijn "wenslijst".

Dit is wat ik uiteindelijk wil doen met mijn computer:
1. Photoshop CS5 prachtig kunnen draaien (heb nu veel last van lange wachttijden bij alleen al het beginnen van een nieuw canvas).
2. GTA IV smooth draaien (als ik maar rond de 50 à 60 FPS kom).

Ik heb de specificaties van de kaart opgezocht of hij wel fysiek zou passen:
De videokaart = 23,8 x 11,1 x 3,7. Die zou passen (speling van 3 à 4 cm).
De voeding = 16 x 15 x 8,5. Die zou passen (speling van 4 à 5 cm).

Nu vraag ik mij deze dingen af:
1. Past mijn grafische kaart wel op mijn moederbord, mijn moederbord heeft naar mijn weten geen naam?
2. Ik vraag mij af of mijn voeding wel de juiste aansluiting heeft voor mijn moederbord, harde schijf etc (ik wil niet alles opblazen)?
3. Is het verstandig om bij een inbouwservice het vuile werk te laten doen?

Afbeeldingen:
Hier een afbeelding van wat er op de voeding staat:
Hier link naar de afbeelding van de computer:

Ik hoop mijn situatie zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd, alvast bedankt voor enige vorm van beantwoording!

UPDATE:
Omdat de Nexus voeding niet geweldig uit de tweakers.net test komt op efficientie, ga ik voor een Corsair. De Corsair uit de test kwam er als beste uit. Ik ga voor de Corsair Gaming GS800 omdat het prijsverschil tussen de Nexus en de MSI uiteindelijk na bestellingskosten maar €10 is.

Update 2:
Ze zitten erin! De videokaart, en de voeding. Passen en meten, maar het past.

Idle:
Mijn cpu draait op 25 en 31 graden Celsius.
Mijn gpu draait rond de 35 en 40 graden Celsius.

Onder load (GTA IV):
CPU tussen 45 en 50 graden Celsius.
GPU heel afwisselend (komt waarschijnlijk door het slechte GTA) tussen 50 en 70 graden, hier wisselt de fan ook telkens af, die kan ik natuurlijk wel aanpassen in Afterburner.

De doelen:
1. Photoshop CS5 prachtig kunnen draaien (heb nu veel last van lange wachttijden bij alleen al het beginnen van een nieuw canvas).

Is gelukt, kan zonder problemen gigantische canvassen starten (10000x10000 pixels etc) en bewerken gaat weer zoals het hoort.

50 à 60 lukt niet, denk dat ik rond de 35 / 50 kom. Maar hij hapert wel veel (komt door mijn cpu, of door GTA?) Nu opgelost, RAM werd niet goed gedetecteerd, nu draait ie zonder haperingen.

[ Voor 26% gewijzigd door vLoon op 13-03-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Openschroeven kijken of er een pci-e x16 slot aanwezig is

Edit: ik faal had de foto nog niet bekeken het is een pci-e 16x slot dus het kan

[ Voor 42% gewijzigd door maarten12100 op 20-02-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 11:36
je moederbord is een MS-7613 (Het MS-7613 (Iona-GL8E) moederbord)

(schaamteloze copy paste van de hp website)
Eén PCI Express x16 slot (voor ondersteuning van een grafische kaart)
Drie PCI Express x1 sloten (voor kaarten zoals netwerk, geluid of tv-tuner)
Eén PCI Express x1-minikaartslot.

qua voeding zal het ook wel passen:

1 x 20/24-pin ATX
1 x 8-pin CPU
1x 4-pin CPU

Modular
1 x 6-pin PCI-E (voor als de twin frozr een extra stroomtoevoer nodig heeft, kon ik helaas zo niet zien)
1 x 6+2-pin PCI-E
4 x Peripheral
2 x Floppy
6 x SATA

[ Voor 30% gewijzigd door DJrDJ666 op 20-02-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 19:33
De video kaart pas wel, de voeding ook en er zijn ook genoeg aansluiting voor je hardware etc.
en anders kun je wat verloopjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
Allen dank voor de reacties! Ik kan dus concluderen dat zowel mijn voeding als mijn grafische kaart in combinatie met mijn voeding zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
vLoon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:18:
Allen dank voor de reacties! Ik kan dus concluderen dat zowel mijn voeding als mijn grafische kaart in combinatie met mijn voeding zou passen?
Voeding vervangen en je bent good to go ik denk zelf dat je cpu ook een upgrade mag hebben maar dat is niet nodig als je echt alleen wil gaan gamen. (460/465/470 serie kaarten zijn stuken goedkoper en presteren goed genoeg (460, 465) of beter 470)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:33

KneoK

Not in a million lightyears

Photoshop heeft veel meer baat bij een snellere CPU en een SSD en eventueel meer geheugen en ook GTA vind een snelle CPU wel lekker.

Als je een goedkopere kaart koopt (bijvoorbeeld een HD6850 voor rond de 120 euro) dan heb je nog geld over voor een 60GB+ SSD en 6GB extra geheugen, mits je dat kwijt kunt op je moederbord uiteraard. Met die kaart kun je ook meer dan prima gamen.

Edit: of je spaart er nog een euro of 50 bij zodat je bijvoorbeeld de voeding uit je wenslijst met een pricewatch: Intel Core i5 760 Boxed en pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE kunt kopen. Hier heb je naar mijn mening overall veel meer aan.

[ Voor 35% gewijzigd door KneoK op 20-02-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
maarten12100 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:46:
[...]

Voeding vervangen en je bent good to go ik denk zelf dat je cpu ook een upgrade mag hebben maar dat is niet nodig als je echt alleen wil gaan gamen. (460/465/470 serie kaarten zijn stuken goedkoper en presteren goed genoeg (460, 465) of beter 470)
Dankjewel voor je suggestie, maar ik hou het bij de mijn uitgekozen MSI. Op basis van goede reviews en geweldige cooling vooral. Mijn CPU is de volgende geplande upgrade, de videokaart is op dit moment het blok aan het been.
KneoK schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:18:
Photoshop heeft veel meer baat bij een snellere CPU en een SSD en eventueel meer geheugen en ook GTA vind een snelle CPU wel lekker.

Als je een goedkopere kaart koopt (bijvoorbeeld een HD6850 voor rond de 120 euro) dan heb je nog geld over voor een 60GB+ SSD en 6GB extra geheugen, mits je dat kwijt kunt op je moederbord uiteraard. Met die kaart kun je ook meer dan prima gamen.

Edit: of je spaart er nog een euro of 50 bij zodat je bijvoorbeeld de voeding uit je wenslijst met een pricewatch: Intel Core i5 760 Boxed en pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE kunt kopen. Hier heb je naar mijn mening overall veel meer aan.
Dankjewel voor je suggestie! Ik heb eigenlijk vooral naar de nVidia kaarten gekeken omdat de ATI kaarten fysiek zo lang zijn (meeste over de 250 mm) die ruimte heb ik gewoon niet, ik hou mijn keuze toch op de MSI kaart. Mijn CPU kan inderdaad ook wel een upgrade gebruiken, ik las inderdaad ook dat GTA IV wel een goede CPU vereiste.
En daarbij heb ik nog niet veel ervaring met het aanbrengen van CPU's, aanbevolen technieken verschillen nogal.

Nogmaals bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door vLoon op 21-02-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 01:33

KneoK

Not in a million lightyears

vLoon schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:46:
[...]

Dankjewel voor je suggestie, maar ik hou het bij de mijn uitgekozen MSI. Op basis van goede reviews en geweldige cooling vooral. Mijn CPU is de volgende geplande upgrade, de videokaart is op dit moment het blok aan het been.

[...]

Dankjewel voor je suggestie! Ik heb eigenlijk vooral naar de nVidia kaarten gekeken omdat de ATI kaarten fysiek zo lang zijn (meeste over de 250 mm) die ruimte heb ik gewoon niet, ik hou mijn keuze toch op de MSI kaart. Mijn CPU kan inderdaad ook wel een upgrade gebruiken, ik las inderdaad ook dat GTA IV wel een goede CPU vereiste.
En daarbij heb ik nog niet veel ervaring met het aanbrengen van CPU's, aanbevolen technieken verschillen nogal.

Nogmaals bedankt!
Doe MSI kaart is sowieso geen slechte koop. Er zijn kaarten die meer bang for the buck geven maar als je ook rekening moet houden met de beschikbare ruimte dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen, de CPU kun je in de toekomst altijd nog vervangen. Als je niet gaat overklokken dan kun je prima uit de voeten met de meegeleverde koeler en dan is het vervangen van de processor een eitje. Je verwijdert de huidige koeler en CPU heel simpel, let bij het plaatsen van de nieuwe CPU op de uitsparingen die overeenkomen met twee plastic pinnetjes en omdat er op de meegeleverde koeler al koelpasta is aangebracht is het een kwestie van het geval op het moederbord klikken met de vier pushpins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Ik zou voor een van deze twee PSU gaan. Beter dan OCZ

http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/280277;267399

Je GPU is een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 12:27
Het valt me ook op dat er maar 3 geheugen banken bezet zijn? Je draait dus in single channel (Core I3 gebruikt toch maar dual channel, geen triple)? Eventueel bank nummer 3 ook opvullen met een stickje van 2 GB en je hebt 8 GB in dual channel, dit ga je met CS ook wel merken.

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
Anoniem: 385882 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 06:24:
Ik zou voor een van deze twee PSU gaan. Beter dan OCZ

http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/280277;267399

Je GPU is een prima keuze.
Dankjewel voor je reactie, als ik bij jou voorgestelde PSU's kijk, kies ik uiteraard voor de modulaire maar die krijgt een slechte review m.b.t. de 135 mm fan. Die zou een vervelend geluid opleveren, daar zie ik dus vanaf.
Chiel340 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 06:31:
Het valt me ook op dat er maar 3 geheugen banken bezet zijn? Je draait dus in single channel (Core I3 gebruikt toch maar dual channel, geen triple)? Eventueel bank nummer 3 ook opvullen met een stickje van 2 GB en je hebt 8 GB in dual channel, dit ga je met CS ook wel merken.
Dat betekent dat nu mijn processor alleen 4 GB van de 6 GB gebruikt? En met "dit ga je met CS ook wel merken" bedoel je dat Photoshop ook wat beter zal draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292447

gta 4 max draaien en dan 50 a 60 frames zit er denk ik echt niet in hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 26-03 08:44
de dingen die je aankaart (GTA IV en Photoshop) hebben meer aan een goede CPU (GTA zelfs hoe meer cores hoe beter, dus een quadcore liever dan een dualcore) en geheugen... En dan nog misschien (voor Photoshop dan) een SSD... De GPU is in dit geval ook zeker van belang maar minder dan de eerder aangekaarte componenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Anoniem: 292447 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:20:
gta 4 max draaien en dan 50 a 60 frames zit er denk ik echt niet in hoor...
YouTube: Grand Theft Auto IV - Benchmark - Nvidia 560 GTX Ti (filmpje van een griek/italiaan/mexican)
Hierin laat hij zien dat zelfs de TI versie dat makelijk haalt.
En zelfs al zou je de 60 fps niet hallen je zal het toch niet zien tot het onder de 30/40 valt
TIGER79 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:26:
de dingen die je aankaart (GTA IV en Photoshop) hebben meer aan een goede CPU (GTA zelfs hoe meer cores hoe beter, dus een quadcore liever dan een dualcore) en geheugen... En dan nog misschien (voor Photoshop dan) een SSD... De GPU is in dit geval ook zeker van belang maar minder dan de eerder aangekaarte componenten...
Dat is niet helemaal waar gta iv ondersteunt tot 4 cores wat best ongebruikelijk was vroeger maar het is niet dat het een extreme inpact heeft op performance.
En zoals TS al zij de cpu zal zijn volgende upgrade worden.

[ Voor 39% gewijzigd door maarten12100 op 21-02-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

maarten12100 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:00:
Dat is niet helemaal waar gta iv ondersteunt tot 4 cores wat best ongebruikelijk was vroeger maar het is niet dat het een extreme inpact heeft op performance.
GTA4 is gruweljk slecht geschreven en lust dan ook een flinke bak aan CPU-kracht. Zo zeker dat het zo goed gaat lopen zou ik dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
maarten12100 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:00:
[...]

YouTube: Grand Theft Auto IV - Benchmark - Nvidia 560 GTX Ti (filmpje van een griek/italiaan/mexican)
Hierin laat hij zien dat zelfs de TI versie dat makelijk haalt.
En zelfs al zou je de 60 fps niet hallen je zal het toch niet zien tot het onder de 30/40 valt

[...]

Ik zie inderdaad ook op sites & filmpjes dat bijna iedereen met een Ti rond de 40/50 fps zit, prima dus. Maar vaak hebben deze testsystemen wel een aardige CPU eronder zitten (meestal i5). Ik zal dit topic zeker nieuw leven inblazen als ik mijn videokaart binnen heb (samen met mijn voeding).
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:06:
[...]

GTA4 is gruweljk slecht geschreven en lust dan ook een flinke bak aan CPU-kracht. Zo zeker dat het zo goed gaat lopen zou ik dus niet zijn.
Dit kom ik bij veel fora en topics ook tegen, GTA IV is inderdaad slecht geschreven voor de PC, maar gelukkig kan je meer aanpassen dan alleen brightness, contrast etc. Ook is spelen op high i.p.v. very high niet erg. Ik speel dan ook op een resolutie van (maar) 1680x1050.

EDIT: In de mainpost een update toegevoegd, ik ga uiteindelijk voor de Corsair Gaming GS800, die levert 100 meer W dan de Nexus, is efficienter volgens de tweakers test en het totaal scheelt uiteindelijk maar €10 na bestellingskosten etc.

[ Voor 7% gewijzigd door vLoon op 21-02-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Hier een filmpje van iemand die de GTA4-benchmark op een i3 met een GTX560ti speelt. Het is wel een nieuwere/snellere i3 maar of dat nog zo'n enorm verschil gaat maken?

YouTube: GTA IV Benchmark Test - MSI GTX 560-Ti - Max Settings - i3 2100

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
MicScott schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:21:
Hier een filmpje van iemand die de GTA4-benchmark op een i3 met een GTX560ti speelt. Het is wel een nieuwere/snellere i3 maar of dat nog zo'n enorm verschil gaat maken?

YouTube: GTA IV Benchmark Test - MSI GTX 560-Ti - Max Settings - i3 2100
Hardstikke bedankt voor deze video! Mijn i3 draait op 2.93 Ghz en deze op 3.1 Ghz. Zo'n groot verschil zal dat inderdaad niet maken. Daarbij ga ik nog voor de kaart met 2 GB DDR5 en heb ik 2 GB DDR3 (werkgeheugen meer).

Zijn gemiddelde FPS was 59 en dat is waar ik naar op zoek ben.

UPDATE:
Omdat de Nexus voeding niet geweldig uit de tweakers.net test komt op efficientie, ga ik voor een Corsair. De Corsair uit de test kwam er als beste uit. Ik ga voor de Corsair Gaming GS800 omdat het prijsverschil tussen de Nexus en de MSI uiteindelijk na bestellingskosten maar €10 is.

[ Voor 25% gewijzigd door vLoon op 21-02-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai hem hier met 3x gtx 470 en 5ghz i7 2600k en bij mij haalt hij net aan 50 60 fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
Anoniem: 292447 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:24:
Ik draai hem hier met 3x gtx 470 en 5ghz i7 2600k en bij mij haalt hij net aan 50 60 fps...
GTA IV geeft afwisselende prestaties. Maar in deze video o.a. (YouTube: GTA IV Benchmark Test - MSI GTX 560-Ti - Max Settings - i3 2100) is duidelijk te zien dat bij vergelijkbare specs te zien is dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Anoniem: 292447 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:24:
Heb je er wel een sli bridge ertussen zitten want dat is echt heel beroerd voor zo'n set (of je moet op 6 schermen gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
GTA IV is sowieso een heel slechte benchmark om de grafische prestaties van een systeem te meten omdat het simpelweg een zeer matige game engine heeft. Dus uit mindere prestaties bij GTA IV alleen zou ik geen conclusies trekken over de grafische prestaties van een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja natuurlijk zit er een sli brug op... hij pakt alleen ongeveer 33 procent van alle 3 de videokaarten en 30 procent van mn cpu. dit was bij eflc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Corsair Gaming GS800 is niet modular, waarom ga je niet voor

pricewatch: XFX PRO750W ?

Die Corsair is niet zo goed hoor.

Hier een review van XFX 650W en 750W

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=216

En die XFX 650W XXX maken niet allen zo'n vervelend geluid, je moet pech hebben of geluk, het is hoe je het bekijkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
Anoniem: 385882 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:37:
Corsair Gaming GS800 is niet modular, waarom ga je niet voor

pricewatch: XFX PRO750W ?

Die Corsair is niet zo goed hoor.

Hier een review van XFX 650W en 750W

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=216

En die XFX 650W XXX maken niet allen zo'n vervelend geluid, je moet pech hebben of geluk, het is hoe je het bekijkt :).
Dankjewel voor je suggestie, ik heb meestal pech. Als één iemand al problemen heeft met zo'n fan neem ik het risico liever niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just FYI de Pro en XXX series zijn niet hetzelfde, en die risico moet je ook niet nemen, maar die Pro series maken geen vervelend geluid, en zijn echt superior dan die OCZ of Corsair GS, zeker de 750W model.

http://www.hardocp.com/ar...on_power_supply_review/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zou je vraag plaatsen op de plek waar die hoort in een BBG topic krijg je ongetwijfeld ook beter advies...

Gaat sowieso al bij het gene wat je wil upgraden en waarvoor je de PC wil gebruiken, staat nog buiten de gekozen onderdelen.

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 22-02-2012 00:12 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Aangezien je met dat systeem toch geen crossfire/sli gaat draaien snap ik niet waarom je zulke zware voedingen nodig denkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nielson schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:19:
Aangezien je met dat systeem toch geen crossfire/sli gaat draaien snap ik niet waarom je zulke zware voedingen nodig denkt te hebben.
+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
-The_Mask- schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:10:
Ik zou je vraag plaatsen op de plek waar die hoort in een BBG topic krijg je ongetwijfeld ook beter advies...

Gaat sowieso al bij het gene wat je wil upgraden en waarvoor je de PC wil gebruiken, staat nog buiten de gekozen onderdelen.
Ik heb eigenlijk voor een apart topic gekozen omdat het "Wat moet ik kopen" topic meer gericht is op videokaarten alleen. en omdat ik zo'n aparte situatie heb dacht ik, ik maak een nieuw topic.
Nielson schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:19:
Voor de toekomst, aangezien een zwaardere voeding niet veel extra kost vergeleken met een minder zware.

• vLoon

Idle:

Onder load (GTA IV):
GPU heel afwisselend (komt waarschijnlijk door het slechte GTA) tussen 50 en 70 graden, hier wisselt de fan ook telkens af, die kan ik natuurlijk wel aanpassen in Afterburner.

De doelen:

Is gelukt, kan zonder problemen gigantische canvassen starten (10000x10000 pixels etc) en bewerken gaat weer zoals het hoort.

50 à 60 lukt niet, denk dat ik rond de 35 / 50 kom. Maar hij hapert wel veel (komt door mijn cpu, of door GTA?)

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:51

Bejit

Svenska Faderland

vLoon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:11:

Idle:

Onder load (GTA IV):

De doelen:

50 à 60 lukt niet, denk dat ik rond de 35 / 50 kom. Maar hij hapert wel veel (komt door mijn cpu, of door GTA?)
GTA, GTA werkt ook niet altijd lekker op mijn HD6950. Daarnaast is het spel al redelijk oud.

Systeempje

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarom uberhaupt zo'n dikke overkill-voeding, beter een lichtere voeding van betere kwaliteit dan een 800W die je nog niet voor de helft gaat belasten. Over de 300W zul je niet komen, dus een goede 400 - 450W-voeding is al meer dan genoeg (let er alleen op dat er genoeg aansluitingen zijn, of dat je voor de juiste verloopjes zorgt).

Dat 450W volgens de systeemeisen niet genoeg is, is om te voorkomen dat gekke Henkies zo'n kaart aan een gare 400W HKC-voeding hangen in combinatie met een i7 920 op 4GHz en twaalf HDD's.

The name is 11.
Spuit... 11.

oeps, tweede pagina niet gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 23-02-2012 22:09 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• maarten12100
Hij heeft een punt qua voeding kies anders eentje met goede efficientie verdien je zeker wel terug.
Ikzelf zou je een Coolermaster voeding aanraden 5 jaar garantie echt goed spul.
Mijn silent pro m600 powert mijn twee xeons, 5 reg ecc dimms, en een 570gtx en twee hdds.(volledig in stilte)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Seasonic, corsair of XFX is nog beter spul. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• vLoon
bwerg schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:08:
Waarom uberhaupt zo'n dikke overkill-voeding, beter een lichtere voeding van betere kwaliteit dan een 800W die je nog niet voor de helft gaat belasten. Over de 300W zul je niet komen, dus een goede 400 - 450W-voeding is al meer dan genoeg (let er alleen op dat er genoeg aansluitingen zijn, of dat je voor de juiste verloopjes zorgt).

Dat 450W volgens de systeemeisen niet genoeg is, is om te voorkomen dat gekke Henkies zo'n kaart aan een gare 400W HKC-voeding hangen in combinatie met een i7 920 op 4GHz en twaalf HDD's.

The name is 11.
Spuit... 11.

oeps, tweede pagina niet gezien.
700W was aanbevolen als voeding, en de 700W voeding van Corsair kostte me uiteindelijk evenveel als de 800W versie.
maarten12100 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:56:
Hij heeft een punt qua voeding kies anders eentje met goede efficientie verdien je zeker wel terug.
Ikzelf zou je een Coolermaster voeding aanraden 5 jaar garantie echt goed spul.
Mijn silent pro m600 powert mijn twee xeons, 5 reg ecc dimms, en een 570gtx en twee hdds.(volledig in stilte)
Ik heb inmiddels al de Corsair 800W voeding, maar Corsair kreeg een goede efficientie % op de tweakers test, hier. Daar scoorde de Silent Pro van Coolermaster ook goed.
bwerg schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:22:
Seasonic, corsair of XFX is nog beter spul. ;)
Ik neem aan dat dit een reactie is op maarten12100? Dit is het dilemma wat je krijgt, de één vind de ene voeding beter dan de ander. Ik heb onder andere de XFX's niet gekozen omdat die in reviews fan problemen aankaartte.

- Update 2 in de mainpost toegevoegd. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
vLoon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:47:

Ik neem aan dat dit een reactie is op maarten12100? Dit is het dilemma wat je krijgt, de één vind de ene voeding beter dan de ander. Ik heb onder andere de XFX's niet gekozen omdat die in reviews fan problemen aankaartte.
Ik heb nog nooit die merken gebruikt maar ik zal voor mijn volgende pc ernaar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

vLoon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:52:
Tweakers,

Nu vraag ik mij deze dingen af:
1. Past mijn grafische kaart wel op mijn moederbord, mijn moederbord heeft naar mijn weten geen naam?
2. Ik vraag mij af of mijn voeding wel de juiste aansluiting heeft voor mijn moederbord, harde schijf etc (ik wil niet alles opblazen)?
3. Is het verstandig om bij een inbouwservice het vuile werk te laten doen?
1. De slots voor PCI-E zijn allemaal hetzelfde op elk moederbord. Je zou dus even moeten kijken of het moederbord een PCI-E slot heeft. PCI-E V1.0 en/of PCI-E V2.0 maakt niet uit. PCI-E V2.0 is namelijk backwards compatible.
2. Je hoeft niet bang te zijn dat je dingen gaat opblazen met een voeding. Daar zijn tegenwoordig allemaal beveiligingen voor. Wel is het zo dat de 560-TI twee aansluitingen nodig heeft. In principe zou één aansluiting genoeg moeten zijn maar volgens enkele reviews is dat met deze kaart echt wel 'living on the edge'.
3. Als je geen verstand hebt van hardware zou ik daar wel voor kiezen. Vaak zijn dit soort services wel exorbitant duur. Mocht je dus een goede kennis hebben die verstand heeft van hardware zou ik gewoon je vriendenkring inschakelen. Een nieuwe videokaart en voeding is namelijk niet zo heel moeilijk. Dit ligt al weer heel anders bij een CPU waar, als je de chip verkeerd op het moederbord monteert, je zo het hele moederbord naar de maan helpt.

Tevens zou ik, gezien je wens voor een goede airflow, juist niet kiezen voor de Twin Frozr van MSI. De Twin Frozr heeft namelijk het probleem dat deze niet heel veel lucht naar buiten gooit. In plaats daarvan blijft de Twin Frozr (bij een niet perfect koeling scenario, en dit gebeurd al heel snel) zijn warme lucht hergebruiken bij het koelen. Dit resulteert in uiteindelijk behoorlijk hoge temperaturen.

In plaats daarvan zou ik kiezen voor de Asus ENGTX560 TI DCII. Deze kan je in de pricewatch vinden voor ongeveer 200 euro.

pricewatch: Asus ENGTX560 Ti DCII/2DI/1GD5

Nadat mijn Twin Frozr voor de tweede keer in één jaar er de brui aan had gegeven (en mijn koeling is prima, en ik zweer nooit meer MSI te kopen ;)) heb ik gekozen voor de bovenstaande kaart als vervanging. De koeler is onder belasting veel stiller dan de MSI en de temperaturen liggen tevens een volle 10 graden onder die van de MSI. In mijn opstelling wordt de temperatuur nooit hoger dan 73 graden onder volledige belasting met de koeler op 37% snelheid.

Hopelijk kan je verder met deze info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
vLoon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:47:
[...]

700W was aanbevolen als voeding, en de 700W voeding van Corsair kostte me uiteindelijk evenveel als de 800W versie.
Het aantal watt zegt niet zo veel, zonder overklok zou bijvoorbeeld een Huntkey Jumper 300W prima voldoen, met overklok moet een Super Flower Golden Green 400W prima zijn, jouw voeding is meer bedoeld voor SLI of triple SLI.
Ik heb inmiddels al de Corsair 800W voeding, maar Corsair kreeg een goede efficientie % op de tweakers test, hier. Daar scoorde de Silent Pro van Coolermaster ook goed.
Dat is een hele slechte review kun je helemaal niks mee, nooit naar kijken.
Mensen die geen idee hebben waar ze over praten zullen vaak met een hele andere mening komen dat is vrij logisch, maar de kunst is om het nuttige eruit te halen het internet staat namelijk vol met onzin.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
Anoniem: 363533 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:47:
[...]

1. De slots voor PCI-E zijn allemaal hetzelfde op elk moederbord. Je zou dus even moeten kijken of het moederbord een PCI-E slot heeft. PCI-E V1.0 en/of PCI-E V2.0 maakt niet uit. PCI-E V2.0 is namelijk backwards compatible.
2. Je hoeft niet bang te zijn dat je dingen gaat opblazen met een voeding. Daar zijn tegenwoordig allemaal beveiligingen voor. Wel is het zo dat de 560-TI twee aansluitingen nodig heeft. In principe zou één aansluiting genoeg moeten zijn maar volgens enkele reviews is dat met deze kaart echt wel 'living on the edge'.
3. Als je geen verstand hebt van hardware zou ik daar wel voor kiezen. Vaak zijn dit soort services wel exorbitant duur. Mocht je dus een goede kennis hebben die verstand heeft van hardware zou ik gewoon je vriendenkring inschakelen. Een nieuwe videokaart en voeding is namelijk niet zo heel moeilijk. Dit ligt al weer heel anders bij een CPU waar, als je de chip verkeerd op het moederbord monteert, je zo het hele moederbord naar de maan helpt.

Tevens zou ik, gezien je wens voor een goede airflow, juist niet kiezen voor de Twin Frozr van MSI. De Twin Frozr heeft namelijk het probleem dat deze niet heel veel lucht naar buiten gooit. In plaats daarvan blijft de Twin Frozr (bij een niet perfect koeling scenario, en dit gebeurd al heel snel) zijn warme lucht hergebruiken bij het koelen. Dit resulteert in uiteindelijk behoorlijk hoge temperaturen.

In plaats daarvan zou ik kiezen voor de Asus ENGTX560 TI DCII. Deze kan je in de pricewatch vinden voor ongeveer 200 euro.

pricewatch: Asus ENGTX560 Ti DCII/2DI/1GD5

Nadat mijn Twin Frozr voor de tweede keer in één jaar er de brui aan had gegeven (en mijn koeling is prima, en ik zweer nooit meer MSI te kopen ;)) heb ik gekozen voor de bovenstaande kaart als vervanging. De koeler is onder belasting veel stiller dan de MSI en de temperaturen liggen tevens een volle 10 graden onder die van de MSI. In mijn opstelling wordt de temperatuur nooit hoger dan 73 graden onder volledige belasting met de koeler op 37% snelheid.

Hopelijk kan je verder met deze info! :)
Ik heb inmiddels al de MSI twin Frozr, blijft goed koel (zie vorige posts). Ondanks heb ik van punt 1. en 2. wat geleerd, dankjewel hiervoor!
-The_Mask- schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:43:
[...]

Het aantal watt zegt niet zo veel, zonder overklok zou bijvoorbeeld een Huntkey Jumper 300W prima voldoen, met overklok moet een Super Flower Golden Green 400W prima zijn, jouw voeding is meer bedoeld voor SLI of triple SLI.

[...]
Dat is een hele slechte review kun je helemaal niks mee, nooit naar kijken.

[...]

Mensen die geen idee hebben waar ze over praten zullen vaak met een hele andere mening komen dat is vrij logisch, maar de kunst is om het nuttige eruit te halen het internet staat namelijk vol met onzin.
Misschien in de toekomst dan SLI gaan, tsja. Ik snap niet zo goed waarom de review slecht zou zijn, die grafiek spreekt voor zich toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 10:23
vLoon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:14:

Misschien in de toekomst dan SLI gaan, tsja. Ik snap niet zo goed waarom de review slecht zou zijn, die grafiek spreekt voor zich toch?
Aan alleen de efficiëntie kan je totaal niet zien hoe goed een voeding is, er wordt niet genoeg gemeten in die review en dat is ook logisch, tweakers.net heeft daar de apparatuur niet voor.

Voorbeeld: je hebt een voeding die 90% efficient is maar zwaar afwijkende voltages heeft of hoge ripple, denk niet dat je PC daar blij van wordt. ;)

Dat wil overigens niet zeggen dat de Corsair GS800 een slechte voeding is, je hebt het geluk dat het gewoon een goede voeding is alleen het is zonde dat je een 800w voeding koopt voor een PC waarbij je waarschijnlijk niet over de 300w verbruik komt.

Je had dus zelfs voor minder geld een andere voeding kunnen kopen die minder wattage levert maar wel van betere kwaliteit is en zelfs efficiënter is, zoals de Super Flower die The_Mask noemde.

[ Voor 27% gewijzigd door Redblader op 25-02-2012 14:40 ]

Pagina: 1