Toon posts:

Game's Spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.032 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gekocht met:

Processor: AMD Athlon(tm) II X2 250 3.00 GHz
Grafisch: AMD 760G
Grafische weergave voor spellen: 2303 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen
Primaire harde schijf: 189GB beschikbaar (373GB totaal)

Mijn vraag: Ik wil spelletjes spelen zoals GTA IV daar heb je een goede pc voor nodig.
Wat moet ik nog kopen of verbeteren als ik GTA IV goed wil spelen zonder haperingen?

Gr. Jeffry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Nieuw kan je dit systeem niet noemen. De athlon X2 is al enkele jaren oud, en qua architectuur erg achterhaald. GTA IV heeft eigenlijk minimaal een tripple core processor nodig om een beetje netjes te lopen. Ik zou op zoek gaan naar een phenom II x4 op minimaal 3ghz.

grafisch gezien heb je niets aan de onboard videochip van de 760 chipset in dit geval. Je zult een degelijke videokaart moeten aanschaffen. Als je goedkoop uit wilt zijn en de gebruikte resolutie niet te hoog is zou ik eens kijken naar een 2ehands radeon 4870 o.i.d. dan ben je op dat vlak voor 30-40 euro klaar.

Verder is het belangrijk dat je genoeg RAM aan boord hebt. 4gb is toch eigenlijk wel het minimum.

Let er op als je gaat upgraden dat je systeem waarschijnlijk een cheapass budget voeding van 300-350w heeft die het met de geupgrade onderdelen waarschijnlijk niet gaat redden. Deze zul je naar alle waarschijnlijkheid ook moeten vervangen door een degelijk 400-500w exemplaar met voldoende PCI-E 6 en 8 pin power connectors afhankelijk van welke onderdelen je gaat gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door gravitone op 14-01-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mwah die processor is snel genoeg voor de meeste spellen, die blijven toch hangen op dual core op zijn best :)
GTA IV is een beetje een klote-port van een game, maar zolang je niet perse alles vol-open zet zal dat best wel goed gaan op die proc. ik heb een x3 op 2.8Ghz en dat loopt prima :)

Maar je zult idd wel een "echte" video kaart moeten kopen, dus voor de rest zie gravitone

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als GTA IV echt jou game is raadt ik wel een quadcore aan! GTA IV doet daar zeker wel wat mee. Verder iets van een amd 4xxx of 5xxxx of een nvidia 2xx/4xx serie GAME kaartje aanschaffen 2 de hands. Op deze manier zul je GTA IV goed kunnen spelen. Wil je een nieuwe videokaart? Ga dan voor een 550TI of een HD6850. Bedenk wel dat de CPU die je nu hebt een gigantische bottleneck is voor die kaarten. En dat je het beste een quadcore kunt regelen voor een leuk prijsje.

Verder idd 4GB DDR II en een voeding die de videokaart aankan. (zie fabrikant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En kan het ook als ik het RAM geheugen verbeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:16:
En kan het ook als ik het RAM geheugen verbeter?
Dan moet je toch eerst zeggen wat je in je systeem hebt hangen, of je nu tekort komt en wat je ermee wilt gaan doen.

Neem sowieso de linkjes van MAX3400 eens door, dan wordt je al stukken wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat het moederbord in jouw pc een PCi-E poort heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zijn voor de game performance processor, videokaart en geheugen erg belangrijk. Maar vergeet ook niet te kijken naar een recente geluidskaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op het moederbord zit een PCI Experss 16 slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:00:
Maar vergeet ook niet te kijken naar een recente geluidskaart. ;)
Lijkt me nog niet echt prioriteit als je met een HD3200 zit te gamen. :P on-board geluid is voor de meeste mensen toch wel genoeg.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
De 440GT is geen gamekaart! Ik zou sowieso nooit voor die kaart gaan. Blijkbaar wil je een nieuwe? Ga dan zoals ik al eerder zei voor een 550TI. Deze is 25 euro duurder maar wel een stuk beter! (Wel zware CPU bottleneck maar daar kun je nog wat aan doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aan de TS. voor je nog meer verward word door dingen die geroepen worden.
Raad ik jezelf aan eerst 4 dingen af te vragen, en de antwoorden hier te posten, alvorens er nog meer (goedbedoelde) random adviezen komen

-Wat heb ik nu aan hardware
-Welke spellen wil ik spelen.
-Hoe mooi moeten die zijn (beetje subjectief, naar moet alles op zijn mooist, is medium ook goed, of is alles goed zolang het maar speelbaar is ?)
-Hoeveel wil ik er aan uitgeven.

Mocht je die antwoorden niet meteen hebben, verdiep je daar eerst eens in :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs ben je indd beter af met een 2e hands xbox360/ps3 dan kun je ook games als GTA4,mw3 of bf3 spelen op settings die op je bovenstaande pc amper te spelen zijn...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

bwerg schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Lijkt me nog niet echt prioriteit als je met een HD3200 zit te gamen. :P on-board geluid is voor de meeste mensen toch wel genoeg.
Een 760G is toch een remake van de 690G waarin een onboard X300 oid zit? Bijlange niet zo snel als een HD3000 IGP. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allebei fout, het is een HD3000. :+ Die (nog) oudere IGP's zaten op de 6xx-chipsets. Niet dat het uitmaakt als je GTA4 wilt spelen, beiden voldoen totaal niet...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik Need For Speed The Run geinstalleerd en die geeft de foutmelding dat ik Directx 10.1 moet hebben.
Weet iemand waar ik die kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is weer weekend op GoT zo te lezen.....wat dacht je van zoeken via Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:08
Beter zoeken: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor... maar dit topic gaat inmiddels nergens meer over.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaat hem niet worden zo. De chipset ondersteund volgens Wikipedia maximaal DX 10.0, niet 10.1 (volgens Wikipedia).

En het "zelf moeite doen" gehalte van de TS is wel heel ver weggezakt nu...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
De TS heeft hier duidelijk niks te zoeken op GoT. Minimaal verstand van pc's, zeer spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 21:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ongelooflijk.

TS, met dat systeem kun je net Word draaien. Verkoop die handel, spaar wat langer door, en koop je een degelijk systeem. Neem ook de gegeven links door.

En zoals anderen zeggen, idd, dit gaat nergens meer over.

Google is je vriend!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:55
NeFoRcE schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:06:
Ongelooflijk.

TS, met dat systeem kun je net Word draaien. Verkoop die handel, spaar wat langer door, en koop je een degelijk systeem. Neem ook de gegeven links door.

En zoals anderen zeggen, idd, dit gaat nergens meer over.

Google is je vriend!
Overdrijven is ook een vak :+

Met een videokaart erbij zoals een 6770 kan je hier nog best mee gamen maar dit topic gaat inderdaad nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat hangt dan wel van de voeding van het systeem van TS af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

GTA IV is ook gewoon een hele slechte port van console naar PC, geen geld aan betere hardware daarvoor besteden kan ik je 1e hand vertellen, maar waarschijnlijk weet je toch niet wat dat betekent.

Maar doe ons een plezier en vertel wat je voor die PC hebt betaald.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
HyperMan schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:20:
GTA IV is ook gewoon een hele slechte port van console naar PC, geen geld aan betere hardware daarvoor besteden kan ik je 1e hand vertellen, maar waarschijnlijk weet je toch niet wat dat betekent.

Maar doe ons een plezier en vertel wat je voor die PC hebt betaald.
Haha, echt he! Kunnen we nog even lachen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

als jij het onmogelijk kan vinden, hoe moeten wij het dan weten?
al onze kennis komt ook van google af en persoonlijke ervaring.

als je naar programma's zoekt heb je geen ervaring nodig.
ga een cursus googlen volgen :)

of italiaans, is denk ik meer je straatje.

p.s.
totaal mee eens met hierboven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 15-01-2012 19:47 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
sain onez schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:36:
wrs ben je indd beter af met een 2e hands xbox360/ps3 dan kun je ook games als GTA4,mw3 of bf3 spelen op settings die op je bovenstaande pc amper te spelen zijn...
Dit lijkt me gezien de situatie geen slecht idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Fordox schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:45:
[...]

als jij het onmogelijk kan vinden, hoe moeten wij het dan weten?
al onze kennis komt ook van google af en persoonlijke ervaring.
Ik heb het gevonden, en hoe!
Ik ben elke website afgegaan; ik ben met www.a.nl begonnen. Vond ik niks dan veranderde ik a in b en ga zo maar door. Bereikte ik eenmaal het einde van het alphabet dan veranderde ik .nl in.com, .net, .org hielp dat niet dan voegde ik een letter toe.
Het heeft mij wat tijd gekost maar ik ben er nu toch uit, dit werkt eigenlijk veel beter dan google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 21:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:19:
[...]

Ik heb het gevonden, en hoe!
Ik ben elke website afgegaan; ik ben met www.a.nl begonnen. Vond ik niks dan veranderde ik a in b en ga zo maar door. Bereikte ik eenmaal het einde van het alphabet dan veranderde ik .nl in.com, .net, .org hielp dat niet dan voegde ik een letter toe.
Het heeft mij wat tijd gekost maar ik ben er nu toch uit, dit werkt eigenlijk veel beter dan google!
Gefeliciteerd. U heeft met uw lutserverhaal een krat Hertog Jan gewonnen! (Y). Owja, en m'n dag is weer goed nu! ^^

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 20:50
Denk dat dit topic beter op slot kan gedaan worden door een admin want gaat hier echt over niks nuttigs meer... :/

Er zijn genoeg guides en andere info te vinden, zowel hier op het got forum als op andere sites die je via google makkelijk kunt vinden.

En ook nog een tip, als je een nieuw systeem koopt zoek dan vlug even op of je wel waar krijgt voor je geld en of er wel recente hardware inzit. Want naar mijn gevoel is er gewoon misbruik gemaakt van de onwetendheid van de TS... Vind ik altijd jammer voor die persoon in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

NeFoRcE schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:55:
[...]

Gefeliciteerd. U heeft met uw lutserverhaal een krat Hertog Jan gewonnen! (Y). Owja, en m'n dag is weer goed nu! ^^
Haha, biertje voor iedereen die wel google kan gebruiken ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 05:17
Sp3ci3s8472 _/-\o_

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ Dat wordt een dure: 400.000 (-1) biertjes voor heel tweakers.net 8)

/me telt nog even af tot het slotje er op komt.... 4....3.....2.....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Beste TS,

Dit is niet de bedoeling van ons forum. Er wordt hier verwacht dat je zelf op zoek gaat naar antwoorden en hier met specifieke probelemen komt. Eigen inzet is verplicht! Lees Het algemeen beleid voor meer informatie over onze policy en hoe we omgaan met dit soort aankoopvragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.