Pin luidspreker zit vast in onboard moederboord!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Beste Tweakers,

In de pin voor mijn luidspreker in de voorkant van mijn DC7700 HP compaq computer, is de luidspreker pin afgebroken in het gat waar dat normaal gesproken aan de kabel vast zou moeten zijn.

Het is aan de voorkant:
http://www.ciao-shopping....ss_Desktop_Dc7700__624125

Hierdoor komt er nergens geluid meer uit de pc, omdat de pc denkt dat er een luidsprekerkabel in zit!

Ik kan het er niet uitkrijgen en ook bij de computerwinkel hebben ze geen hoop meer... geen pincet niets, ik kan dat gehele ding slopen maar dan werkt de rest (usb poorten, microfoon) ook niet meer. als ik de onboard moederbord kabels voor dit uithaal, dan geeft het bij opstarten de melding dat de onboard AC 97 geluid er niet aanwezig is! En dan start windows 7 ook niet meer op, ik kom vreemd genoeg de bios niet meer in sinds win 7...

wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 09:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

wellicht kun je proberen om je computer open te schroeven en de aansluiting loskoppelen. Dit zal wellicht het probleem kunnen verhelpen. Ik weet dat het niet de meest ideale oplossing is, maar je kunt wel je geluid weer terug
krijgen.

uuhm.... ik heb wellicht een biertje teveel gedronken, en niet gelezen dat dit geen optie is...

[ Voor 17% gewijzigd door KingTenteehje op 18-04-2010 01:52 ]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Tja, het enige wat ik verder kan bedenken is iets aan die pin proberen vast te lijmen, en dan zo proberen 'm er uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

Ik zou zelf de printbaantjes die vanaf de jack komen doorsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Misschien een klein gaatje boren aan de achterzijde van de connector? Eventueel met een staafje met een heel klein beetje secondelijm de jack eruit halen. Werkt vaak ook met afgebroken sleutels. Magneet staafje werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26
Als het pinnetje er nog in zit, zou je kunnen proberen er met een klein ijzerboortje in te boren en dan het pinnetje via de boor terug te trekken

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 19:02
Ik zou zelf het jack socket lossolderen en er een nieuw exemplaar op solderen!
Heb het onlangs nog gedaan met een laptop.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
melkislekker schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:19:
Ik kan het er niet uitkrijgen en ook bij de computerwinkel hebben ze geen hoop meer... geen pincet niets, ik kan dat gehele ding slopen maar dan werkt de rest (usb poorten, microfoon) ook niet meer. als ik de onboard moederbord kabels voor dit uithaal, dan geeft het bij opstarten de melding dat de onboard AC 97 geluid er niet aanwezig is! En dan start windows 7 ook niet meer op, ik kom vreemd genoeg de bios niet meer in sinds win 7...
Probeer het onboard geluid dan eens eerst uit te zetten in je BIOS. Of zet het frontpaneel op "none", of "HD Audio" of "AC97". Naargelang waar het nu al opstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 19:02
Of je koopt een vervangend exemplaar: Maar zelf solderen lijkt me goed te doen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's van de poort zouden wel helpen.

Als de computer van de dvd-speler wil opstarten is het een optie om Ubuntu te installeren om te zien of het bios dan weer open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

melkislekker schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:19:ik kom vreemd genoeg de bios niet meer in sinds win 7..
Dat kan nooit aan Windows 7 liggen. Misschien wel aan je toetsenbord (f-lock aan of uit schakelen) en gewoon bij het opstarten [del], [F1] of [F2] ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak kan je in je geluidsbeheer programma aanvinken of het geluid automatisch moet stoppen als er een 'hoofdtelefoon' ingeplugd is of niet. Misschien dat je dat kan proberen?
Om hem er uit te halen heb ik geen oplossing, maar als je overige geluidsuitgangen weer werken, is dat misschien niet zo'n groot probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:02:
Als de computer van de dvd-speler wil opstarten is het een optie om Ubuntu te installeren om te zien of het bios dan weer open gaat.
Uhm, right. :z

Zoals schaduw al zegt, dat kan nooit aan win 7 liggen.
En dan nog, je kan ook bijv even de harde schijf loskoppelen, bereik je hetzelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Persoonlijk zou ik ook proberen een heel erg klein druppeltje secondelijm (hoe dunner hoe beter) aan een stokje met dezelfde dikte te doen, om hem er zo uit te trekken. Als dat lukt is dat alleszinds een gemakkelijke en nette optie.

Ook net is het lossolderen van de connector en er een andere aan solderen. Je moet wel al eens gesoldeerd hebben.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednasius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:27
Ik zou de front audio aansluitingen loshalen op 't moederbord. Dan kan je nog gewoon je speakers/hoofdtelefoon aansluiten aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik weet niet waarom maar nu start de pc wel op als ik de onboard pinnen heb uitgehaald.
Probleem verholpen dus, heb me geluid terug en dat is meer dan genoeg, bedankt allen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Petervanakelyen schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:04:
Persoonlijk zou ik ook proberen een heel erg klein druppeltje secondelijm (hoe dunner hoe beter) aan een stokje met dezelfde dikte te doen, om hem er zo uit te trekken. Als dat lukt is dat alleszinds een gemakkelijke en nette optie.
Dit zou ik ook doen. Is me zelf ooit gelukt met een afgebroken component pin bij mijn toen nog gloedjenieuwe full hd tv 8)7 Deze zat er erg ver in en zat flink vast dus denk dat dat met jouw pin ook wel moet lukken. Vergeet niet een aantal tellen te wachten voordat je er aan gaat trekken. Gewoon een paar keer proberen, wie niet waagt...

Edit: Oow opgelost, naja zo kan het ook natuurlijk. Toffe topictitel trouwens :')

[ Voor 5% gewijzigd door Sp33dFr34k op 18-04-2010 22:18 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1