Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3XPER7 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:50:
Ik ga d'r maar een modje bij vragen want dit gaat nergens meer over..
Heel goed idea Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mede door jouw reacties, dus waarom dat bedankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:22:
[...]

Mede door jouw reacties, dus waarom dat bedankje?
Waarom niet ik heb toch niks tegen hem (als iemand me sucker-punched dan doe ik iets terug en het is toch goed dat 3XPER7 dan dit gedoe wil stoppen), ik heb tegen niemand wat tot dat ze de grens overschrijden, en dat heeft hij gedaan, lees zijn reply, als iemand direct of niet tegen mij zegt dat ik mijn mond moet houden, omdat hij hier dan een aantal licht-jaren :) rond loopt dan doe ik het juist niet zoals veel anderen. En dan DM'en van dat ik het persoonlijk heb gemaakt, maar hij quote mij en later zegt hij "of anderzins gezeur mag wat mij betreft zn mond houden" wie heeft het hier persoonlijk gemaakt?
En dan al dat BS over karmapunten en reactiescore dingen die geen basis hebben en dan dit alles ligt aan mijn leeftijd volgens hem _O- hij moet gewoon niet zo stoer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Ik wil graag even een ding zeggen over dit topic:
Dat Nvidia slecht soldeer gebruikt/(hopenlijk gebruikte en vanaf nu niet meer) maakt de kaarten niet slecht.
Als Nvidia hun IHS zouden verwijderen en dan een fatsoenlijke koeler plaatsen met een normale goed verdeelde hoeveelheid koelpasta dan zou dit probleem niet bestaan.
De barstjes in het soldeer komen namenlijk van langdurige stress onder 80+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Ontopic kinderen...

Het komt allemaal omdat er geen lood in het tin mag zitten. Wil je je kaart 100% fixen , dan moet je de gpu niet reflowen maar reballen. En dan gewoon tin met lood bruiken. (Doosjes met balletjes zijn her en der wel te vinden). Ik heb al vele playstations en xboxen op deze manier gemaakt. Reflowen is tijdelijk, reballen is permanent... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@maarten12100
Volgens mij is al eerder uitgelegd dat het juist komt door het te grote temperatuur verschil, niet door de maximum temperatuur die te hoog is. Dit is precies wat er laatst met mijn houtkachel gebeurde, om maar een voorbeeld te noemen, deze warmt op, koelt af enzovoort. Na tig jaar gaat het gewoon kapot.
Ze maken inderdaad geen slechte gpus, maar dit maakt de kaarten wel slecht als ze zo snel kapot gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 27-02-2012 23:09 . Reden: @ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Antonv9 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:07:
Ontopic kinderen...

Het komt allemaal omdat er geen lood in het tin mag zitten. Wil je je kaart 100% fixen , dan moet je de gpu niet reflowen maar reballen. En dan gewoon tin met lood bruiken. (Doosjes met balletjes zijn her en der wel te vinden). Ik heb al vele playstations en xboxen op deze manier gemaakt. Reflowen is tijdelijk, reballen is permanent... :)
Is dat reballen makkelijk? Zou je er een topic aan willen wijden? Erg interessant voor de 8800 serie!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
millman schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:28:
@ Daniel... maak je niet druk, het is feitelijk niet waar.. alleen de zelfde soldeer, maar het gaat om nog veel meer dingen die met de 8x00-serie-productie-proces mis gegaan zijn, waardoor de problemen ontstonden.. er wordt hier van een mug een olifant gemaakt...
Even een fout die je hier op-pent rechtzetten. Het gaat niet om het soldeer, het gaat om de underfill, feitenlijk het substraat dat het soldeer op zijn plaats houdt. Een wereld van verschil en uitermate spijtig dat je mensen zo aan denkt te moeten vallen op basis van incorrecte aannames van jezelf.

Lees je eerst eens in zou ik willen zeggen. De problemen bij de G80 en latere chips ontstond door een substraat dat werd gebruikt om de werking van de chip (uitzetting door verhitting) binnen de perken te houden, zodat de soldeerpunten heel blijven. Het gebruikte substraat voldoet absoluut niet voor de producten zoals nVidia ze maakt en dat hebben we kunnen zien aan de vele gevallen van kaarten die de oven in konden en de vele laptops die ter reparatie moesten. NVidia gebruikt juist dat substraat weer voor de GTX4xx chips, omdat een ander substraat nog veel eerder brak, met als gevolg dode chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Waar er twee kijven hebben er twee schuld.. Jullie hebben allebei punten die wel kloppen, ook allebei van die dingen die beter achterwege hadden kunnen blijven. Op de man spelen is nergens voor nodig en als we gaan kijken naar het aantal forumposts en karma zou ik theoretisch hier verreweg de meeste 'status' hebben. Dat is natuurlijk niet per definitie zo, maar dat lijkt me wel duidelijk. Dit is overigens het laatste wat ik erover ga zeggen, een modje mag het vanaf hier van mij overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Of het nou dezelfde underfill is, of dezelfde soldeer maakt mij feitelijk niet uit.. (al zou ik beter moeten weten, je hebt daarin gelijk) Waar het mij wel om gaat is dat er naar aanleiding van 1 kapotte kaart er zoveel paniek gezaaid wordt, met als klap op de vuurpijl een nieuwsbericht naar aanleiding van dit topic, daar ageer ik tegen.. 1 kaart is gebakken en 99 berichten die nergens over gaan.. (incl mijzelf, vooruit)

Op persoonlijk vlak:

Naar aanleiding van een persoonlijke opmerking waar ik wel op wilde reageren heb ik besloten om maar een pm te sturen om het topic niet met met persoonlijke discussie te vervuilen. Ik krijg een nog hardere belediging terug en had mij er bij neergelegd (nou vooruit, een wow en whahahaha konden nog net in een dm terug..).... tot ik hier tot mijn verbazing moet lezen dat het hier verder uitgevochten word, en de mogelijkheid om het via pm op te lossen door dees of gene is uitgeschakeld... kinderachtig! Maargoed, ik zal deze persoon negeren en zal mij verder gedragen... Wat mij betreft mogen we weer verder ontopic, voor zover er nog aanvullende info is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik bedoelde het niet zo zeer als een persoonlijke aanval, maar wilde wel wat 'incorrecte' statements rechtzetten. Natuurlijk helpt slecht soldeer abdoluut niet en wellicht was dit onderdeel van het totale probleem van de oude chips, maar de basis lag daar toch bij de verkeerd gekozen underfill.

Enfin, als het als aanval over kwam, mijn excuses. Daarbij wil ik ook zeggen dat het artikel dat eerder werd genoemd inderdaad niet echt veel basis heeft. Voor een analyse is het twee jaar te laat, voor ewn diepgaand artikel over problemen met GTX4xx kaarten toch minimaal een half jaar te vroeg. Vooral sensategericht en om later eventueel te kunnen roepen dat ie het eerste was, zo komt het op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
maarten12100 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:50:
Ik wil graag even een ding zeggen over dit topic:
Dat Nvidia slecht soldeer gebruikt/(hopenlijk gebruikte en vanaf nu niet meer) maakt de kaarten niet slecht.
Als Nvidia hun IHS zouden verwijderen en dan een fatsoenlijke koeler plaatsen met een normale goed verdeelde hoeveelheid koelpasta dan zou dit probleem niet bestaan.
De barstjes in het soldeer komen namenlijk van langdurige stress onder 80+ graden.
Daar ben ik het dus volledig mee eens. Ik ben een groot van van nVidia kaarten, heb niet zulke goede ervaringen met ATI kaarten. Moet zeggen dat ik aan de ene kant opgelucht was (ik kan weer een tijdje verder met mijn kaart) en andere kant teleurgesteld (het defect komt dus waarschijnlijk door weer slechte soldeer).

Hoe dan ook, als ik weer ga updaten zal het weer een nVidia worden. Hopenlijk gooien ze in de 6XX series lekker veel geheugen zodat dat geen bottleneck meer is voor moderne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
henkbas schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Daar ben ik het dus volledig mee eens.
Hoe kun je het er nu mee eens zijn, het is totale onzin. 8)7

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:01:
[...]

:Y
Dat een kaart langdurig een hoge temp moet aanhouden dat is juist goed 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door J.S. Bach op 08-03-2012 14:03 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nee, het is juist de vele temperatuurwisselingen waardoor er breukjes kwamen met de 8x00 serie, natuurlijk is het niet best als een kaart 90c+ wordt onder load, echter zoals hierboven ook al is uitgelegd, die kaarten gaan minder stuk als ze jaren aan een gesloten 90c loopt dan elke keer 80c, 40c, 70c, 30c, 90c 40c, enz enz. Weer heerlijk loze reacties, damn.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Wat een fantastisch topic, iemand weet zijn kaart te repareren met de oventruuk, gelijk zouden alle gtx465/470/480's weer het 8800 probleem hebben. Nevermind dat er een aftermarket koeler is geinstalleerd, overclock, furmarken etc.

Mijn 8800gtx doet het trouwens nog voor zo ver ik weet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:01:
[...]

ok ok... ik was het dan vooral eens met het eerste deel van die quote... blijf een nVidia fan, dat was meer de strekking van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Dames en heren, a.u.b. uw apparaat niet in de oven bakken... Gebruik een heatgun/verfstripper, bescherm de omliggende onderdelen van de chip met wat aluminiumfolie en beweeg 10 seconden met een rollende beweging op ong. 15cm over het te verhitten oppervlak met de heatgun.

Heb met de oven methode al eens wat capacitors gesloopt namelijk, die kunnen niet altijd even goed tegen de warmte.

Werkt voor videokaarten, laptops, PS3's, Xbox consoles noem het maar op.

Heb zelf ook een GTX470, en heb de koeler aan de hand van de hoge temperaturen maar vervangen door een aftermarket dingetje... Scheelt toch 20 graden onder load... komt niet boven de 65 in furmark.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
Daarop inhakend:

http://www.overclock.net/t/992541/gtx470-baking-gone-bad

Deze had ik gelezen voor het 'oven avontuur' dus heb toch 10 minuten lang lopen staren naar dat ding of er niet wat van de PCB afdonderde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Anyway... heatgunnen, safer, sneller... net zo effectief :)

Heb er al van alles mee gefixed.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Offtopic
Gasbrander kan ook, maar dan kan je ook meteen een nieuwe bestellen 8)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
met heatgunnen weet je niet echt hoe heet ie wordt.

Heb je een thermokoppel? misschien die onder de gpu tapen als je de volgende keer een heatgun op een kaart richt, hebben andere tweakers iig een richttemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:57:
Offtopic
Gasbrander kan ook, maar dan kan je ook meteen een nieuwe bestellen 8)
Heb wel mensen een theelicht cupje en wat benzine oid zien doen...

http://geektechnique.org/images/1214t.jpg

Als het maar warm word...
haarbal schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:58:
met heatgunnen weet je niet echt hoe heet ie wordt.

Heb je een thermokoppel? misschien die onder de gpu tapen als je de volgende keer een heatgun op een kaart richt, hebben andere tweakers iig een richttemperatuur.
Heb helaas geen goede meetapparatuur, zou eens een thermometer met laser moeten hebben, da's nog wel het beste. Het zal tegen de 200 graden liggen gok ik, maar durf ik geen geld op in te zetten :P

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Oké, mij is net verteld door een collega ( en die heb het ook weer gehoord) om de kaart in gebruik langzaam op te laten warmen, dan krijg je ook geen problemen (schijnbaar, en hoe hij het doet is mijn raadsel)
Mijn kaart warmt gemiddeld op (GTX570) van 35 idle naar plus minus 60 tot 65 graden.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
en hoe zou je dat langzaam opwarmen moeten doen? Als je gaat gamen langzaam de resolutie of settings verhogen zodat de kaart rustig warm kan draaien? :)

Die temperaturen haal ik dus met mijn aftermarket cooler ook met een OC'd GTX 470 (nooit boven de 62 met gamen en rond de 33 idle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-08 10:33
Welkom bij een nieuwe aflevering van Masterchef Australie. En Gary wat gaan we vandaag bereiden? Wel George vandaag komt er een gouwe ouwe uit de bakoven. De GTX470 met een extra crispy laagje soldeer.
Dat wordt weer genieten. Ik hoop dat onze amateurchefs het goed na kunnen maken.

Het moet niet gekker worden mensen. Maar wel klasse dat je hem nog ff tot leven hebt kunnen wekken totdat je een nieuwe grafische kaart hebt. Respect!!

PS wel grappig dat er net als ik dit getikt heb in V&A een GTX 470 word aangeboden.

[ Voor 9% gewijzigd door cybevenom op 08-03-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

henkbas schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:09:
en hoe zou je dat langzaam opwarmen moeten doen? Als je gaat gamen langzaam de resolutie of settings verhogen zodat de kaart rustig warm kan draaien? :)

Die temperaturen haal ik dus met mijn aftermarket cooler ook met een OC'd GTX 470 (nooit boven de 62 met gamen en rond de 33 idle).
Dat vraag ik me dus ook af.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:01:
Oké, mij is net verteld door een collega ( en die heb het ook weer gehoord) om de kaart in gebruik langzaam op te laten warmen, dan krijg je ook geen problemen (schijnbaar, en hoe hij het doet is mijn raadsel)
Mijn kaart warmt gemiddeld op (GTX570) van 35 idle naar plus minus 60 tot 65 graden.
Langzaam opwarmen met wat? Heb je het over het bak proces of over normaal gebruik? Laten we eens niet teveel spammen in dit topic, komt er zo nog een nieuw nieuwsbericht van bouweenpc.nl dat er nog meer berichten zijn van het sneuvelen van 470 kaarten :P Laten we voornamelijk on topic blijven, dit gaat weer nergens over (ik heb gehoord dat een maat heeft gehoord dat zijn collega heeft gehoord dat... je een kaart langzaam moet opwarmen?) Kom op man, alles na de 9000 serie is prima in orde, ja, ook je gtx570..

los van een zeldzaam aantal goede tips (max 10 post vd afgelopen 100) zijn nuttig, de rest... tja, laat maar.. We hebben het nog steeds over maar 1, jawel 1 kaart die gebakken is! Nog iemand een 470 gebakken?

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 08-03-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik wil ook even in dit topic kwijt: Ik heb voor een tijd terug ook mijn Zotac GTX 470 gebakken en deze heeft het voor 1,5 maand gedaan. (waarna hij weer dezelfde problemen gaf)

[9/10 minuten op 200 graden]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Whoa, dat is nummer 2, jammer dat het niet gewerkt heeft man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarschijnlijk zijn de klachten hier mensen met een 1ste generatie GPU van de GTX470. Ik denk dat Nvidia de productie tussentijds heb gewijzigd, en de latere GTX470 hebben volgens mij hier geen last van.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:30:
Waarschijnlijk zijn de klachten hier mensen met een 1ste generatie GPU van de GTX470. Ik denk dat Nvidia de productie tussentijds heb gewijzigd, en de latere GTX470 hebben volgens mij hier geen last van.
Heb je enige onderbouwing voor deze vermoedens of is het puur onderbuikgebeuren? Als het probleem bij de GTX wederom bestaat is het alleen maar logisch dat de oudere kaarten het eerder beginnen te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
millman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:55:
Whoa, dat is nummer 2, jammer dat het niet gewerkt heeft man!
Hij zegt toch dat het gewerkt heeft. :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:51:
[...]

Mja, voor anderhalve maand daarna.. Is niet echt duidelijk uit op te maken of die het nu nog (na een evt tweede bakpoging dus) steeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat is daar vreemd aan, je lost het probleem niet op je stelt het uit, oplossen kan niet. Dus het heeft precies zo gewerkt als het hoort.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

3XPER7 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:59:
[...]

Mja, voor anderhalve maand daarna.. Is niet echt duidelijk uit op te maken of die het nu nog (na een evt tweede bakpoging dus) steeds doet.
Het was te verwachten dat hij ermee op zou houden na een tijdje. Ik denk dat hij nog wel een halve maand oid. zou draaien als ik hem nog eens zou bakken maar goed - .. ik heb liever een stabiele videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
millman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:13:
[...]
los van een zeldzaam aantal goede tips (max 10 post vd afgelopen 100) zijn nuttig, de rest... tja, laat maar.. We hebben het nog steeds over maar 1, jawel 1 kaart die gebakken is! Nog iemand een 470 gebakken?
Wat denk je - hoeveel procent van de eigenaren van zo'n kaart komt dat hier in dit topic melden bij een probleem?

Ik schat nog niet 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Als iemand advies wil over het bakken van een 400 series: ik heb nog wel een paar tips. :P

[ Voor 24% gewijzigd door ArmouredSPony op 08-03-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

-The_Mask- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:51:
[...]

Let me rephrase: jammer dat het zo kort gewerkt heeft ;)
joopv schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:49:
[...]

Wat denk je - hoeveel procent van de eigenaren van zo'n kaart komt dat hier in dit topic melden bij een probleem?

Ik schat nog niet 1%.
Denk dat veel mensen die m bakken wel degelijk hier op tnet iets gepost hadden, en natuurlijk, uitval van kaarten is er altijd echter staat mijn opmerking niet op zichzelf, lees het topic even door... Naar aanleiding van 2 gevallen hier was zelfs een heus nieuwsbericht naar boven was geborreld en was er nogal paniek.. beetje onrust zaaien enzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Heb je enige onderbouwing voor deze vermoedens of is het puur onderbuikgebeuren? Als het probleem bij de GTX wederom bestaat is het alleen maar logisch dat de oudere kaarten het eerder beginnen te vertonen.
Nou, bij een kennis stond op de doos MSI GTX470 Second Generation. (het was er een met een aftermarkt cooler)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een koeler versie van MSI heeft natuurlijk niks nodig met een GPU van NVIDIA.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15

Nemesizz

Untouchable

Denk dat veel mensen die m bakken wel degelijk hier op tnet iets gepost hadden, en natuurlijk, uitval van kaarten is er altijd echter staat mijn opmerking niet op zichzelf, lees het topic even door... Naar aanleiding van 2 gevallen hier was zelfs een heus nieuwsbericht naar boven was geborreld en was er nogal paniek.. beetje onrust zaaien enzo.. :)
Tweakers weten een beetje van hoe en wat, en zullen misschien proberen te bakken (uiteraard pas nadat alle andere opties bij langs zijn gegaan, zoals drivers checken kabels checken voeding checken enz).
Merendeel van de gebruikers (van zowel AMD als nVidia kaarten) gooien een defecte videokaart meteen in de afval bak en kopen een nieuwe...of kopen meteen een nieuwe PC.
Ze zullen waarschijnlijk niet eens de moeite nemen om te kijken op internet.
Misschien nog bij de lokale PC-boer langs, maar die verkoopt ook liever een nieuwe kaart (en die zijn ook nog niet altijd goed op de hoogte van bepaalde defecten bij bepaalde serie kaarten).

Dus denk van het merendeel van dooie GPU's hoor je niks van (ook weer, zowel AMD als nVidia, zowel desktop als laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
alright... we zijn nu 2 maanden verder en gisteren spatten de artifacts me weer om de oren en na meerdere reboots had de kaart weer de geest gegeven.

Dus vanochtend maar weer 10 minuten op 200 graden in de oven en weer 'succes', hij doet het weer voor nu.

Beetje offtopic en toch ook weer niet: tijdje geleden een oude Powerbook G4 van iemand gekregen die het niet meer deed. Na wat nalezen bleek het logic board defect. Ook hier dan maar de 'baat het niet dan schaadt het niet' methode op losgelaten, logicboard 8 minuten op 200 graden en tadaaaah, ook die doet het nu alweer een paar weken zonder problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

henkbas schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:15:
alright... we zijn nu 2 maanden verder en gisteren spatten de artifacts me weer om de oren en na meerdere reboots had de kaart weer de geest gegeven.

Dus vanochtend maar weer 10 minuten op 200 graden in de oven en weer 'succes', hij doet het weer voor nu.

Beetje offtopic en toch ook weer niet: tijdje geleden een oude Powerbook G4 van iemand gekregen die het niet meer deed. Na wat nalezen bleek het logic board defect. Ook hier dan maar de 'baat het niet dan schaadt het niet' methode op losgelaten, logicboard 8 minuten op 200 graden en tadaaaah, ook die doet het nu alweer een paar weken zonder problemen....
Het blijft toch prachtig hé hoe dat zo werkt af en toe, blij dat je kaart het weer doet!

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
henkbas schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:15:

henkbas -> henkbak

Pagina: 1 2 Laatste