Buschauffeurs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.007 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Bij ons in de buurt is de bushalte vlak voor een stoplicht, dus vaak staat de bus te wachten in de rij voor het stoplicht en nog niet bij de bushalte. Meestal wenkt de chauffeur dan even naar de mensen die wachten dat ze even naar de bus moeten komen, hij staat immers toch al stil.

Dus ik sta ij de bushalte en ik zie de bus weer staan en ik denk ik loop zelf even naar die bus toe (wel zo aardig, scheelt weer tijd voor iedereen). Laat hij mij er niet in en wijst dat ik terug moet lopen. Dus ik loop terug. Vervolgens stopt die lul voor het stoplicht (hij reed bushalte 5 meter voorbij, waar ik dus stond te wachten), dus ik naar bus, wil instappen doet die zak de deur niet open. Hij laat me gewoon staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Ik neem niet zo vaak de bus, toen ik nog niet op loopafstand van centrum 010 woonde wel vaak de nachtbus door Alexander naar Capelle. Wat mij altijd opviel is dat die chauffeurs altijd geduldig waren met straalbezopen mensen die overal kleingeld vandaan halen (nachtbus altijd contant afrekenen), als een mongool reden (wegafscheidingen aan de linkerkant passeren etc) en bijzonder tolerant waren als het om de passagiers ging. Op een gegeven moment zaten er wat gastjes achterin te roken, waarop de chauffeur via de intercom liet weten daar begrip voor te hebben maar toch vriendlijk verzocht even het dakraam open te doen en daar onder te gaan staan :). En altijd netjes gedag zeggen bij uitstappen: "wel thuis he!".

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:28

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb (te) vaak dat de bus niet stopt terwijl er op de knop is gedrukt.. vandaag ook weer.
Ik zit in een bus vol met allemaal scholieren. Echt prop vol, ze moesten er via de achterdeur in.
Deze moeten naar het station, ik moet op de helft al uitstappen om naar stage te gaan.
Hij blijft maar doorrijden (4 haltes verder) en hoort me niet, ik helemaal naar voren lopen en dan rijd hij alsnog door tot de volgende halte.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
SeatRider schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:29:
Ik neem niet zo vaak de bus, toen ik nog niet op loopafstand van centrum 010 woonde wel vaak de nachtbus door Alexander naar Capelle. Wat mij altijd opviel is dat die chauffeurs altijd geduldig waren met straalbezopen mensen die overal kleingeld vandaan halen (nachtbus altijd contant afrekenen), als een mongool reden (wegafscheidingen aan de linkerkant passeren etc) en bijzonder tolerant waren als het om de passagiers ging. Op een gegeven moment zaten er wat gastjes achterin te roken, waarop de chauffeur via de intercom liet weten daar begrip voor te hebben maar toch vriendlijk verzocht even het dakraam open te doen en daar onder te gaan staan :). En altijd netjes gedag zeggen bij uitstappen: "wel thuis he!".
Nachtbussen (BOB bus) hier in Rotterdam zijn altijd goed. Chauffeurs zijn heel tollerant. Heb daar ook alleen maar goede ervaringen mee. Maar de Chauffeurs op de bussen tussen Zoetermeer en Rotterdam (lijn 170/173) rijden me nogal eens voorbij...
De bussen zijn verder wel mooi. Ook leuk is richting Zoetermeer in de avond het grootste deel van de lijn (waar dus 170 en 173 rijden) alleen de 170 een maal in het uur te laten rijden. Op vrijdag avond zit die bus altijd helemaal propvol.

[ Voor 8% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 12-01-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ghehe, gister een nieuwe busschauffeur volgens mij:

Kwam 12 minuten te laat, reed verschrikkelijk hard, en wij hebben bij elk oversteekpunt van die zware betonnen blokken liggen voor veiligheid enzo waar hij ook nog es tegenaan klapte... vervolgens met 80-90 over een 50 weg.... hij had op 3 minuten na wel zijn bus weer op tijd rijden :p (ookal had ik me trein gemist)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15

Martinspire

Awesomeness

Dan zou ik het ook minder erg vinden om te laat te komen als je weet dat de buschauffeur tenminste zn best ervoor doet om op tijd te rijden.
Hier daarentegen doen ze altijd lekker rustig aan (want te laat zijn ze toch al :? )
Af en toe zit er wel iemand tussen die wel fatsoenlijk rijd, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ze ze zomaar van de straat af plukken (stoepranden meepakken en megahard remmen enzo).

Bovendien maak ik ook vaak zat mee dat de bestuurder last heeft van zn voet ofzo en bij een rood stoplicht de bus heel langzaam laat rollen maar wel telkens de rem intrapt waardoor je zo'n op-en-neer beweging krijgt die heel irritant is als de bus mutvol is

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
djmantri schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:21:
Dan zou ik het ook minder erg vinden om te laat te komen als je weet dat de buschauffeur tenminste zn best ervoor doet om op tijd te rijden.
Hier daarentegen doen ze altijd lekker rustig aan (want te laat zijn ze toch al :? )
Af en toe zit er wel iemand tussen die wel fatsoenlijk rijd, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ze ze zomaar van de straat af plukken (stoepranden meepakken en megahard remmen enzo).
Dat hard remmen is ook altijd zo irritant. Hier doen ook veel busschauffeurs dat. Vooral als je in een altijd propvolle bus naar het Zernike in Groningen moet... Je staat daar met z'n allen opgepropt in de bus, en de bus gaat vervolgens hard remmen. Waardoor jij en de rest nauwelijks meer overeind kunnen blijven staan. Zelfs een keer iemand gehad die de bus doorvloog en iets gebroken had doordat de bus zo hard remde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Iets anders, waar ik een hekel aan heb, is een te rustige rijstijl. Vooral als ik zit te kutten met een aansluiting, dan zit ik gestresst in die bus van: kom op, schiet op, planken met die handel! Terwijl de chauffeur op z'n allerdooiste gemakje rondrijdt. Zwaar irritant.

Op mijn lijn heb je ook een speciale busbaan (geen strook dus), parallel aan een provinciale weg. Je zou zeggen dat je op zo'n rechte lege weg lekker hard kan rijden, maar sommige chauffeurs denken daar blijkbaar anders over. Dus dan heb je zo'n speciale weg en dan word je nog ingehaald door de auto's op de drukke weg naast je. :z

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:19:
Iets anders, waar ik een hekel aan heb, is een te rustige rijstijl. Vooral als ik zit te kutten met een aansluiting, dan zit ik gestresst in die bus van: kom op, schiet op, planken met die handel! Terwijl de chauffeur op z'n allerdooiste gemakje rondrijdt. Zwaar irritant.

Op mijn lijn heb je ook een speciale busbaan (geen strook dus), parallel aan een provinciale weg. Je zou zeggen dat je op zo'n rechte lege weg lekker hard kan rijden, maar sommige chauffeurs denken daar blijkbaar anders over. Dus dan heb je zo'n speciale weg en dan word je nog ingehaald door de auto's op de drukke weg naast je. :z
Omg, zo herkenbaar. Ik had het geschreven kunnen hebben :) Dat had ik gisteren. Door die klotenbus zou ik net te laat komen voor mijn aansluiting. Echter, gelukkig was mijn aansluiting te laat dus ik haalde em alsnog.
Maar wow, wat heb ik me zitten verbijten zeg :X En dan ook nog zo tergend traag stempelen en eens uitgebreid de abonnementen van de mensen controleren terwijl je al achter op schema ligt.
Damn, de frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Jep, en dan heb je natuurlijk nog de mensen die geen strippenkaart hebben en er eentje moeten kopen bij de chauffeur, en dan zal je net zien dat ze alleen maar een briefje van 50 bij zich hebben :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:43:
Jep, en dan heb je natuurlijk nog de mensen die geen strippenkaart hebben en er eentje moeten kopen bij de chauffeur, en dan zal je net zien dat ze alleen maar een briefje van 50 bij zich hebben :P
Of de discussie over welk eurokaartje ze nou moeten hebben... Uiteindelijk geeft de busschauffeur dan toch maar toe dat die van 3 euro genoeg is (ofzoiets).

Ja, ik kan er uren over doorgaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:15

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 86536 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:12:
[...]

In nijmegen koud? Misschien heb jij dan een uitzonderlijke buschauffeur maar ik zweet daar altijd de bus uit!
rond deze tijd wel, vanochtend om 7.34 lijn 2 naar station, nou dan is 't wel lekker als de verwarming aanstaat :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:45:
[...]

rond deze tijd wel, vanochtend om 7.34 lijn 2 naar station, nou dan is 't wel lekker als de verwarming aanstaat :)
tja da's ook wel erg vroeg, kom je net lekker je warme bed uit en dan lijkt alles koud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Anoniem: 86536 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:07:
[...]

tja da's ook wel erg vroeg, kom je net lekker je warme bed uit en dan lijkt alles koud ;)
Mijn buurman pakt de bus van 06:32 en dat is pas vroeg. Hij komt dan ook pas om 17:24 thuis. Daar heb ik respect voor. Ik werk in de middagen en ik kan altijd wel tot 9 uur blijven liggen, maar dat kan ik alleen niet :P Ik zou nu zo de bus injumpen nu en gewoon een gesprek beginnen met de chauffeur. 07:19 is voor mij niet vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:55:
[...]

Dat hard remmen is ook altijd zo irritant. Hier doen ook veel busschauffeurs dat. Vooral als je in een altijd propvolle bus naar het Zernike in Groningen moet... Je staat daar met z'n allen opgepropt in de bus, en de bus gaat vervolgens hard remmen. Waardoor jij en de rest nauwelijks meer overeind kunnen blijven staan. Zelfs een keer iemand gehad die de bus doorvloog en iets gebroken had doordat de bus zo hard remde.
Als je ook ziet hoe sommige fietsers snel nog even voor de bus denken langs te gaan hier in Groningen, wat een chaos daar :X

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 20:08
Hmm, misschien mooie vraag om hier te stellen.
Waarom hebben busschauffeurs nooit een gordel om, ik weet dat ie er niet zit, but why?

mijn bus: De Valleilijn :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/00279/ew1_2906bussen_279694b.jpg

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:27
Venxir schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:41:
Waarom hebben busschauffeurs nooit een gordel om, ik weet dat ie er niet zit, but why?

[afbeelding]
Omdat de schok niet zo groot is als ze zich in een andere auto boren (bus = grotere massa). En omdat men denkt dat die mensen kunnen rijden en geen ongevallen doen... NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:28

Twhomp

Stayin' Alive

jvvv schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Omdat de schok niet zo groot is als ze zich in een andere auto boren (bus = grotere massa). En omdat men denkt dat die mensen kunnen rijden en geen ongevallen doen... NOT
En het is niet verplicht voor mensen die personen vervoeren (zoals taxichauffers).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 20:54
jvvv schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Dat is toch enkel voor lijnbussen omdat deze relatief korte stukken rijden? Geloof nooit dat die redenering gebruikt wordt. Wat nou als je met een bus van de weg af raakt of tegen, bijvoorbeeld, tegen een vrachtwagen aan rijd.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

SeatRider schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:29:
Nachtbuschauffeurs zijn inderdaad heel makkelijk. Het lijkt wel of ze er speciaal voor uitgezocht worden. Als je ergens uit wil stappen op z'n route maakt het niet uit, hij stopt gewoon voor je. "Wel na het stoplicht hoor pik, want hij staat net op groen" _/-\o_
Anoniem: 146043 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 07:20:
[...]

Mijn buurman pakt de bus van 06:32 en dat is pas vroeg. Hij komt dan ook pas om 17:24 thuis. Daar heb ik respect voor. Ik werk in de middagen en ik kan altijd wel tot 9 uur blijven liggen, maar dat kan ik alleen niet :P Ik zou nu zo de bus injumpen nu en gewoon een gesprek beginnen met de chauffeur. 07:19 is voor mij niet vroeg.
Dat is eng trouwens, dat je op de minuut nauwkeurig weet hoe laat je buurman weggaat en thuis komt :D

[ Voor 20% gewijzigd door reuzekind op 13-01-2007 16:25 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:01:
[...]

Damn dat is wel erg triest. Ik zou zo graag eens een discussietje met die kerel aangaan he als ik dit zo lees :)

Het is jammer dat die informatievoorziening zo brak is bij bussen. Als ik op m'n PC precies mijn bus kon tracken... Of via GPRS op m'n mobiel ofzo. Het is technisch mogelijk, maar jammer genoeg nog niet praktisch.

Anyway ik heb eens een weblogje van een Connexxion-chauffeur opgezocht (Google, m'n vriend :) ). Ik kon een mailtje sturen naar die chauffeur, en ik heb em gevraagd hoe het nou officieel is geregeld en geleerd over het te vroeg wegrijden. Ik wacht ongeduldig op een antwoord :)
(mezelf gequoot)
Vandaag antwoordje gekregen.

Er zijn 2 soorten haltes, namelijk:
-tijdhaltes
-tussenliggende haltes.

Op tijdhaltes moeten chauffeurs zich aan de opgegeven tijd houden, daar mogen ze dus niet te vroeg wegrijden.

Op tussenliggende haltes mag dat wel. De tijden op tussenliggende haltes zijn altijd "bij benadering aangegeven", dit staat als het goed is op het haltetijdentabelletje bij de betreffende bushalte. Morgen ga ik dus gelijk ff goed kijken op dat tabelletje bij ons.

Sommige chauffeurs rijden bij zo'n tussenliggende halte dus eerder weg, aangezien ze daar toch niet tijdsgebonden zijn. Bij een tijdhalte zijn ze (als het goed is) dus _wel_ stipt.

De chauffeur die ik gemaild heb, lost het te vroeg zijn af en toe op door op een tijdshalte wat langer te wachten. Zo is hij op de tussenliggende haltes nooit te vroeg en meestal haalt hij de tijd voor de volgende tijdshalte toch wel weer in. Het nadeel daarvan, zo zegt hij, is dat de bus dus eigenlijk te laat komt op de tussenliggende haltes. Klagen de mensen daar weer.

Zeau, weer een hoop duidelijk :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou wat hij vergeet te vertellen is dat ze nog wel eens doorrijden, want dan komen ze eerder aan en kunnen ze ff lekker een bakkie doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

ff lekker een bakkie doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

djmantri schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:21:
Bovendien maak ik ook vaak zat mee dat de bestuurder last heeft van zn voet ofzo en bij een rood stoplicht de bus heel langzaam laat rollen maar wel telkens de rem intrapt waardoor je zo'n op-en-neer beweging krijgt die heel irritant is als de bus mutvol is
Dat snap ik inderdaad ook niet 8)7
rollen STOP, rollen.. STOP.. rollen, STOP
En maar steeds dichter op de auto voor hem.

En al die passagiers mooi synchroon elke keer bij het remmen naar voren bewegen :+

't is gewoon fun voor de chauffeur om dat te doen?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij zegt die dan ook in de kantine:
"Ik deed vandaag die Stop and Go vandaag om 13.00 en pas na 2 minuten werd er pas iets van gezegt!"

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

_AuToMaTiC_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:38:
Bij Connexxion vinden ze dat leuk... Heb dat dus ook altijd hier op station Noord (Rotterdam). Terwijl ik op het raam klop kijken en tegelijk wegrijden! :(
Zal ik je een effectief middel vertellen? Gewoon ervóór gaan staan en dan eisen dat ie de deur opengooit, anders ga je niet aan de kant. Klaar, einde gezeik. Ze mogen namelijk niet over of door je heen rijden (goh slim van me he 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sommige chauffeurs zijn ook klootzakken. Rijden ze net weg, neger komt eraan gerend: ze rijden door. Rijden ze net weg: jong wulps dametje komt eraan gerend: dán stoppen ze wel.

Achja, daar heb je toch zo'n beroep voor, zeg nou zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Venxir schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:41:

[afbeelding]
Hey, jullie hebben wel verlengde versies van die bus..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Joe-star schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:05:
Sommige chauffeurs zijn ook klootzakken. Rijden ze net weg, neger komt eraan gerend: ze rijden door. Rijden ze net weg: jong wulps dametje komt eraan gerend: dán stoppen ze wel.

Achja, daar heb je toch zo'n beroep voor, zeg nou zelf.
Sommig slagers ook.. Zoals al eerder gezegt werd, dr zitten altijd wat rotte appels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Jejking schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:03:
[...]

Zal ik je een effectief middel vertellen? Gewoon ervóór gaan staan en dan eisen dat ie de deur opengooit, anders ga je niet aan de kant. Klaar, einde gezeik. Ze mogen namelijk niet over of door je heen rijden (goh slim van me he 8)7 )
Denk je dat een buschauffeur daar geen oplossing voor heeft? Wat dacht je van voor je neus gaan stilstaan en dan net zo lang wachten tot jij aan de kant gaat?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Murcielago schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:51:
[...]

Denk je dat een buschauffeur daar geen oplossing voor heeft? Wat dacht je van voor je neus gaan stilstaan en dan net zo lang wachten tot jij aan de kant gaat?
Hij heeft een dienstregeling, jij waarschijnlijk niet :P Maar tis wel een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

HaaZ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Dat snap ik inderdaad ook niet 8)7
rollen STOP, rollen.. STOP.. rollen, STOP
En maar steeds dichter op de auto voor hem.

En al die passagiers mooi synchroon elke keer bij het remmen naar voren bewegen :+

't is gewoon fun voor de chauffeur om dat te doen?
Volgens mij komt dat gewoon omdat de nieuwe bussen allemaal automaten zijn, en dan gebeurt het vrij makkelijk. Rem loslaten en je begint te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RoD schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:52:
[...]

Hij heeft een dienstregeling, jij waarschijnlijk niet :P Maar tis wel een beetje overdreven...
Buschauffeur: "Care.."
net of hem dat wat uitmaakt :P m'n pa die slaat ook soms gewoon complete ritten over als nijmegen weer vol staat, anders komt 'ie nooit op tijd

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

reuzekind schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Volgens mij komt dat gewoon omdat de nieuwe bussen allemaal automaten zijn, en dan gebeurt het vrij makkelijk. Rem loslaten en je begint te rollen.
Dan laat je de rem toch gewoon niet los in plaats van deze elke 5 seconden weer in te trappen? 8)7
Is gemakkelijker dan rem telkens weer indrukken lijkt me :P

[ Voor 6% gewijzigd door HaaZ op 24-01-2007 11:29 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-tom-562 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:25:
[...]

Buschauffeur: "Care.."
net of hem dat wat uitmaakt :P m'n pa die slaat ook soms gewoon complete ritten over als nijmegen weer vol staat, anders komt 'ie nooit op tijd
Dat zal best ja. Hoe vaak er hier ook een bus niet komt opdagen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:52
Honesty schreef op vrijdag 23 maart 2001 @ 16:38:
Dat doen alle buschauffeurs en volgens mij alleen maar om te zieken :(
Als het een lekker wijf is niet hoor, dan wachten ze wel ff...

Ik heb zoiets met buschauffeurs;
Of ze zijn gigantisch chagerijnig en doen overal moeilijk over.. zovan ja mag ik je kaartje even zien want volgens mij.. en dan gaat ie er 30 seconden naar kijken en dan pas mag je verder lopen.. PFFT!

Of ze zijn gewoon extreem aardig :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, dat had ik dus ook een keer in de bus. De busschauffeur wilde iemand z'n abonnement even controleren (ik denk dat hij hem eruit pikte om zn nationaliteit). Deed ie bij niemand verder, maar bij hem wilde hij even uitgebreid z'n abonnement bekijken.

Is zelfs nog bijna een knokpartij om ontstaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Och, bekijk het een van de andere kant: de hele dag van die chagrijnige koppen met mp3-speler op die nog geen fatsoenlijke goedemorgen kunnen wensen, hun OV of abonnement omhoog houden en stug doorlopen aan je voorbij ziet sjouwen, krijg je er vanzelf wel een keer de pest in.

Chauffeur in het zuiden des lands heeft ook ooit de bus aan de kant gezet en iedereen uit laten stappen. Ze mochten daarna alleen terug binnen als ze netjes goedemorgen zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

En zo hoort het! Ik zeg ook altijd goedemorgen/middag/avond en ik zeg het graag. Als ik m'n mp3 in heb, dan zet ik em ff af voordat ik de bus in loop.

Waar is die tijd gebleven dat iedereen elkaar gedag zegt? Kan je voorstellen, ik vraag mezelf dat af terwijl ikzelf pas sinds 1988 rondloop. :P

En over dat abonnement, de chauffeur heeft het recht (plicht?) dat hij je abonnement uitgebreid checkt. Dat daardoor een knokpartij ontstaat kan ik me niet voorstellen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:54

Huig

Merino Fanatic

Kijk, wij kunnen met elkaar praten :p
Ik zet ook altijd m'n mp3 af als ik de bus binnenkom en zeg ook altijd netjes gedag. Echt grappig om te zien hoe zo'n chagrijnige kop ineens veranderd in een vrolijk lachend gezicht :).
Een beetje meer vriendelijkheid zou de wereld geen kwaad doen :z

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:10:

En over dat abonnement, de chauffeur heeft het recht (plicht?) dat hij je abonnement uitgebreid checkt. Dat daardoor een knokpartij ontstaat kan ik me niet voorstellen.
Laat ik erbij zeggen dat degene die gecontroleerd werd niet het meest vriendelijke persoon was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Huig schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:53:
Kijk, wij kunnen met elkaar praten :p
Ik zet ook altijd m'n mp3 af als ik de bus binnenkom en zeg ook altijd netjes gedag. Echt grappig om te zien hoe zo'n chagrijnige kop ineens veranderd in een vrolijk lachend gezicht :).
Een beetje meer vriendelijkheid zou de wereld geen kwaad doen :z
Idd, behalve dat het gewoon netjes is om gedag te zeggen, is het ook gewoon een soort van leuk. d:)b

[ Voor 66% gewijzigd door _Christiaan_ op 24-01-2007 22:57 . Reden: quootje drbij ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11029

Hoe herkenbaar allemaal... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR zegt ook altijd even goede morgen/middag/avond. Meestal afgekort tot 'Moggûh', 'middag' en 'avond' overigens. iPod altijd een oortje uit, zover ik 'm opheb. ('s ochtends doe ik ze meestal pas in de bus in m'n oren).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij mij hangt het er een beetje vanaf. 's Ochtends vroeg wil ik nog wel eens brak de bus in wandelen en zeg ik verder niks, behalve als de busschauffeur me groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Geen problemen hier met de bus in Groningen stad. Af en toe eens eentje die maar niet wil opschieten (langzaam/voorzichtig rijden) maar over het algemeen tenminste flink van die doorjagers :P en mja bij halte wegrijden is te laat voor passagier, ben blij dat het grootste gedeelte gewoon doorrijdt (en zeker bij de types die nog denken te moeten bonken tegen de deuren/ramen van de bus of die op hun doodnormale gemak aan komen lopen terwijl de buschauffeur weg wil rijden). Ze komen toch wel minimaal om de 10/20 minuten overdag. En in de late avonduren zijn ze overal het algemeen wat vriendelijker qua wachten :)
En het klopt ook wel dat ze nog wél eens stoppen voor mooie dames, ook niet erg natuurlijk het oog wil ook wat :P

En als fietser heb ik er ook geen problemen mee, je moet gewoon anticiperen op de rijstijl van de bussen. Klinkt een beetje negatief voor de fietser/voetganger maar als de bussen daar continue rekening mee moeten houden rijden ze nooit op tijd en het is regel voor de fietsers/voetgangers in Groningen dat ze voor overal en alles voorbij sjeezen waar het maar mogelijk is, alsof de bestrating alleen voor hen gemaakt is (toegegeven maak me er zelf ook wel schuldig aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

RoD schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:55:
[...]

Laat ik erbij zeggen dat degene die gecontroleerd werd niet het meest vriendelijke persoon was :)
whopppa en meteen de reden dat ie uitbundig werd gecontroleerd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 12:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Vanmorgen was het weer raak bij mij }:|

Ik zag de in de verte al over de dijk richting mijn halte aankomen toen ik fietsend bijna bij de halte was. Uit reactie daarop ging ik extra vaart maken met de hoop mijn bus nog te halen. Toen ik aankwam bij de halte stond de bus er nog, de laatste mensen stapte in. Ondertussen had ik mn fiets in de stalling op slot gegooid en rende richting de bus. Toen ik eenmaal naast de deur was, reed die *piep* bus recht voor me neus weg. Ik heb nog geprobeerd te zwaaien, maar de bus bleef maar doorrijden. :r

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

CyBeR schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 02:15:
* CyBeR zegt ook altijd even goede morgen/middag/avond. Meestal afgekort tot 'Moggûh', 'middag' en 'avond' overigens. iPod altijd een oortje uit, zover ik 'm opheb. ('s ochtends doe ik ze meestal pas in de bus in m'n oren).
ik zeg ook altijd iets in de trand van hoi, morguh etc. "s middags altijd gewoon hoi of hallo, maar 's ochtends altijd morguh. Ik doe precies hetzelfde kwa ipod gebeuren, altijd 1 oortje uit en dan het volume wat zachter :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 03-06 16:02
Ving een gesprekje op tussen een paar busschauffeurs vanmorgen:
Ik trap ook altijd de rem lekker hard in en weer gas geven als die jonge grietjes bezig zijn met hun tas vol make-up. Zijn ze met die mascara troep bezig, schieten ze weer mooi uit.. ghehehe.

:+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pinjataaa schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:30:
[...]

whopppa en meteen de reden dat ie uitbundig werd gecontroleerd. :9
Kun je vantevoren zien dat iemand een onvriendelijk persoon is? :? Volgens mij werd ie gewoon geselecteerd op huidskleur, want hij werd er als enige uitgepikt. Slaat nergens op imo. Controleer dan iedereen.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 26-01-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

RoD schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:32:
[...]

Kun je vantevoren zien dat iemand een onvriendelijk persoon is? :? Volgens mij werd ie gewoon geselecteerd op huidskleur, want hij werd er als enige uitgepikt. Slaat nergens op imo. Controleer dan iedereen.
Ik kan ze er (vaak) wel uitpikken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:53
Zij eerst ook altijd vriendelijk gedag ofzo.
Maar als ze niks terug zeggen of chagrijnig/boos terug kijken vind ik het wel mooi :/
Soms zit er dan wel een vrolijke tussen maar dit is zelden :).

Verder ook de gebruikelijke :X dingen als door rijden bij bus haltes en erg hard remmen en optrekken als de bus helemaal is afgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Zo net was leuk..
Telkens in de bocht gooide de chauffeur het stuur om zodat je tas van de stoel flikkerde..... joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb je dan liever, dat de beste man van zn stuur afblijft in bochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag nog praktisch uitgescholden door een chauffeur omdat ik levensmoe was ofzo... :/ OK, ik rende voor z'n bus langs, terwijl ie weg wilde rijden (had ik ff niet door, moest een andere auto ontwijken :+), maar toch.. :o Hij liet me wel binnen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:44
Osiris schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:48:
Vandaag nog praktisch uitgescholden door een chauffeur omdat ik levensmoe was ofzo... :/ OK, ik rende voor z'n bus langs, terwijl ie weg wilde rijden (had ik ff niet door, moest een andere auto ontwijken :+), maar toch.. :o Hij liet me wel binnen though.
Wie is er dan fout bezig? Ok, de chauffeur kon dat schelden wel achterwege laten maar jij bent debiel bezig IMO

Tevens hebben we in Gorinchem tegenwoordig last van missende bussen... dan rijdt er een bus van 7.48 weer niet, dan weer 20 minuten te laat en dan weer 5 minuten te vroeg. maar een paar keer kunnen gebruiken :/

[ Voor 18% gewijzigd door Beerkeeper op 29-01-2007 10:35 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Ik had vorige week bijna een aanrijding met een bus/ mijn medeweggebruiker op de linkerweghelft. Omdat een bus wegreed van een bushalte in de bebouwde kom. Ik weet wel dat bussen die richting aangeven en van een halte willen wegrijden in principe vrij baan moeten krijgen om de weg op te rijden. Echter deze chauffeur vond het nodig om in de drukke spits zijn bus met een aardig gangetje naar links te gooien, terwijl de auto's (waaronder ik dus) op de rechterrijstrook niet meer konden remmen (ik zat zelfs al naast het harmonica gedeelte) dus ik was heel blij dat er naast mij een klein suzuki'tje reed waardoor ik gebruik kon maken van een gedeelte van de linkse rijstrook om zo de bus te ontwijken, achter mij kwamen 2 auto's met gierende banden tot stilstand omdat die bus echt gewoon doorzette en de weg op kwam... Het vrouwtje naast mij in de suzuki schrok zicht te pletter omdat ik naar links kwam en zij is zelfs nog een stukje met haar wiel door de berm gegaan. Ik kwam uiteindelijk op dezelfde parkeerplaats als haar terecht en zij kon er uiteindelijk toch wel blij om zijn dat het voor alle partijen zo opgelost was maar ook zij zou een telefoontje plegen naar de busmaatschappij, wat ik ook gedaan heb uiteindelijk.

Ik heb er zeker geen problemen mee dat wanneer de mogelijkheid er is de bussen makkelijker de weg op gelaten worden, maar als het druk is op de weg en er zitten al auto's naast je bus dan laat je die passeren en wacht je tot het stoplicht zijn werking doet en het dus even weer rustiger is op dat stuk weg zodat je als buschauffeur rustig de weg op kunt rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mirreke schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:58:
Ik had vorige week bijna een aanrijding met een bus/ mijn medeweggebruiker op de linkerweghelft. Omdat een bus wegreed van een bushalte in de bebouwde kom. Ik weet wel dat bussen die richting aangeven en van een halte willen wegrijden in principe vrij baan moeten krijgen om de weg op te rijden. Echter deze chauffeur vond het nodig om in de drukke spits zijn bus met een aardig gangetje naar links te gooien, terwijl de auto's (waaronder ik dus) op de rechterrijstrook niet meer konden remmen (ik zat zelfs al naast het harmonica gedeelte) dus ik was heel blij dat er naast mij een klein suzuki'tje reed waardoor ik gebruik kon maken van een gedeelte van de linkse rijstrook om zo de bus te ontwijken, achter mij kwamen 2 auto's met gierende banden tot stilstand omdat die bus echt gewoon doorzette en de weg op kwam... Het vrouwtje naast mij in de suzuki schrok zicht te pletter omdat ik naar links kwam en zij is zelfs nog een stukje met haar wiel door de berm gegaan. Ik kwam uiteindelijk op dezelfde parkeerplaats als haar terecht en zij kon er uiteindelijk toch wel blij om zijn dat het voor alle partijen zo opgelost was maar ook zij zou een telefoontje plegen naar de busmaatschappij, wat ik ook gedaan heb uiteindelijk.

Ik heb er zeker geen problemen mee dat wanneer de mogelijkheid er is de bussen makkelijker de weg op gelaten worden, maar als het druk is op de weg en er zitten al auto's naast je bus dan laat je die passeren en wacht je tot het stoplicht zijn werking doet en het dus even weer rustiger is op dat stuk weg zodat je als buschauffeur rustig de weg op kunt rijden..
Als ik een bus richting aan zie geven, en ik zit er nog achter, dan rem ik, geeft ie pas richting aan, als ik er naast zit, dan is de buschauffeur inderdaad fout bezig, maar mijn algemene ervaring is dat ze al een tijdje de richting aanwijzer uit hebben, en dan behoor je ze gewoon voor te laten

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror had het vandaag weer getroffen :O

Vandaag besloot de chauffeur een andere route te pakken ivm de file waar de bus in terecht kwam.
Resultaat: 15-20 minuten later op de eindbestemming + 2 aansluitende buslijnen gemist :(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Mja, had je die ook niet gemist als je in de file had blijven staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Rakkerzero schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:01:

Ik zag de in de verte al over de dijk richting mijn halte aankomen toen ik fietsend bijna bij de halte was. Uit reactie daarop ging ik extra vaart maken met de hoop mijn bus nog te halen. Toen ik aankwam bij de halte stond de bus er nog, de laatste mensen stapte in. Ondertussen had ik mn fiets in de stalling op slot gegooid en rende richting de bus. Toen ik eenmaal naast de deur was, reed die *piep* bus recht voor me neus weg. Ik heb nog geprobeerd te zwaaien, maar de bus bleef maar doorrijden. :r
Niet te laat de deur uitgaan he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

reuzekind schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:12:
Mja, had je die ook niet gemist als je in de file had blijven staan dan?
Nee, de weg die de bus gepakt had komt uit een heel stuk verderop de weg waar die file op stond. Toen de bus dus op die weg weer terug was na die omleiding, bleek alles al weer lekker door te rijden. Chauffeur was gewoon ongeduldig.

Ik hoorde nog wel dat die chauffeur op z'n sodemieter kreeg door de intercom systeem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ik had zondag de NS bus van Hilversum naar Naarden bussum.
Alles wat hier aan negatieve zooi gezegd wordt over busschauffeurs is echt van toepassing op ns busschaufeurs, nog nooit zulke onvriendelijke mensen meegemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ach ik heb eens op de deur staan bonken toen ie net de deur dicht deed. Meneer reed gewoon weg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:28

Luke!

#Treinbaas
Huig schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:27:
Alles wat hier aan negatieve zooi gezegd wordt over busschauffeurs is echt van toepassing op ns busschaufeurs, nog nooit zulke onvriendelijke mensen meegemaakt :(
Wat zijn NS-buschauffeurs? Je bedoelt de chauffeurs van de bedrijven die worden ingehuurd om te rijden, wijsneus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Vandaag stond ik in de file toen ik werd ingehaald door een bus. De bus reed over het aparte fietspad |:(

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb sinds de nieuwe dienstregeling regelmatig te maken met bussen die te laat komen of soms helemaal niet komen, en dit is alleen op de vroege ochtend. En als ze al op tijd komen, heb je zo'n snelheidsmaniak als chauffeur (is niet erg, schiet je tenminste op :+ ) , die met 40 / 50 over drempels heenrijdt (vorig jaar nog gehad dat de schokdemper eronder weg knapte |:( ) en ze weten ook nooit de kachel te vinden.. En idd, als de bus net wegrijdt, moet je er gewoon voorspringen, helpt 9 van de 10 keer wel. :o
Ik heb het btw over Lijn 71 Zwolle - Emmeloord.

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

djidee schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:16:
Als ik een bus richting aan zie geven, en ik zit er nog achter, dan rem ik, geeft ie pas richting aan, als ik er naast zit, dan is de buschauffeur inderdaad fout bezig, maar mijn algemene ervaring is dat ze al een tijdje de richting aanwijzer uit hebben, en dan behoor je ze gewoon voor te laten
Uiteraard moet je bussen voor laten gaan. Maar hoe vaak ik het al niet gehad heb, dat ik al naast de achterkant van de bus reed en dat die chauffeur z'n richtingaanwijzer aandeed en de weg op draaide. Ik vraag me wel eens af hoe sommige chauffeurs hun baan kunnen behouden. :/
Daarentegen zijn er ook genoeg vriendelijke chauffeurs tussen, begrijp me niet verkeerd. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rikmans schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:40:
Ik heb sinds de nieuwe dienstregeling regelmatig te maken met bussen die te laat komen of soms helemaal niet komen, en dit is alleen op de vroege ochtend. En als ze al op tijd komen, heb je zo'n snelheidsmaniak als chauffeur (is niet erg, schiet je tenminste op :+ ) , die met 40 / 50 over drempels heenrijdt (vorig jaar nog gehad dat de schokdemper eronder weg knapte |:( ) en ze weten ook nooit de kachel te vinden.. En idd, als de bus net wegrijdt, moet je er gewoon voorspringen, helpt 9 van de 10 keer wel. :o
Ik heb het btw over Lijn 71 Zwolle - Emmeloord.
dat had ik met de oude dienstregeling ookal :>

Wat ook zo stom is.... bus komt nogal vol aanrijden, bus stopt. laat volk uitstappen, chauffeur gebaart dan dat de bus vol is en rijd weg zonder iemand in te laten stappen :(

Alleen laatst was helemaal erg, stond letterlijk tegen de deur aangedrukt omdat het een "beetje" vol was in de bus.
Anoniem: 18023 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:39:
Och, bekijk het een van de andere kant: de hele dag van die chagrijnige koppen met mp3-speler op die nog geen fatsoenlijke goedemorgen kunnen wensen, hun OV of abonnement omhoog houden en stug doorlopen aan je voorbij ziet sjouwen, krijg je er vanzelf wel een keer de pest in.

Chauffeur in het zuiden des lands heeft ook ooit de bus aan de kant gezet en iedereen uit laten stappen. Ze mochten daarna alleen terug binnen als ze netjes goedemorgen zeiden.
hehe, hier ook wel eens (halverwege enschede-hengelo) omdat iemand net op moment voorbij rijden van een halte op de stopknop drukte. Bus vol in de ankers, bleek dat die persoon bij de volgende halte moest zijn. die wou dus niet uitstappen waarna de buschauffeur weigerde verder te rijden.

gebeurt me zo vaak, die bus rijdt meestal net weg op moment dat ik voor de deur sta :(

En nog iets... waarom zitten die uitklapbare gevallen bij de achterdeur nu ineens vast aan de vloer van de bus? Zo kun je met rolstoel niet de bus inkomen.
Toen maar ff geholpen om jongen met rolstoel in de bus te krijgen

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 05-02-2007 11:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
bartgrefte schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:51:
[...]

Wat ook zo stom is.... bus komt nogal vol aanrijden, bus stopt. laat volk uitstappen, chauffeur gebaart dan dat de bus vol is en rijd weg zonder iemand in te laten stappen :(

Alleen laatst was helemaal erg, stond letterlijk tegen de deur aangedrukt omdat het een "beetje" vol was in de bus.
Met de oude dienstregeling was dit wel minder hiero...

Maar idd, ik zit ook weleens in een overvolle bus, en als dan de helft uitstapt, en allemaal van die bruggers die niet naast iemand durven te gaan zitten, gewoonweg blijven staan, dan rijdt de bus ook wel eens langs haltes, omdat hij dan zogenaamd vol zit. Maar ik heb wel altijd een zitplaats 8) Ik heb nl. zeer goede combinatie om ertussen door te komen (85 kilo, 1.68 m. (zoiets) ) gegarandeerd dat als je ietswat doorduwt, dat je er wel doorheenkomt :*)

Iemand ooit gehad dat ie de bus weer werd uitgestuurd omdat z'n zone niet goed zou zijn? |:( Ik reis al zo'n 5 jaar in dezelfde zone, nooit problemen gehad, totdat er laatst zo'n controleur begon te zeuren dat ik de verkeerde zone op mijn abo had staan :? Oftewel ik kon kiezen, of een boete (prijs weet ik niet meer) of de bus uit.. Kheb die kerel om zijn naam gevraagd, en heb diezelfde dag nog een klacht gestuurd naar Connexxion. Ze hebben hem erop gewezen dat hij wel degelijk verkeerd zat, en dat hij dat niet vaker moest doen, anders zouden ze hem geen controles meer laten doen _/-\o_

En laat ik het ook maar eens over die iritante 14-jarige jongentjes hebben die telkens op het stopknopje duwen ( moet er wel bij vermelden dat het meestal jongens zijn die een getinte huid hebben) en dat de bus dan bij elke halte stopt, en op een gegeven moment zelfs niet meer verder rijdt, omdat de chauffeur het zat is :o En dan gaan die jongens ook nog eens keihard ontkennen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Rikmans op 05-02-2007 13:24 ]

Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bartgrefte schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:51:
[...]

Dat is hier erg vaak zo. Als er weer eens een bus niet komt opdagen staat het zwart van de mensen bij de bushalte. Dus als dan de volgende bus komt wordt die helemaal volgepropt (en natuurlijk worden er geen dubbele bussen ingezet :z ) en de mensen die er niet meer bij kunnen mogen wachten. Komt ook best wel vaak voor. Als je dan midden in de mensenmeute staat wordt je vanzelf de bus ingedrukt, hoef je zelf niks voor te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Huig schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:27:
Oh hier in Twente is het precies andersom, daar zijn het juist enorm vriendelijke, opgewekte en behulpzame buschauffeurs. Ik moet er wel bij zeggen dat dit gepland vervangend vervoer was en die chauffeurs waarschijnlijk normaal gesproken bustours doen oid.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Vrijdag was toch wel heel erg.
Kleine kinderen van een jaar of 10 zaten kranten op elkaar te gooien. Busschauffeur ziet dat en zet de bus aan de kant en loopt erop af en zegt dat die klote kinderen het op moesten ruimen anders reed de bus niet verder. En als dat niet snel gebeurde zal die ze wel even een handje helpen :/ .

Vind dit niet echt normaal ofzo, snap ook dat het niet normaal is om met kranten te gooien. Maar als er een groep jongeren rotzooi trapt durfen ze niks en als het kleinere kinderen zijn even de grote gevaarlijk busschauffeur uithangen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 17:26

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

die kinderen moeten zowieso niet klooien in de bus, groot of klein... beetje omgekeerde wereld zo..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
Hubert schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:47:
die kinderen moeten zowieso niet klooien in de bus, groot of klein... beetje omgekeerde wereld zo..
Ben het er wel mee eens, maar het kan ook op een normaale manier :).
Als die het gewoon normaal gevraagt had dan hadden ze het ook wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

TerminalNL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:46:
Kleine kinderen van een jaar of 10 zaten kranten op elkaar te gooien. Busschauffeur ziet dat en zet de bus aan de kant en loopt erop af en zegt dat die klote kinderen het op moesten ruimen anders reed de bus niet verder. En als dat niet snel gebeurde zal die ze wel even een handje helpen :/ .

Vind dit niet echt normaal ofzo, snap ook dat het niet normaal is om met kranten te gooien. Maar als er een groep jongeren rotzooi trapt durfen ze niks en als het kleinere kinderen zijn even de grote gevaarlijk busschauffeur uithangen? :/
Mwah, en terecht, doe je er niets tegen, zijn het 5 jaar later wel een groep jongeren wat loopt te keten in de bus... Je stapt in, gaat op je gat zitten, of lekker dicht tegen een mooie meid aan staan (of oude oma), en je stapt weer uit, zo moeilijk is dat toch niet voor de jeugd... Opvoeden die handel :X

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

TerminalNL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:46:

Ik had ze uit de bus gezet en was mooi verder gereden.. Soms zitten er echt van die *piep* blaagjes in de bus dat je ze er zelf wel uit wil flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperMan schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Oh hier in Twente is het precies andersom, daar zijn het juist enorm vriendelijke, opgewekte en behulpzame buschauffeurs. Ik moet er wel bij zeggen dat dit gepland vervangend vervoer was en die chauffeurs waarschijnlijk normaal gesproken bustours doen oid.
Och, Twents volk is goed uit te staan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Laatst online: 31-05 23:09
Bij mij was het gister weer raak hoor, ik kom uit de tunnel op het station lopen en zie de bus al klaar staan. Die staat daar meestal wel een minuut of 5 te wachten ofzo, dus ik denk ik loop er gewoon rustig heen. Dan zie ik de achterste deuren dicht gaan en ik ren als een malle naar de voorste deur die nog open was, die chauffeuse doet die ook dicht lacht en rijdt weg, terwijl ik nog op de deur klop...

Maarja gelukkig kwam de volgende bus al 5 min later. Het ging me echter meer om het feit dat ze me gewoon uit lachte.

Meestal vind ik het best okeje mensen hoor buschauffeurs, gewoon ff hallo zeggen en je arm op steken als je weer uit de bus stapt, krijg je vriendelijke groet terug. Ben ik weer vrolijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren nog. Ik was gebracht naar mijn werk door mijn vriendin (service he) en ik moest de bus terug nemen. Ik ga dan om 16:00 weg van mijn werk om de bus van 16:11 te halen (beginpunt).

Blijkt dat de bus ineens voortaan om 16:02 vertrekt dus ik kon hem nog net vangen (ik loop hem 400 meter tegemoed). Chauffeur stopte netjes, afstempelen, rustig zitten en de laatste 5 minuten van de rit even de chauffeur wat aandacht geven. Toch even bedankt voor de beleefdheid want voor hetzelfde geld kon ik mooi wachten tot 17:02. Dat mag dan ook gemeld worden vind ik. Niet alle chauffeurs zijn asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hubert schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:47:
Ik ga niet vaak met de bus, maar ik heb vaak scholieren in de bus. Ik heb één keer meegemaakt dat ik naar achter roepte of het wat normaler kon. Busschauffeuse destijds dorste weinig, maar als ik me stoor aan passagiers trek ik mijn bek wel open. Ik kan me soms goed voorstellen dat je als chauffeur veel prikkels te verwerken krijgt en dat het eens op is met de vriendelijkheid van de chauffeur. Het zijn vooralsnog mensen met een humeur en schooljeug kan zo'n humeur goed bederven.

We zitten met een leutje in 12,5 meter lengte een een beetje gedragen mag ook wel. We kankeren nu wel alle chauffeurs af, maar de klanten zijn zeker niet altijd even liev.
Ach ik heb eens op de deur staan bonken toen ie net de deur dicht deed. Meneer reed gewoon weg :z
Een goede oplossing, trap die ruit in en loop cool weg. Mits je zelf NIET fout zit natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 07-02-2007 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet alle chauffeurs zijn ev0l:

Gister moest ik in Zaandam zijn, waar ik erachter kwam dat de bussen daar staken... Ik had daar op het busstation wel zo'n briefje gelezen, maar niet echt in me opgenomen (sneeuwde hard en had andere prioriteiten :P )

Iig, ik zit daar dus te wachten en me te verbazen over dat er zo weinig (geen) bussen rijden, tot ik opeens lijn 94 aan zie komen rijden. Effe praatje gemaakt met chauffeur die me uitnodigt om nog een kop koffie te komen drinken in hun container en me daarna (met wat andere gestrande reizigers) voor de deur afgezet heeft.
Toen ik weer in Emmen was s'avonds laat zat en nog een half uur moest wachten kon ik (gratis) mee met de chauffeur die mij een half uur later moest ophalen (de diensten bij ons omvatten 2 wijken, elke wijk duurt een half uur ongeveer). Was echt ideaal en beter dat ik niet in de kou stond.

Kudo's voor de chauffeurs!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Voor de mensen waarvan de deur voor hun neus dichtgaat > Er zit toch zo'n noodknop naast de deur waardoor hij weer open gaat? Gebruik die dan gewoon... je hebt het recht om mee te rijden als die bus er nog gewoon staat.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dennahz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:19:
Voor de mensen waarvan de deur voor hun neus dichtgaat > Er zit toch zo'n noodknop naast de deur waardoor hij weer open gaat? Gebruik die dan gewoon... je hebt het recht om mee te rijden als die bus er nog gewoon staat.
Als buschauffeur zou ik je dan drie dagen de volgende week in schoppen. Als 'ie je al niet mee wil nemen, dan na zo'n actie zeker niet natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 07-02-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Luccus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:06:
[...]
Als buschauffeur zou ik je dan drie dagen de volgende week in schoppen. Als 'ie je al niet mee wil nemen, dan na zo'n actie zeker niet natuurlijk.
Hij moet je meenemen als je gewoon op tijd bent, en als zo'n buschauffeur dan ook nog eens je uit gaat lachen en wegrijdt is dat natuurlijk helemaal uit den boze.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dennahz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:32:
[...]
Hij moet je meenemen als je gewoon op tijd bent, en als zo'n buschauffeur dan ook nog eens je uit gaat lachen en wegrijdt is dat natuurlijk helemaal uit den boze.
Ja, duidelijk, maar jij denkt dat het helpt om dan op die manier te proberen de bus in de komen? Als 'ie je al niet mee wil nemen, doet 'ie dat dan zeker niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
In de tijd dat ik nog naar school moest, had ik ook altijd een trip met de bus te maken. Meestal stond ik wel op tijd bij de bushalte, dus ik heb geen enkele bus gemist.
En de halte voorbij rijden was echt onmogelijk. Meestal stond er wel een man of 6 te wachten op die bus.

Het leukste vond ik altijd nog wel die harmonicabussen. In dit type bussen probeerde ik altijd wel voorin te gaan zitten.
Op het moment namelijk dat de bus van 'mijn' halte wegreed, kon hij een hele tijd ruim 80 km per uur rijden. Als hij dan in stad kwam ( BoZ ) had hij gelijk van die chicanes te nemen. En 9 van de 10 buschauffeurs vergaten dat ze een extra lange bus hadden, met het gevolg dat het achterste deel van die bus vol de stoeprand ramde.
Als je dan naar achteren keek, zag je echt iedereen uit de stoel veren en bijna dwars door die bus heen stuiteren >:). Heel leuk om te zien totdat ik zelf een keer achterin die bus zat en precies hetzelfde gebeuren. |:( ( < ik tegen ruit van bus aangesmakt ).
En het erge is dat er gewoon een stuk of vier van die versmallingen etc in 100 meter te vinden zijn...

1 keer moest ik wel mijn complimenten maken. Ik stond op het station te wachten op mijn bus, toen een band van de bus die achter mij stond met een rot-klap uit elkaar sprong. De buschauffeur van die betreffende bus liep naar ons toe om te vragen of we niet geschrokken waren en of we een glas water wilden hebben om een beetje te bekomen. ( afstand tussen band en de groep waar ik in stond bedroeg ongeveer 1,5 mtr ).

In Vlissingen stonden wij bij de school vaak met 40 of 50 man te wachten. De buschauffeur ziet het en gooit alleen de voorste enkele deur open, wat vaak tot gevolg had dat wij de aansluiting met de trein misten ( en het was maar 1 km lopen, maar wanneer het regent, regent het daar meestal ook hard.. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02

wontcachme

You catch me? No you wont

Dagelijks heb ik in nijmegen lijn 5 nodig om naar het station te komen en weer terug. Natuurlijk rijdt er maar 4 bussen in het uur, ook al komt hij langs een middelbare school en 2 HAN locaties, dus altijd druk in de middag.

Afglopen winter, rond kerst, stond ik een een verlichte bushalte te wachten op de bus van 7 uur naar nijmegen, komt de bus eraan, gooit de deur open en zegt dat ik mazzel had om in te stappen omdat hij me niet zag ik het bushokje (lantaarnpaal tegenover, verlichte hokje, bilboard verlicht achter me en volledige inkijk vanaf de kant waar hij wandaan kwam), volgens mij moeten ze zon vent dirct weghalen achter het stuur als je me dan nog niet ziet staan.

En natuurlijk de wegrijden terwijl je nog loopt komt weer voor. Dit natuurlijk dagelijks waardoor je elke keer vliegles krijgt door de bus. In de middag echter vanaf het station naar Groesbeek om 17.15 natuurlijk altijd vast staan op keizer karel plein. In de herfst heb ik gezellig 30 minuten gedaan om vanaf het station tot aan de andere kant van dat plein te komen. Dit is zon 500 a 600 meter.

Waar ik me echter het meest aan erg, en is niet de busschauffeers schuld is dat de bussen van novio ruiken alsof ze al 100 jaar stil hebben gestaan. Ook erger ik me aan mensen die niet opstaan als er minder valide of ouderen de bus instappen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wontcachme schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:42:
Dagelijks heb ik in nijmegen lijn 5 nodig om naar het station te komen en weer terug. Natuurlijk rijdt er maar 4 bussen in het uur, ook al komt hij langs een middelbare school en 2 HAN locaties, dus altijd druk in de middag.
Maar? Bij mij maar eentje in het uur, terwijl het zo'n beetje altijd vol staat bij de bushaltes :/ Belachelijk dat ze geen extra lijnen inzetten (komt ook nog langs een aantal scholen) maarja, dat zal wel weer teveel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat van dat wegrijden, ik erger me er altijd aan als de buschauffeur nog een lange tijd blijft staan als mensen nog niet zitte. Bij oudere 60+ mensen of mensen moeilijk te been kan ik wel begrijpen, maar bij jongeren zou ik als chauffeur gewoon meteen gaan rijden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:08:
Dat van dat wegrijden, ik erger me er altijd aan als de buschauffeur nog een lange tijd blijft staan als mensen nog niet zitte. Bij oudere 60+ mensen of mensen moeilijk te been kan ik wel begrijpen, maar bij jongeren zou ik als chauffeur gewoon meteen gaan rijden.
Dat heet beleefdheid. :) Dat doe ik ook meestal, mits ik niet te laat ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Anoniem: 11029 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Dat heet beleefdheid. :) Dat doe ik ook meestal, mits ik niet te laat ben ;)
Ik neem aan dat jij buschauffeur bent?
Wat vind je van onze kritiek? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19

Vos

AFCA

Tijdje terug ook nog hele beleefde chauffeurs! Ik liep op krukken na een operatie. Ik kom aan 'lopen' en zie de 2 bussen op de zijkant gezien. Ik kon niet zien welke bus ik moest hebben en liep tussen de 2 bussen door (de achterste zag mij ervoor langs lopen). Ik loop naar de voorste bus om te kijken waar die heen gaat, rijdt ie weg :S ...ik op de ramen tikken met die krukken maar niks hoor. Ik was 2 meter van de deur af! Kijk je niet in je spiegels vraag ik me dan af? (zat nog wel leuke meid in die bus die me heel meelevend aankeek ;)). Naja ok, ik draai me om en in die andere bus te stappen maar die rijdt ook weg! Terwijl die kerel gewoon zag dat ik de bus mistte. Ook stak ik mijn hand nog op. Toen kwam er nog een bus aan, welke normaliter niet bij die halte stopt , maar deze was wel zo sociaal om mij op te pikken.

Ik rij niet zo vaak met de bus en heb tot nu toe wel goede ervaringen, maar dit vond ik wel frappant.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 11-02-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Vos schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:45:
Tijdje terug ook nog hele beleefde chauffeurs! Ik liep op krukken na een operatie. Ik kom aan 'lopen' en zie de 2 bussen op de zijkant gezien. Ik kon niet zien welke bus ik moest hebben en liep tussen de 2 bussen door (de achterste zag mij ervoor langs lopen). Ik loop naar de voorste bus om te kijken waar die heen gaat, rijdt ie weg :S ...ik op de ramen tikken met die krukken maar niks hoor. Ik was 2 meter van de deur af! Kijk je niet in je spiegels vraag ik me dan af? (zat nog wel leuke meid in die bus die me heel meelevend aankeek ;)). Naja ok, ik draai me om en in die andere bus te stappen maar die rijdt ook weg! Terwijl die kerel gewoon zag dat ik de bus mistte. Ook stak ik mijn hand nog op. Toen kwam er nog een bus aan, welke normaliter niet bij die halte stopt , maar deze was wel zo sociaal om mij op te pikken.

Ik rij niet zo vaak met de bus en heb tot nu toe wel goede ervaringen, maar dit vond ik wel frappant.
Ik zie dit wel vaker gebeuren. Netzoals het optrekken terwijl een oude vrouw/man nog geen plek heeft kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huig schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:32:
[...]

Ik neem aan dat jij buschauffeur bent?
Wat vind je van onze kritiek? :P
Moet er om lachen, het klinkt allemaal bekend in de oren. :) En ja, ik werk bij Connexxion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Buschauffeur bewusteloos geslagen

HOOFDDORP - Een 43-jarige buschauffeur uit Hoofddorp is in de nacht van zaterdag op zondag bewusteloos geslagen door twee passagiers. De politie trof de chauffeur omstreeks 01.15 uur buiten bewustzijn in zijn bus aan, ter hoogte van Spaarnepoort, aldus de politie Kennemerland.

De chauffeur verklaarde te zijn aangevallen door twee jongens van ongeveer 16 à 17 jaar. De jongens wilden naar Haarlem, maar de bus ging niet verder dan Hoofddorp. Hierdoor zouden zij kwaad geworden zijn en daarom hebben besloten de buschauffeur te mishandelen. De chauffeur is voor onderzoek en behandeling overgebracht naar het ziekenhuis.

http://www.nu.nl/news/973...bewusteloos_geslagen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Virus.NL schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:48:
Buschauffeur bewusteloos geslagen

HOOFDDORP - Een 43-jarige buschauffeur uit Hoofddorp is in de nacht van zaterdag op zondag bewusteloos geslagen door twee passagiers. De politie trof de chauffeur omstreeks 01.15 uur buiten bewustzijn in zijn bus aan, ter hoogte van Spaarnepoort, aldus de politie Kennemerland.

De chauffeur verklaarde te zijn aangevallen door twee jongens van ongeveer 16 à 17 jaar. De jongens wilden naar Haarlem, maar de bus ging niet verder dan Hoofddorp. Hierdoor zouden zij kwaad geworden zijn en daarom hebben besloten de buschauffeur te mishandelen. De chauffeur is voor onderzoek en behandeling overgebracht naar het ziekenhuis.

http://www.nu.nl/news/973...bewusteloos_geslagen.html
Ik krijg zin om zelf even voor een paar weken op die lijn te rijden. Dat zou zeer slecht aflopen voor die kids, ik garandeer je menens.
Vandaag was ik ook met de bus naar het werk gegaan en de chauffeur deed zijn best om dat geschagerijn van de mensen te sussen totat ik zelf riep van "Gezellig hiero, allemaal mot met de baas!?". Stilte en het bleef stil. Hou dan je kop dicht als je humeur op grafstemming staat.
Verder lekker verder gebabbeld met de chauffeur die ook onderhand chagrijnig was. Ik was de enigste die het geheel nog wat kneedbaar kon houden tot Reek.
Ik zei ook tegen de chauffeur dat hij zijn scheur ook wel eens open mocht trekken. Hij hoeft niet alles te pikken en zolang de chauffeur tot de klasse det Homo sapiens behoort zoals jij en ik moet men zich maar gedragen. Dat stond hem wel aan dat ik dat zei, eindelijk iets bereikt. Als mij de sfeer niet aanstaat zeg ik er iets van wat ze ook roepen. Intresseert me geen barst. gedraag je dnk ik dan.
Of ligt het nu aan mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Passagier snijdt buschauffeur in gezicht

Uitgegeven: 11 januari 2007 15:23
Laatst gewijzigd: 11 januari 2007 15:24
AMSTERDAM - In Doorn is een buschauffeur in zijn gezicht gesneden door een passagier. De 43-jarige man, die in Utrecht was ingestapt, bemoeide zich een aantal keer met het rijgedrag van de chauffeur. Deze zette op een gegeven moment zijn bus stil om met de man te praten.

De man begon direct te slaan en te bijten, zo meldt RTV Utrecht donderdag. Daarnaast sneed hij de buschauffeur met een scherp voorwerp in zijn gezicht.

Passagiers konden de man overmeesteren. De Utrechter is aan de politie overgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikmans
Omg, laatst dan, bus was kwartier te laat, ik vraag zo aan die chauffeur waarom hij te laat was, zegt ie ''Hou je mond, en ga zitten'' Ik dacht van WTF, ik heb het recht toch om hiernaar te vragen, en normaal antwoord te krijgen :X Volgens mij was hij met het verkeerde been uit bed gestapt |:( Kheb de connexxion maar weer eens gemaild, en ze gaven zo'n standaard antwoord dat de bussen nog wel eens te laat kwamen door ''file''. Als ik die kerel een keertje 's middags als chauffeur heb, zal ik hem wel eens vragen waarom hij toen zo bot deed.. Vage buschauffeurs van tegenwoordig. :o

Ik heb btw ook nog een pluspuntje over een chauffeur :*)
Toen met die storm had ik de laatste bus van mijn Lijn.
De bus kon na mijn dorp niet meer verder rijden (ongeval waardoor weg was geblokkeerd), en we waren nog een dorp voor mijn dorp (vage zinsopbouw 8) ) en hij kwam zo naar me toe, ik zat als enigste nog in de bus. Hij vroeg waar ik heen moest, ik zei zo ''Ja daar en daar heen''. Oke, dan rij ik daar nog heen, en dan ga ik weer terug naar Emmeloord, want ik kan niet verder straks. Heeft ie me voor mijn deur afgezet _/-\o_ En onderweg nog even gepraat met hem over het gedrag van bepaalde jongens die altijd in de bus zitten te schreeuwen etc. Hij zou ze wel een keertje aanpakken als ze weer iritant bezig waren :*)

Dus mensen, geef de hoop niet op, er zijn niet alleen slechte buschauffeurs _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Rikmans op 14-02-2007 09:32 . Reden: Typo ]

Henk!

Pagina: 1 2 3 Laatste