Veolia in Maastricht zuigt zeker

Heb maar 2x de bus gehad toen ze pas reden (12 december). Heb tot Eijsden nog even met de chauffeur gepraat omdat ik hem toch de weg moest wijzen. Die chauffeurs komen allemaal van Heerlen of nog noordelijker en krijgen totaal geen instructie. Gewoon instappen en kijk maar hoe je er komt. De chauffeur die ik had was wel nog raardig vriendelijk en had me dat ff uitgelegd. Was z'n 2e rit ooit in Maastricht. Hij heeft de hele dag op aanwijzing van de passagiers de route moeten zoeken, dienstregeling klopte natuurlijk ook niks meer van op die manier. Heb die man maar uitgelegd hoe hij moest rijden en hoe hij weer terug in Maastricht kwam. Heb er 1,5 uur over gedaan om naar Maastricht te komen en toen heeft hij ook nog 2 haltes overgeslagen. Terugweg stonden we met 10 man bij een bushalte die helemaal niet in gebruik was, maar waar ze wel een nieuwe Veolia dienstregeling in hadden geplakt

Die stond ook gewoon in het busboekje overigens. Reed de bus een straat verder langs

dus toen heb ik er 2 uur over gedaan... Normaal doe je dat in 35 minuten.
In de buitenwijken van Maastricht zag ik ook een aantal bussen met Geen Dienst, zei die chauffeur dat die chauffeurs allemaal de weg kwijt waren zodra er niemand meer in de bus zat en dus maar terug reden naar CS

En allemaal nieuwe bussen... Bij de eerste ging de achterdeur niet meer open, bij de 2e was de stop knop kapot dus iedereen moest maar roepen
Daarna maar niet meer de bus gepakt. Ben benieuwd hoe het na 3 weken is. Hoop dat ze nu iig de weg kunnen vinden. Ook niet normaal hoeveel klachten ik daarover gehoord heb.
En het ergste is nog dat je eerst voor 3,40 een dag kon reizen, nu betaal je 10 strippen retour, dat is 4,60. en dan moet je ook nog een strippenkaart kopen anders kost het je 8 euro retour en eerst kon je gewoon in de bus betalen.
Naja maandag weer met de bus, bereid me alvast voor op een hoop ellende.