Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Datalek van de week?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
nieuws: 'Hacker steelt e-mailadressen uit database Philips'

Is het nu zo dat er bijna elke dag wel een artikel wordt gepubliceerd over een 'hacker' die e-mail adressen en persoonsgegevens loopt te jatten? Het begint nu langzaam wel een beetje dagelijkse kost te worden op de FP.

Ik vind het zelf niet erg dat er duidelijk gemaakt wordt dat een bedrijf zijn beveiliging niet op orde heeft, maar het enige wat ik nu tegenkom zijn "Hacker steelt gegevens X van bedrijf Y"-nieuwsposts die weinig van elkaar verschillen en eigenlijk weinig toevoegen. Nothing to see here people, move along.

De 'hackers' die dit soort dingen doen (het zal niet de laatste keer zijn dat daar de naam 'Anonymous' in valt) doen het alleen maar om de aandacht. Hoe meer aandacht T.net (en andere nieuwssites) er aan besteedt, hoe meer van die wannabe-hackers gegevens gaan jatten voor hun 1 minute of fame. Voor een lezer is het alleen maar onhandig omdat het de FP vervuilt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Stoney3K schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:26:
Is het nu zo dat er bijna elke dag wel een artikel wordt gepubliceerd over een 'hacker' die e-mail adressen en persoonsgegevens loopt te jatten? (...) Voor een lezer is het alleen maar onhandig omdat het de FP vervuilt.
We schieten heel veel datalekken af, maar als het nieuwswaardig is, brengen we het. Ik geef toe dat het aantal wel erg hoog begint te worden, maar we gaan geen nieuws negeren omdat sommige (let op: sommige) lezers de artikelen niet waarderen.

Anderen klagen weer over te veel Apple-nieuws, te veel mobile-nieuws, te veel gamenieuws, of juist te weinig.

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Zoals deze ook is afgeschoten: http://www.engadget.com/2...passwords-stored-in-plai/

passwords in plain tekst... *zucht*

• Joost
Die is dan weer níet afgeschoten: nieuws: Hackers kraken Microsoft Store India

Verwijderd

weird.. ik heb geen filters op nieuws staan maar zie die toch niet op de FP...

• Joost
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:44:
weird.. ik heb geen filters op nieuws staan maar zie die toch niet op de FP...
Is al van gisteren :)

Verwijderd

Ik ben blind.... ok... gevonden... tss... /me = n00b
Pagina: 1