Het hierboven genoemde voorbeeld is tot nu het beste geimplementeerd en haalbaar van alle voorbeelden in mijn mening. Maar het maakt wel heel veel uit wat je verkoopt. Bij zo'n bar op de luchthaven gaat hem om snelheid en hapjes/drankjes. Wil je gaan dineren wordt het wel een ander verhaal.
Volgens mij is zoiets het makkelijkst te koppelen aan de stoel.
Deze staat altijd dichtbij, heeft ruimte zat in zitting en leuning om eea in te verwerken.
Je lost dan een aantal andere zaken ook op, diefstal (maak hem vast met een draad ook al gaf je aan dat niet te willen), met dat draad kan je het apparaat ook opladen, en er een alarmeringssysteem op bedenken.
Je kan dat koppelen met een verlichting of iets dergelijks, zodat de obers gelijk kunnen zien wie er hulp nodig heeft. Voor bestellingen hoeft de ober niet meer langs te komen, want deze gaan rechtstreeks naar de keuken/bar. Met een RFID chip of iets dergelijks kan je de stoelen aan tafels koppelen, voor het geval je daar mee schuift in opstelling (denk aan groepen etc).
Is een soort semi zelfbediening, want men kan ook gelijk betalen, bon uitprinten/emailen etc.
Geef ze een unieke code mee als ze betaald hebben, zodat men door de deur kan naar buiten al dan niet met parkeerkaartfunctie/garderobe en weet ik het wat al niet meer. Op deze manier voorkom je dat gasten vertrekken zonder te betalen. Als er ook nog meer diensten worden aangeboden, denk aan hotel/minibar/stomerij/bloemen weet ik het, kan je dat allemaal mooi integreren in 1 rekening.
Misschien dat je als extra veiligheid net als in hotels, ID moet vragen.
Je kan tegenwoordig zelfs bij de moderne paspoorten de RFID chip uitlezen.
Ik persoonlijk zou me dan wel zorgen maken wat er met al die informatie gebeurt.
Alhoewel je voor klanten die dat wensen mooie optie's kan bedenken, begroeting met naam, vaste klanten korting, VIP service, mogelijkheid tot boeken van tafels vooraf, onder de aandacht brengen van extra & nieuwe diensten en producten.
Mogelijkheden zijn eindeloos, en hoeft niet op te houden, waar het begint, denk aan taxi bestellen, en online checkin voor mensen die van ver komen. Tevens kan men zich vermaken tijdens het wachten op bestellingen, alhoewel dat natuurlijk indruist tegen het sociale contact/aspect van samen (zakelijk of prive) "uit" eten2.0 noem ik het dan maar. Toch kan het handig zijn voor een zakenman/vrouw die alleen reist/eet, kinderen te vermaken (zit je wel met geluid) etc.
Om te beginnen zou je een hoekje kunnen inrichten om het concept te testen als je zover bent, en om te zien wat wel en niet aanslaat. Tevens krijg je dan reactie terug van je klanten waar je uit kan opmaken of het een succes is of niet, of wat er wel en niet goed aan is.
Nog een link naar bedrijf uit Israel die dit al met redelijk succes in de markt heeft gezet.
http://www.emenu-international.com/ipadMenuRestaurant
Kan je wat ideeen opdoen, en zien hoe zij bepaalde problemen hebben getracht te ondervangen, zoals ook in dit topic besproken. Kijk daarvoor bij "ipad menu challenges" in de menu balk van de website.
[
Voor 10% gewijzigd door
Yippie op 18-02-2012 21:22
]