Sinds ik nieuwe 7970 in systeem raar geluid voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag 7970 in systeem gedaan en als ik in een game of benchmark zit dan hoor ik raar geluid van voeding. Lijkt beetje op squeeling capacitors met andere videokaart (6790) heb ik dit probleem niet maar het geluid komt egt van voeding en niet van videokaart.
Moederbord: z68 gigabyte udx 3h.
Geheugen 8 gigabyte vengeance kit 2x4gb kit.
Processor: i5 2500k.
Voeding: Corsair tx650watt.

Hoop iets te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:02

D4NG3R

kiwi

:)

Het enige wat ik zo kan opnoemen is dat de voeding zwaarder word belast waardoor een van de componenten gaat vibreren (Coils bijv) of waardoor de fan sneller gaat draaien.

Ik raad sterk af om dingen in de PSU te steken, maar je kan proberen om voorzichtig een stukje papier of plastic tegen de fan aan te houden zodat deze een klein momentje stil blijft staan? Is het geluid dan weg dan mag je er van uit gaan dat er iets met de ventilator aan de hand is.

Edit: Is de voeding aangesloten op een geaard stopcontact?

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2012 15:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eens probere nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb niet egt iets kunne vinde en denk dat het maar beter is om het niet te probere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.youtube.com/watch?v=J-a
het lijkt beetje op dit geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leesvoer: Het algemeen beleid en persoonlijk vind ik jouw schrijfstijl erg storend; iets wat je op MSN kan doen met je vriendjes, zeg maar...

We hebben ook een Edit-knop; hiermee voorkom je onnodig extra posten als je zelf de laatste reply had gegeven.

Ik vermoed, maar ik heb nog erg weinig gelezen over de 7970; dat je je 12V-lijn te zwaar belast. Heb je al geprobeerd om je 12V-lijnen te verdelen en er eentje dedicated voor je GPU te gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2012 15:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen idee hoe dat moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet ook niet egt wat je bedoeld bedoel je dat ik videokaart op een andere voeding aansluit?
sorry lees nu pas ok ik zal edit gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
@MAX3400 Deze heeft maar 1 12 volt lijn.

@Rivaltr: Je kunt er wel iets aan doen maar of het verstandig is..... Ik denk dat 1 van je spoeltjes piept in de voeding. Je kunt deze vast lijmen (1 druppel is genoeg) met seconden of twee componenten lijm.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of me dat gaat lukken marquis maar bedankt voor het advies.
Ik denk dat ik me een nieuwe voeding ga aanschaffen die modulair is heb ik zowiezo ook niet al die stomme kabels. Ik wil in de toekomst ook nog een tweede 7970 in mijn systeem prikken en mijn processor ook flink overclocken welke voeding raad je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Lees op je gemak deze topic eens door. Hier vindt je absoluut wat je zoekt.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19
Een AX750 is volledig modulair en kan 7970's in crossfire makkelijk aan, maar die kost wel veel. AX650 lukt ook nog wel, volgens deze review althans, maar een beetje headroom is nooit verkeerd lijkt mij. Er zijn echter nog veel meer modulaire voedingen die zo'n setup aan kunnen. En kijk inderdaad even in the_mask's BBG voedingen topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Gurrif op 11-01-2012 16:15 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Gurrif schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:14:
Een AX750 is volledig modulair en kan 7970's in crossfire makkelijk aan, maar die kost wel veel. AX650 lukt ook nog wel, volgens deze review althans, maar een beetje headroom is nooit verkeerd lijkt mij. En kijk inderdaad even in the_mask's BBG voedingen topic.
Hij geeft ook aan dat hij een overclock overweegt dus die AX650 zal nipt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:44:
Ik vermoed, maar ik heb nog erg weinig gelezen over de 7970; dat je je 12V-lijn te zwaar belast. Heb je al geprobeerd om je 12V-lijnen te verdelen en er eentje dedicated voor je GPU te gebruiken?
Zoiets zal je in principe nooit tegen komen.
Gurrif schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:14:
Een AX750 is volledig modulair en kan 7970's in crossfire makkelijk aan, maar die kost wel veel. AX650 lukt ook nog wel, volgens deze review althans, maar een beetje headroom is nooit verkeerd lijkt mij.
Geloof nooit Guru3D als het gaat om verbruik, daar klopt altijd maar weinig van.

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2012 17:39 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik gebruik al een hele tijd met genoegen de Corsair AX850 voeding. Mooi stil en ook zeer krachtig en met 7 jaar garantie erop! :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

-The_Mask- schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Zoiets zal je in principe nooit tegen komen.
Er zijn zat voedingen tot 500W die op een enkele 12V nog niet eens 200W kunnen leveren. Laat nou een 7970 & i5-2500K op dezelfde 12V-rail gewoon meer dan 200W trekken onder load...

Hoezo, dat kom je in principe nooit tegen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Heb je een andere voeding om te proberen? Zo niet, zou ik een nieuwe voeding aanschaffen die wat meer aankan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:26:
Geloof nooit Guru3D als het gaat om verbruik, daar klopt altijd maar weinig van.
Want? Het komt altijd redelijk overeen met wat andere reviews laten zien. De nu gegeven 576 watt onder load voor een HD7970 CF setup klinkt ook niet vreemd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:01:
[...]

Er zijn zat voedingen tot 500W die op een enkele 12V nog niet eens 200W kunnen leveren. Laat nou een 7970 & i5-2500K op dezelfde 12V-rail gewoon meer dan 200W trekken onder load...

Hoezo, dat kom je in principe nooit tegen?
In de ATX specs staat juist dat de CPU en videokaart gescheiden moeten worden. Daarom splitsen sommige fabrikanten de +12V, zorgt voor extra veiligheid. Maar dan nog wat heeft niet te doen met coil whine?
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:08:
[...]

Want? Het komt altijd redelijk overeen met wat andere reviews laten zien. De nu gegeven 576 watt onder load voor een HD7970 CF setup klinkt ook niet vreemd ofzo.
Omdat de waardes nooit goed kloppen en ook totaal niet overeenkomen met het voedings advies wat hierbij wordt gegeven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost met de aanschaf van een nieuwe voeding. Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:55:
Het probleem is opgelost met de aanschaf van een nieuwe voeding. Bedankt voor de hulp
Wat voor 1 heb je nou aangeschaft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster Silent Pro m700watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Mooi dat het opgelost is, nu ben ik niet zo een pro als The_Mask maar volgens mij is die amper beter dan de corsair die vaak een veel hoger piekvermogen aankunnen dan specced..

Kreeg je niet de geluiden met oudere benchmarks, maw dus als je hoge fps waardes haal(t)de (+200) ?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou idd een downgrade kunnen zijn, maar de Corsair is er in drie versies. De oudste is de door Seasonic gemaakte CMPSU-650TX, daarna kwam een stille verandering naar de door CWT gemaakte CMPSU-650TX-C en tegenwoordig is het weer één door Seasonic gemaakt namelijk de CMPSU-650TXV2. De eerste twee zijn beter bekend als TX650, terwijl de laatste bekend is als TX650V2 (ook al is het eigenlijk de derde versie).

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2012 20:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

hier ben ik het absoluut niet mee eens
guru3d.com geeft voor mijn idee en van de beste reviews
en het meest overzichtelijk ook !
en de test resultaten van de guru3d kloppen vrijwel precies
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is altijd slim om met andere sites te vergelijken, dan zie je vanzelf wel wie er compleet naast zit, maar scheelt vaak bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
raar genoeg haalde ik vandaag 9000 graphics score en daarna draai ik de test nogmaals en haal ik 7700 graphics score. Ik heb de snelheden gecontroleerd deze blijven gewoon hetzelfde 1125/1450 toch lijkt het of hij throttled. Heb met 10% en 20% power control getest probleem blijft zich voortdoen en hoor af en toe weer het rare geluid ben toch aan het vermoeden dat er iets mis is met of mijn moederbord of videokaart
Temps blijven ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 03:08:
raar genoeg haalde ik vandaag 9000 graphics score en daarna draai ik de test nogmaals en haal ik 7700 graphics score. Ik heb de snelheden gecontroleerd deze blijven gewoon hetzelfde 1125/1450 toch lijkt het of hij throttled. Heb met 10% en 20% power control getest probleem blijft zich voortdoen en hoor af en toe weer het rare geluid ben toch aan het vermoeden dat er iets mis is met of mijn moederbord of videokaart
Temps blijven ook goed.
Benchmarks die up en down resultaten geven heb je altijd. Dit heeft te maken met de belasting van de rest van je systeem. Als Windows op dat moment net even wat meer kracht nodig heeft zakken je bench. Trek je hier weinig van aan. Benchmarks zijn leuk maar ook niet meer dan dat.

Toen ik nieuwe laptop had en er kaal Windows opzette haalde ik in passmark 1700 punten.
2 dagen na de tijd na wat updates van drivers wat programma's kwam ik niet meer boven de 1400 punten.
Kwam omdat mijn 2d ineens slechter was geworden. Sorry maar merkbaar verschil was er totaal niet in het gebruik van de laptop. Hecht er gewoon niet teveel waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 03:08:
Heb met 10% en 20% power control getest probleem blijft zich voortdoen en hoor af en toe weer het rare geluid ben toch aan het vermoeden dat er iets mis is met of mijn moederbord of videokaart
Temps blijven ook goed.
Hoe heb je naar je voeding geluisterd? Als je aan de achterzijde luistert, daar waar de 220 stekker in gaat, dan zul je niet alleen je voeding maar ook geluiden uit je kast horen. Je weet dan niet of ze uit je voeding of uit de kast komen.

Of heb je geluisterd met je kast open, vanaf de zijkant? Dan zou je makkelijk moeten kunnen achterhalen of het geluid uit je voeding komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 03:24:
[...]

Hoe heb je naar je voeding geluisterd? Als je aan de achterzijde luistert, daar waar de 220 stekker in gaat, dan zul je niet alleen je voeding maar ook geluiden uit je kast horen. Je weet dan niet of ze uit je voeding of uit de kast komen.

Of heb je geluisterd met je kast open, vanaf de zijkant? Dan zou je makkelijk moeten kunnen achterhalen of het geluid uit je voeding komt of niet.
Het geluid is nu weg alleen 3dmark 11 gaf me 4 runs achter elkaar Graphics 9000 score. Opeens haal ik niet hoger dan 7700 graphics score. De Cpu score blijft hetzelfde de core en memory speed van de gpu + de temperaturen blijven hetzelfde is de gpu defect of kan dit aan afterburner liggen of driver probleem?
Ook battlefield 3 draait ineens een stuk langzamer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan echt van alles en nog wat zijn. Drivers, malware(virussen/adware/spyware), software die op de achtergrond mee draait.

Begin hier maar eens:
Help! Mijn 3DMark score is laag man!
GOT search: 3D mark slechte performance

[ Voor 46% gewijzigd door Blorgg op 13-01-2012 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb drivers verwijderd, afterburner gebruik ik niet. Framework eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, virusscan uitgevoerd. geen virussen gevonden ccleaner gebruikt.
Nu is de score bij 3dmark11 8300.
3dmark vantage gaf me vandaag nog score van 31.000. Ook deze score is nu gedaald na 26.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Is je pc voelbaar slomer?

Zo nee dan laat het voor wat het is kerel. Het is een moment opname en alles heeft invloed op je score.
Zo gauw je Windows merkbaar sloom word zou ik er wat aan doen, of games werkelijk stuk minder FPS geeft.

Of download passmark, je hebt daar een optie om je eigen systeem te vergelijken met zelfde soort processor/grafische kaart. Kijk daar eens aan. Scoor je gemiddeld dan is er weinig aan de hand scoor je 10-20% minder dan is er nog niks aan de hand, word het meer dan dat, zou je kunnen overwegen om je windows opnieuw te installeren en alle drivers in 1x te updaten naar de laatste versie.

[ Voor 45% gewijzigd door Practics op 13-01-2012 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja battlefield 3 is echt zon 10 fps omlaag gegaan. Het is best irritant heb niet voor niks 500 euro aan videokaart uitgegeven om daarna een kaart te krijgen die ineens trager word dan eerst? Dit is de eerste videokaart waar ik dit heb meegemaakt. Dit kan echt niet normaal zijn practics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 05:10:
Ja battlefield 3 is echt zon 10 fps omlaag gegaan. Het is best irritant heb niet voor niks 500 euro aan videokaart uitgegeven om daarna een kaart te krijgen die ineens trager word dan eerst? Dit is de eerste videokaart waar ik dit heb meegemaakt. Dit kan echt niet normaal zijn practics
Mijn laptop had precies het zelfde, na mijn windows update ging mijn score echt 300 punten omlaag.
Ook op een laptop met nieuw waarde van 2000 euro, ja lullig.
Tot ik mijn laptop ging vergelijken met zelfde laptops, daar kwam uit dat ik gewoon goed scoorde.
En de eerste 10 runs gewoon 300 punten boven normaal zat, tot na de windows updates.
Ik heb dus de snelste run met die laptop van passmark op mijn naam staan hiep hoi. Het zijn cijfertjes die mij niks zeggen.

en 10 FPS ? je bedoelt van 140 naar 130 FPS ? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Practics op 13-01-2012 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee van 46 fps minimaal naar 36 fps minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die kunnen vinden waar het probleem is. Het zou ook nog eens gewoon een bios probleem kunnen zijn, maar ik ga niet bios flashen om zo over mijn garantie te gaan. Misschien lost een nieuwe ati driver het probleem op. Ook heb ik zo mijn vermoeden dat power control settings best wel eens het probleem kan zijn bij mijn 7970. Ik ga er mee verder en hoop het natuurlijk snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een sapphire 7970 aangeschaft

Ik heb de kaart net getest. Helaas een peg geval. De kaart werkt wel helemaal goed. Maar hij heeft heel erg last van Coil whine. Als de kaart ligt belast wordt hoor je een hoog piepend en ratelend geluid van het stroom gedeelte komen.

Ik heb een Seasonic 860 Watt Platinum PSU de duurste en beste die op dit moment leverbaar is.
Daarnaast heb ik al meerdere Refferenced 7970 kaarten gehad. Ook in Crossfire. Geen een had dit fluit geluid. Het klopt dat het kan gebeuren als je een slechte psu hebt echter is dit hier niet het geval. Dit is de beste PSU die op dit moment te krijgen

graag een oplossing en geen eindeloos topic wat 1j duurt waar je niks mee opschiet
mvg :O :O 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Terugbrengen en een omruilen voor een nieuwe. Dit net zolang doen tot je een kaart hebt zonder coil whine. Klaar, topic gesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
Tot zover ik weet: onder zware belasting zal de 7970 dat volgens mij altijd geven. Alleen als ie dat ook onder lage belasting doet moet je hem RMA-en.
Pagina: 1