Ontwikkeling van de reiskostenvergoeding

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

EvaluationCopy schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, er is waarschijnlijk niemand hier zo woest over dit soort gelegaliseerde diefstal als ik. :-(
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het is dan ook een compleet onevenwichtige maatregel en naar mijn mening grenst dat aan onbehoorlijk bestuur. Zeker gezien het feit dat de regering jarenlang een huisvestingsbeleid heeft nagestreeft waarbij mensen gestimuleerd werden zich te vestigen in bepaalde groeigebieden en te forenzen naar het werk...

Let wel, deze maatregel treft mij niet persoonlijk aangezien ik een leaseauto rijdt - maar daar zullen ze vast ook nog wel meer gaan melken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36
Daar zijn ze al mee bezig door veel auto's weer uit de 14/20% schaal te kieperen. Op de site van de ANWB staat ergens een PDFje met de prijsveranderingen van 1-7-2012 en 1-1-2013. Vooral bij kleine auto's word je daar niet vrolijk van. Er komt rustig een 1.000 euro bij op een auto van 10k.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 22:24

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
http://www.nu.nl/nieuws/2893804/files-nemen-flink-toe-door-plannen-vvd.html
Het is maar net hoe je het uitlegt natuurlijk. De files waren door de crisis toch juist afgenomen?
Ik geloof niet dat het handhaven van de huidige situatie binnen 8 jaar voor 10% meer files zorgt.
Uiteindelijk is de oorzaak positief (namelijk dat de reiskostenvergoeding blijft bestaan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een schop van dit topic. De verkiezingen zijn inmiddels achter de rug.

Hoewel vooral de VVD vóór de verkiezingen heeft gezegd dat het schrappen van de forensentaks één van de belangrijkste wensen is, doet de VVD helemaal niets. Rutte draait er omheen, en verder hoor je niets.

Terwijl het mij simpel lijkt: De uitvoering opschorten zolang er nog geen nieuwe kabinet, net zoals nu gebeurt met het uitzetten van asielzoekerskinderen.

Ik vrees dat deze rampzalige wet doorgaat simpelweg omdat de twee grote partijen geen actie ondernemen, ondanks alle beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
SvMp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:16:
Even een schop van dit topic. De verkiezingen zijn inmiddels achter de rug.

Hoewel vooral de VVD vóór de verkiezingen heeft gezegd dat het schrappen van de forensentaks één van de belangrijkste wensen is, doet de VVD helemaal niets. Rutte draait er omheen, en verder hoor je niets.

Terwijl het mij simpel lijkt: De uitvoering opschorten zolang er nog geen nieuwe kabinet, net zoals nu gebeurt met het uitzetten van asielzoekerskinderen.

Ik vrees dat deze rampzalige wet doorgaat simpelweg omdat de twee grote partijen geen actie ondernemen, ondanks alle beloftes.
Het is heel simpel: De meeste partijen (waaronder de VVD) willen er nog steeds vanaf maar er is een probleem: de begroting voor 2013 gaat hoe dan ook door, dus dan moet dat geld van de forensentaks (1,5 miljard als ik me goed herinner) ergens anders op bezuinigd worden.

Daar gaan ze het (zolang er nog geen nieuwe kabinet is) waarschijnlijk niet over eens worden, dus het enige wat je kan hopen is dat de formatie snel wordt afgerond en dat de VVD alsnog deze dwaze bezuiniging blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@tweaker2010: Ik denk dat het echt gemakkelijk kan.

VVD en PvdA kunnen vóórdat ze aan de kabinetsonderhandelingen beginnen een simpele afspraak maken over de forensentaks: De forensentaks wordt uitgesteld naar 2014, en de twee partijen zoeken samen na een eenmalige besparing van ca. 1,5 miljard euro. Een eenmalige besparing is relatief gemakkelijk te vinden, en ze hebben samen de meerderheid.

Hierdoor ontstaat alle tijd om in de kabinetsonderhandelingen naar alternatieven te zoeken.

... als de politieke wil er is. Ik verdenk de VVD echter van kiezersbedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:40
SvMp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:31:
@tweaker2010: Ik denk dat het echt gemakkelijk kan.

VVD en PvdA kunnen vóórdat ze aan de kabinetsonderhandelingen beginnen een simpele afspraak maken over de forensentaks: De forensentaks wordt uitgesteld naar 2014, en de twee partijen zoeken samen na een eenmalige besparing van ca. 1,5 miljard euro. Een eenmalige besparing is relatief gemakkelijk te vinden, en ze hebben samen de meerderheid.

Hierdoor ontstaat alle tijd om in de kabinetsonderhandelingen naar alternatieven te zoeken.

Kun je beter afwachten ipv van tevoren conclusies trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
SvMp schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:31:
[...]
Misschien komt er wel een links kabinet (zonder de VVD dus).
Het lijkt nu misschien onwaarschijnlijk maar het kan wel. ;)

Anoniem: 111703

Ik kan heel makkelijk het kabinet helpen aan een bezuiniging van een paar miljard. Het begint met een J en het eindigt op SF.

Als er straks een links kabinet komt; vergeet dan niet geld mee te nemen naar je werk, want dan komt die extra belasting er zeker. ;)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:36
Anoniem: 111703 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:47:
Ik kan heel makkelijk het kabinet helpen aan een bezuiniging van een paar miljard. Het begint met een J en het eindigt op SF.

Als er straks een links kabinet komt; vergeet dan niet geld mee te nemen naar je werk, want dan komt die extra belasting er zeker. ;)
Die is nog niet gekocht, dus de bezuiniging daarop stelt niet zoveel voor...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:24
Volgens mij zijn de enige partijen die momenteel voor zijn D66 en Groenlinks. Dus dat is niet links te noemen. Daarbij is het ingevoerd door het CDA, VVD, D66, GL en CU. De oorzaak is dus een voornamelijk rechts kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, want jij koopt ook geen nieuwe auto als je huidige vaker bij de garage staat dan dat 'ie rijdt. Een F-16 heeft meerdere uren onderhoud nodig per vlieguur en dat worden er alleen maar meer want de Nederlandse toestellen zijn bijna 40 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Sinds wanneer is er al een beslissing over de JSF genomen dan? Dat geld zit helemaal niet in de begroting.
Maar goed, we gaan off-topic. Hier is een apart topic voor: Joint Strike Fighter

[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 28-09-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Volgens RTL nieuws gaat de forensentaks definitief niet door. PvdA en VVD werken aan een alternatief om aan geld te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
tweaker2010 schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:24:
Volgens RTL nieuws gaat de forensentaks definitief niet door. PvdA en VVD werken aan een alternatief om aan geld te komen.
:) :) :) :) :)
(sorry voor deze zinloze reactie maar hier wordt ik wel blij van!)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

Spotmatic

Ken sent me

kraades schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:23:
[...]

Anders ik wel. Wij zouden er meer dan 10% op achteruit gaan :'(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Spotmatic schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:37:
[...]
Ik ook, het zou me een paar honderd euro in de maand gaan schelen. Thnx VVD + PvdA _/-\o_
De VVD en de PvdA hebben al overeenstemming bereikt over enkele voorstellen om de begroting voor 2013 aan te passen.

Met dit akkoord worden de forensentaks en de langstudeerboete teruggedraaid, evenals het liggeld voor zieken en de eigen bijdrage in de geestelijke gezondheidszorg. http://www.nu.nl/nieuws/2923082/deelakkoord-pvda-en-vvd.html
Joehoe! :w

[ Voor 48% gewijzigd door tweaker2010 op 01-10-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar ik drink er vanavond een biertje op! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:57

Fiber

Beaches are for storming.

Hebben we ons er ik weet niet hoe lang druk over gemaakt en eventueel zelfs al maatregelen genomen, gaat het niet door... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Fiber schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:49:
Hebben we ons er ik weet niet hoe lang druk over gemaakt en eventueel zelfs al maatregelen genomen, gaat het niet door... :z
Het gaat juist niet door omdat we ons er druk over hebben gemaakt. Had niemand er wat van gezegd dan was de forensentaks er gewoon gekomen (wie zwijgt stemt toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn groepen die (min of meer) moeten zwijgen, automobilisten horen daar nu eenmaal niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

kraades schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:23:
[...]

En ik hoop dat dit niet ten koste gaat van het onderwijs ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Spotmatic schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Hier bijna 25%. :X Maar niet te vroeg gejuicht, het is nog niet definitief. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door AtleX op 01-10-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Dat geintje van de VVD (pro auto, hahahaha) zou mij dus netto €120 per maand kosten!
Gelukkig dat het niet doorgaat en ik nu maar €5 extra aan verzekerngen kwijt ben. Dank U, meneer Rutte en meneer Samson,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:36:
Dat geintje van de VVD (pro auto, hahahaha) zou mij dus netto €120 per maand kosten!
Gelukkig dat het niet doorgaat en ik nu maar €5 extra aan verzekerngen kwijt ben. Dank U, meneer Rutte en meneer Samson,
Meneer Rutte, meneer Samsom en niet-autorijdend/treinend Nederland (die het nu mede op mag hoesten ;) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Spotmatic schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
Het gaat juist niet door omdat we ons er druk over hebben gemaakt. Had niemand er wat van gezegd dan was de forensentaks er gewoon gekomen (wie zwijgt stemt toe).
Juist jij snapt hem. Heeft de kritiek vanuit de ANWB en de publieke opinie toch nog effect gehad. :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste