hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Wat vaak het geval is, is dat de chasis delen van binnen redelijk open zijn. Dus dan kan je van binnen de pin eruit duwen.kazz1980 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:46:
Het is een COAX-kabel en van de stekker is het pinnetje (midden) afgebroken. Deze zit nu in de versterker en er kan dus geen nieuwe kabel meer in! Ik heb geen idee hoe dit op te lossen! Iemand ervaringen/ideeën/tips?
Dus de kap van je versterker schroeven en hopen dat het bij jouw versterker ook goed bereikbaar is... Ze zitten vaak wel redelijk verstopt... Zeker bij de moderne versterkers...
Een andere mogelijkheid is een lucifer met secondenlijm, maar dan moet je goed uitkijken dat niet ook je lucifer in het chasisdeel blijft zitten....
Thx.Maarce schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:14:
[...]
Wat vaak het geval is, is dat de chasis delen van binnen redelijk open zijn. Dus dan kan je van binnen de pin eruit duwen.
Dus de kap van je versterker schroeven en hopen dat het bij jouw versterker ook goed bereikbaar is... Ze zitten vaak wel redelijk verstopt... Zeker bij de moderne versterkers...
Een andere mogelijkheid is een lucifer met secondenlijm, maar dan moet je goed uitkijken dat niet ook je lucifer in het chasisdeel blijft zitten....
Ik heb de versterker open. Uiteraard is het net de stekker die helemaal onderaan zit. Dus daar kom ik lastig bij. Ben bang dat ik dan eerder meer kapot maak dan dat het iets oplost! De onderdelen zijn helaas niet open aan de achterzijde... Dus zal echt dingen los moeten gaan maken. Dat zie ik niet zo zitten...
Het pinnetje zit er best heel stevig in... ik denk eigenlijk niet dat secondelijm sterk genoeg is! Probeer er nu met een spijkertje tussen te komen, maar ook zonder succes (en natuurlijk het risico dat ik het er juist meer indruk dan er uit!). Ben heel bang dat het toch een reparatie gaat worden
Zo'n kleine pincet is er volgens mij niet... naald is wel een goed idee... dat valt nog te proberen...EricDH schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:24:
Misschien met een naald en een fijn puntige pincet proberen eruit te krijgen?
Wel heel vervelend.
Inderdaad héél vervelend. zo'n klein onbenullig dingetje, maar maakt wel meteen je hele apparaat waardeloos! En natuurlijk ben ik al paar uur bezig om alles aan te sluiten en was de sub het laatste ding dat er nog in moest
Op zich briljant... maar nee - het zit echt goed vast...(anders zou de stekker ook geen goed contact maken he...). Dus dat gaat niet werkenKettrick schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:31:
Misschien een lomp idee, maar is en stofzuiger een idee ?, hangt er een beetje vanaf hoe vast het zit ?
Ik krijg er overigens nu wel een klein spijkertje een beetje bij langs... Maar die heeft vervolgens niet de grip om het pinnetje er uit te krijgen...glijdt er net zo hard weer uit, volgens mij zonder enig effect op het pinnetje.
[ Voor 24% gewijzigd door kazz1980 op 26-01-2012 11:42 ]
Ja hoor. Komen er aanNotna schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:44:
Is er een mogelijkheid er een foto van te maken? Dat praat wat makkelijker als we het over oplossingen hebben
Lijkt me niet handig om die bij een versterker te houdenTimMer schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:46:
Hele sterke magneet?
Want? Niet dat een magneet trouwens de oplossing is voor dit probleem.Whatson schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:51:
[...]
Lijkt me niet handig om die bij een versterker te houden
Een draadtapje is zeker te groot?
Misschien kun je proberen om het pinnetje uit te boren.
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip
En een draadtap lijkt me te groot... ik denk wel aan een dun schroefje. Maar die heb ik niet in huis... dus die moet ik dan gaan halen.
EN de oplossing met lijm oid hou ik als echt laatste optie, want volgens mij is er een redelijk goede kans dat dat niet goed gaat en je er alleen maar meer rotzooi in vast hebt zitten!
En overal ijzer gruis hebben? Lijkt mij niet heel slim, zeker niet bij een versterker.R-v-R schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:56:
Het lijkt wel een oog ;-)
Lijmen is misschien wel een laatste doch nodige optie, aangezien het er niet naar uitziet dat je het makkelijk eruit gaat krijgen op deze manier
Mannelijke tulp stekker afgebroken in RCA ( zelfde als jouw dus )
Mijn oplossing was uiteindelijk. RCA de-solderen van printplaat
nieuwe RCA connector kopen en die vast te lijmen op de plek waar het hoort.
( had geen andere keuze dan lijmen omdat ik geen RCA kon vonden die exact dezelfde omhulsel had als de originele )
hm... boren in een apparaat van 500 euro... Lijkt me niet handig.R-v-R schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:56:
Het lijkt wel een oog ;-)
Deze kan ik ook al helaas beantwoorden.MrCostanzo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:00:
weet je zeker dat de achterkant van de connector helemaal dicht is? anders kun je misschien de pin 'doordrukken' met een dunner staafje, zodat ie in de versterker valt
dat gaat niet lukken één van de polen loopt precies achter de ingang
dan ontzet je die en is hele RCA connector vernakt
inderdaad... gaat niet werken. en de connector is aan de achterzijde helemaal gesloten van metaal - dus daar is niet tussen te komen.jterpstra schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:01:
[...]
Deze kan ik ook al helaas beantwoorden.
dat gaat niet lukken één van de polen loopt precies achter de ingang
dan ontzet je die en is hele RCA connector vernakt
solderen ga ik niet zelf doen... Het zit op een onmogelijke plaats en betreffend printplaatje kan er alleen uit door zo'n beetje alle componenten los te gaan halen. En dan is er nog altijd het risico dat het niet lukt - dus dan laat ik het liever meteen door een professional doen!
[ Voor 25% gewijzigd door kazz1980 op 26-01-2012 12:04 ]
de middelste gele vriend eruit solderen ( wel ff goed doen en de tijd nemen )
vervolgens twee losse RCA connectoren halen bij elektroboer
Bekabelen ( maar paar cm nodig ) solderen op PCB en de connectoren op hun plaatshouden door middel van.. secondelijm
[ Voor 55% gewijzigd door osmosis op 26-01-2012 12:05 ]
ben er ook bang voor... maar dan wordt het dus reparateur... en met een beetje pech een duur geintje!jterpstra schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:04:
Ik denk dat je geen andere keuze hebt dan mijn oplossing ( Jterpstra @ donderdag 26 januari 2012 12:00 )
De kern van een coax stekker is meestal van vrij zacht metaal dus zou je er idd een zeer dun schroefje in moeten kunnen draaien. Dat schroefje moet dan wel ver genoeg uitsteken om met een tangetje te kunnen vastpakken.
Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

My favorite programming language is solder.
Ik denk dat het wel meevalt qua kostenkazz1980 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:05:
[...]
ben er ook bang voor... maar dan wordt het dus reparateur... en met een beetje pech een duur geintje!vanwege een onbenullig stekkertje!!! Aargh
ik weet niet waar je woont maar ik weet dat er in Harlingen een bijzondere audio speciaal zaak is.
die repareert alles van zeer oude radio's tot buizenversterkers tot zeer dure eindversterkers
http://www.vogelaaraudio.nl/ zijn altijd zeer redelijk qua kosten ( misschien kan je contact opnemen en alleen je printplaat versturen ? )
Ik ga denk ik een poging doen met een fijn schroefje, en lukt dat niet dan toch eens informeren bij een reparateur... (straks probeer ik nu van alles met het risico meer stuk te maken terwijl reparatie inderdaad neit veel kost!!!)
thx. ga ik even naar kijken. De printplaat krijg ik er helaas niet uit. Die zit vast op een grotere printplaat en dan moet echt alles los gehaald worden...jterpstra schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:10:
[...]
Ik denk dat het wel meevalt qua kosten
ik weet niet waar je woont maar ik weet dat er in Harlingen een bijzondere audio speciaal zaak is.
die repareert alles van zeer oude radio's tot buizenversterkers tot zeer dure eindversterkers
http://www.vogelaaraudio.nl/ zijn altijd zeer redelijk qua kosten ( misschien kan je contact opnemen en alleen je printplaat versturen ? )
My favorite programming language is solder.
Mezelf dan maar even quoten vanuit een oud topic:
The Eagle in "Probleem met geluid"
There u goThe Eagle schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:31:
Ik weet 100% zeker dat een identiek probleem als dat van de TS al eens ooit voorbij gekomen is.
Even zoeken: ja dus:
Pin luidspreker zit vast in onboard moederboord!
[MacBook] afgebroken audioplug
De beste resultaten schijnen gehaald te zijn met een zgn. "linkse tap" icm een vaste hand
Edit: het schijnt nog lastig te zijn tegenwoordig, al die kleine pinnetjes
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 26-01-2012 12:29 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dank!! Ga ik daar ook nog eens naar kijken bij de bouwmarkt...The Eagle schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:29:
Ah, vandaag is het geen laptop maar en normale receiver. Weer eens wat anders voor de verandering.
Mezelf dan maar even quoten vanuit een oud topic:
The Eagle in "Probleem met geluid"
[...]
There u go
Edit: het schijnt nog lastig te zijn tegenwoordig, al die kleine pinnetjes
hol, maar wel gevuld met een ander materiaal... lijkt zachter materiaal te zijn - dus hoop daar met een schroefje of tapje dus wel in te kunnen. een pinnetje krijg ik er niet zo makkelijk in geduwd (zo zacht is het dus weer niet!)Puch-Maxi schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:28:
Is het trouwens een massief pinnetje, of een hol buisje? Dan zou je er een dun pinnetje binnenin kunnen lijmenOf er idd een schroefje in proberen te draaien.
Een satéprikker met een minuscuul drupje 2 componenten lijm (geen secondenlijm!!) was de oplossing
[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 26-01-2012 12:48 ]
thx. dat heb ik nog in huis.... zit er nu in... duurt alleen een uur voor het beetje droog is... en 24 uur voor het helemaal droog is... hoe lang heb jij gewacht?SniperGuy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:48:
Been there, done that.
Een satéprikker met een minuscuul drupje 2 componenten lijm (geen secondenlijm!!) was de oplossing
[ Voor 21% gewijzigd door kazz1980 op 26-01-2012 13:15 ]
Nou het zou mij benieuwen of het je al gelukt is.kazz1980 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:07:
[...]
thx. dat heb ik nog in huis.... zit er nu in... duurt alleen een uur voor het beetje droog is... en 24 uur voor het helemaal droog is... hoe lang heb jij gewacht?
Heb het zelf ook eens mee mogen maken maar nooit opgelost
Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.
Nu dus alsnog naar de reparateur! Was het proberen waard, en kon wel met dusdanig beleid dat ik zeker weet dat ik niet echt iets gesloopt heb. Maar het is nu wel dusdanig priegelwerk op een plaats waar ik niet bij kan en kan totaal niet zien hoe het nu in elkaar zit of wat er verbogen is... dat laat ik toch maar aan de professional over!
Hopen maar dat het meevalt. Thx voor alle tips!
Bij mij was de binnenkant van het pinnetje dat erin zat van een soort kunstof. Ik heb met een punt tang een spelt roodgloeiend gemaakt boven het gasfornuis. Vervolgens kon ik hem in de binnenkant van het pinnetje drukken. Even vasthouden en daarna voorzichtig eruit proberen te trekken. Bij mij gleed ie er in een keer uit.
Hoop dat iemand er iets aan heeft.
Mooi hoe een post uit 2017 me geholpen heeft! Thanks! 😆mattiasvdm schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:06:
Weet dat het een oud topic is maar ik had zojuist hetzelfde probleem. Heb het vrij snel op kunnen lossen.
Bij mij was de binnenkant van het pinnetje dat erin zat van een soort kunstof. Ik heb met een punt tang een spelt roodgloeiend gemaakt boven het gasfornuis. Vervolgens kon ik hem in de binnenkant van het pinnetje drukken. Even vasthouden en daarna voorzichtig eruit proberen te trekken. Bij mij gleed ie er in een keer uit.
Hoop dat iemand er iets aan heeft.
Same here, thnx!H1CS schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:11:
[...]
Mooi hoe een post uit 2017 me geholpen heeft! Thanks! 😆