goed lezen....er wordt bedoeld dat de omvormer het doet
Dan wil ik ook wel een snelle omvormersnoekds20 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:34:
goed lezen....er wordt bedoeld dat de omvormer het doet
Stand van zaken
U kunt nu het aanvraagformulier downloaden. Print het formulier uit, vul het in, onderteken het en stuur dit samen met de verplichte bijlagen per post naar het adres dat is aangegeven op het aanvraagformulier.
link formulier: http://www.agentschapnl.n...idieregeling-zonnepanelen
bron: http://www.agentschapnl.n...idieregeling-zonnepanelen
daar gaan we.......
U kunt nu het aanvraagformulier downloaden. Print het formulier uit, vul het in, onderteken het en stuur dit samen met de verplichte bijlagen per post naar het adres dat is aangegeven op het aanvraagformulier.
link formulier: http://www.agentschapnl.n...idieregeling-zonnepanelen
bron: http://www.agentschapnl.n...idieregeling-zonnepanelen
daar gaan we.......
Je links komen niet goed over, en op die brakke website kan ik het niet vinden.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Was even zoeken link http://www.agentschapnl.n...idieregeling-zonnepanelen
stuk tekst heb ik niet kunnen vinden
stuk tekst heb ik niet kunnen vinden
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Hier ligt agentschapnl er helemaal uit. Zou iemand die wel bij kan het formulier willen publiceren op een sharing platform?
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Thnx!
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Heb ik net gedaan en fax is nog niet overbelastWoudseHoeve schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:11:
Gewoon faxen toch ???
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Hallo 1980, hier 2012! We hebben hier een fenomeen genaamd 'websites', maar dat vinden we soms nog altijd lastig om goed te doen. We grijpen daarom nog even terug op dertig oude technologie genaamd 'telefax', OK?
Overigens hebben we hier ook een fenomeen 'zonnestroompanelen', die kennen jullie alleen nog maar van satellieten en TROS Wondere Wereld. Inmiddels is de techniek technisch en economisch al een tijdje rijp voor grootschalige uitrol, en in vele landen gebeurt dit ook al. Maar niet in Nederland. Wij begrijpen hier ook niet goed waarom.
Groeten aan 1981! Merk op dat Griekenland op 1 januari 1981 toetreedt tot de Europese Gemeenschap. Daar hebben we nu nog lol van!
Overigens hebben we hier ook een fenomeen 'zonnestroompanelen', die kennen jullie alleen nog maar van satellieten en TROS Wondere Wereld. Inmiddels is de techniek technisch en economisch al een tijdje rijp voor grootschalige uitrol, en in vele landen gebeurt dit ook al. Maar niet in Nederland. Wij begrijpen hier ook niet goed waarom.
Groeten aan 1981! Merk op dat Griekenland op 1 januari 1981 toetreedt tot de Europese Gemeenschap. Daar hebben we nu nog lol van!
Net gedaan, ze krijgen hem voor de zekerheid ook nog via de mail EN via de postWoudseHoeve schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:11:
Gewoon faxen toch ???
BedanktJeroenH schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:20:
Hallo 1980, hier 2012! We hebben hier een fenomeen genaamd 'websites', maar dat vinden we soms nog altijd lastig om goed te doen. We grijpen daarom nog even terug op dertig oude technologie genaamd 'telefax', OK?

[ Voor 67% gewijzigd door revolution-nl op 03-07-2012 14:27 ]
@Rev ga je ze nu ook op die manier nog proberen te overbelasten
Rapapa...
Zal ik het faxnummer en het formulier op twitter zetten!?LosGieros schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:27:
@Rev ga je ze nu ook op die manier nog proberen te overbelasten

Dat is wel een goed plan, krijg je 3x subsidie ........revolution-nl schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:20:
[...]
Net gedaan, ze krijgen hem voor de zekerheid ook nog via de mail EN via de post
[...]
Bedankt............... daar ging mijn koffie
![]()
14kWp, Piko 10.1+Piko 4.2+SE7k(6k965Wp), 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L Buffer, linkedin pv-output
Sorryrevolution-nl schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:20:
Bedankt............... daar ging mijn koffie
![]()
Ik erger me dood aan deze hele klucht. Er wordt zo ontiegelijk veel energie verspild aan dit gekloot. Terwijl het zo simpel zou kunnen zijn:
Stop
Met
Subsidies*
Op
Fossiele
Brandstoffen
* Als je het woord subsidies een probleem vind, vervang het dan in je hoofd alsjeblieft door iets anders waar je blij van wordt.
- zonnigtype
- Registratie: Juni 2006
- Laatst online: 01-12-2021
zonne-energie voor iedereen
:strip_icc():strip_exif()/u/180831/DSCF4454_small.jpg?f=community)
Matched: energie
Of:JeroenH schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:36:
[...]
Sorry
Ik erger me dood aan deze hele klucht. Er wordt zo ontiegelijk veel energie verspild aan dit gekloot. Terwijl het zo simpel zou kunnen zijn:
Stop
Met
Subsidies*
Op
Fossiele
Brandstoffen
* Als je het woord subsidies een probleem vind, vervang het dan in je hoofd alsjeblieft door iets anders waar je blij van wordt.
Schaf
Po
li
ti
ci
af
.
.
.
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
@jeroenh
dankzij de ingebouwde micro elektronica hebben we een Grieks probleem.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Ik gok dat een groot deel van deze subsidie nu ook gewoon terecht komt op plekken waar het niet hoort. Wordt er nog gecontroleerd of de gesubsidieerde panelen daadwerkelijk geplaatst worden en tegen welke prijs?
Ik weet nog van de introductie van numerieke domeinnamen. Die werden bij de lancering binnen een paar uur gekaapt door 2 partijen die daar hun serverpark voor ingericht hadden. SIDN met 16 threads tegelijk mail aannemen, webserverpark met een veelvoud alle connecties van de SIDN mailserver openhouden en zorgen dat niemand anders mailtjes kon sturen. Domeinen werden uitgegeven onder "first come, first serve". Toen SIDN uiteindelijk de boel weer up and running had, was 90% van de numerieke domeinen tot 5 cijfers al vergeven.
Ik weet nog van de introductie van numerieke domeinnamen. Die werden bij de lancering binnen een paar uur gekaapt door 2 partijen die daar hun serverpark voor ingericht hadden. SIDN met 16 threads tegelijk mail aannemen, webserverpark met een veelvoud alle connecties van de SIDN mailserver openhouden en zorgen dat niemand anders mailtjes kon sturen. Domeinen werden uitgegeven onder "first come, first serve". Toen SIDN uiteindelijk de boel weer up and running had, was 90% van de numerieke domeinen tot 5 cijfers al vergeven.
- zonnigtype
Geen matches
Die hebben nog maar 631 MWp staan (eind 2011, pdf). Mogen wel eens opschieten met al die burning sun daaro. Maar ja, waar halen de Grieken het geld vandaan?migjes schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:43:
@jeroenh
![]()
(Duitse plannetje in Griekenland installeren en de kWh naar BRD verslepen is niet in goede aarde gevallen, veel te duur en te complex, forget it).
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Mensen rijden naar Zwolle (en vast niet met de trein) om de aanvraag persoonlijk in te dienen:
https://twitter.com/thesu...status/220136956435247104
Waanzin... waanzin...
Waanzin... waanzin...
Agentschap heeft het nu ook op de website staan
Moet niet gekker worden, zou faxen ook kunnen?
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Uh, lees eens een paar posts hoger zou ik zeggen?roy77 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:58:
Ik denk dat dit inmiddels niet meer lukt, het fax lijntje zal wel bezet zijnroy77 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:58:
Je kan altijd nog naar Zwolle rijden

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 03-07-2012 15:03 ]
5 minuten terug heb ik ook gefaxt ging .... heb nog steeds een F5 door mijn vinger afdruk staan...zullen ze vast niet leuk vinden bij de douane ;-)
Haha zal me niet verbazen....
Hallo 1980, excuses. Uw technologie is nog steeds te geavanceerd voor 2012.
Hallo 1890, wij zouden graag een technologie van u lenen genaamd 'post' om subsidie aan te vragen voor zonnestroompanelen. Beide begrippen zult u niet kennen, maar de eerste is kunstmatig belangrijk en de tweede is echt belangrijk, onthoud u dat.
Wat een bananenrepubliek zijn we toch...
Hallo 1890, wij zouden graag een technologie van u lenen genaamd 'post' om subsidie aan te vragen voor zonnestroompanelen. Beide begrippen zult u niet kennen, maar de eerste is kunstmatig belangrijk en de tweede is echt belangrijk, onthoud u dat.
Wat een bananenrepubliek zijn we toch...
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 03-07-2012 15:07 ]
- zonnigtype
Geen matches
Neen hoor, geen waanzin. Dat deden ze al in het prehistorische jaar 2008, toen de vorige prutsregeling van start ging. 1 april, geen grap...JeroenH schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:57:
Mensen rijden naar Zwolle (en vast niet met de trein) om de aanvraag persoonlijk in te dienen:
Waanzin... waanzin...

* edit *
Hij ging trouwens wel met de trein, vergezeld van zijn vrouw. Ze hebben d'r een leuk dagje van gemaakt. Helaas waren de subsidieperikelen zo extreem, dat het lang duurde voordat 'ie realiseerde. Niet meer van hem gehoord, wie weet wel een depressie...
[ Voor 20% gewijzigd door zonnigtype op 03-07-2012 15:14 . Reden: depri? ]
Hallo 1890, wij willen u waarschuwen om niet al te veel energie te gaan verbruiken, dat kan later een hoop problemen geven.
We zullen u de Trias Energetica regelgeving binnenkort uit komen leggen
We zullen u de Trias Energetica regelgeving binnenkort uit komen leggen
Maar ben benieuwd hoe ze terugkoppeling geven dat je inderdaad subsidie krijgt?
Rapapa...
*proest*LosGieros schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:16:
Maar ben benieuwd hoe ze terugkoppeling geven dat je inderdaad subsidie krijgt?

Ze krijgen het indienen al niet voor elkaar en jij maakt je al zorgen over de terugkoppeling? Ik zou maar even geduld oefenen.
Zorgen maken of benieuwd zijn 2 verschillende dingen he
[ Voor 7% gewijzigd door LosGieros op 03-07-2012 15:18 ]
Rapapa...
- zonnigtype
Wat is dit toch een leuk forum...LosGieros schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:18:
Zorgen maken of benieuwd zijn 2 verschillende dingen he![]()
Nieuwe energie tarieven Vattenfall (per 1 juli 2012) besproken.
In een verder niet ter zake doende reply een opmerkelijk bericht van de "milieu info opvoeder voor de 'ollandsche burgermensjes", Milieu Centraal, wat ik nog niet wist.
Houdt de burgermensjes vooral dom, zo lijkt het devies van de verantwoordelijken voor die hoogst curieuze move. Dan kun je ze nog makkelijker financieel uitkleden. Holland ten voeten uit.Helaas heeft Milieu Centraal moeten besluiten met ingang van 1 december 2011 de Informatieservice te sluiten. U kunt vanaf die datum aan ons geen vragen meer stellen per e-mail of telefoon.
[ Voor 70% gewijzigd door zonnigtype op 03-07-2012 16:00 . Reden: Ook leuk ]
zo,
per brief, per fax, en naar 2 mailadressen. morgen een dagje uit naar Zwolle en dat allemaal om de centen.
ik voel me op en top nederlander:)
Nu nog 5 bevestigingen ontvangen en het liefst 5x vangen. (denk het niet..)
per brief, per fax, en naar 2 mailadressen. morgen een dagje uit naar Zwolle en dat allemaal om de centen.
ik voel me op en top nederlander:)
Nu nog 5 bevestigingen ontvangen en het liefst 5x vangen. (denk het niet..)
Ik ben benieuwd hoeveel € per uur je verdient als je zoveel moeite moet doen voor zo'n subsidie-aanvraag... en als je er ook nog benzine voor gaat verstoken kan het plaatje al helemaal niet meer kloppen.
Jeroen,
Niet alles te serieus nemen, al helemaal niet dat benzine verstoken
Sorry... maar het is een serieuze zaak
Er zijn daadwerkelijk mensen die wel naar Zwolle kachelen...
Ik denk dat ik er al met al 2 uur aan gespendeerd heb, ik heb per uur wel eens minder geld verdiend....
Ook 650 euro per dag verdienen komt bij mij niet zo vaak voor.
Ook 650 euro per dag verdienen komt bij mij niet zo vaak voor.
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
Sjee, wat een moeite moet je er weer in steken. Dan heffen ze bakken met regels op zodat het makkelijk lijkt om subsidie aan te vragen, gaat het op deze manier. Ik heb voor mijn spouwmuurisolatie bewust geen subsidie aangevraagd omdat het teveel gedoe was en de adviesbedrijven die rapportjes uitschrijven er alleen maar beter van worden.
Overigens vandaag de jaarrekening van Eneco ontvangen voor stroom. Ik moest 125 euro bijbetalen. Even wat voorgeschiedenis:
- half augustus overgestapt, daarbij 400 euro van GreenChoice teruggekregen vanwege mei -> augustus afrekening
- januari, net voor de strenge vorst komt Enexis langs voor gas
- in februari krijg ik brief van Eneco dat ik geld terug ga krijgen, mijn maandbedrag gaat van 110 euro naar 30 euro
- eind maart krijg ik de jaarrekening voor gas, 235 euro terug en maandbedrag naar 103 euro
- halverwege april komt Liander langs voor stroom
- vanmorgen jaarrekening voor stroom, 125 euro bijbetalen, maandbedrag naar 125 euro
Ik heb het via de webinterface meteen maar naar 112 terug laten zetten (laagst mogelijke). In oktober stap ik over naar Greenchoice en krijg ik de hele shit alsnog weer terug. Verder was ik van plan om deze zomer zonnepanelen te plaatsen, maar mogelijk gaan die nog even uitgesteld worden. Heb vorige week een ongelukje gehad waardoor verbouwplannen vertraging oplopen en er weer een plakje van de spaarrekening geschaafd is (aanhanger van de buurman laten scharen met daarop bouwmateriaal waar ik me op verheugd had deze week te gaan plaatsen). Ik wil nu eerst de verbouwing en isolatie afmaken, dan de vloer nog isoleren en zien we volgend jaar wel wat er op het dak komt. Met of zonder subsidie, het zal mij niet boeien.
Al met al ben ik vorig jaar overgestapt naar Eneco en heeft me dat wel enige besparing opgeleverd, maar als ik de 2x3 kantjes jaarafrekening van Eneco samen met de losse contracten van Enexis en Liander naast de simpele jaarafrekening van GreenChoice neerleg, zou ik alleen al om de duidelijke jaarafrekening gewoon weer naar Greenchoice overstappen.
Overigens vandaag de jaarrekening van Eneco ontvangen voor stroom. Ik moest 125 euro bijbetalen. Even wat voorgeschiedenis:
- half augustus overgestapt, daarbij 400 euro van GreenChoice teruggekregen vanwege mei -> augustus afrekening
- januari, net voor de strenge vorst komt Enexis langs voor gas
- in februari krijg ik brief van Eneco dat ik geld terug ga krijgen, mijn maandbedrag gaat van 110 euro naar 30 euro
- eind maart krijg ik de jaarrekening voor gas, 235 euro terug en maandbedrag naar 103 euro
- halverwege april komt Liander langs voor stroom
- vanmorgen jaarrekening voor stroom, 125 euro bijbetalen, maandbedrag naar 125 euro
Ik heb het via de webinterface meteen maar naar 112 terug laten zetten (laagst mogelijke). In oktober stap ik over naar Greenchoice en krijg ik de hele shit alsnog weer terug. Verder was ik van plan om deze zomer zonnepanelen te plaatsen, maar mogelijk gaan die nog even uitgesteld worden. Heb vorige week een ongelukje gehad waardoor verbouwplannen vertraging oplopen en er weer een plakje van de spaarrekening geschaafd is (aanhanger van de buurman laten scharen met daarop bouwmateriaal waar ik me op verheugd had deze week te gaan plaatsen). Ik wil nu eerst de verbouwing en isolatie afmaken, dan de vloer nog isoleren en zien we volgend jaar wel wat er op het dak komt. Met of zonder subsidie, het zal mij niet boeien.
Al met al ben ik vorig jaar overgestapt naar Eneco en heeft me dat wel enige besparing opgeleverd, maar als ik de 2x3 kantjes jaarafrekening van Eneco samen met de losse contracten van Enexis en Liander naast de simpele jaarafrekening van GreenChoice neerleg, zou ik alleen al om de duidelijke jaarafrekening gewoon weer naar Greenchoice overstappen.
Ben gewend om weinig te verdienen
: Gister om 0900u begonnen en vannacht om 0400u had ik eindelijk het bevestigingsmailtje in de mailbus
Dan is 650 euro voor 19 uren "werk" toch zowaar ruim 34 euro per uur netto
Edit 19.48u
p.s. n.a.v. berichtje van "pauldebra" : ik heb maar één firefoxtab gebruikt nadat ik alle spam/flashblockers had uitgeschakeld.
Probeerde zoveel mogelijk de laatst geldige url te copypasten en refreshen.
Zo bleef je in ieder geval "binnen" zonder weer bij digid te moeten inloggen

Dan is 650 euro voor 19 uren "werk" toch zowaar ruim 34 euro per uur netto
Edit 19.48u
p.s. n.a.v. berichtje van "pauldebra" : ik heb maar één firefoxtab gebruikt nadat ik alle spam/flashblockers had uitgeschakeld.
Probeerde zoveel mogelijk de laatst geldige url te copypasten en refreshen.
Zo bleef je in ieder geval "binnen" zonder weer bij digid te moeten inloggen

[ Voor 40% gewijzigd door raceneus968 op 03-07-2012 19:48 ]
Per mail verstuurde zon-PV aanvragen, komt per POST de ontvangst bevestiging
Begrijp ik nou goed uit de PV subsidieformulieren dat panelen, omvormers en kabels worden gesubsidieerd, maar bijvoorbeeld mounting systemen zoals Clickfit niet? Dat is toch ook wel een integraal deel van de aankoop lijkt me...
Dat is heel mooi maar op mijn opdrachtbevestiging staat alleen de systeemprijs en niet de prijzen van de losse componenten.duinsel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:41:
Begrijp ik nou goed uit de PV subsidieformulieren dat panelen, omvormers en kabels worden gesubsidieerd, maar bijvoorbeeld mounting systemen zoals Clickfit niet? Dat is toch ook wel een integraal deel van de aankoop lijkt me...
Dit is de eerste en de laatste keer dat ik gebruik maak van een subsidie van de overheid.
Alle clichés worden weer bevestigt over Nederland subsidieland.
- zonnigtype
Geen matches
Ja hoor.snoekds20 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:14:
Jeroen,
Persoonlijk inleveren kan natuurlijk ook...
... naar het schijnt met honderdtallen ... in het voor velen verre Zwolle ...

Ik krijg zowaar weer de slappe lach van dit debacle. Geweldig stuk. Heeerlijke schrijfstijl!zonnigtype schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:33:
[...]
Ja hoor.
Persoonlijk inleveren kan natuurlijk ook...
... naar het schijnt met honderdtallen ... in het voor velen verre Zwolle ...
- zonnigtype
Geen matches
Dank.
Energeia today (wat afstandelijker, zijn grootgebracht in de fossiele wereld):
De oorzaak van de storing, die niet de hele website maar alleen het e-loket voor subsidie-aanvragen treft, blijft onduidelijk. Volgens Wegman werkt "een team van specialisten" aan een oplossing, maar een prognose voor het moment dat het weer werkt kan zij niet geven.
Anoniem: 239824
Geen matches
Zo, ook maar weer eens in de kroeg kijken.
Ober, iedereen wat te drinken!
Ben nog steeds bezig met de Eco-Home-Trainer.
Je weet wel, het ding waarmee je je teveel gevreten calorieën in het net trapt.
Het project heeft stilgelegen door het te druk te hebben met andere dingen en na met dit warme weer (bijna) van de solar panels afgedonderd te zijn en bij onze plaatselijke medicijnman te zijn geweest ook nog eens te horen heb gekregen dat ik iets als COPD ? heb, gaat het niet meer zo snel als ik zou willen.
Maargoed, ik heb gezocht naar een vouwfiets en dat is niet wat je er voor gebruiken wilt.
Dan maar een hydraulisch buigblok gescoord.
3" diameter max.. en een druk van 10 ton
.
Wordt het langzaam tijd om zelf maar een frame te prutten.
Het project heeft stilgelegen door het te druk te hebben met andere dingen en na met dit warme weer (bijna) van de solar panels afgedonderd te zijn en bij onze plaatselijke medicijnman te zijn geweest ook nog eens te horen heb gekregen dat ik iets als COPD ? heb, gaat het niet meer zo snel als ik zou willen.
Maargoed, ik heb gezocht naar een vouwfiets en dat is niet wat je er voor gebruiken wilt.
3" diameter max.. en een druk van 10 ton
http://www.tctubantia.nl/...aanschaf-zonnepanelen.ece
Subsidie wordt hier dus wel toegekend. Komt uit op iets van een kwartje per Wp.
Zag ik net op TV, in Brazilie krijgen de gevangenen per 16 uur dat ze op de hometrainer groene stroom produceren 1 dag straf vermindering ......Anoniem: 239824 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:16:
Zo, ook maar weer eens in de kroeg kijken.
3" diameter max.. en een druk van 10 ton.
[ Voor 4% gewijzigd door WoudseHoeve op 03-07-2012 19:37 ]
14kWp, Piko 10.1+Piko 4.2+SE7k(6k965Wp), 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L Buffer, linkedin pv-output
- SpeksteenWP
- Registratie: Oktober 2006
- Laatst online: 13-01 21:43
8,5 kW hout / 5,5 kWp zon
:strip_icc():strip_exif()/u/192223/Altech_Eclips.jpg?f=community)
Geen matches
Als het goed is, is Poldermans al in het bezit van deze inkoopactieBolletje92 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:31:
http://www.tctubantia.nl/...aanschaf-zonnepanelen.ece
8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP
- antonboonstra
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 07:45
8815Wp | WP | Tesla | Zero
:strip_icc():strip_exif()/u/63649/IMG_8734.jpg?f=community)
Geen matches
Erg leuk natuurlijk, maar niet echt productief. Als ik naar dit product kijk, moet je bijvoorbeeld 10 uur stevig doortrappen om 1 kWh te produceren. Laten we maar zeggen dat dit voor de échte fanatiekeling is die ook 's winters niet op het net gekoppeld wil zijnWoudseHoeve schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:32:
[...]
Zag ik net op TV, in Brazilie krijgen de gevangenen per 16 uur dat ze op de hometrainer groene stroom produceren 1 dag straf vermindering ......
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
- zonnigtype
Geen matches
Dat mag wel even publiekelijk herbevestigd worden, met publieke dank daar bovenop.Speksteenkachel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:41:
[...]
Als het goed is, is Poldermans al in het bezit van deze inkoopactie
Net het hele subsidie circus van Agentschap afgerond (meer hilarische "bedrijven" kunnen uiteraard nog volgen in dit toneelstuk). Ben nu begonnen aan je overzicht. Dank! Kwartet spel wordt steeds groter, "Weer 2 ton door de plee gespoeld door de ambtenarij. O,O Hersens bij onze overheid", aldus een fijnzinnige reactie in Tubantia...
- SpeksteenWP
Geen matches
Net bericht gehad van Essent/RWE over de stadsverwarmingstarieven, wordt Jan Modaal ook een poot mee uitgedraaid.
Ben ik even blij met m'n speksteentje, nu nog een warmtepompboiler
Maar ja dat ellendige vastrecht he
"Geachte heer, mevrouw,
Per 1 juli 2012 zijn de warmtetarieven van Essent Local Energy Solutions B.V. aangepast. De tarieven zijn gebaseerd op de nieuwe aardgastarieven. U kunt het tarief voor uw aansluitadres vinden door in te loggen op Mijn Warmte met uw klantnummer..
De gasprijs is gestegen met 9,5%. Dit betekent dat het variabele deel van het warmtetarief met 6,5% zal stijgen."
Ben ik even blij met m'n speksteentje, nu nog een warmtepompboiler
Maar ja dat ellendige vastrecht he

"Geachte heer, mevrouw,
Per 1 juli 2012 zijn de warmtetarieven van Essent Local Energy Solutions B.V. aangepast. De tarieven zijn gebaseerd op de nieuwe aardgastarieven. U kunt het tarief voor uw aansluitadres vinden door in te loggen op Mijn Warmte met uw klantnummer..
De gasprijs is gestegen met 9,5%. Dit betekent dat het variabele deel van het warmtetarief met 6,5% zal stijgen."
Anoniem: 238103
Geen matches
de gasprijs is gedaald, afgelopen jaar kon je bij greenchoice voor 45 cent aardgas inkopen voor een jaar.
- zonnigtype
Geen matches
Pechvogel. Bij mij was het dit keer "maar" 7,7% t.o.v. eerste jaarhelft (SV Gigajoule all-in tarief, variabele gasprijs all-in is hier 13,4% gestegen sinds eerste jaarhelft...). Vastrecht SV op jaarbasis ook nog eens 2,8% omhoog gekrikt. Weinig procent van veel is nog steeds veel Euripegels. Veel plus veel toename is ondraaglijk aan het worden, ze komen er desondanks mee weg. En datSpeksteenkachel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:46:
Net bericht gehad van Essent/RWE over de stadsverwarmingstarieven, wordt Jan Modaal ook een poot mee uitgedraaid.
Ben ik even blij met m'n speksteentje, nu nog een warmtepompboiler![]()
Maar ja dat ellendige vastrecht he![]()
"Geachte heer, mevrouw,
(Warmtewet ook alleen maar heilloos gepiel van vernomen laatste jaar, van de specialisten die zich er al tig jaar tegenaan bemoeien, het is een afgrijselijk dossier geworden...).
Vergeet ook niet dat er nog een slokkie bovenop komt per 1 oktober (laatste kwartaal BTW naar 21%...).
http://www.polderpv.nl/ni...ieuwe_tarieven_Vattenfall
@eric-pvt
Jammer dat dat voor bererkening SV tarieven nul en generlei waarde blijkt te hebben...de gasprijs is gedaald, afgelopen jaar kon je bij greenchoice voor 45 cent aardgas inkopen voor een jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door zonnigtype op 03-07-2012 21:01 ]
- zonnigtype
Tuurlijk, maar ik krijg nog die kookgas compensatie van dezelfde energieboer, die (bijna) alle vastrecht kookgas weer compenseert (nog) "vanwege het straks neer te sabelen (???) Niet Meer Dan Anders principe".Anoniem: 238103 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:06:
kan je @stevenshof niet elektrisch gaan koken ?

Kookgas compensatie zie lichtgroene kolomsegment "onder de nul".
Als het inderdaad wordt neergesabeld (nog steeds niet duidelijk), fl*kker ik die gas aansluiting d'r uit, want dan gaan we echt onverkozen dubbel gas vastrecht betalen ZONDER compensatie, en dat is natuurlijk onverteerbaar. Alleen nog zien hoe het met elektrisch koken moet, aansluit technisch etc. bezien. D'r zijn dan vast wel twiekerts die deze ouwe knar met twee linkerhanden willen helpen (appeltaart puntje tussen de werkzaamheden door, dat soort dingen...
Nog even afgezien van de pannensets etc. die je dan nodig hebt, het is hier altijd moeite afscheid te nemen van hardware die gewoon nog werkt (kringloopwinkel kan ook altijd nog).
- SpeksteenWP
Geen matches
@zonnigtype:
Hoe komt het dat jij maar op een vastrecht voor de sv zit van € 181,- en ik op € 298,- komt bovendien die € 140,- euro voor het warm water toestel nog bovenop.
Jij zit daar voor een koopje van de sv te genieten zie ik wel
Nieuwe tarieven per 01-07-2012
Levering Warmte euro/GJ excl btw : 21,34 incl btw: 25,39
Vastrecht Warmte excl. Warm tapwaterapparaat euro/dag excl btw: 0,6880 incl btw: 0,8187
huur warm watertoestel per kwartaal incl btw: 35,01
Is dit niet iets voor je?
Hoe komt het dat jij maar op een vastrecht voor de sv zit van € 181,- en ik op € 298,- komt bovendien die € 140,- euro voor het warm water toestel nog bovenop.
Nieuwe tarieven per 01-07-2012
Vastrecht Warmte excl. Warm tapwaterapparaat euro/dag excl btw: 0,6880 incl btw: 0,8187
huur warm watertoestel per kwartaal incl btw: 35,01
Is dit niet iets voor je?

[ Voor 12% gewijzigd door SpeksteenWP op 03-07-2012 22:15 ]
Mijn bewijs van eerste digitale ervaring met Agentschapnl:
"Uw subsidieaanvraag voor de regeling Zonnepanelen particulieren 2012 is door u ingediend op d.d. 03-07-2012 04:00 en is ontvangen door Agentschap NL.
Het betreft een subsidieaanvraag voor xxxxxxxxxx.
U kunt deze subsidieaanvraag en ontvangstbevestiging terugvinden in Mijn E-loket van Agentschap NL.
Op dit moment werken wij er hard aan om uw aanvraag te beoordelen. Houdt u er alstublieft rekening mee dat het een aantal weken kan duren voor u ons besluit over uw subsidieaanvraag ontvangt.
Met vriendelijke groet,
Agentschap NL"
Heb nu even geen behoefte meer om op die site te controleren of dit klopt
Kreeg trouwens de bevestiging (met specificatie) van ingediend eformulier keurig als pdf in de mail.
"Uw subsidieaanvraag voor de regeling Zonnepanelen particulieren 2012 is door u ingediend op d.d. 03-07-2012 04:00 en is ontvangen door Agentschap NL.
Het betreft een subsidieaanvraag voor xxxxxxxxxx.
U kunt deze subsidieaanvraag en ontvangstbevestiging terugvinden in Mijn E-loket van Agentschap NL.
Op dit moment werken wij er hard aan om uw aanvraag te beoordelen. Houdt u er alstublieft rekening mee dat het een aantal weken kan duren voor u ons besluit over uw subsidieaanvraag ontvangt.
Met vriendelijke groet,
Agentschap NL"
Heb nu even geen behoefte meer om op die site te controleren of dit klopt

Kreeg trouwens de bevestiging (met specificatie) van ingediend eformulier keurig als pdf in de mail.
[ Voor 6% gewijzigd door raceneus968 op 03-07-2012 22:25 ]
- zonnigtype
Ja, doewie. Maal twee, ja! Dat is het halfjaar overzicht. Jaarvolumes gedeeld door twee, toegegeven, ff onduidelijk, gemelde verbruiken zijn jaarverbruiken, het ging me daar ff om die kookgas compensatiepost om eriv-pvt het gaslicht te laten zienSpeksteenkachel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:06:
@zonnigtype:
Moet dus per jaar dus maal twee, maar ik betaal meer aan gas vastrecht per jaar dan die compensatie post, (4 posten netbeheer, 1 post leverancier). Of betaal jij de door jou genoemde bedragen (ook) per half jaar?
Ah! Zie je wel? Per dag 81,87 centjes, per 365 dagen 298,82 Euri. Zielige ikke op basis van huidige tariefstelling op jaarbasis (365 dagen) 362,16 Euripegels.Nieuwe tarieven per 01-07-2012
Niet voor ons van toepassing, nu jij weer zielig. Onze situatie is weer anders (geen separaat ww toestel, maar geïntegreerde warmtewisselaar waarin tapwater zit ingebouwd, wel weer kookgas met "bijbehorende compensatie" wat jij weer niet hebt. Ook al probeert de branche organisatie krampachtig in hun jaarlijkse (niet voor de leden verplicht na te volgen...) "tariefadvies" te doen voorkomen alsof alle onvergelijkbare "situaties" allemaal naar elkaar toe zijn te rekenen. Ja, als je xxx kunstgrepen toepast en die allemaal naar je toerekent, lukt dat wel. Geen hond (van hogerhand) grijpt in. Belangen zijn te groot.huur warm watertoestel per kwartaal incl btw: 35,01
Mogelijk, nu nog niet opportuun. Gaat in het laatje: afwachten wat er komen gaat, en dan tussen alle werkzaamheden door proberen d'r op creatieve manier weer eens wat van zien te brouwen zonder dat je via de kringspier alsnog wordt "genomen" door het energie rapalje...

Ik voel een separaat "arme SV klanten topic opkomen"...
- Jan Workum
- Registratie: Januari 2012
- Laatst online: 17:20
Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ
Geen matches
Pffff. 't is weer vragenuurtje op de VEH community

Ik mag voor mijn werkgever een aantal zaken uitzoeken, mbt co2 verlaging.
Wij hebben zo'n krimpfolie machine (en ook nog een grote oude gasgestookte droogoven). Daarmee gaat veel warmte (ca 100gr) gewoon naar buiten toe.
Wat ik wil weten (globaal), is dat rendabel om te bouwen naar een sturing/terugkoppeling middels een warmte wisselaar?
Of is dat een te kostbare zaak?
Wij hebben zo'n krimpfolie machine (en ook nog een grote oude gasgestookte droogoven). Daarmee gaat veel warmte (ca 100gr) gewoon naar buiten toe.
Wat ik wil weten (globaal), is dat rendabel om te bouwen naar een sturing/terugkoppeling middels een warmte wisselaar?
850m3 en 1900kWh minder/jaar + plugwise, binnenkort 3-laags kozijn
Lol, net op de site van AgentschapNL zonder enig probleem alle stappen doorlopen. Ik was benieuwd wat ik de afgelopen 36 uur had gemist 
Nu officiële bevestiging van 3-7-2012
- SpeksteenWP
Geen matches
Ik zie het, even over heen gelezen in al het tarief geweld.zonnigtype schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:34:
Ja, doewie. Maal twee, ja! Dat is het halfjaar overzicht.
Uiteraard komt er bij ons ook nog een separate post v.w.b. bemetering maar daar heb ik op dit moment zo geen tarief van voorhanden.
Moet ik even op zoeken in m'n sv map die boven staat.
SV meterstanden opnemen gebeurd in onze wijk draadloos, is kostenbesparend voor Essent, dit wordt echter niet doorberekend naar de eindgebruiker.
kooi van Faraday om de meter plaatsen, komt Essent vanzelf handmatig standen opnemen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
- SpeksteenWP
Geen matches
Ach de meter is hier al 2x vervangen omdat het verbruik te laag was en dat terwijl ik de meteropnemer de kachel heb laten zien

Als je een warmtewisselaar in/voor de schoorsteen zet, kun je daar de verbrandingslucht ( de verse lucht die je aanzuigt tbv de gasbrander) van je oven mee voorverwarmen. Kost bijna niks, en levert je een flink beter rendement op.SasJo schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:52:
Ik mag voor mijn werkgever een aantal zaken uitzoeken, mbt co2 verlaging.
- SpeksteenWP
Geen matches
Goed idee maar wel oppassen dat je de rookgassen niet te sterk afkoelt anders krijg je condensatie in het rookkanaal.
Tenzij je de waterdruppels kan opvangen. Dan verhoogt het het rendement omdat de vrijgekomen condensatiewarmte ook gebruikt kan worden om de inkomende luchtstroom te verwarmen.Speksteenkachel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:25:
Goed idee maar wel oppassen dat je de rookgassen niet te sterk afkoelt anders krijg je condensatie in het rookkanaal.
- zonnigtype
Geen matches
Reken maar van jottem. Zit gewoon allemaal in de complete vastrecht pyramide SV verwerkt, alleen benoemen ze dat liever niet zo.Speksteenkachel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:08:
[...]
Ik zie het, even over heen gelezen in al het tarief geweld.![]()
Uiteraard komt er bij ons ook nog een separate post v.w.b. bemetering maar daar heb ik op dit moment zo geen tarief van voorhanden.
Moet ik even op zoeken in m'n sv map die boven staat.
SV meterstanden opnemen gebeurd in onze wijk draadloos, is kostenbesparend voor Essent, dit wordt echter niet doorberekend naar de eindgebruiker.
Zie mijn (oude, doch tale-telling) overzicht en grafiek van de enorme cijferbrij die we van - toen nog - NUON kregen toen we begonnen te zeuren over het feit dat we opeens, zonder enige melding van de monopolist, dubbel vastrecht gingen betalen voor stadswarmte plus kookgas (toen nog zonder compensatie, heeft jaren van mijn leven gekost om daar in eerst instantie al informatie over te krijgen wat er in Gaia's naam aan de hand was...).
Meetdienst is gewoon een van die beruchte "vermeden kosten van de netbeheerder van gas". Je kunt er kolengif op innemen dat RWE/Essent niet anders in rekening brengt. Ook al claimen ze dat je "gematst" zou worden met die meetdienst... Vraag die zooi cijfers maar eens op van ze. Kijken hoe ze reageren en wat ze je echt willen laten weten...
zero_cool89 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:02:
Lol, net op de site van AgentschapNL zonder enig probleem alle stappen doorlopen. Ik was benieuwd wat ik de afgelopen 36 uur had gemist
maare.. via brief,mail,fax en nu via internet..
Anoniem: 458278
Geen matches
Ik vond deze tweet echt de meest grappige van vandaag:
Bij AgentschapNL is het trouwens betaald parkeren. Binnenkomen lukt je niet zonder identiteitsbewijs. Dus, dat je het ff weet.

Bij AgentschapNL is het trouwens betaald parkeren. Binnenkomen lukt je niet zonder identiteitsbewijs. Dus, dat je het ff weet.
Ze zitten direct naast het station. Ik mag toch hopen dat de mensen die er langsgaan (Anoniem: 458278 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:05:
Bij AgentschapNL is het trouwens betaald parkeren.

Anoniem: 458278
Geen matches
Laat die hoop maar varen dan. Mensen die subsidie aanvragen doen dat met financiële reden. Zolang auto goedkoper, comfortabeler, sneller, etc.. is dan OV, zullen velen voor die auto kiezen.
Vergeet niet; PV is financieel gewoon aantrekkelijk, voor velen is dat de reden om het dak vol te leggen. Niet iedereen die PV op dak legt doet dit vanwege duurzaamheid.
Vergeet niet; PV is financieel gewoon aantrekkelijk, voor velen is dat de reden om het dak vol te leggen. Niet iedereen die PV op dak legt doet dit vanwege duurzaamheid.
Gisteren via de mail, net nog even alles via de site zelf de subsidie aangevraagd....nu maar afwachten
...wat dus allemaal mythes zijn... (auto is duurder, zelfs als je de externe kosten op anderen afschuift, je kunt terwijl je rijdt niets doen - al overschatten veel mensen zichzelf dusdanig dat ze denken dat dat wel kan - en als je op een handige plek woont is de trein naar veel bestemmingen zomaar sneller.)Anoniem: 458278 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:33:
Zolang auto goedkoper, comfortabeler, sneller, etc.. is dan OV
Waaaaaaaaaat? Niet!Niet iedereen die PV op dak legt doet dit vanwege duurzaamheid.
De problemen lijken opgelost te zijn bij het eloket.
Mijn subsidie aanvraag is nu via de mail, fax, eloket en post ingedient
Ik zie niet wat de mythes zijn?JeroenH schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:25:
[...]
...wat dus allemaal mythes zijn... (auto is duurder, zelfs als je de externe kosten op anderen afschuift, je kunt terwijl je rijdt niets doen - al overschatten veel mensen zichzelf dusdanig dat ze denken dat dat wel kan - en als je op een handige plek woont is de trein naar veel bestemmingen zomaar sneller.)
Als ik de keuze heb tussen 30 minuten of 112 minuten onderweg, dan is prijs al bijna geen factor meer. Als ik het wel meereken, een busabonnement kost me € 1450 per jaar. Ik doe zo'n 13.500 ww kilometers per jaar, dus dat is 10,7 ct/km. Dat is duidelijk meer dan de variabele kosten van mijn auto.
Maar goed, nogmaals: 1:22 langer onderweg, waarbij ik ook nog eens 2,5 km moet lopen. Geen haar op mijn hoofd. Dan is carpoolen nog een betere optie. Zelfs met de fiets ben ik sneller dan met de bus, maar ik heb helaas niet de conditie om 30 km enkele reis te fietsen.
En wat moet ik al die tijd in de bus dan doen? Werken gaat niet, een beetje internetten dan.
Signatures zijn voor boomers.
Haha die krijge het druk bij het Agentschap, alle post, e-mails en aanmeldingen nakijken....revolution-nl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:08:
De problemen lijken opgelost te zijn bij het eloket.
- antonboonstra
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 07:45
8815Wp | WP | Tesla | Zero
:strip_icc():strip_exif()/u/63649/IMG_8734.jpg?f=community)
Geen matches
Zo grappig vind ik het anders niet om zo'n instantie onnodig veel te belasten. Natuurlijk hebben ze hun (digitale) zaakjes niet goed voor elkaar, maar om ze dan maar opzettelijk extra te belasten door alles (drie)dubbel op te sturenroy77 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:27:
[...]
Haha die krijge het druk bij het Agentschap, alle post, e-mails en aanmeldingen nakijken....
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik heb ze gelukkig niet onnodig veel belast, slecht via de mail en via de site aangevraagdantonboonstra schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:30:
[...]
Zo grappig vind ik het anders niet om zo'n instantie onnodig veel te belasten. Natuurlijk hebben ze hun (digitale) zaakjes niet goed voor elkaar, maar om ze dan maar opzettelijk extra te belasten door alles (drie)dubbel op te sturen
Denk dat je per rit moet kijken welke voordeliger is. Als ik een dagje zorgeloos naar hartje Amsterdam wil, dan is de trein voor mij voordeliger dan de auto. Puur omdat het in Amsterdam alles behalve relaxed rijden is en het parkeren daar net zo duur is als een treinretour. Gaat het om een ritje Langezwaag -> Zwolle, dan wint de auto gewoon. De trein doet er net zolang over als mijn auto, maar dan vergeet je dat:Maasluip schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:25:
[...]
Ik zie niet wat de mythes zijn?
Als ik de keuze heb tussen 30 minuten of 112 minuten onderweg, dan is prijs al bijna geen factor meer. Als ik het wel meereken, een busabonnement kost met € 1450 per jaar. Ik doe zo'n 13.500 ww kilometers per jaar, dus dat is 10,7 ct/km. Dat is duidelijk meer dan de variabele kosten van mijn auto.
Maar goed, nogmaals: 1:22 langer onderweg, waarbij ik ook nog eens 2,5 km moet lopen. Geen haar op mijn hoofd. Dan is carpoolen nog een betere optie. Zelfs met de fiets ben ik sneller dan met de bus, maar ik heb helaas niet de conditie om 30 km enkele reis te fietsen.
En wat moet ik al die tijd in de bus dan doen? Werken gaat niet, een beetje internetten dan.
- ik eerst van Langezwaag naar Heerenveen moet met bus, fiets of auto
- ik ook de vaste kosten voor mijn auto betaal als ik die laat staan
En dan is 21,20 (12,72 met dalurenabonnement als je de luxe hebt buiten de spits te kunnen reizen) niet concurrerend met de 6 liter diesel die ik erdoor jas als ik rechtstreeks met mijn dieseltje naar Zwolle kar vanaf huis op het tijdstip dat mij uitkomt. Enige hel is dan het parkeren, maar bij het station in Zwolle sta je voor 20 cent per 12 minuten als je plek kunt vinden. Verder kan je de auto de hele dag in de parkeergarage kwijt voor 7,50 per dag of iets van 1,50 euro per uur.
Edit:
Laatst samen met vriendin naar voorstelling in Carre geweest. Elk een dagkaartje van de blokker of kruidvat voor 15 euro op zak, auto in Heerenveen voor 1 euro in parkeergarage gezet en in de trein gestapt. Beetje doelloos zitten internetten in de trein en wat zitten praten. Vervolgens kom je ruim op tijd aan bij Carre, sta je daar een uur in de lobby te wachten (net zoals met files in de auto moet je rekening houden met vertraging op een reis van bijna 3 uren). Uiteindelijk begint de voorstelling, en kom je er tijdens de pauze achter dat er uitloop is. Vanaf dat moment zit je niet lekker meer in het theater, want je weet dat als de voorstelling teveel uitloopt, dat je uiteindelijk ergens mag overnachten op het station in Utrecht.
Alleen al de zorgen over het wel of niet halen van de laatste trein hebben mijn hele avond vergald. Wat dat betreft zet ik volgende keer gewoon de auto ergens op een P+R en doe ik het laatste stukje wel met OV.
[ Voor 20% gewijzigd door _JGC_ op 04-07-2012 10:53 ]
Als je met een gezin gaat, dan is de trein al geen alternatief meer, voor een auto maakt het niet uit of je er alleen of met meerdere personen in zit (wellicht een fractie meer benzine vanwege het extra gewicht). De vaste lasten van een auto heb je toch (mits je een auto hebt). Daarna gaat het OV van een plek waar ik niet ben naar een plek waar ik niet wil zijn op een tijdstip dat me doorgaans niet uitkomt. De auto heeft dit allemaal niet. Als je dan ook nog iets wilt meenemen is het voordeel van een auto ver boven dat van het OV gestegen. Voor mij geen OV._JGC_ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Denk dat je per rit moet kijken welke voordeliger is. Als ik een dagje zorgeloos naar hartje Amsterdam wil, dan is de trein voor mij voordeliger dan de auto. Puur omdat het in Amsterdam alles behalve relaxed rijden is en het parkeren daar net zo duur is als een treinretour. Gaat het om een ritje Langezwaag -> Zwolle, dan wint de auto gewoon. De trein doet er net zolang over als mijn auto, maar dan vergeet je dat:
- ik eerst van Langezwaag naar Heerenveen moet met bus, fiets of auto
- ik ook de vaste kosten voor mijn auto betaal als ik die laat staan
En dan is 21,20 (12,72 met dalurenabonnement als je de luxe hebt buiten de spits te kunnen reizen) niet concurrerend met de 6 liter diesel die ik erdoor jas als ik rechtstreeks met mijn dieseltje naar Zwolle kar vanaf huis op het tijdstip dat mij uitkomt. Enige hel is dan het parkeren, maar bij het station in Zwolle sta je voor 20 cent per 12 minuten als je plek kunt vinden. Verder kan je de auto de hele dag in de parkeergarage kwijt voor 7,50 per dag of iets van 1,50 euro per uur.
Volgens mijn informatie heeft deze dienst het afgelopen jaar ca. 40% van zijn omvang mogen inleveren.antonboonstra schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:30:
[...]
Zo grappig vind ik het anders niet om zo'n instantie onnodig veel te belasten. Natuurlijk hebben ze hun (digitale) zaakjes niet goed voor elkaar, maar om ze dan maar opzettelijk extra te belasten door alles (drie)dubbel op te sturen
Dan gaan er natuurlijk bij dit soort acties zeker zaken mis.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Feit is dat het gros niet met een gezin reist. Kijk maar eens om je heen 's morgens in de spits: allemaal van die joekels van gezinsbakken met 1 persoon achter het stuur. Dat was ook de hele redenatie achter de kilometerheffing: op dit moment word je genaaid omdat je een auto hebt. Op het moment dat je genaaid word omdat je een auto gebruikt, ga je naast je dikke SUV om de caravan te trekken een "groen" karretje rijden voor de 200+ dagen in het jaar dat je in je uppie naar het werk rijdt.jantje.vlaam schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:53:
[...]
Als je met een gezin gaat, dan is de trein al geen alternatief meer, voor een auto maakt het niet uit of je er alleen of met meerdere personen in zit (wellicht een fractie meer benzine vanwege het extra gewicht). De vaste lasten van een auto heb je toch (mits je een auto hebt). Daarna gaat het OV van een plek waar ik niet ben naar een plek waar ik niet wil zijn op een tijdstip dat me doorgaans niet uitkomt. De auto heeft dit allemaal niet. Als je dan ook nog iets wilt meenemen is het voordeel van een auto ver boven dat van het OV gestegen. Voor mij geen OV.
Ik heb een stuk van 4m2 aerogel isolatie besteld bij Bluedec. 1cm dik met een Rd van 1.5! Ik kan niet wachten om dat spul uit te proberen!
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Inderdaad. Maar het is gewoon geen mythe dat de auto (en niet alleen op vergezochte trajecten) goedkoper, comfortabeler en sneller is dan trein en bus. Het hangt er helemaal van af wat je reistraject of doel is._JGC_ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Denk dat je per rit moet kijken welke voordeliger is.
Feit is ook dat een meerderheid van de mensen werkt op een plek waar het overgrote deel van het OV niet komt. Bedrijventerreinen, buitengebied etc. Ik moet geregeld naar een klant in Rosmalen. Vanuit Oisterwijk is dat met het OV 1,5 uur. Met de auto 20-30 minuten. Daar komt dan nog bij dat de bushalte die het dichts bij de klant zit 3KM ver weg is._JGC_ schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:57:
[...]
Feit is dat het gros niet met een gezin reist. Kijk maar eens om je heen 's morgens in de spits: allemaal van die joekels van gezinsbakken met 1 persoon achter het stuur. Dat was ook de hele redenatie achter de kilometerheffing: op dit moment word je genaaid omdat je een auto hebt. Op het moment dat je genaaid word omdat je een auto gebruikt, ga je naast je dikke SUV om de caravan te trekken een "groen" karretje rijden voor de 200+ dagen in het jaar dat je in je uppie naar het werk rijdt.
Het grote voordeel van het belasten van de KM vergoeding voor het milieu en de filedruk is dat mensen nu waarschijnlijk eindelijk gaan carpoolen. Nu heeft dat meer zin.
oeei laat het eens weten hoe het aan voelt en zo.mkleinman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:58:
Ik heb een stuk van 4m2 aerogel isolatie besteld bij Bluedec. 1cm dik met een Rd van 1.5! Ik kan niet wachten om dat spul uit te proberen!
verwerkt etc..
alles wil ik van je weten. (behalve je pin code)
(zit zelf ook nog met een klein koude brugje.)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Komt goed. Daar ga ik wel een paar artikeltjes aan wijdenmigjes schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:04:
[...]
oeei laat het eens weten hoe het aan voelt en zo.
verwerkt etc..
alles wil ik van je weten. (behalve je pin code)
(zit zelf ook nog met een klein koude brugje.)
Mindfart: Op een 1 of andere manier mijn luchtspouw van 7cm leeg zien te krijgen, er zit nu steenwol in. En dan die volle 7cm volstorten met aerogel. Mijn spouw heeft nu een Rc van maximaal 1.5 schat ik. Met 7cm aerogel wordt dat: 10,5
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
lastig.mkleinman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:06:
[...]
Mindfart: Op een 1 of andere manier mijn luchtspouw van 7cm leeg zien te krijgen, er zit nu steenwol in. En dan die volle 7cm volstorten met aerogel. Mijn spouw heeft nu een Rc van maximaal 1.5 schat ik. Met 7cm aerogel wordt dat: 10,5![]()
meestal zitten er metalen pinnen in de spouw om het glaswol vast te houden.
ik gok dat dat bij jouw ook zo is.
misschien is dit wel een oplossing.
http://www.bluedec.nl/binnenisolatie
edit:
was het duur trouwens?
Bluedec is toevallig ook de leverancier van mijn aerogel isolatie. En ja het is niet goedkoop. Uit mijn hoofd 58 euro per m2 exclusief BTW. Voor het isoleren van een bijkeukenvloertje van net geen 4m2 is dit nog wel te doen maar voor grotere oppervlaktes loopt de prijs hard op.migjes schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:12:
[...]
lastig.
meestal zitten er metalen pinnen in de spouw om het glaswol vast te houden.
ik gok dat dat bij jouw ook zo is.
misschien is dit wel een oplossing.
http://www.bluedec.nl/binnenisolatie
edit:
was het duur trouwens?
de muur van mijn achter gevel is zwevend.mkleinman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:32:
[...]
Bluedec is toevallig ook de leverancier van mijn aerogel isolatie. En ja het is niet goedkoop. Uit mijn hoofd 58 euro per m2 exclusief BTW. Voor het isoleren van een bijkeukenvloertje van net geen 4m2 is dit nog wel te doen maar voor grotere oppervlaktes loopt de prijs hard op.
er is nog 1,5 cm over tussen de vloer en fundering voor een mooi laagje.
lijkt mij perfect spul voor.
ik zal je ervaring afwachten ben benieuwend.
Sneller, ja meestal wel.Maasluip schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:01:
[...]
Inderdaad. Maar het is gewoon geen mythe dat de auto (en niet alleen op vergezochte trajecten) goedkoper, comfortabeler en sneller is dan trein en bus. Het hangt er helemaal van af wat je reistraject of doel is.
Comfortabeler? Ik kan in de trein lekker een boekje lezen, filmpje kijken of mn ogen dicht doen. Dat moet ik onder het autorijden niet proberen... Alleen als je een hekel hebt aan vreemde mensen om je heen is de auto comfortabeler.
Goedkoper? Als je de kosten van een trein/buskaartje vergelijkt met de benzinekosten voor je auto wel ja.
Maar iedereen vergeet de afschrijving/leasekosten/bijtelling, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, en parkeergeld mee te rekenen.

Ik zit in een bus echt niet lekkerder dan in mijn auto. En in de trein meestal niet, vooral niet in zo'n verschrikkelijke VIRM.
En de auto staat toch voor mijn deur, want ik krijg mijn leven echt niet gedraaid zonder auto, dus wegenbelasting en verzekering is al betaald.
Mijn vorige auto reed ik voor minder dan 20 cent per kilometer. Als ik zonder abonnement naar mijn werk zou moeten dan kost mij dat meer dan dat.
Dus ik zie echt niet wat er busted aan is. Natuurlijk zijn er situaties dat OV sneller of goedkoper is, maar probeer niet te claimen dat dat in alle gevallen zo is, want ik heb al aangegeven dat dat voor mij niet op gaat.
En denk ook niet dat ik het verschil niet ken. Ik ben een jaar lang met de bus naar het werk gegaan, toen was het nog 1:30 reistijd en een overstapvrije verbinding. Maar 1:52 reistijd, 2 of 3 keer overstappen en 2,5 of 3,5 km lopen comfortabeler noemen dan 30 minuten rechtstreeks in een auto? Nee sorry, maar dan ben je niet serieus.
En de auto staat toch voor mijn deur, want ik krijg mijn leven echt niet gedraaid zonder auto, dus wegenbelasting en verzekering is al betaald.
Mijn vorige auto reed ik voor minder dan 20 cent per kilometer. Als ik zonder abonnement naar mijn werk zou moeten dan kost mij dat meer dan dat.
Dus ik zie echt niet wat er busted aan is. Natuurlijk zijn er situaties dat OV sneller of goedkoper is, maar probeer niet te claimen dat dat in alle gevallen zo is, want ik heb al aangegeven dat dat voor mij niet op gaat.
En denk ook niet dat ik het verschil niet ken. Ik ben een jaar lang met de bus naar het werk gegaan, toen was het nog 1:30 reistijd en een overstapvrije verbinding. Maar 1:52 reistijd, 2 of 3 keer overstappen en 2,5 of 3,5 km lopen comfortabeler noemen dan 30 minuten rechtstreeks in een auto? Nee sorry, maar dan ben je niet serieus.
Dit topic is gesloten.