Hallo,
Ik zit met een probleempje. Ik draai thuis Exchange 2013 in een VM. Op zich zonder problemen, totdat ik een maand geleden een kopie teug moest zetten van een paar maanden geleden. Ik was bezig geweest om een Lets Encrypt certificaat te installeren, maar dat was niet gelukt. Nu heb ik het wel voor elkaar gekregen met een tool (Certify The Web). Dat draait nu prima. Webmail met groen slotje, mail op mobiel geen problemen.
Maar ik heb een probleem met mijn Outlook 2010 en 2013 clients. Wanneer ik die opstart krijg ik een melding dat er een probleem is met het certificaat van de proxy server, en wordt er gevraagd om een certificaat te laden (Zie screenshot). Ik heb geen proxy server draaien. Wanneer ik de meldingen accepteer draait outlook prima. Maar ik wil graag van die meldingen af. Het gaat overig om het lokale certificaat van mijn Exhange server
Ik heb al van alles geprobeerd, certificaat opgeslagen, lokaal opslaan, toevoegen aan Trusted certificates, etc. In Configuratie scherm outlook profiel verwijderd en op nieuw aangemaakt, gaat een keer goed, daarna weer de meldinegn. Op de Exchange server een extra lokaal self signed certificate aangemaakt. In outlook nog instellingen aangepast, etc.
Wat ik ook aangepast heb (maar volgens mij staat dat er los van) is HTTP 2 HTTPS redirct.