Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Matched: Yarvik, 7, 9
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:39:
custom rom : 9,7 IPS Allwinner A10 V1
screenshots http://dl.dropbox.com/u/2889810/screenshots.zip
de kleuren van de screenshot zijn niet ok :D
natuurlijk zit zipalign ingebakken net als de market en superuser

- download de rom hier http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip en zet de zip op de internal storage
- ga op de tablet naar instellingen -> opties voor ontwikkelaars en vink usb foutopsporing aan
(zodra de yarvik wordt aangesloten via usb staat usb foutopsporing als standaart al aan)
- sluit de tablet aan op de computer
- Instaleer CWM d.m.v dit 1-click-script http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip
- tijdens de instalatie van CWM is er een app geinstalleerd novo7tools
- open novo7tools en kies 'enter recovery mode'
- CWM wordt nu gestart
- navigeer in cwm met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage en voila
- als de installer klaar is kies voor reboot system now en laat de tablet 5 minuten liggen

De rom is klaar voor gebruik
Je twee linkjes zijn gelijk.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11-2023
Geen matches
@ fritsjof

Ik weet niet welke beschrijving je bedoelt, Maar als ik bij mijn Tab naar settings ga, en dan naar Apps, staat er enkel een lijst met apps. Ik heb nergens binnen de setting het kopje Development, waaronder het usb debugging moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik
de link is inmiddels aangepast :D

ik heb zojuist ook de officiele yarvik firmware geflashed en er is idd geen opties voor ontwikkelaars in de instellingen te vinden
als ik de usb aansluit op de pc word usb foutopsporing automatisch ingeschakeld dus die stap kan overgeslagen worden

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
bij de yarvik tablets zit die knop er niet, debugging staat standaard aan volgens mij
als je verbind geeft ie 2 meldingen: USB connected, Debug On (oid)

- Gebruik de slave poort op de tablet!
- Drivers geinstalleerd?
- firewall and dat soort stuff uit?
- kan je met "adb.exe devices"(die zit in dat script, draaien vanaf commandline) iets zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Matched: 7
Ik krijg de drivers niet meer geinstalleerd...

Als ik de tablet aansluit op een pc installeert hij direct zelf drivers en het bovengenoemde script kan ik dan niet installeren (geen tablet gevonden). Om google play te installeren is het me wel gelukt, maar nu kom ik niet verder...

Meerdere windows 7 pc's (zowel 32 als 64 bits). Hoe kan ik ook al weer zelf de usb drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
Rechtermuis op "deze computer" en dan manage/beheren

Selecteer "device manager"/"apparaat beheer"

Nou weet ik niet precies waar ie bij staat (zit hier op werk en zonder tablet natuurlijk :P) maar dan zou je met RMuis op het apparaat kunnen klikken en dan daar de drivers verwijderen... (werkt niet altijd even goed, want windows denkt dat ie je helpt door alles opnieuw te installeren)

ps mn vriendin meldt dat de verbinding al wel een stuk beter is (hij verbind uit zich zelf opnieuw) maar dat ie er nog steeds soms uit vliegt, ik ga nu die channel 10 strategie eens proberen (kgeloof er niks van dat t werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
channel 11 werkt beter als channel 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Geen matches
Hangt dat niet vooral af van hoe 'druk' het is? Ik heb een kanaal gekozen waar niets in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 9
vandermark schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:08:
Hangt dat niet vooral af van hoe 'druk' het is? Ik heb een kanaal gekozen waar niets in de buurt zit.
na intensief getest te hebben blijkt dit dus niet altijd zo te zijn
verder als je drivers om wat voor reden niet werken installeer dan pdanet
http://junefabrics.com/android/download.php

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
in het algemeen horen channels niks uit te maken, behalve als het echt druk is op/in de buurt van een channel, maw de ideale channel settings zijn afhankelijk van waar je je bevind.

ik weet niet waarom yarvik voorsteld om channel 10 te gebruiken... miss werk hun antenne beter op die frequentie

edit: met druk bedoel ik vooral storing, kan ander netwerk zijn maar ook iets heel anders

[ Voor 13% gewijzigd door jiquera op 09-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, 9
ik heb channel snooper gebruikt en verschillende kanalen geprobeerd , maar de ratio blijft op alle kanalen ongeveer gelijk,
behalve op 3 -4 die geven bij mij beste resultaat.

verder , voor de mensen met problemen van in debugging komen , als je de driver niet zelf hebt installed maar windows heeft deze automatisch installed , in apparaat beheer rechtermuisknop op de yarvik tablet 9 als deze hier word herkend )
en selecteer driver verwijderen of deinstalleren , dan even tablet loskoppelen en opnieuw vast maken . dan handmatig opnieuw zelf de driver installen!
niet door windows laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Geen matches
Het probleem is dus dat de tablet niet terug te vinden is in apparaatbeheer, daar staat die niet duidelijk tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
plug em in en uit, en kijk wat er veranderd...

edit: lekker dat slow chatten zo :P

[ Voor 30% gewijzigd door jiquera op 09-05-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zie je in apparaat beheer wel een device met geel driehoekje verschijnen ?
( anders even screenshot dan device manager posten? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik
Ik krijg het niet voor elkaar om met de Yarvik TAB465 toegang te krijgen tot Google Play.
Alle instructies van Robert Webbe opgevolgd, maar bij het uitvoeren van het script "Google-Play" blijven de foutmeldingen "error: device not found".
Kan iemand mij verder op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
installeer dit http://junefabrics.com/android/download.php
nadat je dat gedaan hebt sluit je tablet aan
druk nergens op.. ook niet op usb inschakelen\
run het script
voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee
Ik heb het zelfde probleem.Ook met dit programma lukt het niet.
http://junefabrics.com/android/download.php
Het programma kan de instalatie niet afmaken omdat het de yarvik tab niet ziet.
Krijg de tab niet als Android device aan (verschillende) Pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als je usb aansluit krijg je dan een usb debugging icoontje op je tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee
Geen matches
Nee, ik heb zelfs via de Black market, want die krijg ik er wel op, verschillende usb apps er opgezet, maar debugging komt maar niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als je het echt wilt kun je gewoon de firmware opnieuw flashen
dan weet ik zeker dat je het aan de praat krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
gebeurt er uberhaupt iets als je em op de pc aansluit? op de pc of op de tablet?

weet je echt zeker dat ie op de goede usb port op je tablet zit? (er zitten er 2 en maar eentje is geschikt hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee
Ja ik gebruik de slave poort, (heb de andere voor de zekerheid ook geprobeerd).
De tab verbind wel met de pc, kan wel in de mappen. Kan op de tablet kiezen voor mass storage, (oranje popetje) en het groenen poppetje.

Kan de drivers niet installeren omdat windows 7 zegt dat er al beter drivers opstaan. Ook na het verwijderen van de drivers, installeert windows ,na het opnieuw opstarten, zelf de drivers.

Heb ook geprobeed op de google play.apk er via de tab op te zetten, maar naar instalatie geef Google play een error als ik het open.

@mistercheese: welke firmware zou ik moeten gebruiken voor het flaschen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Matched: 7, 9
Frankiee schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:56:
Ja ik gebruik de slave poort, (heb de andere voor de zekerheid ook geprobeerd).
De tab verbind wel met de pc, kan wel in de mappen. Kan op de tablet kiezen voor mass storage, (oranje popetje) en het groenen poppetje.

Kan de drivers niet installeren omdat windows 7 zegt dat er al beter drivers opstaan. Ook na het verwijderen van de drivers, installeert windows ,na het opnieuw opstarten, zelf de drivers.

Heb ook geprobeed op de google play.apk er via de tab op te zetten, maar naar instalatie geef Google play een error als ik het open.

@mistercheese: welke firmware zou ik moeten gebruiken voor het flaschen?

Alvast bedankt.
Ik heb exact hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
verwijder de drivers eerst
en installeer dan pdanet nog een keer

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Het probleem is dat ik de tablet niet terug zie onder apparaatbeheer. Bij aansluiten, verandert er iets: scherm van apparaatbeheer verdwijnt even en komt weer terug maar ik zie geen veranderingen...

Net weer geprobeerd op nieuwe laptop (win 7 32bits) waar de tablet nog nooit aan heeft gehangen (ook geen andere tablet of smartphone). Windows herkent een android device en installeert direct vier drivers:
- USB apparaat voor masseopslag
- 3 x USB 2.0 USB Flash driver USB device

Daarna kan ik dus niks meer...

IK zou dus graag de drivers verwijderen/vervangen door degene die nodig zijn maar weet niet hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik ben een package aan het maken om zonder usb debuggling cwm + market te installeren
ik heb het nu getest en het werkt perfect
nog even uploaden et voila

over een uurtje te downloaden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik, 7, 9
Deze is voor iedereen die usb debugging niet aan de praat krijgt of om wat voor reden dan ook de market niet geinstalleerd krijgt

de update.zip bevat :
Google play
Youtube
nieuwere modules voor wifi (09-04)
build.prop voor marketondersteuning
opties voor ontwikkelaars in de settings
verwijderd de bootanimation van yarvik om sneller te booten

- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad
- In de folder yarviklivesuite zit een bestand genaamd LiveSuite.exe.. open het
- klik op select img en selecteer de net gedownloade TAB465EUKCWM.img
- Laat het programma open staan
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... klik op toch installeren
- Je krijgt nu een bericht of je wilt formatteren/flashen.. klik op ja
- Je krijgt nu weer een bericht of je wilt formatteren ofzo.. klik weer op ja
- De flash gaat nu beginnen (duurt ongeveer 2 minuten)
- Als de flash klaar is geeft hij een succes message.. klik op ok
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan..

je hebt nu een verse tablet naar fabrieksinstellingen van yarvik met cwm :)

- als de tablet is opgestart sluit de tablet weer aan op de pc
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/update.zip naar de internal storage
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk naar de internal storage
- installeer novo7tools.apk dmv ES File explorer
- open novo7tools
- klik op RECOVERY enter recovery mode
- CWM wordt gestart
- navigeer in CWM met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage
- als de installatie voltooid is kies voor reboot system now
- veel plezier

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle info in dit forum toch nog een tijd bezig geweest om Google Play te installeren omdat ik tegen dezelfde problemen aanliep als een aantal anderen namelijk dat de tablet niet in USB debugging mode te zetten is. Ik heb hiervoor een oplossing gevonden.

Probleem
Tablet kan alleen maar in firmware flash mode en in USB massaopslag mode met een computer verbonden worden. Als het script gedraaid wordt dan volgt er een foutmelding. In de instellingen zijn geen onwikkelaars instellingen waarmee USB debugging (ADM android debugging mode) aangezet kan worden.

OplossingMijn tablet was out-of-the-box wel geroot. Met Root Explorer File Manager (staat volgens mij een link in dit topic) heb ik vervolgens handmatig de bestanden uit het script gekopieerd naar de tablet
Alle bestanden uit de s1 directory kopieeren naar de system/framework directory van de tablet
Alle bestanden uit de s2 direcortory naar /system/lib
Alle bestanden uit de s3 directory naar /system/etc/permissions
Alle bestanden uit de s4 directory naar /system/app

NB ik heb bestaande bestanden op de tablet niet laten overschrijven, geen idee of dit juist wel of niet tot problemen kan leiden

Vervolgens met eerder geposte handelingen de buil.prop ui te /system directory bewerkt.

De volgende regels zijn van belang:
code:

ro.product.model=GT-I9100
ro.product.brand=samsung
ro.product.name=GT-I9100
ro.product.device=GT-I9100
ro.product.board=GT-I9100
ro.product.manufacturer=samsung
ro.build.description=GT-I9100-eng 4.0.3 IML74K 20120227 test-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-I9100/GT-I9100:4.0.3/IML74K/20120227:eng/test-keys

NB: je moet de regels vervangen en dus niet toevoegen!

Hiermee "denkt" Google Play dat je tablet een Samsung Galaxy S2 is geworden en kun je nog meer apps downloaden.

Een handig programma voor je PC om de build.prop te editten is EditPad Lite omdat deze de unix-style text formatting van een bestand behoudt.

Oftewel:

- Met Root Explorer build.prop kopieren van /system naar /sdcard
- build.prop naar je PC kopieren
- Editten met EditPad Lite
- build.prop terug kopieren naar de SD card
- build.prop kopieren van /sdcard naar /system
- Tablet herstarten

En hierna werkte google play prima. Een aantal programma's die ik op mijn transformer wel heb konden niet gedownload worden. Ik wil eigenlijk nog de buil.prop aanpassen aan die van mijn transformer. Die is echter nog niet geroot dus dat bestand kan ik nog niet lezen. Wellicht heeft iemand anders in dit forum deze gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
alle apps die je nu download zijn dus ook volgens de instellingen van de SGSII
sommige apps worden dus niet goed weergegeven en anderen zijn weer incompatibel

als je CWM hebt flash dan de update.zip in de post boven je :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoera, het is eindelijk gelukt om google play op mijn tab te krijgen. In wezen was het heel simpel. De tab terug zetten naar fabrieksinstellingen, dan het script draaien en ..... na 10 minuten had ik Google play.Ik wil een ieder bedanken voor de tips en trucs die me zijn aangereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:20
Matched: 9
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:32:
Deze is voor iedereen die usb debugging niet aan de praat krijgt of om wat voor reden dan ook de market niet geinstalleerd krijgt
de update.zip bevat :
Google play
Youtube
nieuwere modules voor wifi
Zijn die modules ook los te installeren? Tablet werkt hier verder prima, maar wat stoeien met de wifi zou ik wel nuttig vinden.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
in update.zip zit een folder vendor..
je kan kijken of je met een file explorer die folder kunt vervangen in /system/ maar dat raad ik eigenlijk af
heb je ClockWorkMod?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, GoTab, Exxa, 9
Frankiee schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:33:
Help!

Ik heb de zelfde problemen als Dieren eerder in dit forum al vermeld.
Bij instaleren van Google Play op mijn Yarvik TAB 465 GoTab Exxa, kan het device niet gevonden worden.
- ik kan de drivers niet update omdat de pc zegt dat er al goede drivers opstaan.
- De PC ziet de Yarvik wel
- Kan nergens de optie van Debugging aanzetten, het android poppetje met toetsenbord komt niet
onder in beeld.
- Heb al een keer een factory reset gedaan, heeft niks geholpen.

Ik ben benieuwd of er nog suggestie's/oplossingen zijn.
Misschien moet ik de Yarvik Rooten? of terug sturen?

Alvast bedankt
Bij mij werkte het door de tab in de fabrieksherstel te doen. Daarna lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Nope.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiee
Hallo, het is mij nu ook gelukt met rootexplorer en onderstaande beschrijving:
http://forum.yarvik.com/showthread.php?3206

Iedereen bedankt voor de tips/oplossingen.

Misschien ga ik het idee/script van mistercheese nog uitvoeren, die ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarterUSM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2023
Voor mensen met WiFi problemen, wijs in je router aan je tablet een vast ip adres toe. Mijn tablet kwam niet boven de 1,2 Mbps uit met de speedtest.net app. Na het toewijzen van een ip adres kwam ik uit op 5 Mbps met uitschieters naar 25-30 Mbps.
Een wereld van verschil, youtube e.a. werken opeens vlot en soepel.
Ik heb een Cherrytab M906 (9.7") van de kruidvat die ik bijna uit het raam wou gooien. Mijn router is een Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, GoTab
USB debug mode is ook voor mij niet te vinden, het lijkt er wel op dat ik een nieuwere versie heb gekregen waar dit niet meer op zit.

Net een topic gelezen op de site van Yarvik zelf, hierin staat een upgrade procedure om de tab460 naar android 403 te krijgen.
Vanavond een kijken of ik hier iets mee kan om toch de USB debug aan te krijgen.

http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB460_UK.pdf

STEP 2 INSTALLING THE YARVIK GOTAB USB DRIVER
To let the upgrade tool communicate with your Yarvik GoTab tablet over USB, a driver must be installed.
First, completely switch off your tablet. This can be done by pressing and holding the POWER BUTTON ( ) until the
tablet completely switches off.
When switched off, press the MENU ( ) button of your tablet and keep holding it.
While holding the button, connect the USB cable (the one provided with your tablet) to your tablet and to your PC.
After you have plugged in the cable, and while still holding the MENU ( ) button, quickly press the POWER BUTTON
( ) for 6 times rapidly after each other, then release all buttons.
Windows will now attempt to recognize the connected tablet, but will fail to install its own driver:

met de volgende link kan je de likvesuit tools met drivers downloaden, wellicht kan ik hier ook iets mee.
http://www.yarvik.com/use...rmware/YarvikLiveSuit.zip

Vanavond weet ik meer....

Heeft iemand anders nog tips om in de debug mode te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Geen matches
@ a.keij, held!
Dit is gelukt :)

Met de door jou gelinkte methode is het gelukt: windows failde om zelf drivers te installeren en nu kon ik handmatig de juiste drivers installeren :)

Nu straks kijken of flashen van een image met cwm gaat lukken :)

Edit... helaas te vroeg gejubeld...
Livesuite vind nog steeds geen device. Ik sluit de tablet aan, die gaat aan en het groene poppetje is zichtbaar, ik druk niet op 'USB-opslag inschakelen'... maar Livesuite vind niks...

[ Voor 107% gewijzigd door vandermark op 11-05-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor de livesuite zou ik alleen de drivers evt gebruiken,

dus opstarten via de methode zoals beschreven en daar proberen het google play script te installeren.

De livesuite zelf niet draaien !

Vanavond ga ik zelf weer aan de slag... de post volgt dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, 7
Hoi allemaal,

ik post normaal niet vaak iets, ik vind uitzoeken leuk en gaandeweg leer je ook een hoop.
Deze keer wil ik toch een beroep op jullie doen omdat ik er na een paar uurtjes zoeken/lezen/proberen toch niet uitkom.
Ik heb een groot deel van dit topic al doorgelezen (niet alles) en ik zie meerdere mensen met mijn probleem.
Als ik de 465 aansluit op de PC dan zie ik onder apparaatbeheer (Windows7) een (voor mij nieuwe) groep verschijnen n.l. Draagbare apparaten. Hieronder zie ik een E: schijf en een device tab465 (oid). De koppeling is dus gelukt met overigens standaard drivers die door windows zelf worden geactiveerd. Ik kan ook via de PC op mijn 465 snuffelen.
Ik wil graag Google Play installeren en heb daarvoor het hele script klaarstaan om te uploaden echter ik krijg met geen mogelijkheid de 465 in "Developer mode".
Natuurlijk alles al geprobeerd (reset soft/hard). Ik krijg gewoonweg niet dat groene poppetje+keyboard (zoals ik hier lees) rechtsonderin mijn 465 homescreen.
Als ik de USB kabel in de slave aansluiting stop en verbind met mijn W7 PC wordt deze keurig herkend.

Kan iemand in "peppie en kokkie"- taal nu eens duidelijk uitleggen waarom het mij niet lukt?
Is er misschien verschil in die 465 tablets (eerste en 2e batch o.i.d.)?????

Hoor graag van jullie hoe ik hem SIMPEL kan updaten.

Groetjes,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:41:
[...]
Kan iemand in "peppie en kokkie"- taal nu eens duidelijk uitleggen waarom het mij niet lukt?
Is er misschien verschil in die 465 tablets (eerste en 2e batch o.i.d.)?????
[...]
Ik begin steeds meer te vermoeden dat dit inderdaad het geval is, vandaar ook dat het voor sommigen meteen werkt, en voor sommigen totaal niet.

Misschien is het een idee als er in de OP van dit topic alle info wordt gebundeld, zodat iedereen weet hoe en wat er kan met die play store, en dat we niet telkens alle suggesties opnieuw gaan opschrijven? (heb al lang niet naar eerste bericht van dit topic gekeken dus kan best zijn dat het er al staat... |:( )

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas is openings post niet aangepast,
en ik heb zelf yarvik eerste batch dus weet niet of r verschil inzit.
zou het graag in handen krijgen om het een en ander te testen.

moet ook nog steeds eens kijken hoe ik dit ding open kan krijgen , even binnenwerk bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:11:
helaas is openings post niet aangepast,
en ik heb zelf yarvik eerste batch dus weet niet of r verschil inzit.
zou het graag in handen krijgen om het een en ander te testen.

moet ook nog steeds eens kijken hoe ik dit ding open kan krijgen , even binnenwerk bekijken
Ik denk dat wij dezelfde hebben.
Openmaken: ik las elders dat er 1 zijde is van de tablet waar de opening tussen voor- en achterkant iets groter is, daar zou je hem moeten losmaken.
Ik durf dat niet aan, al zou ik graag zien hoe die wifi antenne is bevestigd.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:32:
de update.zip bevat :
Google play
Youtube
nieuwere modules voor wifi
orginele build.prop voor 9,7 IPS

- Flash http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img met livesuite (dit is de firmware van yarvik met cwm ingebakken)
- als de installatie voltooid is en je hebt de tablet opgestart sluit de tablet dan weer aan op de pc
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk naar de internal storage
- open novo7tools
- CWM wordt gestart
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage
- dat was het alweer
- veel plezier
zo moeilijk is dit toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
ik denk dat mensen die dit voor het eerst doen het al mis gaat bij de eerste regel :P

"Flash X met livesuite"

- Hoe flash je?
- Wat is livesuite?
- Hoe kom je eraan?

just a guess ;-)

edit: ps welke baseband heb je eigenlijk gebruikt?

[ Voor 12% gewijzigd door jiquera op 11-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jiquera schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:38:
ik denk dat mensen die dit voor het eerst doen het al mis gaat bij de eerste regel :P

"Flash X met livesuite"

- Hoe flash je?
- Wat is livesuite?
- Hoe kom je eraan?

just a guess ;-)

edit: ps welke baseband heb je eigenlijk gebruikt?
Niet zo negatief he, wees bij met zoveel junior tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
fritsjof schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat wij dezelfde hebben.
Openmaken: ik las elders dat er 1 zijde is van de tablet waar de opening tussen voor- en achterkant iets groter is, daar zou je hem moeten losmaken.
Ik durf dat niet aan, al zou ik graag zien hoe die wifi antenne is bevestigd.
Bij die van mij zat het glas los aan de zijde van de aansluitingen, usb hdmi, als ik daar op drukte had ik iets speling, het veerde zeg maar. Blijft wel link met die glasplaat. Alu rand sluit nauw aan. Als je teveel kracht zet heb je kans dat er een splinter afkomt of nog erger een stukje eraf. Wordt dan een beetje scherp en voor dat je het weet haal je je vingers open is het geen fruit slice maar finger slice. Ben ook wel benieuwd naar de montage van de wifi, maar mistercheese is goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:34:
[...]

zo moeilijk is dit toch niet ?
Wel voor iemand die gisteren zijn eerste Android tablet heeft binnengekregen ;)

Ik vermoed dat er inderdaad toestellen zijn die alleen maar via deze methode te upgraden zijn. Helaas heb ik er dus zo'n eentje (Komplett levering gisteren).

Is het mogelijk voor iemand om de beschreven procedure nog ietsjes simpeler uit te leggen "P&K style"? Ik denk wel dat ik eruit kom maar ben bang dat bij een modificatie van de systeemsoftware het goed fout kan gaan vandaar.
Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen.

Groetjes,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik zal straks een duidelijke beschrijving typen

baseband is 1.1 btw

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de update.zip bevat :
Google play
Youtube

- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... klik op toch installeren

- open novo7tools
- CWM wordt gestart
- veel plezier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:04:
ik zal straks een duidelijke beschrijving typen

baseband is 1.1 btw
Bij voorbaat dank _/-\o_

Ik heb echter al wat zitten klooien met LiveSuit en kan je melden dat het hier al meteen fout gaat. Het flashen kan niet omdat hij het device gewoonweg niet vind. Hij staat in apparaatbeheer gewoon onder Draagbare apparaten. Daar staan 2 devices te weten een "E:" drive en een "TAB465EUK". Als ik op de E: drive kijk zie ik de inhoud van de 465. Je zou dus zeggen dat de drivers goed zijn echter LiveSuit zegt doodleuk: "No device that need to update!" Jump to update mode failed.

Ik snap er werkelijk niets meer van.

Overigens ging de initiele driverinstallatie helemaal automatisch dus geen handmatige installaties met zoeken op schijf o.i.d.

Groet,
Paul
ps Dat LiveSuit programmaatje heb ik gedownload bij Yarvik. Echter wel bij de 460 (want voor de 465 zijn nog helemaal geen prog's beschikbaar). Dit progje is toch niet device-afhankelijk hoop ik? De te uploaden file was natuurlijk wel de juiste (maar zover kwam ik dus niet eens).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link is dood! Heb je een alternatief of had ik al de juiste (zie hierboven)?

Groetjes,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pas op! Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd (zit midden in m'n eindexamen-periode en zit niet te wachten op het opnieuw flashen en alle apps terugzetten op een tablet wanneer dit niet goed werkt), het zou kunnen zijn dat je tablet in een bootloop raakt omdat bestanden niet goed worden overgezet. Dus zou iemand dit even uit kunnen proberen? In het 'ergste' geval moet je even opnieuw flashen, of er komt een foutmelding op het beeld en er gebeurd niks...

Wanneer je het niet voor elkaar kan krijgen om de drivers goed te installeren, flashen je te risicovol lijkt, of je de marketfix makkelijk uit wilt voeren zonder pc erbij, zou je dit bestand kunnen uitvoeren vanaf je tablet.

Het is gebasseerd op de cwm update.zip van mistercheese en bevat dezelfde fixes, maar dit is uit te voeren vanaf de tablet zelf met een gratis app als scriptmanager. Hier hoef je dus niet eerst voor te flashen, of ClockWorkMod op je tablet te zetten.

Instructie:
- Zet de scherm-aan tijd op 30 minuten oid (niet noodzakelijk, wel aan te raden).
- Download de gratis app Scriptmanager Free van de market of klik hier
- Download de update.zip hier
- Pak het bestand uit op de pc, of op de tablet met een app als es file explorer, of een .zip decompiler.
- Plaats de uitgepakte update map in de root van je interne sdcard, zodat de locatie /mnt/sdcard/update wordt (met of zonder /mnt, afhankelijk van je bestandsverkenner)
- Open Scriptmanager en ga naar de locatie van marketfix.txt en druk lang op het bestand totdat een menuutje opent
- Druk op Open As ... -> Script/Executable en vink Su (het android hoofdje met botten eronder) aan.
- Druk op 'run', wacht totdat ie klaar is (zou een minuutje kunnen duren, geen idee)
- De tablet start opnieuw op (zonder bootanimatie, het zou kunnen zijn dat 'ie er nog langer dan normaal over doet om op te starten)
- Marketfix is klaar...!!

Wanneer dit goed werkt voeg ik ook CWM toe, op die manier hoef je alleen maar een rom te flashen (standaard yarvik, p0wned en andere) en dit te installeren, en dan werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:57:
[...]
Niet zo negatief he, wees bij met zoveel junior tweakers.
T was zeker niet mijn bedoeling om negatief over te komen :) Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Ik mag regelmatig iets uitleggen aan vrienden van me, en in mijn optiek is het beter om je "student" te onderschatten dan te onderschatten. In het ene geval kan ie er namelijk overheen lezen en in het 2e geval loopt ie vast. Mijn inschatting hier is dat er genoeg luisteraars zijn die voor het eerst een tablet/telefoon aan de computer hangen en niks van linux afweten... en dan is android lang niet zo simpel.

@meneerkaas: mooi dan ga ik dat image van jou ook eens proberen van t weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link is aangepast

http://dl.dropbox.com/u/2889810/yarviklivesuit.zip

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
jiquera schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:22:
[...]
en in mijn optiek is het beter om je "student" te onderschatten dan te onderschatten.
Case in point :P

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, 7
wietwiet schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:12:
Pas op! Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd (zit midden in m'n eindexamen-periode en zit niet te wachten op het opnieuw flashen en alle apps terugzetten op een tablet wanneer dit niet goed werkt), het zou kunnen zijn dat je tablet in een bootloop raakt omdat bestanden niet goed worden overgezet. Dus zou iemand dit even uit kunnen proberen? In het 'ergste' geval moet je even opnieuw flashen, of er komt een foutmelding op het beeld en er gebeurd niks...

Wanneer je het niet voor elkaar kan krijgen om de drivers goed te installeren, flashen je te risicovol lijkt, of je de marketfix makkelijk uit wilt voeren zonder pc erbij, zou je dit bestand kunnen uitvoeren vanaf je tablet.

Het is gebasseerd op de cwm update.zip van mistercheese en bevat dezelfde fixes, maar dit is uit te voeren vanaf de tablet zelf met een gratis app als scriptmanager. Hier hoef je dus niet eerst voor te flashen, of ClockWorkMod op je tablet te zetten.

Instructie:
- Zet de scherm-aan tijd op 30 minuten oid (niet noodzakelijk, wel aan te raden).
- Pak het bestand uit op de pc, of op de tablet met een app als es file explorer, of een .zip decompiler.
- Plaats de uitgepakte update map in de root van je interne sdcard, zodat de locatie /mnt/sdcard/update wordt (met of zonder /mnt, afhankelijk van je bestandsverkenner)
- Open Scriptmanager en ga naar de locatie van marketfix.txt en druk lang op het bestand totdat een menuutje opent
- Druk op Open As ... -> Script/Executable en vink Su (het android hoofdje met botten eronder) aan.
- Druk op 'run', wacht totdat ie klaar is (zou een minuutje kunnen duren, geen idee)
- De tablet start opnieuw op (zonder bootanimatie, het zou kunnen zijn dat 'ie er nog langer dan normaal over doet om op te starten)

Wanneer dit goed werkt voeg ik ook CWM toe, op die manier hoef je alleen maar een rom te flashen (standaard yarvik, p0wned en andere) en dit te installeren, en dan werkt alles.
nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wietwiet schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:12:

Instructie:
Bedankt voor de tip maar ik zie na deze procedure geheel geen verschil.... Boot nog steeds met Yarvic logo op en ik neem aan dat ik ergens de app Google Play moet kunnen vinden. Ik heb de procedure 2X uitgevoerd zonder resultaat.

Nog iets vergeten misschien?

Groet,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paul

de tablet moet uitstaan om een .img te flashen in livesuit
lees mijn manual nogmaals en volg de stappen exact..
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:30:

de update.zip bevat :
Google play
Youtube

- Schakel de tablet uit

- open novo7tools
- CWM wordt gestart
- veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:07:
[...]

Bedankt voor de tip maar ik zie na deze procedure geheel geen verschil.... Boot nog steeds met Yarvic logo op en ik neem aan dat ik ergens de app Google Play moet kunnen vinden. Ik heb de procedure 2X uitgevoerd zonder resultaat.

Nog iets vergeten misschien?

Groet,
Paul
Dank je voor de moed om het proberen ;) Zag je nog iets van een foutmelding in de terminal van de app staan? Had je de scriptmanager app superuser rechten gegeven? Werd er ook nog iets van `superuser toegang verleent aan scriptmanager` oid weergegeven in een grijs venstertje? Had je het script su rechten gegeven? Rebootte de tablet na afloop van het script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als het nog steeds niet wilt lukken maak ik desnoods een how to video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:13:
@paul

[...]
Hoi,
wil niet vervelend zijn maar het lukt gewoon niet.

Ik zet alles klaar in de PC en ga dan vanuit een komplete uitstand (aan/uitknop lang indrukken als tablet werkt en dan kiezen voor uitzetten) de procedure volgen met de ingedrukte back knop. Echter er gebeurt gewoon niets, niets op de PC, niets op de tablet......

Is het misschien een andere knoppenprocedure bij een 465? Moet de USB kabel soms in die host port op de 465?

Schiet mij maar lek..... Dact dat het hacken van een IOS lastig was maar dit heeft me nu al een dag gekost zonder resultaat arghhhhhhhhhhhhh!

Nog ideeen?

Groet,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:13:
@paul

[...]
Als ik dit volg:

---

- open novo7tools
- CWM wordt gestart
- veel plezier

---

Ik zie na recovery een grote omgekeerde Android met uitroepteken midden op mij scherm, als ik dan met volume knop speel zie ik opties:

Reboot system now
apply update from external storage
wipe data/factory reset
wipe cache partition
apply update from cache

"- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage" kan ik dus niet kiezen!

Helluppppp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wietwiet schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:13:
[...]

Dank je voor de moed om het proberen ;)
Zag je nog iets van een foutmelding in de terminal van de app staan? [NEE]
Had je de scriptmanager app superuser rechten gegeven? [HOE?]
Werd er ook nog iets van `superuser toegang verleent aan scriptmanager` oid weergegeven in een grijs venstertje? [SORRY, GEEN IDEE WAAR JE HET OVER HEBT]
Had je het script su rechten gegeven? [GEEN IDEE HOE]
Rebootte de tablet na afloop van het script? [JA, SNEL WEER "UP" MET YARVIC LOGO"
Hoi,
oal je ziet ben ik nu op 2 fronten bezig; jouw methode en de Livesuit methode.

Vandaag mijn eerste ervaringen met Android dus vergeef me als ik stomme vragen stel.

Groet,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:57:
[...]

Als ik dit volg:

---

- open novo7tools
- CWM wordt gestart
- veel plezier

---

Ik zie na recovery een grote omgekeerde Android met uitroepteken midden op mij scherm, als ik dan met volume knop speel zie ik opties:

Reboot system now
apply update from external storage
wipe data/factory reset
wipe cache partition
apply update from cache

"- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage" kan ik dus niet kiezen!

Helluppppp
je moet de usb kabel aansluiten in de poort naast de koptelefoon aansluiting
ben nu een video aan het uploaden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:06:
[...]

Hoi,
oal je ziet ben ik nu op 2 fronten bezig; jouw methode en de Livesuit methode.

Vandaag mijn eerste ervaringen met Android dus vergeef me als ik stomme vragen stel.

Groet,
Paul
Doe maar rustig aan en domme vragen bestaan niet ;) Toen ik voor het eerst mn mobiel flashte (en het natuurlijk niet meteen lukte) was ik ook een dag verder voordat alles weer werkend was. Kwestie van geduld hebben en de volgende keer weet je preciss wat je moet doen.

Zo te horen heb je de rom met ClockWorkMod werkend gekregen / goed geflasht via livesuit en kun je (via die novo 7 app) cwm ook bereiken? Van daaruit zal er inderdaad een optie: 'install zip from sdcard' -> 'install from internal sdcard' horen te staan waarmee je de .zip die je in een eerdere stap op de tablet hebt gezet kunt installeren.

Nvm, de stock recovery is dat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hij heeft de .img niet geflashed gekregen
de recovery waar hij in is gekomen is de default recovery en niet de clockworkmod
verder werkt in novo7 tools alleen shutdown reboot en enter recovery ;)

hier is de video waar ik laat zien hoe ik een img flash in livesuite

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UCqqWqJ-GdE]

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Geen matches
Bedankt voor je video. Samen met de tekst is het nu helemaal duidelijk. Livesuite reageert ook als ik het precies zo doe, maar met de melding : 'initial failed (513)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hmm dat klinkt als een driver probleem maar dat wist je natuurlijk al :D
kijk hier even
http://www.slatedroid.com/topic/31013-cant-update-frimware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
had me Yarvik 465 tab middels de eerste tutorial in t begin van dit topic voorzien van de play store.
Zojuist heb ik de img. geflasht nav de tutorial van mistercheese.... waarvoor dank, werkt goed overigens...
De standaard meegeleverde usb kabel is in de tablet nogal gammel, de 1e keer proberen te flashen lukte niet maar het bleek door de usb aansluiting te komen, heb daarom de kabel van mn Google Nexus S gepakt en deze zit beter / stabieler.

nu het volgende.... apps welke ik voorheen wel kon installeren kan nu niet meer,
bv speedtest.net deze app komt helemaal niet meer naar voren in de market,
Apps die je voorheen wel kon downloaden maar niet werkte : Real football HD 2012 en ice age village.

Foto's bewerken werkt niet....wanneer je een foto opent en bewerkt naar bv Sepia verandert de complete foto naar een bruine kleur.. ik weet even niet of dit voorheen wel werkte. Kan iemand met een stock rom ff checken aub?

Wifi blijft een issue, loop ik naar boven of loop ik de tuin in valt wifi weg.
(had voor de flash al in de netgear router de vaste ip adressen toegekend maar dit maakt niets uit, ook na het flashen ip adressen zelf laten toekennen of vast zetten maakt geen verschil.)

Wifi analyzer geeft overigens dezelfde signaal sterkte gegevens weer ( tussen de -50 en -60dmb)
loop ik naar de keuken of tuin slaat ie terug naar -90dbm.
Wat ik niet snap is dat zowel de Nexus S als de yarvik tablet via de wifi analyzer exact dezelfde signaal sterktes door krijgen, de nexus behoudt bij -90 wel het signaal, dus ik kan blijven internetten, en bij de yarvik gebeurt helemaal niks.... ja uiteindelijk de melding pagina niet bereikbaar.

Blijkbaar is het dus wel mogelijk om de play-store te laten denken dat je een ander device hebt? is hier een tutorial voor welke net zo makkelijk te volgen is als de handleiding van mistercheese of zou iemand zo vriendelijk willen zijn dit te posten aub?

[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 11-05-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pielle007 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:06:
had me Yarvik 465 tab middels de eerste tutorial in t begin van dit topic voorzien van de google market.
Zojuist heb ik de img. geflasht nav de tutorial van mistercheese.... waarvoor dank, werkt goed overigens...
De standaard meegeleverde usb kabel is in de tablet nogal gammel, de 1e keer proberen te flashen lukte niet maar het bleek door de usb aansluiting te komen, heb daarom de kabel van mn Google Nexus S gepakt en deze zit beter / stabieler.

nu het volgende.... apps welke ik voorheen wel kon installeren kan nu niet meer,
bv speedtest.net deze app komt helemaal niet meer naar voren in de market,
Apps die je voorheen wel kon downloaden maar niet werkte : Real football HD 2012 en ice age village.

Foto's bewerken werkt niet....wanneer je een foto opent en bewerkt naar bv Sepia verandert de complete foto naar een bruine kleur.. ik weet even niet of dit voorheen wel werkte. Kan iemand met een stock rom ff checken aub?

Wifi blijft een issue, loop ik naar boven of loop ik de tuin in valt wifi weg.
(had voor de flash al in de netgear router de vaste ip adressen toegekend maar dit maakt niets uit, ook na het flashen ip adressen zelf laten toekennen of vast zetten maakt geen verschil.)

Wifi analyzer geeft overigens dezelfde signaal sterkte gegevens weer ( tussen de -50 en -60dmb)
loop ik naar de keuken of tuin slaat ie terug naar -90dbm.
Wat ik niet snap is dat zowel de Nexus S als de yarvik tablet via de wifi analyzer exact dezelfde signaal sterktes door krijgen, de nexus behoudt bij -90 wel het signaal, dus ik kan blijven internetten, en bij de yarvik gebeurt helemaal niks.... ja uiteindelijk de melding pagina niet bereikbaar.
Zoals eerder gemeld moet de usb iets worden bijgesneden, gaat er niet helemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:17:
[...]

Zoals eerder gemeld moet de usb iets worden bijgesneden, gaat er niet helemaal in.
dat was voor de HDMI... toch bedankt voor je reactie ;)
en heb t dus opgelost met de kabel van de Nexus s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
speedtest krijg ik hier gelijk in de market
verder vraag je of iemand met een stock rom de foto app kan checken maar jij hebt een stock rom
sepia is een foto effect... dit is om foto's oud te maken dmw een bruine gloed? dat klopt dus
typ bijvoorbeeld bij google maar eens sepia
wifi problemen en market problemen zijn waarschijnlijk op te lossen door de update.zip te flashen
heb je de update.zip geflashed in cwm?

zo niet kijk nog even me uitleg een aantal posts terug

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Hoe is dat dan mogelijk? Wanneer ik de app probeer te downen via appbrain app market wordt ik doorgelinkt naar de playstore dan zegt ie dat mn device niet geschikt is.

Heb exact jouw tutorial gevolgd mbt t flashen.
Dacht de rom was bewerkt ivm opmerking wifi en manier van opstarten .. yarvik komt nu heel kort in beeld gevolgd door 'android'. Voorheen stond een tijdje yarvik in beeld dat vervolgens blauw oplichte

[ Voor 9% gewijzigd door pielle007 op 11-05-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ok uit de info die je me geeft maak ik op dat de update juist geflashed is maar
waarom zoek je niet gewoon in play store naar speedtest?
doe btw nu een speedtest.. zit ong 15 meter van de router en haal 26 mb download en 2,5 mb upload

als de problemen zich voor blijven doen upload ik een andere .zip die 100% werkt

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:00:
waarom zoek je niet gewoon in play store naar speedtest?
Das dus t probleem wat ik probeer uit te leggen. Als ik dat zoek komen maar 3 resultaten. (De instellingen staan goed overigens in de playstore)
Via de nexus s foon krijg ik een waslijst aan zoek resultaten

De app is speedtest.net he

[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 11-05-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download deze zip http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-V1.zip
kopieer deze weer naar de internal storage
open novo7 tools en ga naar recovery
installeer dan 9,7-V1.zip

je hebt dan een exacte kopie van mij

ps voordat je de zip installeert in cwm even een data/factory reset doen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistercheese, thnx voor je werk. maar als ik jouw instrcties volg, en mijn tablet aansluit zoekt hij naar de drivers maar kan uiteindelijk niks vinden, en zegt hij, het stuurprogramma is niet geinstalleerd, neem contact op met uw fabrikant.

what to do? op deze windows 7 64 bit laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:13:

je hebt dan een exacte kopie van mij

ps voordat je de zip installeert in cwm even een data/factory reset doen
Kun je even bevestigen dat je de app van SPEEDTEST.NET hebt geinstalleerd?

Zo niet zal ik de nieuwe zip installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Ik heb zojuist deze software op mijn yarvik465 gezet:

Draaid perfect, alleen heb ik rechts boven in beeld continue een soort
systeemfuncties lopen in hele kleine lettertjes... ?
Iemand hier ook last van of een idee waar dit weg kan komen ?
Ik kom ook niet meer via novo7tools in de recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dl.dropbox.com/u/2889810/screen.png

@ gerry in settings -> opties voor ontwikkelaars -> cpu gebruik weergeven uitvinken
de reden dat novo7tools het niet doet is omdat je met superuser eerst rechten moet geven
als het niet werkt open root explorer,, ga naar system/app en verwijder daar superuser.apk
start de tablet opnieuw op en novo7tools werkt weer

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ messagedj
probeer het nogmaals en wanneer hij vraagt om drivers te installeren kies dan niet voor automatisch instaleren maar kies dan handmatig (weet niet uit me hoofd wat hij vraagt) en browse dan naar de livesuite folder/usb drivers

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mistercheese : bedankt dat was hem !

ook nog een idee hoe ik weer in de recovery kan komen of kan ik de novo7tools.apk
ook uit de 9,7-IPS-CWM.zip copieeren naar de interne sd kaart en dan installeren ?

gerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gerry in de rom zit een app die heet superuser.apk
elk programma dat extreme rechten probeert te krijgen zal toestemming vragen aan superuser
je krijgt dan een berichtje met weigeren of toestaan... klik altijd op toestaan als het op je scherm komt na een eigen handeling...

waarschijnlijk kreeg je dit ook toen je novo7tools opende en weer naar recovery wou of het programma bleef hangen omdat het voor het eerst gestart werd
start dan de tablet opnieuw op

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ben zo slapen btw... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zal het is ff bekijken, thnx en welterusten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
cheeese, thnx, je tip werkte, ik pak er een bakkie kaasknabbels bij! top werk!, slaap zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
verder zijn er nog een paar tweaks die je in settings bij opties voor ontwikkelaars kan doen

bij vensteranimatieschaal zet animatie uit
bij overgangsanimatieschaal zet animatie uit
vink activiteiten niet opslaan aan
bij achtergrondproceslimiet zet geen achtergrondprocessen

@ gerry
je kunt in root explorer alleen superuser.apk verwijderen als je mount r/w aan hebt gevinkt
de foto is natuurlijk maar een screen van internet :P
http://2.bp.blogspot.com/...g_ns4zt_k/s1600/mount.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geen matches
Heb per abuis met me vingers in cwm gezeten

script asserts enabled
script asserts disabled

moet ie enabled of disabled????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
standaart is het disabled maar het maakt niet zo veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
en als iets niet werkt of je krijgt errors gewoon weer op enabled zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:48:
en als iets niet werkt of je krijgt errors gewoon weer op enabled zetten
Bedankt voor je effort :) kan nu inderdaad wel weer alle apps selecteren.
Slaap goed iig, cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zweren dat ik alles gedaan heb zoals je hebt begschreven, alleen blijft me tablet nu hangen op het YARVIK logo, ook 2e flash levert het zelfde resultaat op...

ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, 7, 9
begin gewoon weer bij het begin
flash de tab465.img met livesuite
als je dat gedaan hebt kopieer 9,7.zip en novotools.apk naar de internal storage
doe in cwm wipe data/factory reset en dan install zip from internal storage
de tijd die het je weer kost moet je maar voor lief nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de duidelijkheid

Na het volgen van deze lijst aan handelingen heb je

Google play
Youtube
nieuwere modules voor wifi en andere hardware (09-04)

- Schakel de tablet uit
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... kies niet voor automatisch installeren maar handmatig installeren en navigeer naar de livesuite folder / usb drivers
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UCqqWqJ-GdE]

- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-V1.zip naar de internal storage
- open novo7tools
- CWM wordt gestart
- ga in het menu naar wipe data/factory settings
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage en kies de gedownloade zip

verder zijn er nog een paar tweaks die je in settings bij opties voor ontwikkelaars kan doen

bij vensteranimatieschaal zet animatie uit
bij overgangsanimatieschaal zet animatie uit
vink activiteiten niet opslaan aan
bij achtergrondproceslimiet zet geen achtergrondprocessen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leihcim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 09:59
Matched: Yarvik, 7
Hmmm, ik heb een Yarvik 467 en ben zonder image er opnieuw op te zetten de Novo7tools gaan installeren. So far so good, dat werkt. CWM zit blijkbaar standaard in dit factory image, dus daar kom ik ook in na de recovery modus te starten, echter na wipe data/factory settings en de zip installeren, wordt de install geabort met de melding:
E:signature verification failed
Installation aborted

iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent in de default recovery gekomen van yarvik
deze ondersteunt geen custom zips

download http://dl.dropbox.com/u/2889810/9,7-IPS-CWM.zip
pak het uit naar desktop/bureaublad
sluit de tablet aan op de pc maar schakel NIET usb storage in

open install-CWM-recovery.bat in de uitgepakte zip
als hij is voltooid kun je met novo7tools in de echte cwm :D om alsnog 9,7-V1 te installeren

echter betwijfel ik of deze install cwm manier voor jou werkt aangezien mede tweakers hier het niet aan de praat kregen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leihcim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 09:59
Geen matches
Bedankt mistercheese! Ik ben nieuw met android, maar een beetje tweaken moet lukken met de geweldige tips hier. Wist niet dat er meerdere CWM versies waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onthoud dat alles hier op eigen risico is
er bestaat een kans dat je je device bricked en dan is de garantie vervallen
nu is deze kans klein omdat de livesuit (geweldige software trouwens) altijd alles kan reflashen

wil het toch even gezegt hebben

verder zijn volgens mij de 465 en 467 identiek qua hardware
je kunt dus alles doen wat hier in dit topic is uitgelegt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 23:38 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste