AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Remote reboot buiten systeem om
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Koop/gebruik een oude telefoon met prepaid kaartje en gebruik deze als "remote detonator" (google is je vriend)
Maar in plaats een springlading verbind je de telefoon aan je reset pin op je moederbord,
telefoon bellen/sme'en -> gaat trillen -> pc reset.
Of een relais met webinterface maar die kosten toch wel minimaal 50 euro kant en klaar, dan kun je via een website een of meerdere relais/stekkers aan of uitschakelen.
[ Voor 23% gewijzigd door naaitsab op 02-02-2012 00:27 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Maar goed, je kan toch een relais solderen ip van de speaker van een telefoon. dan dat relais op de reset pinnen van het mobo zetten ofzo?
Mechwarrior Online: Flapdrol
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
en soms zijn er ook andere problemen waarvoor het handig is om de pc te kunnen rebooten, bijvoorbeeld als hij stopt tijdens het laden van Windows.
Ik kan hier dus geen software voor gebruiken.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Lijkt me niet hé, bij je 1e probleem is je internet verbinding weg en bij je 2e probleem reageerd je pc niet dus dan is softwarematig uiteraard uitgesloten.Gijs007 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:14:
Het probleem is dat mijn pc soms een reboot nodig heeft om weer verbinding met internet te krijgen, bijvoorbeeld na onderhoud van het modem van ziggo.
en soms zijn er ook andere problemen waarvoor het handig is om de pc te kunnen rebooten, bijvoorbeeld als hij stopt tijdens het laden van Windows.
Ik kan hier dus geen software voor gebruiken.
Of je moet een telefoon met mobiel internet aan je pc koppelen maar dat lijkt me een onzinnig kostbare actie.
if (!coffee) {
Work = false; }
iddnaaitsab schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:26:
[...]
Lijkt me niet hé, bij je 1e probleem is je internet verbinding weg en bij je 2e probleem reageerd je pc niet dus dan is softwarematig uiteraard uitgesloten.
Of je moet een telefoon met mobiel internet aan je pc koppelen maar dat lijkt me een onzinnig kostbare actie.
weet iemand een provider waar bij je de smsjes van de provider uit kunt schakelen / of gewoon niet krijgt?
geen idee dat kan, maar doorschakelen heb ik wel eens zien staan
Afhankelijk van de telefoon die je gebruikt is er wellicht een mogelijkheid om het geluid uit te zetten, tenzij er een sms / gesprek binnen komt van een specifiek telefoonnummer.
De allernetste oplossing zou zijn om een industriële gsm te nemen en daar een microcontroller aan te hangen etc. etc., maar dat is wel een erg bewerkelijke als je dat spul en de vaardigheden niet zo even rond hebt slingeren
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Deze is nog redelijk intelligent....
Je kunt ook eens kijken als je op basis van nummerherkenning een apparte ringtone kunt opwekken (anders dan standaard), bv. een hoge frequentie toon die je door een filter laat gaan zodat die alleen daarop moet reageren..
Met gratis mannen met zonnebrillen en lange jassen erbijnaaitsab schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:26:
Dat is toch heel simpel?
Koop/gebruik een oude telefoon met prepaid kaartje en gebruik deze als "remote detonator" (google is je vriend)
Je zou ook een arduino + gsm shield kunnen kopen en een 220v relais.
Dit is een kit, ik neem aan als de TS zoiets in elkaar solderen kan zetten dat ie zelf ook al daarop gekomen wasmemphis schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:26:
Zoiets: http://www.velleman.eu/pr...ntry=be&lang=en&id=350454
Je kunt ook eens kijken als je op basis van nummerherkenning een apparte ringtone kunt opwekken (anders dan standaard), bv. een hoge frequentie toon die je door een filter laat gaan zodat die alleen daarop moet reageren..
Of gewoon alle nummers aan een mp3 zonder inhoud koppelen (stille ringtone) en je eigen gsm nummer koppelen aan een hard geluid, dan bijv een arduino eraan met een sensortje die afgaat zodra er stroom op het speakertje komt te staan en klaar, of gewoon elk nummer stil en je eigen nummer trilfunctie aanzetten en die weer koppelen als een "remote detonator" aan een 230v relais.memphis schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:26:
Zoiets: http://www.velleman.eu/pr...ntry=be&lang=en&id=350454
Nah we lopen met leren jacks en bontmutsen rondMr_gadget schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:45:
[...]
Met gratis mannen met zonnebrillen en lange jassen erbij![]()
Je zou ook een arduino + gsm shield kunnen kopen en een 220v relais.
Maar een gsm shield is best duur, een oude 3310 oid werkt ook en die kun je her en der wel gratis krijgen.
if (!coffee) {
Work = false; }