Ik wil in ons nieuwbouwhuis een deftig netwerk gaan aanleggen. Ik zit er daarom over te denken om CAT6 aan te gaan leggen. Lijkt me voor een thuisnetwerk toekomstbestendig genoeg.
Bijkomend probleem is wel dat ik Ziggo als provider ga krijgen, en (in ieder geval naar 1 van) de slaapkamers dan ook van coax moet gaan voorzien. In het verleden genoeg gedonder gehad met inferieure coax, dus ik wil voor Hirschmann gaan, (KOKA 799?). Dat maakt dat ik vermoedelijk 2 dikke kabels door de loze leidingen moet gaan trekken. De bochten zijn volgens mij wel enigszins flauw aangelegd, voor zover ik kan inschatten.
Nu merk ik wel dat het voor mij veel te lang geleden is dat ik hier mee bezig ben geweest, want zie qua kabels door de bomen het bos niet meer
Daarom 3 vragen:
Bijkomend probleem is wel dat ik Ziggo als provider ga krijgen, en (in ieder geval naar 1 van) de slaapkamers dan ook van coax moet gaan voorzien. In het verleden genoeg gedonder gehad met inferieure coax, dus ik wil voor Hirschmann gaan, (KOKA 799?). Dat maakt dat ik vermoedelijk 2 dikke kabels door de loze leidingen moet gaan trekken. De bochten zijn volgens mij wel enigszins flauw aangelegd, voor zover ik kan inschatten.
Nu merk ik wel dat het voor mij veel te lang geleden is dat ik hier mee bezig ben geweest, want zie qua kabels door de bomen het bos niet meer
- Is er een online shop waar ze geen troep verkopen en ik dus grote kans heb een kwalitatief goede kabel te halen, of hebben jullie een suggestie welke kabel ik prima kan nemen?
- Is CAT6 (stug) en een Hirschmann kabel een beetje normaal door een standaard nieuwbouw loze leiding te trekken?
- Hoort niet helemaal in dit topic: maar is de Hirschmann KOKA 799 een goede optie voor thuis?