Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Jouw productie, afgelopen maand...ofzo

Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste
Acties:
  • 415.441 views

Onderwerpen

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ericplan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:10:
[...]

Mijn moeder zei altijd: "Prijs de dag niet alvoor het avond is."
En gelijk had ze; het is helemaal ingekakt.

Met m'n nieuwe piek van 1.244 Watt toch wel blij met m'n 1.590 Wp systeem.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Ondanks de bewolking van na de middag, hier toch nog 2,1 KWh/KWP binnen kunnen harken..... :)
Morgen lijkt een aardige dag te worden hier volgens de weersberichten.......hopen dat het doorgaat, want ik kan nog wel wat KWh gebruiken om aan de estimate te komen voor deze maand. :S

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Dit geven ze hier op
http://www.weerstation-gouda-bloemendaal.nl/yr_xml.php?tl=27

Maar was vandaag ook en in de middag bewolkt, morgen ook het zelfde als ik zo rond kijk bij nu.nl en zo.
En ik moet ht van de middag hebben....we gaan het zien, nog een paar voor mijn estimate.

[ Voor 54% gewijzigd door Rol-Co op 20-02-2013 19:05 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Dat ziet er voor de komende 2 dagen aardig uit.........maar jij hebt de estimate al binnen toch?
Hier hebben we wat pech met het weer......overigens gaat het wel beter dan Januari maar het mag altijd meeeer :Y

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11
Met 2,75 kWh/kWp kwam er nog geen rook uit mijn Scheuten Multisol panelen :+

Verwijderd

Civil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:04:
Met 2,75 kWh/kWp kwam er nog geen rook uit mijn Scheuten Multisol panelen :+
Wel al de juction boxjes gecheckt? ;)

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 22:00
Getsie, heb ik eindelijk twee volledige zonnige dagen, valt mijn sensor iedere keer van de BPM af.... aargh..

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

• Civil
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:06:
[...]

Wel al de juction boxjes gecheckt? ;)
Betreffende de 10 panelen (zie signatue). Daarvoor heb ik navraag gedaan bij mijn leverancier leverancier. Die panelen liggen sinds januari (net een maandje dus). Ik begreep dat de problemen zich beperken tot de productieserie van sept. 2009 - okt. 2010. Ik heb niet exact nagevraagd maar ik neem aan dat die panelen van het 'nieuwe' Scheuten zijn.

De andere 3 zijn wat ouder en met de bouw van de woning meegeleverd. Die liggen er een jaar op nu. Die heb ik even opgetild (liggen op plat dak) om te kijken naar het merk Junction Box. Het betreft Yamaichi Electronics. Met zo te zien iets van een TUV certificaatje erop.
Overigens heeft de bouwer van de woning ons inmiddels een e-mail gestuurd dat ze e.e.a. aan het uitzoeken zijn en daar worden we nog over ingelicht. Advies voorlopig uitschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Civil op 20-02-2013 19:30 ]

• Rol-Co

Rol-Co

mightym schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:20:
Getsie, heb ik eindelijk twee volledige zonnige dagen, valt mijn sensor iedere keer van de BPM af.... aargh..
Ik zie het, even goed vast maken dan.
Hij werkt nu wel beter of niet? Op het afvallen na dan.

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 22:00
Hij werkt vlekkeloos, op het loslaten na dan.. Het dubbelzijdige plakband houdt al een paar jaar, maar voor mijn laatste update actie heb ik het moeten loshalen.. dat is nooit goed voor tape haha

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Verwijderd

Civil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:27:
[...]

Betreffende de 10 panelen (zie signatue). Daarvoor heb ik navraag gedaan bij mijn leverancier leverancier. Die panelen liggen sinds januari (net een maandje dus). Ik begreep dat de problemen zich beperken tot de productieserie van sept. 2009 - okt. 2010. Ik heb niet exact nagevraagd maar ik neem aan dat die panelen van het 'nieuwe' Scheuten zijn.

De andere 3 zijn wat ouder en met de bouw van de woning meegeleverd. Die liggen er een jaar op nu. Die heb ik even opgetild (liggen op plat dak) om te kijken naar het merk Junction Box. Het betreft Yamaichi Electronics. Met zo te zien iets van een TUV certificaatje erop.
Overigens heeft de bouwer van de woning ons inmiddels een e-mail gestuurd dat ze e.e.a. aan het uitzoeken zijn en daar worden we nog over ingelicht. Advies voorlopig uitschakelen.
Waarschijnlijk heb je dan geen problemen volgens mij, men spreekt inderdaad over de panelen tot en met 2010 begreep ik.
Gelukkig maar......je zult er maar 10 hebben liggen, dan zit je toch niet helemaal lekker meer op je stoel.
Dan moet je de boel gaan controleren, en heb je ze op je dak liggen op een meter of 8 hoog, ook niet erg praktisch om daar met de vorst enzovoorts even op te klimmen en al je panelen stuk voor stk te checken.
Erug vervelend zoiets......
Overigens heb ik ook het idee, dat nu alle pijlen even weer op eventuele nadelen van zonnepanelen worden gericht door de media.........

• Rol-Co

Rol-Co

Hebben jullie bij pvoutput ook alleen februari als je op maand klikt?

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:43:
Nope.....nov tot en met feb.....

• twixx
  • Niet online
Ik alleen januari en februari maar daarvoor had ik ook geen PV set ;)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Rol-Co

Rol-Co

Ik kreeg ook geen graph erboven maar doet het inmiddels weer, nog 8,5kWh voor mijn estimate, de rest is "over"

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:52:
Ik kreeg ook geen graph erboven maar doet het inmiddels weer, nog 8,5kWh voor mijn estimate, de rest is "over"
Goed man, dan ben je morgen binnen denk ik...........
Trouwens waneer en waar gaat je nieuwe installatie komen.......1.65 KWP erbij.....das 4750 Wp samen, kun je de buren ook wel van elektriek voorzien... ;)

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:55:
[...]

Goed man, dan ben je morgen binnen denk ik...........
Trouwens waneer en waar gaat je nieuwe installatie komen.......1.65 KWP erbij.....das 4750 Wp samen, kun je de buren ook wel van elektriek voorzien... ;)
Inverter, kWh meter, bekabeling hangt al, alleen de panelen nog op dak leggen en inpluggen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik ze zo neer leg of nog een soort frame ga maken waar ik ze op vast maak, echt haast heb ik niet omdat er toch geen zon op staat nog dus dan zou het een noord set zijn tot 21 maart ongeveer.
Het is ook maar om wat te rommelen hoor, inverter had ik natuurlijk al en panelen voor 59,- kon ik niet laten.

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:04:
[...]

Inverter, kWh meter, bekabeling hangt al, alleen de panelen nog op dak leggen en inpluggen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik ze zo neer leg of nog een soort frame ga maken waar ik ze op vast maak, echt haast heb ik niet omdat er toch geen zon op staat nog dus dan zou het een noord set zijn tot 21 maart ongeveer.
Het is ook maar om wat te rommelen hoor, inverter had ik natuurlijk al en panelen voor 59,- kon ik niet laten.
Nee, 59 eurie's is niet echt duur, dan steekt het virus de kop weer op uiteraard! Altijd leuk om wat mee te klooien en stiekem nog wat Kilowattuurtjes mee te snoepen. ;)

• Rol-Co

Rol-Co

Ow en de meterkast moet nog wat aangepast anders gooit deze set 1 van de 2 logging die ik nu heb in de war. Moet nog even denken hoe.. :)

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Oh, gelukkig, het ligt dus niet aan mij.
Had begin van de avond al even hier gekeken, maar zag nog geen berichten.
Gelukkig is de history niet weg. Het zal wel goed komen :)

Edit: Hier werkt het weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 21-02-2013 00:08 ]

2k op west bij Pv Output

• Dre
  • Niet online

Dre

Wel verdacht stil hier :P 3,5 kWh/ kWp vandaag hier.

Vandaag wat limieten van de Effekta ES4200 gezien >:)
2,18 kW/tracker bij 7A/305V en 6,4A/355V
De Uin van 1e tracker is normaal 298V, maar door minder stroom nu 305V (10 panelen)
De Uin van 2e tracker is normaal 329V, maar door minder stroom nu 355V (11 panelen)
17,4A uit, maar ook tijdje (<1 minuut) 18,5A (:o) (230V)
4,18kW stabiel, maar na wolk even 4,5kW gezien.
Lekker koud NO-windje.
Gemelde doostemp 58gr; k-plaattemp 51gr.
Tijdelijke fan deed wonderen (50/45gr) maar productie bleef zelfde.
> 13.00hr bewolking.

Dat allemaal door een 2,5mm2 16A groepje :P

• Rol-Co

Rol-Co

hier ook zo'n maximaaltje, de rest van de dag was niet bijzonder genoeg om te melden met 2,1kWh/kWp

Afbeeldingslocatie: http://www.rol-co.nl/got/wac.jpg

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13

ericplan

5180 Wp PV

Dre schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:05:
Wel verdacht stil hier :P 3,5 kWh/ kWp vandaag hier.
Dat komt omdat de meesten niet veel te melden hebben. Het gat in de bewolking was niet groot. Voor Zon in Amsterdam de beste dag van het jaar met 11,2 kWh uit een 3kWp installatie. (3,73 kWh/kWp)

A'dam PVOutput

• Civil
Dan was het gat in Enkhuizen een stuk groter blijkbaar. Hier 4,375 kWh/kWp (10,5kWh) volgens aflezing op SB2100TL.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen productie, maar de eerste jaarafrekening na het plaatsen van zonnepanelen 7 april vorig jaar.
1102 kWh laag, 96 kWh hoog. Totaal leveringskosten € -85,52. Voorschotbedrag had ik al verlaagd van € 15 naar € 10, maar alsnog € 147,53 aan voorschotten betaald. "Door u te ontvangen: € 233,05" oOo oOo oOo

Voorschot is verlaagd naar € 5, ik denk dat ik het maar op 0 zet.

Dit alles bij Oxxio. Daar krijg je dus netjes je geld terug.

Signatures zijn voor boomers.

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Maasluip schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:39:
Geen productie, maar de eerste jaarafrekening na het plaatsen van zonnepanelen 7 april vorig jaar.
1102 kWh laag, 96 kWh hoog. Totaal leveringskosten € -85,52. Voorschotbedrag had ik al verlaagd van € 15 naar € 10, maar alsnog € 147,53 aan voorschotten betaald. "Door u te ontvangen: € 233,05" oOo oOo oOo

Voorschot is verlaagd naar € 5, ik denk dat ik het maar op 0 zet.

Dit alles bij Oxxio. Daar krijg je dus netjes je geld terug.
Lekker gevoel hé. Dat zouden meer mensen moeten doen :*)

Heb je een ferraris meter?

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Yup. Bij de meteropname (die eens per drie jaar in persoon door de meteropnemer gedaan moest worden maar ik was niet thuis en toen ik de beste man belde was het van "wat zijn de standen?") maakte de meteropnemer nog een opmerking daarover. "Je hebt zonnepanelen he? En een ferrarismeter? Oh, binnenkort krijgt iedereen toch een digitale meter".

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 08:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Weet iemand hoe de afrekening bij Greenchoice gaat? Ik heb een digitale (domme) meter met 4 telwerken. Krijg je aparte rekeningen voor verbruik en teruglevering?

Gesaldeerd zal ik komend jaar ongeveer 0 kWh verbruiken, maar de verbruikstellers (T1 en T2) zullen zo'n 1000 kWh aangeven. Hierdoor is mijn voorschot op 9 euro gezet, maar deze kan ik online niet lager zetten.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

antonboonstra schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:30:
Weet iemand hoe de afrekening bij Greenchoice gaat? Ik heb een digitale (domme) meter met 4 telwerken. Krijg je aparte rekeningen voor verbruik en teruglevering?

Gesaldeerd zal ik komend jaar ongeveer 0 kWh verbruiken, maar de verbruikstellers (T1 en T2) zullen zo'n 1000 kWh aangeven. Hierdoor is mijn voorschot op 9 euro gezet, maar deze kan ik online niet lager zetten.
Ik heb dezelfde situatie, alles is in Januari keurig en snel afgehandeld met Greenchoice, ik heb inderdaad twee rekeningen gekregen één voor verbruik en één voor teruglevering.

Het is inderdaad jammer dat men bij het voorschot geen rekening houd met de terug levering waardoor je altijd een hoog voorschot houd.

Wat ik zometeen weer ga doen is mijn meterstanden in de zomerdagen weer actief invullen in de online portal, maar progrnose verbruik valt dan naar beneden waardoor ik ook mijn voorschot kan minimaliseren. In de winter moet je dan handmatig geen meterstanden invoeren want dan wordt voorschot bedrag automatisch verhoogt omdat het prognose verbruik dan veel hoger is.

[ Voor 27% gewijzigd door revolution-nl op 22-02-2013 12:35 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Verwijderd

met een digitale meter heb je 2 ean`s bij geenchoice in je dossier,
ook 2 tabs, eentje levering in je dossier online, en eentje teruglevering

• antonboonstra

antonboonstra

revolution-nl schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:32:
[...]
Ik heb dezelfde situatie, alles is in Januari keurig en snel afgehandeld met Greenchoice, ik heb inderdaad twee rekeningen gekregen één voor verbruik en één voor teruglevering.
Heb ondertussen al even telefonisch mijn voorschotbedrag op 0 euro laten zetten. Omdat je een vast bedrag aan energiebelasting terug krijgt, zou ik alsnog geld terug krijgen. Daarom is het voorschot van gas ook maar 5 euro lager gezet.

Nu hoop ik alleen dat ik niet eerst bij moet betalen vanwege deze lage voorschotten en vervolgens 2 dagen later geld terug krijg voor de teruggeleverde energie...
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:34:
met een digitale meter heb je 2 ean`s bij geenchoice in je dossier,
ook 2 tabs, eentje levering in je dossier online, en eentje teruglevering
Ik heb inderdaad twee tabs in mijn online dossier, maar hier heb ik alleen de beginstanden in kunnen vullen. Je kan geen schattingen van de jaaropbrengst opgeven. Ben net sinds 2 dagen overgestapt.

[ Voor 24% gewijzigd door antonboonstra op 22-02-2013 12:42 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 14:22
Afbeeldingslocatie: http://www.sportinschrijving.nl/test/stc.png

8x Yingli Panda 250Wp, 4x Enecsys 480W. Lekker boven STC vermogen dus :9

Gemeten met DIN kWh meter. Zuid, 55 graden dakhoek.

[ Voor 16% gewijzigd door RaymondD op 22-02-2013 16:00 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Dennis_77
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Nou, ik heb mijn nieuwe panelen eindelijk..

Afbeeldingslocatie: https://dump.partyflock.nl/8776/_MG_4085.JPG

Zit straks op een totaal van 7500 Wp. Waarom de overkill?

Wij gaan alles electrisch doen, koken, electrische cv. In pricipe hoop ik dat ik volgend jaar mijn gas af kan laten sluiten :)

• antonboonstra

antonboonstra

Nice! Voor jou te hopen dat de limiet van maximaal 5000 kWh salderen maar komt te vervallen. Heb je zoveel dakoppervlak?
Welke omvormer ga je trouwens toepassen?

[ Voor 14% gewijzigd door antonboonstra op 22-02-2013 16:24 ]

• Dennis_77
Ons dak is 640 x 480. Op oost en west. Allebei de kanten komen vol te liggen.

Wat betreft die 5000kWh. Daar maak ik me niet zo druk over, Ik lever sowieso al in door oost en west (al heb ik daardoor wel weer meer ruimte) Als ik maar op 0 uit kom terwijl ik alles electrisch heb dan vind ik het al goed! :)

Wat betreft de omvormer: Heb hier de Kaco Powador 10.0 TL3-INT liggen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis_77 op 22-02-2013 17:12 ]

• antonboonstra

antonboonstra

Dennis_77 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:58:
Wat betreft de omvormer: Heb hier de Kaco Powador 10.0 TL3-INT liggen :)
Vreemde combinatie met de panelen. Kon je zo goedkoop aan deze omvormer komen, dat je hiervoor hebt gekozen? Vooral voor een oost-west installatie, had je met een 5 of 6 kW omvormer ook prima af gekund. Een Kostal Piko 5.5 of Power One Trio PVI-6.0-TL-OUTD bijvoorbeeld.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:26
Wat een lage opbrengsten vandaag.... Check einde dag altijd even de Tweakers live outputs op pvorg, sta ik gewoon 5e....meestal bungel ik een stuk verder naar onder.... Mooiste vond ik wel mijn efficiency:

1.337kWh/kW.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

• Rol-Co

Rol-Co

Deze pvoutput week is een all time highscore voor mijn systeem met 53,7 kWh, dat gaan we vast nog verbreken maar toch al vast leuk. Gemiddeld 7,6 per dag.

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Zo'n klein landje en zoveel verschillen -O-

Vrij naar de musical Hair: Let the sun shine (please? red.)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-11 05:57
Vandaag is het precies een jaar geleden dat de panelen op ons dak geplaatst zijn. De opbrengst was ruim 4679kWh (999,88 kWh/kWp). Hiermee was de opbrengst behoorlijk wat meer dan verwacht: ik had gerekend op ca. 4100kWh.

Tegelijkertijd is het verbruik gezakt van 4071kWh naar 3112kWh, waardoor we nu na salderen ca. 1567kWh in de min zitten. En dan zijn we al overgestapt van koken op gas naar inductie. Al met al best een leuk resultaat.

Verwijderd

Bezuiniger schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:53:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat de panelen op ons dak geplaatst zijn. De opbrengst was ruim 4679kWh (999,88 kWh/kWp). Hiermee was de opbrengst behoorlijk wat meer dan verwacht: ik had gerekend op ca. 4100kWh.

Tegelijkertijd is het verbruik gezakt van 4071kWh naar 3112kWh, waardoor we nu na salderen ca. 1567kWh in de min zitten. En dan zijn we al overgestapt van koken op gas naar inductie. Al met al best een leuk resultaat.
Dat is zeker een goed resultaat! Bijna 1000 Wh/Wp halen de meeste mensen niet in NL. _/-\o_
Ik teken direct als ik zo,n resultaat haal, 12 mei ligt onze 1e set een jaar, dus nog even wachten.

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Volgens het lokale weerstation hier in Twente is het aantal uren zon over de maanden december, januari, februari 86 uren minder als over vergelijkbare periode vorig jaar.
Ik zie het ook terug in mijn productie.

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Verwijderd

Speksteenkachel schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:35:
Volgens het lokale weerstation hier in Twente is het aantal uren zon over de maanden december, januari, februari 86 uren minder als over vergelijkbare periode vorig jaar.
Ik zie het ook terug in mijn productie.
Tja 't is niet best de afgelopen periode.....
Hoe is het dan met de zonuren als je het over de laatste 10 jaar bekijkt?
Het kan natuurlijk vorig jaar wel uitzonderlijk zonnig zijn geweest...........................
Januari was hier 97% qua instraling gezien over het 10 jaars gemiddelde 2001-2011.
Februari tot en met gisteren 71%.Met nog 5 (vandaag meegerekend) dagen en de weersvoorspelling voor de komende dagen komt februari dus ook niet aan het gemiddelde ben ik bang........80 a85%?? :(

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Winterseizoen in Twente verloopt heel grillig, zie kolom zonuren op onderstaande link.
http://www.weerstationlosser.nl/index.php?pid=86

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ach ja, liever nu een grijze deken dan in Mei/Juni. Houdt hoop! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 24-02-2013 15:56 ]

Verwijderd

Tjonge das een mooie site over het lokale weer!!
Inderdaad verlopen de wintermaanden qua zon erg grillig, maar hier in het noord oosten ongeveer 100 km hoger dan jullie is dat niet anders. (Ik woon in Musselkanaal)
Ik haal de data van de KNMI site, weerstation Nieuw Beerta.......deze meet ook de globale straling per dag in Joule/cm2 horizontaal vlak, hieruit bereken ik dan de instraling op mijn 45 graden geplaatste panelen.
http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/selectie.cgi

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:55:
Ach ja, liever nu een grijze deken dan in Mei/Juni. Houdt hoop! ;)
Zekers!! De mooie tijd komt eraan.......... >:) de wintermaanden moeten we maar voor lief nemen, en elke KWh die we binnenharken is meegenomen in deze periode!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Het zal mij benieuwen of ik die 100 kWh die ik tot nu toe minder heb in dit kalander jaar nog in ga halen.
Een ding is wel zeker als ik geen PV had gehad dan had ik helemaal niets geproduceerd >:)

• B2
  • Laatst online: 19:41

B2

wa' seggie?

Vanmiddag begon het een beetje te dooien hier, dus toen kwam de sneeuw van de panelen naar beneden.. Ach met zo'n lucht maakt het toch niet veel uit.. 205Wh.. tja..

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 09:43

MieJuul

3970Wp

B2 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:06:
Vanmiddag begon het een beetje te dooien hier, dus toen kwam de sneeuw van de panelen naar beneden.. Ach met zo'n lucht maakt het toch niet veel uit.. 205Wh.. tja..
Bofkont!
Ik zit hier op een whopping 65Wh, omvormer slaapt alweer..........

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:42
De zon mag wel weer eens komen voor 2 cijferige KWh opbrengsten
Ondanks dat het de hele dag een beetje is blijven sneewen toch nog 0.635kWh/kWp na de kickstart vanmorgen door een groot deel van de 3-4cm sneeuw van de panelen te schuiven

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Rol-Co

Rol-Co

Domba schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:13:
De zon mag wel weer eens komen voor 2 cijferige KWh opbrengsten
Ondanks dat het de hele dag een beetje is blijven sneewen toch nog 0.635kWh/kWp na de kickstart vanmorgen door een groot deel van de 3-4cm sneeuw van de panelen te schuiven
Hier uiteindelijk ook maar wat sneeuw een duwtje gegeven, daarna kwam het een beetje op gang.

Verwijderd

Bezuiniger schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:53:

dat is toch iets om trots op te zijn, je weet nu dat het kan.

• Bezuiniger
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:48:
[...]

dat is toch iets om trots op te zijn, je weet nu dat het kan.
Tja, ik voel me alleen over die besparing niet zo heel erg trots: de vrieskist vervangen had ik jaren eerder kunnen bedenken.

Maar ach, het overschot bied weer nieuwe mogelijkheden zullen we maar denken. Een warmtepomp hoort tot de mogelijkheden, ik ben er alleen nog niet uit of dit lucht-lucht of lucht-water moet worden. Zo wie zo wil ik eerst nog wat extra isoleren, de vloer met een R van bijna 6 bevalt prima.

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
nog 34 kWh te gaan deze maand... voor het eerst sinds Oktober vorig jaar dat ik m'n estimate niet ga halen denk ik...

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maasluip schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:39:
1102 kWh laag, 96 kWh hoog.
Oh ja, ook even berekend wat ik effectief bespaard heb: € 283,54. Dat is zo'n 8,5% van de aanschafprijs van de panelen.

De stroomprijs is ook nog eens gedaald met 5%.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien een spuit11 vraag, maar is er ook een PV site waarin ik de waarden van mijn systeem manueel (wekelijks) kan ingeven?

Ik houd de standen bij via plugwise, maar de NAS staat niet 24/7 aan en eigenlijk zit ik ook niet zo te wachten op allerlei scripts om het uit te lezen, aangezien ik mijn gas,elec, pv en waterstanden sowieso wekelijks in een Excel bijhoud (met grafieken en vergelijkingen).

Misschien is er ergens een site waarmee ik met deze info toch weer een bijdrage kan leveren aan een tweakers team? :)

• Rol-Co

Rol-Co

Ja pv output, je kan dagelijks met de hand invullen, of een csv uploaden die alles in 1x doet.

Misschien kan het zelfs wel automatisch met de plugwise?

[ Voor 3% gewijzigd door Rol-Co op 25-02-2013 07:59 ]

• Dennis_77
antonboonstra schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:59:
[...]

Vreemde combinatie met de panelen. Kon je zo goedkoop aan deze omvormer komen, dat je hiervoor hebt gekozen? Vooral voor een oost-west installatie, had je met een 5 of 6 kW omvormer ook prima af gekund. Een Kostal Piko 5.5 of Power One Trio PVI-6.0-TL-OUTD bijvoorbeeld.
Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken :) Wat is zelf wel prettig vind ik dat er een webserver is zit!

• antonboonstra

antonboonstra

Fairy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:52:
Misschien een spuit11 vraag, maar is er ook een PV site waarin ik de waarden van mijn systeem manueel (wekelijks) kan ingeven?

Misschien is er ergens een site waarmee ik met deze info toch weer een bijdrage kan leveren aan een tweakers team? :)
Als je een account aanmaakt bij PV output en je vervolgens aanmeldt bij het tweakers team, dan kun je bijvoorbeeld een 'Date range' invullen. Dan hoef je dus geen dagwaarden in te vullen, maar gewoon een begin en eindstand van een bepaalde periode, bijvoorbeeld een week. De site verdeeld de opbrengst dan gelijkwaardig over de dagen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

antonboonstra schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:06:
[...]

Als je een account aanmaakt bij PV output en je vervolgens aanmeldt bij het tweakers team, dan kun je bijvoorbeeld een 'Date range' invullen. Dan hoef je dus geen dagwaarden in te vullen, maar gewoon een begin en eindstand van een bepaalde periode, bijvoorbeeld een week. De site verdeeld de opbrengst dan gelijkwaardig over de dagen.
Dan ga ik daar vanavond even naar kijken :)

Ik kan zonder problemen de dagwaarden uit plugwise halen, elke week even 7 standen inkloppen is niet zo'n probleem voor mij.

Bedankt!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Dat het deze winter niet veel is met de zonneschijn hier aan de oostgrens is ook terug te lezen bij onze oosterburen ;)
http://www.spiegel.de/wis...deutschland-a-885519.html

• Rol-Co

Rol-Co

Tot nu toe (lees deze week) viel het best mee maar deze week is/word helemaal niks denk ik zo.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:58
Het weer kwam voor mij gisteren goed uit, want ik ben maar weinig misgelopen toen bij mij de stroom werd uitgeschakeld voor het vervangen van de houten elektriciteitspaal. Die kan nu wel mooi in de houtkachel. Van mij mag het zomer worden en in ieder geval zonnig. Vandaag ook nog maar 160watt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Rol-Co

Rol-Co

Het zag er vanmorgen erg somber uit en de voorspellingen waren ook niet geweldig maar al met al toch nog meegevallen.

De 3,1kwp set zuid 2,88 kWh
De 1,6kWp set noord 1,1 kWh

Estimate deze maand 111%

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Hoewel vandaag uiteindelijk erg mee viel, kom ik nu net aan de 80%.
Ben benieuwd wanneer het nou eens goed gaat lopen.

2k op west bij Pv Output

• antonboonstra

antonboonstra

Eindelijk eens flink wat zon in het noorden terwijl een groot deel van Nederland bewolkt is >:) Misschien wordt de februari opbrengst nog een beetje rechtgetrokken door de laatste twee dagen. Ik loop nu nog meer dan 25% achter op de februari opbrengsten van 2011 en 2012 :(

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

antonboonstra schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:55:
Eindelijk eens flink wat zon in het noorden terwijl een groot deel van Nederland bewolkt is >:) Misschien wordt de februari opbrengst nog een beetje rechtgetrokken door de laatste twee dagen. Ik loop nu nog meer dan 25% achter op de februari opbrengsten van 2011 en 2012 :(
Het is je gegund, hier in het zuiden is het weer bagger.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• Rol-Co

Rol-Co

antonboonstra schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:55:
Stelletje mazzelkonten >:)

Nee zonder dollen, het noorden had het nodig, het liep te ver achter. Wel een mooi strookje zo over het noorden, wel zakt het wat dus misschien pikken we een graantje mee.
Volgens de weersvoorspellers zou het hier ook moeten zijn maar ja, sjees als ik mijn werk zo slecht zou doen he..... :+

http://www.weerstation-gouda-bloemendaal.nl/yr_xml.php

Lijkt er niet eens op met krap aan 200W

• antonboonstra

antonboonstra

Thanx. Schaduw van de bomen wordt zichtbaar minder en ik zit nu al op de hoogste dagopbrengst sinds 11 oktober 2012! oOo (dat is 139 dagen geleden...)

Eindstand:
3,90 kWh/kWp voor de 570Wp ZZO 8)
3,33 kWh/kWp voor de 555Wp ZZO met wat schaduw
0,81 kWh/kWp voor de 960Wp op NNW
4,85 kWh totaal. Hoogste dagopbrengst sinds 9 september 2012, al had ik toen de NNW set nog niet. Als ik die er buiten laat, dan is het de beste dagopbrengst sinds 11 oktober 2012.

[ Voor 49% gewijzigd door antonboonstra op 27-02-2013 18:56 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Zo dan, dat was even geleden anton. Zie ook dat frisiansolar een leuk dagje had. :)

Het kwam hier te laat, rond 5 uur trok het wat open maar ja dat is veul te laat he. Toch wel een 2kWh totaal of zo voor zuid en noord, beter dan niets. :)

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:51

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Sinds afgelopen vrijdag ook de trotse bezitter van 12x245 Wp ZN Shine paneeltjes. Vandaag voor het eerst echt wat zon gezien, resulteerde in 7,09 kWh.
Ook eventjes aangemeld voor het Tweakers team natuurlijk http://pvoutput.org/list.jsp?userid=18664

https://untappd.com/user/OzzBier

Verwijderd

14,6kWh voor dit dagje met noord zon-gleuf, lekker hoor laat de lente maar komen,
ik zag hans ook aardig vooruit gaan, nog een maandje en we zullen weten wat nu de kWh/kWp is daar in schagen met de tigo oplossing.
14,6 kWh is evenveel als de eerste 16 dagen(!) van januari hier....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 19:34 ]

• RaymondD
Hier 3,824 kWh/kWp gemeten met DIN kWh meter.

Volgen de Enecsys omvormers is het 3,78 kWh/kWp

De beste omvormer had 4,04kWh/kWp
De slechste omvormer had 3,56kWh/kWp (oorzaak 's morgens vroeg nog beetje schaduw, minder vrij hemelzicht)

Toch leuk die microomvormers :-)

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 13:56
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:33:
14,6kWh voor dit dagje met noord zon-gleuf, lekker hoor laat de lente maar komen,
ik zag hans ook aardig vooruit gaan, nog een maandje en we zullen weten wat nu de kWh/kWp is daar in schagen met de tigo oplossing.
Je ging (weer) harder dan ik. Helaas: ook Tigo kan geen zonnestralen op mijn panelen toveren. Misschien draai ik wel een paar paneeltjes naar Oost, opdat ik -net als jij- een ochtendzonnetje kan vertalen in wat kWh's. Gelukkig wel weer 4kW gedurende langere tijd gezien. Jawel, misschien wordt het nog wat....

Man, man wat duurt het lang tot het écht voorjaar wordt. Krijgt Svensmarck dan tóch nog de Nobelprijs voor de natuurkunde met zijn theorie dat wolken vooral gevormd worden door Galactic Cosmis Rays?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:33:
Simsalabim gaat nog wel heel veel harder als hans, ik ben benieuwd hoe dat verloopt naarmate de lage hoek gunstiger word.

Tot nu toe is deze laatste week feb bijna de slechtste ever (dec week was slechter) januari was niet zo slecht/donker.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

2013 gaat bij mij precies gelijk op met 2012. Opbrengst tot nu toe 203 kWh is 68 kWh/kWp.

A'dam PVOutput

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 13:56
Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:52:
[...]

Simsalabim gaat nog wel heel veel harder als hans, ik ben benieuwd hoe dat verloopt naarmate de lage hoek gunstiger word.

Tot nu toe is deze laatste week feb bijna de slechtste ever (dec week was slechter) januari was niet zo slecht/donker.
Simsalabim tart iedere beschrijving. Ik ben niet zozeer benieuwd naar het effect van de veranderende hoek, alswel naar het effect van de paneeltemp. Ach, ik ben al trots dat ik mocht bijdragen aan zijn website.....

Feit is dat allerlei schaduwen onze gunstige geografische ligging teniet doen. En dan hebben we ook nog een opgroeiende esdoorn die over weinig jaar de zuidpaneeltjes op de aanbouw gaat hinderen.

Het blijft een leuke hobby, dat PV gebeuren. Stukken leuker dan die rukAEX die alle(e)n maar geld gekost heeft.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Rol-Co

Rol-Co

ericplan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:56:
2013 gaat bij mij precies gelijk op met 2012. Opbrengst tot nu toe 203 kWh is 68 kWh/kWp.
Ik heb geen vorig jaar :) maar 267 kWh = 86 kWh/kWp voor zuid holland is niet zo slecht dan denk ik, kan ik er rekening mee houden dat het misschien hoger dan normaal is voor jan/ feb met mijn estimate.

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
Rol-Co schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:21:
Zo dan, dat was even geleden anton. Zie ook dat frisiansolar een leuk dagje had. :)

Het kwam hier te laat, rond 5 uur trok het wat open maar ja dat is veul te laat he. Toch wel een 2kWh totaal of zo voor zuid en noord, beter dan niets. :)
Zeker ! Logging hield er alleen mee op dus ff een CSV uit de SMA geupload vanavond.. 14.9 kWh ! Beste sinds inbedrijfstellen eind oktober 2012 !

Ik heb alleen morgen weer een record nodig (15.1) om m'n maand estimate te halen... zal denk ik niet gana lukken helaas :(

Afbeeldingslocatie: http://pvs.kkopv.com/be6287e1nlf.png

[ Voor 15% gewijzigd door reddo op 27-02-2013 23:28 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
Het is bijna zover, verwacht niet dat er nog wat bijkomt vandaag.

158,08 kWh deze maand (nieuw record). Mijn topdag was de 18e met 15,83kWh.

31,62kWh/kWp (is dat goed?)
63kg CO2 bespaard.

Ik heb een 5000wp installatie pal op het zuiden aan een Kostal Pico 4.2. Wat is het maximale kWh die ik op een dag kan halen en op basis van historische gegevens wat is dan die dag?

• WoudseHoeve
  • Laatst online: 19-11 12:16
Februari : ( 12kWp set op zuid, Kostal Piko 10.1)
594kWh = 49.26 kWh/kWp = 235,77 kg CO2 = € 107 euro ....

93.35% van mijn maand estimate .... niet ontevreden.

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Februari heeft 38,46kWh/kWp opgebracht
Topdag was 13/02 met 3.336kWh/kWp

Ik vond het een tegenvallend maandje.

[ Voor 22% gewijzigd door revolution-nl op 28-02-2013 18:14 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Verwijderd

Zo,de eerste maand na instalatie zit er op.
Totaal opgewekt in februari 167,2= 31.13 kWh/kWp

Zag wel gisteren dat er 4 dagen daar voor slechts 1 string aanwezig was.Probleem inmiddels opgelost.Zaterdag tot en met Dinsdag was toch al slecht.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Zuid-Limburg
220º (ZW) - 30º dakhelling
Februari
79.114 kWh = 31.64 kWh/kWp

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• RaymondD
In Februari uitgekomen op 30,683 kWh/kWp.

Helaas in de eerste 2 weken waar ik nog wat last van schaduw had flink wat zon en de laatste weken een stuk minder. Dit is 86% van m'n estimate.

• Dre
  • Niet online

Dre

Januari: 27 kWh/ kWp
Februari: 45 kWh/ kWp

Gaat de goeie kant op :P

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Enschede pal Zuid.
Februari 2013: 35 kWh/kWp :X
Februari 2012: 55 kWh/kWp

Januari 2013: 10 kWh/kWp
Januari 2012: 37 kWh/kWp

[ Voor 27% gewijzigd door SpeksteenWP op 28-02-2013 19:04 ]

• Mediacj
  • Laatst online: 20:23
Waalwijk op het zuiden met 2,31 kWp op 4 steca 500

32,94 kWh/kWp dat is 88% van de te verwachten opbrengst

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 28-02-2013 19:15 ]

• Civil
Februari 2013: 55,75 kWh/kWp (133,8 kWh)

waarden alleen gebasseerd op de SMA, de Soladin wordt niet bijgehouden.

• Rol-Co

Rol-Co

Februari opbrengst 158 kWh = 50.96 kWh/kWp en 117% van mijn estimate.

Jaar opbrengst tot nu 273,7 kWh = 88,3 kWh/kWp

3,1 kWp
181 graden zuid
46 graden dakhelling
Zuid holland

Niet ontevreden :)

Verwijderd

Musselkanaal Februari 2013
Opbrengst 37,5 KWh is 32 KWh/KWp.
Dit is 73,5% van de verwachtingen...... :X

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Januari 2013 - 64.8 kWh = 21,3 kWh/kWp (84% estimate)
Februari 2013 - 134.4 kWh = 44,2 kWh/kWp (97% estimate)

3040 Wp
157 graden ZZO
42 graden dakhelling
Zuid-West Drenthe

[ Voor 21% gewijzigd door Mr-Leo op 28-02-2013 20:05 ]

• antonboonstra

antonboonstra

Zowel de januari als februari opbrengsten bleven achter bij 2011 en 2012.

Opbrengsten van de deelsystemen (3x Steca 500) nabij Groningen (kWh/kWp)
Maand555Wp 35° ZZO570Wp 35° ZZO960Wp 35° NNW
februari 201132,34--
februari 201235,4547,62-
februari 201328,0138,2613,10

Meer details

[ Voor 9% gewijzigd door antonboonstra op 28-02-2013 20:11 ]

• Dre
  • Niet online

Dre

[offtopic kommagen***]
Om precies te zijn zat ik in februari op 45,13457556935818 kWh/ kWp
[/waarom zoveel cijfers achter de komma. Niet relevant IMHO]

edit:

lol @ hieronder

[ Voor 11% gewijzigd door Dre op 28-02-2013 20:46 ]

• ogdak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 13:04
Dankzij een goede laatste dag van februari toch nog door de 100kWh.
2013-02-28 Dagopbrengst 5.7720 kWh
Week 9 Weekopbrengst 10.3721 kWh
Maand 2 Maandopbrengst 101.9419 kWh - norm. 28.0060 kWh/kWp
Jaar 2013 Jaaropbrengst 132.6421 kWh - norm. 36.4401 kWh/kWp

8600Wp https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=13448&sid=13242

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

februari 2013

Totaal: 133,65kWh=44,5kWh/kWp

Zon in Amsterdam

A'dam PVOutput

• Zonsopkomst
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:35
Vandaag was een leuk dagje in midden Nederland (7,21 kWh) :)

Opbrengsten van februari in Woerden (3,05 kWp op WZW 18°):

91,78 kWh (30.04 kWh/kWp)

Lopende jaaropbrengst: 2766,4 kWh (905,5 kWh/kWp)

Afbeeldingslocatie: http://pvanwees.nl.eu.org/pv/201302.png

3055 Wp op WZW met 18° hellingshoek in Woerden (live)

• Bezuiniger
Hier bleef de teller steken op 231,89kWh = 49,55 kWh/kWp.

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
45,38 kWh/kWp hier in Den Haag (ZO, helling 35 graden).
Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.