Offtopic op offtopic en daarop offtopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 11:12
Hoi,

Ik weet niet of ik hier een topic mag openen en of hij juist staat, maar ik geloof van wel :)

Gisteren heb ik een reactie geplaatst op het nieuwsbericht Duitse overheid overweegt antipiraterijbeleid met 'two-strikes'
Omdat hier als first-post een reactie werd geplaatst die geen meerwaarde had heb ik hier met offtopic tags op gequote dat ik dit een vreemde zaak vind.

Vervolgens wordt mijn post tot ver boven de 300 naar beneden gemod terwijl er toch duidelijk mensen zijn die het met mij eens zijn.

Mijn vraag is of hier iets aan gedaan kan worden. :)

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je bedoelt Alphyraz in 'nieuws: Duitse overheid overweegt antipiraterijbeleid met 'two-strikes''?

Die staat terecht op -1, wegens flamen en trollen (mensen "zielig" of "zielepietjes" noemen, of "meelopers" is toch echt een flame), alsmede modgezeik.

Daartegenover staat geen enkele compenserende inhoud, en je lokt alleen maar trolls en flames uit (nu zal dat ook wel de bedoeling zijn geweest, maargoed)...

Al met al kan ik écht niet verder dan een -1 komen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso, gezeik over moderaties = -1. Dat voegt op de frontpage absoluut niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Precies, klagen over de moderatie, en dan ook nog eens met termen die niet echt netjes zijn in een discussie, krijg je geen punten. Het bespreken van moderaties doen we niet op de Frontpage, maar hier. Dat doen we omdat het anders een zootje wordt. De Frontpage is er voor inhoudelijke discussie, en niet voor metadiscussies over wat wel en niet hoort. Dat is voor niemand interessant om te lezen. Daarom staat er in de richtlijnen dat dergelijke reacties ongewenst zijn. Of iemand het er mee eens is of niet, dat doet er niet toe, zoals je in reviews: Tweakers.net moderatie faq kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:12:
Sowieso, gezeik over moderaties = -1. Dat voegt op de frontpage absoluut niets toe.
Een openlijke modbreak voegt ook helemaal niets toe. Dat is gewoon een manier voor jullie om iemand aan de schandpaal te nagelen en een weerwoord mag van jullie niet omdat het wel eens duidelijk kan worden gemaakt dat de moderator overdreven bezig is.

Als ik een grapje maak en een hyperaktieve mod slaat op tilt en haalt de hele post van mij weg en laat in grote opvallende blauwe letters achter "dat dit niet de manier is hoe we willen zien dat je communiceert", Wat impliceert deze modbreak nu? Dat ik grensoverschrijdend heb zitten posten. Als ik dat wil rechtzetten, in een volgend postje vertellen dat een grapje heeft gestaan en zonde is van de rest van de post wat wel nuttig was wordt dat ook alweer weggehaald met nog meer blauwe lettertjes.

Nee, ik mag niet vertellen dat de betreffende mod hyperaktief is.

Hoi RoD btw :W

Deze wordt ook gemodbreakt zeker? Verbaasd me ook niks. Mag ik dat grapje nog hier posten om aan te geven hoe laag jouw grens ligt en hoe snel je op modbreakknopje drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij serieus vind dat de moderator over de schreef is gegaan, dan zou ik graag hebben dat je het verwijderde gedeelte hier in TMF plaats. Dan kan daarover gediscussieerd worden. Hier is dat on-topic.

Wat betreft Alphyraz denk ik dat zijn edit2 en edit3 zeer verhelderend zijn... |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:55:
Als jij serieus vind dat de moderator over de schreef is gegaan, dan zou ik graag hebben dat je het verwijderde gedeelte hier in TMF plaats. Dan kan daarover gediscussieerd worden. Hier is dat on-topic.
Ik zeg niet over de schreef, in principe zal geen enkele mod ooit over de schreef gaan. Wel dat sommige modjes te hyperaktief zijn en postjes zonder bij na te denken weghalen. Ik kan het post dat verwijderd is niet terugtoveren. Elk andere blauwroodhelm kan die post hier neerzetten. De context van dat grapje is van een discussie die vlak ervoor heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het gaat om deze Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4" en deze Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 4".

Wat mij betreft is het ook offtopic en lokt het offtopic reacties uit. Dat er kritiek op moderatie is is geen probleem, maar ga dat dan niet uitpraten in een topic dat daar niet voor bedoeld is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Euh... dat zijn reacties op het forum, wat doen die in dit subforum, en deze draad? Dit forum gaat over moderaties op de FP, niet over reacties op het forum.

Ik snap het ff niet meer, geef mijn portie maar aan fikkie...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@bitjesmaker
Sterker nog, dat is ook hartstikke offtopic hier. We hebben het hier over frontpage reacties/moderaties, niet over forumreacties. Als je een probleem hebt met forumcrew dan wil ik je vragen dat op te gaan lossen met betreffende crew en niet een totaal ongerelateerd topic daarbij te betrekken.

Zie janvanduschoten hieronder.

Graag hier op de frontpage blijven en dan met name bij de reactie van Alphyraz waar dit topic om draait.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 06-02-2012 17:16 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De discussie van bitjesmaker hoort thuis in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:13:
@bitjesmaker
Sterker nog, dat is ook hartstikke offtopic hier. We hebben het hier over frontpage reacties/moderaties, niet over forumreacties. Als je een probleem hebt met forumcrew dan wil ik je vragen dat op te gaan lossen met betreffende crew en niet een totaal ongerelateerd topic daarbij te betrekken.
Hoezo to-taal offtopic en ongerelateerd? Het gaat toch over kritiek op moderatie? FP en forum hebben 1 inlogaccount. De moderators hebben allemaal dezelfde kleur oorlogstekens. Het is niet zo dat jullie over moderatie praten en ik over koekjes bakken begin.

Affijn, weeral ander topic opzoeken. Het zal wel...
Yeah... Done. :Y

@Hieronder: o, ja. In dat geval is het zwaar offtopic ja. Had het niet door, Sorrie...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:28:
[...]

Hoezo to-taal offtopic en ongerelateerd? Het gaat toch over kritiek op moderatie? FP en forum hebben 1 inlogaccount.
Moderatie in de zin van het moderatiesysteem. Ofwel het voorzien van moderaties bij reacties op de frontpage. Je opmerking over het forum is dus hier wel degelijk bijzonder off topic. Dit had je overigens prima terug kunnen vinden -zoals men mag verwachten- in het beleid-topic TMF Beleid.

Ofwel:
Cloud schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:13:
Graag hier op de frontpage blijven en dan met name bij de reactie van Alphyraz waar dit topic om draait.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Pagina: 1