Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Of het noodzakelijk is of niet maakt niks uit, als je een xbox koopt verwacht je dat op dat netwerk kan, als je dat niet kan is de xbox dus gedeeltelijk defect. Als mijn autoradio kapot gaat ga ik ook gewoon terug naar de dealer voor garantie en daar heb ik dan ook het volste recht op. Zou wat worden als je alleen nog maar garantie krijgt op de basisfunctionalitiet van een product.L1nt schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:18:
Nee, xbox live is een extra optie die niet noodzakelijk is voor het werken van je xbox.
Je kunt nog steeds je spelletje spelen. Alleen niet online.
Als je autoradio kapot is, kun je nog steeds je auto gebruiken alleen zul je zelf moeten zingen of een mp3 speler opzetten als je muziek wilt tijdens je rit.
Ik heb geen Gold. Kan daardoor niet online spelen. Xbox defect?jmzeeman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:31:
[...]
Of het noodzakelijk is of niet maakt niks uit, als je een xbox koopt verwacht je dat op dat netwerk kan, als je dat niet kan is de xbox dus gedeeltelijk defect. Als mijn autoradio kapot gaat ga ik ook gewoon terug naar de dealer voor garantie en daar heb ik dan ook het volste recht op. Zou wat worden als je alleen nog maar garantie krijgt op de basisfunctionalitiet van een product.
En ik bedoelde met de creditcard niet dat je cc kapot is, maar je auto. Maar laat maar.
Vergeet dan even niet te melden dat die online functie in 99,9% van de gevallen door eigen toedoen komt te vervallen.jmzeeman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:31:
[...]
Of het noodzakelijk is of niet maakt niks uit, als je een xbox koopt verwacht je dat op dat netwerk kan, als je dat niet kan is de xbox dus gedeeltelijk defect. Als mijn autoradio kapot gaat ga ik ook gewoon terug naar de dealer voor garantie en daar heb ik dan ook het volste recht op. Zou wat worden als je alleen nog maar garantie krijgt op de basisfunctionalitiet van een product.
De Xbox heeft een extra functionaliteit waar voorwaarden aanhangen. Als jij buiten die voorwaarden handelt kan die functionaliteit afgenomen worden.
Of de scheve vergelijking maar even door te zetten. Mijn auto kan, volgens de gegevens, ~190km/u. Ga ik dat echter ergens in Nederland (buiten het circuit) doen, raak ik wel de functionaliteit kwijt om uberhaubt mijn auto te gebruiken. Mijn auto is echter nog steeds niet defect.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Allemaal leuk en aardig, maar als je niet verteld wordt wat je nu daadwerkelijk fout hebt gedaan, is dat een zure pil. Je kunt het bijvoorbeeld best vergelijken met een HDTV kopen en vervolgens kun je door een blokkade alleen nog maar normale SD-signalen ontvangen, en is de enige oplossing om een nieuwe TV te kopen. Dat kan ook prima, maar tegenwoordig verwachten we wel gewoon van onze HDTV's dat we er HD op kunnen ontvangen. Zo hoort tegenwoordig het online gamen er voor een heel groot gedeelte van de consolegamers gewoon bij.L1nt schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:42:
[...]
Vergeet dan even niet te melden dat die online functie in 99,9% van de gevallen door eigen toedoen komt te vervallen.
De Xbox heeft een extra functionaliteit waar voorwaarden aanhangen. Als jij buiten die voorwaarden handelt kan die functionaliteit afgenomen worden.
Als Mercedes bepaalt dat je auto niet meer de openbare weg op mag... Zou je 'm dan mogen ruilen?
In 99,9% is het dondersgoed bekent wat men fout heeft gedaan.MicScott schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:53:
maar als je niet verteld wordt wat je nu daadwerkelijk fout hebt gedaan,
Je kunt wel denken dat MS klakkeloos zomaar een xbox verbannen van XBL maar in werkelijkheid doen ze dat alleen als ze heel zeker zijn van hun zaak. Vandaar dat er ook nog geen enkel verhaal bekent is van aanklachten wegens onterechte bans. Amerika kennende kun je de donder er op zeggen dat dit allang gebeurd zou zijn.
Kortom, buiten 1 bekend incident om, is elke ban tot op heden terecht geweest.
Precies. En als er 1 is, kunnen er meer zijn. Maar omdat MS dit nooit onderzoekt zullen we het nooit weten.L1nt schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:05:
[...]
Kortom, buiten 1 bekend incident om, is elke ban tot op heden terecht geweest.
helaas voor jou zit je er grandioos naastmaartend schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:10:
[...]
Precies. En als er 1 is, kunnen er meer zijn. Maar omdat MS dit nooit onderzoekt zullen we het nooit weten.
van: http://www.xbox.com/nl-BE/consoleban
Dus een console wordt echt absoluut never nooit zomaar zonder goede reden gebanned. En er wordt echt wel onderzoek naar gedaan.Wij nemen consoleblokkeringen hoog op en gaan hier pas toe over na diepgaand onderzoek door meerdere teams. Wanneer een console de toegang tot de service wordt ontzegd, wordt het volgende bericht weergegeven:
[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 27-01-2012 18:01 ]
Wij van bolletje raden bolletje aan.
Kuch kuch kuch........maartend schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:07:
Yep. Slager die zijn eigen vlees keurt.
Wij van bolletje raden bolletje aan.
IK WAS onterrecht gebanned met mijn gemodde console, maar omdat ik gemod had ging ik er vanuit dat het terrecht was en kocht dus een nieuwe(ingecalculeerd risico).
Achteraf bleek de xbox onterrecht gebanned en werd hij geunbanned (VANZELF ! ) en kreeg ik 1200 MS points en 3 maanden live gratis.
Ik heb NOOIT een case ingediend of geklaagd dat het onterrecht was.
MS heeft dit dus uit zichzelf toegegeven en opgelost.
Verder was de firmware van mijn omgebouwde xbox opeens weer stock
Dus nu heb ik 2 live capable xboxen met stock firmwares...
M.a.w. ik vertrouw VOLLEDIG op het oordeel van MS in dit geval.......
Omdat je zo hard aggeert tegen MS ben ik van mening dat je wel iets doet wat niet kan, hetzij modden, danwel GS boosten, danwel hacken, whatever.
[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-01-2012 19:16 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Nee hoor. Ongemodde 360, legale windows 7, hacken kan ik niet.CrankyGamerOG schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:58:
[...]
Omdat je zo hard aggeert tegen MS ben ik van mening dat je wel iets doet wat niet kan, hetzij modden, danwel GS boosten, danwel hacken, whatever.
en een specificiteit van 0.999 (geen ban en geen overtreding) dan heb je dus 0.001% kans (ban en geen overtreding)
Stel je voor dat je dan 50.000 op de 1.000.000 xboxen zijn omgebouwd dan zijn 95.0000 xboxen clean.
(95.0000/1.000.000)x(0.001)=9.5-4 dat je gebanned wordt terwijl je geen overtreding hebt begaan.
Dit zijn fictieve nummers maar als de banhammer echt zo goed werkt is de kans erg klein dat je vriend geen overtreding hebt gemaakt en toch gebanned is.
Lijkt me trouwens wel dat de sensiviteit hoger ligt dan dat, dus dat je berekening alsnog klopt.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ik zat ook nog te twijfelen maar 0.999+0.001=1 anders zou het een kans zijn van 99% en ik had gekozen voor 99.9% omdat MS alleen banned als ze erg zeker van hun zaak zijn, natuurlijk als nog maar fictief getal.boe.i schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:06:
Klopt niet helemaal, een sensitiviteit van 0.999 is gelijk aan 0.1%, niet aan 0.001%.
Lijkt me trouwens wel dat de sensiviteit hoger ligt dan dat, dus dat je berekening alsnog klopt.
Als een politieagent je een boete van 150 E geeft zonder verklaring, wil je toch ook eerst de reden weten. 99% van de keren is er een valide oorzaak voor een boete en weet je waarom je hem krijgt, maar soms ook niet. Daarom is het maar goed om dit soort dingen aan te vechten. (er wordt vaak genoeg een boete kwijtgescholden, dus die 99% zou best ook eens lager kunnen zijn)
Waarschijnlijk is die reden al gegeven en wordt ie hier gewoon niet gemeld i.v.m. schaamteshenr schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:01:
Je de kans is groot dat hij terecht is gebanned, maar MS moet gewoon een reden geven vind ik. Op die datum hebben wij dit geconstateerd, dus ban. Klaar niemand die meer zeikt.
The ramblings of an idiot
[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 03-02-2012 21:16 ]
Onterecht en gemod komen bij mij nooit bij elkaar thuis. Als jij je Xbox mod (met welke reden dan ook!) heeft MS alle recht jou Xbox Live te ontzeggen conform de voorwaarden. Dat het dus is teruggedraaid vind ik zeer, zeer vreemd.CrankyGamerOG schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:58:
[...]
Kuch kuch kuch........
IK WAS onterrecht gebanned met mijn gemodde console, maar omdat ik gemod had ging ik er vanuit dat het terrecht was en kocht dus een nieuwe(ingecalculeerd risico).
Achteraf bleek de xbox onterrecht gebanned en werd hij geunbanned (VANZELF ! ) en kreeg ik 1200 MS points en 3 maanden live gratis.
Ik heb NOOIT een case ingediend of geklaagd dat het onterrecht was.
MS heeft dit dus uit zichzelf toegegeven en opgelost.
Verder was de firmware van mijn omgebouwde xbox opeens weer stock.
Dus nu heb ik 2 live capable xboxen met stock firmwares...
M.a.w. ik vertrouw VOLLEDIG op het oordeel van MS in dit geval.......
Ik weet het niet hoe het bij hem zit maar er zijn natuurlijk zaken waarvoor ik een ban wel erg extreem vind.Exorcist schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:41:
[...]
Onterecht en gemod komen bij mij nooit bij elkaar thuis. Als jij je Xbox mod (met welke reden dan ook!) heeft MS alle recht jou Xbox Live te ontzeggen conform de voorwaarden. Dat het dus is teruggedraaid vind ik zeer, zeer vreemd.
Een andere HD in de harde schijf doen bijvoorbeeld. Of een andere koeler op je console zetten om hem toch wat frisser te houden (vooral eerste generatie had daar wel profijt van).
Zelf heb ik wel eens consoles geflashed. Niet per definitie om alleen illegaal te kunnen spelen, maar om games toch wat beter uit te kunnen proberen. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het niet de bedoeling is en ik weet ook dat gamen gewoon een dure hobby is, maar ik heb al zoveel miskopen gedaan dat ik daarbij gewoon de kans wat kleiner wil maken. Sure, sommige games koop ik niet, maar momenteel prijken er bijna 50 legale games in mijn collectie, waarbij ik toch een aardige duit aan de ontwikkelaars geef. Afgelopen jaar heb ik er maarliefst 15 gekocht (allemaal bij de launch gehaald). Dus dat is nog best veel. Ook heb ik een grote shitload op Xbox Live Marketplace gekocht. Voornamelijk Rock Band DLC, maar ook een aantal mappacks en arcade-games. Bij elkaar vorig jaar ook al een stuk of 3 keer zo'n 50,- MS points kaart ding gehaald (volgens mij is dat 4200 points?).
Goed, ik heb dus aardig wat uitgegeven en veel spellen uitgeprobeerd. Ik haal er wel wat meer plezier uit als ik eenmaal een game zelf heb gekocht, maar ben ook blij dat ik een aantal misbaksels zo toch wel heb kunnen overslaan. Ik weet het, het is niet conform de richtlijnen en mogelijk ook illegaal (ik download ook een hoop tv-series via usenet die in de states worden uitgezonden), maar momenteel ligt mij dit het best. Zodra ik van school af kom zou ik waarschijnlijk wel wat meer middenmoters kunnen aanschaffen, maar ik ga geen game-ontwikkelaars "belonen" met het afleveren van flutwerk.
We hebben besloten het hier maar bij te laten. Niet omdat mijn vriend toegeeft fout te zijn geweest, maar enkel vanwege de onmacht die hij in deze kwestie ervaart. Hij heeft aangegeven er dan ook 'helemaal klaar mee te zijn'. Hoewel ik het uitdagend vond deze zaak op te nemen, ga ik geen verdere moeite ondernemen als hij dit zelf al heeft afgesloten.
Wel wil ik nog stellen dat ik dit geen reclame voor MS vind. Veel van jullie stellen dat een ban(wave) altijd terecht is, maar ik mis hiervoor de argumenten. Tenzij situaties als deze natuurlijk als 'bewijs' worden beschouwd.. Ik heb dit echter als een bijzonder vreemde gewaardwording ervaren. Zeker omdat een heel aantal mensen aangeeft 'gewoon een nieuwe te kopen'. Bij een terechte ban begrijp ik dit, maar als je niks fout gedaan hebt pomp je toch niet nog meer geld in het bedrijf dat jou benadeeld en weigert aanvullende informatie te leveren?!
Inmiddels heeft hij trouwens een PS3 gekocht. Dit is geen uitnodiging om jullie kritiek hierop te spuien, maar enkel ter informatie
Verzoek dit topic te sluiten, aangezien dat inmiddels ook met deze hele zaak is gebeurd. Hoe spijtig ik dat ook vind...
Dat vind ik een beetje naief. Het is toch een feit van algemene bekendheid dat grote spelers weinig oog hebben voor de belangen van een enkel individu en je bijkans altijd tegen een muur laten praten als dat hen goed uitkomt?mefjoew schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:05:
Ik heb dit echter als een bijzonder vreemde gewaardwording ervaren.
Ik heb ook nog 7 euro tegoed van Microsoft naar aanleiding van een geld-terug actie, maar die heb ik al heel lang afgeschreven.
Je mag het naïef noemen, ik vind het juist onbegrijpelijk dat iedereen zich er maar zo makkelijk neer legt als hem/haar iets als dit overkomt.rdjnl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:26:
[...]
Dat vind ik een beetje naief. Het is toch een feit van algemene bekendheid dat grote spelers weinig oog hebben voor de belangen van een enkel individu en je bijkans altijd tegen een muur laten praten als dat hen goed uitkomt?
Ik heb ook nog 7 euro tegoed van Microsoft naar aanleiding van een geld-terug actie, maar die heb ik al heel lang afgeschreven.
Dat je vriend nu wil ophouden met verhaal halen komt op mij een beetje verdacht over. Misschien is hij zich toch ergens bewust van. Als zoiets onterecht gebeurt: dan wordt je toch compleet mental? Ik in ieder geval wel: ik zou het er niet bij laten zitten, alleen als ik wist dat het terecht zou kunnen zijn zou ik terug in mijn stulpje kruipen.
Als mijn Xbox onterecht gebanned zou zijn en ik zou zeker weten dat het onterecht was, dan zou ik het niet zo makkelijk op geven.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
De opmerkingen in dit topic verrassen me overigens. De gemiddelde tweaker download copyright beschermd materiaal zonder te betalen. In topics daarover is iedereen altijd fel tegen het afsluiten van downloaders van het net en ook BREIN e.d. wordt voor alles en nog wat uitgemaakt. Opmerkelijk dat vervolgens iedereen hier a) de vriend van de topicstarter bij voorbaat schuldig verklaart en b) iedereen een ban terecht vindt.
Of mag ik dat niet met elkaar vergelijken?

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Verwijderd
Met bellen kan je iig niks verliezen, die xbox heeft al een ban, in het ergste geval ben je een euro kwijt aan telefoon kosten. Als het onterecht is zou ik persoonlijk er alles aan doen om te weten te komen hoe men tot dat besluit is gekomen voordat ik 200 euro voor een nieuwe xbox betaal.
hoho, er wordt niet gezegd dat de redenen tot ban perse terecht worden bevonden. Er wordt gezegd dat het in 99,999% van de gevallen een terechte ban betreft. MAW: je hebt (on)bewust een regel overtreden.LDVC schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:51:
Ik denk dat de heren met hun pogingen ontdekt hebben dat het waarschijnlijk allemaal verspilde moeite is. Bij dit soort zaken ben je afhankelijk van Microsoft om je uitleg te geven en eventueel een onderzoek te herhalen. MS geeft echter geen duimbreed mee.
De opmerkingen in dit topic verrassen me overigens. De gemiddelde tweaker download copyright beschermd materiaal zonder te betalen. In topics daarover is iedereen altijd fel tegen het afsluiten van downloaders van het net en ook BREIN e.d. wordt voor alles en nog wat uitgemaakt. Opmerkelijk dat vervolgens iedereen hier a) de vriend van de topicstarter bij voorbaat schuldig verklaart en b) iedereen een ban terecht vindt.
En als een Brein en Buma zich iets meer inzetten voor betaalbare alternatieven ipv zichzelf te verrijken over de ruggen van de rechtmatige eigenaren zou het downloaden al een stuk minder zijn.
Een Netflix met hetzelfde aanbod + prijzen als in de VS zou het hier heel goed doen in tegenstelling tot een Veamer die 3 euro durft te vragen voor een single aflevering van een serie. Bij Netflix ben je al klaar voor 9 dollar per maand.
AMEN!LDVC schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:51:
Ik denk dat de heren met hun pogingen ontdekt hebben dat het waarschijnlijk allemaal verspilde moeite is. Bij dit soort zaken ben je afhankelijk van Microsoft om je uitleg te geven en eventueel een onderzoek te herhalen. MS geeft echter geen duimbreed mee.
Het verhaal is simpelweg dat de vriend voor wie ik de brief heb geschreven zelf klaar is met dit hele verhaal. Hij heeft inmiddels een PS3 gekocht en is daar erg tevreden mee. Onder het motto 'besteed geen euro meer aan MS', vindt hij de zaak afgedaan.
Ikzelf zou ook nog niet hebben opgegeven, maar het gaat hier niet om mijn eigen console/geld. Hoewel ik nog steeds overtuigd ben dat hij eerlijk tegen mij is en dus geen verkeerde actie(s) heeft ondernomen, ga ik niet verder waar hij 'opgeeft'. Mijn intentie was puur hem te helpen bij het ongedaan maken van een stukje onrecht. De topic op Tweakers.net startte ik in de hoop anderen met dit probleem (in de toekomst) te kunnen helpen. In deze opzet slaag ik dus niet...
Dat een aantal tweakers hun verbazing hierover uit kan ik wel begrijpen. Iets met hoge bomen en veel wind..
Overigens heeft hij direct na de ban natuurlijk wel de meest logische stappen (helpdesk telefonisch en per mail contacten) ondernomen. Pas op het moment dat het lastiger werd (duidelijk verwoorden standpunten e.d. middels mail) stapte ik in.
Verzoek dit topic niet te laten verworden tot een welles-nietesspel, of er allerlei (offtopic) vergelijkingen overheen te gooien. Tenzij iemand nog écht iets toe te voegen heeft, denk ik dat dit topic gesloten kan worden.
Heb je iets gedaan met mijn tip? Dat er momenteel heel veel bans zijn voor "Unauthorized account recovery or usage" ? Die kreeg jou vriend namelijk ook terug.
Hij beweert dat MS de post verwijderd heeft...L1nt schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:50:
Ik vind het jammer dat je vriend het zo makkelijk opgeeft. En dan gelijk een PS3 kopen waardoor al zijn games ook meteen op marktplaats kunnen.
Heb je iets gedaan met mijn tip? Dat er momenteel heel veel bans zijn voor "Unauthorized account recovery or usage" ? Die kreeg jou vriend namelijk ook terug.
Wat de "Unauthorized account recovery or usage" betreft: Dit is onderdeel van een grote Fifa12 scam waarbij accounts gehijacked worden om ingame stuff te kopen door de account te recoveren op een andere console en massaal xbox punten te kopen. De slachtoffers daarvan krijgen hun geld terug en de schuldige consoles worden gebanned en bevoordeelde accounts gerapporteerd bij de lokale politie.
[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 09-02-2012 17:45 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Precies zo denk ik er ook over.mefjoew schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:13:
[...]
Je mag het naïef noemen, ik vind het juist onbegrijpelijk dat iedereen zich er maar zo makkelijk neer legt als hem/haar iets als dit overkomt.
Ik erger me wel vaker aan dit soort praktijken, grote bedrijven die klanten gewoon negeren is te belachelijk voor woorden.
Ze weten donders goed dat een enkele gebruiker toch niets kan beginnen tegen hen.
Dit omdat als deze gebruiker zijn gelijk wil krijgen hij juridische stappen zal moeten ondernemen. Niemand is zo gek om voor de prijs van 10 van hun producten een rechtszaak aan te spannen, aangezien het vele malen goedkoper is om gewoon een nieuw product te kopen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.