De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 144 Laatste
Acties:
  • 464.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423695

Geen matches
De verandering is even wennen.

Nu weet ik niet of het volgende hier in thuis hoort of bij een ander onderwerp. Want ik ben er wel trots op :
- Telefonisch interview met Omroep Zeeland

De link staat nog niet op mijn site, want daar heb ik nu geen tijd meer voor. Moet zo werken.

Veel luister plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 13:01
Geen matches
met weinig woorden: ik vind de nieuw situatie top. Veel overzichtelijker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 19:26
Geen matches
vond het vorige handiger voor mij zelf.

Maar we maken maar het beste ervan :)

Tip voor de rest: Download de browser Opera. ( of een ander mutitab browser)
Maak meerdere tab's aan met topics uit het themaforum. Je kan evt. een stack aan maken zodat alle topic's bij elkaar zitten.
Kan je nog alles prima volgen

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309539

Geen matches
Ik heb afgelopen tijd mijn 17+ miljoen PV-meetgegevens geordend om eens te kijken wat het effect is van onder- en over-dimensionering van je inverter is. Heb ik beide. Leuke conclusies die ik op de PV-gedeelte van dit forum zal plaatsen. Die conclusies laten overigens de wereld niet sneller of langzamer draaien.
Hier in de kroeg lijkt het mij voldoende om er alvast melding van te maken.
Het lijkt me dat velen van ons hier in de kroeg langskomen om elkaar ontmoeten voor allerhande, en dat we proberen de details elders uitgebreider aan de orde te laten komen.
Ik blijf in ieder geval de kroeg nog wel een tijdje wat frequenter bezoeken en hoop daar ook leuke tips tegen te komen om op door te klikken als ik daar interesse in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334569

Geen matches
PV-news:

http://www.topagrar.com/n...larfoerderung-704320.html

Italie grijpt in op de subsidies.
Hierdoor druk op de prijzen zodat verwacht wordt dat de prijzen (onder de kostprijs) op het huidige niveau zullen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:26
Geen matches
Ik heb medelijden met de PV'ers met sneeuw op hun panelen.
Dat zullen er vast niet veel meer zijn nu de zon zo sterk is.

Hier komt al 2 dagen een paar uur lang een mooie bak kwh's binnen :)
Nu zelfs heel ruim 2.5kwh

En de zonneboiler gaat ook lekker dus de wasmachine is ook druk vandaag.
Nou ik ga snel naar het CV tuning topic, dat lijkt me heel leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:04
Geen matches
Zojuist gehoord bij BNR: "2 miljoen kubieke meter stroom" 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Geen matches
rube schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:56:
Stroom in stromend water? Context is alles natuurlijk, maar waarschijnlijk was het wat anders ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:46
Geen matches
rube schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:56:
Neemt u het zo mee of moet ik het in een tasje doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 23:04
Matched: energie
c70070540 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:24:
[...]
Stroom in stromend water? Context is alles natuurlijk, maar waarschijnlijk was het wat anders ;)
Ging over het energieverbruik van de Uithof, volgens mij hebben zij geen waterval en ook geen stromend water on het ijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396927

Geen matches
zeef schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:28:
[...]

Neemt u het zo mee of moet ik het in een tasje doen? :+
Haha, wel een plastic tasje, anders doet het zeer! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Met veel moed de panelen ontdaan van de resterende sneeuw. Twee panelen waren nog volledig bedekt.
Resultaat: wauw!

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

rube schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:36:
[...]

Ging over het energieverbruik van de Uithof, volgens mij hebben zij geen waterval en ook geen stromend water on het ijs ;)
Hoho.. daar zit onze vriendelijke vriend meneer Verhagen. Dus dan hebben we het over de hoeveelheid kolen of uranium... niet water.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53
Geen matches
Klein beetje offtopic, maar moeten jullie zien wat de luchtvochtigheid in mijn kantoor nu is:

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s320x320/430329_289626497763828_100001494417756_789420_1995420072_n.jpg

Ik hoop op klimaatverandering ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Geen matches
Anoniem: 334569 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:15:
PV-news:

http://www.topagrar.com/n...larfoerderung-704320.html

Italie grijpt in op de subsidies.
Hierdoor druk op de prijzen zodat verwacht wordt dat de prijzen (onder de kostprijs) op het huidige niveau zullen blijven.
Dat was een inkoppertje voor open doel. Heb ik al tijd voor gewaarschuwd dat Italië niet houdbaar meer was. Spanje had zich in 2009 al zelf opgeblazen, nu het laatste zetje dus...

Iemand nog ruimte voor een paar Gieg? :X

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356499

Geen matches
JeroenH schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:53:
Klein beetje offtopic, maar moeten jullie zien wat de luchtvochtigheid in mijn kantoor nu is:

[afbeelding]

Hoe nauwkeurig is dit gemeten? Is 23,7 graad niet wat hoog als werktemperatuur?

Edit: aan de andere kant, als je meer gaat zweten is dat natuurlijk weer gunstig voor de luchtvochtigheid...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 356499 op 01-02-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 09:25

Metroman

Teveel hobby's, teveel tijd.

Matched: duurzame, energie
Hallo allen,

Ik lees al lang mee met het duurzame energie topic. Hulde _/-\o_ aan de vaste garde voor alle info.
Dat doe ik al meer als een jaar, maar echt een kenner |:( ben ik nog steeds niet.

In het kader van het nieuwe forum deel, allen gefeliciteerd, en ik stel me hier maar voor.

Ik heb een multi jaren plan voor ons huis in mijn hoofd om richting een nulenergie huis te werken.

Stap 1 PV, daar heb ik ruimte voor en dat wil ik gaan bijhouden via een logger.

Ik zal de vragen proberen in de juiste topics te stellen. ;)

Gr

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Geen matches
Nu we hier toch in de kroeg zitten ga ik jullie alvast lekker maken met een zelfbouw eco home trainer.
Waarom je teveel gevreten calorieën in een mechanische rem trappen terwijl je die ook in het net kunt stoppen.
Men neme: een naaf van een E-fiets een dikke elco als 'vliegwiel' een beetje simpele elektronica om er voor te zorgen dat je niet een te hoge spanning trapt en een omvormer.

Dankzij JeroenH is het project in een stroom versnelling gekomen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:01
Ik ga regelmatig naar de sportschool en ik vraag me dan inderdaad altijd af waarom er geen dynamo's in die apparaten zitten. Iedereen zit daar zijn energie kwijt te trainen. Zal wel een hoge investering verijzen maar als je het op een leuke manier vermarket kan je er vast nog wel aan verdienen ook.

Zoals mensen met een inlog systeem laten zien hoeveel stroom ze hebben opgewekt oid. Beetje nike fuel idee alleen dan een stuk concreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Is wel zeker dat je met zo een ding verdient, je hoeft niet met de auto naar een sport school dus die benzine verdien je dan alvast. ;)
Dat je dan ook nog een beetje stroom in het net pompt is mooi meegenomen...
En het is leuk om het ding te bouwen, gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 239824 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:57:
Nu we hier toch in de kroeg zitten ga ik jullie alvast lekker maken met een zelfbouw eco home trainer.
[...] Dankzij JeroenH is het project in een stroom versnelling gekomen. _/-\o_
Ik doe graag mee! :9
Heb je ergens een link waar we de ideeen kunnen lezen/uitwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351376

Geen matches
Anoniem: 239824 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:18:
Is wel zeker dat je met zo een ding verdient, je hoeft niet met de auto naar een sport school dus die benzine verdien je dan alvast. ;)
Ach, als je elke dag met de fiets naar je werk gaat heb je die sportschool, die auto en die eco hometrainer niet nodig, dus dat is pas snel verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Geen matches
Ja of je gaat op diezelfde fiets ook nog even naar de sportschool om je conditie in deze gure wintermaanden op pijl te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Crazyanz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:40:
Ja of je gaat op diezelfde fiets ook nog even naar de sportschool om je conditie in deze gure wintermaanden op pijl te houden ;)
Ik fiets 70 a 80 minuten per werkdag om naar mijn werk en terug te komen, dus heb geen sportschool nodig voor een goede conditie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 309539 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:32:
[...]

Ik doe graag mee! :9
Heb je ergens een link waar we de ideeen kunnen lezen/uitwisselen?
Gewoon hier in de kroeg op ons virtuele bierviltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 239824 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:19:
[...]
Gewoon hier in de kroeg op ons virtuele bierviltje?
Ach, je noemde al een stevige elco, en verder moeten we het hebben over spanningen, stromen, rendementen, netinvoeding, datalogging etc etc, dus misschien mag/kan dat niet meer hier in de kroeg. >:)
Dan maar naar PV? Vermogen a la 1 klein PV paneeltje, ok4tje? Of weet jij een virtueel bierviltje elders? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Anoniem: 239824 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:18:
Ga je proberen om er enigszins serieus energie uit te halen, of is het alleen een beunproject? Want er gaat best een hoop bij kijken om meer dan zeg ~30% van je trapenergie op het net te krijgen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nou, ik zet het dan maar een beetje meer uitgewerkt op dit virtuele bierviltje.

Ik heb voor nop een E-fiets gescoord die dood was, het bleek achteraf dat de koolborstels van de naaf vast zaten -lees geen contact maakten met de collector- na het gangbaar maken van het hele spul heb ik nu een generator die zo als ik het nu kan zien op een leuke manier bijna 30 volt draait.

De massa van het ding was in mijn beleving te klein om rustig te draaien, dus heb ik er een elco van 51000 (mu?)staat er verder niet op)) 40volt aangehangen. Het ding heeft ongeveer de grootte van een half liters bierblik.

De plus gaat door een flinke diode naar een tweede (zelfde)elco en dan in een OK4. De zachte waar om het ding te loggen heb ik al van het net geplukt en zo kun je gelijk zien wat je 'trapt'.
Het leek me leuk om dat op mijn oude MIO te draaien, maar dat werkt niet. Moet ik anders wat op vinden.
Zo, en nu is het tijd om een oude home trainer te scoren. >:)

@mux 'maar" 30% op het net is altijd beter dan de mechanische rem!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 239824 op 01-02-2012 19:45 . Reden: vraag van mux even beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Geen matches
http://www.z24.nl/analyse...s_Nederlandse_stroom.html
Dit jaar zal Duitsland ongeveer evenveel zonnekracht hebben als de totale stroomcapaciteit van Nederland. De Duitse zon beïnvloedt ook de stroomprijzen in Nederland.
Het CV tunings topic loopt HARD. Binnen 24 uur na aanmaak hebben zich zomaar 15 cv tuning newbies gemeld, en is er al tenminste één vloerpomp die 24/7 draait aangepakt.

@ mux: waarom maar 30%? Dynamo's halen toch zomaar een rendement van > 90% en pv omvormers ook? Waar zit de valkuil? Ik weet dat ik ongeveer 3x10 minuten 170 watt kan roeien (blessure). Een grote beer trapt zomaar 300 watt.

[ Voor 19% gewijzigd door SpiceWorm op 01-02-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
SpiceWorm schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:31:
http://www.z24.nl/analyse...s_Nederlandse_stroom.html
@ mux: waarom maar 30%? Dynamo's halen toch zomaar een rendement van > 90% en pv omvormers ook? Waar zit de valkuil? Ik weet dat ik ongeveer 3x10 minuten 170 watt kan roeien (blessure). Een grote beer trapt zomaar 300 watt.
Ha, you wish. Elektromechanische generatoren werken alleen maar efficiënt bij hoge toeren en hoge vermogens. Bij een fiets zit je gewoon op een ontzettend ongunstig werkpunt wat elektrische machines betreft; weinig toeren en heel weinig vermogen. Je rendement kakt dan gewoon heel snel ver in.

Ter vergelijking, een fietsmotor als generator is iets minder efficiënt (niet heel veel) dan als motor. De beste in-wheel versnellingsloze elektrische fietsmotor van Bosch haalt 62% efficiëntie bij 250W input, en dat is ook gelijk z'n efficiëntste punt.

Er zijn allerlei manieren om hier iets aan te doen (versnellingsbakje erin om hogere toeren te halen, meer polen, speciale stuurschema's, noem maar op), en die worden langzaamaan ook toegepast, onder andere in Gazelle's nieuwste elektrische fietsen. Het is geen absolute onoverkoombare beperking van in-wheel motoren, maar meer een praktische beperking die geldt voor bijna alle oudere in-wheel motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Crazyanz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:04:
Ik ga regelmatig naar de sportschool en ik vraag me dan inderdaad altijd af waarom er geen dynamo's in die apparaten zitten. Iedereen zit daar zijn energie kwijt te trainen. Zal wel een hoge investering verijzen maar als je het op een leuke manier vermarket kan je er vast nog wel aan verdienen ook.

Zoals mensen met een inlog systeem laten zien hoeveel stroom ze hebben opgewekt oid. Beetje nike fuel idee alleen dan een stuk concreter.
Er zijn sportscholen die dit hebben! PlugOut is o.a. een leverancier van dit soort spul:
Afbeeldingslocatie: http://www.plugoutfitness.com/media/66/plugout_products_elliptical.png
Afbeeldingslocatie: http://www.plugoutfitness.com/media/384/plugoutinterface.png

Ik geloof dat een topsporter maximaal aan spinning 500 watt kan leveren. Gemiddelde mens zal rond de 150 zitten. Zoals je ziet op het screenshot gebruikt het meetsysteem alleen al 11w 8)7 . En dan hebben we het nog niet over de verliezen.

Mensen willen gewoon zo weinig mogelijk betalen aan een sportschool, dus dit soort dure gadgets interesseert ze niet. En aan de te verkopen energie zal de sportschool ook niet veel verdienen.

135 * 10 = 1350 Wh

Met een prijs van 14 eurocent per kWh zouden ze dan als een hometrainer per dag 10 uur wordt gebruikt 18 cent verdienen 8)7 . Dat is met 300 openingsdagen per jaar 54 euro op jaarbasis, waarschijnlijk kost het onderhoud aan die apparaten meer....

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Als ik het ding in de bankschroef zet en hang er een ampère meter aan dan maak ik met weinig toeren 3A.
De buitenkant - weet even geen betere benaming-lijkt op die van een drie fasen motor maar dan met een collector.
Op de rotor - de binnenkant- zitten acht best wel heftige magneten.
De fiets waar hij afkomt reed volgens de vorige eigenaar een kleine 30+ km per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 24-05 21:26
Geen matches
JeroenH schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:53:

[afbeelding]

Zit jij soms bij me op de afdeling? pfft, ik heb hier vandaag een raam opengezet!! Jawel, een raam opengezet en ik zat in mijn t-shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 05:54

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Matched: duurzame
Vandaag me CV-temperatuur omhoog gezet naar 65 graden omdat het huis niet warmer werd dan 17 graden.
Nu weet ik dat onder nul de temp van 45 naar 65 moet.

Wat ik wel raar vond is dat ik water vond in de kap van de ketel (aan de onderkant in de isolatie) en de aan de onderkant druppels hingen.
Dit was echter de enige plek waar ik water heb kunnen vinden en heb dus niet het idee dat ik lekkage heb (cv druk is ook goed en bij waterlekkage zou je dit wel moeten zien denk ik).

Aan de uitlaat hangen wel ijspegels.
Kan het zijn dat de ijspegels naar binnen waaien(waait redelijk hier), of dat het condenseren van de ketel te veel word en dat in de isolatie trekt?

PS. Met de duurzame verbouwing van het forum:
Is er animo voor een storingen subforum?
Hier zou je dan de storing in de Soladin/Nefit/Honeywell/Stork enz zodat er niet allemaal aparte subfora's ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
wmeester schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:06:
Zit jij soms bij me op de afdeling? pfft, ik heb hier vandaag een raam opengezet!! Jawel, een raam opengezet en ik zat in mijn t-shirt.
Met zo'n ultralage luchtvochtigheid voelt een dergelijke temperatuur niet als erg warm aan. Ik heb gewoon een trui aan.

Ik heb wel last van gebarsten lippen, last van mijn neusslijmvliezen, last van mijn ogen en voor eerst sinds tientallen jaren (!) weer van mijn huidproblemen. Ik heb ook nog nooit zulke lage luchtvochtigheden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Geen matches
JeroenH schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:20:
[...]

Met zo'n ultralage luchtvochtigheid voelt een dergelijke temperatuur niet als erg warm aan. Ik heb gewoon een trui aan.

Ik heb wel last van gebarsten lippen, last van mijn neusslijmvliezen, last van mijn ogen en voor eerst sinds tientallen jaren (!) weer van mijn huidproblemen. Ik heb ook nog nooit zulke lage luchtvochtigheden gezien.
een waterpijp met blaasfan?
Uiteraard zonder wiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
flippo765 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:23:
een waterpijp met blaasfan?
Uiteraard zonder wiet.
Nou als Tweaker heb ik iets gefabriekt met een vochtige doek en een computerfan die er lucht langsblaast, maar ik merkte al gauw dat dat niet veel doet in een ruimte van ongeveer 120m3. Een aanvraag voor een luchtbevochtiger bij facilities is afgewezen met als reden - let op - die verspreidt bacteriën.

Het lijkt er dus op dat ik nog wel even in de droogte zit. We gaan voor de nul!

Mijn Plugwise Sense hier in ons huis wijst op dit moment ook maar 37% aan, maar dat is een stuk beter.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 01-02-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Op internet staan meer dan genoeg manieren om de luchtvochtigheid beter op peil te houden. Toen ik een paar weekjes in Zweden zat met dit soort weer en enkele ruitjes was de luchtvochtigheid idioot laag; toen lieten we elk uur de douche een tijdje lopen om stoom te maken. Dat was in een soort hotelsuite met douche vlakbij waar we zaten, dus dat kwam goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 16:23
Geen matches
zeef schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:51:
[...]

En dat gaan we dus juist minder doen, door de te grote topics verliezen mensen het overzicht. :) Het zal even zoeken zijn naar een werkbare tussenweg maar ik zie dat er al flink gepost wordt dus alle vertrouwen in de goede afloop.
ik zie eigenlijk al een paar "het grote" topics staan. alleen heten ze (nog) niet zo.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 16:23
Geen matches
misschien zijn er handige "proggers"onder ons die gwoon alle posts in dit hele subforum allemaal in chronologische volgorde achter elkaar kunnen zetten.. dan heb je als gebruiker toch de mogelijkheid om de hele dag zoet te zijn met alleen maar op " volgende" te klikken..
misschien zelfs met een mogelijkheid om posts van eenbepaald topic voortaan te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Geen matches
engelbertus schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:39:
[...]

ik zie eigenlijk al een paar "het grote" topics staan. alleen heten ze (nog) niet zo.... :)
Het moet ergens beginnen en de praktijk zal uitwijzen wat het beste uitpakt. In het ideale geval krijgen concrete vragen en discussies een eigen topic maar in de praktijk treedt vaak toch een vorm van clustering op. Kunst is dan om in elk geval dan toch een praktische afbakening en focus te vinden :) Dat is flink wat anders dan de enorme verzamelbakken die "grote" topics zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Geen matches
Godver... je kunt ook te goed isoleren (of fout...hang er vanaf). Een klein hoekje waar de verwarmingsleidingen ongeisoleerd onder de schuine kant van het dak liepen. Netjes geïsoleerd.. . Waterleiding liep er ook. Deze lijkt nu bevroren.... Ai...

Probleem gevonden..

Waterleidingen tegen dakbeschot. Aan de binnenzijde opslag van matras en dekbed.
Blijkbaar was dat net te koud.

Klusje erbij voor de zomer.. waterleiding verleggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyberpope op 02-02-2012 07:42 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Geen matches
Ik ben besmet... niet met een verkoudheid of ander ziektevirus.. maar met het PV-virus :) Ik heb nu net 1 jaar een 1350Wp installatie die helemaal top is. Toch nog 1700kWh verbruik over per jaar, in juli komt een 15 jaar oude (woeker :( )polis vrij die 0,2% rendement heeft gehad en daarvan koop ik dus mooi een 1920Wp installatietje of zo :P Deze investering brengt ten minste wat op en nog belangrijker: hij is duurzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 351376 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:12:
Ik fiets 70 a 80 minuten per werkdag om naar mijn werk en terug te komen, dus heb geen sportschool nodig voor een goede conditie :)
DIE-HARD 8 ;)

Dat is nog eens een flinke afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Anoniem: 351376 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:12:
Wat goed! Ik fiets elke dag ruim tien kilometer en dat houdt mijn conditie enigszins op peil. Het doet me denken aan dit mooie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4030/4646637491_acf0c3e4f0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
JeroenH schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:25:
[...]

Wat goed! Ik fiets elke dag ruim tien kilometer en dat houdt mijn conditie enigszins op peil. Het doet me denken aan dit mooie plaatje:

[afbeelding]
Ik fiets veel te weinig tegenwoordig (GoT lurker hors categorie), dat is wel eens anders geweest...

Wel afgelopen week hoop gezaagd, in Kagerplassen gebied, en twee bomen in de centrale tuin hier getopt om buren tevreden te houden. Was "ook zwaar werk", tien meter hoog in de populier...

... maar het blijft kriebelen, dus wellicht gaat er dit jaar weer een lange fiets toer bij de oosterburen van komen. Alhoewel, de zuiderburen hebben ook het nodige moois om te zien, dus de keus wordt lastiger voor echte PV-junks...

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomen zagen/kappen is ook een energie bewuste bezigheid, wordt je vier keer warm van.
Zagen, kloven ,versjouwen en als het in de kachel ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02

JAN-B

525 Wp op mijn dak

EnergiebewustZL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 07:21:

Nu weet ik niet of het volgende hier in thuis hoort of bij een ander onderwerp. Want ik ben er wel trots op :
@EnergiebewustZL: Goed gedaan _/-\o_
Positieve reclame voor zonnepanelen in het Zeeuwse :*)

ik denk ook dat dit beter in het Zonnepanelen PV topic thuis hoort;
ook wel positief dat je gewoon eerlijk zegt dat je stroomverbruik ietsje hoog is door airco-gebruik;
wat je vertelt over die 3 panelen klopt echter niet; je zegt dat je met 3 panelen zo,n 5 a 6 kWh / dag opwekt, dit klopt niet; ik heb zelf 3 panelen, dus ik kan het weten, mijn record is 3,4 kWh, ga maar uit van zo,n 3 kWh per dag op een mooie zonnige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Geen matches
Ik had vandaag mijn beste dag sinds oktober bijna 8kwh vandaag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne vdr Bom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2022

Anne vdr Bom

3,6 kWp

Geen matches
Idem, sinds 24 oktober om precies te zijn. 4,1 kWh/kWp

Interessant autonieuws: Stanford werkt aan een technologie om je auto draadloos te kunnen opladen... .terwijl je rijdt. Dus accugrootte wordt dan opeens een stuk minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anne vdr Bom schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:36:
Idem, sinds 24 oktober om precies te zijn. 4,1 kWh/kWp

Interessant autonieuws: Stanford werkt aan een technologie om je auto draadloos te kunnen opladen... .terwijl je rijdt. Dus accugrootte wordt dan opeens een stuk minder belangrijk.
Waarom zou je dan nog opladen. Gewoon draadloos energie overdracht en je auto rijdt, scheelt weer accugewicht :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Anoniem: 423695 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 07:21:
De verandering is even wennen.

De link staat nog niet op mijn site, want daar heb ik nu geen tijd meer voor. Moet zo werken.

Veel luister plezier :)
Heb hem beluisterd. Leuk interview waar we er meer van willen horen uit der aard. d:)b

Wie is de volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Vanavond naar een borrel en filmpresentatie van het Nuon Solar Team geweest... Ik ben er weer helemaal hyper van. Wát een evenement, en wat een gedreven mensen.

En het geeft een heel bijzonder gevoel als mensen tegen wie je opkijkt, je idolen, je complimenten geven over je werk. Ik had een heel goede avond vanavond.

Ik kan niet wachten op 2013...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 334569 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:58:
DIE-HARD 8 ;)

Dat is nog eens een flinke afstand.
Valt wel mee, hoor. Om verwarring te voorkomen: het is per werkdag 70 a 80 minuten in totaal, dus 35 a 40 minuten heen en dezelfde tijd terug. Tot eind vorig jaar werkte ik op 10 minuten fietsen van huis (20minuten totaal per werkdag) en ik moet zeggen dat ik de huidige langere fietsafstand terug naar huis eigenlijk prettiger vind om af te schakelen van mijn werk.

Eigenlijk is het verwonderlijk dat zoveel mensen naar de sportschool gaan en daar op een hometrainer gaan zitten, terwijl ze met de auto naar het werk gaan (andere sporten, zeker teamsporten buiten beschouwing gelaten, maar van een sportschool zie ik persoonlijk het voordeel echt niet boven gewoon op de fiets naar het werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423695

JAN-B schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:03:
[...]

@EnergiebewustZL: Goed gedaan _/-\o_
Positieve reclame voor zonnepanelen in het Zeeuwse :*)

ik denk ook dat dit beter in het Zonnepanelen PV topic thuis hoort;
ook wel positief dat je gewoon eerlijk zegt dat je stroomverbruik ietsje hoog is door airco-gebruik;
wat je vertelt over die 3 panelen klopt echter niet; je zegt dat je met 3 panelen zo,n 5 a 6 kWh / dag opwekt, dit klopt niet; ik heb zelf 3 panelen, dus ik kan het weten, mijn record is 3,4 kWh, ga maar uit van zo,n 3 kWh per dag op een mooie zonnige dag.
Ik zal het bericht zo eens ook posten in "Zonnepanelen PV".

Dat interview was vroeg in de ochtend (± 06.15) en ik wist totaal niet welke soort vragen ik dit keer kon verwachten. Dus heb ik een klein beetje gegokt en zit er niet "ver" naast. En de opgegeven getallen geven in het interview toch net iets meer indruk. Toch? :)

Ondertussen word ik nu elke ochtend wel wakker getwitterd door de presentator van dat radio programma. Geweldig om te merken dat hij ook al een lange tijd over na aan het denken is geweest. Hij twijfelde toenertijd er zo'n Delta actie was. Vanwege de centen en dat Delta gewoon log, stug en moeilijk deed, heeft hij het toen nog maar niet gedaan. Terecht, want ik vond het toen ook te duur.

Na mijn interview is er behoorlijk weer wat los gekomen bij hem en ben ik via twitter hem stapje voor stapje aan het helpen en aan het voorzien van informatie.

Hij heeft er al lang over nagedacht en vond de prijzen toen te hoog. Daarop heb ik gereageerd dat de prijzen enorm zijn gezakt en heb hem een voorbeeld gegeven. Hij heeft een gedeeltelijk plat dak op het zuidwesten.

Vervolgens heb ik hem gevraagd of hij een vrije elektra-groep heeft en vertelt om nog eens wat informatie op mijn website door te lezen. Ook heb ik hem nog een keertje verteld over maximaal 600Wp aan te sluiten op een bestaande groep. Met dank aan JeroenH voor de extra informatie. :)

Ik hou jullie op de hoogte. Waarschijnlijk komen dit jaar weer wat extra Wpieken aan zonne-energie er bij in Zeeland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Geen matches
Anoniem: 351376 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 06:49:
[...]
Valt wel mee, hoor. Om verwarring te voorkomen: het is per werkdag 70 a 80 minuten in totaal, dus 35 a 40 minuten heen en dezelfde tijd terug. Tot eind vorig jaar werkte ik op 10 minuten fietsen van huis (20minuten totaal per werkdag) en ik moet zeggen dat ik de huidige langere fietsafstand terug naar huis eigenlijk prettiger vind om af te schakelen van mijn werk.

Eigenlijk is het verwonderlijk dat zoveel mensen naar de sportschool gaan en daar op een hometrainer gaan zitten, terwijl ze met de auto naar het werk gaan (andere sporten, zeker teamsporten buiten beschouwing gelaten, maar van een sportschool zie ik persoonlijk het voordeel echt niet boven gewoon op de fiets naar het werk).
Iedere afstand is best te doen naar mijn idee, ik woon 14km van het werk af en ga ook op de fiets.
Het is ff wennen de eerste maand maar daarna scheelt het heerlijk in de portomonee en mhet is gezond.
Het negatieve van vandaag is dat de sneeuw in m'n ogen kwam en dus ontdooide op me wimpers waardoor ik niets meer zag. Voor de rest kan je je kleden en genieten van het landschap ipv oppassen voor je buurman uitglijdt met zn auto en hem door je deur heen boort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 15:53

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Geen matches
JeroenH schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 01:10:
Vanavond naar een borrel en filmpresentatie van het Nuon Solar Team geweest... Ik ben er weer helemaal hyper van. Wát een evenement, en wat een gedreven mensen.

En het geeft een heel bijzonder gevoel als mensen tegen wie je opkijkt, je idolen, je complimenten geven over je werk. Ik had een heel goede avond vanavond.

Ik kan niet wachten op 2013...
Misschien werk je met dit verslag uit Bochum je de afkick verschijnselen tegen. De auto ken je, daar heb je nog verslag over gedaan
Oh, ja ik bied me nog steeds aan als locale hulp met mijn Oz ervaring :)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
ollie1965 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:45:
Misschien werk je met dit verslag uit Bochum je de afkick verschijnselen tegen. De auto ken je, daar heb je nog verslag over gedaan
Yes, ik volg dat ook. Die lui zijn echt heel leuk bezig.
Oh, ja ik bied me nog steeds aan als locale hulp met mijn Oz ervaring :)
Hoe e.e.a. voor mij vorm gaat krijgen is voor mij ook nog helemaal niet duidelijk, ik hoop in Q2 of Q3 meer te weten omdat dat pas dan meer bekend is over de organisatie en de financiën van de WSC. Ik hoop erbij kunnen te kunnen zijn.... zeker na een avond als gisteravond, waar ik de verhalen uit de eerste hand hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:45

ericplan

5180 Wp PV

Geen matches
Met het oog op de weersverwachting (koude nacht, maar morgen flink zon) maar weer even het platte dak op om sneeuw te ruimen en direct werd de productie hervat.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7145/6812166263_1d5dd1e952.jpg

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@meter vervanging: is er bij de vervanging van watermeters ook al sprake van slimme en domme meters of niet? Ik kreeg een brief in de bus dat mijn watermeter vervangen moet worden omdat onderzoek uitwijst dat die na 10 jaar minder betrouwbaar worden c.q. als 'versleten' beschouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Laatst online: 23-05 12:52
Geen matches
Hier is recent ook de watermeter vervanger en is 'gewoon' gebleven. We frappant er stonde meer nullen al getallen op de meter en dan al weer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

Geen matches
nie kopen nie kopen nie kopen
eerst vegen, dan pas de was aan.
ik ben toch niet gek ?
http://van.wijk.net:444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:28
Geen matches
Anoniem: 238103 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:06:
ik ben toch niet gek ?
Hey Eric,
Mooie weergave van de grafieken en opbrengest van je zonnepanelen.
Mag en kan ik die grafieken zelf ook gebruiken met mn plugwise set?
En hoe dan?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 238103 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:06:
ik ben toch niet gek ?
Op jou advies (oh nee, al 9 uur) over het schuine dak naar het platte dak gewandeld en een grote schoonmaak gehouden. Terug beneden zie je dan direct productie op de omvormer!

Vandaag een piek van 1036 W (op 2080 installatie), gezien 15 graden opstelling niet verkeerd :9
Super strakke hemel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Geen matches
Wierp net even een snel oog op de productie en zag dat die nogal laag was voor zoon zonnige dag. Dus net even sneeuw/ijs wezen ruimen :+ En panelen leveren nu weer netjes 1500watt. Al had ik eigenlijk op meer gehoopt (buiten beeld staan ook nog 2 panelen) maarja had ik wat eerder op de dag het dak op moeten gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/IMG_20120204_140500.jpg

Middelste rij had ik nog niet gedaan, ben trouwens benieuwd of die schaduw van dat dakraam ook van de zomer die panelen blijft raken anders moet ik daar maar eens mee aan de slag.

[ Voor 22% gewijzigd door haakjesluiten op 04-02-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 334569 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:56:
[...]

Op jou advies (oh nee, al 9 uur) over het schuine dak naar het platte dak gewandeld en een grote schoonmaak gehouden. Terug beneden zie je dan direct productie op de omvormer!

Vandaag een piek van 1036 W (op 2080 installatie), gezien 15 graden opstelling niet verkeerd :9
Super strakke hemel!
Dat is dan weer het leuke van de zonneboiler. Om 11 uur vanochtend lag buiten nog een flink pak sneeuw, maar de heatpipes stonden het boilervat alweer te verwarmen zonder dat ik sneeuw eraf heb hoeven schuiven. *O* Gisteren een tijdelijke ontluchter op het dak geplaatst in afwachting van de bestelde ontluchter die tegen stagnatietemperaturen bestand is, dus de 3 frustrerende dagen vol zon met een zonneboiler waarvan de pomp eruit lag proberen we maar snel weer te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 07:45

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Matched: duurzame, energie
Nog maar een kolencentrale bouwen? ;(
http://www.boston.com/bigpicture/2012/01/coal.html

p.s. Ik mis het duurzame energie topic ... O+

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Geen matches
Misschien dat je onderstaande grafiek wat opvrolijkt.
http://www.transparency.e...olar%20power%20generation

ps.Ik mis het ook

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
me too...

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Laatst online: 21-04 23:14
Geen matches
Omdat we tegenwoordig een kroeg hebben:
Zo zagen mijn panelen er zaterdag ochtend uit voor de schoonmaak.
Opbrengst gisteren uiteindelijk toch nog bijna 4kWh. (vandaag ook)
Quote van één van mijn dochters: "Het lijkt wel een chocolade reep" _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/orjst3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wonderland op 05-02-2012 19:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

Geen matches
vanaf nu is je naam winter wonderland !

mooie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Electrifying nice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Laatst online: 18:26
Geen matches
Ik ga het dak niet op met vorst, veel te bang voor lekkage.
Maar toch even gaan kijken vanaf de straat en m'n meest schuin staande panelen zijn sneeuwvrij.
De rij erboven die vlakker ligt heeft nog wat sneeuw.

Toch was de productie van de schone strings (!) best goed vandaag.
En ook de zonneboiler is druk geweest en ook daar ligt nog sneeuw op.

Tip voor de luie PV schoonmakers.
Ik heb een stuk PV onder m'n slaapkamerraam liggen.
Gooi er een emmer koud water overheen. De sneeuw zal deels weg zijn waardoor zwart PV naar voren komt. De zon zal dan de rest snel vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Laatst online: 18-05 23:58
Geen matches
Anoniem: 351376 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:19:
[...]
maar de heatpipes stonden het boilervat alweer te verwarmen zonder dat ik sneeuw eraf heb hoeven schuiven.
Bizar hè, ik had gisteren aan het einde van de dag nog wat sneeuw op de heatpipes liggen, terwijl m'n monitoringsysteem me wist te melden dat de zonneboiler een temperatuur van 65 graden had bereikt (zonder opwarming van houtcv!)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Geen matches
Sneeuw mag overal liggen maar niet op mijn zonnepanelen >:) gisteren de sneeuw maar even er af gehaald, zodat ie weer productie kan draaien.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/427375_2878224228938_1059982316_32997543_922256740_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Geen matches
5 posts in één dag? Dat is een factor 10 minder! :'(

Waar hadden we het vroeger eigenlijk allemaal over?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat een gaaf forum! O+ Ik lees ook veel op domoticaforum.eu. Ben eerst begonnen met het automatisch kunnen schakelen van wat lampen via Z-Wave en Homeseer en toen overgegaan op energiemonitoring etc. Heb een Plugwise setje en ben nu op zoek naar iets om algeheel gas en electra te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
SpiceWorm schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:48:
5 posts in één dag? Dat is een factor 10 minder! :'(

Waar hadden we het vroeger eigenlijk allemaal over?!
Misschien was dat de bedoeling wel van de mods... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Geen matches
Oud, maar wel leuk: http://www.horizonnrg.nl/...d_bedekt_met_zonnepanelen

Het vermogen van de installatie bedraagt 1.45 MWp, hetgeen jaarlijks ruim 1.3 miljoen kWh opwekt. Hiermee wordt ongeveer 1.200 ton CO2 jaarlijks bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nieuws:
http://www.reuters.com/ar...nia-idUSTRE81001M20120201

Het niveau waarop wordt ingeschreven is heel bijzonder:

Some bids for large solar California projects to be built in 2015-1016 were being submitted as low as 7 cents per kilowatt hour, including state and federal subsidies, according to Shayle Kann, managing director for solar at renewable energy research group GTM Research.

Dollarcents _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Geen matches
Da_Poncho schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:37:

Het vermogen van de installatie bedraagt 1.45 MWp, hetgeen jaarlijks ruim 1.3 miljoen kWh opwekt. Hiermee wordt ongeveer 1.200 ton CO2 jaarlijks bespaard.
Wat het mooiste van deze installatie is, is natuurlijk dat hij veel oplevert, als ook veel stroom nodig is, in de zomer. Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-01-2023
Geen matches
Da_Poncho schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:37:

Prachtige installatie.

.... Wil wel eens weten wat zo'n skihalletje wegzuipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Meridiaan schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:30:
[...]

Prachtige installatie.

.... Wil wel eens weten wat zo'n skihalletje wegzuipt?
Ik heb tijdens me studie eens wat voor snowworld gedaan dat ging de 6 cijfers in :+ Dat was toen een big issue omdat ze een stijging van 50% in de energie kosten hadden in een paar jaar. (puur te wijten aan prijs stijgingen)

[ Voor 19% gewijzigd door haakjesluiten op 06-02-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Geen matches
En dit was hier vandaag in het nieuws, nuttig inzetten van een "afval" product in de Antwerpse haven.

http://deredactie.be/cm/v...terstofcentrale_Antwerpen

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Anoniem: 334569 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:51:
Nieuws:
http://www.reuters.com/ar...nia-idUSTRE81001M20120201

Het niveau waarop wordt ingeschreven is heel bijzonder:

Some bids for large solar California projects to be built in 2015-1016 were being submitted as low as 7 cents per kilowatt hour, including state and federal subsidies, according to Shayle Kann, managing director for solar at renewable energy research group GTM Research.

Dollarcents _/-\o_
Dat zijn misschien wel module boeren met overvolle magazijnen die desperaat proberen hun zooi te lozen omdat ze het anders aan de straatstenen niet kwijt kunnen...

In Peru Chili is een 1 MWp multikristallijn systeem zonder subsidie in bedrijf genomen. PPA voor 25 jaar, prijs is niet bekend gemaakt, maar andere projecten daar hebben voor plm. 9 eurocent/kWh ingeschreven, wat een "üppiger Tarif" zou zijn volgens Photon (jan. nummer). Afnemer van die 1 MWp plant is de grootste koper mijnbouw onderneming ter wereld. Die zou anders toch maar 8-9 cent per kWh betalen voor netstroom - wederom, volgens Photon. En nu gaan ze dus eerste pilot "niet gesubsidieerde zonnestroom" afnemen - een private onderneming (de wereld kijkt "met interesse" toe...). Met lust auf (viel) mehr. Vind je het gek, lokale instraling daar in de Atacama woestenij is max. zo'n 2.800 kWh/m2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Met dit koude kraakheldere weer (-15'C) lijkt het hier wel een beetje op de Atacama kwa instraling.
Zo te zien gaat het weer een topdag worden :P

edit.
Te vroeg gejuigd er schuift op dit moment bewolking binnen uit Duitsland :o

[ Voor 23% gewijzigd door SpeksteenWP op 07-02-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Na mijn daklekkage van vorig voorjaar ga ik mijn dakgoot met dit weer niet meer in. Dan maar een paar euro minder opbrengst, nogmaals een stuk kapot dakleer in mijn dakgoot en alle gevolgen is het mij niet waard.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Geen matches
Gisteren kwam er geen warm water meer uit de kraan in de bijkeuken. Bevroren leiding :(

Nu een elektrische kachel geplaatst, en het water loopt weer uit de kraan, en gelukkig geen schade in de leidingen.

Wel jammer dat ik nu een flink aantal kWh moet verstoken om de bijkeuken warm te houden. Gebroken waterleiding is echter minder aantrekkelijk, dus dan dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajoorFataal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een prachtig retrospectief artikel over 'De Kleine Aarde' uit Boxtel op EnergieEnWater.net:
De bakfiets, kringloopwinkel, zonneboiler en boerenmarkt veroverden Nederland vanuit Boxtel

Jaren 70 duurzaamheid. Voordat het woord 'duurzaamheid' in zwang kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Ik heb van mijn buurman een plakaat speksteen gekregen, kan ik die zonder problemen tegen de achterwand van mijn open haard leggen?

In normale steksteenkachels (nog een droom), zit er een laag skamol tussen, maar is dit vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Waarom zou je een plaat speksteen tegen de achterwand van de open haard willen leggen?
Als warmteopslag heeft zo'n plaat te weinig massa om de warmte te bufferen.
Bovendien gaat er via de schoorsteen van een open haard veel warmte verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Geen matches
Omdat hij anders niets ligt te doen. ;) De open haard is puur voor de gezelligheid, is niet een primaire warmtebron. Maar als ik nu voel hoe warm de normale bakstenen al worden, dan kan die warmte toch beter worden gevangen (en langzaam afgegeven worden) door een plak speksteen?

Hopelijk is er iets van te merken, dat zal de WAF voor een echte speksteenkachel verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Zelf heb ik een kleine speksteenkachel deze moet wel bijna continu gestookt worden.
Is niet erg, ga je voor het gemak om 1x per 24 uur te stoken kom je al gauw aan 2000kg.
Een finoven is nog beter :P
http://www.tigchelkachels.nl/finovens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Afgelopen weekend waterschade op de slaapkamers vanwege de vorst.
Op zolder was de afvoer van de combi-CV bevroren en het condenswater loopt dan gewoon op de houten vloer.
Twee dagen aan de slag geweest om verwarmingskabel om de afvoer te leggen. Bijna nergens te krijgen hier in de buurt. De hele zaterdagmiddag de winkels afgeweest.
Dan de zondag rondgekropen op een zolder van 2-4 C.
De tracing werkt prima, maar verstookt 240 W als hij aanstaat. De verwarming wordt geschakeld via een sensor die je op de leiding moet monteren. Tot nu toe al zo'n 4 kWh verstookt. Daar gaat je opbrengst!

Van mij mag het weer boven nul worden....

Alle overige leidingen heb ik vorige jaren keurig geïsoleerd, maar wie denkt nu aan een afvoerleiding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Schinnen-groen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:23:
Afgelopen weekend waterschade op de slaapkamers vanwege de vorst.
Bij jou ook al zo erg? Vannacht daalde de temperatuur in de woonkamer sterker dan anders, strenge vorst is dat. Ik geloof -13 celcius bij ons in de buurt.

Normaal over een nacht vanaf 22:00 daalt het tot 19.6 graden (van 20.2). Nu gedaald tot wel 18.8 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Geen matches
Speksteenkachel schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:51:
Zelf heb ik een kleine speksteenkachel deze moet wel bijna continu gestookt worden.
Is niet erg, ga je voor het gemak om 1x per 24 uur te stoken kom je al gauw aan 2000kg.
Is dit een totaal vervanger voor de CV of is dit een toevoeging hierop? Misschien maar eens inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Geen matches
Speksteenkachel schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:51:
Een speksteenkachel is toch een soort van finoven (warmte-accumulerend bouwsel)? Welk materiaal heeft jouw voorkeur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Crazyanz schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:00:
Is dit een totaal vervanger voor de CV of is dit een toevoeging hierop? Misschien maar eens inlezen.
Onderstaande wat leesvoer, iets voor de koude winteravond :)
http://www.ecobouwers.be/...hels-tulikivi-nunnauuni-0
Roamor schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:13:
Een speksteenkachel is toch een soort van finoven (warmte-accumulerend bouwsel)? Welk materiaal heeft jouw voorkeur dan?
Tussen de warmteopslag/afgifte van een speksteenkachel (speksteen) en finoven (chamotte) zit niet zo heel veel verschil.
De massa is het belangrijkste in combinatie met de warmteverliezen van je woning.
Bij een finoven kun je wat meer spelen met de form zoals je op bovenstaande link bij Tichelaar kunt zien.
Als je zo min mogelijk stookbeurten wilt hebben heb je een grote massa = warmteopslag nodig.
Bij een zware kachel stook je in 1 keer veel hout, bij een lichte kachel voer je steeds kleine hoeveelheden hout bij.

[ Voor 51% gewijzigd door SpeksteenWP op 07-02-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Geen matches
@ de mensen die veel fietsen
Hoe doen jullie dat met kleren bij -10? Want het is gauw teveel, en je gaat zweten. Terwijl je vingers er af vriezen (in de handschoen). Hebben jullie tips? Favoriet merk / type handschoenen?

En ik ben nog op zoek naar een soort van beetje thermo broek, die waterdicht is en die je kan dragen alsof het een spijkerbroek is. Tips?
Pagina: 1 2 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.