Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 09:05
Beste Tweakers,

Een vriend van mij bleek na terugkomst van vakantie geen gebruik meer te kunnen maken van Xbox LIVE. Hij kreeg de melding:
This console has been banned for violations of the Terms of Use. To protect the Xbox LIVE service and its members, Microsoft does not provide details about console bans. There is no recourse for Terms of Use violations.

Logischerwijs heeft hij hierop direct (gisteren) een mail gestuurd naar de Xbox Klantenservice waarin hij melding maakt van het ontstane probleem en tevens aangeeft zijn Xbox 360 niet te hebben gemod. Vandaag ontving hij de volgende reactie:
Geachte,

Bedankt voor uw e-mail aan de Xbox klantenservice.

Wij begrijpen uit uw mail dat uw Xbox 360 console geen toegang meer heeft tot Xbox LIVE. De service kan alleen bereikt worden met een orignele Xbox of Xbox 360 console of als u met uw gegevens inlogt op xbox.com. Als u de service gebruikt door midddel van een orignele Xbox of Xbox 360 console dan verklaart u dat u geauthoriseerde software en hardware gebruikt en dat uw software en hardware niet op ongeauthoriseerde manier zijn aangepast (hiermee wordt niet bedoeld: officiële reparaties, upgrades en downloads).

Elke poging om de hardware of software van de originele Xbox of Xbox 360 console of de service uit elkaar te nemen, afleidingen hiervan te maken, reverse engineering te bedrijven, aan te passen, te sublicenseren, te distribueren of voor andere doeleinden te gebruiken is ten strengste verboden en kan resulteren in het beëindigen van uw account en/of uw mogelijkheid de service te bereiken via de originele Xbox of Xbox 360 console en zelfs tot rechtelijke stappen.

Wij maken u erop attent dat wij van de Xbox klantenservice niet de mogelijkheid hebben om een geschorste Xbox 360 console te deblokkeren. Als de Xbox 360 console geen toegang meer heeft tot Xbox LIVE ligt de reden ervoor in een overtreding van de Xbox LIVE gebruiksrechtovereenkomst. In het geval van overtreding van de gebruiksrechtovereenkomst bestaat er geen regresrecht.

Om de Xbox LIVE gebruiksrechtovereenkomst en de Xbox LIVE gedragscode nog eens in te zien, kunt u de volgende links bezoeken: http://www.xbox.com/nl-NL/live/legal/xboxComTOU.htm en http://www.xbox.com/nl-NL/live/legal/codeOfConduct.htm.

Met vriendelijke groet,

Alexander
Xbox Service en Support Team

Omdat ikzelf het een en ander meen te weten van dit soort zaken, heb ik hem aangeboden een reactie op te stellen. Hij wilde dit graag, dus vandaar dat ik vandaag de volgende mail heb gestuurd:
Beste Alexander o.g.,

Allereerst dank voor uw snelle reactie. Goed om te zien dat het Xbox
Service en Support team snel reageert op meldingen als de mijne.

Uit uw mail begrijp ik dat er een standaardreactie is die gehanteerd
wordt in deze gevallen, daar u niet ingaat op mijn persoonlijke
situatie.
Ik begrijp dat dit bij de meeste Xbox LIVE-gebruikers wellicht
afdoende is, maar leg u graag nogmaals de specifieke aspecten van mijn
probleem voor.
Ik vertrouw erop hiermee het Xbox Service en Support team tot actie
aan te zetten.

Op 28 december ben ik vertrokken voor een veertiendaagse vakantie. De
dag voor vertrek had ik volledige toegang tot Xbox LIVE.
Afgelopen zondag (15-01-2012) startte ik voor het eerst na mijn
vakantie de Xbox weer op en merkte tot mijn verbazing dat mijn
verbinding met Xbox LIVE geblokt was. Dit, terwijl er in mijn situatie
dus niets is veranderd sinds de 28ste december. De Xbox 360 is sinds
die datum ook niet gebruikt. U kunt dat vast bevestigen.
Deze melding heb ik gisteren bij u gedaan.

Naar aanleiding van uw reactie heb ik de website www.xbox.com bezocht.
Hierop kan ik nog 'gewoon' inloggen.
Uit uw mail maak ik op dat dit betekent dat mijn account op zich niet
geblokkeerd is. Het defect doet zich enkel in mijn Xbox 360 voor.

U verwijst in uw reactie op mijn mail naar de Xbox LIVE
gebruiksrechtovereenkomst. Daarbij geeft u aan dat het feit dat ik via
mijn console geen verbinding kan maken met het netwerk, erop duidt dat
ik deze gebruiksovereenkomst heb overtreden. Hierbij benoemt u
specifiek dat "elke poging om de hardware of software van de originele
Xbox of Xbox 360console of de service uit elkaar te nemen, afleidingen
hiervan te maken, reverse engineering te bedrijven, aan te passen, te
sublicenseren, te distribueren of voor andere doeleinden te gebruiken
kan resulteren in het beëindigen van uw account en/of uw mogelijkheid
de service te bereiken via de originele Xbox of Xbox 360 console en
zelfs tot rechtelijke stappen".
Daar ik er echter van overtuigd ben op geen enkele wijze de Xbox LIVE
gebruiksrechtovereenkomst te hebben overtreden, kan mijn
verbindingsprobleem met Xbox LIVE niet hierin gezocht worden.
Rechtelijke stappen zouden in deze in mijn voordeel zijn, daar hieruit
zou blijken dat mijn Xbox 360 nog in originele staat verkeerd.
Uiteraard op de, tevens door u benoemde, officiële upgrades en
downloads na.

Aan het eind van uw mail beschuldigt u mij nogmaals van het overtreden
van de Xbox LIVE gebruiksrechtovereenkomst en geeft u aan dat er in
dit geval geen sprake is van regresrecht.
In de foutmelding op mijn Xbox 360 (zie bijlage voor foto) wordt enkel
gesteld dat de Xbox LIVE gebruiksrechtovereenkomst is geschonden.
Daarbij staat de melding dat er geen details hierover vrijgegeven
zullen worden, om de Xbox Live Service en gebruikers te beschermen.
Zoals eerder gesteld ben ik van mening de gebruiksovereenkomst niet te
hebben overtreden. Daar mij echter geen informatie wordt verstrekt
over de aard van deze 'overtreding', kan ik mijzelf op dit punt niet
verdedigen.
Feitelijk zou deze werkwijze Microsoft vrijbrief geven om puur
willekeurig Xbox LIVE-accounts te blokkeren, zonder dat hierbij een
verantwoording aan de gebruiker benodigd is. Dat kan de bedoeling niet
zijn.

Ik begrijp dat gebruikers die inderdaad een overtreding op de Xbox
LIVE gebruiksrechtovereenkomst hebben begaan, hun blokkering zullen
accepteren zonder verdere uitleg. Daar ik echter van mening ben dat
mijn account ten onrechte is geblokkeerd, verzoek ik u mij wel van
verdere informatie te voorzien.
Ik ben ervan overtuigd indien nodig bewijzen te kunnen leveren om elk
van uw eventueel aangedragen punten te weerleggen. Uiteraard ben ik
bereid mijn Xbox 360 indien nodig te overleggen aan een medewerker van
Microsoft.

Ik verzoek u binnen vijf werkdagen aan bovenstaand verzoek te voldoen,
dan wel mijn Xbox LIVE-account te deblokkeren.
Hoewel u mij in uw mail erop attendeert dat "wij van de Xbox
klantenservice niet de mogelijkheid hebben om een geschorste Xbox 360
console te deblokkeren", hebt u natuurlijk wel de juiste ingangen om
dit indirect te verzorgen. Eveneens zult u de mogelijkheid hebben een
officieel onderzoek te starten, indien deblokkeren op dit moment geen
optie is.

Mocht u geen gehoor aan mijn verzoek geven, dan voel ik mij
genoodzaakt middels andere wegen mijn gelijk te halen. Immers ben ik
geconfronteerd met een valse beschuldiging en heb ik het recht mij
daartegen te verdedigen.
In dat geval, of wanneer de afhandeling van deze zaak meer dan vijf
werkdagen duurt, zal ik ook sprake maken op het regresrecht voor de
dagen waarop ik geen gebruik heb kunnen maken van Xbox LIVE.

Ik reken op uw professionaliteit en zie uw reactie met vertrouwen tegemoet.

Vriendelijke groet,

Ik plaats deze post met name om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Naar aanleiding van dit gebeuren ben ik namelijk gaan zoeken op Tweakers en ontdekte ik dat de meeste topics aangaande dit onderwerp zijn doodgebloed, of vervielen in vergelijkingen met winkeldiefstal en te hard rijden met een auto.
Vriendelijk verzoek dus om geen vergelijkingen te posten in dit topic, maar enkel inhoudelijk te reageren. Natuurlijk lees ik ook graag jullie mening over mijn brief en zijn tips altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het probleem hoeft niet te zijn geconstateerd tijdens zijn vakantie. De zogenaamde ban-hammer van Microsoft verzamelt vaak enkele weken/maanden alle "verdachte" consoles om die dan in 1 batch te kunnen blokkeren; het is dus noodzakelijk om na te gaan wat er de afgelopen weken/maanden wel/niet aan de machine is gedaan.

Dit kan ook inhouden het gebruiken/aansluiten van hardware die wel werkt met een XBOX maar geen licentie heeft. Ook het veelvuldig wisselen/opvragen van save-games en profile-recovery op andere consoles kan hiertoe behoren.

Het antwoord van de klantenservice "lijkt" te duiden op een specifiek iets wat zou zijn aangepast maar ze sturen duidelijk 2 URL's mee; de informatie die daarop wordt gegeven kan van alles inhouden voor jouw kennis, uiteenlopend van "schelden in een online game" tot "unwanted content generation" tot gekopieerde DVD in de drive hebben (nog niet eens opstarten van de DVD).

Ik zie trouwens niet geheel in wat je met de post wil bereiken; ons informeren is best leuk maar zolang we er niet inhoudelijk bij kunnen assisteren/helpen/meedenken, staat je topic na een week of twee natuurlijk ergens stof te happen op GoT.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 16-01-2012 12:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Eens met degene hierboven.

Verder: Je e-mail ziet er wel goed uit maar ik vrees dat het weinig zal helpen. Welke "andere wegen om je gelijk te halen" heb je in gedachte in het geval Microsoft niet wil meewerken?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Enige wat er kan zijn gebeurd is dat die een "false-positive" was. Tijdje terug was dit ook een keer gebeurd met paar xboxen.

Verder ga er maar van uit dat het in 99 v/d 100 gevallen wel terecht is. Ze gaan niet random paar serienummers uit een hoed trekken om die console-eigenaar te stangen.

Niet toevallig broertje/zusje/kameraad die de xbox gebruikt heeft tijdens zijn vakantie en zich misdragen heeft op xbox live? Flink schelden kan ook een ban opleveren. Hoewel dit, IIRC, vaak een userban is.

[ Voor 26% gewijzigd door Player1S op 16-01-2012 12:49 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35

beany

Meeheheheheh

Toch is het wel raar dat je je moeilijk kan verweren tegen een ban. Ik begrijp het vanuit Microsoft wel(en Steam/Valve doet dit overigens ook) maar je zal maar onterecht zijn gebanned. Daar sta je dan...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Er zijn een aantal dingen waarop een Xbox geblokkeerd kan worden:
  • Firmware van dvd drive aangepast (voor bv illegale spellen afspelen)
  • Niet microsoft-schijf gekoppeld (om bv een grotere schijf toe te voegen zonder dat het een officiele microsoft schijf is)
  • Hardware vervangen (na openmaken ben je in ieder geval je garantie kwijt)
Het lijkt er in ieder geval op dat je een Hardware-ban hebt en geen account-ban. Die laatste kun je dan weer halen door cheaten of misdragen.

Het is jammer dat je niet precies kunt zien wat er dan fout zou zijn, maar ze doen inderdaad waves eruit om te bannen. Als je iets in de zomer hebt gedaan, kun je daar in de winter nog makkelijk voor gebanned worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 16-01-2012 13:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 15:39
Het is jammer dat het goedkoper is een nieuwe XBOX te halen dan je gelijk te halen, want wat MS hier doet (mits de gebruiksvoorwaarden dus ECHT niet geschonden zijn) lijkt mij een typisch geval van het hanteren van een algemene voorwaarde die de toets van BW 6:233 e.v. niet kan doorstaan.

Ben benieuwd of je nog iets van MS hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vooralsnog heb ik geen berichten gehoord over grootschalige onterechte bans. Dat had je paar maand geleden wel en dat is toen ook netjes terug gedraaid.

Ik ben dus bang dat zijn vriend toch 1 van de 3 punten heeft overtreden die Martinsphire aanhaalt.
Of als hij hem 2e hands heeft gekocht, is dit al voor hem gedaan.
In beide gevallen is ie dus gewoon screwed.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
*knip, voegde niets toe*

[ Voor 89% gewijzigd door anandus op 16-01-2012 13:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Deze site is een van men favoriete sites ooit, en ik ben er rotsvast van overtuigd dat de TS ook in dat lijstje thuishoort :)

http://whywasibanned.com/

Wil je dat jouw geval door het XBLA enforcement team persoonlijk wordt onderzocht? Pen jouw situatie dan neer in http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/2366.aspx . Let wel: Als het onterecht is kom je in de hall of shame terecht ;)

offtopic:
En juridische argumenten? Je bent knettergek :p. Het is microsoft hun volste recht je te bannen van hun eigen netwerk. "Rechtsgeldig" heeft er niets mee van doen. Het is een prive-netwerk, de functionaliteit van de xbox blijft ongewijzigd

[ Voor 97% gewijzigd door boe2 op 16-01-2012 14:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:38:
Ik zie trouwens niet geheel in wat je met de post wil bereiken; ons informeren is best leuk maar zolang we er niet inhoudelijk bij kunnen assisteren/helpen/meedenken, staat je topic na een week of twee natuurlijk ergens stof te happen op GoT.
Excuus voor de onduidelijkheid.
Idee is inderdaad om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Tijdens mijn eigen speurtocht op Tweakers ontdekte ik dat er nog relatief weinig bekend is over dit soort zaken. Zodoende dus dat het me goed leek dit topic te starten, zodat andere Xbox-gebruikers hier wellicht in de toekomst hun voordeel uit kunnen halen. Of direct weten dat ze de spreekwoordelijke bek af kunnen vegen 8)7
Daarnaast kan het zo zijn dat er meer mensen onlangs gedupeerd zijn, maar dat die zich nog niet hebben gemeld. Aangezien je samen sterker staat, kunnen zij zich dan middels dit topic laten horen.

Wat betreft het inhoudelijk meedenken; dat is vooral gedoeld op de brief en eventuele juridische argumenten die ik achterwege heb gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Wellicht ten overvloede, maar het betreft hier de Xbox van een vriend van mij. Ik ben zelf PS3-gebruiker, maar vind het interessant om dit soort 'confrontaties' aan te gaan.
Daarnaast is een ban zonder uitleg simpelweg niet rechtsgeldig en mag iets dergelijks niet in de Algemene Voorwaarden opgenomen worden. Het lijkt me dus de hoogste tijd om deze manier van handelen door MS aan de kaak te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:19:
Wellicht ten overvloede, maar het betreft hier de Xbox van een vriend van mij. Ik ben zelf PS3-gebruiker, maar vind het interessant om dit soort 'confrontaties' aan te gaan.
Daarnaast is een ban zonder uitleg simpelweg niet rechtsgeldig en mag iets dergelijks niet in de Algemene Voorwaarden opgenomen worden. Het lijkt me dus de hoogste tijd om deze manier van handelen door MS aan de kaak te stellen!
En dat wil jij samen met je vriend gaan doen? Ga je de kosten voor een rechtszaak betalen, ja? Makkelijker is om een nieuwe Xbox te kopen tegen je vriend te zeggen dat hij zich voortaan aan de regeltjes houd :+

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast is een ban zonder uitleg simpelweg niet rechtsgeldig en mag iets dergelijks niet in de Algemene Voorwaarden opgenomen worden.
Oh ja? Waar staat dat dan?

Succes hiermee. Ik geef je nul kans bij MS zelf. Misschien dat voor laten komen iets kan betekenen. Breek een lans voor alle hackers zou ik zeggen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hoezo niet rechtsgeldig? Heb je de URL's doorgelezen? Zelfs als Microsoft morgen de stekker uit het hele XboxLive-verhaal trekt, hebben ze een 30 miljoen ontevreden klanten maar een dikke berg met geld waar niemand aan kan komen want je bent akkoord gegaan met de voorwaarden.

Maaruh, PS3? Dus jij bent akkoord gegaan recentelijk met het feit dat als PSN weer eens lekt en jouw persoonlijke gegevens komen op straat te liggen, heb je ook geen poot om op te staan? Iets met gewijzigde voorwaarden sinds de laatste grote downtime van PSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
DennusB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:21:
En dat wil jij samen met je vriend gaan doen? Ga je de kosten voor een rechtszaak betalen, ja? Makkelijker is om een nieuwe Xbox te kopen tegen je vriend te zeggen dat hij zich voortaan aan de regeltjes houd :+
Niet geschoten... Natuurlijk kan dit heel goed uitdraaien op wat jij schetst, maar stel jij dan voor dat iedereen maar 'ja' en 'amen' zegt bij alles wat MS doet?

Sowieso vind ik het raar dat iedereen (of in ieder geval jij) er vanuit gaat dat elke ban terecht is, terwijl MS niet aan wil geven waarom iemand geband wordt.
Ik geloof in deze de jongen voor wie ik nu in de weer ben. Opmerkingen als 'hij zal zich niet aan de regeltjes hebben gehoude' voegen dan ook niets toe in deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:27:
[...]

Niet geschoten... Natuurlijk kan dit heel goed uitdraaien op wat jij schetst, maar stel jij dan voor dat iedereen maar 'ja' en 'amen' zegt bij alles wat MS doet?

Sowieso vind ik het raar dat iedereen (of in ieder geval jij) er vanuit gaat dat elke ban terecht is, terwijl MS niet aan wil geven waarom iemand geband wordt.
Ik geloof in deze de jongen voor wie ik nu in de weer ben. Opmerkingen als 'hij zal zich niet aan de regeltjes hebben gehoude' voegen dan ook niets toe in deze discussie.
Opmerkingen als "ik ga ze aanklagen!111!!' voegen ook niks toe aan deze discussie. Jij(je mattie :')) gaat akkoord met de voorwaarden en moet dus niet zo huilen als hij illegale dingen doet. Of dingen die niet mogen volgens de voorwaarden, hartstikke rechtsgeldig en je hebt geen poot om op te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
DennusB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:28:
[...]

Opmerkingen als "ik ga ze aanklagen!111!!' voegen ook niks toe aan deze discussie. Jij(je mattie :')) gaat akkoord met de voorwaarden en moet dus niet zo huilen als hij illegale dingen doet. Of dingen die niet mogen volgens de voorwaarden, hartstikke rechtsgeldig en je hebt geen poot om op te staan. ;)
Ik heb zelf de voorwaarden niet gelezen, maar het feit dat een bedrijf dingen in z'n algemene voorwaarden zet wil nog niet meteen zeggen dat het rechtsgeldig is. De wet gaat nog altijd voor wat voor algemene voorwaarden dan ook. Ik zeg daarmee niet dat het in dit geval ook daadwerkelijk zo is, maar let wel op met zeggen dat het 'hartstikke rechtsgeldig' is omdat het het in de voorwaarden staat. Dat hoeft niet per definitie zo te zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Ik heb zelf de voorwaarden niet gelezen, maar het feit dat een bedrijf dingen in z'n algemene voorwaarden zet wil nog niet meteen zeggen dat het rechtsgeldig is. De wet gaat nog altijd voor wat voor algemene voorwaarden dan ook. Ik zeg daarmee niet dat het in dit geval ook daadwerkelijk zo is, maar let wel op met zeggen dat het 'hartstikke rechtsgeldig' is omdat het het in de voorwaarden staat. Dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
Ik zeg niet dat wat in de voorwaarden staat rechtsgeldig is. Ik zeg dat als jij die troep ondertekend het hartstikke rechtsgeldig is om jou te bannen als dat volgens de regeltjes is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
'Ik ga ze aanklagen', wordt ook nergens gezegd. Het gedeelte 'genoodzaakt dan andere stappen te ondernemen' is bedoeld om de Klantenservice tot actie aan te zetten c.q. de mail wat scherper te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:32:
[...]

'Ik ga ze aanklagen', wordt ook nergens gezegd. Het gedeelte 'genoodzaakt dan andere stappen te ondernemen' is bedoeld om de Klantenservice tot actie aan te zetten c.q. de mail wat scherper te maken.
Klinkt of je ze wil gaan aanklagen. Maar goed, hier kan je denk ik kort of lang over discussiëren. Dit ga je niet oplossen door je zo op te stellen. Nieuwe Xbox kopen en weer lekker verder gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
DennusB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:33:
Klinkt of je ze wil gaan aanklagen. Maar goed, hier kan je denk ik kort of lang over discussiëren. Dit ga je niet oplossen door je zo op te stellen. Nieuwe Xbox kopen en weer lekker verder gamen :)
Ik denk dat MS heeeeeel blij is met gamers zoals jij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat MS heeeeeel blij is met gamers zoals jij :z
En heel boos is op gamers als je mattie en juist daarom bannen ze mensen :+
offtopic:
Ik ben weg uit deze discussie, wat een onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon via het gerecht proberen, dat hoeft helemaal niet veel te kosten (ooit gehoord van rechtsbijstand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Ik zeg niet dat wat in de voorwaarden staat rechtsgeldig is. Ik zeg dat als jij die troep ondertekend het hartstikke rechtsgeldig is om jou te bannen als dat volgens de regeltjes is :)
Als er in de voorwaarden staat dat MS je partner mag kopen voor 23 euro als jij je Xbox opstart met een tweede controller dan gaat er geen rechter akkoord geven al heb je 2 keer getekend en een keer een paraaf gezet. Minder extreme voorbeelden vind je op de zwarte en grijze lijsten van voorboden bedingen in algemene voorwaarden. In die verboden bedingen komt niet voor dat je niet mag console bannen en/of niet eenzijdig mag bannen zonder opgaaf van redenen.

Gelukkig wel dat je niet mag uitsluiten dat iemand naar de rechter stapt op basis van de voorwaarden. Iets wat je in de VS versie van de ToS ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heet je vriend die xbox gekocht in een legitieme winkel of via marktplaats?
Laten we daar eens mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
L1nt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:38:
Heet je vriend die xbox gekocht in een legitieme winkel of via marktplaats?
Laten we daar eens mee beginnen.
Legitieme winkel.
Voor zover ik het kan beoordelen (dus feitelijk op goed vertrouwen), heeft hij geen zaken gedaan waarmee hij de AV heeft overtreden. Ik heb deze (nog) niet tot op de letter nauwkeurig doorgespit, maar weet in grote lijnen wat de mogelijkheden voor het overgaan tot een ban voor MS zijn. In dit geval ben ik van mening dat de ban niet-rechtsgeldig is en dat MS dus moet kunnen aantonen waarom tot de ban is overgegaan. Vandaar ook de toonstelling, argumenten en verwachtingen die ik benoem in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vraag me ook af of de TOS van Xbox live wel onder Nederlands recht valt. De TOS van Steam/Valve in ieder geval niet, die vallen onder het recht van de VS en verschuilen zich daarachter bij dit soort conflicten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Legitieme winkel.
Voor zover ik het kan beoordelen (dus feitelijk op goed vertrouwen), heeft hij geen zaken gedaan waarmee hij de AV heeft overtreden.
Mja, als ik eerlijk ben en kijk naar de ban-historie van MS, zou ik persoonlijk eerder MS in deze geloven dan een vriend.
Je geeft zelf al aan dat je uit goed vertrouwen er van uitgaat dat hij niks verkeerd heeft gedaan. Dus 100% zeker weet jij het ook niet. Terwijl MS alleen bant bij grote zekerheid van overtreding.

Heeft tijdens zijn vakantie iemand gebruik kunnen maken van de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:26:
Maaruh, PS3? Dus jij bent akkoord gegaan recentelijk met het feit dat als PSN weer eens lekt en jouw persoonlijke gegevens komen op straat te liggen, heb je ook geen poot om op te staan? Iets met gewijzigde voorwaarden sinds de laatste grote downtime van PSN?
Offtopic ;) Ik ben hier niet om PSN te verdedigen, immers valt daar ook genoeg op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
L1nt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:54:
Mja, als ik eerlijk ben en kijk naar de ban-historie van MS, zou ik persoonlijk eerder MS in deze geloven dan een vriend.
Je geeft zelf al aan dat je uit goed vertrouwen er van uitgaat dat hij niks verkeerd heeft gedaan. Dus 100% zeker weet jij het ook niet. Terwijl MS alleen bant bij grote zekerheid van overtreding.

Heeft tijdens zijn vakantie iemand gebruik kunnen maken van de xbox?
Waar het feitelijk op neerkomt is dat ik met hem alle mogelijke pijnpunten heb doorgenomen en dat hij op elk van die punten aangeeft niets verwijtenbaars te hebben gedaan. Omdat ik met taal vrij handig ben, heb ik aangeboden voor hem een reactie op te stellen.
Dat ik dit deel in een topic op Tweakers was, nogmaals, meer bedoeld bij wijze van 'informatievergaarbak' dan om mijn (zijn) gelijk aan andere Tweakers te bewijzen. Hoewel ik alle (goedbedoelde) reacties natuurlijk op prijs stel!

Om jouw vraag te beantwoorden: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:36:
Gewoon via het gerecht proberen, dat hoeft helemaal niet veel te kosten (ooit gehoord van rechtsbijstand?)
Als de rechtsbijstandverzekering dit al in behandeling neemt en jou gelijk geeft dan zullen ze waarschijnlijk ook een nieuwe Xbox voor je kopen omdat het goedkoper en succesvoller is dan het voor de rechter uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dit is idd een hardware ban zoals hier gezegd. Die geven ze alleen als je de xbox zelf mod op 1 of andere manier. Over het algemeen zie je dat meteen als je weet waar je moet kijken.

Ben wel benieuwd naar de reactie van microsoft!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Legitieme winkel.
Voor zover ik het kan beoordelen (dus feitelijk op goed vertrouwen), heeft hij geen zaken gedaan waarmee hij de AV heeft overtreden. Ik heb deze (nog) niet tot op de letter nauwkeurig doorgespit, maar weet in grote lijnen wat de mogelijkheden voor het overgaan tot een ban voor MS zijn. In dit geval ben ik van mening dat de ban niet-rechtsgeldig is en dat MS dus moet kunnen aantonen waarom tot de ban is overgegaan. Vandaar ook de toonstelling, argumenten en verwachtingen die ik benoem in de mail.
Dus je vriend heeft wel iets gedaan met zijn xbox? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Rockvee2 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Dus je vriend heeft wel iets gedaan met zijn xbox? :P
Ook al heeft de betreffende vriend wel iets gedaan met zijn Xbox, hoe moeilijk is het om aan te geven 'op die en die datum hebben wij dit en dat geconstateerd en daarom bannen wij u'. Het probleem is dat niemand het waard vind om zijn recht hier te halen, omdat een nieuw console goedkoper is en 99% van de tijd diegene wel iets heeft uitgehaald met zijn Xbox. Maar dit geeft MS niet het recht om zonder opgaaf van reden te bannen, toch? Je betaalt er immers maandelijks een bedrag voor, naast de rechten die MS heeft hebben ze ook plichten na te komen voor dat bedrag. Dat ze bannen is logisch en volkomen in hun recht (als er gemod is met de xbox), maar het opgeven van een reden vind ik hun plicht (ook al staat het niet in de EULA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Glashelder schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:48:
Ik vraag me ook af of de TOS van Xbox live wel onder Nederlands recht valt. De TOS van Steam/Valve in ieder geval niet, die vallen onder het recht van de VS en verschuilen zich daarachter bij dit soort conflicten.
Zij doen zaken in Nederland dan lijkt het mij dat ze zich aan de Nederlandse wet te houden hebben.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

shenr schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:13:
[...]

Ook al heeft de betreffende vriend wel iets gedaan met zijn Xbox, hoe moeilijk is het om aan te geven 'op die en die datum hebben wij dit en dat geconstateerd en daarom bannen wij u'. Het probleem is dat niemand het waard vind om zijn recht hier te halen, omdat een nieuw console goedkoper is en 99% van de tijd diegene wel iets heeft uitgehaald met zijn Xbox. Maar dit geeft MS niet het recht om zonder opgaaf van reden te bannen, toch? Je betaalt er immers maandelijks een bedrag voor, naast de rechten die MS heeft hebben ze ook plichten na te komen voor dat bedrag. Dat ze bannen is logisch en volkomen in hun recht (als er gemod is met de xbox), maar het opgeven van een reden vind ik hun plicht (ook al staat het niet in de EULA).
Ze geven een reden, -> "This console has been banned for violations of the Terms of Use."

Maar zonder feiten is het alleen maar gissen.
De betreffende melding is een hardware ban, deze wordt alleen gegeven bij een hardware aanpassing firmware flash, accounthandel en naar horen zeggen kennelijk ook voor een 3rd party harddisk.

Aangezien er geen 'banwave' is geweest voor zover ik kan zien op de verschillende fora. Zijn er 2 mogelijkheden, 1 zoals gezegd een fout van ms of 2 eigenaar van de xbox heeft gewoon gemod en niet goed opgelet met het spelen van zijn AP 2.5 games :P

Beste advies wat ik je kan geven is op de xbl forums in het juiste onderdeel een post maken met vermelding van gamertag. Daar krijg je meestal wat meer info over welk deel van de TOS is overtreden.

Success

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mefjoew schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:03:
[...]

Omdat ik met taal vrij handig ben, heb ik aangeboden voor hem een reactie op te stellen.
Pas dan in ieder geval dit nog even aan:

"dat mijn Xbox 360 nog in originele staat verkeerd." :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ben wel blij overigens dat iemand ooit er is wat aan doet, want de meeste gamers zijn makke schapen. ALs het aan hun zou liggen zouden we helemaal geen rechten overhouden. Daarom ben erg benieuwd inderdaad hoe houdbaar die algemene voorwaarden zijn, ze zijn bij mijn weten nooit echt getoetst aan de wet (omdat er tot dusver geen aanleidingen voor waren hier in NL als zijn ze in de loop van de jaren wel aangepast). Overigens onbegrijpelijk dat zoveel mensen alles maar slikken wat bedrijven ze door hun strot duwen, en het dan nog voor ze opnemen ook. Ik houdt toch wel van mn consumenten rechten, als het aan mensen zoals DennusB lag zouden we helemaal niks mogen en makke schapen moeten zijn.

Overigens blijf ik erbij dat het erg erg veel vertrouwen vraagt om die vriend van je op zijn woord te geloven. De ervaring heeft mij geleerd dat mensen over het algemeen niet eerlijk zijn in dit soort zaken of het vergeten/niet weten. Niet om je vriend af te zeiken maar zo is het nu eenmaal wel. Overigens houdt in je achterhoofd dat MS al 6 maanden geleden de overtreding heeft waargenomen. Ze delen bans uit in waves.

Edit: Daarnaast zou ik even het frontje van de xbox halen en kijken of de garantie zegel niet gebroken is, is die wel gebroken dan moet je nog de xbox opschroeven om te kijken voor voor een modchip oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 16-01-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik vind het ook een interessant topic.

Laat je niet ontmoedigen door mensen die niet snappen dat je een brief hebt opgesteld voor iemand anders of door mensen die zeggen weg te gaan uit deze discussie, terwijl niemand ze ooit heeft geroepen (laat staan heeft gevraagd te blijven) of door mensen die de contractvrijheid van Microsoft verwarren met het zonder onderbouwing opzeggen van een contractuele relatie.

Ik hoop dat een moderator ervoor zorgt dat ook dit topic niet verzand door ondoordachte reacties die de discussie vertroebelen, waarvoor je al bang was.

Ik vraag me af of je ooit een serieuze reactie van Microsoft zult krijgen. Als dat wel zo is, ben ik zeer benieuwd naar de inhoud. Als dat niet zo is, is dat naar mijn mening ook het vermelden waard. Je brief is in ieder geval zeer correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:30:
Pas dan in ieder geval dit nog even aan:

"dat mijn Xbox 360 nog in originele staat verkeerd." :X
Oeps.. Na veel schrijven gaat er inderdaad wel eens iets verkeerT |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een console ban krijgen is erg makkelijk
Openmaken en zelf repareren rrod(niet altijd maar ook dit komt voor)
Flash modden
Tevaak acount opvragen(vind dit zelf ook vreemd maar goed)
Marketplace diefstal(bijv via hack alles kleding hebben)
Verschrikkelijk tekeer gaan moet je het echt grof misdragen en merdere waarschuwingen naast je neer leggen
Gamertag die beledigend is ook dit na meerder waarschuwingen niet aanpassen
niet officiele hardware (bijv een 100gig hdd in een slim inbouwen of andere dingen staatn genoeg op internet)
en cheaten en dan bedoel ik niet een godmode code ingeven maar draaien van xtra software om beter te spelen.
Maar vrees dat je vriend iets gedaan heeft als hij op de xbox forum onder nummer 14 post dan krijg je wel een antwoord waarom.
Ben benieuwd wat hij gedaan heeft want die console bans gaan niet zomaar de deur uit daar gaat gedegen onderzoek aan vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Gebruikt hij niet toevallig een zelfgemaakte harde schijf ofzo? Of een harde schijf uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
danielkraak schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:18:
Gebruikt hij niet toevallig een zelfgemaakte harde schijf ofzo? Of een harde schijf uit China?
Hoe zit het met die rapid fire controllers, die zijn toch ook gemod, is dat niet verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

twister00004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:56:
[...]

Hoe zit het met die rapid fire controllers, die zijn toch ook gemod, is dat niet verboden?
Het gaat niet om het modden; het gaat om de licentie die erop zit!

Als Microsoft een licentie afgeeft aan fabrikant X om device Y te maken, dan heeft Microsoft echt wel toestemming gegeven voor dit device. Heb je geen licentie -> eligible for ban.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet toevallig in CoD bij de level hacks elkaar teveel geboost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Laatst online: 09-09 00:02
Aghanim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:01:
Niet toevallig in CoD bij de level hacks elkaar teveel geboost?
Dan zou het alsnog alleen het account zijn die wordt verbannen, niet de console zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
op zich nog knap dat jij d'r tijd in steekt.
jou ''vriend'' ontfermde zich over 't apparaat in de tijd dat jij afwezig was.
of hij nu uit domheid of echt per abuis jou die ban heeft bezorgt, imo moet hij gewoon een nieuwe xdoos neerplanten en vervolgens te gaan kijken waar hij zijn gemaakte schade op kan verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Patientzero schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:
of hij nu uit domheid of echt per abuis jou die ban heeft bezorgt, imo moet hij gewoon een nieuwe xdoos neerplanten en vervolgens te gaan kijken waar hij zijn gemaakte schade op kan verhalen...
Volgens mij is dat niet de essentie van het verhaal. Hij helpt juist een vriend waarbij de console van de betreffende vriend gebanned is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:09
Patientzero schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:
Ik raad je aan de startpost nog een keer te lezen. De TS stuurt de berichten namens zijn vriend, gezien de xbox van zijn vriend, terwijl de vriend op vakantie was, een hardware ban heeft gekregen.

Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Het is toch wel raar dat MS niet wil zeggen waardoor de ban uitgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Als er in de voorwaarden staat dat MS je partner mag kopen voor 23 euro als jij je Xbox opstart met een tweede controller dan gaat er geen rechter akkoord geven al heb je 2 keer getekend en een keer een paraaf gezet. Minder extreme voorbeelden vind je op de zwarte en grijze lijsten van voorboden bedingen in algemene voorwaarden. In die verboden bedingen komt niet voor dat je niet mag console bannen en/of niet eenzijdig mag bannen zonder opgaaf van redenen.

Gelukkig wel dat je niet mag uitsluiten dat iemand naar de rechter stapt op basis van de voorwaarden. Iets wat je in de VS versie van de ToS ziet staan.
Mijn idee is (pure speculatie) dat ze het wel kunnen maar gewoon extra handelingen kost. De meeste mensen nemen wss genoeg met deze melding en maken er geen werk van. Dus ik zelf denk dat ze het wel kunnen maar dat ze dat standaard bericht sturen om gewoon werk te besparen. Is overigens nergens op gebaseerd.

Overigens als MS nu niks laat weten wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Laatst online: 07-09 14:52
Bepaalde kleine dingen zoals de kleur van je gebruikersicoon wijzigen levert ook een ban op:
http://forums.xbox.com/xb.../133/p/113556/961674.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb ooit op de Steam forums een heel betoog gehouden waarom gamers hun games legaal moeten kopen van ontwikkelaars en uitgevers die hun klanten op de eerste plaats zetten.
Dat was ten tijden van het Ubisoft debacle met AC2 denk ik.
Vele mensen op de forums riepen toen op het spel niet te kopen maar het te spelen zonder ervoor te betalen.
Mijn punt was dat de DRM in AC2 voor een deel wel werkt, omdat het zero-day cracks voorkomt.
Een spel waar veel mensen naar uitkijken en wat pas een maand later echt goed gekraakt is zorgt voor een enorme sales boost, de eerste weken. Omdat mensen nu eenmaal geen geduld hebben en alsnog het spel kopen omdat ze willen spelen. Zoals ook ik heb gedaan.

Twee dagen later was mijn forum account banned (nog steeds vandaag de dag met meer als 1000 posts en een heleboel positieve feedback erover) omdat ik mensen zou aanmoedigen om spelen illegaal te downloaden. 8)7

Maanden met de support in discussie gegaan tot ik ook nog een IP ban kreeg.
Toen heb ik het maar opgeven en een nieuwe account aangemaakt.
Dat krijg je als je eerlijk bent. :(

Op de steam forums hebben ze gewoon bots die zoeken naar bepaalde termen.
En als er in een succesvolle openingspost die termen gevonden worden krijg je automatisch een ban.

Maar dat allemaal even terzijde. Ik hou nog steeds erg van Valve.

Veel geluk in je gevecht met Microsoft! Ik geef je weinig kans tenzij je viral op internet wordt.
:)
Want zij zijn groot en jij bent klein en dat is niet eerlijk. :(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Op dit moment nog geen reactie gehad van de Klantenservice. Hoewel ook ik erg benieuwd ben naar hoe zij hierop gaan reageren, heb ik ze in mijn schrijven vijf werkdagen de tijd 'gegeven'. Vertrouw er dus maar op dat ze bezig zijn met het formuleren van een antwoord, wat er op zou duiden dat ze hiervoor in ieder geval géén standaardreactie hebben.
En sowieso; geduld siert de mens, toch?

Overigens ben ik er blij mee dat de reacties in dit topic niet meer zo sarcastisch zijn als in het begin. Natuurlijk besef ik me ook dat de kans op succes in deze niet heel groot is, maar ik vertik het simpelweg om deze actie van MS zonder tegenstribbelen te accepteren. Daarnaast zou het fantastisch zijn als deze actie wél iets oplevert. Zelfs als dat alleen een stukje uitleg betreft.

Wat ik graag zou zien, is dat meer 'getroffenen' zich melden. Dus mensen met een (naar hun mening) onterechte ban. Het kan zo zijn dat de jongen voor wie ik bezig ben de enige is, maar ik hoop op meer gevallen.
Deze gebruikers kunnen dan mijn brief gebruiken, eventueel met verbeteringen/aanpassingen waar nodig. Eens kijken wat er dan gebeurt.
Zoals Kain hierboven immers min of meer zegt: samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Postius schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 02:40:
Overigens als MS nu niks laat weten wat doe je dan?
In eerste instantie een reminder sturen, met daarbij de toevoeging dat ik aanspraak maak op regresrecht. Mocht er dan nog niks gebeuren, gaan we eens kijken bij consumentenorganisaties. Die zijn immers opgericht voor gevallen als deze.
Actie op individuele basis lijkt me de kleinste kans van slagen te bieden, dus we moeten toch op de een of andere manier een 'actiegroep' op zien te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Volledig off-topic maar doe eens wat research naar Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif; het kicken van je eigen laatste reply valt niet altijd even goed bij de moderators ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 18-01-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mefjoew schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:02:
[...]
In eerste instantie een reminder sturen, met daarbij de toevoeging dat ik aanspraak maak op regresrecht. Mocht er dan nog niks gebeuren, gaan we eens kijken bij consumentenorganisaties. Die zijn immers opgericht voor gevallen als deze.
Hebben nog al "onschuldigen" geprobeerd. Dat is niet echt gegaan zoals ze gehoopt hadden :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben benieuwd als je nog reactie krijgt. Als ze mij sturen ( dwingen ) om binnen 5 dagen te antwoorden.
En die stappen die je wilt ondernemen krijgen ze denk ik elke dag wel paar keer.
Verder zijn het grote bedrijven die geen tijd besteden aan z'n dingen. IK wacht ook nog op een mail van EA die ik 4 jaar geleden ofzo gestuurd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
MAX3400 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:04:
Volledig off-topic maar doe eens wat research naar [afbeelding]; het kicken van je eigen laatste reply valt niet altijd even goed bij de moderators ;)
Leek me beter (overzichtelijker) om per quote-reactie een apart bericht te plaatsen.. Zal dat voortaan anders aanpakken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Maar heb je je verhaal nou al eens uitgelegd op dat forum wat al meerdere malen is geopperd?

Daar krijg je namelijk wél uitleg waarom een account gebanned is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat het een beetje larie is dat er niks gedaan is met de xbox.
Microsoft verzamelt over een langere periode allerlei data van de xbox. Bij twijfelgevallen zal de banhamer niet vallen tijdens de ban waves.
Een ban van xbox live loop je al op op het moment dat je bijv. de xbox opstart zonder verbonden dvd-drive.

Er zijn ook al meerdere zaken voorbij gekomen (vooral Amerika natuurlijk) waarbij de gebruiker claimt dat ze niks hebben gedaan. Uiteindelijk hadden ze allemaal wat fout gedaan.
Onterechte bans worden door Microsoft teruggedraaid en dit zal nooit bij een enkele gebruiker gebeuren, als het fout gaat, dan gaat het bij meer mensen fout aangezien alles geautomatiseerd verloopt.

Deze "scanservers" scannen alle gebruikers in groepen af. Er staan er namelijk per continent meerdere servers die als het ware rondjes maken langs alle xboxen.

Ik volg de xbox scene nu zo'n 4 jaar actief en alle mensen die claimen nooit wat fout gedaan te hebben, hebben uiteindelijk wel wat fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Toch zijn er altijd uitzonderingen mogelijk. Ook Microsoft kan fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dat klopt, en de snelste manier om erachter te komen wat er met die xbox gebeurd is, is gewoon een post maken in dat forum 15, welke inmiddels al meerdere malen is langsgekomen. Reactie van een xblpet is er vaak al binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Dan moet de TS dat maar zo snel mogelijk doen en post de link ook even hier dan kunnen we meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

@TS: Is er een bijzondere reden waarom je nog geen gebruik hebt gemaakt van de tip om op het MS forum te posten zoals al meerdere malen voorgesteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:44:
@TS: Is er een bijzondere reden waarom je nog geen gebruik hebt gemaakt van de tip om op het MS forum te posten zoals al meerdere malen voorgesteld is?
Dat heet nou eigenwijsheid :P
Op het forum posten kan het denk ik wel het snelst onder de aandacht brengen :) Ik zeg DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Dank voor alle tips!
Vanaf mijn werk kan ik de gelinkte site niet bezoeken. Thuis heb ik nog geen gelegenheid gehad een post op dat forum aan te maken. Zodoende dus!

Zal zsm actie ondernemen en de link hier dan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mefjoew schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:46:
Dank voor alle tips!
Vanaf mijn werk kan ik de gelinkte site niet bezoeken. Thuis heb ik nog geen gelegenheid gehad een post op dat forum aan te maken. Zodoende dus!

bereid je maar vast voor om of je vriend een draai om de oren te geven of om hem te helpen diegene die zijn xbox geleend heeft een draai om de oren te geven ;)

Overigens zie ik het volgende wel heel veel voorbij komen
This Xbox console has been permanently suspended from access to Xbox LIVE due to involvement in the purchase, sale, theft, or transfer of Xbox LIVE account(s). This conduct was discovered by an investigation into the activity occurring on the console.
Of ze hebben een banwave gedaan om deze mensen nu aan te pakken of er is iets fout gegaan bij de banwave en mag je er vanuit gaan dat men dit weer recht trekt.
In je bericht zou ik er ook zeer zeker op wijzen dat dit verdacht veel voorkomt en je je afvraagt of er misschien false-positives tussen kunnen zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door Player1S op 18-01-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
[...]

Waarom blijf je nu mensen beschuldigen terwijl je niet eens zeker weet of hij iets verkeerd gedaan? doe je dat alleen op het feit dat MS zijn Xbox gebanned heeft? of heb je er nog een andere rede voor?
De TS zegt deze persoon te vertrouwen dat hij niets verkeerd gedaan heeft. En jij blijft vervolgens maar beschuldigen. Daarnaast vind ik dat je op een enigsinds tollende manier aan het posten bent. Alsof je een discussie wilt uitlokken.

Bedrijven maken fouten. En het kan dus zijn dat er ergens wat mis gedaan is en dat deze gebruiker tenonrechte gebanned is. Er wordt nu gevraagt om extra toelichting waarom de ban uitgedeelt is. Dus dan zal het wel duidelijk worden of de beschuldigingen terecht zijn. Ik neem aan dat MS de rede van de ban wel gedocumenteerd heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Astennu, probleem is dat op 1 incident na (waarbij alles achteraf rechtgetrokken is en de slachtoffers meerdere goedmakers gekregen hebben) er simpelweg GEEN bevestigde berichten zijn van onterechte bans.
Ja, genoeg mensen die beweren ten onrechte gebanned te zijn, maar die blijken dan vrij snel door de mand te vallen.

Zoals het enforcement team zelf regelmatig op het hart drukt: Ze bannen enkel wanneer ze beenhard bewijs hebben. Een bedrijf als microsoft kan zich eenvoudigweg niet veroorloven om daar fouten in te maken, daarom dat ze zo rigoreus zijn. Om diezelfde reden zal er nooit iemand vanwege user complaints gebanned worden, ongeacht de hoeveelheid complaints die user krijgt (als reactie op mensen die beweren gebanned te zijn omdat andere spelers tegen hen samenspannen en massaal complaints ingediend hebben)

*edit* een leuke officiele FAQ voor de TS :) http://www.xbox.com/nl-BE/consoleban

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 18-01-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Boeboe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:40:
Astennu, probleem is dat op 1 incident na (waarbij alles achteraf rechtgetrokken is en de slachtoffers meerdere goedmakers gekregen hebben) er simpelweg GEEN bevestigde berichten zijn van onterechte bans.
Ja, genoeg mensen die beweren ten onrechte gebanned te zijn, maar die blijken dan vrij snel door de mand te vallen.

Zoals het enforcement team zelf regelmatig op het hart drukt: Ze bannen enkel wanneer ze beenhard bewijs hebben. Een bedrijf als microsoft kan zich eenvoudigweg niet veroorloven om daar fouten in te maken, daarom dat ze zo rigoreus zijn. Om diezelfde reden zal er nooit iemand vanwege user complaints gebanned worden, ongeacht de hoeveelheid complaints die user krijgt (als reactie op mensen die beweren gebanned te zijn omdat andere spelers tegen hen samenspannen en massaal complaints ingediend hebben)

*edit* een leuke officiele FAQ voor de TS :) http://www.xbox.com/nl-BE/consoleban
Dat snap ik. Maar om dan maar meteen te gaan beschuldigen omdat MS die persoon gebanned heeft vind ik te ver gaan. Zoals de TS aangeeft wil hij graag de rede weten waarom deze gebruiker gebanned is. Dat is in mijn ogen een redelijke vraag. En zodra die rede er is kun je dat gaan na trekken. Misschien heeft de gebruiker inderdaad iets gedaan wat niet mocht maar waar die persoon niet van op de hoogte was. En was het dus terecht. In dat geval jammer maar helaas en wordt het een nieuwe Xbox kopen.

Maar het zou nog steeds kunnen zijn dat het niet zo duidelijk is waarom die ban uitgedeelt is. Dus tot die tijd zou ik niet zo maar iemand beschuldigen. Ik zou het wel in me achterhooft houden.

Ik ben het wel met je eens dat 99,9% van de bans wel terrecht zal zijn. Maar het kan natuurlijk een keer mis gaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Jongens, jongens. Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Behalve op internet! Daar ben je schuldig op het moment dat de meerderheid gelooft dat je schuldig bent tot het moment dat de meerderheid gelooft dat je onschuldig ben. En de statistieken bewijzen dat de statistieken statisch gezien gewoon kloppen. :)
Dus van 9999 van dit soort topics mogen we er vanuit gaan ze terecht verbannen zijn en 1 topic is de gelukkige. Maar welke ...

[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 18-01-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kain_niaK schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:30:
Behalve op internet! Daar ben je schuldig op het moment dat de meerderheid gelooft dat je schuldig bent tot het moment dat de meerderheid gelooft dat je onschuldig ben.
Ja op die twee dingen doel ik dus. En dat laatste punt vind ik dus onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Behalve op internet! Daar ben je schuldig op het moment dat de meerderheid gelooft dat je schuldig bent tot het moment dat de meerderheid gelooft dat je onschuldig ben.
:? Probleem is meer dan de eventuele onschuldige niet in verhouding staat tot het aantal schuldigen omtrent bans van consoles. En aangezien Microsoft al heeft gezegd: schuldig, zal de betreffende persoon dondersgoed zijn best moeten doen om onschuldig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja maar zelfs dat is relatief.
Als ik zonder jou weten met je console knoei ben jij naar eigen geweten onschuldig en eerlijk en toch is wat je aan Microsoft vertelt een leugen.
En zo zijn er nog een heleboel uitzonderingen. Dus ik zeg, laten we allemaal even rustig afwachten tot Microsoft de TS in ieder geval iets meer informatie geeft. Daarna kunnen we allemaal verder gaan beschuldigen.

Een soort van schrodinger's oordeel. Schuldig en onschuldig op het zelfde moment tot we in de doos van Microsoft kijken. Schuldig omdat statistiek. Onschuldig omdat .... statistiek ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MAX3400 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:32:
[...]

:? Probleem is meer dan de eventuele onschuldige niet in verhouding staat tot het aantal schuldigen omtrent bans van consoles. En aangezien Microsoft al heeft gezegd: schuldig, zal de betreffende persoon dondersgoed zijn best moeten doen om onschuldig te worden.
Ja maar dan blijft het niet slim om altijd maar iemand meteen als schuldig te bestempelen.
En dat ze het iemand moeilijk maken om onder een ban uit te komen vind ik ook helemaal terecht. Daar gaat het ook niet om. Het gaat mij er om dat mensen elkaar beschuldigen of zelfs als als schuldig bestempelen zonder dat ze maar enig bewijs hebben gezien. Kortom ze kunnen daar helemaal niet over oordelen.
De volgende mail van MS gaat hopelijk voor de TS bewijs laten zien. En dan komt hij er achter of het terecht was of niet. Zonder bewijs kun je dat niet controleren. Dus terecht dat hij dat aanvraagt.

Een unban zal inderdaad de volgende en lastige stap worden. Maar wel mits het echt onterecht was. Normaals het kan best dat het toch terecht was en de gebruiker iets gedaan heeft waarvan hij of zij niet wist dat het niet toegestaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
mefjoew schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:46:
Dank voor alle tips!

Ik zou dat ook aan de eigenaar van de console vragen. De post wordt gemaakt onder het Xbox Live account waarmee je bent ingelogd en op basis daarvan zien ze de console die er bij hoort.

Overigens vind ik dat je ook daar een vrij standaard en nogal breed antwoord krijgt. Maar goed, in jouw geval kan het verduidelijking scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:31:
Ik zou dat ook aan de eigenaar van de console vragen. De post wordt gemaakt onder het Xbox Live account waarmee je bent ingelogd en op basis daarvan zien ze de console die er bij hoort.

Overigens vind ik dat je ook daar een vrij standaard en nogal breed antwoord krijgt. Maar goed, in jouw geval kan het verduidelijking scheppen.
Heb hem inderdaad gevraagd dit zelf in te vullen. Hij stuurt mij daarna de link toe, zodat ik em met jullie kan delen.
Verwacht deze later vandaag aan dit topic toe te kunnen voegen!

UPDATE
Inmiddels heeft mijn 'Xbox-vriend' op het genoemde forum zijn gegevens ingevuld. Vanochtend ontving hij hierop de volgende reactie:
From: noreply@xbox.com
To:
Subject: Xbox.com Forums: My Console is banned! Why? deleted
Date: Fri, 20 Jan 2012 05:05:59 +0000

Your forum post was deleted by a moderator.

Subject: My Console is banned! Why?
Posted to: 15 - My console was banned

Reason: This Xbox console has been permanently suspended from access to Xbox LIVE due to involvement in the purchase, sale, theft, or transfer of Xbox LIVE account(S). This conduct was discovered by an investigation into the activity occurring on the console. The conduct that caused this ban may include, but is not limited to: • Unauthorized account recovery or usage • Unauthorized purchases/redemptions on an account • Offering to buy, sell, lend, or transfer an account • Attempts to commit fraud To help avoid future account suspensions, please review the Xbox LIVE Code of Conduct and the Terms of Use here: http://www.xbox.com/en-US/Legal/CodeOfConduct http://www.xbox.com/en-US/Legal/LiveTOU http://www.xbox.com/en-US/consoleban

Feit is dat op de bewuste console eenmaal van account is gewisseld. Echter is dat toegestaan, want volgens de regeld volgt een ban bij 'herhaaldelijk wisselen van accounts'.
Nu weet ik even niet exact wat te doen.. Reageren op dit bericht kan niet, want de post is verwijderd en de mail verzonden vanaf een 'no reply'-adres. De vraag is of de gebruiker in deze zijn onschuld moet bewijzen, wat mij bijzonder lastig lijkt, of dat Microsoft schuld dient aan te tonen.
Overigens nog geen reactie van de Xbox Klantenservice. Hopelijk volgt dit vandaag of maandag...

[ Voor 57% gewijzigd door mefjoew op 20-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als je op dat forumgedeelte kijkt, zie je dat deze melding vrijwel altijd als reden gegeven wordt de laatste tijd.
Mogelijk zit er een bug in het nieuwe cloud gedeelte waardoor er veel False positives ontstaan.

Het is niet zozeer het switchen van account maar het recoveren van accounts. Zoals ik het lees.
Of er zijn services aangeboden voor geld of points zoals frienden of account met hoge gamescore te koop aanbieden.

Je kunt proberen een nieuw bericht te plaatsen. Rustig uitleggen dat je, gezien het aantal overtredingen op dit punt, het vermoeden hebt dat er misschien een bug ergens is ingeslopen en vragen of ze er misschien iets dieper in willen duiken.
Vooral niet vragen om een unban.

Je kunt bijvoorbeeld ook sites als Joystiq oid mailen en hun er op attenderen. Zulke sites vinden het vaak wel leuk om hier over te schrijven. Maar let op, mocht je vriend toch terecht gebanned zijn, kaatsen ze de bal keihard terug en dan staat ie voor internationaal publiek voor schut. Hij zal niet de eerste zijn en zeker niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 16:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik zat bij de false positive banwave van een paar maanden geleden, echter wist ik niet dat ik een false positive was, aangezien de bewuste xbox gemod was.......
Anyway, nieuwe gekocht, recover mijn account op de nieuwe xbox, hoppa 1200 punten+ 3 maanden live extra?, blijkbaar boetedoening voor de false ban.

En de oudere xbox is uiteraard weer unbanned.

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-01-2012 10:46 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:45:
Ik zat bij de false positive banwave van een paar maanden geleden, echter wist ik niet dat ik een false positive was, aangezien de bewuste xbox gemod was.......
Anyway, nieuwe gekocht, recover mijn account op de nieuwe xbox, hoppa 1200 punten+ 3 maanden live extra?, blijkbaar boetedoening voor de false ban.

Lekker dan, even afgezien van het feit dat je Xbox gemod was, heb je dus wel een nieuwe gekocht terwijl dat niet nodig was achteraf.

Nu denk ik niet dat iemand heel snel een nieuwe Xbox gaat kopen als hij niet een mogelijke reden weet van de ban, maar toch vind ik het niet echt goed van Microsoft.

offtopic:
Waarschijnlijk is een groot percentage (schat toch wel makkelijk boven de 10%, veel hoger zou me ook niet verbazen) van de Xbox-verkopen gewoon van mensen die meerdere Xboxen hebben gekocht omdat ze geband zijn of omdat hun oude, brakke Xbox kapot is gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 20-01-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

danielkraak schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:39:
[...]

Lekker dan, even afgezien van het feit dat je Xbox gemod was, heb je dus wel een nieuwe gekocht terwijl dat niet nodig was achteraf.
Ik denk dat ie dondersgoed dacht te weten waarom ie gebanned was dus vandaar die nieuwe. Hij heeft dus gewoon geluk gehad en de kans is groot dat z'n gemodde xbox alsnog gebanned wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
L1nt schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat ie dondersgoed dacht te weten waarom ie gebanned was dus vandaar die nieuwe. Hij heeft dus gewoon geluk gehad en de kans is groot dat z'n gemodde xbox alsnog gebanned wordt.
Dat geef ik ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

L1nt schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:04:
[...]

precies, het was een ingecalculeerd risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:45:

Duidt erop dat MS zijn zaakjes minder goed voor elkaar heeft dan menigeen denkt..
We gaan dus niet zomaar opgeven. Wacht de reactie van de Xbox Klantenservice af (jaja, ik vertrouw er nog steeds op) en zal indien nodig dan via de door L1nt genoemde site verder actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

mefjoew schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:48:
[...]

Duidt erop dat MS zijn zaakjes minder goed voor elkaar heeft dan menigeen denkt..
We gaan dus niet zomaar opgeven. Wacht de reactie van de Xbox Klantenservice af (jaja, ik vertrouw er nog steeds op) en zal indien nodig dan via de door L1nt genoemde site verder actie ondernemen.
Dat valt wel mee. Om een gemodde xbox te bannen zal deze eerst geflagged moeten worden om op te vallen. Deze flags worden veroorzaakt door een aantal controles die het systeem doet bij het opstarten van een game.

Het kan best zijn dat een gemodde xbox nooit geflagged wordt omdat deze bijv alleen offline gebruikt wordt, alleen online gebruikt wordt met originele games en altijd up to date gehouden wordt met firmware bij een dash update etc.

Pas bij een alert zal er verder onderzoek gedaan worden. Waarna de ban volgt.

Verder denk ik dat inderdaad het hele cloud gebeuren nogal buggy is :P daarom gebruik ik het zelf ook niet.

Accounts "wisselen" op een xbox is ook verder geen probleem, ik log regelmatig in op andere xboxen met mijn account, (maak wel gebruik van een USB stick moet ik erbij vermelden) evenals vrienden van mij die regelmatig op mijn xbox inloggen ook met stick.

Bij een account wissel gaat het ook om de locatie en omstandigheden waarbij een onderzoek volgt. Zo is het bijvoorbeeld 'verdacht' als een account wat altijd op een xbox in NL inlogt ineens ingelogd wordt op een (andere) xbox in een ander land en vervolgens weer retrieved wordt in NL.

Zelf denk ik juist dat MS zijn zaakjes beter voor elkaar heeft dan menigeen denkt :P en de false positives, mja balen, maar dat zal ook wel te achterhalen zijn.

En zoals L1nt zegt, Wees vooral duidelijk dat je meer onderzoek/duidelijkheid wil zonder primair om een unban te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mefjoew schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:48:
[...]

Dat is wel de enige situatie die bekent is waar veel xboxen onterecht gebanned zijn. Dus op een kleine 6 jaar hebben ze een behoorlijke trackrecord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

al iets nieuws te melden? Of heeft je vriend bekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
L1nt schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:50:
al iets nieuws te melden? Of heeft je vriend bekent?
:^
Ik plaats deze post met name om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Naar aanleiding van dit gebeuren ben ik namelijk gaan zoeken op Tweakers en ontdekte ik dat de meeste topics aangaande dit onderwerp zijn doodgebloed, of vervielen in vergelijkingen met winkeldiefstal en te hard rijden met een auto.
Het lijkt er op dat het topic aan het doodbloeden is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Meestal met mensen die keihard roepen dat ze onschuldig zijn........ ;)

De HvB's zitten er vol mee , met die onschuldigen

[ Voor 31% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-01-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Alsof zo'n groot en arrogant (disclaimer: dit is een mening!) bedrijf snel en adequaat reageert op 'lastige' vragen.
Gewoon nog even afwachten.

Verder is roepen dat iemand schuldig is zonder alle feiten te kennen net zo makkelijk als roepen dat iemand onschuldig is.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

CrankyGamerOG schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:24:
Meestal met mensen die keihard roepen dat ze onschuldig zijn........ ;)

De HvB's zitten er vol mee , met die onschuldigen
HvB's? of H-en-vB ;)
HyperMan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:37:
Alsof zo'n groot en arrogant (disclaimer: dit is een mening!) bedrijf snel en adequaat reageert op 'lastige' vragen.
Gewoon nog even afwachten.

Verder is roepen dat iemand schuldig is zonder alle feiten te kennen net zo makkelijk als roepen dat iemand onschuldig is.
Zie de onderstaande reactie
Behalve op internet! Daar ben je schuldig op het moment dat de meerderheid gelooft dat je schuldig bent tot het moment dat de meerderheid gelooft dat je onschuldig ben. En de statistieken bewijzen dat de statistieken statisch gezien gewoon kloppen. :)
Dus van 9999 van dit soort topics mogen we er vanuit gaan ze terecht verbannen zijn en 1 topic is de gelukkige. Maar welke ...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Excuus voor de stilte..
Inderdaad is er nog geen reactie vanuit de Xbox Klantenservice gekomen. Hierom wordt er een reminder gestuurd met het dringende verzoek alsnog te reageren op de eerder verstuurde brief.

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

DennusB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:21:
[...]

Als TS werkelijk niks tegen de regels in gedaan heeft en je kan je spelcomputer weggooien om zoiets zou dat voor mij echt een reden zijn om NOOIT meer een spelcomputer van MS aan te schaffen.
Als MS echt de spelcomputer niet wil vrijgeven en je hebt bv nog garantie op je apparaat zou ik gewoon de xbox proberen om te ruilen in de winkel wegens defect (want dat is ie).

Heb je wel zelf iets gemod... tja dan wordt het lastiger om gelijk te krijgen natuurlijk en is dit een vervelende consequentie ervan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metro2002 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:31:
[...]
Als MS echt de spelcomputer niet wil vrijgeven en je hebt bv nog garantie op je apparaat zou ik gewoon de xbox proberen om te ruilen in de winkel wegens defect (want dat is ie).
Hij is niet defect, hij kan er nog perfect op gamen. Hij is alleen gebanned van het xbox live netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Boeboe schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Hij is niet defect, hij kan er nog perfect op gamen. Hij is alleen gebanned van het xbox live netwerk.
Dus als je met je auto niet meer kunt remmen is ie ook niet defect, hij rijdt immers nog prima :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 14-09 09:14
Metro2002 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:39:
[...]

Dus als je met je auto niet meer kunt remmen is ie ook niet defect, hij rijdt immers nog prima :+ ?
Nee. Als jij je Creditcard niet bij je hebt waardoor je niet de toegang tot de tolweg kan betalen, is hij dan defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

maartend schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:41:
[...]

Nee. Als jij je Creditcard niet bij je hebt waardoor je niet de toegang tot de tolweg kan betalen, is hij dan defect?
Of, als je electrische ramen niet meer functioneren of je radio niet meer functioneert heb je een auto die nog steeds doet wat ie moet doen alleen mis je een paar extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

maartend schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:41:
[...]

Als je je creditcard in de gleuf duwt van het tolpoortje en hij gaat niet open maar hij werkt wel met contant geld. Dan is de gleuf vd creditcard inderdaad defect.

Ofwel: je mist functionaliteit dus is het defect.
Pagina: 1 2 Laatste