Buschauffeurs

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Topicstarter
Ik zou vandaag weer eens met de bus naar school gaan samen met een vriend van me , kom ik bij die halte aan , zie ik de bus daar al staan. Toen was ik nog 25 meter verwijderd van de bus , dus ik ff rennen.

De buschauffeur ziet me aankomen en toen ik op ongeveer 5 meter afstand was rijd hij gewoon weg die t#r#ng lijer.

heeft iemand dit wel eens meer meegemaakt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dienstregeling is dienstregeling. Als die bus overal 10 seconden moet wachten, is-ie aan het eind van de lijn 20 minuten te laat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Dat doen alle buschauffeurs en volgens mij alleen maar om te zieken :(
Nu weet ik van mijn rij-instructeur(die was ook buschauffeur) dat er veel mensen zijn die een sprintje trekken en zodra ze op gezichtsafstand van de bus zijn in eens gewoon gaan lopen. Voor dat soort mensen reed hij wel weg.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 23 maart 2001 16:38 schreef Honesty het volgende:
Dat doen alle buschauffeurs en volgens mij alleen maar om te zieken :(
Nu weet ik van mijn rij-instructeur(die was ook buschauffeur) dat er veel mensen zijn die een sprintje trekken en zodra ze op gezichtsafstand van de bus zijn in eens gewoon gaan lopen. Voor dat soort mensen reed hij wel weg.
Ligt er misschien wel aan waar je woont...
Hier in Zwolle maak ik ook het omgekeerde mee... je bent gewoon te laat voor de bus... je rent de bus tegemoet (je komt dus uit de richting waar de bus naar toe moet).... dan wil een chauffeur toch nog wel eens voor je stoppen...

Of...

Als het rustig is in de bus willen ze ook nog wel eens tussen 2 haltes in stoppen omdat jij dan dichter bij je bestemming bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Op vrijdag 23 maart 2001 16:37 schreef wildhagen het volgende:
Dienstregeling is dienstregeling. Als die bus overal 10 seconden moet wachten, is-ie aan het eind van de lijn 20 minuten te laat.
Hij hoeft het niet bij elke halte en zulk soort dingen zijn heus wel ingecalculeerd, ik vind het flauw als je aan komt rennen. Als je langzamer gaat lopen zou ik als buschauffeur wachten tot je 1 meter van de deuren verwijderd bent en ze dan dichtgooien en zwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7299

kheb wel es gehad dat de bus eraan kwam, en dat hij de deur opendeed, maar ik zag dat ik geen geld bij had, dus vroeg ik aan mn vriend of hij misschien 3 gulden voor me had( die stond gewoon naast me) , de buschauffeur hoorde dat en zei toen : ja, maar daar ga ik nie op staan wachten, deed de deuren dicht en reed weg.. wel lullig aangezien dat de bus van 10 over half 12 was en dus de laatste die nog reed. en dat mn vriend het al aan het overhandigen was. echt gaar, gewoon 3 sec. kon hij nog niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Ik en een vriend van mij ook, hebben het al regelmatig meegemaakt dat je lekker bij de bushalte staat te wachten en dat ie gewoon DOORRIJDT!!

Terwijl je luid en duidelijk je klauw uitsteekt van: he! ik wile erin

Klootzakken zijn het allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmzz ik heb hier wel eens gehad dat ik netjes op de halte stond te wachten, bus komt aan rijden, mannetje achter het stuur kijkt me aan en rijdt strak door. Wordt je niet vrolijk van :(

Zeker aangezien bussen op die lijn op die halte niet vaker dan 1x per half uur rijden kan je meteen weer een half uur wachten :(

Tip: Schrijf een klachtbrief naar ConneXXion dan krijg je een gratis strippenkaart >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10066

Ach, met zo'n rotbaan ga je je vanzelf irritant gedragen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Keer gehad in Eindhoven dat hij mij aankijkend liet staan..heel flauw.
Sprintje getrokken door het station heen naar de volgende halte en daar was ik op tijd. Gevraagd waarom hij zo vervelend deed. Begon de halve bus ook op hem te schelden..net goed hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14279

Ik heb een buschauffeur in de familie.
In prive-sfeer zijn ze volgens mij net zo aso als tijdens hun dienst.

Valt mij op dat het toch een bepaald soort slag mensen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5275

Ik heb een hekel aan buschauffeurs die niet door oranje rijden waar door ik ,als dat meer dan 4 keer gebeurt mijn trein mis. :(. En dan weer een half uur kan wachten op mijn trein. Verder vindt ik ook dat Buschauffers wel wat harder mogen rijden. Je hebt gasten dat zijn net zondagrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 24 maart 2001 11:53 schreef semsite het volgende:
Ik heb een hekel aan buschauffeurs die niet door oranje rijden waar door ik ,als dat meer dan 4 keer gebeurt mijn trein mis. :(. En dan weer een half uur kan wachten op mijn trein. Verder vindt ik ook dat Buschauffers wel wat harder mogen rijden. Je hebt gasten dat zijn net zondagrijders.
Je moet ook stoppen voor oranje, hoor... alleen als het echt niet anders kan, en 'de trein missen' is géén goede reden om door oranje te rijden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[b]

Tip: Schrijf een klachtbrief naar ConneXXion dan krijg je een gratis strippenkaart >:)
Ik heb een ov :)
Omdat die gast wegreed moest ik een bus pakken die minstens een kilometer bij mijn school vandaan stopt , zodat ik nog een k#t eind in de gietende regen naar school moest lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Op zaterdag 24 maart 2001 11:53 schreef semsite het volgende:
Bij mij in de straat rijden ze soms 80

Ik :r daarop, want ze geven straten van rechts geen voorrang etc etc.

Heel walgelijk.

Oranje is idd heel frusti, maar harder? NO F#CKING WAY!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Niet online
ze rijden meestal weg voor scholieren omdat scholieren 9 van de 10 lastig zijn in bus en zorgen voor onrust, maar ze zijn wettelijk verplicht te wachten als ze iemand zien aanrenennen voor de bus>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

ik heb nu 2x in 1 maand meegemaakt dat de bus wegreed terwijl ik ongeveer 1 meter bij de deur vandaan was, bonken op het raam hielp ook niet die knakker rijd gewoon weg! dat van die dienstregeling is bullshit want als ik al bij het bushokje gestaan had had ie ook voor me moeten wachten. :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 10:05
arg buschauffeurs :r :r :r i eat them for lunch :r die lui zouden ze op moeten sluiten. ze rijden je plat of klem en schelden je vervolgens ook nog uit alsof het jou schuld is. ga ik op GroningenCS met mn OV staan zwaaien als de bus er net aankomt. geven ze gewoon gas bij en kan ik nog maar net opzij springen. Die lui moeten ze echt opsluiten. Ze probeeren echt elke stoeprand te raken. en probeeren keer op keer de drempels zo hard mogelijk te nemen! om met alle wielen van de grond los te komen!!

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb dat ook wel es.. het is superirritant irritant als je het zelf overkomt (als je net een tentamen hebt ofzo).. maarja als ze op iedereen moeten wachten die er aan komt rennen sta je dr 10 minuten later nog.

Als ik zelf al in de bus zit vind ik het ook irritant als de bus aldoor net niet wegrijdt omdat er in de verte weer iemand aan komt rennen en de chauffeur wacht er rustig op.. en als die binnen is komt er daarna weer iemand aan.. heb al vaak mn trein gemist op zo'n manier (moet ik weer 20 minuten wachten op de volgende ;))

maar er zijn idd wel van die kl*te chauffeurs bij die moedwillig wegrijden als je 1 meter van de deur bent.. ik had es een keer dat ie nog rustig een krantje zat te lezen, ik kom er aanlopen en ben op 5 meter afstand doet ie opeens de deur dicht.. ik klop op het raam en hij scheurt gewoon weg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13230

Buschauffers kunnen flink irritant zijn...
Zo vaak meegemaakt dat ze haltes spontaan voorbij rijden..waar jij dus staat te w8en....of dat ze gwoon niet stoppen als je gedrukt hebt, of vergeten ze de achterdeur open te doen en rijden dan gwoon verder :r

Maar paar weken geleden sloeg het echt alles...had het eerste uur fijn een toets...ik dus met de bus gaan, 3 strippen bij me, wist dat het 4 strippen kost. Dus ff 2 piek meegenomen --> 1,50 per strip namelijk.
Gaat die klojo gwoon extreem moeilijk doen dat ie me alleen maar 2 strippen wil verkopen..kickt ie me gwoon de bus uit. Je betaalt je gwoon scheel aan die bus en dan doen ze over zoiets moeilijk |:( :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Op vrijdag 23 maart 2001 16:34 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik zou vandaag weer eens met de bus naar school gaan samen met een vriend van me , kom ik bij die halte aan , zie ik de bus daar al staan. Toen was ik nog 25 meter verwijderd van de bus , dus ik ff rennen.

De buschauffeur ziet me aankomen en toen ik op ongeveer 5 meter afstand was rijd hij gewoon weg die t#r#ng lijer.

heeft iemand dit wel eens meer meegemaakt ??
Ik heb al zo'n 3x meegemaakt dat de bus zo'n 3-4 minuten te Vroeg was. Ook leuk om je bus te missen dan.

Iig 2x was het zo:
Op nog zeker 60 meter afstand gaat die bus al rijden, maar ik ben niet dom, ik ga midden op de weg staan, zekers te weten datie stopt >:)
Maar op mijn bus-lijn zijn er altijd aardige chauffeurs die dan gewoon langs de weg nog stoppen om iemand binnen te laten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Hoogste boom, ik houd het touw wel vast.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15398

wat loopt iedereen toch te gallen op buschauffeurs, ok er zit wel eens een rare snuiter tussen die voor je neus wegrijdt, maar dan wacht je toch nog even een kwartiertje. Ik bedoel, als je met de bus gaat weet je dat je gebonden bent aan wachttijden, dan kan dat kwartiertje er ook nog wel bij.

Ik heb eigenlijk hele goede ervaringen met buschauffeurs. Als ik bijvoorbeeld met de bus naar mijn ouders ga, en zij wonen dus op het platteland waar de bus eigenlijk niet langs komt. Dan zijn de meeste chauffeurs bereid om 3 kilometer voor me om te rijden, om me voor huis af te zetten.

Gisterenavond nog, ik stap de bus in met mijn week-OV. Dat betekent dus dat ik al met mijn roze strippenkaart in de aanslag stond. Zegt de buschauffeur: "Waar heb je die roze strippenkaart voor nodig, de bus rijd ook wel zonder dat ik afstempel hoor."

Vervolgens fijn een sigaretje gerookt met de chauffeur en een beetje geouwehoerd, beter kan toch niet ??

Maar ja, dat zal dan wel de plattelandssmentaliteit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 10:19

Empathy

Extreme Audio

Of als het teringdruk is (Scholierenlijn 7 Zwolle, wie kent hem niet) dat er zo'n extra lange bus aan komt rijden, en dat de chauffeur alleen de voordeur los zet. Da's pas irritant. Iedereen begint als een gek te drukken en het duurt 3 uur voordat je binnen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik ga gelukkig bijna nooit me de bus ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15398

En over chauffeurs in het verkeer...ja, ze zijn soms wat aso.

Maar wat wil je, de laatste jaren is het drukker geworden op de wegen, de gedragsregels zijn aan het verloederen etc.

Wil je je een beetje handhaven in het verkeer, ja dan moet je soms een proppen en duwen. Want als ze dat niet doen komen ze 20,3 seconden te laat aan bij de volgende halte. En wie staat er dan vervolgens weer te schelden en te schreeuwen dat de bus te laat is ....???

Even voor de duidelijkheid, op binnenwateren is het zo dat alle beroepsvaart voorang heeft boven pleziervaart. En onder pleziervaart wordt ook verstaan; iemand die met zijn bootje naar de wal toe moet om boodschappen te doen.
Als pleziervaartuig zorg je ervoor dat een beroepsvaartuig geen millimeter hoeft te wijken. Zo zou het ook moeten zijn op de weg, dan weten we waar we aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
ja wel meegemaakt ja
natuurlijk weer met die KUT ariva buszakken:r

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 24 maart 2001 14:24 schreef Empathy het volgende:
Of als het teringdruk is (Scholierenlijn 7 Zwolle, wie kent hem niet) dat er zo'n extra lange bus aan komt rijden, en dat de chauffeur alleen de voordeur los zet. Da's pas irritant. Iedereen begint als een gek te drukken en het duurt 3 uur voordat je binnen bent.
Ik weet niet hoor maar het is heel normaal dat je voorin stapt en eigenlijk moet de buschauffeur ook nog alle mensen die zwart rijden er meteen uit kicken. (meer zitplaatsen)Toen ik op het HAVO zat ging ik ook altijd met zo'n bus. Altijd extreem druk en de helft rijdt zwart :(.

* PolarBear heeft al jaren een jaarabbonoment maar nu zo'n OVW. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22224

Vanmorgen nog een leuke meegemaakt.
Ik moest werken, en neem toch al zo'n 1 1/2 jaar dezelfde bus op dezelfde tijd.
Dus ik stap in en zeg tegen die chauffeur dat ik naar Leek moet. "Sneek?" Nee, LEEK!!!
Die vent keek me echt errug vreemd aan en beweerde toen ie door had dat het LEEK was dat die bus daar echt niet stopt. Al die andere 100x dat ik ik in die bus zat wel, beetje vreemd.

Maar hij wilde me er wel ff afzetten hoor...
|:(
Toch aardig van um.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 19:02

Servowire

prutser:~#

lekker irritant terug doen.

Bus te laat. Ik vragen
"Is de dienstregeling veranderd" :P

Buschauffeur pissed :) :o

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17234

Kijk hier voor de kenmerken van een buschauffeur >:) :
http://www.dse.nl/bewoners/brunold/busrijde.htm

Heb ik een aantal jaren geleden gemaakt (en sta er nog steeds achter)!

Ik heb bovendien een buschauffeur in de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Hier in Groningen is het idd levensgevaarlijk als je op de fiets zit. Met name in de Gelkingestraat en de Oosterstraat heb ik diverse keren meegemaakt dat er een fietser plat op zijn/haar smoel ging door de bus, maar dat ligt niet aan de buschaufeurs maar aan de te smalle wegen die ze hier hebben.
Voor de rest, als ik met de bus moet, heb ik weinig te klagen. ze rijden op tijd, doen de deur netjes open als je op stop hebt gedrukt enz.
Er staat ook een kleine enquete op bustijden.nl over de bus waar je je als passagier aan stoort.

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 22-05 10:24
Op vrijdag 23 maart 2001 17:52 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Hij hoeft het niet bij elke halte en zulk soort dingen zijn heus wel ingecalculeerd, ik vind het flauw als je aan komt rennen. Als je langzamer gaat lopen zou ik als buschauffeur wachten tot je 1 meter van de deuren verwijderd bent en ze dan dichtgooien en zwaaien.
euhhm.. als je al een hele eind hebt gesprint dan is het toch logisch dat je de laatste meters uitbolt? je loopt nog steeds hoor, alleen niet meer als een gek.. die man achter het stuur heeft je toch gezien dus die 2 seconden extra kunnen echt nog wel..
beetje menslievendheid kan blijkbaar toch niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24614

weet je wat ook grappig is... moet je maar een keer kijken..

Ze zwaaien elkaar altijd!! Al zien ze elkaar duizend keer.. toch zwaai je elkaar.. Geldt ook voor trambestuurders

Misschien om geen kapsones te krijgen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Heb er nooit veel last mee. Vind sommige juist cool: een keertje kwam een of andere asociale neger te laat voor de bus en ging er breed lachend voor staan. Met piepende remmen kwam de bus tot stilstand. De buschauffeuse tikte op haar voorhoofd toen die vent naar de deur liep, deed niet open en reed door.

Zo. >:) Opgeflikkerd, asociaal tuig.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 14:23
Op zondag 25 maart 2001 05:17 schreef Captain Pervert het volgende:
Heb er nooit veel last mee. Vind sommige juist cool: een keertje kwam een of andere asociale neger te laat voor de bus en ging er breed lachend voor staan. Met piepende remmen kwam de bus tot stilstand. De buschauffeuse tikte op haar voorhoofd toen die vent naar de deur liep, deed niet open en reed door.

Zo. >:) Opgeflikkerd, asociaal tuig.
Ik zei al: als een bus te vroeg is (en niet als ik dus te laat ben) dan ga ik ook gewoon half tot midden op de weg staan met m'n hand omhoog gebarende datie moet stoppen. Deden ze die 2 of 3 keer dat ik dat deed ook netjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foute post... per ongeluk verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 25 maart 2001 03:23 schreef xfile het volgende:
Hier in Groningen is het idd levensgevaarlijk als je op de fiets zit. Met name in de Gelkingestraat en de Oosterstraat heb ik diverse keren meegemaakt dat er een fietser plat op zijn/haar smoel ging door de bus, maar dat ligt niet aan de buschaufeurs maar aan de te smalle wegen die ze hier hebben.
Is ook 1richtingsverkeer he... Kwam ik ook achter na een controle van de politie, 40 piek. Maar je moet alsnog toch de stoep op met de fiets als er een bus aan komt.
Voor de rest, als ik met de bus moet, heb ik weinig te klagen. ze rijden op tijd, doen de deur netjes open als je op stop hebt gedrukt enz.
Dat lijkt me toch niet meer dan normaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Laatst online: 12:26

Fisico

by Fabian

Ik word echt moe van sommige chauffeurs en buslijnen.

bijna voor mij deur zit een bushalte en ik heb dus niet de mogelijkheid tijd in te halen met rennen, maar moet helaas wel een drukke weg over. Zou allemaal niet zo erg zijn als de bus een beetje op tijd reed maar 5 minuten te vroeg is eerder regel dan uitzondering (buschauffeur kan dan even een bakkie en peukkie doen op het station weet ik uit ervarig). de volgende bus laat me mijn trein nog net halen alleen is die vaak 5 minuten te laat en is het de vraag of ik de trein nog haal.

Andere bushalte ligt wat verder weg en nam ik altijd naar mij HBO toe. Tijdshalte bij het station om 24/54 vertrek daar reistijd 4 minuten en nog om 25/55 bij die bushalte langskomen echt een hele prestatie.

Rennen voor de bus doe ik niet want ze wachten toch niet op je. vorige week nog gehad dat ik langs de weg loop naar de halte (om me heen bos dus er is niets anders om heen te lopen) hoor iets wat op een bus lijkt, kijk om ja hoor bus pak OV en meneer stopt niet. Ik balen kijk op horloge is het 12.25 en dus dik een halfuur wachten omdat meneer 3 minuten te vroeg is. Verder nog veel voorbijrijders (niet stoppers dus) omdat het te veel werk is om voor 1 persoon te stoppen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
Gelukkig is het voor mij al enkele jaren geleden dan ik klaar was met studeren. Toch heb ik ook wel genoeg meegemaakt in die jaren dat ik met de bus van Hilvarenbeek naar Eindhoven moest. Buschauffeurs die idd doodleuk voor je neus wegrijden omdat ze zich zonodig voor EEN keer aan hun schema wilden houden. Dat ik vervolgens een UUR op het station uit me neus kon gaan zitten vreten maakt die boerelullen niet uit.

Sinds ik dus van school ben heb ik dus ook GEENEEN keer de bus meer gepakt. En dan vinden ze het gek dat het meerendeel van de bevolking denkt dat het OV voor geen meter werkt. Van mij mogen ze elke buschauffeur die zo'n kutstreek uithaald zonder pardon ruimen.......>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12649

* Anoniem: 12649 ziet bus die op het punt staat weg te rijden.

* Anoniem: 12649 jumpt handen zwaaien voor bus.

* Anoniem: 12649 mag goddank nog in de bus.

Ze de chauffeuse : "Jezus, ik dacht dat je voor de bus ging springen man!"

Nah, volgens mij deed ik dat ook :?
Maar het was verre van een zelfmoord actie, want die bus trok pas net op. Ik zou denk ik de eerste zijn die doodgaat van een bus die 2 km/h rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm ik blaas dit topic ff nieuw leven in. :)

Ik zie hier veel geklaag over buschauffeurs die zich zonodig aan hun rooster willen houden. Helaas draven sommigen een beetje door, door 5 minuten te vroeg weg te rijden :(

Sinds ik de bus neem, is dat al 4 keer gebeurd. Vandaag weer, de klootzakken. Ik heb al klachten ingediend bij het Connexxion klachteninvulforumulier (:P), maar ik heb geen reactie gekregen.

Ik wil eigenlijk eens een face-to-face gesprekje met de manager of de chef, die voor dit soort zaken verantwoordelijk en aanspreekbaar is. Ik ga nog ff uitzoeken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Ik ga iig ff een nette brief sturen. Enige tips voor mijn brief, of dingen die ik zeker moet melden, zijn welkom :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25

Stewie!

Keen must die!

Kadeng na 5 jaar :P

Vraag me af of een klacht indienen helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topic recycling ;)

Maar ik vind het gewoon gigantisch storend, je kan niet van die bussen op aan. Treinen blijven tenminste _altijd_ stilstaan als ze te vroeg zijn. Bussen doen dat ook af en toe, maar dus niet altijd. Ik vind het gewoon niet kunnen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:04

Haan

dotnetter

Ik heb het wel eens gedaan (klacht over te vroeg weg rijden van bus ingevuld op Connexxion site) en werd toen netjes terug gebeld daarover. Was wel bijna een maand later trouwens :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Maar er is dus geen verbetering. Je klacht had dus geen effect. Wat zeiden ze trouwens aan de telefoon?

Ik ben nog steeds op zoek naar het middel om van dit gezeik af te zijn.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:20:
Hmm ik blaas dit topic ff nieuw leven in. :)

Ik zie hier veel geklaag over buschauffeurs die zich zonodig aan hun rooster willen houden. Helaas draven sommigen een beetje door, door 5 minuten te vroeg weg te rijden :(

Sinds ik de bus neem, is dat al 4 keer gebeurd. Vandaag weer, de klootzakken. Ik heb al klachten ingediend bij het Connexxion klachteninvulforumulier (:P), maar ik heb geen reactie gekregen.

Ik wil eigenlijk eens een face-to-face gesprekje met de manager of de chef, die voor dit soort zaken verantwoordelijk en aanspreekbaar is. Ik ga nog ff uitzoeken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Ik ga iig ff een nette brief sturen. Enige tips voor mijn brief, of dingen die ik zeker moet melden, zijn welkom :)
Bij Connexxion vinden ze dat leuk... Heb dat dus ook altijd hier op station Noord (Rotterdam). Terwijl ik op het raam klop kijken en tegelijk wegrijden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm ik woon ook wel in regio rotterdam, en ik neem altijd de 171/172/160/161 naar rotterdam en de 129 naar delft. Maar als ik de posts hierboven zo lees dan komt het niet alleen in de regio rijnmond voor.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:29:
Topic recycling ;)

Maar ik vind het gewoon gigantisch storend, je kan niet van die bussen op aan. Treinen blijven tenminste _altijd_ stilstaan als ze te vroeg zijn. Bussen doen dat ook af en toe, maar dus niet altijd. Ik vind het gewoon niet kunnen.
Dat doen ze wél, maar dan alleen bij zogenaamde tijdhaltes :)

Om verder een beetje tegenwicht te geven kan ik melden dat ik in de weekenden (als m'n OV niet geldig is) een strippenkaart met korting heb. Het traject dat ik dan vaak neem kost 4 strippen, terwijl op zo'n strippenkaart 15 strippen zitten. Heb meermaals gehad dat de chauffeur de laatste 3 overige strippen afstempelt en zegt: 'het is goed zo. Daarnaast zijn er genoeg die een gezellig praatje maken als er bijna niemand in de bus zit. Ook heb ik vaak genoeg meegemaakt dat de bus wél op me wacht als ik aan kom rennen en zelfs tussen haltes stopt als ik ze tegemoet kom rennen. In deze gevallen ben ik dan zelf meestal degene die te laat is.

Ik heb slechts eenmaal meegemaakt dat een bus voor m'n neus vertrok, ondanks geram op de ramen. Het zou ook kunnen dat de chauffeur me in dat geval echt niet gezien heeft. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ik instapte en mn week-OV liet zien in het weekend (voor korting, maar die verkopen ze dus achteraf niet in de bus). De chauffeur zei al 'bedankt', als in je kunt doorlopen. Toen ik hem attendeerde dat ik toch graag een kaartje wilde, kon ik alleen met een tientje betalen. Daarop heeft hij me op zijn verantwoording gratis mee laten rijden.

Ik ben dus goed te spreken over de buschauffeurs hier in Twente, maar ook in Utrecht roepen ze nog speciaal voor je je halte om als je daar bij het instappen om vraagt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Mijn ervaringen in het kort:
Heerlen: vriendelijke en goedrijdende chauffeurs, zelfs onder Veolia, en Veolia betekent dat je niet op de borden moet kijken maar gewoon elke morgen in de eerste beste bus moet stappen die naar HSZuyd (hogeschool) rijdt. Zo ging het voor de nieuwe dienstregeling ook al bij Hermes :)
Maastricht: helemaaal naar de Palestijnen onder Veolia, dood aan de nieuwe dienstregeling.
Maar vroeger bij Stadsbus Maastricht, Hermes en Limex: keurige chauffeurs, vriendelijk, meestal nog in voor een praatje ook. Een kerel heeft m'n moeder een keer met een bus voor d'r eigen deur afgezet (!), terwijl ze in een woonwijk woont, geen bushalte in de straat. Het was rustig die dag..
Leve de mentaliteit down under, al weet ik niet in hoeverre dat sinds de nieuwe dienstregeling nog zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:25

SkyStreaker

Move on up!

ik durf te wedden dat niemand het nog zo zout heeft gegeten...

Op het centraal station in Leeuwarden, tot dusver altijd schappelijke chauffeurs (m/v) ontmoet (Franeker/Harlingen aantal jaartjes gedaan, Franeker/Leeuwarden zeker 10-12 jaar) en nooit problemen gehad.

Een mooie zomerse, warme dag. Luchtig geklede dames, decollete's die d'r bijna uitstuiteren. Enfin, klein detail dat het verhaal helpt. Ik zie de 97 wegrijden naar Franeker vanaf Du Pain en de Bruna. Standaard hier is het eiland over rennen en dan naar de bus vliegen. Ik ging meer links, kon mooi de bus tegenhouden. Mijnheer rijdt gewoon door van "op tijd wezen". Echter, hier kan ik nog boos om worden... 30 meter verder komt er een wulpse blondine in de bloei van d'r leven met een cup D half naar buiten aanrennen. Wuivend "stop meneer, stop meneer". Let op, dezelfde situatie: geen obstakels of wat dan ook, kon gerust in een gooi door rijden en negeren, zoals bij MIJ. Nee.... Meneer de geile beer stopt! Mevrouw kan instappen.... Ja, ik dus ook... Soms kies ik voor de confrontatie, soms niet... Dit keer koos ik voor... Ik zei "Niet eerlijk tegenover haar he? Haar binnenlaten wegens overduidelijke redenen en gewoon mij laten staan... schaamt u zich niet?"... Het enige wat ik kreeg is dat ik mijn gemak moest houden... "prima". Heb ondertussen wel gemerkt dat die meid ook gehoord waar het over ging en zei mij een passend woord voor die heer, zijnde "sexist". Goed zo!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 22:37

Pyrus

Hardknock life

Ja, dat vind ik ook ontiegelijk irritant. Soms is m'n bus 15+ minuten te laat en staat de volgende al voor m'n neus (ander nummer, zelfde route vanaf/tot drie haltes voor/na mijn halte) en andere keren istie drie minuten te vroeg 8)7 Ook al keren gehad dattie gewoon echt niet kwam, ook als het de laatste bus was.

Oh als ik trouwens van m'n kamer naar de uithof ga, is het via centraal 40 minuten en bij transferium westraven overstappen maar 30. Moet die bus wel op tijd komen bij m'n kamer, heb 3 minuten om over te stappen wat dus niet werkt aangezien de bus bijna altijd 3+ minuten te laat is.

Over te laat komen enzo staat geloof ik ook ergens iets op die borden bij de haltes in de richting van: de dienstregeling is een planning waar vanaf geweken kan worden. (Ergo: ze kunnen te laat, te vroeg of helemaal niet komen)

Dit is trouwens in Utrecht/Nieuwegein
Verhalen over downunder hoor ik ook wel meer ja. Gelukkig ben ik daar niet echt afhankelijk van OV, maar heb ik lieve ouders die me komen ophalen van het station :)

[ Voor 34% gewijzigd door Pyrus op 06-01-2007 01:00 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Maastricht is helemaal een ramp met dat nieuwe Veolia. Vroeger, dus voor november 2006 had je gemiddeld om de 7 minuten een bus. En die bussen reden op tijd. Geen minuut te laat dus.

Vandaag heb ik een uur op de bus staan wachten, terwijl om de 10 minuten een bus zou moeten komen. En in de kranten maar aangeven: 'Leers en gemeente geven Veolia een dikke 8'. Niet dus :/
BèR schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:51:
Mijn ervaringen in het kort:
Heerlen: vriendelijke en goedrijdende chauffeurs, zelfs onder Veolia, en Veolia betekent dat je niet op de borden moet kijken maar gewoon elke morgen in de eerste beste bus moet stappen die naar HSZuyd (hogeschool) rijdt. Zo ging het voor de nieuwe dienstregeling ook al bij Hermes :)
Maastricht: helemaaal naar de Palestijnen onder Veolia, dood aan de nieuwe dienstregeling.
Maar vroeger bij Stadsbus Maastricht, Hermes en Limex: keurige chauffeurs, vriendelijk, meestal nog in voor een praatje ook. Een kerel heeft m'n moeder een keer met een bus voor d'r eigen deur afgezet (!), terwijl ze in een woonwijk woont, geen bushalte in de straat. Het was rustig die dag..
Leve de mentaliteit down under, al weet ik niet in hoeverre dat sinds de nieuwe dienstregeling nog zo is..
Dat hoor ik vaker, de overige buslijnen rijden naar omstandigheden redelijk goed. Alleen de lijn 5 schijnt ontzettende problemen te hebben (te veel mensen, te weinig bussen).

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 06-01-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

SkyStreaker schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:52:
ik durf te wedden dat niemand het nog zo zout heeft gegeten...

Op het centraal station in Leeuwarden, tot dusver altijd schappelijke chauffeurs (m/v) ontmoet (Franeker/Harlingen aantal jaartjes gedaan, Franeker/Leeuwarden zeker 10-12 jaar) en nooit problemen gehad.

Een mooie zomerse, warme dag. Luchtig geklede dames, decollete's die d'r bijna uitstuiteren. Enfin, klein detail dat het verhaal helpt. Ik zie de 97 wegrijden naar Franeker vanaf Du Pain en de Bruna. Standaard hier is het eiland over rennen en dan naar de bus vliegen. Ik ging meer links, kon mooi de bus tegenhouden. Mijnheer rijdt gewoon door van "op tijd wezen". Echter, hier kan ik nog boos om worden... 30 meter verder komt er een wulpse blondine in de bloei van d'r leven met een cup D half naar buiten aanrennen. Wuivend "stop meneer, stop meneer". Let op, dezelfde situatie: geen obstakels of wat dan ook, kon gerust in een gooi door rijden en negeren, zoals bij MIJ. Nee.... Meneer de geile beer stopt! Mevrouw kan instappen.... Ja, ik dus ook... Soms kies ik voor de confrontatie, soms niet... Dit keer koos ik voor... Ik zei "Niet eerlijk tegenover haar he? Haar binnenlaten wegens overduidelijke redenen en gewoon mij laten staan... schaamt u zich niet?"... Het enige wat ik kreeg is dat ik mijn gemak moest houden... "prima". Heb ondertussen wel gemerkt dat die meid ook gehoord waar het over ging en zei mij een passend woord voor die heer, zijnde "sexist". Goed zo!
Damn dat is wel erg triest. Ik zou zo graag eens een discussietje met die kerel aangaan he als ik dit zo lees :)

Het is jammer dat die informatievoorziening zo brak is bij bussen. Als ik op m'n PC precies mijn bus kon tracken... Of via GPRS op m'n mobiel ofzo. Het is technisch mogelijk, maar jammer genoeg nog niet praktisch.

Anyway ik heb eens een weblogje van een Connexxion-chauffeur opgezocht (Google, m'n vriend :) ). Ik kon een mailtje sturen naar die chauffeur, en ik heb em gevraagd hoe het nou officieel is geregeld en geleerd over het te vroeg wegrijden. Ik wacht ongeduldig op een antwoord :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-01-2007 01:03 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35
_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:41:
Hmm ik woon ook wel in regio rotterdam, en ik neem altijd de 171/172/160/161 naar rotterdam en de 129 naar delft. Maar als ik de posts hierboven zo lees dan komt het niet alleen in de regio rijnmond voor.
Jij heb ook wel een rotreis vanuit zuid-beijerland ook denk ik zo :/

De 160 is echt altijd ellende, de buschaffeurs gaan dan meestal nog wel, maar ze komen gewoon altijd met een verkeerde bus. Iedere dag sturen ze een kleine bus op de heen en terug reis, en iedere dag weer kunnen er onderweg mensen weer niet bij. Nooit komen ze een keer met een lange bus. En het ergste is nog, de 160/178 rijdt maar 2x per uur in de spits, normaal maar 1x. En dan de bussen die alleen naar oud-beijerland gaan, daar gaan er iig 4 van in het uur, en die krijgen iedere keer lange bussen, en daar zit dan geen mens in.

Waar ik me wel altijd aan erger is als de chaffeurs aan de voorkant slechts 1 van de 2 deuren openen wanneer het enorm druk is. Je zou bijna denken dat ze willen zien hoe compact een mens kan worden....

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ook leuk als de praktijk weinig met de dienstregeling te maken heeft...
Sta je om :39 bij een bushalte waar om :35, :45, :55 etc. een bus komt. Je staat een tijdje te wachten en de bus verschijnt om :54.
Is dat dan de bus van :55 die een minuut te vroeg is, of die van :45 die 9 minuten te laat is vraag ik me dan af :P
Volgens mij klooien ze bij redelijk frequente lijnen maar wat aan en kunnen ze beter zeggen dat er 5 á 6 keer per uur een bus komt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Nee ik rij via Oud-Beijerland, halte winkelcentrum meestal, of zinkweg. Die slash tussen die lijnen staat voor of. Het is dus niet zo dat ik via 4 verschillende lijnen naar Rotterdam moet, thankgod 8)

Maarja als ik antwoord krijg van die chauffeur post ik het meteen hier.

[ Voor 15% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-01-2007 01:06 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 18-06 23:58

Klippy

Still Game

Veolia in Maastricht zuigt zeker :P
Heb maar 2x de bus gehad toen ze pas reden (12 december). Heb tot Eijsden nog even met de chauffeur gepraat omdat ik hem toch de weg moest wijzen. Die chauffeurs komen allemaal van Heerlen of nog noordelijker en krijgen totaal geen instructie. Gewoon instappen en kijk maar hoe je er komt. De chauffeur die ik had was wel nog raardig vriendelijk en had me dat ff uitgelegd. Was z'n 2e rit ooit in Maastricht. Hij heeft de hele dag op aanwijzing van de passagiers de route moeten zoeken, dienstregeling klopte natuurlijk ook niks meer van op die manier. Heb die man maar uitgelegd hoe hij moest rijden en hoe hij weer terug in Maastricht kwam. Heb er 1,5 uur over gedaan om naar Maastricht te komen en toen heeft hij ook nog 2 haltes overgeslagen. Terugweg stonden we met 10 man bij een bushalte die helemaal niet in gebruik was, maar waar ze wel een nieuwe Veolia dienstregeling in hadden geplakt 8)7 Die stond ook gewoon in het busboekje overigens. Reed de bus een straat verder langs :/ dus toen heb ik er 2 uur over gedaan... Normaal doe je dat in 35 minuten.
In de buitenwijken van Maastricht zag ik ook een aantal bussen met Geen Dienst, zei die chauffeur dat die chauffeurs allemaal de weg kwijt waren zodra er niemand meer in de bus zat en dus maar terug reden naar CS 8)7 En allemaal nieuwe bussen... Bij de eerste ging de achterdeur niet meer open, bij de 2e was de stop knop kapot dus iedereen moest maar roepen 8)7
Daarna maar niet meer de bus gepakt. Ben benieuwd hoe het na 3 weken is. Hoop dat ze nu iig de weg kunnen vinden. Ook niet normaal hoeveel klachten ik daarover gehoord heb.
En het ergste is nog dat je eerst voor 3,40 een dag kon reizen, nu betaal je 10 strippen retour, dat is 4,60. en dan moet je ook nog een strippenkaart kopen anders kost het je 8 euro retour en eerst kon je gewoon in de bus betalen.

Naja maandag weer met de bus, bereid me alvast voor op een hoop ellende.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ook ik heb de balen gehad van Connexxion en hun buschauffeurs. Een paar jaar geleden, ging ik zoals bijna elke ochtend naar Arnhem-CS met de bus(lijn 27, Arnhem) om 6:23. Althans dat geeft de dienstregeling aan, in werkelijkheid kwamen de buschauffeurs steevast te laat of zelfs gewoon te vroeg. Waardoor ik een periode lang gewoon 10min. eerder bij de bushalte stond te wachten om maar die bus gewoon niet te missen. Tot op een ochtend, ik had een her-tentamen, had namelijk de voorgaande tentamen gemist dankzij een treinvertraging. Stond al om 6:05 bij de bushalte te wachten op de bus van 6:23. Komt verdomme de bus gewoon niet opdagen, miste weer mn tentamen. Sindsdien ga ik met de fiets naar het station. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:57

Steffie

Opaque

SG >> VV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Xadeon schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:13:
Ook ik heb de balen gehad van Connexxion en hun buschauffeurs. Een paar jaar geleden, ging ik zoals bijna elke ochtend naar Arnhem-CS met de bus(lijn 27, Arnhem) om 6:23. Althans dat geeft de dienstregeling aan, in werkelijkheid kwamen de buschauffeurs steevast te laat of zelfs gewoon te vroeg. Waardoor ik een periode lang gewoon 10min. eerder bij de bushalte stond te wachten om maar die bus gewoon niet te missen. Tot op een ochtend, ik had een her-tentamen, had namelijk de voorgaande tentamen gemist dankzij een treinvertraging. Stond al om 6:05 bij de bushalte te wachten op de bus van 6:23. Komt verdomme de bus gewoon niet opdagen, miste weer mn tentamen. Sindsdien ga ik met de fiets naar het station. :/
Ook vaaaaak gehad dat de bus niet komt opdagen. Ik ga altijd vanaf Groningen CS naar Haren, met lijn 50, 51, 54, 58 of 59. Best veel lijnen, dus elk kwartier komt er wel eentje langs. Het is 's ochtends daar bij die halte ook _erg_ druk. Heb erg vaak gehad dat er gewoon een half uur lang geen bus was en dat de volgende te laat kwam, en een enkele bus was :X Gevolg, de helft past er niet in en kan wachten op de volgende. Moet zeggen dat het wel iets van de laatste maanden is.
Echt erg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wel een hoop lotgenoten hier.

Hé, DEN HAAG! :w Die ambtenaren zich maar afvragen waarom iedereen liever met de auto gaat i.p.v. OV.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Christiaan_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:22:
Wel een hoop lotgenoten hier.

Hé, DEN HAAG! :w Die ambtenaren zich maar afvragen waarom iedereen liever met de auto gaat i.p.v. OV.
Precies, dat dacht ik dus ook. Als het weer een beetje meezit ga ik voortaan fietsen naar Haren. Die klotebussen zijn zo verschrikkelijk onbetrouwbaar. Zo stimuleer je het OV niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Hier hetzelfde. Op zich vind ik het niet erg als een bus wat later komt, als hij maar niet te vroeg komt. Tegenwoordig zit ik een kwartier van tevoren in het bushokje te wachten op een bus die om het halfuur gaat. En soms komen bussen ook gewoon niet, dan sta je daar met je laptop tas in je handje te huilen :'(.

Gelukkig valt er wel wifi af te tappen bij de omwonende, maar irritant is het wel. Je komt zo nooit ergens op tijd.

Ook een bus hier in Leeuwarden (lijn 7, veel studenten kennen hem wel aangezien hij langs een HBO en MBO school gaat) die om de 10 minuten gaat krijgt het soms voor elkaar om een kwartier tot een half uur later te komen.

En iedereen maar zeuren over de NS, zeur maar over de bussen: daar kom je nergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 15:54

Wok

Dakloos...

Inmiddels verplaats ik me al vier jaar per auto, maar in mijn studententijd was ik nog wel afhankelijk van het OV.

Om kort te gaan: destijds was de dienstregeling in Zwolle (Connexxion) slechts een formaliteit. Ik had het idee dat de bussen gewoon @ random rondreden :X Dat er twee bussen voor lijn 4 tegelijkertijd bij de halte stonden was geen uitzondering: de eerste bus was dik tien minuten te laat en de andere vijf minuten te vroeg 8)7

Regelmatig had ik echter te maken met een bus die te laat kwam... 'Gelukkig' zat de halte waar ik altijd opstapte in het laatste deel van de route richting station. Ik heb vaak gratis kunnen reizen daardoor >:)
Bus stopt @ halte en ziet mijn weekendtas: "Trein van 52 zeker?" (was de trein van x.52 uur; zowel in zuidelijke (Utrecht) als noordelijke (Groningen) richting).
Ik: "Yep"
Chauffeur: Ga maar zitten en hou je vast! :P

En zo ging de chauffeur ook de laatste vier haltes langs: "Kaartje geloof ik wel. Zitten en vasthouden; ik moet een trein halen >:) "

En het mooie was, dat de chauffeur op het station ook gewoon doorreed tot de stationsingang >:) Zodat ik bij de kaartjesautomaat kon uistappen _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:03
Hmm... nooit last van vervelende buschauffeurs gehad en ik reis in Groningen. Als er iemand aan komt rennen dan stoppen ze netjes alleen als ze al een beetje op de rijbaan rijden dan stoppen ze niet meer.

Wel eens gehad dat een bus niet wou stoppen omdat de bus ontzettend vol was... ging de buschauffeur vrolijk naar ons zwaaien. #$% :P
RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:19:
Ook vaaaaak gehad dat de bus niet komt opdagen. Ik ga altijd vanaf Groningen CS naar Haren, met lijn 50, 51, 54, 58 of 59. Best veel lijnen, dus elk kwartier komt er wel eentje langs. Het is 's ochtends daar bij die halte ook _erg_ druk. Heb erg vaak gehad dat er gewoon een half uur lang geen bus was en dat de volgende te laat kwam, en een enkele bus was :X Gevolg, de helft past er niet in en kan wachten op de volgende. Moet zeggen dat het wel iets van de laatste maanden is.
Echt erg :/
Hier heb ik ook last van. Ik neem lijn 3 (Leeuwenborg) en lijn 6 (Beijum) en die zijn ook vaak altijd druk.

Ook altijd zo typisch is lijn 140 naar Delfzijl. Als het niet druk is komen ze met een lange harmonica-bus. Is het wel druk komen ze met een kleinere bus aan... sjonge jonge. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Zijn er geen mensen die last hebben van buschauffeurs in het verkeer? Wat een asociale beren zijn het soms zeg, bah. Ik ben me er van bewust dat je een bus voorrang moet verlenen als hij weg rijdt bij een halte. Maar hallo, dat lukt dus niet als ik er al naast rij. En dan gewoon knipperlicht aan, en rijden. :(

Laatst ook een, was een 2 baansweg, met een inham voor de bus daar nog eens rechts naast. En meneer komt vrolijk vanuit de bushalte de meest linker rijbaan oprijden. Ik rij daar ook ja! 8)7

Maak het ook zo vaak mee dat ze complete kruisingen vast zetten, omdat ze toevallig achter een andere bus aanrijden en die de halte al bezet houdt. Ik bedoel, zo moeilijk is het dan toch niet om in te zien dat je beter even kan wachten voor het oranje licht, ipv een hele kruising vast zetten. En het mooie is, als je zelf een keer ergens staat en de bus er niet door kan, gelijk op die toeter hengsten, terwijl het overduidelijk is dat jij bijvoorbeeld ook gewoon staat te wachten op een fietser voordat je rechtsaf kan. Dat heeft echter meestal een avererechtste werking op mij. Lekker langzaam m'n handeling afwerken, je wacht maar lekker. Idem met de tram, als je bijvoorbeeld een weg oversteekt, en je moet even wachten op verkeer, en daardoor op de trambaan-overgan staat. Gelijk toeteren en bellen. Laatst eentje die vroeg of ik niet heel gauw op kon pleuren van z'n trambaan. Toen antwoorde ik dat ik dat wel kon, en hij niet :+

[ Voor 11% gewijzigd door reuzekind op 06-01-2007 12:28 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

reuzekind schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:26:
Zijn er geen mensen die last hebben van buschauffeurs in het verkeer? Wat een asociale beren zijn het soms zeg, bah. Ik ben me er van bewust dat je een bus voorrang moet verlenen als hij weg rijdt bij een halte. Maar hallo, dat lukt dus niet als ik er al naast rij. En dan gewoon knipperlicht aan, en rijden. :(
Dat kom ik gelukkig niet vaak tegen. Dat hij z'n richtingaanwijzer alvast aan doet kan natuurlijk geen kwaad, zo heeft achteropkomend verkeer een signaal dat ze voorrang moeten verlenen omdat hij weg wil rijden. Maar ook gaan rijden als er iemand naast zit :|

Ik woon in een 30km-zone. Voor ons huis ligt een lange rechte weg waar de bus over rijdt. Aan deze weg zitten om de (ongeveer) 50 meter zijwegen. De zijwegen zijn afwisselend wel/niet in voorrang gesteld; de ene helft is gemaakt met een zogenaamde uitritconstructie, de andere helft is gelijkvloers en dus heb je daar een gelijkwaardige situatie. De bussen rijden (op een enkeling na) toch echt wel harder dan 30 km/h (veelal bijna 50) en de zijwegen van rechts die gelijkwaardig zijn, denderen ze ook zonder pardon voorbij. Het gaat nog een keer gebeuren dat zo'n chauffeur z'n passagiers tegen de voorruit heeft liggen. Ik ben ook al een paar keer bruut voorbij gesjeesd zonder dat ik voorrang kreeg.

Dus ja, te hard rijden en geen voorrang verlenen is vrij normaal hier onder veel buschauffeurs....

Ik heb net het bericht nog even zitten doorlezen.... oud topic inmiddels. Op de eerst pagina nog een geweldige uitspraak waarbij beweerd wordt dat een chauffeur niet 10 seconden langer kan wachten omdat hij anders 20 minuten te laat aankomt..... ga uit van een kilometer tussen 2 haltes en je zit aan een busrit van 120 kilometer :+ Smart-ass :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lol ik was helemaal vergeten dat ik dit topic ongeveer 6 jaar geleden heb geplaatst :)

Gelukkig heb ik al die tijd gewoon lekker met de auto naar mijn werk gekund.

Maar hij is nu wel weer toepasselijk omdat ik vanwege mijn nieuwe baan de keuze moet gaan maken tussen autorijden of openbaar vervoer. De eerste week ging nog wel omdat het nog rustig is op de weg ( Papendrecht - Rijswijk). Maar ik ben bang dat het volgende week weer los barst kwa file's :(

Tevens begint mijn auto ( Golf 1 Cabrio '84) nu ook steeds gaarder te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 06-01-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Zou ik ook doen, nog leuker langs haltes rijden waar mensen staan maar omdat je bus vol zit je moet doorrijden. Dat soort shit maakt je dag toch goed. Bij mij wel iig, ik zit er ook nooit mee als t mij overkomt. Pak de volgende bus wel, en tja dienstregeling is dienstregeling, moet je er maar 3 minuten van te voren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:32
ben het met spatje eens.

Vind dit ook typisch een voorbeeld van het korter worden van 'het lontje' van mensen.

We moeten in eerste plaats blij zijn dat we een vrij goed OV hebben, en als je met het OV moet zorg je gewoon dat je op tijd bent. Als je weet dat het elke ochtend te druk is en je moet wel op tijd zijn calculeer je dat gewoon in. Zó gaat het reizen met het OV relaxed....wees gewoon relaxed

mbt tot chauffeurs: zelf heel aardig groeten of een keer een praatje maken werkt in de meeste gevallen erg goed en leuk!

[ Voor 13% gewijzigd door Evos op 06-01-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:44

-tom-562

Oliesjeik

Wel grappig deze verhalen, m'n pa is zelf buschauffeur (afgekeurd monteur bij busbedrijf dus is maar bus gaan rijden :P), vaak ligt het toch aan de mensen zelf dat de buschauffeur doorrijdt. Ok, je hebt altijd wel een paar chagerijnen ertussen zitten, maar niet iedere chauffeur is evil.
M'n pa rijdt soms ook door bij mensen, als hij ze aan ziet komen LOPEN, zo van "joo relaxed check mij swa", rijdt hij door (moeten ze maar rennen, en geef 'm wel gelijk).
Verder zijn de tijden die in het busboekje staan altijd globale tijden, er staat ook altijd onder "tijd bij benadering", dus als iemand een bus pakt die om bv 8.59 op het station is en je moet een trein hebben van 9.03, ja dan kan t wel eens voorkomen dat je de trein mist. Ik heb ook zulke diensten hier bij huis, ik pak dan altijd een bus eerder (hier in nijmegen gaan de bussen vrij frequent dus dat komt mooi uit).
M'n pa heeft soms ook wel eens "ruzie" met automobilisten, bv als ze zien dat hij een bepaalde straat in gaat, en een andere auto kan er dan niet langs (tegemoetkomend verkeer), m'n pa kan zo'n auto er moeilijk langs laten, dat past niet. Soms gaan de automobilisten dan w88 en toeteren, wat doet m'n pa, gaat achterover leunen met z'n armen over elkaar "debaas betaald toch" :+ :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Evos schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:22:
ben het met spatje eens.

Vind dit ook typisch een voorbeeld van het korter worden van 'het lontje' van mensen.

We moeten in eerste plaats blij zijn dat we een vrij goed OV hebben, en als je met het OV moet zorg je gewoon dat je op tijd bent. Als je weet dat het elke ochtend te druk is en je moet wel op tijd zijn calculeer je dat gewoon in. Zó gaat het reizen met het OV relaxed....wees gewoon relaxed
Vrij goed OV? :? Dan heb je volgens mij niet alle verhalen in dit topic gelezen. Dat bussen gewoon NIET op komen dagen, en dit ook relatief vrij frequent doen noem ik niet goed.

Kut OV. Zo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik denk niet dat dit te maken heeft met een korter lontje, maar met het niet correct uitvoeren van het werk van chauffeurs. En dan heb ik het niet over de gevallen van te laat bij de bus aankomen, en dan vreemd opkijken als hij niet meer wilt stoppen. Maar wel de gevallen van de bushalte voorbijrijden en niet willen stoppen, omdat er toch maar 1 staat. Of 3 minuten te vroeg aankomen, en dan vervolgens niet meer willen stoppen als iemand die wel op tijd bij de bushalte aan was gekomen volgens de haltetijden.
Zulk soort dingen zijn gewoon niet klantvriendelijk. En ja, ik voel mezelf als klant, daar ik er gewoon voor moet betalen. En daar mag best commentaar opgeleverd worden vind ik, zonder dat je daardoor een kort lontje toegeschreven wordt.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Vrij goed OV? :? Dan heb je volgens mij niet alle verhalen in dit topic gelezen. Dat bussen gewoon NIET op komen dagen, en dit ook relatief vrij frequent doen noem ik niet goed.

Kut OV. Zo. :Y)
Mwoah. 't OV is hier gewoon goed. Alleen wij klagen graag.

In de omgeving IJmond en Haarlem heb ik zelden last van bussen die te vroeg of niet op komen dagen. Wel 's te laat maar daar heb ik weinig problemen mee. En in Amsterdam zijn ze al helemaal punctueel. En treinen gaan helemaal nooit te vroeg weg, en als je er dagelijks in zit weet je dat dat gekanker op de NS ook overdreven is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Helaas is het sinds 10 december in de regio Maastricht zwaar klote. Mensen die zeggen, dan pak je toch een bus eerder: ik vertrek 20 minuten eerder dan eerst, om de helft van de keren een half uur later aan te komen. Prachtig hoor, dat Veolia. Opstartprobleempjes ok, maar chauffeurs die de weg niet weten, niet met de boordcomputer kunnen omgaan, boordcomputers die niet werken, communicatiesystemen die niet werken, dienstregelingen die gewoonweg onhaalbaar zijn, bussen die technisch niet in orde zijn (stopknoppen die niet werken bijvoorbeeld), bussen die helemaal niet komen opdagen... Moet ik nog verder gaan?

Gelukkig hoef ik niet meer naar Maastricht, want mijn stage is afgelopen. Binnenkort dus weer naar Heerlen (HSZuyd), waar het ook een ramp schijnt te zijn. Ik kijk er nu al naar uit... :/

Wat me wel altijd is opgevallen is dat de chauffeurs van het streekvervoer (voorheen Hermes, Limex) een stuk relaxter zijn dan de chauffeurs van Stadsbus Maastricht.

offtopic:
En de nieuwe bussen van Veolia vind ik ook niks, de Ambassador 200 die Hermes had (de laagvloersebussen) waren veel fijner, althans, ze waren ruimer. Nu weet ik niet hoe zuinig die bussen zijn en zo, dus daar kan ik niet goed een keuze tussen maken. Maar als ik voor het gemak van de passagier (met bagage!) moet gaan, zou ik die "oudere" (zo oud zijn ze niet, en Veolia heeft die paar bussen mee overgenomen) bussen hebben gekozen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 15:54

Wok

Dakloos...

Ik merk overigens wel dat het OV de laatste jaren vergaand gemoderniseerd is qua materieel en dat er nu ook regelmatig nieuwe bussen worden ingezet.

Toen ik ruim acht jaar geleden in Zwolle kwam wonen, reed de stadsdienst nog met hele oude jaren '60 bussen van Den Oudsten (ja ja, nog van vóór van de periode dat ze samen gingen met DAF :o ). Lekker lompe dieselmotor erin en nog ouderwets met handbak :D Het toppunt was nog wel het exemplaar met 1,6 miljoen (!) kilometer op de teller 8)7

Begin 2000 kwamen de nieuwe aardgasbussen (verlaagde vloer etc...) en nu rijden ze sinds twee jaar weer met nieuwe bussen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat ik me trouwens ook afvraag is of meerdere gemeenten zogenaamde 'wachthaltes' hebben. Hier in Zwolle hebben (of hadden ze in ieder geval) bepaalde haltes die werden gebruikt om in te lopen als er een vertraging was. Als ze op tijd zijn (waren) dan konden ze een minuut of 3 stil blijven staan bij die ene halte. Hadden ze onderweg vertraging opgelopen, dan hadden ze door die wachthalte zo'n 3 minuten speling. Erg handig want 10 seconden later vertrekken bij een halte doordat iemand nog nét de bus wil halen (maar dus net 10 seconden te laat is), is dan geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Zie mijn verhaaltje over 'tijdhaltes' eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WFvN schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:10:
Wat ik me trouwens ook afvraag is of meerdere gemeenten zogenaamde 'wachthaltes' hebben. Hier in Zwolle hebben (of hadden ze in ieder geval) bepaalde haltes die werden gebruikt om in te lopen als er een vertraging was. Als ze op tijd zijn (waren) dan konden ze een minuut of 3 stil blijven staan bij die ene halte. Hadden ze onderweg vertraging opgelopen, dan hadden ze door die wachthalte zo'n 3 minuten speling. Erg handig want 10 seconden later vertrekken bij een halte doordat iemand nog nét de bus wil halen (maar dus net 10 seconden te laat is), is dan geen probleem.
Is er hier in haarlem ook minimaal een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wok schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:07:
Ik merk overigens wel dat het OV de laatste jaren vergaand gemoderniseerd is qua materieel en dat er nu ook regelmatig nieuwe bussen worden ingezet.
Ik heb al een paar keer langs de kant van de weg gestaan en gewacht op een andere bus omdat degene waar ik in zat stuk was. M'n vriendin heeft dit een aantal keer gehad, en een aantal vrienden van me ook. In het halve jaar dat "we" met de bus zijn gaan reizen toch opvallend vaak een kapotte bus gehad. Ik ben niet zo overtuigd van de kwaliteit van die bussen.
WFvN schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:10:
Dat hebben ze hier ook. De route die ik naar huis neem is 95% snelweg. Dus als er bij een halte niemand staat (kun je vanaf de snelweg zien) kan de bus gewoon doorrijden. Hier pak je zo 10 minuten winst mee als je niet constant van de snelweg af moet om mensen in te laten stappen. Bij een halte waar de bus dan wel moet stoppen blijft ie vaak een tijdje staan wachten. Opzich zo goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:58
Ben ik toch blij dat de overheid het openbaar vervoer regelt in België als ik dit hier allemaal lees. Ik neem de Bus/tram hier mischien 1x maand. Maar ik heb altijd de indruk dat alles soepel loopt en het netjes gaat (voor zover openbaar vervoer netjes en soepel is :X ) en je hoort niet vaak mensen klagen, op stakingen na.

Geef mij maar mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wok schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:07:

Toen ik ruim acht jaar geleden in Zwolle kwam wonen, reed de stadsdienst nog met hele oude jaren '60 bussen van Den Oudsten (ja ja, nog van vóór van de periode dat ze samen gingen met DAF :o ). Lekker lompe dieselmotor erin en nog ouderwets met handbak :D Het toppunt was nog wel het exemplaar met 1,6 miljoen (!) kilometer op de teller 8)7

Begin 2000 kwamen de nieuwe aardgasbussen (verlaagde vloer etc...) en nu rijden ze sinds twee jaar weer met nieuwe bussen.
Dat is ook zo, trouwens. Elke keer dat een nieuwe concessie begint komt er weer nieuw materieel: anders krijgen ze die concessie niet. Want dan kiest de lokale overheid (gemeente) wel een andere aanbieder die wél met nieuw materieel inschrijft. Zo heb ik hier rond Haarlem ook opeens aardgasbussen van MAN rondrijden met lage vloer en airco: dat was onderdeel van de concessie die vorig jaar begon. (Dat 't aardgasbussen zijn ligt overigens aan de regio IJmond: die wilde per see milieuvriendelijkere bussen.)

Toen 't OV nog door de lokale overheden gedraaid werd, gebeurde dat niet want nieuw materieel is duur en dat geld geeft men pas uit als 't écht niet anders kan. Ik weet welke Den Oudsten bussen je bedoelt, die reden hier vier jaar geleden ook nog met enige regelmaat rond.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-01-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

En vele daarvan rijden nu in Noord-Afrika rond. Nieuw materieel is wel leuk voor het aanzicht en comfort. Maar ik zie toch liever dat ze meer tijd en eventueel geld steken in de service van het Openbaar Vervoer.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Edit: never mind.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 08-01-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Op de een of andere manier klinkt het bovenstaand verhaal me net iets te eenzijdig in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdomburg schreef op maandag 08 januari 2007 @ 01:29:
Op de een of andere manier klinkt het bovenstaand verhaal me net iets te eenzijdig in de oren.
Nou, lekker dan. Weet je wat, ik haal het wel weg, dit is zo mogelijk nog onterechter dan wat die chauffeurs me flikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Beetje moeilijk beoordelen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Samengevat: (verbaal) agressief gedrag van twee buschauffeurs, onafhankelijk van elkaar, tegen Kryz, terwijl daar geen duidelijke redenen achter zouden zitten. De manier waarop Kryz reageert op mijn post doet het vermoeden dat er toch wel op zijn minst een goede aanleiding voor was niet echt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reden dat ik het weghaal is omdat het me toen behoorlijk gestoken heeft. Intussen kan ik er best om lachen, maar als iemand me dan impliciet (en totaal ongefundeerd, want je was er toch echt niet bij) ervan gaat beschuldigen dat ik ze vast wel aanleiding gegeven had, dan heb ik daar geen kont zin in. Ik werd toen onheus bejegend, en zou dat nog een keer moeten pikken? Nee, dan haal ik het wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 15965 schreef op zaterdag 24 maart 2001 @ 11:00:
Ik en een vriend van mij ook, hebben het al regelmatig meegemaakt dat je lekker bij de bushalte staat te wachten en dat ie gewoon DOORRIJDT!!

Terwijl je luid en duidelijk je klauw uitsteekt van: he! ik wile erin

Klootzakken zijn het allemaal
Dat klopt helemaal. Ik kan nog wel meer dingen noemen wat voor "streke" ze uithalen. Respect voor buschauffeurs begint bij mij toch aardig naar benede te gaan. Ook heb ik tijdens het fietsen al 2x een spiegel van een bus tege me rug aan gehad, en dan gaan ze zeiken als er eens iemand de bus instapt om eens even haarfijn uit te leggen wat je van zo'n actie vind.

[ Voor 16% gewijzigd door darkdesign op 08-01-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Is dit nu niet een beetje een vicieuze cirkel? De passagiers en andere weggebruikers krijgen minder respect voor de chauffeurs, en gaan minder aardig tegen ze doen. Vervolgens gaat de chauffeur hetzelfde over de reizigers denken. :?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik vraag me af in hoeverre mensen die hier klagen over bussen die te vroeg of te laat komen überhaupt wel eens op de dienstregelingsborden gekeken hebben?

Daar staat namelijk op dat een bus wel eens 5 minuten te vroeg of 5 minuten te laat kan komen vanwegen het verkeer en dat je daar als Reiziger rekening mee moet houden... Er staat bij voorbaad al een sorry gebaar op voor als de bus te laat is. En in zo'n kleine lettertjes is dat ook niet!

Ik heb één keer een beetje mot gehad met een buschauffeur omdat ik mijn iPod in had en hij kennelijk al een paar keer tegen me aan had staan lullen (terwijl ik met redelijk veel bagage in de bus stapte, was aan het verhuizen naar mijn nieuwe kamer toen) Toen begon ie te janken dat ik niet beleefd genoeg was. Dat was idd een echte eikel! Heb ook toen een klacht ingediend en een nette excuus brief terug gekregen :)

Voor de rest werd ik in het verleden wel vaker door BBA bussen (ach Veolia, zal wel aan het concern liggen :+ ) voorbij gereden in Utrecht, terwijl ze toch écht ook op de halte waar ik stond stoppen. Maar dan gaan ze ervanuit dat je maar een stadslijn moet nemen |:(

En over SBM, 't zijn bij SBM nog steeds dezelfde chauffeurs, alleen zijn er een aantal met pensioen / VUT gegaan waardoor er wat nieuwe aangetrokken zijn. Alleen de bussen zijn anders en nieuwer (werd eens HOOG tijd!). Het is natuurlijk DOM van Veolia dat ze geen instructies geven, of zoals Connexxion het vaak doet bij nieuwe lijnen simpelweg kleine bordjes ophangen met pijlen erop met een busnummer. Is ook niet zo moeilijk en werkt best efficient.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

zwahiel schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:58:
Ik vraag me af in hoeverre mensen die hier klagen over bussen die te vroeg of te laat komen überhaupt wel eens op de dienstregelingsborden gekeken hebben?

Daar staat namelijk op dat een bus wel eens 5 minuten te vroeg of 5 minuten te laat kan komen vanwegen het verkeer en dat je daar als Reiziger rekening mee moet houden... Er staat bij voorbaad al een sorry gebaar op voor als de bus te laat is. En in zo'n kleine lettertjes is dat ook niet!
Dat is hier dus niet het geval. Die melding is er niet en ook geen sorrygebaar oid.
Verder zou ik al dik tevreden zijn als het steeds om maar 5 minuten ging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
rofl, hierzo zijn die chauffeurs vet relaxed. Ik zat eens in de bus, rijdt hij gewoon naar een tankstation en zit rustig de bus vol te tanken. Hij riep zo door de bus: Ik moet even tanken hoor, als jullie willen mogen jullie wel ff naar buiten, ik zet de deuren wel open :P Of een paar dagen later, stopte die chauffeur voor een snackbar en ging ff wat te eten halen, rofl:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 20:56
Herkenbaar, bussen die te laat komen of juist veels te vroeg, of aso bestuurders. Ook het slag bestuurder die ieder stoepje moet menemen in de bocht is nogal irritant.

Er zitten hier (connexxion) trouwens ook wel hele goeie bij, die netjes stoppen als er mensen net te laat zijn en voor zebra's enz enz enz.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mcandor schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:07:
rofl, hierzo zijn die chauffeurs vet relaxed. Ik zat eens in de bus, rijdt hij gewoon naar een tankstation en zit rustig de bus vol te tanken. Hij riep zo door de bus: Ik moet even tanken hoor, als jullie willen mogen jullie wel ff naar buiten, ik zet de deuren wel open :P Of een paar dagen later, stopte die chauffeur voor een snackbar en ging ff wat te eten halen, rofl:P
Lekker als je haast hebt omdat je nog een andere bus/trein oid moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
RoD schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:08:
[...]

dan is het nogal irritant ja, maar gelukkig komen de bussen hier altijd aan de late kant dus komt wel aardig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Heb wel es gehad dat ik naar de halte rende, de bus zelfs inhaalde omdat ie op wegrijdende auto moest wachten, daarna werd ik ingehaald door de bus, die toen bij mijn halte er zelfs nog iemand uitliet, en daarna toen ik nog 5m moest ook vrolijk wegreed. En ook dat ze lekker wegrijden als de NS-bus er aan komt

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RoD schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:08:
[...]

Aan de andere kant rijden die dingen niet op lucht natuurlijk :P

Pagina: 1 2 3 Laatste