Zal even kijken voor die grafiek eindresultaat vandaag (zal niet veel veranderen) 26,25 tov 4 juni 25,63.
Hieronder volgt meer een statitische benadering dan rekening houden met alle mogelijk variabelen als instraling wind etc. Heel simpel statistische was 4 juni een top dag voor velen en vandaag gewoon niet als je dan als nog een record boekt ook nog en met een groot verschil van een paar 100 watt dan is er duidelijk iets anders aan de hand.
Ok vergelijk met 4 juni record zonder koeling een dag waarop vele van ons een record hebben geboekt.
Vandaag 11 juni zijn er wederom geen records gebroken althans ik zie geen berichten en toch hier weer wederom nieuw record binnen 4 dagen. 7 Juni was ook al een record. Overeenkomst zowel 7 als 11 juni beide gekoeld.
Temperatuur 4 juni:
Temperatuur vandaag met test aan uit: Op het eind ging hij omhoog de vrouw wenste zachte handdoeken te hebben dus droger ging aan
Vermogen 4 juni
Vermogen 7 juni gekoeld
Vermogen vandaag. gekoeld
Als je de vermogens grafieken (parabolen) naast elkaar zet en vervolgens switcht dan zie je duidelijk meer volume bij 7 en 11 juni statistische mindere dagen dan 4 juni. Kan je het beste doen op mijn Omnik site (hieronder). Ben er van overtuigd als 4 juni gekoeld was dan was het resultaat niet zo groot maar minimaal.
Uiteindelijk gaat het mij meer om het (langer) heel houden van mn converter door hem actief te koelen.
Het extra vermogen vind ik toch iets moeilijker te beoordelen was vandaag bijna 600 watt tov 4 juni dus over een heel jaar moet je dat in verhouding zien met je relatieve opbrengst per dag.
Dit gaat misschien wel heel snel door de bocht maar stel vandaag 26250 watt en 600 watt meer gerealiseerd dan 4 juni 26250/600 = een factor van 43,75 dus als je in november bijvoorbeeld 5000 watt binnen haalt deel je dat ook door 43,75 (want 43,7 x iets is 5000 toch) kom je uit op 5000/43,75= 114 watt extra toename die dag. Dus ipv 5000 watt heb je (zonder koeling) 5000-114= 4886 gehad. En zo kan je misschien je totale extra vermogen doorreken. Nogmaals dit is wel heel snel door de bocht want je zit met de factor dat bij hoger temperaturen meer winst word behaald. Laat juni daar nou een mooi voorbeeld van zijn.
[
Voor 104% gewijzigd door
Snarfie31 op 11-06-2015 23:17
]
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M