GTX470 gebakken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

maarten12100 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:36:
De mensen die hun pcb's bakken zijn soms echt niet te begrijpen zonder aftermarket koeler heb je datzelfde probleem over een paar maanden weer als hij boven de 60 graden komt is het gewoon niet zo goed voor je kaart.
Je bakt een kaart in werkende toestand ook niet. Je bakt een kaart wanneer deze al stuk is, en dit een oplossing kan bieden. Ook wanneer je garantie dus al verlopen is / was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311172

DanielWW2 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:52:
[...]

Laten we daar maar op hopen voor de mensen die een GTX4xx hebben. (heb gelukkig een ATi 5850) :+
Heb een GTX 460 TI van Asus, hoe moet ik die bakken, of moet eerst koksschool gaan volgen, in de oven? en op hoeveel graden en hoelang? en is ze daarna eetbaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

wat een bs... er gaat 1 kaartje aan en meteen paniek??

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

millman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 03:39:
wat een bs... er gaat 1 kaartje aan en meteen paniek??
Het is wel degelijk reden tot bezorgdheid. Het kan toeval zijn, maar de suggestie dat ook recente kaarten nog steeds last hebben van de oude, bekende problemen is wel groot nieuws en potentieel vervelend voor een hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb mijn reference 580's nu bijna een jaar ingebruik en ga dus binnenkort merken of er wat mee mankeert, bij mij schommelen de temperaturen vrij veel dus ik zou er dan dus zeker weten last van moeten krijgen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Gaat het verhaal over het dood gaan van.... een reference design probleem of moet ik me ook zorgen maken :'( over m'n Gigabyte GTX470 OC Edition? Niet de Super OC met 3 fans, wel UD3 PCB en reference cooler.

Edit: hehe denk dat ik het vanzelf ga merken :X

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 09-02-2012 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Mektheb in "GTX470 gebakken"
Anoniem: 385882 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 05:12:
Gaat het verhaal over het dood gaan van.... een reference design probleem of moet ik me ook zorgen maken :'( over m'n Gigabyte GTX470 OC Edition? Niet de Super OC met 3 fans, wel UD3 PCB en reference cooler.

Edit: hehe denk dat ik het vanzelf ga merken :X
Het is een probleem op chiplevel, niet op kaart level (het underfill verhaal in ieder geval). Elke kaart zou er dud ook vatbaar voor zijn. Als het werkelijk om de underfill gaat, dan is het niet zo zeer een temperatuur delta, maar een temperatuur threshhold probleem, met daarbij een frequentie hoe vaak die doorbroken kan worden voordat de underfill het begeeft. Wat ik me zo kan heugen, lag die grens ergens in de regio van 60 graden. Dat wil dus zeggen dat als je kaart bij normaal gamen zo rond de 55 graden is, maar er regelmatig uitschieters zijn naar meer dan 60 graden, de chip het veel sneller zal begeven dan wanneer de kaart tijdens gamen continue boven de 60 graden blijft hangen. Of dat dan 65 of 90 graden is, maakt feitenlijk niets uit.

Aangezien de GTX470/480 in april 2 jaar terug op de markt gekomen is, zal het nu vrij snel duidelijk moeten worden of het inderdaad weer de underfill is die nVidia opbreekt. De eerste tekenen lijken in ieder geval niet veel goeds te beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 06:37:
Mektheb in "GTX470 gebakken"

[...]

Het is een probleem op chiplevel, niet op kaart level (het underfill verhaal in ieder geval). Elke kaart zou er dud ook vatbaar voor zijn. Als het werkelijk om de underfill gaat, dan is het niet zo zeer een temperatuur delta, maar een temperatuur threshhold probleem, met daarbij een frequentie hoe vaak die doorbroken kan worden voordat de underfill het begeeft. Wat ik me zo kan heugen, lag die grens ergens in de regio van 60 graden. Dat wil dus zeggen dat als je kaart bij normaal gamen zo rond de 55 graden is, maar er regelmatig uitschieters zijn naar meer dan 60 graden, de chip het veel sneller zal begeven dan wanneer de kaart tijdens gamen continue boven de 60 graden blijft hangen. Of dat dan 65 of 90 graden is, maakt feitenlijk niets uit.

Aangezien de GTX470/480 in april 2 jaar terug op de markt gekomen is, zal het nu vrij snel duidelijk moeten worden of het inderdaad weer de underfill is die nVidia opbreekt. De eerste tekenen lijken in ieder geval niet veel goeds te beloven.
Aha, ok thx, maar dan heb ik geluk gehad met m'n XFX 8800GTS 640MB, die doet het nog als het goed is.
En die Thermi van me bereikt onder sommige games 85c, en ik heb geen zin om die fan hoge toeren laten maken vanwege de herrie en ik game heel vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ach ja, er is 1 kaart stuk, dus ze zullen allemaal wel en probleem hebben...

Sorry hoor, maar ik wil eerst wel eens bewijs zien dat er meer, of beter gezegd; veel meer, (GTX4x0) kaarten zijn waarbij dit probleem zich voordoet.

Conclusies trekken en paniek zaaien op basis van het geval in deze thread is imho erg overdreven.

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 09-02-2012 07:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Daar ben ik het wel mee eens, er zijn ook wel AMD-kaarten uit verschillende series succesvol gebakken, dat gebeurt nu eenmaal en het wordt pas echt vervelend als het op een schaal gebeurt zoals bij de GF8000-serie. Post hier gewoon geslaagde/gefaalde oventrucs en dan kunnen we over een tijdje wel concluderen of het nou een probleem is of niet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 18:15
Dit is de reden dat ik nooit een kaart koop met het nvidia reference design. Ik wacht altijd tot een fabrikant een eigen pcb heeft ontwikkeld (vaak de fabrikanten met een eigen koeler). Niet dat die niet kapot kunnen maar ik heb daar toch een beter gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Format-C schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:44:
Ach ja, er is 1 kaart stuk, dus ze zullen allemaal wel en probleem hebben...

Sorry hoor, maar ik wil eerst wel eens bewijs zien dat er meer, of beter gezegd; veel meer, (GTX4x0) kaarten zijn waarbij dit probleem zich voordoet.

Conclusies trekken en paniek zaaien op basis van het geval in deze thread is imho erg overdreven.
Als je een google-onderzoekje doet zie je hoopjes problemen met de BGA solderingen bij deze en andere video kaarten. Ook bij hele series laptop mainborden zijn er problemen met de gpu's.

http://www.nvidiasettlement.com/pdfs/NVF_NOT.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
luckyjan schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:35:
Dit is de reden dat ik nooit een kaart koop met het nvidia reference design. Ik wacht altijd tot een fabrikant een eigen pcb heeft ontwikkeld (vaak de fabrikanten met een eigen koeler). Niet dat die niet kapot kunnen maar ik heb daar toch een beter gevoel bij.
En dat heeft dus totaal geen zin, want het is op chip niveau, en niet op PCB niveau. Op chip niveau heb je maar 2 keuze's, AMD of nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

joopv schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:08:
[...]

Als je een google-onderzoekje doet zie je hoopjes problemen met de BGA solderingen bij deze en andere video kaarten. Ook bij hele series laptop mainborden zijn er problemen met de gpu's.

http://www.nvidiasettlement.com/pdfs/NVF_NOT.pdf
Het gaat niet om andere videokaarten, het gaat in dit topic om de GTX4x0.

Edit; en als je op google zoekt, vind je van elke serie kaarten, of het nu AMD is of nV, veel defecten. Op internet is het namelijk altijd zo at als een kaart goed werkt, je er niks van terugvindt. Pas als een kaart kapotgaat gaan mensen fora op om dit te melden, en om hulp te vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 09-02-2012 10:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Format-C schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:06:
[...]

Het gaat niet om andere videokaarten, het gaat in dit topic om de GTX4x0.
1 zwaluw maakt inderdaad nog geen zomer, maar waar rook is, is vuur, zeker wanneer het om nVidia kaarten gaar. Charlie heeft nVidia heel veel pijn bezorgt met het ontravelen van de bumpgate affaire. Hij was ool redelijk stellig dat nVidia terug is gegaan naar hetzelfde substraat voor de underfill. Zoals ik eerder al schreef, de GTX470/480 zijn nog geen twee jaar op de markt. Bij de 8k serie duurde het ook zo'n twee jaar voor desktop producten voordat het op gang begon te komen. Ogen open houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ogen open idd, maar een artikel zoals "schoonepc" dit schrijft is echt te lachwekkend voor woorden... :'(

"Meldingen van defecten stromen binnen", "Semiaccurate had het al voorspeld"... Hoe ongeloofwaardig ben je?

En volgens mij is het bij nV zo, dat waar rook is, vuur AANGEWAKKERD wordt. Er wordt graag benzine op het rook gegoten om het maar zo snel mogelijk in een grote brand te laten uitmonden. Desnoods houdt men er een aansteker bij als het niet goed of snel genoeg brandt... Men WIL ook graag dat het zo is lijkt het wel...

Niet te snel conclusies trekken...

Edit; ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. De GTX400 serie wordt zo heet dat het soldeer zowieso wel goed blijft... :P

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 09-02-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
Format-C schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:15:
Ogen open idd, maar een artikel zoals "schoonepc" dit schrijft is echt te lachwekkend voor woorden... :'(

"Meldingen van defecten stromen binnen", "Semiaccurate had het al voorspeld"... Hoe ongeloofwaardig ben je?

En volgens mij is het bij nV zo, dat waar rook is, vuur AANGEWAKKERD wordt. Er wordt graag benzine op het rook gegoten om het maar zo snel mogelijk in een grote brand te laten uitmonden. Desnoods houdt men er een aansteker bij als het niet goed of snel genoeg brandt... Men WIL ook graag dat het zo is lijkt het wel...

Niet te snel conclusies trekken...

Edit; ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. De GTX400 serie wordt zo heet dat het soldeer zowieso wel goed blijft... :P
Ik ben het met jullie eens. Dat mijn kaart het begaf betekend niet dat ze het allemaal wel zullen begeven alleen was ik wel heugelijk verbaasd dat het bakken mijn kaart weer tot leven heeft gebracht en dat het hetgeen waaraan mijn kaart bezweken was dus waarschijnlijk net als bij de oudere kaarten de soldeer is geweest.
Dat de referecekoelers die op deze kaarten zijn geschroefd de warmte die deze kaarten produceerd niet vvoldoende weg kan werken is natuurlijk wel zorgelijk. Ik zie wel dat nV bij de nieuwere kaarten voor veel betere koelers heeft gezorgd dus wellicht is dat de oplossing die zij aandragen om dit euvel tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

maarten12100 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:36:
als hij boven de 60 graden komt is het gewoon niet zo goed voor je kaart.
Kul, een gpu kan tot ~100°C hebben en de meeste draaien regelmatig in de 80°C zonder problemen een gpu is daar op berekend. Ik heb kaarten gehad die maanden aaneen 80°C + waren en die doen het nog steeds.

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 03:40:
[...]

Het is wel degelijk reden tot bezorgdheid. Het kan toeval zijn, maar de suggestie dat ook recente kaarten nog steeds last hebben van de oude, bekende problemen is wel groot nieuws en potentieel vervelend voor een hoop mensen.
Ja natuurlijk, groot nieuws?? 1 kaart gaat stuk en t is meteen groot nieuws? Kom op hey, gaat ff lekker ergens anders lopen stoken man, iemand met jou ervaring moet beter weten!! Als er deze week nog 10 aantoonbare gevallen zijn mag je je wellicht een beetje zorgen gaan maken, maar nu... nou nee hoor..

Ik zal je vertellen dat ik met veel te hoge oc's een keer een gtx260 heb gesloopt. Na een uurtje vriezer en 10 min 200c heeft de kaart het nog een paar maanden prima gedaan, heeft mijn gtx260 dan ook die problemen? nee dus..

Gelukkig zijn er nog voldoende mensen met een beetje common sense... Format -c, thnx 4 that

Alsjeblieft hey, reacties als "ik heb ook een 470, moet ik mij zorgen gaan maken?" Laat die alsjeblieft achterwege, het voegt niets toe aan dit topic en is alleen een tekort aan aandacht of karmapunten ofzo. Alleen als je echt een bakverhaal hebt van de GTX4x0 serie (en dan alleen de succesvolle graag) heb je wat zinnigs toe te voegen aan dit topic, ieder ander met loze speculaties of anderzins gezeur mag wat mij betreft zn mond houden...

@maarten12100 bijvoorbeeld: Als je er geen verstand van hebt kan je je maar beter eerst eens gaan inlezen in het probleem..

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 09-02-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Format-C schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:15:

nVidia: "we maken grote chips die erg heet worden maar dat is alleen maar om te voorkomen dat het soldeer het begeeft :9 "

Het is verder nu nog gewoon geen reden tot paniek. Een enkele kaart of misschien een paar wereldwijd lijkt met hetzelfde probleem te lopen. Goed, bij de 8000 serie heeft het bijvoorbeeld wel even geduurd voordat het echt een probleem werd dus wellicht moeten we gewoon even afwachten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zeg ik, gewoon kijken en afwachten. Over een jaar weten we pas een beetje of er iets ernstigs aan de hand is of niet. Ik zelf zeg alleen dat nVidia de schijn wel tegen heeft.
DaLoona schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Kul, een gpu kan tot ~100°C hebben en de meeste draaien regelmatig in de 80°C zonder problemen een gpu is daar op berekend. Ik heb kaarten gehad die maanden aaneen 80°C + waren en die doen het nog steeds.
Dat is nu net het punt van Bumpgate. Je kunt een 8800 welhaast 10 jaar lang onafgebroken vol belasten waarbij de temperatuur boven de 80 graden blijft. Diezelfde kaart zou echter ook binnen een half jaar stuk kunnen gaan als hij elke dag 500 keer een paar minuten boven de ~65 komt om vervolgens weer een paar minuten op 40 graden te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

dahakon schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:10:
Zeg ik, gewoon kijken en afwachten. Over een jaar weten we pas een beetje of er iets ernstigs aan de hand is of niet. Ik zelf zeg alleen dat nVidia de schijn wel tegen heeft.

[...]

Dat is nu net het punt van Bumpgate. Je kunt een 8800 welhaast 10 jaar lang onafgebroken vol belasten waarbij de temperatuur boven de 80 graden blijft. Diezelfde kaart zou echter ook binnen een half jaar stuk kunnen gaan als hij elke dag 500 keer een paar minuten boven de ~65 komt om vervolgens weer een paar minuten op 40 graden te zitten.
Ik had het dan ook niet over bumpgate, maar over het feit dat iemand 60°C al te hoog vond voor een gpu (lees de quote voor je iets tikt). Ik weet waar bumpgate overgaat :+

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik heb je quote wel goed gelezen hoor, maar ook aangevuld met de informatie iit je eerste post in dit draadje, waaruit nou niet bepaald naar voren komt dat je weet wat bumpgate nu werkelijk behelst. Dit wordt extra versterkt door heel specifiek slechts een deel te quoten in je reactie, namelijk de 60 graden, zonder de informatie die erbij geleverd wordt te gebruiken. De volledige quote is namelijk erg duidelijk, dat als je je videokaart afbakt, hij na een paar maanden wel weer af is, wanneer de barriere (~60 graden) regelmatig gekruist wordt. Zonder negatief te willen zijn, lijkt jet ercop dat je zelf beter eerst de quote kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

nou dat haalde ik niet uit dat stukje van die persoon, maar dat 60 graden gewoon slecht is punt. En ff voor jou, gewoon om jouw even te laten zien dat ik het wel snap, bumpgate is de zaak over slechte soldeer/underfill, welke stress scheuren gaat vertonen na enkele jaren van normaal gebruik. Dit komt door het vele afkoelen en verhitten van de underfill laag van de gpu en omdat ze geen goede loodvervanger gebruiken en het materiaal te taai is/ niet flexibel genoeg, om die fluctuaties op te vangen,onstaan er scheurtjes en uiteindelijk verliest de gpu zijn contacten. Daar, zo goed dan?
Als ik het niet zou weten, dan antwoordt ik hier niet met mijn bevindingen, dit geldt voor alles waarop ik reageer, ik zit niet verlegen om karmapunten, of aandacht, ik heb ook nog een gewoon sociaal leven en dat vind ik wel wat belangrijker dan deze site :o .

En waarom ik aangaf dat folden ook wel eens funest kan zijn, is omdat na elke wu, de kaart afkoelt en rond de minuut idled op lage temperaturen, onder de 40 graden. Dit doet ie zeker 12x per dag(op mijn GTX470 tenminste, dat varieert per kaart), maar schijnbaar is dat niet funest, de tijd zal het leren. En als je even op f@h had gegoogeld, had je dat al kunnen weten.

[ Voor 18% gewijzigd door DaLoona op 09-02-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 00:12

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat op de GTX 470 en GTX 480 exact hetzelfde soldeer wordt gebruikt als op de 8000- en 9000-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-06 23:05
Dan vind ik dat een extreem slechte zaak.... Waarom, nVidia, waarom!?
Dit bevestigd overigens wel de arrogante houding van nVidia tegenover klanten nogmaals.

En hoe zit het met de 5xx serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

millman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:22:
Alsjeblieft hey, reacties als "ik heb ook een 470, moet ik mij zorgen gaan maken?" Laat die alsjeblieft achterwege, het voegt niets toe aan dit topic en is alleen een tekort aan aandacht of karmapunten ofzo. Alleen als je echt een bakverhaal hebt van de GTX4x0 serie (en dan alleen de succesvolle graag) heb je wat zinnigs toe te voegen aan dit topic, ieder ander met loze speculaties of anderzins gezeur mag wat mij betreft zn mond houden...
Een dag niet gereld is een dag niet geleefd :Y

Je hebt natuurlijk wel een punt, maar gezien de geschiedenis is het in ieder geval iets om erg scherp in de gaten te houden. Ik ben het met je eens dat een topic vol met Ik-heb-er-ook-een-gaat-die-nu-stuk-reacties niet prettig, nuttig, of zinnig is.

Mijn eigen post hierboven was dan ook meer een luie tvp, dat geef ik ruimhartig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 00:12

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
offtopic:
Je weet nu toch inmiddels wel dat ik reviewer ben? Zegt een pdf over de HD 7970 je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zei niet in hoe het ene met het andere te maken zou hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

millman schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Ja natuurlijk, groot nieuws?? 1 kaart gaat stuk en t is meteen groot nieuws? Kom op hey, gaat ff lekker ergens anders lopen stoken man, iemand met jou ervaring moet beter weten!! Als er deze week nog 10 aantoonbare gevallen zijn mag je je wellicht een beetje zorgen gaan maken, maar nu... nou nee hoor..

Ik zal je vertellen dat ik met veel te hoge oc's een keer een gtx260 heb gesloopt. Na een uurtje vriezer en 10 min 200c heeft de kaart het nog een paar maanden prima gedaan, heeft mijn gtx260 dan ook die problemen? nee dus..

Gelukkig zijn er nog voldoende mensen met een beetje common sense... Format -c, thnx 4 that

@maarten12100 bijvoorbeeld: Als je er geen verstand van hebt kan je je maar beter eerst eens gaan inlezen in het probleem..
Ben je helderziende? Tekort aan karmapunten/aandacht dat is pas BS net of je iets terug krijgt voor die KP'en.
Heb je zelf met al je comments hier iets toegevoegd aan GTX400 series bakverhaal?
Dus hou jij je mond en doe niet zo stoer knul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TomasH schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:28:
Ik heb zojuist bevestigd gekregen dat op de GTX 470 en GTX 480 exact hetzelfde soldeer wordt gebruikt als op de 8000- en 9000-series.
Van wie? :o

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 385882 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:23:
[...]

Ben je helderziende? Tekort aan karmapunten/aandacht dat is pas BS net of je iets terug krijgt voor die KP'en.
Gelijk heeft 'ie wel.. We kunnen hier ook 100 posts voorbij zien komen die inhoudelijk neerkomen op "hee ik heb een GTX470 / 480 / 5XX / noem maar op, moet ik mij zorgen gaan maken?"

Geef toe, compleet zinloos.
Heb je zelf met al je comments hier iets toegevoegd aan GTX400 series bakverhaal?
Die vraag wordt in je eigen quote al beantwoord 8)7
Dus hou jij je mond en doe niet zo stoer knul.
RT, 'nuff said :w

In de V&A te vinden..

Lucky coincidence? :9

[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 10-02-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
@ 3XPER7:

Nee, mijn kaart is zeker niet gebakken mocht je dat denken... Zomaar mensen vals gaan beschuldigen is nou niet bepaald iets wat ik kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

P van H schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:54:
@ 3XPER7:

Nee, mijn kaart is zeker niet gebakken mocht je dat denken... Zomaar mensen vals gaan beschuldigen is nou niet bepaald iets wat ik kan waarderen.
Was het absoluut niet, vat het niet zo op. Gewoon komisch toevallig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Hier een oude ad van mij:

Perfect werkende MSI 8800GTS 512.

Is uit een pc gehaald vanwege rode lijnen op het scherm, maar is na het bakken in de oven weer zoals de oude. Deze kaart zit nu al 3 weken in mijn eigen pc en werkt perfect. Koelpasta is vervangen en koelblok is schoongemaakt waardoor de temperaturen goed zijn.

Getest met 3Dmark06, MSI Kombustor, OCCT en een aantal games.

Bij ophalen is deze uiteraard eerst te testen.

"Einde van ad"

Ik ben nog wel zo netjes om het te vermelden als een kaart is gebakken.
En die link je van bevordert mijn verkoop succes natuurlijk niet, maar ik zal het maar niet persoonlijk opvatten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3XPER7 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:33:
[...]

Gelijk heeft 'ie wel.. We kunnen hier ook 100 posts voorbij zien komen die inhoudelijk neerkomen op "hee ik heb een GTX470 / 480 / 5XX / noem maar op, moet ik mij zorgen gaan maken?"

Geef toe, compleet zinloos.
OK dat is waar, maar dan op zo'n manier stoer reagieren hoeft niet, vragen om hetzelfde dat is :) .
[...]

Die vraag wordt in je eigen quote al beantwoord 8)7
Hehe, maar je denk toch niet dat ik op zijn antwoord ga wachten :)
[...]

RT, 'nuff said :w
Hell yeah }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

P van H schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 01:59:

Ik ben nog wel zo netjes om het te vermelden als een kaart is gebakken.
En die link je van bevordert mijn verkoop succes natuurlijk niet, maar ik zal het maar niet persoonlijk opvatten :p
"Slechte marketing is ook marketing" zoals ze bij Samsung nu wel zullen denken na al die rechtzaken omtrent de Galaxy Tab. Die verkoop is ook een succes geworden na alle vermeldingen door Apple :9 >:)

In die zin speel ik maar even het grote boze stuk fruit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Haha, misschien heb je daar wel een punt. Maar even afwachten of het enige invloed zal hebben op het verkoopsucces van mijn ONGEBAKKEN kaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
Wat mij wel is opgevallen dat de reference koeloplossingen op de 5xx kaarten van nV beduidend beter is geworden dan van de 4xx series. Wellicht dat zij besloten hebben om zelf de schommelingen in temperatuur beter tegen te gaan door betere heatsink met grotere/meer fans standaard toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb een GTX570 nu en ga me echt niet druk maken. Ook verwacht dat hij het komende 2 jaar blijft draaien.
Dit jaar voor mij geen hardware wijzigen!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Sensatiezoekers, gefeli!!!!

Naar aanleiding van dit topic een heus nieuwsbericht:

http://www.bouweenpc.nl/n...idia-gtx-400-videokaarten

Wat een kneuzen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Hoezo kneuzen ?.

Het is toch erg slecht, als een Fabrikant XXXXXXXXXXXXX aan kaarten gemaakt heeft die kapot gaan om een Rede en vervolgens gewoon WEER dat zelfde idee gebruiken.

Er is namelijk allang bekend dat ze op de zelfde manier gemaakt worden, alleen is A beter als B.
Maar dat ze weer die problemen hebben als de 8 serie is gewoon erg schandalig.
En heeft niets met Nvidia bashing of iets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou lekker is dat zeg voor de mensen die een 400 series hebben gekocht. :/

Edit:
Dat artikel komt direct van informatie uit dit topic en is dus nog geen keihard bewijs.

[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-02-2012 15:28 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@ Daniel... maak je niet druk, het is feitelijk niet waar.. alleen de zelfde soldeer, maar het gaat om nog veel meer dingen die met de 8x00-serie-productie-proces mis gegaan zijn, waardoor de problemen ontstonden.. er wordt hier van een mug een olifant gemaakt..
Mektheb schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:18:
Hoezo kneuzen ?.

Het is toch erg slecht, als een Fabrikant XXXXXXXXXXXXX aan kaarten gemaakt heeft die kapot gaan om een Rede en vervolgens gewoon WEER dat zelfde idee gebruiken.

Er is namelijk allang bekend dat ze op de zelfde manier gemaakt worden, alleen is A beter als B.
Maar dat ze weer die problemen hebben als de 8 serie is gewoon erg schandalig.
En heeft niets met Nvidia bashing of iets te maken.
Naar aanleiding van 1 kaart is er een nieuwsbericht gekomen... naar aanleiding van dit topic dus... nou, sorry hoor, dan ben je als hardwaresite toch een kneus..??

[ Voor 16% gewijzigd door millman op 25-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Ja dat wel, maar ik doelde meer op dat dat er weer problemen zijn :P.

Het is zeker geen keihard bewijs, maar aan het feit dat er alweer mensen zijn die ze bakken en het dan weer doet geeft alweer indicatie van wat het was.

Mijn GTX260 van EVGA ging in iedergeval prima in de oven.

Maar we zullen het over 2 / 3 jaar vast wel horen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 25-02-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:15
Als dit waar is dan is het gewoon pure oplichterij. Nvidia weet van het probleem, zweert bij hoog of laag dat er niets aan de hand is; een grote doofpot-affaire als je het mij vraagt. Gaat een GPU buiten de garantie kaduuk is het 'jammer, koop maar een ander". Als ze nu die prutsoldeer ook weer in de GTX 4xx serie gebruiken is echt een afgang eersteklas. Zou haast denken dat ze het expres doen.

Heb zelf al een aantal 8600 en 8800 in de oven weten te reanimeren, gaan allemaal net buiten de garantie dood.

Heb zelf een GTX285 (met het idee dat ze van hun fouten geleerd hadden); als die kapot gaat dan is dat absoluut de laatste Nvidia die ik ooit gekocht heb.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ millman

Wie denk je dat je bent tegen mensen zeggen dat ze hun mond moeten houden, en dat ze kneuzen zijn.
Stuur je iedereen ook zo'n BS PM als je niet met ze eens bent, get your-self laid boy. Heb je nvidiot aandelen?

Edit Je kan me DM'en tot dat je bij neervalt, ik lees het toch niet maak je niet belagelijker dan je nu al bent JACK :) .

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 26-02-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wat een herrie maken om niets is het hier weer.. In dat artikel staat dat er bevestigd is dat nVidia in ieder geval hetzelfde soldeer op GTX4XX heeft gebruikt als toendertijd op 8800 / 9800 kaarten. Er bestaat dus gewoon een kans dat er meer kaarten defect zullen gaan, maar dat is voor nu nog maar speculatie. Hoe dat artikel verder geformuleerd is ben ik het overigens niet mee eens, aangezien het inderdaad wel maar over dit topic gaat..

Rustig aan hierzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:37
Ik heb sinds van de week ook een 470, we gaan het zien.

Heb er al Heaven 2.5 en 3dmark 11 mee gedraaid op 850 core / 1800 mem, denk dat ik het bij een bescheiden 800 / 1800 houd als permanente overclock.

Het stock koelertje doet goed z'n best en houdt hem op ~88 graden fullload (wel ander fanprofile). Tijdens gamen valt het wel mee met de herrie want ik speel meestal met vsync / frame limiter.

Ik heb ook een 8800gtx gehad, doet het nog steed voor zover ik weet. Heb er wel een scherper fanprofile ingeflashed, hij werd instabiel bij crysis, crashte bij het laden van een savegame. Ik heb hem ook een paar keer schoongemaakt, helpt misschien ook :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

over ´toeval´ die 8600 gts van een vriend is nu ook kapot met rare kleur taferelen in beeld !
Is toch wel een groot probleem met het soldeerwerk!

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Anoniem: 385882 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:37:
@ millman

Wie denk je dat je bent tegen mensen zeggen dat ze hun mond moeten houden, en dat ze kneuzen zijn.
Stuur je iedereen ook zo'n BS PM als je niet met ze eens bent, get your-self laid boy. Heb je nvidiot aandelen?

Edit Je kan me DM'en tot dat je bij neervalt, ik lees het toch niet maak je niet belagelijker dan je nu al bent JACK :) .
Whahahaha! _/-\o_

Blijkbaar vind je mij toch belangrijk, want je komt ipv dm'en er dit topic mee vervuilen... kneusje..
jep, je moet nog een hoop leren... t zal de leeftijd wel zijn, is t niet? itt jou reputatie kennen veel mensen mij hier, en weten dat ik (al dan niet wat onbehouden) geen onzin praat.. Dat moet jij nog ruimschoots bewijzen en gezien je eigen reactiescore duurt dat nog jaren... gegroet!

OT:

Zoals iedereen inmiddels wel begrepen heeft is de onzin van het "bouweenpc.nl nieuwsbericht" nergens serieus genomen, er zijn in een week geen nieuwe gevallen bijgekomen, als dat geen bewijs genoeg is? Een ieder die wel problemen heeft met deze kaart word verzocht dat alsnog in dit topic te melden, mits je een oven verhaal hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

millman schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:11:
[...]

Whahahaha! _/-\o_

Blijkbaar vind je mij toch belangrijk, want je komt ipv dm'en er dit topic mee vervuilen... kneusje..
jep, je moet nog een hoop leren... t zal de leeftijd wel zijn, is t niet? itt jou reputatie kennen veel mensen mij hier, en weten dat ik (al dan niet wat onbehouden) geen onzin praat.. Dat moet jij nog ruimschoots bewijzen en gezien je eigen reactiescore duurt dat nog jaren... gegroet!

OT:
Waarom zou ik je DM'en idioot en wie vervuilt wat hier, tot dat je met je arrogante replays er nog niet was, was er ook helemaal niks aan de hand hier, jij zegt hier dat ik mijn mond moet houden en in je DM doe je net of je dat niet gezegd hebt, LUL niet, ik hoef me tegen niemand te bewijzen mijn ego gaat namenlijk niet hier tot Tokyo. As told ya get ur-self laid boy.

Edit: jij hebt het hier constant over reaktie score en karmapunten en dan zeg je dat zal mijn leeftijd zijn?
KISS my.....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 27-02-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ik ga d'r maar een modje bij vragen want dit gaat nergens meer over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3XPER7 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:50:
Ik ga d'r maar een modje bij vragen want dit gaat nergens meer over..
Heel goed idea Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Mede door jouw reacties, dus waarom dat bedankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P van H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:22:
[...]

Mede door jouw reacties, dus waarom dat bedankje?
Waarom niet ik heb toch niks tegen hem (als iemand me sucker-punched dan doe ik iets terug en het is toch goed dat 3XPER7 dan dit gedoe wil stoppen), ik heb tegen niemand wat tot dat ze de grens overschrijden, en dat heeft hij gedaan, lees zijn reply, als iemand direct of niet tegen mij zegt dat ik mijn mond moet houden, omdat hij hier dan een aantal licht-jaren :) rond loopt dan doe ik het juist niet zoals veel anderen. En dan DM'en van dat ik het persoonlijk heb gemaakt, maar hij quote mij en later zegt hij "of anderzins gezeur mag wat mij betreft zn mond houden" wie heeft het hier persoonlijk gemaakt?
En dan al dat BS over karmapunten en reactiescore dingen die geen basis hebben en dan dit alles ligt aan mijn leeftijd volgens hem _O- hij moet gewoon niet zo stoer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik wil graag even een ding zeggen over dit topic:
Dat Nvidia slecht soldeer gebruikt/(hopenlijk gebruikte en vanaf nu niet meer) maakt de kaarten niet slecht.
Als Nvidia hun IHS zouden verwijderen en dan een fatsoenlijke koeler plaatsen met een normale goed verdeelde hoeveelheid koelpasta dan zou dit probleem niet bestaan.
De barstjes in het soldeer komen namenlijk van langdurige stress onder 80+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Laatst online: 28-12-2024
Ontopic kinderen...

Het komt allemaal omdat er geen lood in het tin mag zitten. Wil je je kaart 100% fixen , dan moet je de gpu niet reflowen maar reballen. En dan gewoon tin met lood bruiken. (Doosjes met balletjes zijn her en der wel te vinden). Ik heb al vele playstations en xboxen op deze manier gemaakt. Reflowen is tijdelijk, reballen is permanent... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@maarten12100
Volgens mij is al eerder uitgelegd dat het juist komt door het te grote temperatuur verschil, niet door de maximum temperatuur die te hoog is. Dit is precies wat er laatst met mijn houtkachel gebeurde, om maar een voorbeeld te noemen, deze warmt op, koelt af enzovoort. Na tig jaar gaat het gewoon kapot.
Ze maken inderdaad geen slechte gpus, maar dit maakt de kaarten wel slecht als ze zo snel kapot gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 27-02-2012 23:09 . Reden: @ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Antonv9 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:07:
Ontopic kinderen...

Het komt allemaal omdat er geen lood in het tin mag zitten. Wil je je kaart 100% fixen , dan moet je de gpu niet reflowen maar reballen. En dan gewoon tin met lood bruiken. (Doosjes met balletjes zijn her en der wel te vinden). Ik heb al vele playstations en xboxen op deze manier gemaakt. Reflowen is tijdelijk, reballen is permanent... :)
Is dat reballen makkelijk? Zou je er een topic aan willen wijden? Erg interessant voor de 8800 serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
millman schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:28:
@ Daniel... maak je niet druk, het is feitelijk niet waar.. alleen de zelfde soldeer, maar het gaat om nog veel meer dingen die met de 8x00-serie-productie-proces mis gegaan zijn, waardoor de problemen ontstonden.. er wordt hier van een mug een olifant gemaakt...
Even een fout die je hier op-pent rechtzetten. Het gaat niet om het soldeer, het gaat om de underfill, feitenlijk het substraat dat het soldeer op zijn plaats houdt. Een wereld van verschil en uitermate spijtig dat je mensen zo aan denkt te moeten vallen op basis van incorrecte aannames van jezelf.

Lees je eerst eens in zou ik willen zeggen. De problemen bij de G80 en latere chips ontstond door een substraat dat werd gebruikt om de werking van de chip (uitzetting door verhitting) binnen de perken te houden, zodat de soldeerpunten heel blijven. Het gebruikte substraat voldoet absoluut niet voor de producten zoals nVidia ze maakt en dat hebben we kunnen zien aan de vele gevallen van kaarten die de oven in konden en de vele laptops die ter reparatie moesten. NVidia gebruikt juist dat substraat weer voor de GTX4xx chips, omdat een ander substraat nog veel eerder brak, met als gevolg dode chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Waar er twee kijven hebben er twee schuld.. Jullie hebben allebei punten die wel kloppen, ook allebei van die dingen die beter achterwege hadden kunnen blijven. Op de man spelen is nergens voor nodig en als we gaan kijken naar het aantal forumposts en karma zou ik theoretisch hier verreweg de meeste 'status' hebben. Dat is natuurlijk niet per definitie zo, maar dat lijkt me wel duidelijk. Dit is overigens het laatste wat ik erover ga zeggen, een modje mag het vanaf hier van mij overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Of het nou dezelfde underfill is, of dezelfde soldeer maakt mij feitelijk niet uit.. (al zou ik beter moeten weten, je hebt daarin gelijk) Waar het mij wel om gaat is dat er naar aanleiding van 1 kapotte kaart er zoveel paniek gezaaid wordt, met als klap op de vuurpijl een nieuwsbericht naar aanleiding van dit topic, daar ageer ik tegen.. 1 kaart is gebakken en 99 berichten die nergens over gaan.. (incl mijzelf, vooruit)

Op persoonlijk vlak:

Naar aanleiding van een persoonlijke opmerking waar ik wel op wilde reageren heb ik besloten om maar een pm te sturen om het topic niet met met persoonlijke discussie te vervuilen. Ik krijg een nog hardere belediging terug en had mij er bij neergelegd (nou vooruit, een wow en whahahaha konden nog net in een dm terug..).... tot ik hier tot mijn verbazing moet lezen dat het hier verder uitgevochten word, en de mogelijkheid om het via pm op te lossen door dees of gene is uitgeschakeld... kinderachtig! Maargoed, ik zal deze persoon negeren en zal mij verder gedragen... Wat mij betreft mogen we weer verder ontopic, voor zover er nog aanvullende info is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik bedoelde het niet zo zeer als een persoonlijke aanval, maar wilde wel wat 'incorrecte' statements rechtzetten. Natuurlijk helpt slecht soldeer abdoluut niet en wellicht was dit onderdeel van het totale probleem van de oude chips, maar de basis lag daar toch bij de verkeerd gekozen underfill.

Enfin, als het als aanval over kwam, mijn excuses. Daarbij wil ik ook zeggen dat het artikel dat eerder werd genoemd inderdaad niet echt veel basis heeft. Voor een analyse is het twee jaar te laat, voor ewn diepgaand artikel over problemen met GTX4xx kaarten toch minimaal een half jaar te vroeg. Vooral sensategericht en om later eventueel te kunnen roepen dat ie het eerste was, zo komt het op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
maarten12100 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:50:
Ik wil graag even een ding zeggen over dit topic:
Dat Nvidia slecht soldeer gebruikt/(hopenlijk gebruikte en vanaf nu niet meer) maakt de kaarten niet slecht.
Als Nvidia hun IHS zouden verwijderen en dan een fatsoenlijke koeler plaatsen met een normale goed verdeelde hoeveelheid koelpasta dan zou dit probleem niet bestaan.
De barstjes in het soldeer komen namenlijk van langdurige stress onder 80+ graden.
Daar ben ik het dus volledig mee eens. Ik ben een groot van van nVidia kaarten, heb niet zulke goede ervaringen met ATI kaarten. Moet zeggen dat ik aan de ene kant opgelucht was (ik kan weer een tijdje verder met mijn kaart) en andere kant teleurgesteld (het defect komt dus waarschijnlijk door weer slechte soldeer).

Hoe dan ook, als ik weer ga updaten zal het weer een nVidia worden. Hopenlijk gooien ze in de 6XX series lekker veel geheugen zodat dat geen bottleneck meer is voor moderne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
henkbas schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Daar ben ik het dus volledig mee eens.
Hoe kun je het er nu mee eens zijn, het is totale onzin. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:01:
[...]

:Y
Dat een kaart langdurig een hoge temp moet aanhouden dat is juist goed 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door J.S. Bach op 08-03-2012 14:03 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nee, het is juist de vele temperatuurwisselingen waardoor er breukjes kwamen met de 8x00 serie, natuurlijk is het niet best als een kaart 90c+ wordt onder load, echter zoals hierboven ook al is uitgelegd, die kaarten gaan minder stuk als ze jaren aan een gesloten 90c loopt dan elke keer 80c, 40c, 70c, 30c, 90c 40c, enz enz. Weer heerlijk loze reacties, damn.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Wat een fantastisch topic, iemand weet zijn kaart te repareren met de oventruuk, gelijk zouden alle gtx465/470/480's weer het 8800 probleem hebben. Nevermind dat er een aftermarket koeler is geinstalleerd, overclock, furmarken etc.

Mijn 8800gtx doet het trouwens nog voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:01:
[...]

ok ok... ik was het dan vooral eens met het eerste deel van die quote... blijf een nVidia fan, dat was meer de strekking van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 10:32

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Dames en heren, a.u.b. uw apparaat niet in de oven bakken... Gebruik een heatgun/verfstripper, bescherm de omliggende onderdelen van de chip met wat aluminiumfolie en beweeg 10 seconden met een rollende beweging op ong. 15cm over het te verhitten oppervlak met de heatgun.

Heb met de oven methode al eens wat capacitors gesloopt namelijk, die kunnen niet altijd even goed tegen de warmte.

Werkt voor videokaarten, laptops, PS3's, Xbox consoles noem het maar op.

Heb zelf ook een GTX470, en heb de koeler aan de hand van de hoge temperaturen maar vervangen door een aftermarket dingetje... Scheelt toch 20 graden onder load... komt niet boven de 65 in furmark.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
Daarop inhakend:

http://www.overclock.net/t/992541/gtx470-baking-gone-bad

Deze had ik gelezen voor het 'oven avontuur' dus heb toch 10 minuten lang lopen staren naar dat ding of er niet wat van de PCB afdonderde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Anyway... heatgunnen, safer, sneller... net zo effectief :)

Heb er al van alles mee gefixed.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Offtopic
Gasbrander kan ook, maar dan kan je ook meteen een nieuwe bestellen 8)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
met heatgunnen weet je niet echt hoe heet ie wordt.

Heb je een thermokoppel? misschien die onder de gpu tapen als je de volgende keer een heatgun op een kaart richt, hebben andere tweakers iig een richttemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:57:
Offtopic
Gasbrander kan ook, maar dan kan je ook meteen een nieuwe bestellen 8)
Heb wel mensen een theelicht cupje en wat benzine oid zien doen...

http://geektechnique.org/images/1214t.jpg

Als het maar warm word...
haarbal schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:58:
met heatgunnen weet je niet echt hoe heet ie wordt.

Heb je een thermokoppel? misschien die onder de gpu tapen als je de volgende keer een heatgun op een kaart richt, hebben andere tweakers iig een richttemperatuur.
Heb helaas geen goede meetapparatuur, zou eens een thermometer met laser moeten hebben, da's nog wel het beste. Het zal tegen de 200 graden liggen gok ik, maar durf ik geen geld op in te zetten :P

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Oké, mij is net verteld door een collega ( en die heb het ook weer gehoord) om de kaart in gebruik langzaam op te laten warmen, dan krijg je ook geen problemen (schijnbaar, en hoe hij het doet is mijn raadsel)
Mijn kaart warmt gemiddeld op (GTX570) van 35 idle naar plus minus 60 tot 65 graden.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
en hoe zou je dat langzaam opwarmen moeten doen? Als je gaat gamen langzaam de resolutie of settings verhogen zodat de kaart rustig warm kan draaien? :)

Die temperaturen haal ik dus met mijn aftermarket cooler ook met een OC'd GTX 470 (nooit boven de 62 met gamen en rond de 33 idle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
  • Laatst online: 14-09-2024
Welkom bij een nieuwe aflevering van Masterchef Australie. En Gary wat gaan we vandaag bereiden? Wel George vandaag komt er een gouwe ouwe uit de bakoven. De GTX470 met een extra crispy laagje soldeer.
Dat wordt weer genieten. Ik hoop dat onze amateurchefs het goed na kunnen maken.

Het moet niet gekker worden mensen. Maar wel klasse dat je hem nog ff tot leven hebt kunnen wekken totdat je een nieuwe grafische kaart hebt. Respect!!

PS wel grappig dat er net als ik dit getikt heb in V&A een GTX 470 word aangeboden.

[ Voor 9% gewijzigd door cybevenom op 08-03-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

henkbas schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:09:
en hoe zou je dat langzaam opwarmen moeten doen? Als je gaat gamen langzaam de resolutie of settings verhogen zodat de kaart rustig warm kan draaien? :)

Die temperaturen haal ik dus met mijn aftermarket cooler ook met een OC'd GTX 470 (nooit boven de 62 met gamen en rond de 33 idle).
Dat vraag ik me dus ook af.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:01:
Oké, mij is net verteld door een collega ( en die heb het ook weer gehoord) om de kaart in gebruik langzaam op te laten warmen, dan krijg je ook geen problemen (schijnbaar, en hoe hij het doet is mijn raadsel)
Mijn kaart warmt gemiddeld op (GTX570) van 35 idle naar plus minus 60 tot 65 graden.
Langzaam opwarmen met wat? Heb je het over het bak proces of over normaal gebruik? Laten we eens niet teveel spammen in dit topic, komt er zo nog een nieuw nieuwsbericht van bouweenpc.nl dat er nog meer berichten zijn van het sneuvelen van 470 kaarten :P Laten we voornamelijk on topic blijven, dit gaat weer nergens over (ik heb gehoord dat een maat heeft gehoord dat zijn collega heeft gehoord dat... je een kaart langzaam moet opwarmen?) Kom op man, alles na de 9000 serie is prima in orde, ja, ook je gtx570..

los van een zeldzaam aantal goede tips (max 10 post vd afgelopen 100) zijn nuttig, de rest... tja, laat maar.. We hebben het nog steeds over maar 1, jawel 1 kaart die gebakken is! Nog iemand een 470 gebakken?

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 08-03-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik wil ook even in dit topic kwijt: Ik heb voor een tijd terug ook mijn Zotac GTX 470 gebakken en deze heeft het voor 1,5 maand gedaan. (waarna hij weer dezelfde problemen gaf)

[9/10 minuten op 200 graden]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Whoa, dat is nummer 2, jammer dat het niet gewerkt heeft man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarschijnlijk zijn de klachten hier mensen met een 1ste generatie GPU van de GTX470. Ik denk dat Nvidia de productie tussentijds heb gewijzigd, en de latere GTX470 hebben volgens mij hier geen last van.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:30:
Waarschijnlijk zijn de klachten hier mensen met een 1ste generatie GPU van de GTX470. Ik denk dat Nvidia de productie tussentijds heb gewijzigd, en de latere GTX470 hebben volgens mij hier geen last van.
Heb je enige onderbouwing voor deze vermoedens of is het puur onderbuikgebeuren? Als het probleem bij de GTX wederom bestaat is het alleen maar logisch dat de oudere kaarten het eerder beginnen te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
millman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:55:
Whoa, dat is nummer 2, jammer dat het niet gewerkt heeft man!
Hij zegt toch dat het gewerkt heeft. :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:51:
[...]

Mja, voor anderhalve maand daarna.. Is niet echt duidelijk uit op te maken of die het nu nog (na een evt tweede bakpoging dus) steeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat is daar vreemd aan, je lost het probleem niet op je stelt het uit, oplossen kan niet. Dus het heeft precies zo gewerkt als het hoort.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

3XPER7 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:59:
[...]

Mja, voor anderhalve maand daarna.. Is niet echt duidelijk uit op te maken of die het nu nog (na een evt tweede bakpoging dus) steeds doet.
Het was te verwachten dat hij ermee op zou houden na een tijdje. Ik denk dat hij nog wel een halve maand oid. zou draaien als ik hem nog eens zou bakken maar goed - .. ik heb liever een stabiele videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
millman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:13:
[...]
los van een zeldzaam aantal goede tips (max 10 post vd afgelopen 100) zijn nuttig, de rest... tja, laat maar.. We hebben het nog steeds over maar 1, jawel 1 kaart die gebakken is! Nog iemand een 470 gebakken?
Wat denk je - hoeveel procent van de eigenaren van zo'n kaart komt dat hier in dit topic melden bij een probleem?

Ik schat nog niet 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Als iemand advies wil over het bakken van een 400 series: ik heb nog wel een paar tips. :P

[ Voor 24% gewijzigd door ArmouredSPony op 08-03-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:51:
[...]

Let me rephrase: jammer dat het zo kort gewerkt heeft ;)
joopv schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:49:
[...]

Wat denk je - hoeveel procent van de eigenaren van zo'n kaart komt dat hier in dit topic melden bij een probleem?

Ik schat nog niet 1%.
Denk dat veel mensen die m bakken wel degelijk hier op tnet iets gepost hadden, en natuurlijk, uitval van kaarten is er altijd echter staat mijn opmerking niet op zichzelf, lees het topic even door... Naar aanleiding van 2 gevallen hier was zelfs een heus nieuwsbericht naar boven was geborreld en was er nogal paniek.. beetje onrust zaaien enzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Heb je enige onderbouwing voor deze vermoedens of is het puur onderbuikgebeuren? Als het probleem bij de GTX wederom bestaat is het alleen maar logisch dat de oudere kaarten het eerder beginnen te vertonen.
Nou, bij een kennis stond op de doos MSI GTX470 Second Generation. (het was er een met een aftermarkt cooler)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een koeler versie van MSI heeft natuurlijk niks nodig met een GPU van NVIDIA.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:43

Nemesizz

Untouchable

Denk dat veel mensen die m bakken wel degelijk hier op tnet iets gepost hadden, en natuurlijk, uitval van kaarten is er altijd echter staat mijn opmerking niet op zichzelf, lees het topic even door... Naar aanleiding van 2 gevallen hier was zelfs een heus nieuwsbericht naar boven was geborreld en was er nogal paniek.. beetje onrust zaaien enzo.. :)
Tweakers weten een beetje van hoe en wat, en zullen misschien proberen te bakken (uiteraard pas nadat alle andere opties bij langs zijn gegaan, zoals drivers checken kabels checken voeding checken enz).
Merendeel van de gebruikers (van zowel AMD als nVidia kaarten) gooien een defecte videokaart meteen in de afval bak en kopen een nieuwe...of kopen meteen een nieuwe PC.
Ze zullen waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om te kijken op internet.
Misschien nog bij de lokale PC-boer langs, maar die verkoopt ook liever een nieuwe kaart (en die zijn ook nog niet altijd goed op de hoogte van bepaalde defecten bij bepaalde serie kaarten).

Dus denk van het merendeel van dooie GPU's hoor je niks van (ook weer, zowel AMD als nVidia, zowel desktop als laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
alright... we zijn nu 2 maanden verder en gisteren spatten de artifacts me weer om de oren en na meerdere reboots had de kaart weer de geest gegeven.

Dus vanochtend maar weer 10 minuten op 200 graden in de oven en weer 'succes', hij doet het weer voor nu.

Beetje offtopic en toch ook weer niet: tijdje geleden een oude Powerbook G4 van iemand gekregen die het niet meer deed. Na wat nalezen bleek het logic board defect. Ook hier dan maar de 'baat het niet dan schaadt het niet' methode op losgelaten, logicboard 8 minuten op 200 graden en tadaaaah, ook die doet het nu alweer een paar weken zonder problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

henkbas schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:15:
alright... we zijn nu 2 maanden verder en gisteren spatten de artifacts me weer om de oren en na meerdere reboots had de kaart weer de geest gegeven.

Dus vanochtend maar weer 10 minuten op 200 graden in de oven en weer 'succes', hij doet het weer voor nu.

Beetje offtopic en toch ook weer niet: tijdje geleden een oude Powerbook G4 van iemand gekregen die het niet meer deed. Na wat nalezen bleek het logic board defect. Ook hier dan maar de 'baat het niet dan schaadt het niet' methode op losgelaten, logicboard 8 minuten op 200 graden en tadaaaah, ook die doet het nu alweer een paar weken zonder problemen....
Het blijft toch prachtig hé hoe dat zo werkt af en toe, blij dat je kaart het weer doet!

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
henkbas schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:15:

henkbas -> henkbak

Pagina: 1 2 Laatste