Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De juiste voeding voor een Club3d HD4870 OC

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

• GharmanNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Beste Tweakers,

Ik ben een relatieve leek op het gebied van electro techniek en ik zit met een probleem.

Na mijn eerste koop op tweakers ben ik nu in bezit van een Club3d HD4870 Overlclocked edition GPU. Helaas heb ik een hele matige voeding van slechts 400W. Nu is de vraag; hoeveel vermogen zou ik nodig hebben om landurig te kunnen gamen zonder risico's?

Op de site van Club3d zelf staat vermeld dat ik een hoge kwaliteits voeding van minimaal 600W nodig heb die beschikt over twee 6-pins PCI-E aansluitingen van elk 75W. Moet ik het verbruik van de rest van mijn pc hierbij optellen of is hier bij de schatting al rekening mee gehouden?

Na een berekening kom ik namelijk uit op 800W en dat lijkt mij zelf nogal veel, Zit ik mis of heeft u advies dan hoor ik het maar al te graag!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 16:04
Dag GharmanNL,

Hoe sterk je voeding moet zijn hangt niet alleen af van je videokaart, maar daar moet je inderdaad het verbruik van de rest van je pc bij optellen!

Meestal als er op de site van het product staat dat er een voeding van 600 watt is aanbevolen, dan is het wel zo veilig om een voeding van 600 watt aan te schaffen.

Maar een precies advies hangt dus af van wat de andere hardware in je computer is!

Hier een review van de Radeon HD 4870 OC versie, met een aantal getallen van wattage met de rest van het systeem meegerekend, hier kun je dan vast zelf je conclusie uit trekken:)
http://www.gamez.nl/speci...si-radeon-hd-4870-oc.html

Heath

[ Voor 22% gewijzigd door Heath op 26-01-2012 18:53 . Reden: Extra informatie ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
GharmanNL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:34:
Beste Tweakers,

Ik ben een relatieve leek op het gebied van electro techniek en ik zit met een probleem.

Na mijn eerste koop op tweakers ben ik nu in bezit van een Club3d HD4870 Overlclocked edition GPU. Helaas heb ik een hele matige voeding van slechts 400W. Nu is de vraag; hoeveel vermogen zou ik nodig hebben om landurig te kunnen gamen zonder risico's?

Op de site van Club3d zelf staat vermeld dat ik een hoge kwaliteits voeding van minimaal 600W nodig heb die beschikt over twee 6-pins PCI-E aansluitingen van elk 75W. Moet ik het verbruik van de rest van mijn pc hierbij optellen of is hier bij de schatting al rekening mee gehouden?

Na een berekening kom ik namelijk uit op 800W en dat lijkt mij zelf nogal veel, Zit ik mis of heeft u advies dan hoor ik het maar al te graag!
800w is echt zwaar overkill, voor jou is bijvoorbeeld deze voeding al ruim voldoende: pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

Een 4870 verbruikt maar zo'n ~160w en de rest van je systeem zal echt niet zoveel verbruiken dat je een 800w voeding nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 26-01-2012 19:15 ]

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 16:04
Het kan aan mij liggen, maar volgensmij wordt er 600 watt gezegd op die site.. Dat is inderdaad ook al aan de ruime kant, 500 watt zal inderdaad afdoende zijn!

Maar die 800 watt berekening is echt belachelijk veel ja;)

Heath

[ Voor 11% gewijzigd door Heath op 26-01-2012 19:20 . Reden: Domme leesfout:) ]

• GharmanNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Heren,

Bijzonder bedankt voor het advies! Ik vond het al een beetje apart.

Uiteindelijk ga ik denk ik voor deze voeding:
pricewatch: Thermaltake Smart 630W

Nog goedkoper als die andere plus een 80+ certificering, Bovendien is een beetje extra nooit mis :)

Nogmaals bedankt!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
GharmanNL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:23:
Heren,

Bijzonder bedankt voor het advies! Ik vond het al een beetje apart.

Uiteindelijk ga ik denk ik voor deze voeding:
pricewatch: Thermaltake Smart 630W

Nog goedkoper als die andere plus een 80+ certificering, Bovendien is een beetje extra nooit mis :)

Nogmaals bedankt!
Ik ken die voeding verder niet dus ik kan ook niet oordelen over de kwaliteit maar die voeding is eigenlijk ook al veel meer dan je nodig hebt, de Corsair heeft overigens ook gewoon een 80+ certificaat hoor. ;)

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 22:57
vraag het anders even hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29, daar zitten de mensen die verstand van voedingen hebben.
Een 80% certificaat zegt ook niet alles en verder is een 630w nog steeds totaal overkill voor een 4870, een goede 300w voeding zou nog wel een 4870 kunnen trekken (al zou ik er ook iets boven gaan zitten) mits de rest van de hardware niet te veel energie trekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 27-01-2012 00:08 ]

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 00:54
KAdrifter schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:05:
vraag het anders even hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29, daar zitten de mensen die verstand van voedingen hebben.
Een 80% certificaat zegt ook niet alles en verder is een 630w nog steeds totaal overkill voor een 4870, een goede 300w voeding zou nog wel een 4870 kunnen trekken (al zou ik er ook iets boven gaan zitten) mits de rest van de hardware niet te veel energie trekt.
Neem de be quiet L7 350 W, kost je iets van 35 euro. Heeft geen 2 x 6pin aansluiting voor de videokaart.

Heel zuinig en stil, Seasonic S12II-Bronze 430W en beschikt over de benodigde aansluitingen.

[ Voor 10% gewijzigd door karstnl op 27-01-2012 00:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.