Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik
@goofy21nl

Ik heb er vorige week al iets over gepost op de Yarvik support site. Het is een groot nadeel van deze tablet, die mij verder goed bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465
Ook ik krijg, na het uitvoeren van het script, alle gratis apps vanaf Play gedownload. Wil ik een app kopen, dan lukt dit niet omdat Google denkt/weet dat ik een unkown TAB465EUK als device heb.

Ik heb het volgende gedaan:
1. Eerst geprobeerd Play als APK te installeren (inmiddels doorgehaald). Daarbij mij de eerste keer bij Google aangemeld.
2. Het script 2x gedraaid
3. Alle mijn data laten verwijderen, me opnieuw aangemeld.

In mijn Google dashboard staat nu dus 2x unkown TAB465EUK, maar niet iets waarmee ik betaalde apps kan downloaden.

Als ik de .bat van het script bekijk, dan krijg ik de indruk dat bij optie 'C' er geen build properties overschreven worden, terwijl dat bij de andere keuzes wel gebeurt.

Moet ik hier iets anders mee doen, of liggen er andere zaken voor de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 21:20
Mijn post op het Yarvik forum (wifi topic) lijkt te zijn verwijderd, terwijl ik toch netjes aangaf met het zelfde probleem te kampen en barry_lw vraag hoe hij heeft gecontroleerd dat het op 'never' zetten van de wifi (verbinding actief bij standby) goed werkt.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heeft bij mij weinig effect trouwens die setting.
maar de yarvik support fora zijn gewoon compleet bagger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:24:
Ook ik krijg, na het uitvoeren van het script, alle gratis apps vanaf Play gedownload. Wil ik een app kopen, dan lukt dit niet omdat Google denkt/weet dat ik een unkown TAB465EUK als device heb.

Ik heb het volgende gedaan:
1. Eerst geprobeerd Play als APK te installeren (inmiddels doorgehaald). Daarbij mij de eerste keer bij Google aangemeld.
2. Het script 2x gedraaid
3. Alle mijn data laten verwijderen, me opnieuw aangemeld.

In mijn Google dashboard staat nu dus 2x unkown TAB465EUK, maar niet iets waarmee ik betaalde apps kan downloaden.

Als ik de .bat van het script bekijk, dan krijg ik de indruk dat bij optie 'C' er geen build properties overschreven worden, terwijl dat bij de andere keuzes wel gebeurt.

Moet ik hier iets anders mee doen, of liggen er andere zaken voor de hand?
Kun je het eens proberen met een andere waarde dan optie 'C'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Matched: 7, 9
robertwebbe schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:33:
[...]

Kun je het eens proberen met een andere waarde dan optie 'C'?
Ik neem aan dat je de google play script van hier gebruikt? Zover ik mij herinner waren de opties voor andere tablets waarbij er een andere buiild.prop werd gepushed alleen voor tablets met een 7" scherm. Ik was er half vanuit gegaan dat de onda vi40 een 9.7" inch scherm met dezelfde resolutie en pixeldichtheid (een vriend van me heeft een 7" vi10, dus ik dacht dat de vi40 wel groter zou zijn), maar helaas, alles kwam opgeblazen op t scherm en ik moest terug flashen om alles weer goed te krijgen. Pas dus even op, want met een beetje pech kun je weer van voren af aan beginnen...

Vreemde is dat ik - wederom, ik had het even vluchtig gedaan en niet alles goed gelezen - in het build.prop bestand geen enkele regel met ro.sf.lcd_density=160 oid kon vinden. Ik weet niet zeker of dit op ics afwijkt van gingerbread waarin je dit wél makkelijk kon fixen. Ik heb er verder niet meer naar geken, misschien zijn er nog andere kant en klare 9.7" build.props?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mijn wifi is ook niet al te best, wat ik vooral als iritant ervaar is dat ondanks dat er bij 3 van de 4 steepjes bereik er steeds een soort time out lijkt te ontstaan. In het wifi symbool is in het grijs een pijl symbool van ontvangen en verzenden te zien, dit gebeurt tijdens te time out dan niet en je kan even niets en of de melding browser reageert niet verschijnt. Ik heb nog geen google play, bij mij is dus alles origineel. Ik heb nog tot vrijdag de tijd om de tab binnen 14 dagen terug te brengen, daar denk ik wel serieuus aan. Het tablet bevalt mij verder erg goed, maar een goede wifi is wel heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, 9
Robbert, Wietwiet, bedankt voor de input. Ik heb twee opties geprobeerd, eerst handmatig de properties aangepast (de regels zoals eerder in dit poket) en daarna via optie B/A.

Wietwiet zijn waarschuwing las ik pas later... maar alles draait nog naar behoren.

Als ik nu bij de Google kijk, zie ik dat daar twee devices bekend zijn (unkown TAB465EUK and Samsung GT-I9100). Ga ik naar Google Play, zoek ik Doodle Jump en daar staat dan bij dat deze incompatible is met al mijn devices.

Carcassonne kon ik niet via de play app kopen, maar via de website lukte dat wel. En die toont als compatible device.

Kan het zijn dat de GT-I9100 met ICS nog door vele apps als niet compatible wordt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nou vandaag flinke problemen met wireless, zit naast de router ( 20 cm ) en dan nog kan hij geen verbinding maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
@frank465:
Inderdaad een soort pijltje verschijnt er midden in het wifi-symbool in de 'taakbalk', ik dacht dat het was als de tab switcht van de ene naar het andere access point (heb een modem met wifi en repeater) maar als jij ook dit symbooltje erin hebt en slechts op 1 access point zit dan kan dit het niet zijn.

Sinds ik vandaag de instelling 'wifi uitschakelen bij stand-by: altijd' bij wifi->advanced heb ingesteld heb ik geen last meer gehad van het uitgaan van de verbinding, maar weet niet zeker of dit ook zo blijft, maar ik zou dit even proberen.

Ik vind het tot nu toe niet zo storend dat ik overweeg de tablet terug te brengen.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Niet online
Matched: TAB465, 7, 9
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:48:
Robbert, Wietwiet, bedankt voor de input. Ik heb twee opties geprobeerd, eerst handmatig de properties aangepast (de regels zoals eerder in dit poket) en daarna via optie B/A.

Wietwiet zijn waarschuwing las ik pas later... maar alles draait nog naar behoren.

Als ik nu bij de Google kijk, zie ik dat daar twee devices bekend zijn (unkown TAB465EUK and Samsung GT-I9100). Ga ik naar Google Play, zoek ik Doodle Jump en daar staat dan bij dat deze incompatible is met al mijn devices.

Carcassonne kon ik niet via de play app kopen, maar via de website lukte dat wel. En die toont als compatible device.

Kan het zijn dat de GT-I9100 met ICS nog door vele apps als niet compatible wordt gezien?
Ik ben wel benieuwd welke tablet je hebt geselecteerd bij die A/B opties? Ik neem aan dat je toen op N hebt gedrukt, waardoor het I9100/SGS II build.prop bestand niet is gepushed naar je tablet. Als je wel een tablet had geselecteerd dan was de pixeldichtheid verandert (en was dus alles opgeblazen), want er zijn geen 1024*768 px tablets bij in deze lijst. De GT-i9100 die je in de play-store op internet ziet is dus waarschijnlijk vanwege je zelfgemaakte wijziging in het build.prop bestand.

Je kon wel via de play.google site een app kopen, maar binnenin de play-app niet? Ik ben zelf niet zo van het apps kopen (...), dus was daarbij niet echt tegen een probleem aangelopen. De market/play fix maakt gebruikt niet een aangepast build.prop, maar kopieert eigenlijk een paar .jar bestanden, drivers (onder andere HAL-wrappers voor de camera, vreemd dat dat bij de play-store fix is ondergebracht...?) en permissie fixes. Deze maken wel alle apps zichtbaar, maar kennelijk niet beschikbaar om te kopen. Misschien dat er hier ergens nog een oplossing staat. Anders kan je - omslachtig - vanaf de tablet-browser apps pushen...

Veel mensen met wifi problemen, klinkt bijna als transformer prime + aluminium achterzijde = slechte gps ontvangst. Misschien dat rommelen met kanalen (kijk met wifi analyzer welke rustiger zijn) kan helpen? Het zou kunnen zijn dat de firmware die er nu op staat nogal... brak is. Er zijn verder nog geen updates uitgebracht, mogelijk dat het later verholpen / verbetert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Matched: Yarvik, 9
Naast het kiezen van alternatieve wifi channels op je router, zou je er ook aan kunnen denken om andere instellingen op je router aan te passen. Ik heb vaak zat gemerkt dat met een beetje prutsen aan de instellingen aan mn router de ontvangst merkbaar beter werd (andere bandwith settings). Ik had deze ervaring met een netwerkverbinding die er steevast uitklapte na een kwartier volle bak leechen. Hiermee werd dit opgelost. Mss komt het doordat ik hier een ziekenfonds second draft N router van drie tientjes van computerland heb staan en dat je alles zelf nog weer scherp moet zetten (dus past op zich goed bij onze Yarvik ;) ), maar toch denk ik dat goed router management vaak wordt onderschat.

Zelf wordt mijn Yarvik experience alleen maar beter, alle zaken beginnen te werken naar behoren en begin zelfs een beetje de browse ervaring door te krijgen. Ben wel geswitched naar de Opera browser. Als je hem eenmaal hebt ingesteld (user agent TABLET) doet ie het best aardig. Ook een must have naar mijn mening is sopcast. Op hun eigen site wordt een experimentele android build aangeboden 0.8.x en draait naar behoren. Ik beleefde afgelopen weekend mn finest hour met de Yarvik tot dus ver. Zie link, maar heeft te maken met slot van de competitie en een bijgesneden HDMI stekkertje...

http://img94.imageshack.us/img94/4033/elclasicoe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Ik heb ook mijn wifi kanaal veranderd en in wat rustiger 'vaarwater' gebracht, Wifi Analyzer v3.0.6 gebruikt voor het analyseren van het wifi verkeer, het lijkt te helpen. Je kunt daarmee ook zien wat het effect is van een handeling met de tablet en het effect daarvan op je wifi ontvangst (grafiekjes).

@jos020: goed bezig, al prefereer ik een HD 'streampje' via de sateliet ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door fritsjof op 23-04-2012 22:39 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Niet online
Matched: 7
Hoe krijg je een mini-hdmi adapter als deze fatsoenlijk 'bijgepunt'...? De poort is gemaakt uit hard, taai plastic. Hoeveel moest eraf om het werkend te krijgen? Ik heb het alleen op een hd-ready tv uit kunnen proberen, maar als het goed is zou de tablet automatisch naar 720p of 1080i moeten schakelen. De pinnen liggen (te) diep in de tablet, dus ik neem aan dat dat ook bij mij de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
wietwiet schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:10:
Hoe krijg je een mini-hdmi adapter als deze fatsoenlijk 'bijgepunt'...? De poort is gemaakt uit hard, taai plastic. Hoeveel moest eraf om het werkend te krijgen? Ik heb het alleen op een hd-ready tv uit kunnen proberen, maar als het goed is zou de tablet automatisch naar 720p of 1080i moeten schakelen. De pinnen liggen (te) diep in de tablet, dus ik neem aan dat dat ook bij mij de reden is.
deze idd te kort, gewoon 2 mm rondom weghalen met een schilmesje, beetje zagen. ik heb zo'n keramisch mesje, snij je alles mee aan gort en wordt niet bot.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kanalen kan het niet aan liggen , ik heb mn router al ingesteld op meest gunstige kanaal.
andere apparaten waaronder netbooks / laptops / telefoons hebben prima ontvangst en valt nooit weg
ik reset mn router ook regelmatig voor het geval dat , maar mocht allemaal niet baten.
ik heb de 465 hard uit moeten zetten omdat ook in/uit schakelen van de wifi geen oplossing bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:00:
kanalen kan het niet aan liggen , ik heb mn router al ingesteld op meest gunstige kanaal.
andere apparaten waaronder netbooks / laptops / telefoons hebben prima ontvangst en valt nooit weg
ik reset mn router ook regelmatig voor het geval dat , maar mocht allemaal niet baten.
ik heb de 465 hard uit moeten zetten omdat ook in/uit schakelen van de wifi geen oplossing bood.
Het probleem ligt sowieso bij de driver van het wifi apparaat. Ik heb een SGS II en die had met een bepaalde firmware precies dezelfde problemen. Blijven hangen tussen het in en uitschakelen, het spontaan niet kunnen vinden van netwerken die vol bereik hebben en dat dit dan alleen te verhelpen is door de telefoon opnieuw op te starten.. Het lijkt mij dan dat dit bij de Yarvik hetzelfde verhaal is, hoe dan ook, het is erg onhandig af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
uiteraard ligt het bij de driver en de aansturing hiervan , kan ook liggen aan os zelf natuurlijk.
of compatabiliteit vna de chip met de software, maar iemand had het hier over de router settings ed.
maar dat is dus eigenlijk al uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Niet online
Matched: 9
Ik heb soortgelijke problemen als Mrbx gehad met mijn Galaxy S plus, ook hierbij was het afhankelijk van de firmware die ik erop had. Ook op dit moment heb ik er nog last mee, maar nu wordt ik iedere pak 'em beet 30 a 45 minuten voor een paar seconden van het wifi netwerk afgegooid. Grappig is: de tablet heeft exact hetzelfde. Dit is meer een modem (een ziggo / ubee B5F50) probleem.

Ik heb een net iets andere tablet (Sanei n90, technisch bijna helemaal hetzelfde) en heb zeer goede wifi ontvangst: 25 mbits down / 3 up in de buurt van modem, twee verdiepingen hoger is het nog steeds 5 mbit down / 3 up. Alleen zijn er ook mensen die hiermee snelheden rond de 1 tot 3 mbit halen. Op de een of andere manier zit er dus een gigantisch verschil tussen tablets van verschillende batches (even aangenomen dat binnen één batch de kwaliteit niet al te veel verschilt en de modems/routers goed werken). Ook na de wifi ontvanger in de tablet gecontroleerd te hebben had deze persoon nog problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Yarvik, 7, 9
De yarvik 467 lijkt nu te koop bij intertoys als qware pro slim:
http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-pro-9-7inch-4-0-586723.html

Standaard met google play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ah en 3 tientjes goedkoper dan de Yarvik bij de meeste shops.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Matched: Yarvik, 7
ik tik nu dit stukje op mijn nieuwe qware pro slim.
Hij is precies het zelfde als de yarvik 467, de 465 heeft meer aluminium alleen het deksel op de achterkant is van metaal.
geen wifi problemen.
werkt al ruim 6 uur op eerste batterij lading en nog 50% over.
ben benieuwd als hij een paar keer is opgeladen.
alles werkt snel, de browser is redelijk maar niet zo snel als mijn samsung galaxy 2.

hdmi uitgang werkt maar heb ook hier een mm weg moeten halen plug ging er niet ver genoeg in.
typen gaat zonder lag op tweakers net.
als ik tijd heb zal ik eens een foto er opzetten.

scherm is zeer mooi.
als je hem pas aanzet een beetje een gele waas dit had de ipad 1 die ik had ook in het begin.
dit ging na eeni paar dagen gebruik weer weg.
als er specifieke vraagen zijn hoor ik het wel.
in breda hadden ze er gisteren nog voldoende op voorraad.
(scherm staat nu 5 minuten aan en is nu wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hoi jan. Kun je bevestigen dat google play goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 6 weken bij DIXONS gewacht te hebben op de aflevering van de TAB 465 vandaag te horen gekregen dat hij niet geleverd zal worden!!!! Dan morgen maar naar de Intertoys! Voor mij dus geen YARVIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:32:
hoi jan. Kun je bevestigen dat google play goed werkt?
Google play werkt perfect, misschien kan iemand aangeven welk programma hij niet kan downloaden met de yarvik kan ik het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
niks tegen gekomen wat ik niet kon downloaden,
wel wat apps die niet goed functioneren , zoals de rtl XL , maar dat komt meer ivm bepaalde ondersteuning
rtl xl app start wel op , kan ook programma kiezen maar speelt alleen niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt allemaal goed. Zou mooi zijn als qware de rom ervan beschikbaar zou stellen. Daar worden de yarvik 467/465 bezitters vast heel blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:37:
Dat klinkt allemaal goed. Zou mooi zijn als qware de rom ervan beschikbaar zou stellen. Daar worden de yarvik 467/465 bezitters vast heel blij van.
Ivm de Play store en misschien de wifi driver?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Net mijn 465 teruggebracht naar de BelCompany. Gisteravond werkend uitgezet. Vanochtend toen ik hem aanzette was alles terug naar de fabrieksinstellingen! En nee, ik heb niet op het resetknopje gedrukt.
Wifi deed het niet meer. Zag wel de netwerken, maar bleef hangen op obtaining ip-adress.
Deed hij ook als ik op mijn telefoon probeerde in te loggen en ook bij de BelCompany.
Omruilen wilde ze niet doen: er zat een krasje op de achterkant...
Nu opgestuurd naar Yarvik. ZOu 2 tot 4 weken gaan duren.
Ik baal ontzettend!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb zitten stoeien met de wifi kanalen. Had eerst ongeveer 8 mb/sec, ben naar een vrij kanaal gegaan en zit nu variabel tussen de 30 en 38 mb/sec. Ondanks de hogere snelheid is het nog steeds niet stabiel.Gebruik de ubee van ziggo. (heb insidd gebruikt).
Afstand tot router is 5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 13:39

Lesser

of two evils

Ik heb gisteren net mijn tab467 binnen gekregen maar ben een beetje de draad kwijt van dit topic. Als ik het goed begrijp kun je iedere tab467 ook rooten + playstore enablen met het beroemde script. Toch?

Het netwerk probleem van hierboven is dat een gevolg daarvan? Dat lijkt me toch moeilijk voorstelbaar, of niet? Is een allwinner10 nu hetzelfde als een Cortex A8? Bij het script staat dat het ONLY voor de allwinner is, of moet ik dat ONLY niet te letterlijk nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lesser schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:33:
Ik heb gisteren net mijn tab467 binnen gekregen maar ben een beetje de draad kwijt van dit topic. Als ik het goed begrijp kun je iedere tab467 ook rooten + playstore enablen met het beroemde script. Toch?

Het netwerk probleem van hierboven is dat een gevolg daarvan? Dat lijkt me toch moeilijk voorstelbaar, of niet? Is een allwinner10 nu hetzelfde als een Cortex A8? Bij het script staat dat het ONLY voor de allwinner is, of moet ik dat ONLY niet te letterlijk nemen?
Waar heb je de 467 gekocht?

Het script installeert alleen playstore.

Allwinner A10 is een Cortex A8 met een MALI400 GPU. Dus het ONLY mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
@Lesser:
Gekocht bij Belcompany? (die lijken een scheepslading van die dingen te hebben ingeslagen)

Als je dat script gebruikt en gewoon optie C kiest dan installeert hij de Play store.

De wifi perikelen komen niet door deze installatie volgens mij, en ik moet zeggen dat het me meevalt nu m'n router op een 'vrij' kanaal staat en ik de verbinding op automatisch uitgaan bij standby heb staan (hierdoor blijft hij aan zo lijkt het...)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesser

Lesser

of two evils

Geen matches
Nee, ik heb hem gekocht bij cdROMland, daar had ik maandag de laatste. Sinds vandaag lijk je ze op meer plaatsen te kunnen kopen voor net iets boven de 200 euri.

Ik was trouwens wel aangenaam verrast door de eerste indruk die het tablet maakt. Best dun en prima beeldscherm.

Hoef je hem niet te rooten? Ik ging er van uit dat het script ook de build.prop (zo heette dat bestandje toch??) zou wijzigen om Google te laten geloven dat het een certified device was.

We hebben het toch nog steeds allemaal over dit script, he?

[ Voor 39% gewijzigd door Lesser op 25-04-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Ja, volgens mij wordt de tablet met dat script geroot en 'denkt' Google dat het een certified device is en daarom installeert Play zonder problemen. Maar ik ben een leek en herhaal enkel wat ik me herinner van alle pagina's uit dit topic.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

script werkt prima op 467, heb hem er net opgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesser

Lesser

of two evils

Allemaal goede verhalen over het script op de 467? Dan weet ik wat ik te doen heb: Een windows bak zoeken...

Dus dan kies ik bij:
cho -------------------------------------------------------------------------
echo ------------------WHAT SPECIFIC TABLET YOU ARE USING?--------------------
echo -------------------------------------------------------------------------
echo _
echo A. Ainol Novo7 Advanced
echo _
echo B. Ainol Novo7 Advanced-II
echo _
echo C. Ainol Novo7 Elf
echo _
echo D. Ainol Novo7 Aurora
echo E. NO! I Have Different Tablet.

voor E?!? Dan houdt hij dus zijn oude build.prop als ik het script goed begrijp. Ook tegen het "Remove chinese apps?" zeg ik dan dus "NO!" omdat er geen chinese apps op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dit script heb ik gebruikt http://www.slatedroid.com...blets-google-play-script/
na usb driver instal bat file gedraaid met keuze c

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motormuis10000 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:03:
Net mijn 465 teruggebracht naar de BelCompany. Gisteravond werkend uitgezet. Vanochtend toen ik hem aanzette was alles terug naar de fabrieksinstellingen! En nee, ik heb niet op het resetknopje gedrukt.
Wifi deed het niet meer. Zag wel de netwerken, maar bleef hangen op obtaining ip-adress.
Deed hij ook als ik op mijn telefoon probeerde in te loggen en ook bij de BelCompany.
Omruilen wilde ze niet doen: er zat een krasje op de achterkant...
Nu opgestuurd naar Yarvik. ZOu 2 tot 4 weken gaan duren.
Ik baal ontzettend!!!!
Als je dit forum leest zou je denken dat er geen goed werkende yarvik 465 zijn. Daarom maar even deze reactie ik heb direct het script er op gezet voor de play store. Prima gegaan moest alleen de usb kabel wat steviger aandrukken. Alles werkte daarna naar behoren.
Wifi uitstekend geen problemen mee valt nooit weg.
Uitlijning van het scherm geen probleem ook tijdens het laden niet.
Rtl xl werkt ook films starten gewoon.
Kortom voor het geld een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 16:20
fritsjof schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:45:
Ja, volgens mij wordt de tablet met dat script geroot en 'denkt' Google dat het een certified device is en daarom installeert Play zonder problemen. Maar ik ben een leek en herhaal enkel wat ik me herinner van alle pagina's uit dit topic.
Deze Yarviks zijn standaard geroot, out of the box. Zou het overigens wel chill vinden als er een stock rom uit komt van yarvik, zodat je een andere rom kan installeren en kijken of dat beter werkt. Is het niet mogelijk om een standaard rom van zo'n 465 af te halen en op te slaan? moet toch wel kunnen lijkt me. Als het al kan, ik heb het script er al overheen gegooid dus mijn rom is al niet meer stock.. Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou het is dan toch nog gelukt deze week, net even het script gedraaid en geen problemen ondervonden met installeren van play. Wat een verademing zeg. Heb alleen wel het idee dat een en ander iets trager zijn geworden maar dat kan ook mijn verbeelding zijn natuurlijk. Even bleef mijn tab geheel uit maar bleek dat de usb iets los zat. Goed aandrukken in de oplossing. Diverse app's geinstalleert waaronder rtl gemist, alles werkt. Nu nog een goede wifi ondersteuning en helemaal blij. Thanks voor the script. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
fritsjof schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:30:
@Lesser:
Gekocht bij Belcompany? (die lijken een scheepslading van die dingen te hebben ingeslagen)

Als je dat script gebruikt en gewoon optie C kiest dan installeert hij de Play store.

De wifi perikelen komen niet door deze installatie volgens mij, en ik moet zeggen dat het me meevalt nu m'n router op een 'vrij' kanaal staat en ik de verbinding op automatisch uitgaan bij standby heb staan (hierdoor blijft hij aan zo lijkt het...)
In de readme file van het script zie ik staan:
3. Google PlayStore, other Updated Google Apps, and Working "My Location -WiFi"
Wifi problemen kunnen dan toch gerelateerd zijn aan het script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:43:
niks tegen gekomen wat ik niet kon downloaden,
wel wat apps die niet goed functioneren , zoals de rtl XL , maar dat komt meer ivm bepaalde ondersteuning
rtl xl app start wel op , kan ook programma kiezen maar speelt alleen niet af.
RTL-XL werkt hier goed ik heb de oudere versie waar rtl nog in zit.
alleen via hdmi heb ik boven en onder een soort raster op het scherm, dit was bij de qware pro 7 ook het geval.
Verder speelt alles goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesser

Lesser

of two evils

Wat betreft de WiFi problemen: bij mij in huis doet zich het fenomeen voor dat sommige apparaten niet gelijktijdig van WiFi gebruik kunnen maken. Meer specifiek: als mijn HTPC (openelec met Conceptronix USB stick) "up" is, verliest de (Windows 7) laptop (Acer) contact (geeft aan 'beperkte verbinding' maar zelfs de router is niet benaderbaar). Linux netbook en Android phone hebben geen problemen. Ik merkte dat de tablet (TAB467) ook niet met de HTPC samen gaat. Twee seconden nadat de HTPC uit wordt geschakeld werkt WiFi weer op alle apparaten.

Wat ik maar wil zeggen: soms loont het om te checken of verbindingsproblemen niet door een 3e device worden veroorzaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Lesser op 26-04-2012 15:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, wil ook even reageren op de wat misschien negatieve berichtgeving over de Yarvik 465 in dit topic. Is mijn eerste tablet en normaal werk ik veel op de desktop. Niet zoveel ervaring met tablets dus alles nieuw voor mij. Ben erg tevreden met de Yarvik , mooi scherm, werkt vlot en via het bekende script ook google paly erop gezet en werkt perfect. Heb via HDMI aansluiting op mijn panasonic plasma en beeld is uitstekend. Wel eerst 2 mm van de stekker behuizing afgehaald. Accu ook ruim voldoende, laadtijd misschien iets te lang, dus snachts aan de lader. Heb wel wat wifi problemen, maar nog niet voldoende tijd gehad om er eens goed in te duiken. Kortom, qua prijs-kwaliteit verhouding , een uitstekende koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Lesser als ik jou was zou ik of andere router nemen of voor je HTPC andere wireless device, dit mag natuurlijk niet
een router kan aantal honderd verbindingen aan.
sowieso heb ik gespeeld met de instellingen van de tablet & de router , en heb het nu wat meer onder controle.
alleen het probleem wat ik tot nog toe nog maar 2x heb gehad dat hij zn wireless verliest en in een loop blijft zitten kan ik niet reproduceren.

qua andere wireless devices , standaard hebben we maar 1 tablet aangesloten wireless verder niks.
smartphones worden niet gebruikt , geen laptops.
ik doe alles bedraad waar mogelijk.
zal anders van de week range extender proberen , en wilde ook nieuwe router halen voor stream werk naar tv wat te upgraden miss dat het ook wat stabiliteits issues oplost ?

maar hoe dan ook die rare bug van vast blijven zitten in ip adres ophalen / verbinding verliezen / ssids kwijt raken / ip adres ophalen enzo , heb ik paar keer gehad en is extreem vervelend om daarvoor je tablet opnieuw op te moet laten starten , en het is trouwens 1x bij mij thuis gebeurd , en 1x bij iemand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
voor magib , mocht je last hebben van wegvallende verbindingen dan in de wireless instelling op de 3 verticale puntjes klikken rechts bovenin en kiezen voor advanced ,
wifi behouden in slaapstand zetten op Nooit.
ze hebben beetje verkeerd om de benaming gebruikt , maar voor sommige mensen lost dat probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:24:
voor magib , mocht je last hebben van wegvallende verbindingen dan in de wireless instelling op de 3 verticale puntjes klikken rechts bovenin en kiezen voor advanced ,
wifi behouden in slaapstand zetten op Nooit.
ze hebben beetje verkeerd om de benaming gebruikt , maar voor sommige mensen lost dat probleem op.
dankje voor de tip. Ga het in het weekend proberen, om te kijken of dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

WoutF

Hoofdredacteur
Geen matches
Heeft er iemand nog tips om ADB debugging aan de praat te krijgen? De 'Developer options' zijn nergens te bekennen en elke keer als ik de tablet aansluit wil hij gewoon USB Mass Storage activeren. Heb ook al geprobeerd om hem eerst aan te sluiten dan pas aan te zetten, maar Windows ziet in geen enkel geval een ADB device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb eenmaal aangesloten gehad aan mn PC , toen had ik tablet aangesloten en toen aangezet.
gaf gelijk in het scherm van de tablet debugging mode weer.
verder niks gezien ..
ik zal zo eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesser

Lesser

of two evils

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:21:
Lesser als ik jou was zou ik of andere router nemen of voor je HTPC andere wireless device, dit mag natuurlijk niet een router kan aantal honderd verbindingen aan.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar mijn HTPC is mijn tweaker-projektje. Als alles het doet is de lol er ook snel af, he ;) Met name de drivers voor die chipset is werk in uitvoering, ik zal eens kijken of daar al iets nieuws voor is. Mijn router is net nieuw en in bruikleen.

Wat debugging mode betreft: ik kon dat ook niet in de "instellingen" vinden, maar toen ik de tab467 met een draadje koppelde aan de laptop ging deze vanzelf in de USB debugging mode (icoontje rechtsonderin). Vanavond het scriptje eens runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
net weer aangesloten en aangezet,
de tablet start wel gewoon op en ik krijg onderin 2 opties
1 voor debug mode
en ander usb storage activation ( wat wel handig werkt trouwens hoef ik niet zo te kloten met chips enzo :) )
maar ja wat ik dan kan doen met de debug mode ..
ik heb er geen tools voor / voor gevonden
als je hem aansluit op USB ,
dan naar instellingen gaat kom je wel bij een tab voor developers heb je wat meer opties , ook niet dat je zegt van oeh interesting.
maar toch wat meer :)

* en het werkt alleen op de slave poort bij mij ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Dat de oploaadtijd lang is ben ik het mee eens, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal omdat dit mijn eerste tablet is.
Verder heb ik de optie wifi aanlaten tijdens uit/standby al een paar dagen uitgeschakeld (wat het omgekeerde effect zou moeten hebben) maar ik blijf last houden van de wifi problemen zoals hier meermalen beschreven, het is dus niet zaligmakend.

Ik heb meestal ook geen andere wifi apparaten aanstaan dus ik sluit dat ook uit als boosdoener. Mijn stem gaat naar de brakke driver, degene die een oplossing/betere driver weet te vinden verklaar ik persoonlijk heilig ;)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:12
Geen matches
wat dat opladen betreft: het duurt ook een uur of 2 om een telefoon met een accu van 1500mAh op te laden. De accu in dit apparaat is een stuk groter, maar we hebben het over vergelijkbare laders dacht ik...

Als je een tablet wilt die snel opgeladen is, neemm je er maar 1 met een kleine accu! :P

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 26-04-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Haha ja je hebt gelijk, of eentje met een krachtigere oplader (als dat kan) ;-)

Het is alleen zo dat het stekkertje een beetje onnatuurlijk in de tablet zit, als ik de tablet gebruik tijdens het opladen dan ben ik bang dat ik het stekkertje afbreek erin, of tenminste wat beschadig, maar elke nacht in de oplader gooien zal dan de oplossing zijn.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben begonnen met de duidelijke handleiding om Google Play op mijn Yarvik te zetten, maar ik loop vast op het installeren van de USB drivers.Ik krijg geen melding op mijn computer en weet niet hoe ik nu verder moet.om ze te installeren. Als iemand een hint heeft dan graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Als je de tablet met usb kabel (op slave poort) aansluit op je PC en de tablet aktief is (niet op toetsenlock en even de standby tijd op 30m ofzo) dan geeft de PC geen melding van nieuw apparaat gevonden?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Geen matches
zijn der al mensen die een mooie cover op maat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nee. Hij geeft geen melding nieuw apparaat gevonden. Hij herkent het tablet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
in config scherm apperaatbeheer zie je daar een geel driehoekje met android
Zoja die driver moet je dan updaten met de usb driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Ow maar dat is dan toch goed?
Kijk even bij apparaatbeheer hoe het tablet erin staat, bij rood kruis even de driver updated (USB driver).

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat bij mij in apparaatbeheer onder dragbare apparaten als yarvik465euk. Als ik de drivers wil updaten geeft hij aan dat dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:05:
Hij staat bij mij in apparaatbeheer onder dragbare apparaten als yarvik465euk. Als ik de drivers wil updaten geeft hij aan dat dat niet hoeft.
Waarom wil je dan USB drivers instaleren?

[ Voor 73% gewijzigd door guapper op 26-04-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29011543231884/T/340x340/C/FFFFFF/url/icidu-bi-707423.jpg

ik heb deze hoes gekocht bij dixons , is alleen bescherming soort stoffen toch stevige hoes , de rand vouw je dan over de rand van de tablet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om Google play op mijn Yarvik te krijgen. Als ik de installatie over sla en het scrip volg krijg ik de melding kan device niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ik had precies hetzelfde op mijn XP64 PC, toen ik het op een Windows 7 x64 PC probeerde werkte het wel goed.

Er zijn mensen bij wie het wel werkte op XP dus daarom staat er niet in de 'handleiding' dat je een bepaalde OS moet hebben.

Als ik jou was zou ik even een PC met een ander OS zoeken voor het runnen van het script.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:14:
Ik had precies hetzelfde op mijn XP64 PC, toen ik het op een Windows 7 x64 PC probeerde werkte het wel goed.

Er zijn mensen bij wie het wel werkte op XP dus daarom staat er niet in de 'handleiding' dat je een bepaalde OS moet hebben.

Als ik jou was zou ik even een PC met een ander OS zoeken voor het runnen van het script.
Bij mij stond de tablet als samengesteld usb apparaat in de lijst van apparaat beheer, met een rood kruis erdoor. Usb drivers geinstalleerd en toen script gedraaid, geen bijzonderheden verder. suc-6. Ik heb het dus met een xp pro versie gedaan. wel oud maar werkt nog steeds. Ik gebruik nu de opera browser en moet zeggen dat de wifi op 4 streepjes blijft staan. Met standaard browser was dit niet het geval. max 2-3. Afstand tot modem is 6 mtr. Als ik nu mijn tab aankoppel staat hij onder android phone met alle drivers en script erbij. Developer is google geeft hij dan aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
Geen matches
Wil iemand eens aub proberen of ie de app Real Football 2012 HD of Ice age Village kan draaien op de tablet.
Ik krijg de melding "your device is not compatible" iemand enig idee waarom of hoe men dit kan wel kan laten werken??

Ik heb overigens deze hoes nav een tip uit dit forum: HIER

Zit goed en ziet er netjes uit, prijs kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
pielle007 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:02:
Wil iemand eens aub proberen of ie de app Real Football 2012 HD of Ice age Village kan draaien op de tablet.
Ik krijg de melding "your device is not compatible" iemand enig idee waarom of hoe men dit kan wel kan laten werken??

Ik heb overigens deze hoes
bij Ice Age Village krijg ik ook "Your device is not compatible with this game, please request a refund."

Werd die tablethoes/case met pakketpost bezorgd of door de brievenbus gedaan?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 23:09
fritsjof schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:42:
[...]

bij Ice Age Village krijg ik ook "Your device is not compatible with this game, please request a refund."

Werd die tablethoes/case met pakketpost bezorgd of door de brievenbus gedaan?
Dank je voor het nakijken.
Werd netjes in de brievenbus gedeponeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik
Sluit nu een micro-USB kabel aan op de Yarvik op de USB-Slave poort en de andere kant op de USB kabel van de computer. Als je nu een Windows melding krijgt dat er een bepaalde driver niet gevonden of geïnstalleerd kon worden, kies dan voor het Zelf aanwijzen van de driver en kies de locatie waar je net de USB-drivers hebt geunzipped.
Als de drivers succesvol geïnstalleerd zijn trek je de USB kabel even uit de computer en steek je hem na een paar seconden er weer in. Als je nu geen foutmeldingen krijgt kun je doorgaan.

Ga naar de map toe waar het IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script uitgepakt staat.
Klik op 3.Google-Play (zie onderstaande afbeelding):

--------

Als ik op 3.Google-Play druk, dan krijg ik heel veel meldingen "device not found"

M'n PC herkent direct de TAB465EUK (zonder [!] uitroepteken in device manager), USB drivers updaten heeft geen zin.

Ik doe duidelijk iets fout, maar wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om de bestanden voor installatie van Google Play via de file manager te kopieren naar de TAB465EUK en vervolgens vanaf de tablet te installeren?
Zo ja, in welke map op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Niet online
Matched: TAB465, 7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:33:
is het mogelijk om de bestanden voor installatie van Google Play via de file manager te kopieren naar de TAB465EUK en vervolgens vanaf de tablet te installeren?
Zo ja, in welke map op de tablet?
Een stuurprogramma dat nodig is voor het pushen van het google play script is niet (juist) geïnstalleerd. Als je het écht niet voor elkaar krijgt om de drivers te installeren uit het meegeleverde USB-Drivers .zipje, kun je de vending.apk (en andere nuttige apps die je in deze map ziet) uit de ICS -> s4 folder halen en op de tablet zetten en naar de /system/apps map verplaatsen, als het goed is werkt het ook door de vending.apk te selecteren op te tablet en het te installeren. Nadeel van het niet uitvoeren van het script, is dat je niet alle apps in de market te zien krijgt (door het script te draaien worden alle apps in de play store wel zichtbaar).

Je kunt heel makkelijk de stuurprogrammas met deze tutorial installeren, waarna de juiste drivers wél goed werken. De stuurprogramma's van andere android tablets en/of smartphones zullen waarschijnlijk wel even opnieuw moeten worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Matched: TAB465, 7, 9
[b][message=38129043,noline]AndroidEric schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:56
Als ik op 3.Google-Play druk, dan krijg ik heel veel meldingen "device not found"

M'n PC herkent direct de TAB465EUK (zonder [!] uitroepteken in device manager), USB drivers updaten heeft geen zin.

Welke OS draai je?
Zoals eerder meermalen beschreven: ik had dit ook op mijn XP PC, exact hetzelfde: drivers waren goed, updaten van drivers ging ook goed, maar bleef zeggen "device not found".

Toen op een PC met andere OS (W7) gedaan en daar ging het wel goed.

Probeer het dus eens op een PC met andere OS.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: 7, 9
fritsjof schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:39:
[...]

Welke OS draai je?
Zoals eerder meermalen beschreven: ik had dit ook op mijn XP PC, exact hetzelfde: drivers waren goed, updaten van drivers ging ook goed, maar bleef zeggen "device not found".

Toen op een PC met andere OS (W7) gedaan en daar ging het wel goed.

Probeer het dus eens op een PC met andere OS.
mmm... lastig. Ik heb thuis alleen pc's met win7 64 bits. Op alle pc's wordt de tablet bij apparaatbeheer direct herkent als draagbaar apparaat in plaats van Android apparaat. Volgens mij is dit het probleem; weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan rademaar schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:30:
ik tik nu dit stukje op mijn nieuwe qware pro slim.
Hij is precies het zelfde als de yarvik 467, de 465 heeft meer aluminium alleen het deksel op de achterkant is van metaal.
werkt al ruim 6 uur op eerste batterij lading en nog 50% over.
ben benieuwd als hij een paar keer is opgeladen.
in de specs staat 2000mAh. is dit wel juist?
kun je vertellen hoeveel MP de camera's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:16:
[...]
mmm... lastig. Ik heb thuis alleen pc's met win7 64 bits. Op alle pc's wordt de tablet bij apparaatbeheer direct herkent als draagbaar apparaat in plaats van Android apparaat. Volgens mij is dit het probleem; weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ja, hier moet je dus de USB driver voor installeren.
Je moet de driver van dit Draagbaar Apparaat updaten met die driver zoals omschreven in de handleiding (pagina 20 van dit topic).
Voor hoe je een driver van hardware update in Windows 7 is google je beste vriend.
Hint: Driver/stuurprogramma-tab ->driver/stuurprogramma bijwerken->USB driver die je hebt uitgepakt selecteren, akkoord gaan met de 'waarschuwing' en doorgaan.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToJaKi
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05-2017
Hallo Allemaal, ik ben een beginner in de Android wereld, maar vindt deze tab465 fantastisch. Kan alleen een aantal dingen niet vinden en weet ook niet of het we kan...
*Is het verstandig een anitvius te installeren en zo ja welke App?
*Voor site school kinderen heb ik "silverlight" nodig, zie wel betaalde Apps, maar is erook een alternatief?
*Is er ook een App om televisie te kunnen kijken, Ziggo geeft alleen de gids e.d.
*MSN heeft geen mogelijkheid om met cam te werken. Is er een versie waar dat wel kan?
*Is de frontcamera uberhaupt als cam te gebruiken? Als ik naar een internetsite ga waar je dat kunt gebruiken, doet ie het ook niet. Externe cam mogelijk?
*Als ik via ES File Explorer naar bestanden ga, kom ik niet op mijn extern SD geheugen terecht, heb veel geprobeerd, maar blijft op mijn interne sd card , kan iemand simpel uitleggen hoe dat wel gaat lukken?
*Via gallerij zie ik wel alle video's en foto's die op mijn externe SD card staan, maar is een rommeltje terwijl ik netje op de SD card mappen heb staan. Het liefste zou ik via "office suite" naar de mappen toegaan , maar als ik daar ben krijg ik elke keer de melding "geen onderst bestanden". Hoe los ik dit op?
Zelfde probleem heb ik met de USB stick waar ik wat boeken op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
ik heb sinds vandaag ook een 467 en na het installeren van de drivers en het draaien van het script nu ook gewoon de google market (die wel werkt, in tegenstelling tot getjar). Anyway sinds het draaien van dat script is de skin van de notificaties stuk. Bij iedere notificatie (popup rechtsonderin) komen daar allemaal oranje blokjes te staan... heeft iemand dit ook (opgelost?).

Ik heb ook geprobeerd swype te installeren maar die zeurt over een ongesupporte resolutie, is daar nog iets van te maken?

thx

jiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tojaki
Ziggo heeft de app geblokkerd en is op dit moment niet mogelijk voor android(komt later)
Bij ES ga je naar mnt waarmee je in de sd kaart komt exsd
voor videocal kun je skype gebruiken (heb via de yarvik site aangegeven welke werkt.
voor virussen zijn er diverse gratis apk"s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
hm gratis apps downloaden lukt prima, maar betaalde niet... is dat iemand wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb sinds 3 weken de Tab 465 in gebruik en hij bevalt goed.
Via het Google Play script ook de market werkende gekregen. Downloaden van betaalde apps lukt inderdaad alleen via internet.

Vandaag wilde ik de tablet via Factory Reset terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar kwam er achter dat de knoppencombinate (18 sec menu en power button ingedrukt houden) uit de gebruiksaanwijzing niet meer werkt.

Komt dat door het draaien van het Google Play script?
Heeft iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:49:
Heb sinds 3 weken de Tab 465 in gebruik en hij bevalt goed.
Via het Google Play script ook de market werkende gekregen. Downloaden van betaalde apps lukt inderdaad alleen via internet.

Vandaag wilde ik de tablet via Factory Reset terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar kwam er achter dat de knoppencombinate (18 sec menu en power button ingedrukt houden) uit de gebruiksaanwijzing niet meer werkt.

Komt dat door het draaien van het Google Play script?
Heeft iemand daar een oplossing voor?
Reset kun je ook uitvoeren door een paperclip in het kleine gaatje te drukken op de achterzijde van de tablet. Voor een goede werking van de tablet moet je wel het script weer uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:47:
[...]

in de specs staat 2000mAh. is dit wel juist?
kun je vertellen hoeveel MP de camera's hebben?
nee accu is ook 8000 mAH
1,3 mpix front camera en 5 mpix back camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
ToJaKi schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:55:
Hallo Allemaal, ik ben een beginner in de Android wereld, maar vindt deze tab465 fantastisch. Kan alleen een aantal dingen niet vinden en weet ook niet of het we kan...
*Is het verstandig een anitvius te installeren en zo ja welke App?
*Voor site school kinderen heb ik "silverlight" nodig, zie wel betaalde Apps, maar is erook een alternatief?
*Is er ook een App om televisie te kunnen kijken, Ziggo geeft alleen de gids e.d.
*MSN heeft geen mogelijkheid om met cam te werken. Is er een versie waar dat wel kan?
*Is de frontcamera uberhaupt als cam te gebruiken? Als ik naar een internetsite ga waar je dat kunt gebruiken, doet ie het ook niet. Externe cam mogelijk?
*Als ik via ES File Explorer naar bestanden ga, kom ik niet op mijn extern SD geheugen terecht, heb veel geprobeerd, maar blijft op mijn interne sd card , kan iemand simpel uitleggen hoe dat wel gaat lukken?
*Via gallerij zie ik wel alle video's en foto's die op mijn externe SD card staan, maar is een rommeltje terwijl ik netje op de SD card mappen heb staan. Het liefste zou ik via "office suite" naar de mappen toegaan , maar als ik daar ben krijg ik elke keer de melding "geen onderst bestanden". Hoe los ik dit op?
Zelfde probleem heb ik met de USB stick waar ik wat boeken op heb staan.
Links bovenin favorieten kiezen "sterretje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
werken de notificaties (als je bijvoorbeeld usb aansluit) correct bij jullie? Ziet het er gewoon goed/normaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Notificaties: ik krijg bij het installeren van een app -altijd- de melding dat er geen ruimte meer is op de desktop voor het plaatsen van een 'snelkoppeling' maar hij staat er dan vervolgens wel.
De notificaties zijn wel altijd leesbaar overigens.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Geen matches
Geinig: dat heb ik op mijn telefoon ook (custom ics 4.04 rom). Niet te veel aan storen, dat verpest alleen je goede zin.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiquera
  • Niet online
Geen matches
@fritsjof: die krijg ik ook wel eens, maar die verschijnen midden in het scherm. Die zien er wel goed uit. Ik bedoel meer die popups die je rechts onderin krijgt als je een app gedownload hebt of geinstalleerd

@guapper: true, true... dat is vaak het beste advies :-)

de beste huidige oplossing -> meldingen uitzetten :P

vind het alleen wel raar dat dit dan niet bij iedereen gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hij is nu ook te koop bij de kijkshop voor €200,-... met play store. hij heet alleen anders namelijk cresta. maar verder volgens mij precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik, 7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:56:
Sluit nu een micro-USB kabel aan op de Yarvik op de USB-Slave poort en de andere kant op de USB kabel van de computer. Als je nu een Windows melding krijgt dat er een bepaalde driver niet gevonden of geïnstalleerd kon worden, kies dan voor het Zelf aanwijzen van de driver en kies de locatie waar je net de USB-drivers hebt geunzipped.
Als de drivers succesvol geïnstalleerd zijn trek je de USB kabel even uit de computer en steek je hem na een paar seconden er weer in. Als je nu geen foutmeldingen krijgt kun je doorgaan.

Ga naar de map toe waar het IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script uitgepakt staat.

--------

Ik ben ook al een week aan het klote met hetzelfde probleem. Hoop dat het ander wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: TAB465, Yarvik, 7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:56:

--------

Je doet niets fout. Ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik had ook het device not found probleem. Ik heb hetapparaat teruggezet naar de fabrieksinstellingen en toen werd bij een nieuwe poging de driver wel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb sinds gisteren ineens bluetooth in m'n instinstellingen menumenu staan, kan het alleen niet activeren. Komt dit door het draaien van het script? Heb al enige tijd het script maar het viel me nu pas op. Misschien iets om in te duiken?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
klopt inderdaad , zal door het script komen.
zit voor zover ik weet geen gps / bluetooth module in het apparaat.
ik heb zelf ook schermpje met knoppen om dat uit te schakelen , heb schermpje maar weggehaald.
vreemd trouwens dat er nu aantal mensen zijn met probleem van niet script kunnen draaien,
ging bij mij vlekkeloos!
nog elke dag speel ik & vriendin met het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy21nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Mrbx schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:51:
[...]

Deze Yarviks zijn standaard geroot, out of the box. Zou het overigens wel chill vinden als er een stock rom uit komt van yarvik, zodat je een andere rom kan installeren en kijken of dat beter werkt. Is het niet mogelijk om een standaard rom van zo'n 465 af te halen en op te slaan? moet toch wel kunnen lijkt me. Als het al kan, ik heb het script er al overheen gegooid dus mijn rom is al niet meer stock.. Iemand meer info?
Dit zou ik ook wel willen weten. Heb op Slatedroid al wel het topic waar Joosth alias Tiptoptablets mee gestart is gelezen en als de Yarvik inderdaad een Eken A90 is, dan kunnen we hier wel wat mee. Het zou alleen wel fijn zijn als er een echte backup van de Yarvik Rom bestond, voor het geval het mis gaat.
Zijn er manieren om een rom van een tablet te trekken?

Met de standaard recovery van de Yarvik lukt een nandroid backup in ieder geval niet aangezien deze optie niet in het menu zit. Zou het mogelijk zijn hier de CWM-recovery overheen te zetten?? Bijvoorbeeld via dit script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:48:
klopt inderdaad , zal door het script komen.
zit voor zover ik weet geen gps / bluetooth module in het apparaat.
ik heb zelf ook schermpje met knoppen om dat uit te schakelen , heb schermpje maar weggehaald.
vreemd trouwens dat er nu aantal mensen zijn met probleem van niet script kunnen draaien,
ging bij mij vlekkeloos!
nog elke dag speel ik & vriendin met het ding :)
Bij mij gaf het ook geen problemen, snap er ook niets van. Ik heb het geïnstalleerd met een oude desktop met xp pro.

Oh nee, HELP !!!! Toetsenbord werkt slecht of niet!!! Ik heb moeite met het toetsenbord en dan hoofdzakelijk met de a en de z. De rest werkt prima. Hoe kan dit nou weer?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Geen matches
Heb je deze problemen met het on-screen keybord?
Ben je ondertussen aan het opladen?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb eenmaal wat problemen gehad met onscreen keyboard
toen had ik hem wel aan lader gehangen en draaide de tablet al aantal uren.
ook toen ik stroom eraf haalde blijf hij niet lekker typen, even reboot netjes opgeladen en alles werkte naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
fritsjof schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:24:
Heb je deze problemen met het on-screen keybord?
Ben je ondertussen aan het opladen?
Was om 15.00 uur thuis en ben al die tijd bezig geweest om alles weer werkend te krijgen. Tab deed helemaal niets meer en na lang prutsen ging hij aan via de computer. Programma's wilden niet starten en scherm reageerde als resistief. Heb hem teruggebracht naar BC. Ga denk ik de qware pro halen op door te stoeien. ;w
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste