Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:20
Geen matches
Ah, dit is mijn eerste touch-device, dus: wat is reageren als resistief?
Ik heb soms wat problemen met het scherm als hij aan het laden is, maar dit komt meer voor zo valt hier te lezen.
Benieuwd of de Qware 't zelfde is.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 7
fritsjof schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:27:
Ah, dit is mijn eerste touch-device, dus: wat is reageren als resistief?
Ik heb soms wat problemen met het scherm als hij aan het laden is, maar dit komt meer voor zo valt hier te lezen.
Benieuwd of de Qware 't zelfde is.
Dat is een scherm wat je met een stylus bediend, een pennetje zeg maar. Deze zijn niet warmte gevoelig maar de capacitieve schermen zijn dat wel. De problemen die jij omschrijft zijn waarschijnlijk een isolatie probleem. Volgens mij als je de achterzijde vasthoud is het over. Ik ga gewoon met de qware verder stoeien en kijken wat ik daarmee kan doen. Zien of we die rom ergens kunnen uploaden als hij er is. Deze draait ook wel op de 465 denk ik. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, 7
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken de Yarvik Tab467 in huis en ben redelijk tevreden. Enkel vraag ik me af hoe deze tablet presteert (snelheid internet voornamelijk) in vergelijking met een i-Pad 2 (of 3) ?

Is er iemand die hiermee ervaring heeft ? Ik kan hem namelijk nog enkel deze week terugbrengen ( en dan eventueel opleggen voor een i-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Matched: Yarvik
De wifi verbinding/stabiliteit en daardoor snelheid is het enige echte nadeel van dit tablet.
Ik heb geen fruit-tabletten dus kan niet vergelijken, maar ik mag hopen dat de wifi verbinding en internet snelheid daarop beter is dan op de Yarvik (wat wil je ook voor 2x de prijs).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Interessant topic over de wifi-problemen die ook de Yarvik heeft:
http://www.slatedroid.com...than-download-visture-v3/

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het surfen op mijn ipad-1 gaat echt veel soepeler dan op de yarvik, dus als je het geld hebt en er het voor over hebt zou ik het doen. Je mist dan wel de voordelen van e=Android natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Matched: 7, 9
Heeft iemand al geprobeerd uit te lezen op de tablet wat de waardes zijn van het wifi signaal?

Volgens een post hier:
http://www.slatedroid.com/topic/23789-wifi-testing/
is het mogelijk met 'iwconfig' in een terminal de zendwaardes van de wifi uit te lezen en zo nodig 'harder' te zetten.
Als hij al hard genoeg staat dan is dat in ieder geval niet het probleem, maar als dat wel iets helpt dan worden hier wat mensen heel blij denk ik :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Had die van mij gesloopt door wat verkeerd te doen in de console. Bij gebrek aan originele firmware heb ik de eerder genoemde tutorial gevolgd.

Na het flashen van 1.01 met de Live Suit de 1.03 update er op gezet. Alles werkt perfect. En na het uitvoeren van een "Factory data reset" (gewoon via de settings) is het een mooie vanilla ICS met Play Store. Bootscherm vermeld nu een "Mediacom Smart Pad 907C" maar dat sloop ik er nog wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:07
TheBorg schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:03:
Had die van mij gesloopt door wat verkeerd te doen in de console. Bij gebrek aan originele firmware heb ik de eerder genoemde tutorial gevolgd.

Na het flashen van 1.01 met de Live Suit de 1.03 update er op gezet. Alles werkt perfect. En na het uitvoeren van een "Factory data reset" (gewoon via de settings) is het een mooie vanilla ICS met Play Store. Bootscherm vermeld nu een "Mediacom Smart Pad 907C" maar dat sloop ik er nog wel uit...
Kun je mij vertellen of hiermee het browsen (beduidend) sneller is en of flash in de browser wordt ondersteund?
De play store werkt bij mij nu ook al, dus daarvoor hoef ik niet die rom te flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 4 maand oude ipad 2 gekocht voor €250,- en wat werkzaamheden in het huis van een vriend van mij, de mafketel wil perse een nieuwe ipad? Voor zo'n prijsje kom ik niet weigeren, sorry. Het is wel even wat anders dan de yarik, maar daar is de nieuw prijs ook naar. Wacht nog even met een android tab te kopen omdat er voor de zomer toch nog weer nieuwe tabs uitkomen en dan zoek ik weer een nieuw slachtoffer uit om te tweaken. Bedankt voor alle hulp en response allemaal. Hou dit topic nog wel in de gaten en als er een rom uitkomt die wellicht voor jullie gunstig is laat ik het weten. Veel succes verder met de Yarvik, zeker een mooie tablet voor deze prijs. Fruittablet valt ook niet tegen maarja het is geen android he. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Matched: 9
RomanII schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:20:
[...]
Kun je mij vertellen of hiermee het browsen (beduidend) sneller is en of flash in de browser wordt ondersteund?
De play store werkt bij mij nu ook al, dus daarvoor hoef ik niet die rom te flashen. :)
Flash ga ik even proberen. Voor mijn gevoel gaat alles wel wat soepeler maar om het zeker te weten moeten we natuurlijk een benchmark draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
TheBorg schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:03:
[...]

Flash ga ik even proberen. Voor mijn gevoel gaat alles wel wat soepeler maar om het zeker te weten moeten we natuurlijk een benchmark draaien.
Ben benieuwd of het werkt! Ik neig er toch naar om te flashen. Ik grijp nu vaak maar naar m'n vertrouwde Desire CM 7.2 omdat die sneller is met browsen. Natuurlijk wel jammer, want ik doe dit liever op de Tab ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:17:
Fruittablet valt ook niet tegen maarja het is geen android he. ;)
Veel geluk met de fruitmand, wij wensen je allen van harte beterschap! ;-)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:03:

Eindelijk iemand die het aandurft _/-\o_
Ik heb maar 1 issue waar dit een mogelijke oplossing voor zou zijn, dat is de brakke wifi.
Werkt dit nou beter met de andere rom ?
Heb je overigens de * V 1.3 - baseband 1.1 (Eken A90 20120330) versie geinstalleerd ?

ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik ben niet zo bekend in het Tablet wereldje, maar nog enig groot verschil, op de prijs na tussen de 465 en 467? Ik twijfel om een te kopen en dan week de kans te geven, als het niks is kan je het altijd terugsturen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik draai nu al een tijdje op die pwn3d custom rom...Eerst v1.2 en nu v1.3.
Heb wel een iets ander type dan de Yarvik, een visture v3. Maar volgens mij maakt dat voor de rom niet veel uit.

Vind het een stuk beter dan die standaard rom, hogere benchmark, het ziet er ook veel soepeler uit en gelijk de Playstore die volledig compatible is.

En via de CWM kun je ook gemakkelijker backup's maken.

(http://www.slatedroid.com...gopid__340775#entry340775)

Wifi lijkt met deze rom ook wel stabieler... kan nu tot ongeveer 5 meter van mn WIFI modem full HD streamen naar mn tablet. Divx gaat tot 20 meter goed.

Je moet trouwens echt een andere browser gebruiker op dit soort tablets van die standaard browser gaat als dikke stront. Ik gebruik Opera Mini, start langzaam op, maar werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het ook mogelijk om aan deze tablet een dongel te hangen? met zo'n verloopsnoertje van micro usb naar "normaal" Iemand enig idee of dit werkt? Dat is dan net voor die ene keer dat je wel via een sim wil internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Geen matches
dat lijkt me geen typische android use-case, het zou me verbazen als je dat uberhaupt kan doen onder android... los van het feit dat je geen rechten hebt om drivers etc te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:51:
Hallo,

Ik heb sinds 2 weken de Yarvik Tab467 in huis en ben redelijk tevreden. Enkel vraag ik me af hoe deze tablet presteert (snelheid internet voornamelijk) in vergelijking met een i-Pad 2 (of 3) ?

Is er iemand die hiermee ervaring heeft ? Ik kan hem namelijk nog enkel deze week terugbrengen ( en dan eventueel opleggen voor een i-pad.
Ik heb mijn yarvik om die reden weer teruggebracht.Intenetten en een beetje gamen wilde ik ermee doen.Gamen ging nog wel,maar internetten vond ik tergend traag.Ik heb een Samsung Galaxy tab 10.1 gekocht.Is wel wat duurder,maar browsen gaat gewoon snel,en alles werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Geen matches
Pwn3d-1.3 ROM
Yarvik 465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 14:53
Hallo allen,

Laat ik beginnen met het feit da ik vrij weinig van tablets af weet, maar wat niet is kan nog komen.
Vandaag heb ik bij de Saturn een Yarvik TAB467 gekocht om te kunnen skypen met mijn zus die in Canada woont. Nu heb ik via de "Getjar" market de Skype app geinstalleerd, maar wanneer ik een videogesprek voer zie ik mijn zus prima, maar zij ziet bij mij alleen maar roze balken. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? De tablet draaid op Android 4.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Glasya,
maak gebruik van Skype V2.5.4.162.apk
de enige die volledig werkt op de Yarvik tab467 en 465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Geen matches
Covermapje is binnen!

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/5048/20120503172624.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/6378/20120503173039.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door remysan op 04-05-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ah da's ook een mooitje, kost die?
Ik heb die van 19,95 via i12cover ofzo, prima dingetje ook maar die van jou ziet er wat beter uit nog.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
@theborg: heb je em nou nog moeten rooten? of is dat standaard al het geval bij die yarvik tabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
fritsjof schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:18:
Ah da's ook een mooitje, kost die?
Ik heb die van 19,95 via i12cover ofzo, prima dingetje ook maar die van jou ziet er wat beter uit nog.
We hebben hem Hier vandaan a € 23.95 dit is ook een "i12cover"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Hey,

Ik ben zelf nu ook al een tijdje aan het kijken naar een tablet. Ik zou de tablet voornamelijk (90%) gebruiken om magazines in pdf-vorm te lezen, kranten te lezen via hun Apps (zoals het FD bvb) en PPT's en Word docs te lezen. Gamen zal ik er nauwelijks op doen, buiten de occasionele angry birds en cut-the-rope. Internetten zou hij ook moeten kunnen, eventueel via een andere browser. Ik ben wel redelijk handig met apk's .e.d, dus het gemis van de Play Store is niet direct een probleem.

Nu lees ik hier echter dat er flinke problemen zijn met de Wifi-verbinding. Is het echt 'heel' erg en is het op te lossen met andere software, of kan ik de tablet beter links laten liggen?
Het lezen van documenten zal toch echt de hoofdmoot zijn, dus zou je hem dan nog aanraden aan mij? Die docs wil ik er dan via een USB-stick op zetten of via bvb. Skydrive kunnen syncen. Gaat dit, of moet ik dan telkens de tablet aan mijn laptop hangen?

[ Voor 8% gewijzigd door Qurius op 04-05-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Oh maar dat moet makkelijk lukken, de wifi problemen zijn wat mij betreft:

Slechte ontvangst, dwz: niet zo goed als op een laptop/iphone van een vriend van mij, ik heb gewoon ontvangst in huis maar meer dan 15m van het access point geeft wat problemen, niet meer stabiel, daardoor lagere snelheid. Nadat je de tablet aanzet is het soms zo dat er bij de access points staat:"saved, secured with WPA2", dan is hij niet verbonden, je moet dan wifi even uitzetten, aanzetten en dan vindt hij de access points en zegt 'ie "obtaining IP address....Connected" (ik heb 'em op Engels staan).

Ik denk dus dat het probleem 2-ledig is: de antenne is verkeerd gemonteerd in de tablet, en de software voor de wifi verbinding is niet helemaal in orde.

Er is voor zover ik weet nog geen oplossing hiervoor, maar al die mensen die dit tablet hebben en hem niet hebben teruggebracht vonden deze problemen dus blijkbaar aanvaardbaar, en dat geldt ook voor mij.

Ik heb de tablet alleen aan de PC gehangen om de playstore erop te krijgen, verder niet meer.

Mocht er in de nabije toekomst geen oplossing komen voor de wifi problemen dan ga ik op zoek naar een klein wifi dongle'tje voor verbetering van de wifi ontvangst, dan is het een erg fijne tablet, zeker voor het geld.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Geen matches
Ik heb ook een Asus Transformer en de WiFi is wel beter, maar niet schokkend. Op basis daarvan heb ik een externe antenne op m'n router gebeund. Daarnaast i.p.v. DHCP het ding een vast IP adres gegeven. Het opnieuw verbinden kost nu maar een fractie van een seconde. Problems solved. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De tablet al enige tijd in huis, maar door tijdgebrek nog niet veel mee geexperimenteerd.Ik heb deze tablet gekocht aangezien ik een "beginnend"tablet gebruiker ben, en dit een prima instap model vond. Installatie van de playstore werkte prima, en heb dus wel al een aantal apps gedownload zonder problemen. De skype app werkte echter slecht, zelfde ervaringen als eerder gemeld hier, en heb nu de skype versie V2.5.4.162 er op gezet ( zoals eerder ook genoemd) en deze werkt prima, ook met video calling.
Wifi werkt ook voor mij naar tevredenheid, afstand bereik inderdaad gelimiteerd vergeleken mijn laptop, maar goed, daar heb ik geen probleem mee. Verder, tevreden met de opstart snelheid, verbinding met het I-net, het beeld, en constateerde net ook dat een aantal updates via playstore geen probleem was.
Ik heb er nu een class 10 ,32GB micro sd card ingezet en deze is ook meteen herkend.Wel zoek ik nog een media player app, die avi, xvid, mpg etc kan afspelen, misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft ?
Functionaliteit als ebook reader zal goed zijn, wil ik ook nog uitproberen. Ik heb een Kindle ebook reader die ik zonder problemen buiten kan gebruiken in fel zonlicht, maar ik denk dat een ebook lezen op deze tablet buiten problemen gaat geven. Kortom, als tablet leek, ben ik tot nu toe tevreden. En dank aan diegenen die al de tips en trucs geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
IP adres van mijn 2 access points nu static gezet, en dat lijkt de verbinding inderdaad aardig te versnellen (het verbinden op zich), dank voor de tip!

Als mediaspelers heb ik momenteel Vplayer en BSplayer (na tip hier) geinstalleerd, beiden werken goed alleen stoppen beiden met streamen na ongeveer 8 seconden, en ik weet nog steeds niet hoe dit komt (streamen van NAS en van Dreambox).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje moedeloos aan het worden. Na het proberen van 2 scripts is het mij nog niet geklukt om google play werkend te krijgen. Bij het 2e script moet je de Yarvik debugging uitschakelen, maar hoe moet ikdat bij de Yarvik doen? In de handleiding staat dat je als je hem aansluit rechtsonder in het scherm 2 berichten verschijnen met o.a. usb debugging connected. Nu dat krijg ik dus niet zien. Ik zou wel eens willwn weten wat ik fout doe en waarom het mij maar niet lukt. Als iemand nog een suggestie heeft dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Als je de Yarvik aansluit op je PC, doe je dat dan op de slave-poort?
Heb je de tablet op keylock staan?
Heb je al een andere USB poort op je PC geprobeerd (indien installatie drivers op PC niet goed lukt)?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:05:
[...]

Ja, hier moet je dus de USB driver voor installeren.
Je moet de driver van dit Draagbaar Apparaat updaten met die driver zoals omschreven in de handleiding (pagina 20 van dit topic).
Voor hoe je een driver van hardware update in Windows 7 is google je beste vriend.
Hint: Driver/stuurprogramma-tab ->driver/stuurprogramma bijwerken->USB driver die je hebt uitgepakt selecteren, akkoord gaan met de 'waarschuwing' en doorgaan.
Ik reageer wel wat laat maar als ik de driver wil updaten krijg ik de mededeling dat de juiste drivr er al is en krijg ik een wpd driver voor mijn neus. deze driver heeft iets te maken met wordperfect. Daar kan ik dus verder niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:18:
Als je de Yarvik aansluit op je PC, doe je dat dan op de slave-poort?
Heb je de tablet op keylock staan?
Heb je al een andere USB poort op je PC geprobeerd (indien installatie drivers op PC niet goed lukt)?
Staat op slave-poort.
Keylock weet niet hoe dat moet.
Andere PC en andere USB poort maakt geen verschil.l.
In allebei de scripts wordt gesproken dat je je tablet op enable debugging moet zetten. Maar omdat ik dat niet kan vinden lukt het daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Keylock=als je de tablet aanzet, dan moet je toch dat slotje schuiven naar het slotje dat open is?
Dat is keylock.
Als je de tijd dat je tab inactief mag zijn voordat het op keylock gaat op 30m zet, dan heb je 30 minuten voordat hij op keylock gaat als je hem aan de pc hangt, voor sommige mensen werkt het aan de pc hangen beter als de tablet niet op keylock gaat.

Volgens mij gaat de tablet vanzelf in die debug mode als je hem op de pc aansluit EN hij staat niet op keylock.
Ik heb dat debug mode zelf nooit gezien, gewoon de tablet aangezet, inactive-tijd op 30 minuten gezet, toen via usb slave poort aangesloten, toen USB driver geinstalleerd en dat was genoeg voor het draaien van het script, ik heb niks gedaan met debug-mode of iets dergelijks, het zou kunnen dat dat een melding is die in beeld komt maar het is mij niet opgevallen (ik was bezig met die drivers op de PC) dus maak je daar niet te druk om.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:17
Matched: Zwart, 7, 9
Ik heb sinds vorige week de 467, mijn ouders hebben de 465. Het verschil is dat de zijkant en achterkant zilver zijn bij de 465 en dat de speakers aan de zijkant zitten. Mijn 467 heeft een zwarte zijkant (staat netter met de zwarte knoppen/aansluitingen) maar heeft de speakers aan de achterkant naast de camera zitten.

Nadeel is daardoor dat het geluid niet denderend is, je moet je handpalm erop leggen om het geluid met je hand naar voren te sturen :-)

Voor degene die een nette hoes willen kopen (die hoes die hierboven iemand heeft is bagger, de clips zitten aan de verkeerde kant, als je hem op de goede manier open klapt kan de tablet uit de hoes vallen. Draai je hem om dan zit er een clip tegen je volumeknop aan te duwen), ik heb een hoes voor een HP touchpad via ebay geocht en daar past hij perfect in.

http://www.ebay.nl/itm/17..._trksid=p3984.m1497.l2649

Hij is van lekker zacht leer en je kunt de tablet in verschillende standen neerzetten. Enige nadeel is dat de knoppen en aansluitingen niet toegankelijk zijn maar dat is een kwestie van met een scherp mesje netjes een stukje leer weg snijden!

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/OTIzWDEyMDA=/$(KGrHqN,!iEE6Grcgp8TBOjCjnPZd!~~60_3.JPG

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Laatst online: 14:00

Flabergasted

Prepare to die !

Matched: Yarvik, Zwart, 7
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:15:
Ik ben een beetje moedeloos aan het worden. Na het proberen van 2 scripts is het mij nog niet geklukt om google play werkend te krijgen...........
Hier precies hetzelfde.
Normaal gesproken zijn dit soort dingen geen probleem, maar met de Yarvik 465 wil het maar niet lukken.
Tablet wordt netjes gevondenbij het aansluiten op de Slave poort en op de tablet krijg ik de melding
dat er verbinding is en of ik USB opslag wil inschakelen. (beide geprobeerd maakt niet uit )
Vervolgens wordt met het Batch programma niets weggeschreven. Tablet niet gevonden.

Geprobeerd:
- Aansluiten op andere USB poort, PC met Win 7 32bit, Win 7 64 bit, latop met Win XP.
- Met paperclip gereset, en ook fabrieksinstellingen gereset.
- Tip van gebruiker "WietWiet" uitgevoerd -> via de link alle USB drivers verwijderd

Bij het aansluiten wordt de driver echter gelijk weer herkend en krijg ik bij het handmatig bijwerken de melding
dat de nieuwste driver al is geinstalleerd.

Ik kan me wel redden met losse APK bestanden i.p.v. Google play, maar kan het gewoon niet uitstaan
dat het installeren van de volledige market niet lukt |:(

Nog iets : bij gebruik tijdens het opladen krijg ik een zwart scherm en springt de tablet uit

[ Voor 3% gewijzigd door Flabergasted op 05-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Matched: Zwart
Flabergasted schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Nog iets : bij gebruik tijdens het opladen krijg ik een zwart scherm en springt de tablet uit
Dit gebeurt bij mij ook, maar alleen als ik niet eerst even de verwarming aangeraakt heb (geaard), probeer dus eens eerst een radiator aan te raken (of jezelf op een andere manier te aarden) en dan de tablet oppakken tijdens het laden, misschien dat hij dan wel aanblijft.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58
Heb zojuist een Cherry M-906 binnen gekregen van het kruidvat, was 160 euro. Deze tablet lijkt identiek aan de TAB467 en werkt op het eerste gevoel super. Alleen de WiFi is zo traag als dikke stront door een trechter, terwijl Android System Info wel aangeeft dat hij met 150Mbps is verbonden. Hebben jullie hier ook last van (gehad) en wat is hier aan te doen?

De rest van de devices hier in huis werken wel perfect via WiFi dus dat is het sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Wifi? Mwoah....werkt prima! 8)7
(lees willekeurig welke pagina van dit topic en je ziet dat dit het enige echte probleem is voor deze tablet).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
fritsjof schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:23:
Wifi? Mwoah....werkt prima! 8)7
(lees willekeurig welke pagina van dit topic en je ziet dat dit het enige echte probleem is voor deze tablet).
Haha, sorry, ik had al eerder iets over gelezen, maar niet zo zeer door dat het zo ernstig is. 8)7 Rare is, als ik speedtest doe en ik leg hem neer haalt ie 120kbps down en 4mbps up, hou ik hem op de ene manier vast dan 4/6 en op een andere manier weer 10/6. Geen peil op te trekken zeg maar... Maar is dit een beetje te verhelpen met een custom rom of is het een zaak van terugsturen zolang het nog kan?

Wel spijtig inderdaad, verder werkt hij top :) (nouja, op de software bugs na)

P.S. Laadt ie trouwens ook zo traag op? Of is dat alleen als hij aan staat? Hij staat nu al 1.5 op te laden en hij is nog niet verder dan 7% ><

[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 05-05-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik even tussendoor komen met het volgende probleem ? ( Ik weet niet hoe ik dit anders moet aankaarten)Sinds 2 dagen heb ik de Yarvik 465 en ben erg tevreden ,maar ben op het volgende probleem gestoten :
Ik heb in Galerij een paar foto's gezet die dienen als burobladweergave en in de procedure moest ik snijden.
Okay het buro blad met foto is prima in orde, maar...... nu heb ik boven in mijn scherm een kleine balk ,grijs en rood met getallen en meest belangrijk als ik met m'n vinger over het scherm ga krijg ik op het punt waar het aangeraakt wordt een horizontale en verticale blauwe streep en als ik ga vegen geeft dit ook een blauwe streep.
Weet iemand hoe ik dit weer "back to normal" kan krijgen ? wanr dit is heel irritant. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Staat op slave-poort.
Keylock weet niet hoe dat moet.
Andere PC en andere USB poort maakt geen verschil.l.
In allebei de scripts wordt gesproken dat je je tablet op enable debugging moet zetten. Maar omdat ik dat niet kan vinden lukt het daarom niet.
Als je eerst je tablet aanzet en het scherm wat je dan ziet, die met dat slotje, is je keylock scherm. Dus als je dat ziet druk je de usb in je tablet en dan in je pc. Als het goed is geeft je pc een notificatie dat er een extern apparaat is aangesloten. Als je dan je tablet unlockt, dus met je finger naar het slotje open en op je homescreen naar instellingen gaat kun je bij de deleloper instellingen, daar ga je naar usb debugging en zet deze op android. Standaard staat deze op ipad. Als je dat hebt gedaan ga je weer naar je homescreen en haal de de usb uit je pc. Weer naar instellingen gaan en bij weergave de slaapstand op 30 min. wachten zetten. Terug naar homescreen. Tablet in slaapstand zetten door 1 keer kort op power drukken. Usb aansluiten en wachten tot op notificatie van pc. Bij apparaten beheer staat hij of als tab 465 of android toestel of als onbekend samengesteld usb apparaat. Klikken en stuurprogramma handmatig selecteren en bijwerken. Op je tab verschijnt een android popje met een usb arm en onderin de notificatie balk staat een usb logo en een android popje met een half toetsenbord op z'n buik. Dit is het debugging logo. Nu het script runnen en gewoon wachten. Duurt ongeveer 5 min. Succes. Ik heb geen 465 meer, maar eerst aan pc hangen voor de developer instellingen te wijzigen van ipad naar android is de juiste volgorde. Hoop dat het je nu wel lukt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:51:
[...]
Als je eerst je tablet aanzet en het scherm wat je dan ziet, die met dat slotje, is je keylock scherm. Dus als je dat ziet druk je de usb in je tablet en dan in je pc. Als het goed is geeft je pc een notificatie dat er een extern apparaat is aangesloten. Als je dan je tablet unlockt, dus met je finger naar het slotje open en op je homescreen naar instellingen gaat kun je bij de deleloper instellingen, daar ga je naar usb debugging en zet deze op android. Standaard staat deze op ipad. Als je dat hebt gedaan ga je weer naar je homescreen en haal de de usb uit je pc. Weer naar instellingen gaan en bij weergave de slaapstand op 30 min. wachten zetten. Terug naar homescreen. Tablet in slaapstand zetten door 1 keer kort op power drukken. Usb aansluiten en wachten tot op notificatie van pc. Bij apparaten beheer staat hij of als tab 465 of android toestel of als onbekend samengesteld usb apparaat. Klikken en stuurprogramma handmatig selecteren en bijwerken. Op je tab verschijnt een android popje met een usb arm en onderin de notificatie balk staat een usb logo en een android popje met een half toetsenbord op z'n buik. Dit is het debugging logo. Nu het script runnen en gewoon wachten. Duurt ongeveer 5 min. Succes. Ik heb geen 465 meer, maar eerst aan pc hangen voor de developer instellingen te wijzigen van ipad naar android is de juiste volgorde. Hoop dat het je nu wel lukt. d:)b
Bedankt voor deze uitleg. Maar hij springt steeds bij mij na het unlocken in de USB massaopslag. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ja hoe die wifi precies werkt is mij ook een raadsel, je moet voor de grap eens wifi analyzer app installeren en dan de grafiekjes bekijken als je de tab gewoon ergens hebt liggen, dan springen ze op en neer terwijl ze dus stabiel zouden moeten blijven, het is een beetje vreemd.

Het opladen duurt inderdaad lang, maar zoals iemand hier al schreef: dan moet je een tablet met een kleinere batterij kopen :-) Gewoon 's nachts in de oplader en overdag gebruiken.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Geen matches
fritsjof schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:35:
[...]

Ja hoe die wifi precies werkt is mij ook een raadsel, je moet voor de grap eens wifi analyzer app installeren en dan de grafiekjes bekijken als je de tab gewoon ergens hebt liggen, dan springen ze op en neer terwijl ze dus stabiel zouden moeten blijven, het is een beetje vreemd.

Het opladen duurt inderdaad lang, maar zoals iemand hier al schreef: dan moet je een tablet met een kleinere batterij kopen :-) Gewoon 's nachts in de oplader en overdag gebruiken.
Nouja, hij is niet voor mij maar voor mijn (geestelijk gehandicapte) broer, wil graag wat eenvoudige dingen kunnen laten doen door middel van snelkoppelingen zodat hij zelf naar zijn favoriete muziek kan luisteren en dergelijke. Omdat ik niet zeker weet of hij het zal begrijpen en of hij niet de eerste de beste keer kapot valt heb ik dus deze tablet gekocht in plaats van bijvoorbeeld een iPad(die ik zelf heb), daarnaast is Android veel beter te customizen :) Hoop dat het WiFi probleem wel snel opgelost wordt want hij kijkt graag YouTube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Ik zou dan zeker snel controleren of het afspelen van filmpjes van youtube goed gaat, hoe dichter bij de wifi access point hoe beter het zou moeten gaan, anders zeker omruilen voor eentje die dat wel goed doet (misschien wat duurder) en voor het stukvallen: hoesje eromheen, dat is voor iedereen nodig denk ik (ik ben al op die van mij gaan zitten, op de bank...)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Geen matches
fritsjof schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:10:
Ik zou dan zeker snel controleren of het afspelen van filmpjes van youtube goed gaat, hoe dichter bij de wifi access point hoe beter het zou moeten gaan, anders zeker omruilen voor eentje die dat wel goed doet (misschien wat duurder) en voor het stukvallen: hoesje eromheen, dat is voor iedereen nodig denk ik (ik ben al op die van mij gaan zitten, op de bank...)
Welke hoes heb je zelf? Ik zie bovenal iPad hoezen voorbij komen en ik ben niet zo handig met stanley messen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ik heb em hier gekocht:
http://www.123bestdeal.co...tsenbord-screen-protector
Die van 19,95 heb ik, weet niet hoe mensen hem zo gebruiken dat je de tablet rechtop kunt zetten (behalve dan op een niet-gladde ondergrond) maar ter bescherming/meenemen werkt hij erg goed voor mij (zit stevig in de hous).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:46:
[...]

Bedankt voor deze uitleg. Maar hij springt steeds bij mij na het unlocken in de USB massaopslag. Wat nu?
Op zich geeft dat niet. Als je de tablet aankoppelt en je ziet usb massaopslag op de scherm, zie je dan ook onderin dat android poppetje wat ik schreef? Die met dat toetsenbord? Dan kun je bij de developer instellingen komen. Probeer maar eens inschakelen van massa opslag en dan weer uit, dan geeft hij ook een melding met info en wat je dan in en uit kan schakelen. Je moet bij de instellingen
komen. Dan komt hij ook opnieuw in apparaten beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaZo7
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:47
GenesiZ schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:00:
Voor degene die een nette hoes willen kopen (die hoes die hierboven iemand heeft is bagger, de clips zitten aan de verkeerde kant, als je hem op de goede manier open klapt kan de tablet uit de hoes vallen. Draai je hem om dan zit er een clip tegen je volumeknop aan te duwen), ik heb een hoes voor een HP touchpad via ebay geocht en daar past hij perfect in.

http://www.ebay.nl/itm/17..._trksid=p3984.m1497.l2649

Hij is van lekker zacht leer en je kunt de tablet in verschillende standen neerzetten. Enige nadeel is dat de knoppen en aansluitingen niet toegankelijk zijn maar dat is een kwestie van met een scherp mesje netjes een stukje leer weg snijden!

[afbeelding]
Ik wil eigenlijk geen reclame maken, maar ik zag op een andere site ook een alternatief voor een 9'7 inch cover. Hij kost daar 12,50 en incl. verzendkosten wordt het dan 18,25. :*)
Case bij Battal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.battal.nl/data/upload/Shop/images/naamloos-50.jpg

Het lijkt me een minder duur alternatief en de maatvoering lijkt me juist. Ik heb de tablet nog niet geleverd gekregen en dus de case ook nog niet besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door JaZo7 op 05-05-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
edit

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen matches
@troefje. Ik heb op dit moment geen tablet bij de hand, dus ik weet de exacte namen niet, maar wanneer je in het instellingen menu helemaal naar onderen gaat naar 'ontwikkelaars opties' oid (met twee { } als symbool) en dan kijkt naar iets als: 'aanraking volgen / weergeven op het scherm' oid. Eentje zal zijn aangezet (met een vinkje erachter). Even proberen welke het is, kun je zo die balk weghalen

[ Voor 4% gewijzigd door wietwiet op 05-05-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Laatst online: 16-09 14:17
JaZo7 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:51:
[...]

Ik wil eigenlijk geen reclame maken, maar ik zag op een andere site ook een alternatief voor een 9'7 inch cover. Hij kost daar 12,50 en incl. verzendkosten wordt het dan 18,25. :*)
Case bij Battal.nl

[afbeelding]

Het lijkt me een minder duur alternatief en de maatvoering lijkt me juist. Ik heb de tablet nog niet geleverd gekregen en dus de case ook nog niet besteld.
Van mijmag je gewoon reclame maken hoor :-) mooie prijs van die hoes, ik heb ze ook zo gezien maar ben een beetje bang dat de rand te dicht op het touchscreen of zelfs eroverheen komt. De hoes die ik nu heb heedt een dunne rand waardoor je dat probleem niet hebt. Nadeel is uiteraard wel de hogere prijs.

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je bent handig met een schaar of mes en koopt voor 9.99 euro een ipad2/3 hoes bij de Xenos waar de 465 ook in past en bent nog goedkoper uit tis maar net wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Welke kloksnelheid is dit eigenlijk? De ROM die standaard op die van kruidvat zit haalt 1663 en is standaard voorzien van Play Store en hoefde alleen de Superuser app te downloaden om "root" te krijgen. Draai nu stabiel op 1.152GHz(meer haalt ie niet) en dan haalt hij in Quadrant 1907 punten. Hij valt me behalve de WiFi absoluut niet tegen :)

WiFi blijft wel echt vreemd, van 3 meter is het 40mbps down ofzo, 10 meter 15mbps en daarna is het gewoon 200 kbps :P

[ Voor 11% gewijzigd door Rctworld op 06-05-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07 13:44
Geen matches
Heeft iemand misschien de benchmark resultaten met Antutu (test verschillende eigenschappen).

Programma is freeware!

Alvast bedankt!

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:34
Geen matches
Het lijkt wel of ik de enige ben ZONDER wifi problemen...

Zowel boven als beneden gewoon een snelle en stabiele verbinding...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/177280989.png

Waar ik wel last van heb is instabiele browsers. Zowel Dolphin als Chrome en de standaard browser lopen regelmatig vast. Ik krijg dan een melding met de vraag of ik wil wachten. Erg irritant. Ook het swypen gaat traag. Het toetsenbord opent niet of reageert slecht.

Tevens heb ik problemen met apps uit de market die aangeven niet compatibel te zijn. Bijvoorbeeld GT HD free. Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Antutu: 2899 (standaard OS met Playstore)
Als browser wordt Opera aangeraden hier geloof ik, zelf browse ik niet veel op de tablet.

[ Voor 52% gewijzigd door fritsjof op 06-05-2012 18:19 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
joop.hinke schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:49:
Heeft iemand misschien de benchmark resultaten met Antutu (test verschillende eigenschappen).

Programma is freeware!

Alvast bedankt!

Joop
Antutu score 2607, Quadrant rond de 1600.
Ik hoor niemand over de battery.
Heb gisteren bijna 11 uur het scherm aangehad en wifi tijdens een boek lezen, met de helderheid van het scherm op 50%.
Ik heb de Qware pro3 slim van intertoy's.

is zeker niet slecht voor een budget tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Die van mij haalt 2957, ben ook nog beetje aan het kijken naar de browsers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Matched: Yarvik, 9
TheBorg schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:32:
Ik heb ook een Asus Transformer en de WiFi is wel beter, maar niet schokkend. Op basis daarvan heb ik een externe antenne op m'n router gebeund. Daarnaast i.p.v. DHCP het ding een vast IP adres gegeven. Het opnieuw verbinden kost nu maar een fractie van een seconde. Problems solved. :P
Wat vind je van de Yarvik tov de Transformer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Zijn er mensen die een B-merk SD kaartje met succes in de Yarvik hebben zitten of moet ik echt kijken naar een A-merk?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, 7, 9
fritsjof schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:15:
Zijn er mensen die een B-merk SD kaartje met succes in de Yarvik hebben zitten of moet ik echt kijken naar een A-merk?
ik heb zelf een icidu sd kaartje , werkt perfect , als het maar klasse 4 is geen probleem.
ik had deze van 16gb voor 10 euro ofzo.
jjonkie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:06:
Het lijkt wel of ik de enige ben ZONDER wifi problemen...

Zowel boven als beneden gewoon een snelle en stabiele verbinding...
[afbeelding]

Waar ik wel last van heb is instabiele browsers. Zowel Dolphin als Chrome en de standaard browser lopen regelmatig vast. Ik krijg dan een melding met de vraag of ik wil wachten. Erg irritant. Ook het swypen gaat traag. Het toetsenbord opent niet of reageert slecht.

Tevens heb ik problemen met apps uit de market die aangeven niet compatibel te zijn. Bijvoorbeeld GT HD free. Is daar een oplossing voor?
nou probleem ligt ook niet bij downloaden oid,
op het moment dat je een download start word de verbinding toch weer wat sterker , en bouwt zich dus een beetje op , waarna je na x-tijd een goede en stbiele verbinding hebt.
probleem lijkt meer te zitten in het browsen, ik zie zelf ook regelmatig dat als downloads zijn begonnen dat gewoon goed gaat. alleen browsers die vastlopen / traag sites inladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:27:
[...]
ik heb zelf een icidu sd kaartje , werkt perfect , als het maar klasse 4 is geen probleem.
ik had deze van 16gb voor 10 euro ofzo.
[...]
Ik dacht dat het juist klasse 10 moest zijn?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
met een class4 kaartje haal ik kleine 10 MB/s kopieer dan vanaf pc via usb kabel naar de sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:55:
met een class4 kaartje haal ik kleine 10 MB/s kopieer dan vanaf pc via usb kabel naar de sd kaart
Begrijp ik het goed als ik zeg dat de klasse enkel een indicatie is van de transfersnelheid van/naar het kaartje?
Dus een klasse 4 = 10MB/s, dan is een klasse 10 = ~25 MB/s (want 2,5x hogere klasse)? Of zit een diminishing return scenario aan vast? (sorry weet daar de NL term niet voor).

Speelt de tablet divx vanaf het kaartje vloeiend af?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt wel , een class4 haalt normala on 4MB/s
class 10 zon 10 MB/s , dus ik zal toch even beter moeten testen.
ik heb er aantal films op gezet, en dit gaat gewoon goed via MKV files van 4 gig.
dus dat is zon 720 p maar soms merk ik wel dat hij wat schokt maar kan us ook aan kaartje liggen omdat deze dus schijnbaar theroretisch 4mb/s aan kan.

alleen heb op de yarvik fora wel gezien dat sommige mensen met een b merk class4 kaart hogere snelheden halen dan mensen met een class10 kaart van a merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
over het algemeen zijn class6 in werkelijkheid sneller dan class10 kaartjes
ook al zeggen de cijfers wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-07 13:44
Matched: Yarvik, 7, 9
Bedankt voor de diverse benchmark gegevens.

Bevestigt mijn vermoeden dat zo'n beetje alle nieuwere 7 inch en 9,7 inch tablets van diverse merken ongeveer dezeffde scores hebben en ook dezelfde probleempjes hebben.
Enige verschil wat ik merk is de accu capaciteit. Denk dat de Yarvik de beste accu's hebben..

Heb zelf een Yarvik 260 en die zit op een score met Antutu van 2915

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
heeft al iemand ervaring opgedaan met een externe wifi USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:34:
Net even een realtek stick eraan gekoppeld maar deze word niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:34:
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Overigens is het probleem van geen wifi verbinding na standby bij mij opgelost nadat ik een vast IP adres heb toegekend aan de verbindingen waar ik toegang heb, ik zet de tab nu aan en hij heeft direct verbinding, dit was een hele goeie tip van een tweaker hier.
Tevens een Transcend SD kaartje besteld voor de Yarvik, voornamelijk voor films dus gekozen voor klasse 10 (topic op het Yarvik forum is hiervoor zeer leerzaam).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik kan in de tablet nergens de netwerk instellingen vinden voor het vaste ip adres toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
(mijn tablet staat op Engels)
Ga naar de lijst met access points,
Houd je vinger op het access point dat je wilt aanpassen.
Klik "Modify network"
Verander IP settings naar Static
Vul nu IP address in en Save

Klaar :-)

[ Voor 0% gewijzigd door fritsjof op 07-05-2012 17:46 . Reden: typo ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik
Op de Yarvik site staat de firmware voor de tab465.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik
kan je een link geven?

edit : http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB465EUK.img

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
Geen matches
Sandisk Class 4 kaartjes zijn 'de beste'. Die hebben namelijk naast een redelijk doorvoersnelheid voor grote bestanden, ook nog een redelijke snelheid bij kleine (random 4kb) schrijfbewegingen.

Maakt nogal uit als je apps op sd (app2sd) wilt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Matched: TAB465, Yarvik, 7
Ha dat is goed nieuws, betekent dat we custom ROMs kunnen proberen en in geval van shtf weer teruggaan naar de originele ROM, toch?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 16:20
Matched: TAB465, Yarvik, 7
Nice! dat werd tijd zeg.. Eindelijk de weg naar de custom roms staat open, of in ieder geval terugweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:34
Geen matches
nou boys, aan de slag dan maar, dan wacht ik nog wel ff.....

:+

[ Voor 4% gewijzigd door jjonkie op 07-05-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jeej :)
ik zat er ook al tijdje op te wachten , better safe then sorry zeg maar ..

zal vanavond als ik thuis ben netwerk instellingen aanpassen thanks voor de tip hoe & wat , zat al te zoeken maar kon het nergens vinden.

helaas gaat de download bagger traag ..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
is er al iemand die de image geflashed heeft en kan checken op welke datum deze gecompiled is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
fritsjof schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:21:
Ik heb em hier gekocht:
http://www.123bestdeal.co...tsenbord-screen-protector
Die van 19,95 heb ik, weet niet hoe mensen hem zo gebruiken dat je de tablet rechtop kunt zetten (behalve dan op een niet-gladde ondergrond) maar ter bescherming/meenemen werkt hij erg goed voor mij (zit stevig in de hous).
Je dient de hoes helemaal om te vouwen om het rechtop te kunnen gebruiken, die voet aan de achterkant kun je dan vervolgens in het geribbelde gedeelte steken.

De wifi problemen zijn overigens behoorlijk irritant aan t worden. Ik moet in de huiskamer blijven om geen signaal te verliezen. Loop ik naar buiten of naar boven toe is de verbinding weg. Met mn gsm ( Google Nexus S heb ik totaal geen problemen... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
Geen matches
Inmiddels CWM erop staan. Vanavond Pwn3d v1.3 flashen om eens te kijken of dit ook de wifi verbetert.

Of kan iemand mij nu al uit deze droom helpen? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door RomanII op 08-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
Volgens mij is dat (in theorie) nog steeds beste optie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wifi problemen zijn op te lossen door je router niet goed maar echt goed in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:21:
wifi problemen zijn op te lossen door je router niet goed maar echt goed in te stellen
Daaruit maak ik op dat de eigenaren van de Yarvik tablets die problemen hebben met een ondermaats wifi bereik hun router niet goed hebben ingesteld, en daartoe behoor ik dan dus ook.

Uiteraard hangt heel Yarvik bezittend GoT nu aan je lippen...."Enlighten us!" zouden de Engelsen zeggen.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
Geen matches
Heb 2 TV's draadloos verbonden waarvan 1 boven (verbonden middels Philips dongel), laptop kan ik mee naar buiten en ook met de gsm's, allemaal zonder problemen... maar met deze tablet kan ik echt niet uit de woonkamer lopen....
Ik ben een noob met het instellen van routers, maar ik mag toch wel verwachten van deze (WIFI) tablet dat dit normaal bereik heeft????

@Romanll> Ben wel benieuwd naar de ervaringen van Pwn3d v1.3 en het wifi gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Geen matches
RomanII schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:41:
Inmiddels CWM erop staan. Vanavond Pwn3d v1.3 flashen om eens te kijken of dit ook de wifi verbetert.

Of kan iemand mij nu al uit deze droom helpen? ;)
Kun je uitleggen (stap voor stap) hoe je CWM erop hebt gekregen of een link geven naar een werkwijze die je hebt gevolgd?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
Ik heb de volgende stappen gevolgd. Deze kwam ik op een vorige pagina in dit forum tegen:

http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/

Het installeren van CWM heb ik via de tweede methode gedaan. Hiervoor heb ik allereerst SuperUser gedownload uit de PlayStore en vervolgens ook OpdrachtPrompt.

Vervolgens het bestand downloaden en recovery.img kopiëren naar /sdcard
Na het kopiëren OpdrachtPromp openen en allereerst "su" typen --> "enter"
Daarna de rest zoals daar aangegeven:

cat /sdcard/recovery.img > /dev/block/nandg
sync; sync; sync

Heb af en toe problemen om CWM op te starten. Een andere methode om CWM te booten is door het volgende in OpdrachtPrompt te typen:

"echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- ga naar instellingen -> opties voor ontwikkelaars en vink usb foutopsporing aan
- sluit de tablet aan op de computer
- Instaleer CWM d.m.v dit 1-click-script http://dl.dropbox.com/u/2889810/Qware%20Slim%20Recovery.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Werkt ROMManager niet? dan is het gewoon:

-App downloaden
-Op het knopje CWM installeren klikken

miss evt eerst rooten.... (weet niet of dat nodig is bij de yarvik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:23:
- ga naar instellingen -> opties voor ontwikkelaars en vink usb foutopsporing aan
- Instaleer CWM d.m.v dit 1-click-script http://dl.dropbox.com/u/2889810/Qware%20Slim%20Recovery.zip
Ook een optie inderdaad, maar die gaf mij geen succes. Vandaar dat ik de tweede optie heb genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik, GoTab, Exxa, 7, 9
beste allen

Het volgende bericht heb ik naar YARVIK verzonden aangaande WIFI problemen:

Prod_id: TAB465EUK
Product: TAB465EUK Yarvik GoTab Exxa 9.7" Tablet
Opmerking: Hoe kan ik de WIFI ontvangst verbeteren omdat het erg slecht is
gesteld hiermee.
Dit probleem is alom bekent via verschillende Forum sites, ook YARVIK's
eigen forum voor de TAB 465 bevat vele klachten over de WIFI ontvangst,
helaas heeft YARVIK nog geen enkele keer gereageerd.
Overige funkties van de TAB465 zijn erg goed maar als WIFI het niet doet dan
ben je gelijk niet zo blij meer.

Graag aktie van YARVIK, SWEEX of GE

Het antwoord was als volgend:

Als reactie op uw vraag:

Bij een slechte signaal probeer u het volgende:

- Zet de wireless channel van uw router op channel 10
- Schakel tijdelijk de beveiliging uit om uit te sluiten dat er een probleem is met de wireless beveiliging
- Zet de wireless beveiliging op WPA(2)-PSK AES
- Voer een "hard" factory reset van het product uit (deze stappen worden vermeld in de meegeleverde "quick installation guide"
- Probeer het product op een andere router om een compatibility issue uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
- Channel 10, wifi kwaliteit zou niet van het channel af moeten hangen... maar goed als het helpt...
- Beveiliging... sja wordt altijd genoemd maar het is vaak geen optie om onbeveiligd te hebben dus niet echt nuttig
- Nou die had ik toevallig al :)
- Reset zal niet helpen aangezien het niet het probleem is van 1 device of user maar van een hoop die allemaal met een cleane tablet begonnen
- Andere router zal ook niet helpen aangezien niet iedereen dezelfde router heeft

Zelf heb ik een router van TP-Link en het signaal is niet altijd even sterk op de tablet, echter is dat niet zo'n probleem... Het feit dat soms de verbinding helemaal wegvalt en handmatig opnieuw opgestart moet worden is veel vervelender (ik vermoed dat dit verholpen kan worden met software patch)

Heb afgelopen weekend een static ip ingesteld, hopelijk helpt dat ik hoor komend weekend de resultaten van mijn vriendin... als het niet geholpen heeft zet ik de pwn3d rom erop... en dan horen jullie ook wel hoe dat ging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11-2023
Matched: Yarvik, GoTab, Exxa
Help!

Ik heb de zelfde problemen als Dieren eerder in dit forum al vermeld.
Bij instaleren van Google Play op mijn Yarvik TAB 465 GoTab Exxa, kan het device niet gevonden worden.
- ik kan de drivers niet update omdat de pc zegt dat er al goede drivers opstaan.
- De PC ziet de Yarvik wel
- Kan nergens de optie van Debugging aanzetten, het android poppetje met toetsenbord komt niet
onder in beeld.
- Heb al een keer een factory reset gedaan, heeft niks geholpen.

Ik ben benieuwd of er nog suggestie's/oplossingen zijn.
Misschien moet ik de Yarvik Rooten? of terug sturen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

custom rom : 9,7 IPS Allwinner A10 V1
screenshots http://dl.dropbox.com/u/2889810/screenshots.zip
verder kun je nog je eigen .apk's in system/preinstall gooien zodat deze automatisch geinstalleerd worden

- download de rom hier http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-V1.zip en zet de zip op de internal storage
- trek de usb kabel er weer uit en er weer in (controleer of usb debugging mode aan staat)
- Instaleer CWM d.m.v dit 1-click-script http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip
- tijdens de instalatie van CWM is er een app geinstalleerd genaamd 'novo7tools'
- open novo7tools en kies 'enter recovery mode'
- CWM wordt nu gestart
- navigeer in cwm met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage en voila
- als de installer klaar is kies voor reboot system now en laat de tablet 5 minuten liggen

De rom is klaar voor gebruik

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
jiquera schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:22:
[...]
Heb afgelopen weekend een static ip ingesteld, hopelijk helpt dat ik hoor komend weekend de resultaten van mijn vriendin... als het niet geholpen heeft zet ik de pwn3d rom erop... en dan horen jullie ook wel hoe dat ging ;-)
Ben benieuwd, ik heb sinds de static IP geen last meer gehad van het niet-verbinden van de wifi, hij is direct beschikbaar zodra de tab aangaat/vanuit standby komt.
Bereik lijkt ook iets beter maar ik vermoed dat ik nu gewoon minder 'last' heb van de wifi verbinding en het dus als stabieler ervaar.
Volgens mij is er een uitgebreide uitleg gegeven door iemand hier over hoe je de debugging aanzet, heb je die geprobeerd?
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:39:
custom rom : 9,7 IPS Allwinner A10 V1
[...]
De rom is klaar voor gebruik
Mooi werk!
Zijn er verbeteringen te merken op het gebied van de Wifi ontvangst?

Bekabelde WIFI

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste