Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overdosis Apple nieuws

Pagina: 1
Acties:

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:16
Het is toch ook nieuws ?, en er gebeurd toch ook constant iets bij Apple of het nu goed of niet is?.
Als het MS of Google is staat het erook op nieuws = nieuws.
Alleen omdat het Apple is gaan mensen het weer in twijfel brengen of het nieuws is.

Ik kan me er echt niet aan storen :).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Apple is tegenwoordig een veelgebruikte computer, dus is er ook meer animo voor het nieuws hierover.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zelfde kan je richting Nu.nl rapporteren:

Misschien heb ik het mis, maar het valt me op dat jullie wel erg veel economisch nieuws publiceren.
Vooral de afgelopen week is het weer raak. Is hier een reden voor en kan het niet wat minder?

Ik bedoel, het is nieuws. Daar kan je weinig aan veranderen of wel?

Xbox Live ID:Notna8310

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik irriteer me vooral over die artkelen met Apple patent rechtzaken. Moet je de reacties eens lezen...

• Notna
  • Laatst online: 18:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

tweaker2010 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:55:
Ik irriteer me vooral over die artkelen met Apple patent rechtzaken. Moet je de reacties eens lezen...
Ah, dus de reacties zitten je dwars :)

Xbox Live ID:Notna8310

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik vind het ook een gevalletje van uitlokking. Veel mensen reageren van: "daar gaan we weer" enz.
Zulke artikelen hebben weinig nieuwswaarde vind ik.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
tweaker2010 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:57:
Ik vind het ook een gevalletje van uitlokking. Veel mensen reageren van: "daar gaan we weer" enz.
Zulke artikelen hebben weinig nieuwswaarde vind ik.
Je herhaalt exact wat ik zei toen ik dit topic zag. "Daar gaan we weer... :F "
Echt elke week komt er wel een topic langs over te weinig of teveel aan Apple nieuws. Probleem is dat er nu eenmaal mensen zijn die het graag lezen en mensen die het niet graag lezen.
Deal with it.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je hoeft er toch niet op te klikken en je hoeft de reacties toch niet te lezen?

En ik vind de berichtgeving over de juridische strijd met Samsung overigens wel interessant en ik vind het verrekte handig dat Tweakers dit nauwlettend volgt.

[ Voor 50% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-02-2012 16:08 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Dat scheelt een hoop pageviews, dus misschien moeten we dat dan maar doen...
Anders blijf je deze reacties houden:
The story continues .. Ik vind dit geen nieuws meer.. Hoor niks anders meer dan apple vs samsung op tweakers
Veel pageviews, enorme (onzinnige) reacties en dus leeft het blijkbaar wel. Ik zie er het nut ook niet echt meer van in, dit is business as usual, al 100-en jaren, en uiteindelijk interesseert mij alleen maar wat ik als consument in de winkel kan kopen straks. Who cares.
nieuws: Apple richt zich in patentzaak VS op 17 Samsung-producten

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 16-02-2012 16:17 ]

• Keypunchie
  • Niet online
Misschien heb ik het mis, maar het valt me op dat jullie wel erg veel Apple nieuws publiceren.
Vooral de afgelopen week is het weer raak. Is hier een reden voor en kan het niet wat minder
Apple is intussen het grootste techbedrijf ter wereld. Sowieso een van de allergrootste bedrijven ter wereld. Qua marktwaarde moeten een aantal concurrenten bij elkaar opgeteld worden om in de buurt te komen. Dan is het niet zo gek dat je er vaker/dagelijks over leest.
Ik irriteer me vooral over die artkelen met Apple patent rechtzaken. Moet je de reacties eens lezen
Daar kan ik me dan wel in vinden. Er zijn een aantal 'hot button' topics die altijd veel reacties opleveren. Of het gaat om een mislukt overheidsproject, de tarieven van telecomproviders, patentwetgeving of Apple, mensen hebben hier sterke ideeen en gevoelens over. En die topics worden geteisterd door een hoop one-line geschreeuw van mensen die vaak niet verder dan de titel zijn gekomen. (Random voorbeeld, die overigens verwijderd is, over Vodafone.)

Bijna altijd zijn de artikelen overigens gerechtvaardigd: ze dragen bij aan inzicht over de stand van zaken rond het onderwerp, er is een belangwekkende ontwikkeling, een van de hoofdrolspelers heeft helder een publiek statement afgegeven.

Maar helaas zien veel reageerders dit niet als een kans om eens uit te blinken in het geven van een analyse, maar om lekker primair te reageren, zoals in het voorbeeld. Dat is niet echt de schuld van de redactie.

Bij sommige discussies gaat het overigens best vaak wel goed. Zo vind ik bijvoorbeeld de reacties rondom Brein op hun best wanneer ze het spanningsveld opzoeken tussen "artiest belonen" en "recht om muziek naar inzicht te gebruiken".

Omdat de "hot button" onderwerpen over het algemeen goed voorspelbaar zijn, denk ik dat het zou kunnen helpen is als de redactie bij dit soort onderwerpen in het artikel zelf al een goede voorzet tot een discussiepunt doet. De vraag is alleen hoe ze dat het beste zouden kunnen doen? Meer polls? Onderdeel maken van een serie thema-artikelen? Meer artikelruimte gebruiken om verschillende invalshoeken te belichten?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Een wekelijkse patent-update lijkt me zinvoller dan elke rechtzaak apart plaatsen.

Dat had al 5 nieuwsberichten gescheeld..

Wekelijks een 'Patent & Rechtzaak update Week x' -nieuwsbericht dus... Wie is voor?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:24
Zoiets werkt niet, want nieuws is na 2 dagen geen nieuws meer, want dan is het oud.

The devil is in the details.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:03:
Zoiets werkt niet, want nieuws is na 2 dagen geen nieuws meer, want dan is het oud.
De meeste rechtzaken rond die patenten lopen al jaren voordat er uitspraak wordt gedaan.
Die paar dagen wachten kan er dan ook nog wel bij...

• Hahn
tweaker2010 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:07:
[...]

De meeste rechtzaken rond die patenten lopen al jaren voordat er uitspraak wordt gedaan.
Die paar dagen wachten kan er dan ook nog wel bij...
De ontwikkeling van nieuwe Apple-producten duurt ook jaren, maar als de iPad 3 uitkomt en Tweakers.net doet daar pas na 3 dagen melding over, dan staat dat ook niet goed.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb nog steeds niet gehoord wat het boeit dat het nieuws ertussen staat. Niemand hoeft er op te klikken, je hoeft het niet te lezen en je hoeft niet naar de reacties te kijken. Vooralsnog zie ik op de FP dat de meeste reacties zijn geplaatst onder de Apple-nieuwsberichten, dus kennelijk vinden mensen het toch wel interessant om te lezen.

Verder ben ik tegen het plan om nieuws te gaan verzamelen, zodat het oud nieuws wordt en dus geen nieuws meer is. Dat iemand anders bepaald nieuws niet boeit vind ik geen reden om het te onthouden van de mensen die het wel boeit (mij dus).

• Quacka
Hahn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:03:
Is het sowieso nieuws?

Het wordt pas nieuws als er straks geen telefoons meer te koop zijn, dankzij die domme softwarepatenten.

Als je nu het afgelopen jaar de belangrijkste 'overwinningen' pakt van welke partij dan ook:

Er is een verbod op samsung tablets in Duitsland. Gevolg? Samsung brengt een licht aangepaste versie en de rechtzaak kan weer van voor af aan beginnen.
Er is een verkoopverbod voor bepaalde types iPhones. Tja, de nieuwste valt er niet onder, dus het heeft geen gevolgen. Ook kan je als bedrijf een veroordeling uitstellen door wat miljoenen op tafel te leggen.

Wat is dus de feitelijke nieuwswaarde, behalve dat de sfeer in dit soort nieuwsberichten niet echt gezellig is en het de strijd tussen fanboys nog verder op stang jaagt?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:11:
[...]
Wat is dus de feitelijke nieuwswaarde, behalve dat de sfeer in dit soort nieuwsberichten niet echt gezellig is en het de strijd tussen fanboys nog verder op stang jaagt?
Idd. Dat bedoel ik... Het overige Apple nieuws heb ik geen moeite mee, maar ik ben een beetje patent-moe.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

tweaker2010 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:14:
[...]

Idd. Dat bedoel ik... Het overige Apple nieuws heb ik geen moeite mee, maar ik ben een beetje patent-moe.
Oplossing: die berichten niet lezen...

• Quacka
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:16:
[...]

Oplossing: die berichten niet lezen...
Ja, dat helpt. 8)7
Dat is hetzelfde als berichten over de economische crisis niet lezen. Je leest het niet, dus het is er niet.... |:(
Als andere mensen de patent-berichten wel lezen, dan blijft het gevolgen hebben voor iedereen. Gewoonweg omdat het verder gaat als die nieuwsberichten.
Nog even en we moeten net als bij het voetbal fans van het ene merk uit nieuwsberichten over het andere merk gaan verbannen....

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is dat nu voor onzin?

Omdat jij je niet in kan houden om een bericht te lezen waar jij (niet ik) je aan ergert, moet Tweakers het nieuws maar niet meer brengen, zodat jij niet meer in de verleiding komt? 8)7

Wel eens bij stilgestaan dat heel veel mensen die berichten wel interessant en nieuwswaardig vinden? Ik heb zelf geen Apple-producten, geen Samsung-producten en geen Android-producten, maar vind het wel interessant.

Enige kritiek die ik wellicht heb is dat Tweakers juridisch gezien wel eens de plank misslaat, maar dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-02-2012 21:28 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
Quacka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:24:
[...]

Ja, dat helpt. 8)7
Dat is hetzelfde als berichten over de economische crisis niet lezen. Je leest het niet, dus het is er niet.... |:(
...
Dus? Je vindt dit een rare oplossing maar er wordt hier gevraagd of het Apple nieuws gewoon niet meer op de site kan komen. Je ziet het niet dus het is er niet?
Het is toch heel simpel. Je hebt een muis en je kan zelf, helemaal zelf kiezen of je klikt of niet.
Probleem opgelost

• Quacka
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:26:
Wat is dat nu voor onzin?

Omdat jij je niet in kan houden om een bericht te lezen waar jij (niet ik) je aan ergert, moet Tweakers het nieuws maar niet meer brengen, zodat jij niet meer in de verleiding komt? 8)7

Wel eens bij stilgestaan dat heel veel mensen die berichten wel interessant en nieuwswaardig vinden? Ik heb zelf geen Apple-producten, geen Samsung-producten en geen Android-producten, maar vind het wel interessant.

Enige kritiek die ik wellicht heb is dat Tweakers juridisch gezien wel eens de plank misslaat, maar dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen.
lees mijn bericht eens goed...
MuddyMagical schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:31:
[...]

Dus? Je vindt dit een rare oplossing maar er wordt hier gevraagd of het Apple nieuws gewoon niet meer op de site kan komen. Je ziet het niet dus het is er niet?
Het is toch heel simpel. Je hebt een muis en je kan zelf, helemaal zelf kiezen of je klikt of niet.
Probleem opgelost
Och, het bleek niet te gaan om Apple-nieuws, maar om stomme patentzaken, die makkelijk verzameld kunnen worden in een wekelijkse of tweewekelijkse update.

We zitten hier natuurlijk wel op een techsite en niet op de website van de advocatuur...

[ Voor 31% gewijzigd door Quacka op 16-02-2012 21:44 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Quacka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:40:
[...]

lees mijn bericht eens goed...
Je vind mijn reactie op TS een 8)7 waard, wat anders zou ik daar in moeten lezen?

• Quacka
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:44:
[...]

Je vind mijn reactie op TS een 8)7 waard, wat anders zou ik daar in moeten lezen?
je plaatst je reactie na mijn reactie:
waar de ts het mee eens is.
Daarom maak ik de vergelijking. Het niet lezen van de nieuwsberichten is een soort van je kop in het zand steken.
Ik vraag trouwens helemaal niet om het nieuws NIET te plaatsen, maar om het juridische nieuws gewoon te verzamelen. Dan kan ik 1x in de week met 1 nieuwsbericht weer op de hoogte zijn van alle perikelen waar dure advocaatjes mee bezig zijn.

Het moet op deze site naar mijn mening gaan om technieuws en niet om patenten met af en toe een verdwaalde productaankondiging (ik overdrijf nu een beetje)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oud nieuws is geen nieuws.

Tweakers volgt al het techgerelateerde nieuws en de juridische strijd tussen Apple en Samsung en ook tussen andere techbedrijven past daar uitstekend bij.

Ik snap gewoon niet zo goed hoe mensen zich eraan kunnen storen dat er af en toe een nieuwsitem tussenstaat dat ze minder interesseert. Tweakers plaatst iets van 40-50 berichten per dag en daar zit misschien om de dag een bericht tussen dat over een juridisch geschil gaat. Hoe kunnen mensen zich daar nu druk om maken?

• Quacka
Als het na 7 dagen niet meer interessant is, dan is het in 1e instantie al niet nieuwswaardig geweest.
Veroordelingen zijn na een week prima nog nieuwswaardig. Vrijspraak is na een week ook prima nog nieuwswaardig.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Er zijn al topics dat mensen klagen dat er na kantooruren te weinig nieuws is...

En jouw regel geldt toch voor elk nieuws? Dus tweakers kan ook gewoon 1x per week het nieuws van de week geven? Dan heb je volgens mij het concept van Tweakers niet helemaal begrepen.

• Hahn
Quacka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Als het na 7 dagen niet meer interessant is, dan is het in 1e instantie al niet nieuwswaardig geweest.
Veroordelingen zijn na een week prima nog nieuwswaardig. Vrijspraak is na een week ook prima nog nieuwswaardig.
Je kan dat wel de hele tijd gaan zitten herhalen, maar dat maakt het nog geen waarheid. Bij elke (relevante) nieuwssite is het van belang dat nieuws zo snel mogelijk gebracht wordt.

Nieuws van vandaag is over 7 dagen niet meer interessant, omdat het al op tientallen andere plekken te lezen is geweest, maar dat maakt het nog steeds wel nieuws, vandaag althans.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

@all: we houden het wel gezellig, he :)
Quacka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:50:
Het niet lezen van de nieuwsberichten is een soort van je kop in het zand steken.
Mooie redenering: wij moeten bepaalde nieuwsberichten niet meer plaatsen omdat ze zo relevant zijn dat jij, als je ze niet leest, je kop in het zand steekt. Nou, lijkt me sterk argument om ze wel te lezen :P
Quacka schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:59:
Ik vind snelheid niet het eerste criterium maar na een week hoeven we berichten echt niet meer te brengen. Een soort reader's digest, zoals wordt voorgesteld, is ook helemaal onze business niet. We hebben een nieuwssite en we werken voor mensen die binnen een paar uur geïnformeerd willen worden en liefst nog eerder. Ik meen dat diverse liefhebbers van de betrokken berichten luid en duidelijk van zich hebben laten horen en die blijven we bedienen. Behoor je niet tot dezelfde doelgroep, sla 'ns wat over :)

Blijft het probleem van de reacties. Valt weinig meer over te zeggen omdat Keypunchie in "Overdosis Apple nieuws" het gras al grotendeels voor onze voeten heeft weggemaaid, behalve dan met zijn laatste punt. Daar kan je niet veel meer over zeggen dan dat de redactie geen verantwoordelijkheid voor het gedrag van bezoekers gaat nemen. We staan waar we staan omdat we onze bezoekers serieus willen nemen en die geven we dus hun eigen stem, we gaan ze daar niet in proberen te sturen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Rataplan schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:10:
[...]
We hebben een nieuwssite en we werken voor mensen die binnen een paar uur geïnformeerd willen worden en liefst nog eerder. Ik meen dat diverse liefhebbers van de betrokken berichten luid en duidelijk van zich hebben laten horen en die blijven we bedienen. Behoor je niet tot dezelfde doelgroep, sla 'ns wat over :)
Je kunt je afvragen in hoeverre bepaalde Apple artikelen (zoals die over patenten) echt nieuwswaarde hebben.
Er zullen vast mensen zijn die ze lezen, maar meestal is de strekking hetzelfde.
Misschien een idee om een poll op de FP te plaatsen met de vraag of tweakers minder van zulk nieuws willen?

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik denk dat Tweakers expres best al heel wat artikelen niet schrijft. De afgelopen week zijn er bijvoorbeeld 2 overwinningen van Apple tegen Motorola geweest in patentzaken in Duitsland. Dat nieuws wordt niet bericht, terwijl het mijns inziens best geplaatst had kunnen worden. Ik persoonlijk vind al dat nieuws best interessant om te lezen.

Er is gewoon heel veel te melden over dat soort zaken en een beetje selectief zijn ze op de redactie blijkbaar al. Dat mag ook natuurlijk.

Alleen wat wil je dan precies? Een poll waaruit komt dat er veel mensen zijn die het niet nieuws niet willen lezen, of niet zoveel, en dan is er nog een groep die het wel wil lezen. Dan hebben we dat vastgesteld en dan zijn we nog niks verder, want hoe ben je dan selectief of wie bepaalt wat wel en geen nieuws is. Sommige nieuwtjes zijn gewoon niet te missen van die lijst voor een tech site.

Wat ik wel jammer vind, is dat er soms gewoon vrij weinig diepte (aandacht was niet het juiste woord bij nader inzien, excuus) aan bijv zo'n patentbericht wordt geschonken, waardoor er feitelijke onjuistheden of onduidelijkheden in staan of essentiële dingen juist niet in staan. Dit creëert de vijandige sfeer tussen users soms meer dan nodig is. Nu zeg ik niet dat dit slechte journalistiek is, want het is gewoon lastig om soms een goede keuze te maken tussen leesbaarheid en informativiteit. Het kan echter wel bijdragen aan het goed "onderwijzen" van je lezers, waardoor er meer begrip voor de materie ontstaat en er hopelijk ook meer inhoudelijke reacties komen. Of denk ik te utopisch :p

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik heb geen inzicht in het aantal patent artikelen wat de FP niet haalt, dus daar kan ik niets over zeggen. Wat ik wel liever zou zien is bijvoorbeeld alleen artikelen over een uitspraak door de rechter. Ander blijft het bij "partij A klaagt partij B aan, maar eigenlijk kunnen we er nog niets over zeggen want we weten niet hoe het afloopt..."

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We hebben regelmatig discussie op de redactie over wat we wel en wat we niet moeten brengen met betrekking tot de stortvloed aan patentzaken. We filteren al strenger en brengen lang niet alles wat er voorbij komt. Het gaat me te ver ons te beperken tot alleen uitspraken en ook een soort wekelijkse update zie ik niet zitten. We kijken wel naar de inhoud, we beoordelen op impact, bijzondere claims die van grote invloed kunnen zijn, enzovoorts. Zo hebben we het oorspronkelijke recente bericht dat Apple Samsung in de VS aanklaagt niet gebracht omdat er te weinig details waren, maar toen bekend werd dat het om maar liefst 17 Samsung-toestellen ging brachten we dit wel, omdat toen de omvang uit het nieuws bleek.

Verwijderd

Ik vind het best nog meevallen, vroeger was het een stuk erger (er is een tijd geweest dat men zowat iedere brainfart van apple publiceerde).

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar ik heb nog steeds nergens gelezen wat er mis mee is dat er af en toe berichten worden geplaatst die tweaker2010 minder interesseren.

Ik vind nieuws over lenzen voor camera's niet zo boeiend en die komen ook regelmatig voorbij. Dan ga ik toch ook niet vragen om een poll of dat niet wat minder kan? Ik weet namelijk dat het heel veel mensen wel interesseert en ik kan me er op geen enkele manier aan storen dat er berichten staan die mij niet zoveel boeien.

Er worden per dag iets van 40-50 berichten geplaatst en op een goede (of in de ogen van tweaker2010 erge) dag staan er misschien 2 berichten over een octrooizaak. Dus wat is het probleem?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Er is geen probleem, ik zie alleen een uitdaging :p

Kennelijk hebben ze het er op de redactie ook vaak over zoals Olaf hierboven beschrijft. Wat mij betreft is het verder goed zo. Beter dat we er hier over discussieren dan in de reacties onder zo'n artikel toch?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Case closed dan :P

* Oscar Mopperkont vindt het nieuws juist wel erg interessant, vandaar dat hij nogal actief is in deze discussie om te voorkomen dat het nieuws niet meer geplaatst wordt. Dan zou hij namelijk weer veel actiever op andere sites moeten gaan kijken om het te volgen.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Is er nu niemand die toegeeft dat Apple misschien een beetje kwistig is met persberichten over hun eigen producten en patentzaken?

Eén van de sterke punten die Apple veel klanten heeft opgeleverd is juist dat veel tech-sites elke poep en scheet van een nieuw Apple-product (tot en met de plastic-leverancier van de verpakking van de iPhone 5 aan toe) kilometers breed in het nieuws zetten. Apple speelt daar natuurlijk op in en zal dan ook wat minder voorzichtig zijn met het strooien van zijn eigen nieuwsberichten, hoe onbelangrijk ze misschien ook zullen zijn.

Uiteindelijke resultaat is dat er bij 90% van de tech-sites op elke derde regel het woord 'Apple' te lezen valt terwijl Apple daar geen cent extra voor hoeft te betalen aan reclame. Die sluikreclame ontwikkelt zichzelf wel.

Wat mij eens interessant lijkt om te gaan uitvissen is hoeveel eigen nieuwsberichten (afgezien van de grote features, respect daarvoor!) er op de FP van Tweakers te vinden zijn en hoeveel berichten er een samenvatting zijn van 'persbureau X meldt Y'. Napapegaaien van nieuws op andere sites heeft IMO niet echt veel meerwaarde.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Stoney3K schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:47:
Wat mij eens interessant lijkt om te gaan uitvissen is hoeveel eigen nieuwsberichten (afgezien van de grote features, respect daarvoor!) er op de FP van Tweakers te vinden zijn en hoeveel berichten er een samenvatting zijn van 'persbureau X meldt Y'. Napapegaaien van nieuws op andere sites heeft IMO niet echt veel meerwaarde.
Wat bedoel je met 'eigen nieuwsberichten?' Als je met 'eigen nieuws' bedoelt: nieuws dat vòòr publicatie op Tweakers.net nog geen publieke informatie was, dan kan ik je vertellen dat dat een minderheid is. Een meerderheid van ons nieuws is gebaseerd op persberichten en berichten op andere websites. We geven geen 'samenvattingen' van dat andere nieuws, maar onze eigen interpretatie op basis van wat bekend is gemaakt.

Dat is niet iets wat alleen bij Apple-berichten speelt.

Dit is bijvoorbeeld geen eigen nieuws: nieuws: Britse student krijgt acht maanden cel wegens hacken Facebook
Maar dit dan weer wel: nieuws: Hogeschool van Amsterdam getroffen door virusaanval - update 2

Die mix van eigen nieuws en nieuws van andere bronnen vind je niet alleen bij Tweakers.net, maar in alle media. Er is in het verleden meer dan eens onderzoek gedaan naar de oorsprong van berichten in kranten, maar zo'n onderzoek is over Tweakers.net volgens mij nog nooit uitgevoerd. Voel je vrij, zou ik zeggen ;)

Voor de rest: je suggereert dat Apple voor elke scheet een persbericht de deur uit doet. Dat is niet waar. Apple is buitengewoon zuinig met persberichten, vergeleken met andere bedrijven. Over die 'gratis reclame': aan het argument dat Apple niet hoeft te adverteren dankzij media-aandacht, hebben wij geen boodschap. De beslissing om wel of niet over een bedrijf te schrijven wordt niet beïnvloed door de vraag of dat bedrijf wel of niet adverteert, en dat is maar goed ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Joost op 18-02-2012 14:56 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Don't bother, Stoney3K is al maanden druk met het zoeken van iedere mogelijkheid te posten dat Tweakers geen eigen nieuws maakt en zo meer. Beetje vermoeiend, steeds hetzelfde, en steeds dezelfde antwoorden maar blijkbaar is het erg fijn voor hem - tenzij er een keer wat goede, nieuwe argumenten komen: negeren. :)

Tweakers.net is niet meer wat het geweest is...
Datalek van de week?
irritante reclames op deze site

Feedback en input is super, maar dezelfde discussies tot in den treure blijven aanslingeren met steeds hetzelfde argument kost enkel tijd en energie die beter te besteden is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 16:15 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Verdere discussie voegt weinig toe, iedereen heeft zijn punt gemaakt. Wat mij betreft mag dit topic dicht. :)

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-10 10:25
Stoney3K schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:47:
Is er nu niemand die toegeeft dat Apple misschien een beetje kwistig is met persberichten over hun eigen producten en patentzaken?
Dat zijn ze voor zover ik weet wettelijk verplicht, als beursgenoteerd bedrijf. Rechtzaken in het algemeen en Patentenzaken in het bijzonder, hebben invloed op de beurskoers potentieel, en zijn bedrijfs-relevante informatie die van belang is voor aandeelhouders.

Als ze dergelijk informatie achter zouden houden, zouden ze enorme onderzoeken en boetes van de SEC verwachten, en muitende aandeelhouders.

• roy-t
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hoewel ik de redactie wel eens beticht heb van veel Apple nieuws of anti-MS nieuws ben ik het deze keer echt niet eens met de aantijgingen. Zelfs het Apple Store berichtje (als het er bij 1 blijft) vind ik te verantwoorden (ondanks de poll waar bijna 80% stemde dat het hier niet hoorde).

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1