Buschauffeurs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Martinspire

Awesomeness

Ik wil hier ook nog even mijn dank betuigen aan de directie van Arriva.

Sinds de nieuwe dienstregeling is ingenomen op 10 december is het helaas met het busvervoer erg naar beneden gegaan.
Ik woon in het dorpje Berlicum wat onder Den Bosch ligt en daar komt elk half uur een bus langs.
Elke werkdag ga ik naar school toe welke in Arnhem ligt. Ja ik weet het, het is erg ver weg maar ik heb daar een opleiding gevonden die mij dermate aanspreekt waardoor ik toch elke dag weer de reis maak.
Nou heb ik weinig tot geen problemen met de NS. Ik wordt altijd keurig geholpen en mits de machinisten er zin in hebben is er niets aan de hand. (Enkele misverstanden en problemen daargelaten).

Maar goed, Arriva dus.
Ik weet niet precies hoe het bedrijf werkt ofzo. Maar het begint al met de bussen. Dat stelletje doorgeroeste, half kapotte, stinkende, slecht onderhouden brok staal wat zij een bus noemen komt dus elke dag een poging doen om op tijd te rijden en mij een "dienst" te leveren die mij dus van Berlicum naar het Station in Den Bosch brengt.
Dankzij dit 'intelligente' nieuwe schema van deze Arriva is mijn hele vervoer verneukt.

Ik zal het eventjes uitleggen.
In Den Bosch heb je de mogelijkheid om de richting Utrecht of Eindhoven en Arnhem of Roosendaal te nemen. Naar utrecht gaat elk kwartier een trein. Eindhoven geloof ik ook. Arnhem en Roosendaal elk half uur. (stoptreinen ook allemaal elk half uur).
Nou hebben die zwakbegaafden dus gekozen om 'mijn' bus af te stemmen op de trein naar Utrecht. Welke dus elk kwartier gaat en dus niet op de overigen welke elk half uur gaat.

Nou moet ik dus bijna elke dag om 8.45 op school beginnen. Helaas moet ik door de dienstregeling om 6.20 (!) met de bus mee naar het station. om 6.45 kom ik daar aan maar dat kan ook iets later zijn (lees: dat is altijd later). Dan vertrekt mijn trein naar arnhem dus om 6.44 (af en toe om 6.45 maar ik kan er nooit van uit gaan dat ik die ook daadwerkelijk haal).
En daarom moet ik dus elke dag ongeveer een half uur wachten op het station omdat er dus is besloten om hem op die utrechtse trein te laten overlopen.

Het gekke is. Na 7.46 rijd de bus wel op een tijdstip dat ik mijn trein gemakkelijk kan halen, maar om 1 of andere reden geld dat dus niet voor 6u en 7u.

Nou is het inderdaad zo dat er niet veel mensen naar Arnhem moeten.
Maar de intercity gaat ook naar Oss en Nijmegen. Daar gaan ook een hoop mensen naartoe die dus ook elke dag de trein net niet halen.

En het zelfde probleem heb ik dus ook als ik terug kom van school.

Mede door dit probleem heb ik dus dagen dat ik meer dan 13,5u van huis ben waarvan ik er 5 tot 6 met het openbaar vervoer reis/bezig ben. (van 6.20 tot 19.25 ofzo). Terwijl mijn effectieve reistijd eigenlijk 1u en 29 minuten bedraagt. Oftewel dikke bagger dus.
Tot zo ver mijn klaagschrift.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 08-01-2007 15:55 . Reden: Berekening ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Kan je niet beter gaan fietsen naar het station dan? Of koop een goedkope Puch (dat is niet zo moeilijk, die zijn altijd goedkoop). Misschien heb je daar wel wat tijdswinst mee t.o.v. je situatie nu, en je bent niet afhankelijk van die stinkbus.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zit al te denken om op kamers te gaan (wordt nu zowat gedownen iig), maar kan nog niets geschiks vinden :o (iemand iets vrij in omgeving arnhem :? )

Morgen maar eens kijken of er nog iets gaat veranderen. Zoiezo een klachtenbrief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 17:05

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Er komen vanzelf nieuwe bussen djmatri ;) Staat in 99,9% van de concessies, want daarop wordt namelijk door de lokale overheden gegeild. Rendabelheid heeft daardoor te wensen over gelaten, helaas. Beetje 't verhaal als met de treinen.

Ik ben altijd fan geweest van Hermes, en ik heb er vaak op gescholden, toch vind ik het jammer dat een bus onderneming zoals Hermes zichzelf noemt vervangen wordt door een transport onderneming zoals Veolia zichzelf noemt. Het geeft bij mij al een staaltje irritatie af ;)

Ik vind het in een bus altijd heerlijk vertoeven als de buschauffeur lekker dwingend rijdt, en als ie haast heeft. Heerlijk scheuren in de bus :+

Ik zat in Argentinië in een trolleybus eerst een hele langzame chauffeur die een beetje gromde, en daarna een gast die er als een gek vandoor scheurde :D

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
djmantri schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:46:
Ik wil hier ook nog even mijn dank betuigen aan de directie van Arriva.
[...]
Tot zo ver mijn klaagschrift.
Je zou kunnen overwegen om bij een gemiste trein via Utrecht te reizen. Ok, het kost je een extra half uur, maar dat was je aan wachttijd toch al kwijt én je kan (vind ik) beter lezen/studeren in de trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik merk vaak dat de bus té vroeg komt, betekent dus dat ik te net te laat kom :+. Ik neem bijna elke dag wel de bus, maar heb nog geen echte nare ervaringen gehad oid. Wel isser één keer een bus gewoon strak doorgereden :|, was een vrouw ook nog :>. Toen gelijk Connexxion gebeld, 'k wou een klacht indienen. Mja, volgens het irritante mannetje aan de telefoon had ik mijn arm uit moeten steken 8)7, ach ja...aan de andere kant, ik heb ook weleens gehad dat ik gewoon midden op de weg bij een verkeerslicht mocht instappen :)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Toch nog even een hart onder de riem voor een buschauffeuse in Almere. Ik loop naar de bus over het gras, en zie mijn bus aankomen. Ik trek een sprint, moest het fietspad over maar het had geijzeld. Bij de eerste stap op het gladde asfalt ga ik onderuit, gooi m'n laptop op het asfalt om er zelf niet op te vallen en kom flink ongelukkig terecht. Krabbel weer overeind en tot m'n verbazing staat ze nog netjes te wachten. Megapijn aan m'n knie dus met een slakkegangetje naar de bus gewaggeld. Resultaat was een bus met 5 minuten vertraging maar ik kon mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NaZ- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:40:
Mja, volgens het irritante mannetje aan de telefoon had ik mijn arm uit moeten steken 8)7,
Doe ik eigenlijk ook altijd :?
Als je op een halte staat waar meerdere lijnen rijden kan de chauffeur toch niet weten dat jij met zijn bus mee wil? Op een halte waar maar 1 bus rijdt is het natuurlijk wel onzin.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

the_scientist schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:06:
Toch nog even een hart onder de riem voor een buschauffeuse in Almere. Ik loop naar de bus over het gras, en zie mijn bus aankomen. Ik trek een sprint, moest het fietspad over maar het had geijzeld. Bij de eerste stap op het gladde asfalt ga ik onderuit, gooi m'n laptop op het asfalt om er zelf niet op te vallen en kom flink ongelukkig terecht. Krabbel weer overeind en tot m'n verbazing staat ze nog netjes te wachten. Megapijn aan m'n knie dus met een slakkegangetje naar de bus gewaggeld. Resultaat was een bus met 5 minuten vertraging maar ik kon mee :*)
Oei en hoe is je laptop eraan toe?

Ik heb een tijd geleden een klacht ingediend over die bussen die te vroeg komen. Vandaag heb ik van Connexxion een gratis geschenkdagkaart ontvangen, omdat ze vanwege het grote aantal klachten mijn klacht niet konden behandelen. Toch nog iets positiefs dus :*)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:20:
[...]
De echte tweaker :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

SeatRider

Hips don't lie

mcandor schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:11:
[...]

dan is het nogal irritant ja, maar gelukkig komen de bussen hier altijd aan de late kant dus komt wel aardig uit :P
Nu weten we ook waarom :S. Sorry, maar ik vind dat gedrag nergens op slaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
_Christiaan_ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:20:
[...]

Ik heb een tijd geleden een klacht ingediend over die bussen die te vroeg komen. Vandaag heb ik van Connexxion een gratis geschenkdagkaart ontvangen, omdat ze vanwege het grote aantal klachten mijn klacht niet konden behandelen. Toch nog iets positiefs dus :*)
Zat goed ingepakt, zit er nu achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
oke welke tweaker woont in omgeving utrecht en heeft dit topic aangegrepen om de frustratie van tweakers in het algemeen te uiten op een buschauffeur???

http://www.nu.nl/news/942...chauffeur_in_gezicht.html

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Of deze:
Buschauffeur in Maastricht geslagen en bedreigd

Een 48-jarige buschauffeur uit Maastricht is geslagen en bedreigd, omdat de bus te laat bij een halte aankwam.

De passagier stapte in en begon te schelden. Ook sloeg hij de chauffeur in zijn gezicht. De bus was volgens de agressieve passagier 20 minuten te laat en hij zou daardoor een afspraak in het ziekenhuis missen. Toen de man uitstapte sloeg hij tegen de bus en spuugde hij tegen de ruit. De politie is op zoek naar de man.
Ik vrees voor een algehele staking van de lijn 5, waar dit waarschijnlijk gebeurt is. Dan maar met de fiets naar school :+

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 11-01-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Wordt weer een nieuwe rage. Na de hulpdiensten de buschauffeurs |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 12:40

Pinjataaa

Hit me!

Ik ga al 3 jaar elke dag met het openbaar vervoer, maar heb meer goede ervaringen dan slechte.
Soms ben ik zo laat dat ik nog niet eens in de buurt ben van de halte en toch stopt de bus nog.
Dit heb ik al 3 á 4 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 112352 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:57:
Of deze:
Buschauffeur in Maastricht geslagen en bedreigd

[knip]

Ik vrees voor een algehele staking van de lijn 5, waar dit waarschijnlijk gebeurt is. Dan maar met de fiets naar school :+
Wat ik dan weer niet snap, is dat de andere reizigers niet ingrijpen. Als je zoiets ziet gebeuren dan ga je toch erachter aan met z'n allen (rellen! >:) :P )

Eigenlijk in mijn regio ook positief over de bussen, behalve dat ze af en toe te vroeg komen. Sterker nog, in de niet-spits-uren zijn ze standaard 2 minuten te vroeg, soms wel 5. Maar voor de rest eigenlijk weinig gezeik. Ik zie op Zuidplein vaak nog bussen stoppen voor mensen die uit de metro komen rennen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:58

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik heb gemengde ervaring met buschauffeurs. Sommige zijn übervrolijk, andere denken alleen maar aan een bakkie koffie en een sigaret bij de rèmise.

Positief:
- chauffeurs wijzen je de weg als je dat niet weet en helpen.
- vrolijke chauffeurs
- Chauffeurs die op je wachten, gebeurt ze waarschijnlijk 3x per route. netjes dat ze vaak toch nog het geduld op kunnen brengen om.
- Chauffeur die je naar het volgende dorp brengt omdat de laatste bus niet verder gaat _/-\o_

Negatief:
Reiziger: k moet naar halte X, kan u mij vertellen waar dat is?
Chauffeur: Nee.
Reiziger: maar kan u echt niet even...
Chauffeur: nee (terwijl hij met een Chagrijnige kop een bakkie doet) -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Beugelfles op 11-01-2007 19:33 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Mijn vader is buschauffeur en ik kan zeggen dat het inderdaad aan de persoon ligt. Het ligt echt aan de persoon, mijn vader vindt het werk leuk en wil mensen graag helpen. Maar je hebt ook chagrijnige mensen erbij zitten, die hun werk doen en meer niet :).

Zelf heb ik alleen nog maar goeie ervaringen, nooit geen geklooi ergens mee gehad. Helaas moest de [insert véél scheldwoorden] NS haar dienstregeling weer veranderen waardoor ik de trein niet meer kan halen.

/me IceFreak denkt nog aan die goeie oude tijd dat ik met mijn vader mee mocht... Goeie oude tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Toch maar vreemd allemaal. Ik woon in Reek en ik werk in Oss. Als het echt slecht weer is pak ik de bus en ik moet zeggen dat deze bus bijna altijd keurig op tijd rijdt (minder dan 5 minuten afwijking). ik heb altijd wel een babbel met de chauffeur en laatst had ik een heel chagrijnig exemplaar te pakken. De ijpegels hingen onder zijn stoel :o

Ik zit altijd helemaal voorraan en hij vloekte ineens op een wat langzame afslaande automobilist en ik zei of dat nu oplucht deze agressie. Hij schrok zich wild want hij besefte dat ik het had opgemerkt en we raakte aan de praat. Aan het einde van de rit was hij volgens mij niet chagrijnig meer. Die man had gewoon behoefte aan een praatje en aan iemand om even zijn last op af te werpen. Mensen stappen ook zo koud in die bus en zeggen geen boe of ba tegen de chauffeur. Ook een chauffeur is vooralsnog geen robot en ook die man heeft behoefte aan een praatje. Jij maakt toch ook wel eens een praatje op het werk. Dat zat die man duidelijk dwars. Gewoon het feit dat hij maar moet rijden en dat niemand goedendag, bedankt of houdoe zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 12-05 21:12
mischien dat we dit topic op kunnen sturen? kunnen ze het lezen en hopelijk wat aan doen :+

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 146043 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:04:
Toch maar vreemd allemaal. Ik woon in Reek en ik werk in Oss. Als het echt slecht weer is pak ik de bus en ik moet zeggen dat deze bus bijna altijd keurig op tijd rijdt (minder dan 5 minuten afwijking). ik heb altijd wel een babbel met de chauffeur en laatst had ik een heel chagrijnig exemplaar te pakken. De ijpegels hingen onder zijn stoel :o

Ik zit altijd helemaal voorraan en hij vloekte ineens op een wat langzame afslaande automobilist en ik zei of dat nu oplucht deze agressie. Hij schrok zich wild want hij besefte dat ik het had opgemerkt en we raakte aan de praat. Aan het einde van de rit was hij volgens mij niet chagrijnig meer. Die man had gewoon behoefte aan een praatje en aan iemand om even zijn last op af te werpen. Mensen stappen ook zo koud in die bus en zeggen geen boe of ba tegen de chauffeur. Ook een chauffeur is vooralsnog geen robot en ook die man heeft behoefte aan een praatje. Jij maakt toch ook wel eens een praatje op het werk. Dat zat die man duidelijk dwars. Gewoon het feit dat hij maar moet rijden en dat niemand goedendag, bedankt of houdoe zegt.
Moeten ze maar niet die bordjes ophangen dat je niet met de Chauffeur mag praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

grolschbeugel schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:27:
Ik heb gemengde ervaring met buschauffeurs. Sommige zijn übervrolijk, andere denken alleen maar aan een bakkie koffie en een sigaret bij de rèmise.

Positief:
- chauffeurs wijzen je de weg als je dat niet weet en helpen.
- vrolijke chauffeurs
- Chauffeurs die op je wachten, gebeurt ze waarschijnlijk 3x per route. netjes dat ze vaak toch nog het geduld op kunnen brengen om.
- Chauffeur die je naar het volgende dorp brengt omdat de laatste bus niet verder gaat _/-\o_

Negatief:
Reiziger: k moet naar halte X, kan u mij vertellen waar dat is?
Chauffeur: Nee.
Reiziger: maar kan u echt niet even...
Chauffeur: nee (terwijl hij met een Chagrijnige kop een bakkie doet) -O-
Positief:
Iemand van BBA die me naar de stad brengt omdat hij daar toch moest zijn en ik stond te balen dat de bussen een omleiding hadden en niet op mijn halte kwamen (in tentamentijd). Het was niet eens een bus maar een dienstauto van de BBA (waarmee ze de lussen bij verkeerslichten en dergelijke controleren die er voor zorgen dat het verkeerslicht voor de bus op groen springt als die er aan komt rijden).

Een bus die een paar straten omrijdt om iemand wat dichter bij huis af te zetten

Negatief:
Buschauffeurs die plankgas wegrijden (en weer vol remmen) terwijl mensen (ook oude mensen) nog geen plekje of houvast hebben gevonden. De bejaarden vlogen door de gangpad.

Buschauffeur die me klem rijdt om te laten merken dat ik ergens niet hoorde te fietsen. Dat wist ik op zich ook wel en ik baalde al van de situatie maar het is dan niet aan een buschauffeur om een fietser die zich vergist in een verkeerssituatie in een levensgevaarlijke situatie te dwingen.

Bussen die voorang nemen als ze het niet hebben, of opeens afslaan zonder richting aan te geven als ik met de auto sta te wachten omdat ze wel voorang zouden hebben als ze niet net daarvoor afsloegen.

Ik heb ook het idee dat het verslechterd is met de buschauffeurs en de dienstverlending van de busmaatschappijen. Het zal vast te maken hebben met de individualisering van de maatschappij en de onzekerheid die de laatste tijd voor stakingen heeft gezorgd (cao, wie nu hun werkgever wordt) zal ook niet helpen in hun humeur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 14:00

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bussen zijn natuurlijk hele opvallende voertuigen dus als er ergens eenvoudig op te bashen valt... (evenals met vrachtauto's).

Ik ga ook wel met enige regelmaat met de bus en dat bussen doorrijden ligt imo gewoon aan jezelf. Op het bordje dat aan het paaltje zit bij vrijwel elke halte staat ook aangegeven dat je je hand moet uitsteken als je mee wilt. En zeker als het wat donkerder is en er is geen directe verlichting bij een bushalte dan ziet de chauffeur je niet altijd staan vandaar dat ze vaak ook even groot licht gebruiken. Waarom zou een buschauffeur er belang bij hebben om jou te laten zijn, uiteindelijk is hij toch alleen maar rondjes om de kerk aan het rijden 8)7 . Ik snap de perceptie van sommige mensen niet.

Daarnaast: als je in het buitengebied woont (of iig niet in de bebouwde kom) dan dien je er rekening mee te houden dat je langere reistijden hebt. Er wonen nu eenmaal meer mensen binnen de bebouwde kom dan er buiten dus daar wordt het OV ook op afgestemd.

@djmantri: je had zelf al gezegd dat je bereid was de lange reis te nemen, de verbinding is inderdaad niet optimaal. Maar ik weet niet hoe het voor de rest in jouw regio zit (misschien dat ze 9 andee omringende dorpen veel voordeel bij deze 2 minuten hebben). Je zou eventueel een paar haltes eerder uit kunnen stappen en dan het laatste stukje met de fietskunnen doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

LauPro schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:20:
Bussen zijn natuurlijk hele opvallende voertuigen dus als er ergens eenvoudig op te bashen valt... (evenals met vrachtauto's).

Ik ga ook wel met enige regelmaat met de bus en dat bussen doorrijden ligt imo gewoon aan jezelf. Op het bordje dat aan het paaltje zit bij vrijwel elke halte staat ook aangegeven dat je je hand moet uitsteken als je mee wilt. En zeker als het wat donkerder is en er is geen directe verlichting bij een bushalte dan ziet de chauffeur je niet altijd staan vandaar dat ze vaak ook even groot licht gebruiken. Waarom zou een buschauffeur er belang bij hebben om jou te laten zijn, uiteindelijk is hij toch alleen maar rondjes om de kerk aan het rijden 8)7 . Ik snap de perceptie van sommige mensen niet.

(...)
Euhm maar in de posts hierboven staat toch dat ze hun hand duidelijk uit hadden gestoken? Dus waarrom rijdt die bus dan door?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Buschauffeurs mogen passagiers weigeren, als de bus helemaal vol zit. Ik weet alleen niet of dat ook van toepassing is bij deze situatie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 94768 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:51:
Buschauffeurs mogen passagiers weigeren, als de bus helemaal vol zit. Ik weet alleen niet of dat ook van toepassing is bij deze situatie(s)
Klopt. Overkomt mij ook erg vaak. Als de bus vol zit, kunnen er geen mensen meer bij, dus stopt ie niet. Simpel :) Daar kun je de busschauffeurs niks aan verwijten.
Los van het feit óf de bus in dit geval vol was natuurlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 11-01-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

_Christiaan_ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:10:
Euhm maar in de posts hierboven staat toch dat ze hun hand duidelijk uit hadden gestoken? Dus waarrom rijdt die bus dan door?
De bus was dus niet vol en je had op tijd (dus niet 5 meter voor de halte) je hand op gestoken en dit was zichtbaar voor de chauffeur? Leg mij eens uit op grond van welke reden een buschauffeur iemand zou laten staan als er voldoende plek is in de bus. Er wordt hier net gedaan alsof dit doelbewust gebeurt zodat er tijd ofzo wordt bespaard. Dat slaat imo dus nergens op want de meeste bussen hebben gewoon een vast schema en een halte meer of minder maakt dan ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 07:38

Huig

Merino Fanatic

Ik moet elke werkdag de 157 vanaf almere haven naar het amstelstation hebben.
Ik heb echt niets aan te merken op het gedrag van busschauffeurs, blijkbaar is het steekgebonden :p.
Ik heb nog nooit gehad dat een bus mij zomaar voorbijscheurde, maar dat kan zijn omdat hier een busbaan is, en de bus toch elke halte wel stopt.
Wat alleen wel mag: Die f****** verwarming wat lager in de bus. Mensen zitten daar met winterjassen ja! Dat jij als busschauffer nou zo nodig in je overhemd wil zitten, betekend toch niet dat we met z'n allen gebraden moeten worden in onze jassen?
Hier in almere rijden trouwens echt mooie bussen rond, ik zal het topic ff kleur geven:
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/3499/optnwbusalmere9fh5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/4926/bla2is8.jpg
En deze is voor regio vervoer:
Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/4016/bla1kl0.png
Vooral die laatste is echt relaxed, alleen jammer dat bij welke bus dan ook het lijkt of ie ankers als remmen heeft :p

Helaas zijn er natuurlijk altijd mensen die achterin zitten en de de neiging hebben om de boel te gaan slopen of telefoon nummer op de zittingen te typexen. Nogal wiedes dat chauffeurs zo wild doen, die zijn zuinig op hun bus.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56
Lol...

Vandaag zat ik in een overvolle bus met erin een meisje in een rolstoel. Ik snap niet hoe ze de bus in was gekomen maargoed misschien door anderen geholpen. Dus ik en een maatdat meisje helpen die de bus uit te krijgen, ik denk nog, als die chauffeur nou maar wakker is en niet de deur dichtgooit. En ja hoor, hij gooit ze dicht, rolstoel tussen de deuren :X. Gelukkig niet kapot, maar schrok er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Sommige mensen in een rolstoel kunnen wel lopen maar niet voor honderden meters. Misschien had was ze wel zelf ingestapt?

Wat ik trouwens wel grappig vind is dat men in grote steden vaak 'Niet instappen' toont en meer in de dorpen 'Sorry geen dienst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou ja in 't kader van plaatjes dan maar, di's de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.energieprojecten.nl/haarlem1_g.jpg

(Dat model, ook dat nr, 73 ;))

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

CyBeR schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:28:
Nou ja in 't kader van plaatjes dan maar, di's de mijne:

[afbeelding]

(Dat model, ook dat nr, 73 ;))
Wat is die bochel bovenop? Airceau?

Hier in regio Rotterdam rijdt Connexxion trouwens vooral met ambassador 200. In Delft kom je ook vaak die Mercedes tegen die hierboven ergens gepost is, maar dan niet de extended versie. Interliners zijn imo nog altijd het beste, maar die rijden natuurlijk niet op de korte stukjes.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Wij hebben rode :p
Afbeeldingslocatie: http://www.webcollie.nl/bus_images/onderweg/8940_enschede_centraal.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Pinjataaa op 12-01-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:03

-tom-562

Oliesjeik

Huig schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:20:

Wat alleen wel mag: Die f****** verwarming wat lager in de bus. Mensen zitten daar met winterjassen ja! Dat jij als busschauffer nou zo nodig in je overhemd wil zitten, betekend toch niet dat we met z'n allen gebraden moeten worden in onze jassen?
de buschauffeurs zijn vaak verplicht om in die kleding te rijden, dat zijn voorschriften :) ik vind juist dat ze de verwarming vaak hoger mogen zetten (in nijmegen, novio), 's ochtends vroeg als ik in de bus zit is het soms ijskoud

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

_Christiaan_ schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:43:
[...]

Wat is die bochel bovenop? Airceau?
Aardgastanks, en ik geloof dat de airco daar ook ergens in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Bij de BBA Veolia hier heb ik ook al genoeg meegemaakt.

Een aantal dingen waar ik me toch flink aan erger:

Het had geregend en lagen overal plassen, zo ook bij de bushalte. Ik stond alleen bij de halte en inmiddels zo'n 15 min. te wachten toen de bus dan eindelijk aankwam. Terwijl ie aankwam was druk op zoek naar mijn ov-kaart (in welk jas/broekzak had ik hem nu weer gestopt??), Bus komt dichterbij en rijd gewoon door dwars door de plas. Je raad het al, ik was zeiknat en had bij deze de bus nog gemist ook :(

Andere keer stond ik samen een maatje bij de bushalte onderaan een dijk. We hadden net de bus gemist, omdat we verkeerd de bus tijden hadden afgelezen, naja prima onze eigen schuld. Inmiddels stonden al een half uur te wachten toen we dan eindelijk de bus aan zagen komen (bus rijd op de dijk). tot onze verbazing zagen we dus niet afslaan de dijk af (dus richting de halte toe), maar reed vrolijk over de dijk verder. Weer een bus gemist :(

Ik heb ook wel bizarre dingen in de bus meegemaakt overigens.
Een keer zat ik in de en was bijna thuis. Toen ik gegeven moment een grote klap hoorde. Bij het raam waar ik zat had een of andere puber een steen tegen de ruit gegooid. De ruit viel er nog net niet uit, maar je zag er niks meer doorheen door alle scheuren die er in waren gekomen.
Of zit je lekker weg te doezelen in de busrit naar huis, voel je ineens een grote klap van achter. Is er een auto achterop de bus geknald, omdat de bus plots moest stoppen voor het spoor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Paar voorbeelden van slechte ervaringen:
- Ik reed vaak met de bus (omgeving Westland) en wilde altijd een overstap en dan keken ze me altijd met een enorm lege blik aan(als ze me al aankeken), zodat ik mijn vraag nog even herhaalde. Komt er zo'n grom uit "mjah.." Vaak genoeg meegemaakt dat de overstap dus niet lukte omdat de chauffeur het vergat.

- Ik irriteer me altijd mateloos aan chauffeurs die vol optrekken als er een aantal bejaarden instappen voordat ze zitten. Die arme mensen vallen altijd omver. Als je er dan wat van zegt, dan heb je een grote bek.

- Weggedrag van heel veel chauffeurs is echt asociaal. (ik zeg heel veel, want er zijn ook echt goede bij, die weten dat hard doortrappen helemaal hoeft om op tijd te zijn).
In het westland heb je genoeg smalle dijkjes waar ook fietsers rijden. Het is gemeengoed dan om fietsers in te halen met 60-70 km/h terwijl er een auto in tegenovergestelde richting komt! Voorrang nemen is ook zo'n mooie eigenschap van deze chauffeurs. Zebrapaden bestaan gewoon niet.

- Pas geleden een aanrijding meegemaakt met een bus. Bus rijdt op voorrangsweg en wil afslaan naar links. Daar staat al een auto te wachten om ook naar links te gaan. (die moet dus de bus voor laten gaan en wacht keurig). Bus moet eerst stoppen (chauffeur zag tegenligger te laat) trekt vervolgens hard op en ramt met de zijkant de stilstaande auto. Rijdt na de impact gewoon door en zet de bus stil, blijft vervolgens zitten en draait een sigaretje en doet de deuren open. Lijkbleke vrouw stapt uit de auto en de chauffeur bleef gewoon zitten. De medepassagiers keken elkaar een beetje aan.. Toen zijn we maar uit eigen initiatief uit de bus gestapt, want die zal vast niet doorrijden? Vrouw bleek gelukkig in orde, alleen flink geschrokken. Politie was inmiddels gebeld, en ik moest werken en moest nog rennen om op tijd te zijn :)

Ondanks de slechte voorbeelden zijn er ook goede chauffeurs! Zo ken ik er een die altijd met een radiotje reed(heel zachtjes, 's avonds wat harder) die lekker mee zat te zingen of neurien. En beleefd genoeg om aan mij te vragen of ik er last van had!

Ook erken ik dat het best moeilijk werk is, zeker in het huidige verkeer en dat er een hoop tijdsdruk op de chauffeurs zit, zeker als het druk op de lijn is.
Jammer dat er altijd een aantal rotte appels tussenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:04:
[...]

de buschauffeurs zijn vaak verplicht om in die kleding te rijden, dat zijn voorschriften :) ik vind juist dat ze de verwarming vaak hoger mogen zetten (in nijmegen, novio), 's ochtends vroeg als ik in de bus zit is het soms ijskoud
In nijmegen koud? Misschien heb jij dan een uitzonderlijke buschauffeur maar ik zweet daar altijd de bus uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb ook wel eens zoiets gehad. Bij ons in de buurt is de bushalte vlak voor een stoplicht, dus vaak staat de bus te wachten in de rij voor het stoplicht en nog niet bij de bushalte. Meestal wenkt de chauffeur dan even naar de mensen die wachten dat ze even naar de bus moeten komen, hij staat immers toch al stil.

Dus ik sta ij de bushalte en ik zie de bus weer staan en ik denk ik loop zelf even naar die bus toe (wel zo aardig, scheelt weer tijd voor iedereen). Laat hij mij er niet in en wijst dat ik terug moet lopen. Dus ik loop terug. Vervolgens stopt die lul voor het stoplicht (hij reed bushalte 5 meter voorbij, waar ik dus stond te wachten), dus ik naar bus, wil instappen doet die zak de deur niet open. Hij laat me gewoon staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:28

SeatRider

Hips don't lie

Ik neem niet zo vaak de bus, toen ik nog niet op loopafstand van centrum 010 woonde wel vaak de nachtbus door Alexander naar Capelle. Wat mij altijd opviel is dat die chauffeurs altijd geduldig waren met straalbezopen mensen die overal kleingeld vandaan halen (nachtbus altijd contant afrekenen), als een mongool reden (wegafscheidingen aan de linkerkant passeren etc) en bijzonder tolerant waren als het om de passagiers ging. Op een gegeven moment zaten er wat gastjes achterin te roken, waarop de chauffeur via de intercom liet weten daar begrip voor te hebben maar toch vriendlijk verzocht even het dakraam open te doen en daar onder te gaan staan :). En altijd netjes gedag zeggen bij uitstappen: "wel thuis he!".

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb (te) vaak dat de bus niet stopt terwijl er op de knop is gedrukt.. vandaag ook weer.
Ik zit in een bus vol met allemaal scholieren. Echt prop vol, ze moesten er via de achterdeur in.
Deze moeten naar het station, ik moet op de helft al uitstappen om naar stage te gaan.
Hij blijft maar doorrijden (4 haltes verder) en hoort me niet, ik helemaal naar voren lopen en dan rijd hij alsnog door tot de volgende halte.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
SeatRider schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:29:
Ik neem niet zo vaak de bus, toen ik nog niet op loopafstand van centrum 010 woonde wel vaak de nachtbus door Alexander naar Capelle. Wat mij altijd opviel is dat die chauffeurs altijd geduldig waren met straalbezopen mensen die overal kleingeld vandaan halen (nachtbus altijd contant afrekenen), als een mongool reden (wegafscheidingen aan de linkerkant passeren etc) en bijzonder tolerant waren als het om de passagiers ging. Op een gegeven moment zaten er wat gastjes achterin te roken, waarop de chauffeur via de intercom liet weten daar begrip voor te hebben maar toch vriendlijk verzocht even het dakraam open te doen en daar onder te gaan staan :). En altijd netjes gedag zeggen bij uitstappen: "wel thuis he!".
Nachtbussen (BOB bus) hier in Rotterdam zijn altijd goed. Chauffeurs zijn heel tollerant. Heb daar ook alleen maar goede ervaringen mee. Maar de Chauffeurs op de bussen tussen Zoetermeer en Rotterdam (lijn 170/173) rijden me nogal eens voorbij...
De bussen zijn verder wel mooi. Ook leuk is richting Zoetermeer in de avond het grootste deel van de lijn (waar dus 170 en 173 rijden) alleen de 170 een maal in het uur te laten rijden. Op vrijdag avond zit die bus altijd helemaal propvol.

[ Voor 8% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 12-01-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ghehe, gister een nieuwe busschauffeur volgens mij:

Kwam 12 minuten te laat, reed verschrikkelijk hard, en wij hebben bij elk oversteekpunt van die zware betonnen blokken liggen voor veiligheid enzo waar hij ook nog es tegenaan klapte... vervolgens met 80-90 over een 50 weg.... hij had op 3 minuten na wel zijn bus weer op tijd rijden :p (ookal had ik me trein gemist)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dan zou ik het ook minder erg vinden om te laat te komen als je weet dat de buschauffeur tenminste zn best ervoor doet om op tijd te rijden.
Hier daarentegen doen ze altijd lekker rustig aan (want te laat zijn ze toch al :? )
Af en toe zit er wel iemand tussen die wel fatsoenlijk rijd, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ze ze zomaar van de straat af plukken (stoepranden meepakken en megahard remmen enzo).

Bovendien maak ik ook vaak zat mee dat de bestuurder last heeft van zn voet ofzo en bij een rood stoplicht de bus heel langzaam laat rollen maar wel telkens de rem intrapt waardoor je zo'n op-en-neer beweging krijgt die heel irritant is als de bus mutvol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

djmantri schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:21:
Dan zou ik het ook minder erg vinden om te laat te komen als je weet dat de buschauffeur tenminste zn best ervoor doet om op tijd te rijden.
Hier daarentegen doen ze altijd lekker rustig aan (want te laat zijn ze toch al :? )
Af en toe zit er wel iemand tussen die wel fatsoenlijk rijd, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ze ze zomaar van de straat af plukken (stoepranden meepakken en megahard remmen enzo).
Dat hard remmen is ook altijd zo irritant. Hier doen ook veel busschauffeurs dat. Vooral als je in een altijd propvolle bus naar het Zernike in Groningen moet... Je staat daar met z'n allen opgepropt in de bus, en de bus gaat vervolgens hard remmen. Waardoor jij en de rest nauwelijks meer overeind kunnen blijven staan. Zelfs een keer iemand gehad die de bus doorvloog en iets gebroken had doordat de bus zo hard remde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Iets anders, waar ik een hekel aan heb, is een te rustige rijstijl. Vooral als ik zit te kutten met een aansluiting, dan zit ik gestresst in die bus van: kom op, schiet op, planken met die handel! Terwijl de chauffeur op z'n allerdooiste gemakje rondrijdt. Zwaar irritant.

Op mijn lijn heb je ook een speciale busbaan (geen strook dus), parallel aan een provinciale weg. Je zou zeggen dat je op zo'n rechte lege weg lekker hard kan rijden, maar sommige chauffeurs denken daar blijkbaar anders over. Dus dan heb je zo'n speciale weg en dan word je nog ingehaald door de auto's op de drukke weg naast je. :z

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:19:
Iets anders, waar ik een hekel aan heb, is een te rustige rijstijl. Vooral als ik zit te kutten met een aansluiting, dan zit ik gestresst in die bus van: kom op, schiet op, planken met die handel! Terwijl de chauffeur op z'n allerdooiste gemakje rondrijdt. Zwaar irritant.

Op mijn lijn heb je ook een speciale busbaan (geen strook dus), parallel aan een provinciale weg. Je zou zeggen dat je op zo'n rechte lege weg lekker hard kan rijden, maar sommige chauffeurs denken daar blijkbaar anders over. Dus dan heb je zo'n speciale weg en dan word je nog ingehaald door de auto's op de drukke weg naast je. :z
Omg, zo herkenbaar. Ik had het geschreven kunnen hebben :) Dat had ik gisteren. Door die klotenbus zou ik net te laat komen voor mijn aansluiting. Echter, gelukkig was mijn aansluiting te laat dus ik haalde em alsnog.
Maar wow, wat heb ik me zitten verbijten zeg :X En dan ook nog zo tergend traag stempelen en eens uitgebreid de abonnementen van de mensen controleren terwijl je al achter op schema ligt.
Damn, de frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Jep, en dan heb je natuurlijk nog de mensen die geen strippenkaart hebben en er eentje moeten kopen bij de chauffeur, en dan zal je net zien dat ze alleen maar een briefje van 50 bij zich hebben :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:43:
Jep, en dan heb je natuurlijk nog de mensen die geen strippenkaart hebben en er eentje moeten kopen bij de chauffeur, en dan zal je net zien dat ze alleen maar een briefje van 50 bij zich hebben :P
Of de discussie over welk eurokaartje ze nou moeten hebben... Uiteindelijk geeft de busschauffeur dan toch maar toe dat die van 3 euro genoeg is (ofzoiets).

Ja, ik kan er uren over doorgaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 86536 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:12:
[...]

In nijmegen koud? Misschien heb jij dan een uitzonderlijke buschauffeur maar ik zweet daar altijd de bus uit!
rond deze tijd wel, vanochtend om 7.34 lijn 2 naar station, nou dan is 't wel lekker als de verwarming aanstaat :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:45:
[...]

rond deze tijd wel, vanochtend om 7.34 lijn 2 naar station, nou dan is 't wel lekker als de verwarming aanstaat :)
tja da's ook wel erg vroeg, kom je net lekker je warme bed uit en dan lijkt alles koud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Anoniem: 86536 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:07:
[...]

tja da's ook wel erg vroeg, kom je net lekker je warme bed uit en dan lijkt alles koud ;)
Mijn buurman pakt de bus van 06:32 en dat is pas vroeg. Hij komt dan ook pas om 17:24 thuis. Daar heb ik respect voor. Ik werk in de middagen en ik kan altijd wel tot 9 uur blijven liggen, maar dat kan ik alleen niet :P Ik zou nu zo de bus injumpen nu en gewoon een gesprek beginnen met de chauffeur. 07:19 is voor mij niet vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

RoD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:55:
[...]

Dat hard remmen is ook altijd zo irritant. Hier doen ook veel busschauffeurs dat. Vooral als je in een altijd propvolle bus naar het Zernike in Groningen moet... Je staat daar met z'n allen opgepropt in de bus, en de bus gaat vervolgens hard remmen. Waardoor jij en de rest nauwelijks meer overeind kunnen blijven staan. Zelfs een keer iemand gehad die de bus doorvloog en iets gebroken had doordat de bus zo hard remde.
Als je ook ziet hoe sommige fietsers snel nog even voor de bus denken langs te gaan hier in Groningen, wat een chaos daar :X

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 22:27
Hmm, misschien mooie vraag om hier te stellen.
Waarom hebben busschauffeurs nooit een gordel om, ik weet dat ie er niet zit, but why?

mijn bus: De Valleilijn :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/00279/ew1_2906bussen_279694b.jpg

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 10:01
Venxir schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:41:
Waarom hebben busschauffeurs nooit een gordel om, ik weet dat ie er niet zit, but why?

[afbeelding]
Omdat de schok niet zo groot is als ze zich in een andere auto boren (bus = grotere massa). En omdat men denkt dat die mensen kunnen rijden en geen ongevallen doen... NOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 14:02

Twhomp

Stayin' Alive

jvvv schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Omdat de schok niet zo groot is als ze zich in een andere auto boren (bus = grotere massa). En omdat men denkt dat die mensen kunnen rijden en geen ongevallen doen... NOT
En het is niet verplicht voor mensen die personen vervoeren (zoals taxichauffers).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 23:23
jvvv schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Dat is toch enkel voor lijnbussen omdat deze relatief korte stukken rijden? Geloof nooit dat die redenering gebruikt wordt. Wat nou als je met een bus van de weg af raakt of tegen, bijvoorbeeld, tegen een vrachtwagen aan rijd.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 17:01

reuzekind

Ik geloof in GoT

SeatRider schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:29:
Nachtbuschauffeurs zijn inderdaad heel makkelijk. Het lijkt wel of ze er speciaal voor uitgezocht worden. Als je ergens uit wil stappen op z'n route maakt het niet uit, hij stopt gewoon voor je. "Wel na het stoplicht hoor pik, want hij staat net op groen" _/-\o_
Anoniem: 146043 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 07:20:
[...]

Mijn buurman pakt de bus van 06:32 en dat is pas vroeg. Hij komt dan ook pas om 17:24 thuis. Daar heb ik respect voor. Ik werk in de middagen en ik kan altijd wel tot 9 uur blijven liggen, maar dat kan ik alleen niet :P Ik zou nu zo de bus injumpen nu en gewoon een gesprek beginnen met de chauffeur. 07:19 is voor mij niet vroeg.
Dat is eng trouwens, dat je op de minuut nauwkeurig weet hoe laat je buurman weggaat en thuis komt :D

[ Voor 20% gewijzigd door reuzekind op 13-01-2007 16:25 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:01:
[...]

Damn dat is wel erg triest. Ik zou zo graag eens een discussietje met die kerel aangaan he als ik dit zo lees :)

Het is jammer dat die informatievoorziening zo brak is bij bussen. Als ik op m'n PC precies mijn bus kon tracken... Of via GPRS op m'n mobiel ofzo. Het is technisch mogelijk, maar jammer genoeg nog niet praktisch.

Anyway ik heb eens een weblogje van een Connexxion-chauffeur opgezocht (Google, m'n vriend :) ). Ik kon een mailtje sturen naar die chauffeur, en ik heb em gevraagd hoe het nou officieel is geregeld en geleerd over het te vroeg wegrijden. Ik wacht ongeduldig op een antwoord :)
(mezelf gequoot)
Vandaag antwoordje gekregen.

Er zijn 2 soorten haltes, namelijk:
-tijdhaltes
-tussenliggende haltes.

Op tijdhaltes moeten chauffeurs zich aan de opgegeven tijd houden, daar mogen ze dus niet te vroeg wegrijden.

Op tussenliggende haltes mag dat wel. De tijden op tussenliggende haltes zijn altijd "bij benadering aangegeven", dit staat als het goed is op het haltetijdentabelletje bij de betreffende bushalte. Morgen ga ik dus gelijk ff goed kijken op dat tabelletje bij ons.

Sommige chauffeurs rijden bij zo'n tussenliggende halte dus eerder weg, aangezien ze daar toch niet tijdsgebonden zijn. Bij een tijdhalte zijn ze (als het goed is) dus _wel_ stipt.

De chauffeur die ik gemaild heb, lost het te vroeg zijn af en toe op door op een tijdshalte wat langer te wachten. Zo is hij op de tussenliggende haltes nooit te vroeg en meestal haalt hij de tijd voor de volgende tijdshalte toch wel weer in. Het nadeel daarvan, zo zegt hij, is dat de bus dus eigenlijk te laat komt op de tussenliggende haltes. Klagen de mensen daar weer.

Zeau, weer een hoop duidelijk :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou wat hij vergeet te vertellen is dat ze nog wel eens doorrijden, want dan komen ze eerder aan en kunnen ze ff lekker een bakkie doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

ff lekker een bakkie doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 20:58

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

djmantri schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:21:
Bovendien maak ik ook vaak zat mee dat de bestuurder last heeft van zn voet ofzo en bij een rood stoplicht de bus heel langzaam laat rollen maar wel telkens de rem intrapt waardoor je zo'n op-en-neer beweging krijgt die heel irritant is als de bus mutvol is
Dat snap ik inderdaad ook niet 8)7
rollen STOP, rollen.. STOP.. rollen, STOP
En maar steeds dichter op de auto voor hem.

En al die passagiers mooi synchroon elke keer bij het remmen naar voren bewegen :+

't is gewoon fun voor de chauffeur om dat te doen?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij zegt die dan ook in de kantine:
"Ik deed vandaag die Stop and Go vandaag om 13.00 en pas na 2 minuten werd er pas iets van gezegt!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

_AuToMaTiC_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:38:
Bij Connexxion vinden ze dat leuk... Heb dat dus ook altijd hier op station Noord (Rotterdam). Terwijl ik op het raam klop kijken en tegelijk wegrijden! :(
Zal ik je een effectief middel vertellen? Gewoon ervóór gaan staan en dan eisen dat ie de deur opengooit, anders ga je niet aan de kant. Klaar, einde gezeik. Ze mogen namelijk niet over of door je heen rijden (goh slim van me he 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sommige chauffeurs zijn ook klootzakken. Rijden ze net weg, neger komt eraan gerend: ze rijden door. Rijden ze net weg: jong wulps dametje komt eraan gerend: dán stoppen ze wel.

Achja, daar heb je toch zo'n beroep voor, zeg nou zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Venxir schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:41:

[afbeelding]
Hey, jullie hebben wel verlengde versies van die bus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Joe-star schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:05:
Sommige chauffeurs zijn ook klootzakken. Rijden ze net weg, neger komt eraan gerend: ze rijden door. Rijden ze net weg: jong wulps dametje komt eraan gerend: dán stoppen ze wel.

Achja, daar heb je toch zo'n beroep voor, zeg nou zelf.
Sommig slagers ook.. Zoals al eerder gezegt werd, dr zitten altijd wat rotte appels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 10-04 22:20
Jejking schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:03:
[...]

Zal ik je een effectief middel vertellen? Gewoon ervóór gaan staan en dan eisen dat ie de deur opengooit, anders ga je niet aan de kant. Klaar, einde gezeik. Ze mogen namelijk niet over of door je heen rijden (goh slim van me he 8)7 )
Denk je dat een buschauffeur daar geen oplossing voor heeft? Wat dacht je van voor je neus gaan stilstaan en dan net zo lang wachten tot jij aan de kant gaat?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Murcielago schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:51:
[...]

Denk je dat een buschauffeur daar geen oplossing voor heeft? Wat dacht je van voor je neus gaan stilstaan en dan net zo lang wachten tot jij aan de kant gaat?
Hij heeft een dienstregeling, jij waarschijnlijk niet :P Maar tis wel een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

HaaZ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Dat snap ik inderdaad ook niet 8)7
rollen STOP, rollen.. STOP.. rollen, STOP
En maar steeds dichter op de auto voor hem.

En al die passagiers mooi synchroon elke keer bij het remmen naar voren bewegen :+

't is gewoon fun voor de chauffeur om dat te doen?
Volgens mij komt dat gewoon omdat de nieuwe bussen allemaal automaten zijn, en dan gebeurt het vrij makkelijk. Rem loslaten en je begint te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RoD schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:52:
[...]

Hij heeft een dienstregeling, jij waarschijnlijk niet :P Maar tis wel een beetje overdreven...
Buschauffeur: "Care.."
net of hem dat wat uitmaakt :P m'n pa die slaat ook soms gewoon complete ritten over als nijmegen weer vol staat, anders komt 'ie nooit op tijd

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 20:58

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

reuzekind schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Volgens mij komt dat gewoon omdat de nieuwe bussen allemaal automaten zijn, en dan gebeurt het vrij makkelijk. Rem loslaten en je begint te rollen.
Dan laat je de rem toch gewoon niet los in plaats van deze elke 5 seconden weer in te trappen? 8)7
Is gemakkelijker dan rem telkens weer indrukken lijkt me :P

[ Voor 6% gewijzigd door HaaZ op 24-01-2007 11:29 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-tom-562 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:25:
[...]

Buschauffeur: "Care.."
net of hem dat wat uitmaakt :P m'n pa die slaat ook soms gewoon complete ritten over als nijmegen weer vol staat, anders komt 'ie nooit op tijd
Dat zal best ja. Hoe vaak er hier ook een bus niet komt opdagen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:01
Honesty schreef op vrijdag 23 maart 2001 @ 16:38:
Dat doen alle buschauffeurs en volgens mij alleen maar om te zieken :(
Als het een lekker wijf is niet hoor, dan wachten ze wel ff...

Ik heb zoiets met buschauffeurs;
Of ze zijn gigantisch chagerijnig en doen overal moeilijk over.. zovan ja mag ik je kaartje even zien want volgens mij.. en dan gaat ie er 30 seconden naar kijken en dan pas mag je verder lopen.. PFFT!

Of ze zijn gewoon extreem aardig :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, dat had ik dus ook een keer in de bus. De busschauffeur wilde iemand z'n abonnement even controleren (ik denk dat hij hem eruit pikte om zn nationaliteit). Deed ie bij niemand verder, maar bij hem wilde hij even uitgebreid z'n abonnement bekijken.

Is zelfs nog bijna een knokpartij om ontstaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Och, bekijk het een van de andere kant: de hele dag van die chagrijnige koppen met mp3-speler op die nog geen fatsoenlijke goedemorgen kunnen wensen, hun OV of abonnement omhoog houden en stug doorlopen aan je voorbij ziet sjouwen, krijg je er vanzelf wel een keer de pest in.

Chauffeur in het zuiden des lands heeft ook ooit de bus aan de kant gezet en iedereen uit laten stappen. Ze mochten daarna alleen terug binnen als ze netjes goedemorgen zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

En zo hoort het! Ik zeg ook altijd goedemorgen/middag/avond en ik zeg het graag. Als ik m'n mp3 in heb, dan zet ik em ff af voordat ik de bus in loop.

Waar is die tijd gebleven dat iedereen elkaar gedag zegt? Kan je voorstellen, ik vraag mezelf dat af terwijl ikzelf pas sinds 1988 rondloop. :P

En over dat abonnement, de chauffeur heeft het recht (plicht?) dat hij je abonnement uitgebreid checkt. Dat daardoor een knokpartij ontstaat kan ik me niet voorstellen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 07:38

Huig

Merino Fanatic

Kijk, wij kunnen met elkaar praten :p
Ik zet ook altijd m'n mp3 af als ik de bus binnenkom en zeg ook altijd netjes gedag. Echt grappig om te zien hoe zo'n chagrijnige kop ineens veranderd in een vrolijk lachend gezicht :).
Een beetje meer vriendelijkheid zou de wereld geen kwaad doen :z

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:10:

En over dat abonnement, de chauffeur heeft het recht (plicht?) dat hij je abonnement uitgebreid checkt. Dat daardoor een knokpartij ontstaat kan ik me niet voorstellen.
Laat ik erbij zeggen dat degene die gecontroleerd werd niet het meest vriendelijke persoon was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Huig schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:53:
Kijk, wij kunnen met elkaar praten :p
Ik zet ook altijd m'n mp3 af als ik de bus binnenkom en zeg ook altijd netjes gedag. Echt grappig om te zien hoe zo'n chagrijnige kop ineens veranderd in een vrolijk lachend gezicht :).
Een beetje meer vriendelijkheid zou de wereld geen kwaad doen :z
Idd, behalve dat het gewoon netjes is om gedag te zeggen, is het ook gewoon een soort van leuk. d:)b

[ Voor 66% gewijzigd door _Christiaan_ op 24-01-2007 22:57 . Reden: quootje drbij ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11029

Hoe herkenbaar allemaal... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR zegt ook altijd even goede morgen/middag/avond. Meestal afgekort tot 'Moggûh', 'middag' en 'avond' overigens. iPod altijd een oortje uit, zover ik 'm opheb. ('s ochtends doe ik ze meestal pas in de bus in m'n oren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij mij hangt het er een beetje vanaf. 's Ochtends vroeg wil ik nog wel eens brak de bus in wandelen en zeg ik verder niks, behalve als de busschauffeur me groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Geen problemen hier met de bus in Groningen stad. Af en toe eens eentje die maar niet wil opschieten (langzaam/voorzichtig rijden) maar over het algemeen tenminste flink van die doorjagers :P en mja bij halte wegrijden is te laat voor passagier, ben blij dat het grootste gedeelte gewoon doorrijdt (en zeker bij de types die nog denken te moeten bonken tegen de deuren/ramen van de bus of die op hun doodnormale gemak aan komen lopen terwijl de buschauffeur weg wil rijden). Ze komen toch wel minimaal om de 10/20 minuten overdag. En in de late avonduren zijn ze overal het algemeen wat vriendelijker qua wachten :)
En het klopt ook wel dat ze nog wél eens stoppen voor mooie dames, ook niet erg natuurlijk het oog wil ook wat :P

En als fietser heb ik er ook geen problemen mee, je moet gewoon anticiperen op de rijstijl van de bussen. Klinkt een beetje negatief voor de fietser/voetganger maar als de bussen daar continue rekening mee moeten houden rijden ze nooit op tijd en het is regel voor de fietsers/voetgangers in Groningen dat ze voor overal en alles voorbij sjeezen waar het maar mogelijk is, alsof de bestrating alleen voor hen gemaakt is (toegegeven maak me er zelf ook wel schuldig aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

RoD schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:55:
[...]

Laat ik erbij zeggen dat degene die gecontroleerd werd niet het meest vriendelijke persoon was :)
whopppa en meteen de reden dat ie uitbundig werd gecontroleerd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Vanmorgen was het weer raak bij mij }:|

Ik zag de in de verte al over de dijk richting mijn halte aankomen toen ik fietsend bijna bij de halte was. Uit reactie daarop ging ik extra vaart maken met de hoop mijn bus nog te halen. Toen ik aankwam bij de halte stond de bus er nog, de laatste mensen stapte in. Ondertussen had ik mn fiets in de stalling op slot gegooid en rende richting de bus. Toen ik eenmaal naast de deur was, reed die *piep* bus recht voor me neus weg. Ik heb nog geprobeerd te zwaaien, maar de bus bleef maar doorrijden. :r

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

CyBeR schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 02:15:
* CyBeR zegt ook altijd even goede morgen/middag/avond. Meestal afgekort tot 'Moggûh', 'middag' en 'avond' overigens. iPod altijd een oortje uit, zover ik 'm opheb. ('s ochtends doe ik ze meestal pas in de bus in m'n oren).
ik zeg ook altijd iets in de trand van hoi, morguh etc. "s middags altijd gewoon hoi of hallo, maar 's ochtends altijd morguh. Ik doe precies hetzelfde kwa ipod gebeuren, altijd 1 oortje uit en dan het volume wat zachter :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 13-05 09:43
Ving een gesprekje op tussen een paar busschauffeurs vanmorgen:
Ik trap ook altijd de rem lekker hard in en weer gas geven als die jonge grietjes bezig zijn met hun tas vol make-up. Zijn ze met die mascara troep bezig, schieten ze weer mooi uit.. ghehehe.

:+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pinjataaa schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:30:
[...]

whopppa en meteen de reden dat ie uitbundig werd gecontroleerd. :9
Kun je vantevoren zien dat iemand een onvriendelijk persoon is? :? Volgens mij werd ie gewoon geselecteerd op huidskleur, want hij werd er als enige uitgepikt. Slaat nergens op imo. Controleer dan iedereen.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 26-01-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

RoD schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:32:
[...]

Kun je vantevoren zien dat iemand een onvriendelijk persoon is? :? Volgens mij werd ie gewoon geselecteerd op huidskleur, want hij werd er als enige uitgepikt. Slaat nergens op imo. Controleer dan iedereen.
Ik kan ze er (vaak) wel uitpikken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 11:16
Zij eerst ook altijd vriendelijk gedag ofzo.
Maar als ze niks terug zeggen of chagrijnig/boos terug kijken vind ik het wel mooi :/
Soms zit er dan wel een vrolijke tussen maar dit is zelden :).

Verder ook de gebruikelijke :X dingen als door rijden bij bus haltes en erg hard remmen en optrekken als de bus helemaal is afgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Zo net was leuk..
Telkens in de bocht gooide de chauffeur het stuur om zodat je tas van de stoel flikkerde..... joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Wat heb je dan liever, dat de beste man van zn stuur afblijft in bochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag nog praktisch uitgescholden door een chauffeur omdat ik levensmoe was ofzo... :/ OK, ik rende voor z'n bus langs, terwijl ie weg wilde rijden (had ik ff niet door, moest een andere auto ontwijken :+), maar toch.. :o Hij liet me wel binnen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Osiris schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:48:
Vandaag nog praktisch uitgescholden door een chauffeur omdat ik levensmoe was ofzo... :/ OK, ik rende voor z'n bus langs, terwijl ie weg wilde rijden (had ik ff niet door, moest een andere auto ontwijken :+), maar toch.. :o Hij liet me wel binnen though.
Wie is er dan fout bezig? Ok, de chauffeur kon dat schelden wel achterwege laten maar jij bent debiel bezig IMO

Tevens hebben we in Gorinchem tegenwoordig last van missende bussen... dan rijdt er een bus van 7.48 weer niet, dan weer 20 minuten te laat en dan weer 5 minuten te vroeg. maar een paar keer kunnen gebruiken :/

[ Voor 18% gewijzigd door Beerkeeper op 29-01-2007 10:35 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Ik had vorige week bijna een aanrijding met een bus/ mijn medeweggebruiker op de linkerweghelft. Omdat een bus wegreed van een bushalte in de bebouwde kom. Ik weet wel dat bussen die richting aangeven en van een halte willen wegrijden in principe vrij baan moeten krijgen om de weg op te rijden. Echter deze chauffeur vond het nodig om in de drukke spits zijn bus met een aardig gangetje naar links te gooien, terwijl de auto's (waaronder ik dus) op de rechterrijstrook niet meer konden remmen (ik zat zelfs al naast het harmonica gedeelte) dus ik was heel blij dat er naast mij een klein suzuki'tje reed waardoor ik gebruik kon maken van een gedeelte van de linkse rijstrook om zo de bus te ontwijken, achter mij kwamen 2 auto's met gierende banden tot stilstand omdat die bus echt gewoon doorzette en de weg op kwam... Het vrouwtje naast mij in de suzuki schrok zicht te pletter omdat ik naar links kwam en zij is zelfs nog een stukje met haar wiel door de berm gegaan. Ik kwam uiteindelijk op dezelfde parkeerplaats als haar terecht en zij kon er uiteindelijk toch wel blij om zijn dat het voor alle partijen zo opgelost was maar ook zij zou een telefoontje plegen naar de busmaatschappij, wat ik ook gedaan heb uiteindelijk.

Ik heb er zeker geen problemen mee dat wanneer de mogelijkheid er is de bussen makkelijker de weg op gelaten worden, maar als het druk is op de weg en er zitten al auto's naast je bus dan laat je die passeren en wacht je tot het stoplicht zijn werking doet en het dus even weer rustiger is op dat stuk weg zodat je als buschauffeur rustig de weg op kunt rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Mirreke schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:58:
Ik had vorige week bijna een aanrijding met een bus/ mijn medeweggebruiker op de linkerweghelft. Omdat een bus wegreed van een bushalte in de bebouwde kom. Ik weet wel dat bussen die richting aangeven en van een halte willen wegrijden in principe vrij baan moeten krijgen om de weg op te rijden. Echter deze chauffeur vond het nodig om in de drukke spits zijn bus met een aardig gangetje naar links te gooien, terwijl de auto's (waaronder ik dus) op de rechterrijstrook niet meer konden remmen (ik zat zelfs al naast het harmonica gedeelte) dus ik was heel blij dat er naast mij een klein suzuki'tje reed waardoor ik gebruik kon maken van een gedeelte van de linkse rijstrook om zo de bus te ontwijken, achter mij kwamen 2 auto's met gierende banden tot stilstand omdat die bus echt gewoon doorzette en de weg op kwam... Het vrouwtje naast mij in de suzuki schrok zicht te pletter omdat ik naar links kwam en zij is zelfs nog een stukje met haar wiel door de berm gegaan. Ik kwam uiteindelijk op dezelfde parkeerplaats als haar terecht en zij kon er uiteindelijk toch wel blij om zijn dat het voor alle partijen zo opgelost was maar ook zij zou een telefoontje plegen naar de busmaatschappij, wat ik ook gedaan heb uiteindelijk.

Ik heb er zeker geen problemen mee dat wanneer de mogelijkheid er is de bussen makkelijker de weg op gelaten worden, maar als het druk is op de weg en er zitten al auto's naast je bus dan laat je die passeren en wacht je tot het stoplicht zijn werking doet en het dus even weer rustiger is op dat stuk weg zodat je als buschauffeur rustig de weg op kunt rijden..
Als ik een bus richting aan zie geven, en ik zit er nog achter, dan rem ik, geeft ie pas richting aan, als ik er naast zit, dan is de buschauffeur inderdaad fout bezig, maar mijn algemene ervaring is dat ze al een tijdje de richting aanwijzer uit hebben, en dan behoor je ze gewoon voor te laten

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror had het vandaag weer getroffen :O

Vandaag besloot de chauffeur een andere route te pakken ivm de file waar de bus in terecht kwam.
Resultaat: 15-20 minuten later op de eindbestemming + 2 aansluitende buslijnen gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Mja, had je die ook niet gemist als je in de file had blijven staan dan?

Pagina: 1 2 3 Laatste